ממתי ואמאי התחילו לחלק בין אופן וסגנון לויית הכלה לאופן לווית המת


HaimL
הודעות: 3492
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 504 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ממתי ואמאי התחילו לחלק בין אופן וסגנון לויית הכלה לאופן לווית המת

שליחה על ידי HaimL » 25 יוני 2020, 11:43

יושב אוהלים כתב:
25 יוני 2020, 11:37
HaimL כתב:
25 יוני 2020, 11:34
אבל למנהג שמזמרים את החתן בשבת שלפני החתונה, ומעלים אותו לתורה (Aufrufen), פשיטא ששמחת חו"כ מתחילה עוד קודם לחופה.

וא"כ נמצא שכל מי שירקוד לפני ה'חתן' או ה'כלה' בכל א' מימי השבוע מיום השבת של העליה לתורה, עד יום חמישי שבו מתקיים חתונתו, יכלל במצוות שמחת חתן וכלה?
ייתכן מאוד שכן, אם זה יהיה באופן הנהוג והמקובל. אם זה יהיה באופן מטריד או מביך כמובן שלא לרצון יהיה לו
 


יושב אוהלים
הודעות: 1909
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 297 פעמים
קיבל תודה: 390 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ממתי ואמאי התחילו לחלק בין אופן וסגנון לויית הכלה לאופן לווית המת

שליחה על ידי יושב אוהלים » 25 יוני 2020, 11:45

HaimL כתב:
25 יוני 2020, 11:43
יושב אוהלים כתב:
25 יוני 2020, 11:37
HaimL כתב:
25 יוני 2020, 11:34
אבל למנהג שמזמרים את החתן בשבת שלפני החתונה, ומעלים אותו לתורה (Aufrufen), פשיטא ששמחת חו"כ מתחילה עוד קודם לחופה.

וא"כ נמצא שכל מי שירקוד לפני ה'חתן' או ה'כלה' בכל א' מימי השבוע מיום השבת של העליה לתורה, עד יום חמישי שבו מתקיים חתונתו, יכלל במצוות שמחת חתן וכלה?
ייתכן מאוד שכן, אם זה יהיה באופן הנהוג והמקובל. אם זה יהיה באופן מטריד או מביך כמובן שלא לרצון יהיה לו

ואם לא יהיה לו זמן אחרי האויפרוף, והוא מגיע לרקוד לחתן בליל שישי לפני שבת האופרוף, האם גם זה שמחת חתן? מהו השיעור?? אולי זה מתחיל מהווארט??


HaimL
הודעות: 3492
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 504 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ממתי ואמאי התחילו לחלק בין אופן וסגנון לויית הכלה לאופן לווית המת

שליחה על ידי HaimL » 25 יוני 2020, 11:57

יושב אוהלים כתב:
25 יוני 2020, 11:45
HaimL כתב:
25 יוני 2020, 11:43
יושב אוהלים כתב:
25 יוני 2020, 11:37


וא"כ נמצא שכל מי שירקוד לפני ה'חתן' או ה'כלה' בכל א' מימי השבוע מיום השבת של העליה לתורה, עד יום חמישי שבו מתקיים חתונתו, יכלל במצוות שמחת חתן וכלה?
ייתכן מאוד שכן, אם זה יהיה באופן הנהוג והמקובל. אם זה יהיה באופן מטריד או מביך כמובן שלא לרצון יהיה לו
ואם לא יהיה לו זמן אחרי האויפרוף, והוא מגיע לרקוד לחתן בליל שישי לפני שבת האופרוף, האם גם זה שמחת חתן? מהו השיעור?? אולי זה מתחיל מהווארט??
לכן אמר יפה המגיב השני, הכנסת כלה היא באופן כללי גדר של גמילות חסד  ואין בזה שיעור המטרה היא לעזור לאדם בשעת הצורך, וגם לגרום לו לתחושה שהוא חשוב ורצוי. 

אם אדם ישמח כלה באופן של הבדיחה שאכתוב להלן, אז זאת תהיה קצת שטות. אבל אם אדם ישמח כלה באופן הנהוג (למשל, לסלסל סרטים צבעוניים, ולנעוץ פייטים מנצנצים, בבניין של הכלה ביום חתונתה), אז זה ככל הנראה יהיה בגדר של גמ"ח. 

מספרים שאדם אחד נכנס לקרון של רכבת, ושם הייתה דודה מבוגרת, עם מזוודות על כל הספסלים. לא היה לו נעים לבקש ממנה להוריד את המזוודה, אז הוא ניגש ואמר לה מזל טוב, מזל טוב. מיד הורידה הדודה את המזוודה, ביקשה ממנו להתיישב, ושאלה אותו האם הוא מכיר אותה, ועל מה המזל טוב. ענה לה האיש, מבטיחך אני, דודה, שזאת הפעם הראשונה שאני רואה אותך מאז חתונתך. 
 


יושב אוהלים
הודעות: 1909
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 297 פעמים
קיבל תודה: 390 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ממתי ואמאי התחילו לחלק בין אופן וסגנון לויית הכלה לאופן לווית המת

שליחה על ידי יושב אוהלים » 25 יוני 2020, 12:07

HaimL כתב:
25 יוני 2020, 11:57
הוא ניגש ואמר לה מזל טוב, מזל טוב...
ועל מה המזל טוב. ענה לה האיש, מבטיחך אני, דודה, שזאת הפעם הראשונה שאני רואה אותך מאז חתונתך.
ידוע הסיפור שניגש פעם הגרב"מ אזרחי לאחד מתלמידיו ואיחל לו מזל טוב על חתונתו, וענה התלמיד "ברוכים תהיו, אבל התחתנתי כבר מלפני כ-5 חודשים", וענה לו הגרב"מ "נו, הרי ר' שמעון מחדש שקידושין אינו חלות חד פעמי, אלא כל רגע ורגע  החלות מתחדשת כל עוד שהוא נשוי, אז גם עכשיו אפשר להגיד מזל טוב!", ענה לו התלמיד "א"כ מזל טוב גם לראש הישיבה על חתונתו!" ונהנה הגרב"מ מהתשובה.


HaimL
הודעות: 3492
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 504 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ממתי ואמאי התחילו לחלק בין אופן וסגנון לויית הכלה לאופן לווית המת

שליחה על ידי HaimL » 25 יוני 2020, 12:15

יושב אוהלים כתב:
25 יוני 2020, 12:07
HaimL כתב:
25 יוני 2020, 11:57
הוא ניגש ואמר לה מזל טוב, מזל טוב...
ועל מה המזל טוב. ענה לה האיש, מבטיחך אני, דודה, שזאת הפעם הראשונה שאני רואה אותך מאז חתונתך.
ידוע הסיפור שניגש פעם הגרב"מ אזרחי לאחד מתלמידיו ואיחל לו מזל טוב על חתונתו, וענה התלמיד "ברוכים תהיו, אבל התחתנתי כבר מלפני כ-5 חודשים", וענה לו הגרב"מ "נו, הרי ר' שמעון מחדש שקידושין אינו חלות חד פעמי, אלא כל רגע ורגע  החלות מתחדשת כל עוד שהוא נשוי, אז גם עכשיו אפשר להגיד מזל טוב!", ענה לו התלמיד "א"כ מזל טוב גם לראש הישיבה על חתונתו!" ונהנה הגרב"מ מהתשובה.
אולי היה אותו אדם מתלמידי ר' שמעון...

אבל זה מזכיר לי את המעשה הידוע ברה"ק הגאון בעל האבני נזר זצ"ל, שהרה"ק הדברי חיים מצאנז בחן אותו להיות חתן לבתו. כאשר רצה לבחנו בשנית, ענה הנער שהוא רוצה לבחון את הדברי חיים. מפני שלעולם ימכור אדם כל אשר לו ויישא בת ת"ח. ומ"ט אין בוחנים את החותן, משום שסומכים על זה שבחן אותו חותנו בשעתו ואם אין הדברי חיים סומך על הבחינה הראשונה שבחן אותי, אין אני סומך על אותה הבחינה שחותנו בחן אותו. 
 


יושב אוהלים
הודעות: 1909
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 297 פעמים
קיבל תודה: 390 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ממתי ואמאי התחילו לחלק בין אופן וסגנון לויית הכלה לאופן לווית המת

שליחה על ידי יושב אוהלים » 25 יוני 2020, 12:29

HaimL כתב:
25 יוני 2020, 12:15
יושב אוהלים כתב:
25 יוני 2020, 12:07
HaimL כתב:
25 יוני 2020, 11:57
הוא ניגש ואמר לה מזל טוב, מזל טוב...
ועל מה המזל טוב. ענה לה האיש, מבטיחך אני, דודה, שזאת הפעם הראשונה שאני רואה אותך מאז חתונתך.
ידוע הסיפור שניגש פעם הגרב"מ אזרחי לאחד מתלמידיו ואיחל לו מזל טוב על חתונתו, וענה התלמיד "ברוכים תהיו, אבל התחתנתי כבר מלפני כ-5 חודשים", וענה לו הגרב"מ "נו, הרי ר' שמעון מחדש שקידושין אינו חלות חד פעמי, אלא כל רגע ורגע  החלות מתחדשת כל עוד שהוא נשוי, אז גם עכשיו אפשר להגיד מזל טוב!", ענה לו התלמיד "א"כ מזל טוב גם לראש הישיבה על חתונתו!" ונהנה הגרב"מ מהתשובה.
אולי היה אותו אדם מתלמידי ר' שמעון...

אבל זה מזכיר לי את המעשה הידוע ברה"ק הגאון בעל האבני נזר זצ"ל, שהרה"ק הדברי חיים מצאנז בחן אותו להיות חתן לבתו. כאשר רצה לבחנו בשנית, ענה הנער שהוא רוצה לבחון את הדברי חיים. מפני שלעולם ימכור אדם כל אשר לו ויישא בת ת"ח. ומ"ט אין בוחנים את החותן, משום שסומכים על זה שבחן אותו חותנו בשעתו ואם אין הדברי חיים סומך על הבחינה הראשונה שבחן אותי, אין אני סומך על אותה הבחינה שחותנו בחן אותו. 

יפה! יישר כח.
האמת, [על פי הנ"ל] הסתפקתי אם אני צריך שוב להודיעך שאני נהנתי מדבריך, או שאני יכול לסמוך על מה שמכבר אתה מכיר אותי כמי שנהנה מדבריך החכמים והמאירים. אבל לרווחא דמילתא החלטתי לאחל לך שוב.
 


הכהן
הודעות: 1327
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 370 פעמים
קיבל תודה: 395 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ממתי ואמאי התחילו לחלק בין אופן וסגנון לויית הכלה לאופן לווית המת

שליחה על ידי הכהן » 25 יוני 2020, 17:00

יושב אוהלים כתב:
25 יוני 2020, 12:07
HaimL כתב:
25 יוני 2020, 11:57
הוא ניגש ואמר לה מזל טוב, מזל טוב...
ועל מה המזל טוב. ענה לה האיש, מבטיחך אני, דודה, שזאת הפעם הראשונה שאני רואה אותך מאז חתונתך.
ידוע הסיפור שניגש פעם הגרב"מ אזרחי לאחד מתלמידיו ואיחל לו מזל טוב על חתונתו, וענה התלמיד "ברוכים תהיו, אבל התחתנתי כבר מלפני כ-5 חודשים", וענה לו הגרב"מ "נו, הרי ר' שמעון מחדש שקידושין אינו חלות חד פעמי, אלא כל רגע ורגע  החלות מתחדשת כל עוד שהוא נשוי, אז גם עכשיו אפשר להגיד מזל טוב!", ענה לו התלמיד "א"כ מזל טוב גם לראש הישיבה על חתונתו!" ונהנה הגרב"מ מהתשובה.
אני שמעתי את הסיפור, שכשר' שמעון אמר את הוורט הזה, מישהו אמר לו "מזל טוב"
אבל טענו שגם ה"מזל טוב" שאומרים בחתונה מתחדש כל הזמן...
 


הכהן
הודעות: 1327
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 370 פעמים
קיבל תודה: 395 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ממתי ואמאי התחילו לחלק בין אופן וסגנון לויית הכלה לאופן לווית המת

שליחה על ידי הכהן » 25 יוני 2020, 17:06

יושב אוהלים כתב:
25 יוני 2020, 11:45
ואם לא יהיה לו זמן אחרי האויפרוף, והוא מגיע לרקוד לחתן בליל שישי לפני שבת האופרוף, האם גם זה שמחת חתן? מהו השיעור?? אולי זה מתחיל מהווארט??
ומה תגיד על "פאר שפיל" ו"חתן מאהל" (אין לי מושג מה ההבדל ביניהם)


יושב אוהלים
הודעות: 1909
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 297 פעמים
קיבל תודה: 390 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ממתי ואמאי התחילו לחלק בין אופן וסגנון לויית הכלה לאופן לווית המת

שליחה על ידי יושב אוהלים » 25 יוני 2020, 17:40

הכהן כתב:
25 יוני 2020, 17:00
כשר' שמעון אמר את הוורט הזה, מישהו אמר לו "מזל טוב"
גם זה נכון ומפורסם, ומובן שמשם לקח הגרב"מ את הווארט שלו על המזל טוב שהוא אמר.

הכהן כתב:
25 יוני 2020, 17:00
גם ה"מזל טוב" שאומרים בחתונה מתחדש כל הזמן...
זה לכאורה שייך רק בכאלה שה'מזל טוב' שלהם הוא רק מדין קיום של "חלות חיוב" להגיד מזל טוב, אז אולי החלות של המזל טוב מתחדש מאליו כסדר, אבל מי שלא סתם אומר אלא מאחל מזל טוב בתור לשמח ולשמוח עם השני בשמחתו לא שייך שזה יחול מעצמו שוב ושוב. [זה מעין הסיפור על האשה שהתלוננה לבעלה על ששכח לתת לה מתנת יום הולדת, ושוב שכח לתת לה מתנה ליום הנישואין, אז הבין בעלה שהוא נוטה לשכוח לתת מתנות בימים חשובים כאלה, אז הלך וקנה 100 מתנות, ונתן לאשתו, ואמר לה "הנה 100 מתנות, לימי הולדת שלך וליום נישואין שלך ל50 שנים הבאות, בכל שנה תבחרי לעצמך מתנה אחת ביום המתאים!"


פותח הנושא
מתאהב על ידך
הודעות: 531
הצטרף: 29 ינואר 2020, 21:23
נתן תודה: 373 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ממתי ואמאי התחילו לחלק בין אופן וסגנון לויית הכלה לאופן לווית המת

שליחה על ידי מתאהב על ידך » 26 יוני 2020, 01:30

לשמח חתן וכלה זה לא סתם חסד לחייך ליהודי... אלא כמו החיוב שלו עצמו לשמח את כלתו בשנה הראשונה.
המצוה היא לבנות בית בריא וחזק ונאמן בישראל.
והדבק הוא שמחה ומצב רוח טוב. וכמבואר ברמב"ם שהבעל צריך לא להיות עצב ולא רגזן.


יושב אוהלים
הודעות: 1909
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 297 פעמים
קיבל תודה: 390 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ממתי ואמאי התחילו לחלק בין אופן וסגנון לויית הכלה לאופן לווית המת

שליחה על ידי יושב אוהלים » 26 יוני 2020, 17:16

מתאהב על ידך כתב:
26 יוני 2020, 01:30
לשמח חתן וכלה זה לא סתם חסד לחייך ליהודי... אלא כמו החיוב שלו עצמו לשמח את כלתו בשנה הראשונה.
המצוה היא לבנות בית בריא וחזק ונאמן בישראל.
והדבק הוא שמחה ומצב רוח טוב. וכמבואר ברמב"ם שהבעל צריך לא להיות עצב ולא רגזן.

ואולי לכן כתוב שהמשמח חתן וכלה כאילו בנה חורבה מחורבות ירושלים.
דהיינו שיש לו חלק בבנין הבית של החתן והכלה בזה שהוא משמח אותם.


אבי עזרי
הודעות: 118
הצטרף: 11 יוני 2020, 15:20
נתן תודה: 15 פעמים
קיבל תודה: 64 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: ממתי ואמאי התחילו לחלק בין אופן וסגנון לויית הכלה לאופן לווית המת

שליחה על ידי אבי עזרי » 26 יוני 2020, 17:39

HaimL כתב:
24 יוני 2020, 19:44
כי הם חיינו כתב:
24 יוני 2020, 19:33
HaimL כתב:
24 יוני 2020, 19:28

זאת הערה מעניינת. אין חולק על כך שזאת מצווה רבתי, כפי שכתבת, השאלה היא אם זאת מצווה בגלל שהבנות אוהבות "שטויות" (נצנצים, לבבות ורודים קטנים וכדומה ), אבל אם הן היו "בר דעת" כמו הגברים, אז הכל היה נראה אחרת.
דוגמה לדבר, מה שגזרו על עטרות חתנים. היעלה על הדעת שחתן תלמיד חכם בימינו יעמוד בחופתו (לולא הגזירה) מקושט בעטרה כעין זו המתוארת בפירוש רע"ב

גזרו על עטרות חתנים - היו עושים לחתנים עטרות מאבן מלח לב שהוא צלול כעין הבדולח וצובעין אותה בגפרית כעין ציורין שקורין ניי"ל. ואית דמפרשי עטרות של הדס ושל ורד. ושניהם אסורים, ואין מותר אלא עטרות של קנים:

בודאי שלחתן ת"ח אין טעם לעשות בלונים וסרטים,
אבל כשעושים לכלה בלונים וסרטים זה מצווה של למען תלך בדרך טובים וכו'
וראוי לעמוד בפני העושים, שהרי עומדים לפני עושה מצוות,
ולהגיד על מצווה שטיות זה ממש לא ראוי
כמובן הקדמתי ואמרתי. פשוט ניסיתי לפתח כאן דיון על השאלה האם באופן כללי, זה שעושים, בוא לא נגיד "שטויות", אלא "דברים של מה בכך", זה מחמת קטנות המוחין של האדם שעושים זאת בשבילו, או שזה מוסכם, שהוא דבר ראוי מצד עצמו (כמו שאומרים בשם הרה"ק השרף מקאצק, שעבד לרוץ לפניו היא שטות, ומכאן שיש לתת לשוטה את שטותו).

מאחר והדיון עוסק בחיים ובמתים, אביא דוגמה נוספת. הוזכר כאן חלילים לכלה ולמת, ויש פרטי דינים בחלילים ובמקוננות והמענות והמטפחות וכו'.

לפני שנים נכחתי בלוויה של אב ובנו הי"ד, שנרצחו. היא התקיימה בחצר ישיבת פוניבז', וההספדים נשמעו כמו שיחות מוסר, כמובן, בהקשר האיום והנורא. היעלה על הדעת שבימינו, לאחר מספידים ראשי ישיבה וחכמים, שיהיה גם נשים מקוננות וחלילים. כלומר, האם זה רק בגלל שכך היו אנשים פעם רגילים, או שהוא דבר הראוי מצ"ע.
לא מדויק
כוונתך ללויה של מרדכי ושלום לפיד בכסליו תשנד'
ר' ברל הקריא שמה את הפסוקים: "וְאַתָּה בֶן אָדָם הֵאָנַח בְּשִׁבְרוֹן מָתְנַיִם וּבִמְרִירוּת תֵּאָנַח לְעֵינֵיהֶם. וְהָיָה כִּי יֹאמְרוּ אֵלֶיךָ עַל מָה אַתָּה נֶאֱנָח וְאָמַרְתָּ אֶל שְׁמוּעָה כִי בָאָה וְנָמֵס כָּל לֵב וְרָפוּ כָל יָדַיִם וְכִהֲתָה כָל רוּחַ וְכָל בִּרְכַּיִם תֵּלַכְנָה מַּיִם הִנֵּה בָאָה וְנִהְיָתָה נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה"
וגעו כל העם בבכיה
 


HaimL
הודעות: 3492
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 504 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ממתי ואמאי התחילו לחלק בין אופן וסגנון לויית הכלה לאופן לווית המת

שליחה על ידי HaimL » 27 יוני 2020, 21:36

אבי עזרי כתב:
26 יוני 2020, 17:39
HaimL כתב:
24 יוני 2020, 19:44
כי הם חיינו כתב:
24 יוני 2020, 19:33


בודאי שלחתן ת"ח אין טעם לעשות בלונים וסרטים,
אבל כשעושים לכלה בלונים וסרטים זה מצווה של למען תלך בדרך טובים וכו'
וראוי לעמוד בפני העושים, שהרי עומדים לפני עושה מצוות,
ולהגיד על מצווה שטיות זה ממש לא ראוי
כמובן הקדמתי ואמרתי. פשוט ניסיתי לפתח כאן דיון על השאלה האם באופן כללי, זה שעושים, בוא לא נגיד "שטויות", אלא "דברים של מה בכך", זה מחמת קטנות המוחין של האדם שעושים זאת בשבילו, או שזה מוסכם, שהוא דבר ראוי מצד עצמו (כמו שאומרים בשם הרה"ק השרף מקאצק, שעבד לרוץ לפניו היא שטות, ומכאן שיש לתת לשוטה את שטותו).

מאחר והדיון עוסק בחיים ובמתים, אביא דוגמה נוספת. הוזכר כאן חלילים לכלה ולמת, ויש פרטי דינים בחלילים ובמקוננות והמענות והמטפחות וכו'.

לפני שנים נכחתי בלוויה של אב ובנו הי"ד, שנרצחו. היא התקיימה בחצר ישיבת פוניבז', וההספדים נשמעו כמו שיחות מוסר, כמובן, בהקשר האיום והנורא. היעלה על הדעת שבימינו, לאחר מספידים ראשי ישיבה וחכמים, שיהיה גם נשים מקוננות וחלילים. כלומר, האם זה רק בגלל שכך היו אנשים פעם רגילים, או שהוא דבר הראוי מצ"ע.
לא מדויק
כוונתך ללויה של מרדכי ושלום לפיד בכסליו תשנד'
ר' ברל הקריא שמה את הפסוקים: "וְאַתָּה בֶן אָדָם הֵאָנַח בְּשִׁבְרוֹן מָתְנַיִם וּבִמְרִירוּת תֵּאָנַח לְעֵינֵיהֶם. וְהָיָה כִּי יֹאמְרוּ אֵלֶיךָ עַל מָה אַתָּה נֶאֱנָח וְאָמַרְתָּ אֶל שְׁמוּעָה כִי בָאָה וְנָמֵס כָּל לֵב וְרָפוּ כָל יָדַיִם וְכִהֲתָה כָל רוּחַ וְכָל בִּרְכַּיִם תֵּלַכְנָה מַּיִם הִנֵּה בָאָה וְנִהְיָתָה נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה"
וגעו כל העם בבכיה

נכון, לזאת הייתה כוונתי. אני לא זוכר מה נאמר שם, חוץ מהפסוק כרו לי זדים שיחות אשר לא כתורתך. אבל אני התכוונתי לתת כדוגמה קיצונית את ההבדלים העמוקים בין הסגנון העכשווי לסגנון של פעם.
פעם, הרבה יותר רגשי, מלווה בנגינה ובנשים מקוננות
כיום, הרבה יותר שכלתני ומאופק
 


פותח הנושא
מתאהב על ידך
הודעות: 531
הצטרף: 29 ינואר 2020, 21:23
נתן תודה: 373 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ממתי ואמאי התחילו לחלק בין אופן וסגנון לויית הכלה לאופן לווית המת

שליחה על ידי מתאהב על ידך » 28 יוני 2020, 01:00

בעצם, אולי באמת גם בחתונות נעשה יבש ומאופק בלי תזמורת?
כמו השינוי בלוויות...


חייל של הרבי
הודעות: 70
הצטרף: 15 יולי 2020, 08:17
נתן תודה: 73 פעמים
קיבל תודה: 20 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: ממתי ואמאי התחילו לחלק בין אופן וסגנון לויית הכלה לאופן לווית המת

שליחה על ידי חייל של הרבי » 05 אוגוסט 2020, 15:02

מתאהב על ידך כתב:
30 אפריל 2020, 03:21

כך יכולים לבטל את תהלוכות הלוויות ולהתחיל לערוך במקומם אירועי אבל ומופעי הספדים רוויי יגון באולמות ייעודיים שחורים מפוארים בסגנון של סגולה פתח תקוה. 


בחתונה ההוצאה הכספית היא בשביל שני אנשים ע"י שתי משפחות, והנה אתה מבקש את אותה ההוצאה בשביל איש אחד ע"י משפחה אחת… 


חלק א׳ ממעל
הודעות: 2006
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 193 פעמים
קיבל תודה: 301 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ממתי ואמאי התחילו לחלק בין אופן וסגנון לויית הכלה לאופן לווית המת

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 06 אוגוסט 2020, 14:46

יושב אוהלים כתב:
25 יוני 2020, 11:45
HaimL כתב:
25 יוני 2020, 11:43
יושב אוהלים כתב:
25 יוני 2020, 11:37


וא"כ נמצא שכל מי שירקוד לפני ה'חתן' או ה'כלה' בכל א' מימי השבוע מיום השבת של העליה לתורה, עד יום חמישי שבו מתקיים חתונתו, יכלל במצוות שמחת חתן וכלה?
ייתכן מאוד שכן, אם זה יהיה באופן הנהוג והמקובל. אם זה יהיה באופן מטריד או מביך כמובן שלא לרצון יהיה לו
ואם לא יהיה לו זמן אחרי האויפרוף, והוא מגיע לרקוד לחתן בליל שישי לפני שבת האופרוף, האם גם זה שמחת חתן? מהו השיעור?? אולי זה מתחיל מהווארט??
יש נוהגים שמשעולה החתן לתורה אין הוא יוצא יחידי
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “הלכה ומנהג”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים