קיבוץ גלויות של הציונים


הולך ללמוד
הודעות: 62
הצטרף: 14 אפריל 2020, 02:13
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 15 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי הולך ללמוד » 06 יולי 2020, 08:47

שאר לעמו כתב:
06 יולי 2020, 00:48
1. אדוננו הגר"א אמר או קול התור אמר? (ללא קשר שישוב הארץ היא מ"ע דאו' שנוהגת האידנא).
כבר עניתי לך על זה.
יעיין נא מר בספר אחרית כראשית של הגר"א שפירא ויראה מי אמר ומה אמר.


איש ווילנא
הודעות: 2177
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 487 פעמים
קיבל תודה: 590 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי איש ווילנא » 06 יולי 2020, 09:09

איש קרליץ כתב:
06 יולי 2020, 02:15
אבל הרב אריה שפירא שליט''א הראה בספרו אחרית כראשית, שגם ללא קול התור, כל יסודות משנה זו המיוחסים להגר''א אכן נמצאים ביסודם בכתבי הגר''א האמיתים ובכתבי הרמח''ל.
והסכימו לספרו שני גדולי הדור רמשה שמואל שפירא ור' שמואל אוירבאך.

עברתי בזמנו על ספרו של הרב אריה שפירא
הוא בעיקר מעמיד שיש תקופה שנקראת פקידה כמו שהיה במצרים ובבית שני ושהוא אתחלתא דגאולה

אבל האיך נעשה אינו מביא מקורות כלל
והרי במצרים ובבית שני נעשה על ידי שליחות של נביא או רוח הקודש
ועל הנקודה הזו הוא היה צריך להביא ראיות שזה יכול להעשות ללא כל שליחות מפורשת משמים
וזה הנקודה הכי קריטית כאן בכל הסיפור [שהרי מי שיתווכח. יתווכח בעיקר על הנקודה הזו שצריך נביא או משיח שיבוא]

בשונה מזה ספר קול התור יש הוראות מפורטות על הכל כולל תאריכים
וממיילא חזרנו לדיון על הספר.


בן ראם
הודעות: 433
הצטרף: 27 יוני 2019, 23:11
נתן תודה: 190 פעמים
קיבל תודה: 148 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי בן ראם » 06 יולי 2020, 09:14

איש ווילנא כתב:
06 יולי 2020, 09:09
אבל האיך נעשה אינו מביא מקורות כלל
אם אינני טועה הוא כן מתייחס שם לעניין. אבדוק ואשתדל להעלות אם אמצא


ריש תורא
הודעות: 86
הצטרף: 04 יוני 2020, 22:37
קיבל תודה: 32 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי ריש תורא » 06 יולי 2020, 09:30

שאר לעמו כתב:
06 יולי 2020, 02:03
ריש תורא כתב:
06 יולי 2020, 00:49
וכן ספר גאולה בדרך הטבע של אריה מורגנשטרן:
אוצר החכמה_172124 (1).jpgאוצר החכמה_172124.jpg
אז יושבי קרנות יאמרו לנו דעתו של הגר"א?

לא יודע מי זה מורגנשטרן הנ"ל, אבל הציטוטים שהוא מביא, גם בלי הפרשנות שלו, די בהם להוכיח שלתלמידי הגר"א היו רעיונות שאם תרצה תקרא להם משיחיים.
תופעה מעניינת שהן תלמידי הבעש"ט והן תלמידי הגר"א יזמו עלייה לארץ ישראל, דבר שלפי המצב הגשמי והמדיני ששרר היה אז על מנת שתעלה לרקיע.


איש ווילנא
הודעות: 2177
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 487 פעמים
קיבל תודה: 590 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי איש ווילנא » 06 יולי 2020, 09:44

ריש תורא כתב:
06 יולי 2020, 09:30
שאר לעמו כתב:
06 יולי 2020, 02:03
ריש תורא כתב:
06 יולי 2020, 00:49
וכן ספר גאולה בדרך הטבע של אריה מורגנשטרן:
אוצר החכמה_172124 (1).jpgאוצר החכמה_172124.jpg
אז יושבי קרנות יאמרו לנו דעתו של הגר"א?

לא יודע מי זה מורגנשטרן הנ"ל, אבל הציטוטים שהוא מביא, גם בלי הפרשנות שלו, די בהם להוכיח שלתלמידי הגר"א היו רעיונות שאם תרצה תקרא להם משיחיים.
תופעה מעניינת שהן תלמידי הבעש"ט והן תלמידי הגר"א יזמו עלייה לארץ ישראל, דבר שלפי המצב הגשמי והמדיני ששרר היה אז על מנת שתעלה לרקיע.

יכול להיות שיש לו גם מקורות חזקים [צריך לבדוק]  
אבל באופן כללי מורגנשטרן הוא מלא בבניני תאוריות על כרעי תרגולת 
יש לו כמה שאלות 
ושוב הוא יכול לומר מה שחושק ליבו מגדלים הפורחים באוויר. 
 


HaimL
הודעות: 3492
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 504 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי HaimL » 06 יולי 2020, 09:46

בן ראם כתב:
05 יולי 2020, 23:29
צפוני כתב:
05 יולי 2020, 22:33
הי הלו, אתה לא חושב שהגזמת?
קבל זאת ברוח טובה, גם אם הגזים קצת. אבל אולי, במחילה דמר, כדאי לאמץ שם חדש משום האי קרא דיואל פרק ב' פס' כ', המובא בכמה גמרות, ואינו שייך לבר אוריין.
מדוע לא. הצפוני ביואל הלא הוא הארבה, מין טהור, ולא גרע מדבורה וחולדה (שלמרות שהגמרא אומרת מפורש דסנו שמייהו, לא נמנעו ישראל מלקרוא בשם דבורה).
 


HaimL
הודעות: 3492
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 504 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי HaimL » 06 יולי 2020, 09:54

אברך כתב:
06 יולי 2020, 00:18
דרוש נדיב לכיסוי הוצאות חברי הפורום על רופא עיניים שיחזיר את עיניהם למקומם (אחר שיצאו עקב הכתב הזעיר שיש שכותבים כאן בו).
אמור מעתה, יוסי פשוט ידך וקבל עיניך, כלומר שנתן לו לקרוא בפונט זעיר שבזעירים. 
 


ריש תורא
הודעות: 86
הצטרף: 04 יוני 2020, 22:37
קיבל תודה: 32 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי ריש תורא » 06 יולי 2020, 10:28

איש ווילנא כתב:
06 יולי 2020, 09:44
ריש תורא כתב:
06 יולי 2020, 09:30
שאר לעמו כתב:
06 יולי 2020, 02:03

אז יושבי קרנות יאמרו לנו דעתו של הגר"א?

לא יודע מי זה מורגנשטרן הנ"ל, אבל הציטוטים שהוא מביא, גם בלי הפרשנות שלו, די בהם להוכיח שלתלמידי הגר"א היו רעיונות שאם תרצה תקרא להם משיחיים.
תופעה מעניינת שהן תלמידי הבעש"ט והן תלמידי הגר"א יזמו עלייה לארץ ישראל, דבר שלפי המצב הגשמי והמדיני ששרר היה אז על מנת שתעלה לרקיע.

יכול להיות שיש לו גם מקורות חזקים [צריך לבדוק]  
אבל באופן כללי מורגנשטרן הוא מלא בבניני תאוריות על כרעי תרגולת 
יש לו כמה שאלות 
ושוב הוא יכול לומר מה שחושק ליבו מגדלים הפורחים באוויר. 
 

יש שם מקורות שנראים מהימנים, הנה ציטוט ממכתב ששלחו בשנת תק"ף רמ"מ משקלוב ר' שלמה זלמן שפירא ור' יצחק מקובנה אל קהילת אמשטרדם סמוך לשליחותו של השד"ר שלמה זלמן פלונסקי לפולין, כאשר זכו הפרושים לקבל ממוחמד עלי שליט מצרים את הפירמאן המיוחל לבניין 'החורבה' בהצלחתם זו ראו אות וסימן להיענות שמימית כי לולא ה' חפץ בנו לא הראנו את כל אלה להביאנו אל המנוחה ואל הנחלה סימנא מילתא היא אתחלתא דגאולה כי עת לחננה לרצות אבניה ואת עפרה יחונינו ובהתערותא דלתתא תליא מלתא לעורר התערותא דלעילא לבנות הנהרסות בנה ה' ציון נחם חורבותיה


שאר לעמו
הודעות: 3558
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 549 פעמים
קיבל תודה: 1072 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי שאר לעמו » 06 יולי 2020, 11:01

HaimL כתב:
06 יולי 2020, 09:54
ל ידי HaimL » היום, 09:54
אברך כתב: ↑היום, 00:18
דרוש נדיב לכיסוי הוצאות חברי הפורום על רופא עיניים שיחזיר את עיניהם למקומם (אחר שיצאו עקב הכתב הזעיר שיש שכותבים כאן בו).
אמור מעתה, יוסי פשוט ידך וקבל עיניך, כלומר שנתן לו לקרוא בפונט זעיר שבזעירים.
אז מעטת בנס..
אגב המטרה של כתב קטן להמעיט בנוכחות התגובה.
יתכן שלמסכים שאינם ברזולוציה 1920X1080 זה קשה, ניתן להגדיל. עמכם הסליחה...


אליעזר ג
הודעות: 623
הצטרף: 30 מרץ 2020, 00:09
נתן תודה: 24 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי אליעזר ג » 06 יולי 2020, 11:04

שאר לעמו כתב:
05 יולי 2020, 20:18
אתה בכח מנסה להלביש את זה ביד הציונות. יהי לך אשר לך.
קיבוץ גלויות של אנשים שבעצם דינם גלות (לפי הנאמר התורה), אינו סימן ונחת רוח!
אנחנו קבלנו - שאנו מתפללים לה' שנינצל מאויבנו, ולא ע"י שונאי הדת מחרפי עליון!

נכון שלדבריך רבי אינו רבך, ולפי שהוציא עצמו מן הכלל וכו'



אם היה נאמר בתורה כדבריך שמשמעם שעצם העליה לארץ היא נגד דינם ,כי הרי על קיבוץ גלויות גרידא דיברת יצא שכל אלו שעלו לארץ עברו על גזירת גלותם כולל החזו"א הגרי"ז ועוד ועוד . כך שברור שעצם העלייה היא מצווה  ולא כתוב בתורה שיש איסור לעלות לארץ ישראל וכך נהגו בל הדורות .  

על הפסוק

זכריה פרק ט
(יא) גַּם־אַ֣תְּ בְּדַם־בְּרִיתֵ֗ךְ שִׁלַּ֤חְתִּי אֲסִירַ֙יִךְ֙ מִבּ֔וֹר אֵ֥ין מַ֖יִם בּֽוֹ: 

מפרש הרמבן 

שמדבר על אחרית הימים ויהיה הדור כולו חייב כפי שנאמר מבור אין בו מים ותישאר בידם רק מצוות המילה ומכוחה יגאלו [לפחות במובן של קיבוץ גלויות]. והפירוש הזה כמעט מפורש בפסוק.

הנה כי כן עולה מהנביא ומפורש ברמבן שיש גם ביד אלו, שנקראים כאן בפורום רשעים מוחלטים ושונאי השם וכדומה, מצווה שהשם מחשיבה למצווה ובזכותה גאלם כלומר שגם אלו שנשארה מצווה זו בידם בלבד יש להם חלק בגאולה. ולמבין משמעות הדבר שבפנימיותם מבלי להיות מודע לכך מה שמניע אותם לקיימה זה אמונה נסתרת גם מהם במצווה.

הנביא האחרון מלאכי בדברו על אחרית הימים והגאולה משתמש בביטוי החריג עושי רשעה במקום רשעים וכמובן שזה לא בכדי.

אומנם הייתה סיעה בציונות שהשתלטה עלייה מאז הקונגרס העשירי שאכן כוונתה הפנימית הייתה חילון עם ישראל , ואליה ככוח השולט התכוון רב חיים בריסקר ואחרים . אבל שרבים אחרים בהנהגה הציונית וודאי שעמך ישראל אפילו חלקים גדולים מאלו שאינם שומרי תורה ומצוות הרגש שהתעורר בליבם הוא רגש שהיה מחובר ליהדות ואצל חלקם אף החזירם ממצב שעל סף התבוללות. וראיה שהמנהיגים הבינו שתכנית אוגנדה לא תלהיב את העם.

מאידך אל לנו לשכוח שמדינה יהודית שחורתת על דגלה שאינה מדינת הלכה וכהנה וכהנה היא חילול השם איום ונורא.

ולכן ראיית הדברים שחור לבן אינה נחלת תלמידי חכמים ומה שכתוב בתורה על הכוח כביכול של הסיטרא אחרא לחולל ניסים הוא רק ביחס לנביא שקר ומופתים ולא הנהגה כוללת של העם כולו לדורות . וגם הציטוט שהובא כאן מרב צדוק, מראה על כך שהשם מאפשר בניגוד למעפילים ותו לא.

לכן מחד עלינו להודות על נסיו ועוד יותר להודות ולהתפעל מהם שנעשים גם מול חוצפה כלפי שמיא . מאידך להיאבק ברשעה , ומצד שלישי להבדיל בינה לבין עושי הרשעה וכל זה הורו לנו הנביאים איך להתייחס ואכן זה אינו קל לשלב  והרבה נפלו בעניין לכאן או לכאן.

יש דחף שגובר ככל שהאדם ריק מבחינה פנימית, להגדיר את עצמו וצדקתו באמצעות מלחמה שנאה וכדומה ודחף זה אינו מוגבר מצד היצר הטוב וד"ל. אומנם ישנן תקופות שביחס להמון אין ברירה אלא להשתמש גם בדחף הנ"ל , ולהקצין את היחס במסרים פומביים . אבל תלמידי חכמים גם בזמנים אלו צריכים להבחין באמת המדויקת . ועוד איני בטוח שתקופה זו ממש מתאימה לכך.

 


בן ראם
הודעות: 433
הצטרף: 27 יוני 2019, 23:11
נתן תודה: 190 פעמים
קיבל תודה: 148 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי בן ראם » 06 יולי 2020, 11:15

HaimL כתב:
06 יולי 2020, 09:46
מדוע לא. הצפוני ביואל הלא הוא הארבה, מין טהור, ולא גרע מדבורה וחולדה (שלמרות שהגמרא אומרת מפורש דסנו שמייהו, לא נמנעו ישראל מלקרוא בשם דבורה).
כיוונתי לגמרות (פרק החליל) כמש"כ בסוף ההודעה. ומלבד כן הרוצה להחכים ידרים


HaimL
הודעות: 3492
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 504 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי HaimL » 06 יולי 2020, 12:06

בן ראם כתב:
06 יולי 2020, 11:15
HaimL כתב:
06 יולי 2020, 09:46
מדוע לא. הצפוני ביואל הלא הוא הארבה, מין טהור, ולא גרע מדבורה וחולדה (שלמרות שהגמרא אומרת מפורש דסנו שמייהו, לא נמנעו ישראל מלקרוא בשם דבורה).
כיוונתי לגמרות (פרק החליל) כמש"כ בסוף ההודעה. ומלבד כן הרוצה להחכים ידרים
כן, טוב. אני קצת התבדחתי. אבל, הרוצה להעשיר יצפין, זה גם לא רע, שהרי שלחן בצפון.
 


ישראלמאיר
הודעות: 105
הצטרף: 05 יולי 2020, 22:48
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 18 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי ישראלמאיר » 06 יולי 2020, 12:09

איש ווילנא כתב:
06 יולי 2020, 09:09
והרי במצרים ובבית שני נעשה על ידי שליחות של נביא או רוח הקודש
בחגי פרק א ב-יב משמע שנענשו על העיכוב בבניין בית שני גם טרם דברי הנביא.
ויעויי' במלבי"ם שם פסוקים ב' וד' שהיה מקובל שקודם בניין הבית יהיה מנוחה מאויבים אותות ומופתים ומלחמת גוג ומגוג ושהגאולה תקדם לבניין הבית והם היו משועבדים למדי ופרס. והטענה עליהם שאם כך גם למה לגבי ישיבה בבתיהם ספונים בשלווה לא סוברים שעדיין לא הגיע הזמן שייעדו הנביאים.


כרם
הודעות: 485
הצטרף: 13 ספטמבר 2017, 15:52
נתן תודה: 42 פעמים
קיבל תודה: 158 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי כרם » 06 יולי 2020, 12:24

אברך כתב:
06 יולי 2020, 00:22
שלום23 כתב:
06 יולי 2020, 00:21
אברך כתב:
06 יולי 2020, 00:18
דרוש נדיב לכיסוי הוצאות חברי הפורום על רופא עיניים שיחזיר את עיניהם למקומם (אחר שיצאו עקב הכתב הזעיר שיש שכותבים כאן בו).
כדי להציל עיניך מכאן ולהבא, אציע מה שאני עושה: אני מעתיק הדברים לתיבה למטה כציטוט, ואז זה בגודל הנכון.

אף אני הרבה פעמים עושה כעי"ז. אך לפעמים אני מתעצל...

ואני...
מתעלם ממי שלא כותב לעיני!


בן ראם
הודעות: 433
הצטרף: 27 יוני 2019, 23:11
נתן תודה: 190 פעמים
קיבל תודה: 148 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי בן ראם » 06 יולי 2020, 12:31

כרם כתב:
06 יולי 2020, 12:24
אברך כתב:
06 יולי 2020, 00:22
שלום23 כתב:
06 יולי 2020, 00:21

כדי להציל עיניך מכאן ולהבא, אציע מה שאני עושה: אני מעתיק הדברים לתיבה למטה כציטוט, ואז זה בגודל הנכון.

אף אני הרבה פעמים עושה כעי"ז. אך לפעמים אני מתעצל...

ואני...
מתעלם ממי שלא כותב לעיני!
אני לא זוכר מקום מדוייק, אבל הסבא מסלבודקא כותב [כמעט בטוח שזה הוא, אם לא- אחד מגדולי בעלי המוסר] שאדם הכותב מכתב לחבירו, יש בו חיובים של ב"א לחבירו לכתוב על נייר נאה ובכתב ברור להקל על הקורא. אולי נקבל עלינו לקראת ימי בין המצרים להקל האחד על השני בכתיבה גם בפורום זה.
 


גור אריה יהודה
הודעות: 16
הצטרף: 15 אוגוסט 2019, 17:17
נתן תודה: 7 פעמים
קיבל תודה: 4 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי גור אריה יהודה » 06 יולי 2020, 12:45

אור החיים הק' פר' בלק: 
"יתבאר ע"פ דבריהם ז"ל (סנהדרין שם) שאמרו שאם תהיה הגאולה באמצעות זכות ישראל יהיה הדבר מופלא במעלה ויתגלה הגואל ישראל מן השמים במופת ואות כאמור בספר הזוהר (ח"א קיט. וח"ג ריב ב), מה שאין כן כשתהיה הגאולה מצד הקץ ואין ישראל ראויים לה תהיה באופן אחר ועליה נאמר (זכרי' ט') שהגואל יבא עני ורוכב על חמור, והוא מה שאמר כאן כנגד גאולת אחישנה שהיא באמצעות זכות ישראל שרמז במאמר אראנו ולא עתה אמר דרך כוכב שיזרח הגואל מן השמים, גם רמז לכוכב היוצא באמצע השמים לנס מופלא כאמור בספר הזוהר (שם), וכנגד גאולת בעתה שרמז במאמר אשורנו ולא קרוב אמר וקם שבט מישראל פירוש שיקום שבט אחד מישראל כדרך הקמים בעולם דרך טבע, על דרך אומרו (דניאל ג) ושפל אנשים יקים עלה, שיבא עני ורוכב על חמור ויקום וימלוך ויעשה מה שנאמר בסמוך."


איש ווילנא
הודעות: 2177
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 487 פעמים
קיבל תודה: 590 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי איש ווילנא » 06 יולי 2020, 12:51

ישראלמאיר כתב:
06 יולי 2020, 12:09
איש ווילנא כתב:
06 יולי 2020, 09:09
והרי במצרים ובבית שני נעשה על ידי שליחות של נביא או רוח הקודש
בחגי פרק א ב-יב משמע שנענשו על העיכוב בבניין בית שני גם טרם דברי הנביא.
ויעויי' במלבי"ם שם פסוקים ב' וד' שהיה מקובל שקודם בניין הבית יהיה מנוחה מאויבים אותות ומופתים ומלחמת גוג ומגוג ושהגאולה תקדם לבניין הבית והם היו משועבדים למדי ופרס. והטענה עליהם שאם כך גם למה לגבי ישיבה בבתיהם ספונים בשלווה לא סוברים שעדיין לא הגיע הזמן שייעדו הנביאים.
היה שם נבואות מפורשות עוד מישעיה וירמיה שלקץ שבעים שנה יפקדו 
גם עזרא ונחמיה כולם היה פעולתם ברוח הקודש 
 


ישראלמאיר
הודעות: 105
הצטרף: 05 יולי 2020, 22:48
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 18 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי ישראלמאיר » 06 יולי 2020, 13:31

לא שייך כלל לעזרא ונחמיה שהגיעו כמה שנים אחר כך.
ולכאורה משמע כביאור המלבי"ם ושאר המפרשים שהרי לא מבואר שזו הטענה עליהם והרי לא ידעו לחשב את חשבון השנים.


בנציון
הודעות: 981
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 358 פעמים
קיבל תודה: 438 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי בנציון » 06 יולי 2020, 15:14

איש ווילנא כתב:
06 יולי 2020, 09:09

אבל האיך נעשה אינו מביא מקורות כלל
והרי במצרים ובבית שני נעשה על ידי שליחות של נביא או רוח הקודש
ועל הנקודה הזו הוא היה צריך להביא ראיות שזה יכול להעשות ללא כל שליחות מפורשת משמים
וזה הנקודה הכי קריטית כאן בכל הסיפור [שהרי מי שיתווכח. יתווכח בעיקר על הנקודה הזו שצריך נביא או משיח שיבוא]

בשונה מזה ספר קול התור יש הוראות מפורטות על הכל כולל תאריכים
וממילא חזרנו לדיון על הספר.
הגר"א אומר בכמה מקומות שימות משיח בן יוסף עליהם נאמר אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכויות, אבל בימות משיח בן דוד יתקיימו כל יעודי הנביאים, ואם כן יש כאן הוראה כיצד זה יהיה, [וגם מבואר בדברי הגר"א שמשיח בן יוסף ענינו הוא קיבוץ גלויות, וכנראה זה ענין אחד עם פריקת שעבוד מלכויות].
ולגבי התאריכים גם כתוב בדברי הגר"א בכמה מקומות שימות משיח בן יוסף הם ימי עקבתא דמשיחא.
כמדומני שהדברים האלו מובאים אצל ר' אריה שפירא.
 


איש ווילנא
הודעות: 2177
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 487 פעמים
קיבל תודה: 590 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי איש ווילנא » 06 יולי 2020, 15:36

בנציון כתב:
06 יולי 2020, 15:14
איש ווילנא כתב:
06 יולי 2020, 09:09

אבל האיך נעשה אינו מביא מקורות כלל
והרי במצרים ובבית שני נעשה על ידי שליחות של נביא או רוח הקודש
ועל הנקודה הזו הוא היה צריך להביא ראיות שזה יכול להעשות ללא כל שליחות מפורשת משמים
וזה הנקודה הכי קריטית כאן בכל הסיפור [שהרי מי שיתווכח. יתווכח בעיקר על הנקודה הזו שצריך נביא או משיח שיבוא]

בשונה מזה ספר קול התור יש הוראות מפורטות על הכל כולל תאריכים
וממילא חזרנו לדיון על הספר.
הגר"א אומר בכמה מקומות שימות משיח בן יוסף עליהם נאמר אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכויות, אבל בימות משיח בן דוד יתקיימו כל יעודי הנביאים, ואם כן יש כאן הוראה כיצד זה יהיה, [וגם מבואר בדברי הגר"א שמשיח בן יוסף ענינו הוא קיבוץ גלויות, וכנראה זה ענין אחד עם פריקת שעבוד מלכויות].
ולגבי התאריכים גם כתוב בדברי הגר"א בכמה מקומות שימות משיח בן יוסף הם ימי עקבתא דמשיחא.
כמדומני שהדברים האלו מובאים אצל ר' אריה שפירא.

אכן דברים אלו מובאים 
אבל עדיין אין כאן מקור
למי שיטען שצריך נביא שיבוא ויבשר הגיע זמן גאולתכם 
גם לגבי תקופת משיח בן יוסף [וכך היה לכאורה מובן מעצמו לכל אדם פשוט שמדברים על זמן הפקידה הכוונה שיבוא שליח ד' ויבשר שפקד פקדתי אתכם] 
ואין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכויות. אין הכוונה בהכרח שלא יהיה נבואה על זה כמובן ואדרבה מדובר על משיח שיבוא.

מה היה החידוש הגדול של הס' קול התור 
שהדעה הרווחת הייתה שמחכים למשיח 
היינו לשליח ד' שיבוא ויורה את אשר יעשו 
והגיע קול התור וחידש שלא בהכרח ויש מצב ביניים 
אני לא בא לאמת שהנחה הזו הנכונה 
רק להבחין בין תוכן הספרים קול התור לספר של ר' אריה שפירא 
 


בנציון
הודעות: 981
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 358 פעמים
קיבל תודה: 438 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי בנציון » 06 יולי 2020, 17:03

איש ווילנא כתב:
06 יולי 2020, 15:36
בנציון כתב:
06 יולי 2020, 15:14
איש ווילנא כתב:
06 יולי 2020, 09:09

אבל האיך נעשה אינו מביא מקורות כלל
והרי במצרים ובבית שני נעשה על ידי שליחות של נביא או רוח הקודש
ועל הנקודה הזו הוא היה צריך להביא ראיות שזה יכול להעשות ללא כל שליחות מפורשת משמים
וזה הנקודה הכי קריטית כאן בכל הסיפור [שהרי מי שיתווכח. יתווכח בעיקר על הנקודה הזו שצריך נביא או משיח שיבוא]

בשונה מזה ספר קול התור יש הוראות מפורטות על הכל כולל תאריכים
וממילא חזרנו לדיון על הספר.
הגר"א אומר בכמה מקומות שימות משיח בן יוסף עליהם נאמר אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכויות, אבל בימות משיח בן דוד יתקיימו כל יעודי הנביאים, ואם כן יש כאן הוראה כיצד זה יהיה, [וגם מבואר בדברי הגר"א שמשיח בן יוסף ענינו הוא קיבוץ גלויות, וכנראה זה ענין אחד עם פריקת שעבוד מלכויות].
ולגבי התאריכים גם כתוב בדברי הגר"א בכמה מקומות שימות משיח בן יוסף הם ימי עקבתא דמשיחא.
כמדומני שהדברים האלו מובאים אצל ר' אריה שפירא.

אכן דברים אלו מובאים 
אבל עדיין אין כאן מקור
למי שיטען שצריך נביא שיבוא ויבשר הגיע זמן גאולתכם 
גם לגבי תקופת משיח בן יוסף [וכך היה לכאורה מובן מעצמו לכל אדם פשוט שמדברים על זמן הפקידה הכוונה שיבוא שליח ד' ויבשר שפקד פקדתי אתכם] 
ואין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכויות. אין הכוונה בהכרח שלא יהיה נבואה על זה כמובן ואדרבה מדובר על משיח שיבוא.

מה היה החידוש הגדול של הס' קול התור 
שהדעה הרווחת הייתה שמחכים למשיח 
היינו לשליח ד' שיבוא ויורה את אשר יעשו 
והגיע קול התור וחידש שלא בהכרח ויש מצב ביניים 
אני לא בא לאמת שהנחה הזו הנכונה 
רק להבחין בין תוכן הספרים קול התור לספר של ר' אריה שפירא 

אם כתוב בדברי הגר"א שלא צריך משיח בן דוד, אז מהיכי תיתי שצריך נביא? מילא לפני 250 שנה היה אפשר להסתפק אם יהיה נביא ועוד אי אלו מיני ספיקות, אבל אחרי שבדברי הגר"א כתוב א. שקיבוץ גלויות ופריקת שעבוד מלכויות יהיה לפני משיח בן דוד, ב. ושזה יהיה בדרך הטבע. ג. ושזה יהיה 'משמאלא' היינו בדרך קשה ועקלקלה [וכלול בזה שזה יהיה על ידי אנשים לא ראויים]. ד. ושזה יהיה בתקופת עקבתא דמשיחא. והנה אנחנו רואים את כל הארבע דברים האלו לעינינו, אז מה יש להסתפק אולי צריך גם נביא?


ברזלים
הודעות: 117
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 00:37
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי ברזלים » 06 יולי 2020, 17:31

א. הנצי"ב כותב שאם יש רוח התעוררות בעם, לעלות הרי זה כקול ה' המדבר:

וז"ל: ראה ראינו כי היה ה' את רוח עמו ישראל בכל חלקי תבל ומלואה, להושיב נחלות שוממות בארץ הקדושה, ולכונן שם מושבות לנידחת ישראל, וקול ה' דופק על פתחי לבבנו לאמר, פתחו לי פתח בפעולתכם, כי הגיעה השעה, אשר לא יאמר עוד על א"י עזובה ואין דורש אותה".
והוא קובע: "מצוה וחובה על מי שהוא מאמין ביעודי הטובות והנחמות, לתת יד למצוה הבאה לפנינו, לעשות אגודה שתהא על אה"ק נוסדה, וכל אחד ממנו יושיט ידו לתת לקופת החברה, בכל שבוע כל אשר את לבבו, ואם כי יד עניים אנן, ואין בידנו לעשות בזה העניין דבר מסוים לתכלית הישוב, בכ"ז עלינו לקבץ פרוטה פרוטה ולמצוא חשבון ולשלחו למקום שעוסקים בבניין ביד רחבה, להודיע בזה כי רצוננו שלם להשתתף את מייסדי הישוב בארץ אבותינו, ומחשבתנו תחזק פעולתם".
עתה יש סייעתא דשמיא באפשרויות שנפתחו לייסוד מושבות באר"י וכנראה שהגיעה שעת כושר - "שאנו רואים שההשגחה מביאה לידי כך, עלינו לרדוף ולהשתדל בכל האפשר לקנות ולנטוע, וכדבר ה' ליצחק אבינו 'שכן בארץ' ודרשו (בב"ר פס"ד) עשה שכונה בארץ, הוי נוטע הוי זורע הוי נציב', ואע"ג שלא הרבה היה יכול יצחק לבדו להושיב את הארץ בזמנו שהייתה תחת ממשלת הכנענים והפלשתים, מכל מקום היה יקר בעיני ה' מה שיושיב יצחק, כך עלינו לדעת שיקר בעיני ה' מה שנושיב אנחנו במעשה ידינו, ואפילו תחת ממשלת התוגר - בייחוד אחרי שנתעורר הרעיון בקרב ישראל מקצה העולם ועד קצהו, בכל מקום אשר אנחנו מפוזרים, וקול המון כקול שדי בדברו ע"י נביאיו, וע"כ עלינו להמשך אחרי קול דבריו זה ולבטוח בו ית' שיגמור אחרינו". 

ב. בחוברת התקנות של "פתח תקוה" שנרשם שם שהכל נכתב על דעת המהרי"ל דיסקין, הם קוראים לכל עם ישראל לעלות ארצה, ומשתמשים בפסוקי הנביאים:

"שׁוּבִי בְּתוּלַת יִשְׂרָאֵל שֻׁבִי אֶל עָרַיִךְ אֵלֶּה" (ירמיה ל"א). 
לקול שועת אחינו בארצות פזוריהם, העולה עד לב השמים, כי הקיפום חבלי יולדה צרה כמבכירה.. לעומתם יענה הד הרים קול גדול ונורא, קול שדי חוצב להבות, קול מבין הררי קודש "שׁוּבִי בְּתוּלַת יִשְׂרָאֵל שֻׁבִי אֶל עָרַיִךְ אֵלֶּה". 
עד מתי תחבקו חיק נכריה? ארצכם החמודה מִדְבָּר, עריכם הקדושות שממה, ואין איש שם על לב, ואין מכם חולה על זה? כל מאויכם לבלות בטוב ימיכם, לצבור הון, לאסוף עושר, לבנות היכלי עונג, ולהרים קרן המסחור בארצות אחרות,.. עד אנה תצפו צפית הבל כי זאת המרגעה וזאת המנוחה, ותאמרו כי שלום שלום ואין שלום, כי אחת דיבר אלקים בקדשו "ובגויים ההם לא תרגיע ולא תמצא מנוח", רק זאת המרגעה וזאת לכם המנוחה - "שׁוּבִי בְּתוּלַת יִשְׂרָאֵל שֻׁבִי אֶל עָרַיִךְ אֵלֶּה".
ועתה שמעו אלינו אחים יקרים, שמעו אלינו וישמע אליכם אלקים, אנחנו בני החברה "אגודת מיסדי הישוב" בעיר הקדש ירושלים, בעזר ה' נחלץ חושים לעבור לפניכם לסול המסילה לפנות הדרך ולתור לכם מנוחה עד אשר נביאכם אל המקום הזה, רק הבה תנו ידיכם עמנו ונהי' לאגודה אחת, ובעזר ה' נעשה חיל...
על כן אחינו היקרים קומו והתעוררו ובואו לעזרת ה' בגבורים, ולא אותנו לבד אתם עוזרים, כי אם גם אותכם, בבואכם בברית עמנו להגדיל ולהאדיר את כח חברתינו - תשועה גדולה תצמח לכל ישראל, וגאולה תהי' לארץ".


ג. לגבי ספר קול התור חקרתי רבות את הנושא, לדעתי קשה מאוד לומר שכתב זאת ר' הלל משקלוב, אם כי קשה להתעלם מהעובדה שלר' יוסף ריבלין אביו של מו"ל הספר היתה רוח משיחית שעל פיה בנה את השכונות החדשות וראה בכל דבר את יעודי הגאולה. והוא הראשון שמזכיר בשנת תרמ"ו שהישוב הוסד במצות הגר"א. גם בן דודו ר' יצחק צבי ריבלין (שטוענים שהוא ערך את כל התור) כתב עשרות שנים לפני שיצא קול התור שתלמידי הגר"א עלו בעצם כדי לייסד את הנחת אבן הפינה לשיבת ציון, וז"ל:  

עד קרוב לראשית המאה השביעית לאלף הששי החלו לחרוד? בנים מים, והתעוררו הגליות הנתונים בצפון להתלקט אחד אחד לעלות בחירוף נפש ירושלימה.  ובראשם גאוני ארץ ליסד יסוד מוסד לשיבת ציון, ולהניח אבן הפינה להשיב שבות עם ה'. ובעזר ה' הרבו והגדילו כאשר עינינו הרואות היום. ואף אם האבן הזה יסדוהו הראשונים על הצדקה ועזרת אחיהם בני הגולה, מאסו אותו הבונים בדורינו זה. אכן על עין ישר לנוכח יביט מבין ויודע כי האבן הזה הוא אבן הפינה ואבן פינת יקרת אשר אך עליו יבנה ויתרומם גבה ונישא כל בית ישראל כולו ממסד ועד הטפחות. ובלעדי היסוד הזה בל יכון הישוב להתכוון בתחילה ומבלעדי הזקנים ותשושי כוח שהמה עבור כמו החלוץ לפני המחנה, לא היה עתה מקום להבאים בכוח עלומים ואמיצי אומץ. 


 


מבקש אמת
הודעות: 2879
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 307 פעמים
קיבל תודה: 1116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי מבקש אמת » 06 יולי 2020, 18:46

איש ווילנא כתב:
06 יולי 2020, 15:36
בנציון כתב:
06 יולי 2020, 15:14
איש ווילנא כתב:
06 יולי 2020, 09:09

אבל האיך נעשה אינו מביא מקורות כלל
והרי במצרים ובבית שני נעשה על ידי שליחות של נביא או רוח הקודש
ועל הנקודה הזו הוא היה צריך להביא ראיות שזה יכול להעשות ללא כל שליחות מפורשת משמים
וזה הנקודה הכי קריטית כאן בכל הסיפור [שהרי מי שיתווכח. יתווכח בעיקר על הנקודה הזו שצריך נביא או משיח שיבוא]

בשונה מזה ספר קול התור יש הוראות מפורטות על הכל כולל תאריכים
וממילא חזרנו לדיון על הספר.
הגר"א אומר בכמה מקומות שימות משיח בן יוסף עליהם נאמר אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכויות, אבל בימות משיח בן דוד יתקיימו כל יעודי הנביאים, ואם כן יש כאן הוראה כיצד זה יהיה, [וגם מבואר בדברי הגר"א שמשיח בן יוסף ענינו הוא קיבוץ גלויות, וכנראה זה ענין אחד עם פריקת שעבוד מלכויות].
ולגבי התאריכים גם כתוב בדברי הגר"א בכמה מקומות שימות משיח בן יוסף הם ימי עקבתא דמשיחא.
כמדומני שהדברים האלו מובאים אצל ר' אריה שפירא.

אכן דברים אלו מובאים 
אבל עדיין אין כאן מקור
למי שיטען שצריך נביא שיבוא ויבשר הגיע זמן גאולתכם 
גם לגבי תקופת משיח בן יוסף [וכך היה לכאורה מובן מעצמו לכל אדם פשוט שמדברים על זמן הפקידה הכוונה שיבוא שליח ד' ויבשר שפקד פקדתי אתכם] 
ואין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכויות. אין הכוונה בהכרח שלא יהיה נבואה על זה כמובן ואדרבה מדובר על משיח שיבוא.

מה היה החידוש הגדול של הס' קול התור 
שהדעה הרווחת הייתה שמחכים למשיח 
היינו לשליח ד' שיבוא ויורה את אשר יעשו 
והגיע קול התור וחידש שלא בהכרח ויש מצב ביניים 
אני לא בא לאמת שהנחה הזו הנכונה 
רק להבחין בין תוכן הספרים קול התור לספר של ר' אריה שפירא 

זה לא רק שאין מקור, אלא שבמדרש שיר השירים אותו הספר "אחרית כראשית" מרבה לצטט מפורש להיפך - שצריך מסר מהקב"ה. המדרש מביא את שלושת הגלויות מהם נגאלים ישראל, ומצביע על ההקבלה ביניהם. וז"ל המדרש (ב,יג):

"ענה דודי ואמר לי" אמר ר' עזריה: לא היא עניה ולא היא אמירה, אלא ענה על ידי משה ואמר לי על ידי אהרן. מה אמר לי, "קומי לך רעיתי יפתי כי הנה הסתו עבר" אלו מ' שנה שעשו ישראל במדבר. "הגשם חלף הלך לו" אלו ל"ח שנה שהיו ישראל כמנודין במדבר ולא היה הדבור מדבר עם משה עד שתמו כל אותו הדור... "עת הזמיר הגיע" הגיע זמנה של ערלה שתזמר, הגיע זמנן של כנענים שיזמרו, הגיע זמנה של ארץ ישראל להחלק לישראל שנאמר "לאלה תחלק הארץ". "וקול התור נשמע בארצנו" - אמר רבי יוחנן: קול תייר טב נשמע בארצנו, זה קולו של יהושע, בשעה שאמר עברו בקרב המחנה. "התאנה חנטה פגיה" אלו סלי הבכורים. "והגפנים סמדר נתנו ריח" אלו הנסכים.

דבר אחר: "ענה דודי ואמר לי" ענה לי על ידי דניאל ואמר לי על ידי עזרא. מה אמר לי, "קומי לך רעיתי יפתי כי הנה הסתו עבר" אלו שבעים שנה שעשו ישראל בגולה. "הגשם חלף הלך לו" אלו חמישים ושתים שנה, משחרב הבית עד שנעקרה מלכות כשדים... "הנצנים נראו בארץ" כגון מרדכי וחבורתו עזרא וחבורתו. "עת הזמיר הגיע" הגיע זמן של ערלה שתזמר, הגיע זמן של רשעים שישברו, שנאמר שבר ה' מטה רשעים. הגיע זמן של בבליים להשמד, הגיע זמן בית המקדש שיבנה, שנאמר ועלו מושיעים בהר ציון. וכתיב גדול יהיה כבוד הבית הזה. "וקול התור נשמע בארצנו". אמר ר' יוחנן: קול תייר טב נשמע בארצנו. אי זה זה, זה קולו של כורש. הדא הוא דכתיב כה אמר כורש מלך פרס וגו'. כל ממלכות הארץ וגו' מי בכם מכל עמו. "התאנה חנטה פגיה" אלו הסלים של בכורים. "והגפנים סמדר נתנו ריח" אלו הנסכים.


דבר אחר: "ענה דודי ואמר לי" ענה לי על ידי אליהו ואמר לי על ידי מלך המשיח. מה אמר לי, "קומי לך רעיתי יפתי ולכי לך". אמר ר' עזריה: "כי הנה הסתו עבר" זו מלכות כותים, שמסיתה את העולם ומטעת אותו בכזביה. היך מה דאת אמר כי יסיתך אחיך בן אמך. "הגשם חלף הלך לו" זה השעבוד. "הנצנים נראו בארץ" הנצוחות נראו בארץ. מי הם, רבי ברכיה בשם ר' יצחק: כתיב ויראני ה' ארבעה חרשים ואלו הן: אליהו ומלך המשיח ומלכי צדק ומשוח מלחמה. "עת הזמיר הגיע" הגיע זמנן של ישראל להגאל, הגיע זמנה של ערלה להזמר, הגיע זמנה של מלכות כותים שתכלה, הגיע זמנה של מלכות שמים שתגלה. שנאמר והיה ה' למלך על כל הארץ. "וקול התור נשמע בארצנו" איזה זה, זה קולו של מלך המשיח, המכריז ואומר מה נאוו על ההרים רגלי מבשר. "התאנה חנטה פגיה" אמר רבי חייא בר אבא: סמוך לימות המשיח דבר גדול בא לעולם והרשעים כלים. "והגפנים סמדר נתנו ריח" אלו הנשארים, ועליהם נאמר והיה הנשאר בציון והנותר בירושלם.
 


ב. זעירא
הודעות: 483
הצטרף: 21 ינואר 2019, 22:36
נתן תודה: 553 פעמים
קיבל תודה: 205 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי ב. זעירא » 06 יולי 2020, 18:59

הולך ללמוד כתב:
06 יולי 2020, 00:27
מה הגרי"ז אמר או לא אמר קשה לדעת,
שמעתי פעם בשמו שהוא אמר שקום המדינה היה שמייכל מן השמיים, מה הכונה? סתם חייכו בשביל התמונה?
אם חפץ אמת אתה ואתה באמת רוצה לדעת מה הוא אמר, עיין כאן ותמצא נחת (או שלא?):
בריסק.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


בנציון
הודעות: 981
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 358 פעמים
קיבל תודה: 438 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים?

שליחה על ידי בנציון » 06 יולי 2020, 21:14

מבקש אמת כתב:
06 יולי 2020, 18:46
איש ווילנא כתב:
06 יולי 2020, 15:36
בנציון כתב:
06 יולי 2020, 15:14

הגר"א אומר בכמה מקומות שימות משיח בן יוסף עליהם נאמר אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכויות, אבל בימות משיח בן דוד יתקיימו כל יעודי הנביאים, ואם כן יש כאן הוראה כיצד זה יהיה, [וגם מבואר בדברי הגר"א שמשיח בן יוסף ענינו הוא קיבוץ גלויות, וכנראה זה ענין אחד עם פריקת שעבוד מלכויות].
ולגבי התאריכים גם כתוב בדברי הגר"א בכמה מקומות שימות משיח בן יוסף הם ימי עקבתא דמשיחא.
כמדומני שהדברים האלו מובאים אצל ר' אריה שפירא.

אכן דברים אלו מובאים 
אבל עדיין אין כאן מקור
למי שיטען שצריך נביא שיבוא ויבשר הגיע זמן גאולתכם 
גם לגבי תקופת משיח בן יוסף [וכך היה לכאורה מובן מעצמו לכל אדם פשוט שמדברים על זמן הפקידה הכוונה שיבוא שליח ד' ויבשר שפקד פקדתי אתכם] 
ואין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכויות. אין הכוונה בהכרח שלא יהיה נבואה על זה כמובן ואדרבה מדובר על משיח שיבוא.

מה היה החידוש הגדול של הס' קול התור 
שהדעה הרווחת הייתה שמחכים למשיח 
היינו לשליח ד' שיבוא ויורה את אשר יעשו 
והגיע קול התור וחידש שלא בהכרח ויש מצב ביניים 
אני לא בא לאמת שהנחה הזו הנכונה 
רק להבחין בין תוכן הספרים קול התור לספר של ר' אריה שפירא 
זה לא רק שאין מקור, אלא שבמדרש שיר השירים אותו הספר "אחרית כראשית" מרבה לצטט מפורש להיפך - שצריך מסר מהקב"ה. המדרש מביא את שלושת הגלויות מהם נגאלים ישראל, ומצביע על ההקבלה ביניהם. וז"ל המדרש (ב,יג):

"ענה דודי ואמר לי" אמר ר' עזריה: לא היא עניה ולא היא אמירה, אלא ענה על ידי משה ואמר לי על ידי אהרן. מה אמר לי, "קומי לך רעיתי יפתי כי הנה הסתו עבר" אלו מ' שנה שעשו ישראל במדבר. "הגשם חלף הלך לו" אלו ל"ח שנה שהיו ישראל כמנודין במדבר ולא היה הדבור מדבר עם משה עד שתמו כל אותו הדור... "עת הזמיר הגיע" הגיע זמנה של ערלה שתזמר, הגיע זמנן של כנענים שיזמרו, הגיע זמנה של ארץ ישראל להחלק לישראל שנאמר "לאלה תחלק הארץ". "וקול התור נשמע בארצנו" - אמר רבי יוחנן: קול תייר טב נשמע בארצנו, זה קולו של יהושע, בשעה שאמר עברו בקרב המחנה. "התאנה חנטה פגיה" אלו סלי הבכורים. "והגפנים סמדר נתנו ריח" אלו הנסכים.

דבר אחר: "ענה דודי ואמר לי" ענה לי על ידי דניאל ואמר לי על ידי עזרא. מה אמר לי, "קומי לך רעיתי יפתי כי הנה הסתו עבר" אלו שבעים שנה שעשו ישראל בגולה. "הגשם חלף הלך לו" אלו חמישים ושתים שנה, משחרב הבית עד שנעקרה מלכות כשדים... "הנצנים נראו בארץ" כגון מרדכי וחבורתו עזרא וחבורתו. "עת הזמיר הגיע" הגיע זמן של ערלה שתזמר, הגיע זמן של רשעים שישברו, שנאמר שבר ה' מטה רשעים. הגיע זמן של בבליים להשמד, הגיע זמן בית המקדש שיבנה, שנאמר ועלו מושיעים בהר ציון. וכתיב גדול יהיה כבוד הבית הזה. "וקול התור נשמע בארצנו". אמר ר' יוחנן: קול תייר טב נשמע בארצנו. אי זה זה, זה קולו של כורש. הדא הוא דכתיב כה אמר כורש מלך פרס וגו'. כל ממלכות הארץ וגו' מי בכם מכל עמו. "התאנה חנטה פגיה" אלו הסלים של בכורים. "והגפנים סמדר נתנו ריח" אלו הנסכים.


דבר אחר: "ענה דודי ואמר לי" ענה לי על ידי אליהו ואמר לי על ידי מלך המשיח. מה אמר לי, "קומי לך רעיתי יפתי ולכי לך". אמר ר' עזריה: "כי הנה הסתו עבר" זו מלכות כותים, שמסיתה את העולם ומטעת אותו בכזביה. היך מה דאת אמר כי יסיתך אחיך בן אמך. "הגשם חלף הלך לו" זה השעבוד. "הנצנים נראו בארץ" הנצוחות נראו בארץ. מי הם, רבי ברכיה בשם ר' יצחק: כתיב ויראני ה' ארבעה חרשים ואלו הן: אליהו ומלך המשיח ומלכי צדק ומשוח מלחמה. "עת הזמיר הגיע" הגיע זמנן של ישראל להגאל, הגיע זמנה של ערלה להזמר, הגיע זמנה של מלכות כותים שתכלה, הגיע זמנה של מלכות שמים שתגלה. שנאמר והיה ה' למלך על כל הארץ. "וקול התור נשמע בארצנו" איזה זה, זה קולו של מלך המשיח, המכריז ואומר מה נאוו על ההרים רגלי מבשר. "התאנה חנטה פגיה" אמר רבי חייא בר אבא: סמוך לימות המשיח דבר גדול בא לעולם והרשעים כלים. "והגפנים סמדר נתנו ריח" אלו הנשארים, ועליהם נאמר והיה הנשאר בציון והנותר בירושלם.

שם מדובר על משיח בן דוד, ולא על מב"י.
 


ברזלים
הודעות: 117
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 00:37
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי ברזלים » 06 יולי 2020, 21:36

אולי יכולים ללמוד מדברי הרמ"מ משקלוב שכתב חודשים ספורים לפני שעלה ארצה, שכוונת העלייה היתה לצורך עליה כללית של עם ישראל, וכן שכבר אז חשב לבנות חורבות ירושלים, כמו שעשה שנים ספורות לאחר מכן ונקרא שם המקום "מנחם ציון".


אגב הדברים תואמים לדברי הגר"א בספרא דצניעותא שחורבן בית המקדש הוא יציאת הנשמה, חוץ לארץ הוא בחי' הקבר ועתה אנו מקווין ל"התנערי מעפר קומי וכו'" ויערה רוח ממרום עלינו. המשך הפסוק הפסוק (אחרי הוכו' שכתב) הוא "שבי ירושלים".
תקסו.JPG

כשעלו תלמידי הגר"א אצה הם כותבים, שארץ ישראל מתעוררת עתה ומדברת בשם הבנים שמסרו נפש עבורה ומשתמשים בשם "קיבוץ" ופקידה".
בקבוץ בנים.JPG


 
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


ישראלמאיר
הודעות: 105
הצטרף: 05 יולי 2020, 22:48
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 18 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים

שליחה על ידי ישראלמאיר » 06 יולי 2020, 23:19

מפשטות הגמ' משמע שנבואה תלויה בביהמ"ק.
שביומא דף כא עמוד ב חמשה דברים שהיו בין מקדש ראשון למקדש שני ואלו הן ארון וכפורת וכרובים אש ושכינה ורוח הקודש ואורים ותומים.
ומשמע שתלייא במקדש.
וכן בב"ב יב נאמר משחרב ביהמ"ק ניטלה נבואה מן הנביאים. רואים שתלייא במקדש.
וכן נאמר בית השואבה שמשם שואבים רוה"ק.
וחגי זכריה ומלאכי יש שביארו שתחילת נבואתם היתה בזמן ביהמ"ק הראשון. ובמלבי"ם ביאר שבתחילת העבודה בבית שני (שהחל כבר בזמן כורש) עדיין יכל להיות נבואה.
וא"כ איך יתכן נביא קודם ביהמ"ק?

וברמב"ם הלכות מלכים פרק יא הלכה ד
ואם יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, וילחם מלחמות ה', הרי זה בחזקת שהוא משיח, אם עשה והצליח ונצח כל האומות שסביביו ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל הרי זה משיח בודאי. ואם לא הצליח עד כה או נהרג בידוע שאינו זה שהבטיחה עליו תורה והרי הוא ככל מלכי בית דוד השלמים הכשרים שמתו. ולא העמידו הקדוש ברוך הוא אלא לנסות בו רבים שנאמר וכו'
 
ואיך יתכן שהוא כמלכי ב"ד השלמים הכשרים אם הוא נביא שקר וחייב מיתה.
אלא מוכח שיתכן שכלל לא יטען לנבואה לגאול את ישראל.
ןבהלכות יסודי התורה פרק י כתב הרמב"ם שנביא חייב להביא אות ומופת ושבודקין אותו פעמים הרבה. ואם מדובר בנביא הרי צריך שיביא מופת על נבואתו
וגם בן כוזיבא משמע שכלל לא טען שהוא נביא ולמרות זאת חשבו שהוא משיח.
אלא שלפי דברי הגמ' לעיל הנבואה תלויה בביהמ"ק ולא שייך נביא מלבד אליהו הנביא שנתנבא כבר קודם, ואפילו המשיח לא אמור להיות נביא קודם ביהמ"ק ולכן לא ציפו כלל שבן כוזיבא יהיה נביא. ולכן משיח לא צריך ואולי גם לא יכול להביא אות ומופת ואם היה כשר ומת יתברר שהוא כמלכי ב"ד הכשרים והקב"ה העמידו לנסות בו רבים.
אמנם היו שטעו באגרת תימן שחזרת הנבואה קודמת למקדש ואפילו הפליגו לומר שלפי הרמב"ם הנבואה כבר חזרה לפני שנים רבות 
שכתב שם חשבון לגאולה על פי הפסוק כעת יאמר ליעקב, שמפרש אותו על חזרת הנבואה. וכותב  ואין ספק שחזרת הנבואה היא (ב)הקדמת משיח, שנאמר (יואל ג' א'): "והיה אחרי כן אשפוך את רוחי על כל בשר ונבאו בניכם ובנותיכם וכו'"
וכוונת הרמב"ם שחזרת הנבואה תהיה אחרי הגאולה, ומזה מוכח שהמשיח יבוא קודם.  כמפורש בכתוב והיה אחרי כן .וכן מתואר אשפוך רוחי על כל בשר גילוי עצום ודאי לא על מצב התחלתי.
ולפי הטועים שהנבואה קודמת לגאולה ובפרט שהפליגו ואמרו שזה יכול להמשך שנים רבות מאוד, וא"כ מה הראייה של הרמב"ם על זמן הגאולה.


מבקש אמת
הודעות: 2879
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 307 פעמים
קיבל תודה: 1116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים?

שליחה על ידי מבקש אמת » 06 יולי 2020, 23:39

בנציון כתב:
06 יולי 2020, 21:14
מבקש אמת כתב:
06 יולי 2020, 18:46
איש ווילנא כתב:
06 יולי 2020, 15:36


אכן דברים אלו מובאים 
אבל עדיין אין כאן מקור
למי שיטען שצריך נביא שיבוא ויבשר הגיע זמן גאולתכם 
גם לגבי תקופת משיח בן יוסף [וכך היה לכאורה מובן מעצמו לכל אדם פשוט שמדברים על זמן הפקידה הכוונה שיבוא שליח ד' ויבשר שפקד פקדתי אתכם] 
ואין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכויות. אין הכוונה בהכרח שלא יהיה נבואה על זה כמובן ואדרבה מדובר על משיח שיבוא.

מה היה החידוש הגדול של הס' קול התור 
שהדעה הרווחת הייתה שמחכים למשיח 
היינו לשליח ד' שיבוא ויורה את אשר יעשו 
והגיע קול התור וחידש שלא בהכרח ויש מצב ביניים 
אני לא בא לאמת שהנחה הזו הנכונה 
רק להבחין בין תוכן הספרים קול התור לספר של ר' אריה שפירא 
זה לא רק שאין מקור, אלא שבמדרש שיר השירים אותו הספר "אחרית כראשית" מרבה לצטט מפורש להיפך - שצריך מסר מהקב"ה. המדרש מביא את שלושת הגלויות מהם נגאלים ישראל, ומצביע על ההקבלה ביניהם. וז"ל המדרש (ב,יג):

"ענה דודי ואמר לי" אמר ר' עזריה: לא היא עניה ולא היא אמירה, אלא ענה על ידי משה ואמר לי על ידי אהרן. מה אמר לי, "קומי לך רעיתי יפתי כי הנה הסתו עבר" אלו מ' שנה שעשו ישראל במדבר. "הגשם חלף הלך לו" אלו ל"ח שנה שהיו ישראל כמנודין במדבר ולא היה הדבור מדבר עם משה עד שתמו כל אותו הדור... "עת הזמיר הגיע" הגיע זמנה של ערלה שתזמר, הגיע זמנן של כנענים שיזמרו, הגיע זמנה של ארץ ישראל להחלק לישראל שנאמר "לאלה תחלק הארץ". "וקול התור נשמע בארצנו" - אמר רבי יוחנן: קול תייר טב נשמע בארצנו, זה קולו של יהושע, בשעה שאמר עברו בקרב המחנה. "התאנה חנטה פגיה" אלו סלי הבכורים. "והגפנים סמדר נתנו ריח" אלו הנסכים.

דבר אחר: "ענה דודי ואמר לי" ענה לי על ידי דניאל ואמר לי על ידי עזרא. מה אמר לי, "קומי לך רעיתי יפתי כי הנה הסתו עבר" אלו שבעים שנה שעשו ישראל בגולה. "הגשם חלף הלך לו" אלו חמישים ושתים שנה, משחרב הבית עד שנעקרה מלכות כשדים... "הנצנים נראו בארץ" כגון מרדכי וחבורתו עזרא וחבורתו. "עת הזמיר הגיע" הגיע זמן של ערלה שתזמר, הגיע זמן של רשעים שישברו, שנאמר שבר ה' מטה רשעים. הגיע זמן של בבליים להשמד, הגיע זמן בית המקדש שיבנה, שנאמר ועלו מושיעים בהר ציון. וכתיב גדול יהיה כבוד הבית הזה. "וקול התור נשמע בארצנו". אמר ר' יוחנן: קול תייר טב נשמע בארצנו. אי זה זה, זה קולו של כורש. הדא הוא דכתיב כה אמר כורש מלך פרס וגו'. כל ממלכות הארץ וגו' מי בכם מכל עמו. "התאנה חנטה פגיה" אלו הסלים של בכורים. "והגפנים סמדר נתנו ריח" אלו הנסכים.


דבר אחר: "ענה דודי ואמר לי" ענה לי על ידי אליהו ואמר לי על ידי מלך המשיח. מה אמר לי, "קומי לך רעיתי יפתי ולכי לך". אמר ר' עזריה: "כי הנה הסתו עבר" זו מלכות כותים, שמסיתה את העולם ומטעת אותו בכזביה. היך מה דאת אמר כי יסיתך אחיך בן אמך. "הגשם חלף הלך לו" זה השעבוד. "הנצנים נראו בארץ" הנצוחות נראו בארץ. מי הם, רבי ברכיה בשם ר' יצחק: כתיב ויראני ה' ארבעה חרשים ואלו הן: אליהו ומלך המשיח ומלכי צדק ומשוח מלחמה. "עת הזמיר הגיע" הגיע זמנן של ישראל להגאל, הגיע זמנה של ערלה להזמר, הגיע זמנה של מלכות כותים שתכלה, הגיע זמנה של מלכות שמים שתגלה. שנאמר והיה ה' למלך על כל הארץ. "וקול התור נשמע בארצנו" איזה זה, זה קולו של מלך המשיח, המכריז ואומר מה נאוו על ההרים רגלי מבשר. "התאנה חנטה פגיה" אמר רבי חייא בר אבא: סמוך לימות המשיח דבר גדול בא לעולם והרשעים כלים. "והגפנים סמדר נתנו ריח" אלו הנשארים, ועליהם נאמר והיה הנשאר בציון והנותר בירושלם.
שם מדובר על משיח בן דוד, ולא על מב"י.

אז מה בדיוק אנחנו צריכים לעשות בענין משיח בן יוסף?
 


בנציון
הודעות: 981
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 358 פעמים
קיבל תודה: 438 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים?

שליחה על ידי בנציון » 06 יולי 2020, 23:44

מבקש אמת כתב:
06 יולי 2020, 23:39
בנציון כתב:
06 יולי 2020, 21:14
מבקש אמת כתב:
06 יולי 2020, 18:46

זה לא רק שאין מקור, אלא שבמדרש שיר השירים אותו הספר "אחרית כראשית" מרבה לצטט מפורש להיפך - שצריך מסר מהקב"ה. המדרש מביא את שלושת הגלויות מהם נגאלים ישראל, ומצביע על ההקבלה ביניהם. וז"ל המדרש (ב,יג):

"ענה דודי ואמר לי" אמר ר' עזריה: לא היא עניה ולא היא אמירה, אלא ענה על ידי משה ואמר לי על ידי אהרן. מה אמר לי, "קומי לך רעיתי יפתי כי הנה הסתו עבר" אלו מ' שנה שעשו ישראל במדבר. "הגשם חלף הלך לו" אלו ל"ח שנה שהיו ישראל כמנודין במדבר ולא היה הדבור מדבר עם משה עד שתמו כל אותו הדור... "עת הזמיר הגיע" הגיע זמנה של ערלה שתזמר, הגיע זמנן של כנענים שיזמרו, הגיע זמנה של ארץ ישראל להחלק לישראל שנאמר "לאלה תחלק הארץ". "וקול התור נשמע בארצנו" - אמר רבי יוחנן: קול תייר טב נשמע בארצנו, זה קולו של יהושע, בשעה שאמר עברו בקרב המחנה. "התאנה חנטה פגיה" אלו סלי הבכורים. "והגפנים סמדר נתנו ריח" אלו הנסכים.

דבר אחר: "ענה דודי ואמר לי" ענה לי על ידי דניאל ואמר לי על ידי עזרא. מה אמר לי, "קומי לך רעיתי יפתי כי הנה הסתו עבר" אלו שבעים שנה שעשו ישראל בגולה. "הגשם חלף הלך לו" אלו חמישים ושתים שנה, משחרב הבית עד שנעקרה מלכות כשדים... "הנצנים נראו בארץ" כגון מרדכי וחבורתו עזרא וחבורתו. "עת הזמיר הגיע" הגיע זמן של ערלה שתזמר, הגיע זמן של רשעים שישברו, שנאמר שבר ה' מטה רשעים. הגיע זמן של בבליים להשמד, הגיע זמן בית המקדש שיבנה, שנאמר ועלו מושיעים בהר ציון. וכתיב גדול יהיה כבוד הבית הזה. "וקול התור נשמע בארצנו". אמר ר' יוחנן: קול תייר טב נשמע בארצנו. אי זה זה, זה קולו של כורש. הדא הוא דכתיב כה אמר כורש מלך פרס וגו'. כל ממלכות הארץ וגו' מי בכם מכל עמו. "התאנה חנטה פגיה" אלו הסלים של בכורים. "והגפנים סמדר נתנו ריח" אלו הנסכים.


דבר אחר: "ענה דודי ואמר לי" ענה לי על ידי אליהו ואמר לי על ידי מלך המשיח. מה אמר לי, "קומי לך רעיתי יפתי ולכי לך". אמר ר' עזריה: "כי הנה הסתו עבר" זו מלכות כותים, שמסיתה את העולם ומטעת אותו בכזביה. היך מה דאת אמר כי יסיתך אחיך בן אמך. "הגשם חלף הלך לו" זה השעבוד. "הנצנים נראו בארץ" הנצוחות נראו בארץ. מי הם, רבי ברכיה בשם ר' יצחק: כתיב ויראני ה' ארבעה חרשים ואלו הן: אליהו ומלך המשיח ומלכי צדק ומשוח מלחמה. "עת הזמיר הגיע" הגיע זמנן של ישראל להגאל, הגיע זמנה של ערלה להזמר, הגיע זמנה של מלכות כותים שתכלה, הגיע זמנה של מלכות שמים שתגלה. שנאמר והיה ה' למלך על כל הארץ. "וקול התור נשמע בארצנו" איזה זה, זה קולו של מלך המשיח, המכריז ואומר מה נאוו על ההרים רגלי מבשר. "התאנה חנטה פגיה" אמר רבי חייא בר אבא: סמוך לימות המשיח דבר גדול בא לעולם והרשעים כלים. "והגפנים סמדר נתנו ריח" אלו הנשארים, ועליהם נאמר והיה הנשאר בציון והנותר בירושלם.
שם מדובר על משיח בן דוד, ולא על מב"י.
אז מה בדיוק אנחנו צריכים לעשות בענין משיח בן יוסף?

זו שאלה אחרת שלא קשורה לנושא האשכול.
 


איש ווילנא
הודעות: 2177
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 487 פעמים
קיבל תודה: 590 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קיבוץ גלויות של הציונים?

שליחה על ידי איש ווילנא » 07 יולי 2020, 01:14

מבקש אמת כתב:
06 יולי 2020, 23:39
אז מה בדיוק אנחנו צריכים לעשות בענין משיח בן יוסף?
אני לא מבין את כוונתך לשאול 
הרי זה כל היסוד  הן של הספר קול התור [למאמינים בו]. והן של הס' אחרית כראשית 
שיש תקופת בינים שנקראת תקופת משיח בן יוסף 
ושם נתפרש ענינם וטיבם באר הייטב יעוי' שם 


 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “נושאים בפיקוח [הודעות בפורום זה יפורסמו רק לאחר אישור]”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים