את האבידה מבקשים במקום בו היא נאבדה ולא היכן שהפנס. נכון שהזרוע הפלוסית סתומה אבל התואי המדוקדק שלה ידוע. להתעלם מהקיים זה כמו להתעלם מכך שגם ים המלח כיום הוא לא מה שהיה. ואפי' ים התיכון, באזור זה של שפך הזרוע הפלוסית והאזור, הוא לא מה שהיה!
הנילוס של פלוסיון היה קיים עד אמצע תקופת הגאונות בודאי. ופלוסיון היתה עיר נמל. לא יתכן שמשם ואילך למערב היתה א"י, כי זו כבר ארץ מצרים.
גבול מצרים בעת הקדומה היה בפלוסיון ע"פ כל המקורות העתיקים שעמנו בכתובים. וישנן כאלו לא מעט.
הפליאה שלך בסוף הדברים, שלפ"ז חלק ממצרים היא א"י, עמדה גם בפניו של הרש"ס בפי' לירו' שביעית פ"ו ה"א, כאשר סייר בכל החוף, וכמובן את הזרוע הפלוסית הוא לא ראה. והוקשה לו איך יתכן שנחל מצרים שעד אליו הגיעה א"י, הוא בתוך ארץ מצרים (הוא הכיר את הזרוע הדמייטית שנשפכת לפורט סעיד, ואת הזרוע הרוזטית שנשפכת לאלכסנדריה שניהם בתוך ארץ מצרים), ומשו"ה הוא פירש שהילוך הגבול 'נחלה מצרים' אין הכוונה ממש על שפת הנחל אלא לפניו מעט. וזה חידוש גדול נגד הפשט בגלל קושיא זו. ולדידן לא קשה כלל כאמור.
הנילוס של פלוסיון היה קיים עד אמצע תקופת הגאונות בודאי. ופלוסיון היתה עיר נמל. לא יתכן שמשם ואילך למערב היתה א"י, כי זו כבר ארץ מצרים.
גבול מצרים בעת הקדומה היה בפלוסיון ע"פ כל המקורות העתיקים שעמנו בכתובים. וישנן כאלו לא מעט.
הפליאה שלך בסוף הדברים, שלפ"ז חלק ממצרים היא א"י, עמדה גם בפניו של הרש"ס בפי' לירו' שביעית פ"ו ה"א, כאשר סייר בכל החוף, וכמובן את הזרוע הפלוסית הוא לא ראה. והוקשה לו איך יתכן שנחל מצרים שעד אליו הגיעה א"י, הוא בתוך ארץ מצרים (הוא הכיר את הזרוע הדמייטית שנשפכת לפורט סעיד, ואת הזרוע הרוזטית שנשפכת לאלכסנדריה שניהם בתוך ארץ מצרים), ומשו"ה הוא פירש שהילוך הגבול 'נחלה מצרים' אין הכוונה ממש על שפת הנחל אלא לפניו מעט. וזה חידוש גדול נגד הפשט בגלל קושיא זו. ולדידן לא קשה כלל כאמור.