פסק הלכה מעניין

סמל אישי של משתמש

למה זה תשאל לשמי
הודעות: 1114
הצטרף: 14 מאי 2020, 14:59
נתן תודה: 324 פעמים
קיבל תודה: 321 פעמים
סטטוס: מחובר

Re: פסק הלכה מעניין

שליחה על ידי למה זה תשאל לשמי » 05 יולי 2020, 12:23

בר בי רב דחד יומא כתב:
05 יולי 2020, 10:57
הוא פוסק חרדי /מקובל/ מהמיינסטרים? או כמו אותם שהתירו זום בליל הסדר
אין דין בהלכה 'להיות מהמיינסטרים', אלא מי שמחוצה לו בד''כ זה מפני שדיבר שטויות אי פעם בנושא הלכתי או הנהגתי, כמו אצל אומות העולם.
 


בר בי רב דחד יומא
הודעות: 289
הצטרף: 19 מאי 2020, 20:01
נתן תודה: 47 פעמים
קיבל תודה: 58 פעמים
סטטוס: מחובר

Re: פסק הלכה מעניין

שליחה על ידי בר בי רב דחד יומא » 05 יולי 2020, 12:55

למה זה תשאל לשמי כתב:
05 יולי 2020, 12:23
בר בי רב דחד יומא כתב:
05 יולי 2020, 10:57
הוא פוסק חרדי /מקובל/ מהמיינסטרים? או כמו אותם שהתירו זום בליל הסדר
אין דין בהלכה 'להיות מהמיינסטרים', אלא מי שמחוצה לו בד''כ זה מפני שדיבר שטויות אי פעם בנושא הלכתי או הנהגתי, כמו אצל אומות העולם.

לא בהכרח צריך להיות מהמיינסטרים אבל כדי לדעת לפסוק צריך מסורת כי לפעמים לא מספיק רק מה שכתוב
יש שיקראו לזה שו"ע החמישי ויש שיקראו לזה מסורת


חילך לאורייתא
הודעות: 258
הצטרף: 01 ינואר 2020, 14:20
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 60 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסק הלכה מעניין

שליחה על ידי חילך לאורייתא » 05 יולי 2020, 15:20

שמואל איליביצקי כתב:
25 פברואר 2020, 23:48
פעם הייתי בשבת שבע ברכות חורפית בירושלים ובטעות השאירו מזגן על הקור והיה הקור גדול
קם אחד מן המסובים שמכהן כראש כולל בדרום הארץ והוציא את התקע של המזגן
כאשר הוא ראה את פרצופי ההמום הוא ענה
א. אנחנו סוברים כהגרש"ז אוירבך שחשמל בשבת מדרבנן
ב. הוצאתי את זה בשינוי
תרי דרבנן במקום מצוה של שמחת חתן וכלה ועוד שהכל חולים אצל צינה מותר
ושב למקומו לאכול את הסלמון.
מה דעתכם?
אני הייתי מוסיף היתר שלישי: שניים שעשאוהו פטורין...
 


דרומאי
הודעות: 2250
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 505 פעמים
קיבל תודה: 390 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: פסק הלכה מעניין

שליחה על ידי דרומאי » 05 יולי 2020, 15:38

שמואל איליביצקי כתב:
25 פברואר 2020, 23:48
פעם הייתי בשבת שבע ברכות חורפית בירושלים ובטעות השאירו מזגן על הקור והיה הקור גדול
קם אחד מן המסובים שמכהן כראש כולל בדרום הארץ והוציא את התקע של המזגן
כאשר הוא ראה את פרצופי ההמום הוא ענה
א. אנחנו סוברים כהגרש"ז אוירבך שחשמל בשבת מדרבנן
ב. הוצאתי את זה בשינוי
תרי דרבנן במקום מצוה של שמחת חתן וכלה ועוד שהכל חולים אצל צינה מותר
ושב למקומו לאכול את הסלמון.
מה דעתכם?
שוטה רשע וגס רוח.
 


שלום23
הודעות: 351
הצטרף: 15 ינואר 2020, 22:13
נתן תודה: 67 פעמים
קיבל תודה: 103 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסק הלכה מעניין

שליחה על ידי שלום23 » 05 יולי 2020, 15:49

דרומאי כתב:
05 יולי 2020, 15:38
שמואל איליביצקי כתב:
25 פברואר 2020, 23:48
פעם הייתי בשבת שבע ברכות חורפית בירושלים ובטעות השאירו מזגן על הקור והיה הקור גדול
קם אחד מן המסובים שמכהן כראש כולל בדרום הארץ והוציא את התקע של המזגן
כאשר הוא ראה את פרצופי ההמום הוא ענה
א. אנחנו סוברים כהגרש"ז אוירבך שחשמל בשבת מדרבנן
ב. הוצאתי את זה בשינוי
תרי דרבנן במקום מצוה של שמחת חתן וכלה ועוד שהכל חולים אצל צינה מותר
ושב למקומו לאכול את הסלמון.
מה דעתכם?
שוטה רשע וגס רוח.
 
@דרומאי
נראה שכוונת השואל "מה דעתכם" היה ממבט הלכתי, ולא שאל מה דעתכם על אותו אדם.
יש לך איזה מראה מקומות?


דרומאי
הודעות: 2250
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 505 פעמים
קיבל תודה: 390 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: פסק הלכה מעניין

שליחה על ידי דרומאי » 05 יולי 2020, 15:53

שלום23 כתב:
05 יולי 2020, 15:49
דרומאי כתב:
05 יולי 2020, 15:38
שמואל איליביצקי כתב:
25 פברואר 2020, 23:48
פעם הייתי בשבת שבע ברכות חורפית בירושלים ובטעות השאירו מזגן על הקור והיה הקור גדול
קם אחד מן המסובים שמכהן כראש כולל בדרום הארץ והוציא את התקע של המזגן
כאשר הוא ראה את פרצופי ההמום הוא ענה
א. אנחנו סוברים כהגרש"ז אוירבך שחשמל בשבת מדרבנן
ב. הוצאתי את זה בשינוי
תרי דרבנן במקום מצוה של שמחת חתן וכלה ועוד שהכל חולים אצל צינה מותר
ושב למקומו לאכול את הסלמון.
מה דעתכם?
שוטה רשע וגס רוח.
@דרומאי
נראה שכוונת השואל "מה דעתכם" היה ממבט הלכתי, ולא שאל מה דעתכם על אותו אדם.
יש לך איזה מראה מקומות?
א. תרי דרבנן לא הותר במקום מצוה.
ב. הכל חולים אצל צינה מיירי בצינה גדולה, אבל כאן הרי אין הצינה עד כדי חולי. וגם אם כן- הרי יכולים לצאת מן האולם ולא יהיה שום חשש חולי.
ג. גם לחולה כל גופו ממש מותר דוקא ע"י אמירה לנכרי ולא בכל תרי דרבנן.

אבל אין זה עיקר הענין, שודאי אותו 'ראש כולל' לא חשש חולי הוא דחמיר ליה, ולא מצות שמחת חתן וכלה הוא דאיכפת ליה- אלא שבת הוא דזיל ליה, וסלומון הוא דחשיב ליה.

מעניין אם הי' מוכן להשקיע 1000 דולר מכספו לצורך מצוה וחשש חולי- כדי לקרא לגוי שינתק את המזגן-  או שרק את השבת מוכן לדחות בשביל זה.
 


שלום23
הודעות: 351
הצטרף: 15 ינואר 2020, 22:13
נתן תודה: 67 פעמים
קיבל תודה: 103 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסק הלכה מעניין

שליחה על ידי שלום23 » 05 יולי 2020, 16:04

דרומאי כתב:
05 יולי 2020, 15:53
הכל חולים אצל צינה מיירי בצינה גדולה,
מאיזה מעלה בדיוק נקרא צינה "גדולה" (אגב כתוב שהיה קור גדול)
דרומאי כתב:
05 יולי 2020, 15:53
אבל כאן הרי אין הצינה עד כדי חולי
מה הכוונה אין הצינה עד כדי חולי הרי כל החידוש של הלכה זו הוא שכולם חולים אצל הצינה, האם לדעתך זה דוקא כשיחלו? ומסתמא היה תינוקת שמה, שודאי שייך חש חולי.
דרומאי כתב:
05 יולי 2020, 15:53
אבל אין זה עיקר הענין, שודאי אותו 'ראש כולל' לא חשש חולי הוא דחמיר ליה
איך מחליטים כך בלי להכיר במי מדובר בכלל?
דרומאי כתב:
05 יולי 2020, 15:53
מעניין אם הי' מוכן להשקיע 1000 דולר מכספו לצורך מצוה וחשש חולי- כדי לקרא לגוי שינתק את המזגן-  או שרק את השבת מוכן לדחות בשביל זה.
לא מאמין שזה ישנה ההלכה, (אבל אני לא מכחיש שזה דרך טובה לתקוף מישהוא)

סוף דבר תמיד טוב לחשוב עניני קודם ואז לתקוף מה שנכון לתקןף ולש"ש!


דרומאי
הודעות: 2250
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 505 פעמים
קיבל תודה: 390 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: פסק הלכה מעניין

שליחה על ידי דרומאי » 05 יולי 2020, 16:09

שלום23 כתב:
05 יולי 2020, 16:04
דרומאי כתב:
05 יולי 2020, 15:53
מעניין אם הי' מוכן להשקיע 1000 דולר מכספו לצורך מצוה וחשש חולי- כדי לקרא לגוי שינתק את המזגן-  או שרק את השבת מוכן לדחות בשביל זה.
לא מאמין שזה ישנה ההלכה, (אבל אני לא מכחיש שזה דרך טובה לתקוף מישהוא)

סוף דבר תמיד טוב לחשוב עניני קודם ואז לתקוף מה שנכון לתקןף ולש"ש!

תראה אני התייחסתי לסיפור איך שהובא, ולא לפנים נסתרות של הסיפור [אולי הי' תינוקת וכו'].
מכל המעשה מריח ריח עז של שטות רשעות וגסות הרוח.
לא התכוונתי שההלכה היא שחייב לשלם 1000 דולר בשביל זה. רק מעניין אותי אם באותה קלות שויתר על השבת- היה מסכים לוותר על 1000 דולר. נגיד אם זה היה בחול והיו צריכים לשכור פועל לנתק את המזגן- האם היה שוכר אותו מכספו?! משום מה נראה לי שהיה מעדיף להישאר שקוע בסלומון...

סמל אישי של משתמש

למה זה תשאל לשמי
הודעות: 1114
הצטרף: 14 מאי 2020, 14:59
נתן תודה: 324 פעמים
קיבל תודה: 321 פעמים
סטטוס: מחובר

Re: פסק הלכה מעניין

שליחה על ידי למה זה תשאל לשמי » 05 יולי 2020, 16:15

דרומאי כתב:
05 יולי 2020, 16:09
משום מה נראה לי שהיה מעדיף להישאר שקוע בסלומון...
זה ודאי שלא. מהסיפור משמע שהוא הפסיק באמצע הסלומון.


דרומאי
הודעות: 2250
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 505 פעמים
קיבל תודה: 390 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: פסק הלכה מעניין

שליחה על ידי דרומאי » 05 יולי 2020, 16:16

למה זה תשאל לשמי כתב:
05 יולי 2020, 16:15
דרומאי כתב:
05 יולי 2020, 16:09
משום מה נראה לי שהיה מעדיף להישאר שקוע בסלומון...
זה ודאי שלא. מהסיפור משמע שהוא הפסיק באמצע הסלומון.

בדיוק, הוא הפסיק רק כדי לחלל שבת אך לא היה מפסיק כדי לשכור פועל אם היה צריך.


איכא מאן דאמר
הודעות: 479
הצטרף: 21 מאי 2020, 12:13
נתן תודה: 185 פעמים
קיבל תודה: 157 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: פסק הלכה מעניין

שליחה על ידי איכא מאן דאמר » 05 יולי 2020, 19:06

משה נפתלי כתב:
28 פברואר 2020, 10:37
ומרן החפץ חיים פשוט לא הכיר את המציאות שבארץ ישראל. והדברים עתיקים. 
וחי בהם כתב:
28 פברואר 2020, 10:42
מרן החפץ חיים כותב במפורש כמה פעמים שבאופק בבל וא"י רואים כוכבים לפני מדינתו. וכן הוא כותב (ביאור סי' רסא ד"ה קודם הלילה) שבמדינתו רואים כוכבים לפני 72 דקות, אז הוא לא ידע שבא"י רואים כוכבים הרבה הרבה לפני 72 דקות?
משה נפתלי כתב:
28 פברואר 2020, 11:15
הנושא כבר נדוש, כבר נטחן, כבר נידק עד דק, במאמרים עמוסים לעיפה.
קודם כל טוענים בפשיטות שהחפץ חיים לא הכיר את המציאות בארץ ישראל
וכשמוכיחים שהוא מציין במדויק לאותה המציאות, מתחמקים?
אתמהה
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “הלכה ומנהג”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים