טכנלוגיה בבית המקדש

הלל הצעיר

משתמש רגיל
נסתפקתי לכשיבנה בית המקדש במהרה בימינו אם יהיו בו את שכלולי הטכנלוגיה כגון מזגן וכדו' או שמא יש ענין שיהיה במתכונתו בלא שינוי
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
יש ספר מכובד שכתב שזה יתאפשר.
כי לטענתו "הכל בכתב וכו' " זה רק על עצם הבנין ולא על מה שנלווה כמו פלורוסנטים וכדו'.
הגר"ש ואיערבך נתן הסכמה על הספר, ואח"כ הראו לו התיאור על החשמל והאינסטלציה וכו' - זה לא נעם לאזניו וביקש מהמחבר להשמיט ההסכמה.
(מצד ההרגש, ולא בגלל ויכוח הלכתי בגדרי הכל בכתב... )
 

הלל הצעיר

משתמש רגיל
פותח הנושא
מתאהב על ידך אמר:
יש ספר מכובד שכתב שזה יתאפשר.
כי לטענתו "הכל בכתב וכו' " זה רק על עצם הבנין ולא על מה שנלווה כמו פלורוסנטים וכדו'.
הגר"ש ואיערבך נתן הסכמה על הספר, ואח"כ הראו לו התיאור על החשמל והאינסטלציה וכו' - זה לא נעם לאזניו וביקש מהמחבר להשמיט ההסכמה.
(מצד ההרגש, ולא בגלל ויכוח הלכתי בגדרי הכל בכתב... )
זה ספר על ענין זה או שהכניס זאת בדרך אגב וא"כ מה שמו של הספר
 
 

HaimL

משתמש ותיק
מתאהב על ידך אמר:
יש ספר מכובד שכתב שזה יתאפשר.
כי לטענתו "הכל בכתב וכו' " זה רק על עצם הבנין ולא על מה שנלווה כמו פלורוסנטים וכדו'.
הגר"ש ואיערבך נתן הסכמה על הספר, ואח"כ הראו לו התיאור על החשמל והאינסטלציה וכו' - זה לא נעם לאזניו וביקש מהמחבר להשמיט ההסכמה.
(מצד ההרגש, ולא בגלל ויכוח הלכתי בגדרי הכל בכתב... )
מה שייך הרגש לכאן?
 
 

פראנק

משתמש ותיק
מה שייך הרגש לכאן?
 
[/quote]

כשהחום מפריע יש מזגן אז כשהדם יפריע יש כפפות .....


קצת קשה להסביר הדגש למישהו שחושב שאין לו מקום ביהדות .....
 

HaimL

משתמש ותיק
פראנק אמר:
HaimL אמר:
מה שייך הרגש לכאן?
כשהחום מפריע יש מזגן אז כשהדם יפריע יש כפפות .....
קצת קשה להסביר הדגש למישהו שחושב שאין לו מקום ביהדות .....

[/quote]
אמת ויציב, זאת באמת הנקודה. בדיוק זהו מה ששאלתי
 

מתבונן לעומק

משתמש רגיל
מה שייך לדון על דברים שלמעלה למעלה מהשגתינו ??
בשלמא ענייני הלכה של ביהמ"ק, לומדים את זה בגדרי מצוות תלמוד תורה , ופשוט שלולי המצווה לא היינו יכולים להתחיל לעסוק במושגים כאלו
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
מתבונן לעומק אמר:
מה שייך לדון על דברים שלמעלה למעלה מהשגתינו ??
בשלמא ענייני הלכה של ביהמ"ק, לומדים את זה בגדרי מצוות תלמוד תורה , ופשוט שלולי המצווה לא היינו יכולים להתחיל לעסוק במושגים כאלו

למה למעלה מהשגתנו? הלא יש מצוה לבנות את בית הבחירה, ויש בזה כללים והלכות, ולכן שאל השואל האם יש מניעה הלכתית להתקין טכנולוגיה בביהמ"ק.
 

יראתי בפצותי

משתמש ותיק
פשיטא שלגזבר יהיה מחשב, וכי למה לא?! אינני יודע אם יהיה מזגן בהיכל, ובפשטות, קשה לומר שיהיה פלורסנטים, שהרי על המנורה הקשו, וכי לאורה הוא צריך, אמנם עדיין אין זה הכרע גמור.
סביר שיהיה מנורות בחוץ, במקום ביקור התמיד לאור נרות, כי למה לא?!, בלשכות יהיה פלורסנטים, ומזגנים, ויהיה שימוש נרחב בפלסטיק, שאינו מקבל טומאה, כמובן לא בכלי שרת.
 

פרלמן משה

משתמש ותיק
מצד הדין אם נפנף מותר להכניס מה שונה מזגן.
להעיר, הכותרת צורמת, כמו לשאול האם הגזבר ינהל אקסל, והאם יתקיימו 'שידורים חיים'..
בית המקדש הוא מקום שכינה, המקום המקודש ביותר, עליון וניסי, ואין מציאות שיבנה קודם ביאת המשיח, כלשון הגמרא "הלכתא למשיחא", וכשיתוקן העולם במלכות שקי, אז כל המושגים הכשרים יהיו אמצעים טהורים לעשות רצונו של הבורא יתברך שמו בלבד, והרע יחלוף ויבטל, והארץ כולה תתמלא דעה את ה', עולם אחר לגמרי קדוש טהור נשגב ומרומם שאין לנו השגה בקצה קצהו.
 

אבי חי

משתמש ותיק
ר' @HaimL כתב: (הציטוטים פה השתגעו..)
אמת ויציב, זאת באמת הנקודה. בדיוק זהו מה ששאלתי
כנראה כוונת @פראנק לגמ' בשלהי כריתות ובשלהי מקום שנהגו:
ת"ר ד' צווחות צווחה עזרה ---- צווחה רביעית פתחו שערים והוציאו יששכר איש כפר ברקאי שמכבד עצמו ומבזה קדשי שמים מאי הוי עביד הוה כריך שיראי על ידיה והוה עביד עבודה מאי סליקא ליה ינאי מלכא ומלכתא הוו יתבין מלכא אמר גדיא יאי ומלכתא אמרה אימרא יאי אמרו נשייליה ליששכר איש כפר ברקאי דכהן גדול הוא וקים ליה קדירה שיילוהו א"ל אי גדיא יאי ייסק לתמידא בהדי דאמר אחוי בידיה אמר להון מלכא הואיל ואחוי בידיה קוצו לידיה דימינא יהיב שוחדא קציוה לידיה שמאלא שמע מלכא אמר ליקצו נמי לידיה דימינא אמר רב יוסף בריך רחמנא דשקליה ליששכר איש כפר ברקאי למטרפסיה אמר רב אשי ולא הוה תני ליה דתנן כבשים קודמין לעזים בכל מקום יכול מפני שמובחרין ת"ל (ויקרא ד, לב) ואם כבש מלמד ששניהן שקולין כאחת רבינא אמר אפילו מקרא נמי לא קרא דכתיב {ויקרא ג } אם כבש אם עז:

ויעוי"ש במפרשים.
 

HaimL

משתמש ותיק
אבי חי אמר:
ר' @HaimL כתב: (הציטוטים פה השתגעו..)
אמת ויציב, זאת באמת הנקודה. בדיוק זהו מה ששאלתי
כנראה כוונת @פראנק לגמ' בשלהי כריתות ובשלהי מקום שנהגו:
ת"ר ד' צווחות צווחה עזרה ---- צווחה רביעית פתחו שערים והוציאו יששכר איש כפר ברקאי שמכבד עצמו ומבזה קדשי שמים מאי הוי עביד הוה כריך שיראי על ידיה והוה עביד עבודה מאי סליקא ליה ינאי מלכא ומלכתא הוו יתבין מלכא אמר גדיא יאי ומלכתא אמרה אימרא יאי אמרו נשייליה ליששכר איש כפר ברקאי דכהן גדול הוא וקים ליה קדירה שיילוהו א"ל אי גדיא יאי ייסק לתמידא בהדי דאמר אחוי בידיה אמר להון מלכא הואיל ואחוי בידיה קוצו לידיה דימינא יהיב שוחדא קציוה לידיה שמאלא שמע מלכא אמר ליקצו נמי לידיה דימינא אמר רב יוסף בריך רחמנא דשקליה ליששכר איש כפר ברקאי למטרפסיה אמר רב אשי ולא הוה תני ליה דתנן כבשים קודמין לעזים בכל מקום יכול מפני שמובחרין ת"ל (ויקרא ד, לב) ואם כבש מלמד ששניהן שקולין כאחת רבינא אמר אפילו מקרא נמי לא קרא דכתיב {ויקרא ג } אם כבש אם עז:

ויעוי"ש במפרשים.
כן, הרמז עם הכפפות היה ברור למדי (למרות שלא ברור לי איך זה קשור להרגש השלילי).

אבל, היו בינינו חילופי דברים צורמים במקצת בנוגע לזה שיש או אין דבר כזה שנקרא "רגש" בתורה ובמצוות, ועל כן המשכם גם כאן.
 
 

אבי חי

משתמש ותיק
HaimL אמר:
אבי חי אמר:
ר' @HaimL כתב: (הציטוטים פה השתגעו..)
אמת ויציב, זאת באמת הנקודה. בדיוק זהו מה ששאלתי
כנראה כוונת @פראנק לגמ' בשלהי כריתות ובשלהי מקום שנהגו:
ת"ר ד' צווחות צווחה עזרה ---- צווחה רביעית פתחו שערים והוציאו יששכר איש כפר ברקאי שמכבד עצמו ומבזה קדשי שמים מאי הוי עביד הוה כריך שיראי על ידיה והוה עביד עבודה מאי סליקא ליה ינאי מלכא ומלכתא הוו יתבין מלכא אמר גדיא יאי ומלכתא אמרה אימרא יאי אמרו נשייליה ליששכר איש כפר ברקאי דכהן גדול הוא וקים ליה קדירה שיילוהו א"ל אי גדיא יאי ייסק לתמידא בהדי דאמר אחוי בידיה אמר להון מלכא הואיל ואחוי בידיה קוצו לידיה דימינא יהיב שוחדא קציוה לידיה שמאלא שמע מלכא אמר ליקצו נמי לידיה דימינא אמר רב יוסף בריך רחמנא דשקליה ליששכר איש כפר ברקאי למטרפסיה אמר רב אשי ולא הוה תני ליה דתנן כבשים קודמין לעזים בכל מקום יכול מפני שמובחרין ת"ל (ויקרא ד, לב) ואם כבש מלמד ששניהן שקולין כאחת רבינא אמר אפילו מקרא נמי לא קרא דכתיב {ויקרא ג } אם כבש אם עז:

ויעוי"ש במפרשים.
כן, הרמז עם הכפפות היה ברור למדי (למרות שלא ברור לי איך זה קשור להרגש השלילי).

אבל, היו בינינו חילופי דברים צורמים במקצת בנוגע לזה שיש או אין דבר כזה שנקרא "רגש" בתורה ובמצוות, ועל כן המשכם גם כאן.
לשון רש"י בכריתות
כריך ידיה בשיראי - כדי שלא ילכלך ידיו בבשר ובדם:
לשון רש"י בפסחים
כריך ידיה בשיראי - וחציצה פוסלת בקדשים דבעינן ולקח הכהן שיקח בעצמו ועוד דבזיון הוא:
 

גאולה

משתמש רשום
זה נשמע כאן כאילו הטכנולוגיה היא מציאות בפני עצמה שהשאלה היא אם ה' יגייס אותה לשירותיו, הרי ה' מהוה ומקיים בכל רגע כל דבר,
והרי כתוב כל פעל ה' למענהו עשה אז ברור שגם הטכנולוגיה כאן רק בשביל שיתמלא ע''י רצון ה' , כל הבעיה היא רק שמצד הבחירה שה' נתן לנו אנו עלולים חלילה לקחת את הטכנולוגיה שלא למטרה שלו,
אבל כשמשיח יבוא ויהיה מלאה הארץ דעה את ה' ויתגלה לעינינו מה שכותב הרמב''ם ''שמאמיתית המצאו נמצאו כל הנמצאים'' , אז ברור שהטכנולוגיה תשמשאך ורק את צד הקדושה ולכאו' גם בביהמ''ק הרי לכך הוא נועד .
 
גאולה אמר:
זה נשמע כאן כאילו הטכנולוגיה היא מציאות בפני עצמה שהשאלה היא אם ה' יגייס אותה לשירותיו, הרי ה' מהוה ומקיים בכל רגע כל דבר,
והרי כתוב כל פעל ה' למענהו עשה אז ברור שגם הטכנולוגיה כאן רק בשביל שיתמלא ע''י רצון ה' , כל הבעיה היא רק שמצד הבחירה שה' נתן לנו אנו עלולים חלילה לקחת את הטכנולוגיה שלא למטרה שלו,
אבל כשמשיח יבוא ויהיה מלאה הארץ דעה את ה' ויתגלה לעינינו מה שכותב הרמב''ם ''שמאמיתית המצאו נמצאו כל הנמצאים'' , אז ברור שהטכנולוגיה תשמשאך ורק את צד הקדושה ולכאו' גם בביהמ''ק הרי לכך הוא נועד .
כתוספת לדברי הרב "גאולה"
כל בר דעת יודע לומר שמסילת הרכבת ההזויה שחוצה את כל רוסיה נעשתה בשביל להציל את תלמידי ישיבת מיר בתקופת השואה
וכל בר דעת מבין שהרכבת לירושלים [שמתוכנן המשך עד לשער האשפות] נועדה עבור עולי הרגל במהרה בימינו אמן
וא"כ למה לא דבר ברור הוא שכל התקדמות הטכנולוגיה נעשית עבור עמ"י - לא יודע למה בדיוק אך יתכן מאוד שזה בשביל בית המקדש 
 
 
אולי אשכול זה יגרום להתאבל על חורבן ביהמ''ק, שאנו כל כך רחוקים עד שחושבים שהיה צורך במזגן או בשידורים חיים. ובר מן דין, במקום שסחבו אבנים במשקל שלאף אחד אין מושג כלל איך הרימו אותם, לא יזדקקו לפתרונות אפסיים של 'מזגן'.
 
לא נראה לי שפותח האשכול התכוון להתלונן על החום שעתיד להיות ולצורך כך מבקש מזגן
אלא בא להעלות דיון מעניין האם בבית המקדש יכנסו שינויים של טכנולוגיה כגון מזגן ועוד דברים שיכולים להוסיף בנוחות

זכורני שכתוב שהכהנים היו חולים מכך שהיו הולכים יחפים על רצפת שיש בקור הירושלמי - אולי יתאפשר לשים חימום רצפתי
כמו"כ שמעתי פעם שאלה האם במזבח אפשר לשים מעלית במקום כבש
 

HaimL

משתמש ותיק
גדולה שימושה יותר אמר:
גאולה אמר:
זה נשמע כאן כאילו הטכנולוגיה היא מציאות בפני עצמה שהשאלה היא אם ה' יגייס אותה לשירותיו, הרי ה' מהוה ומקיים בכל רגע כל דבר,
והרי כתוב כל פעל ה' למענהו עשה אז ברור שגם הטכנולוגיה כאן רק בשביל שיתמלא ע''י רצון ה' , כל הבעיה היא רק שמצד הבחירה שה' נתן לנו אנו עלולים חלילה לקחת את הטכנולוגיה שלא למטרה שלו,
אבל כשמשיח יבוא ויהיה מלאה הארץ דעה את ה' ויתגלה לעינינו מה שכותב הרמב''ם ''שמאמיתית המצאו נמצאו כל הנמצאים'' , אז ברור שהטכנולוגיה תשמשאך ורק את צד הקדושה ולכאו' גם בביהמ''ק הרי לכך הוא נועד .
כתוספת לדברי הרב "גאולה"
כל בר דעת יודע לומר שמסילת הרכבת ההזויה שחוצה את כל רוסיה נעשתה בשביל להציל את תלמידי ישיבת מיר בתקופת השואה
וכל בר דעת מבין שהרכבת לירושלים [שמתוכנן המשך עד לשער האשפות] נועדה עבור עולי הרגל במהרה בימינו אמן
וא"כ למה לא דבר ברור הוא שכל התקדמות הטכנולוגיה נעשית עבור עמ"י - לא יודע למה בדיוק אך יתכן מאוד שזה בשביל בית המקדש 
אבל אף בר דעת לא יודע בשביל מה נועדה החומה הגדולה של סין.

זה נכון שכתוב בגמרא יבמות ס"ג.
אפילו ספינות הבאות מגליא לאספמיא אינן מתברכות אלא בשביל ישראל

אבל זה בגלל שישראל הם הבעה"ב של העולם, רק שזה באתכסיא, בזמן הגלות. אבל לא ברור אם כל דבר שישנו בעולם לא נעשה אלא לצורך ישראל.
 

HaimL

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
אולי אשכול זה יגרום להתאבל על חורבן ביהמ''ק, שאנו כל כך רחוקים עד שחושבים שהיה צורך במזגן או בשידורים חיים. ובר מן דין, במקום שסחבו אבנים במשקל שלאף אחד אין מושג כלל איך הרימו אותם, לא יזדקקו לפתרונות אפסיים של 'מזגן'.
אתה מדבר על אבני חומת הר הבית, אותן של הורדוס? 
 
 
HaimL אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
אולי אשכול זה יגרום להתאבל על חורבן ביהמ''ק, שאנו כל כך רחוקים עד שחושבים שהיה צורך במזגן או בשידורים חיים. ובר מן דין, במקום שסחבו אבנים במשקל שלאף אחד אין מושג כלל איך הרימו אותם, לא יזדקקו לפתרונות אפסיים של 'מזגן'.
אתה מדבר על אבני חומת הר הבית, אותן של הורדוס? 

האבנים שבחלק הנסתר של הכותל, וגם של החלק הגלוי.
 תעלומות יהודיותדרכה של האבן הענקית לכותל המערביהאם אכן לא הורמה האבן הענקית מעולם ורק גולגלה לשם, ומה צורך היה בהר הבית באבן שכזו?שתף במיילshare
בקהילה | כ"א אייר התשע"ד | 21.05.14 12:48
 מקום: הר הבית. שנה: ג' אלפים ת"י
 חווית הביקור במנהרות הכותל היא חוויה מטלטלת ומיוחדת: כאן ניתן לראות את אבני הכותל המערבי כפי שהשתמרו במקורן אלפי שנים. אך המראה המדהים ביותר הינו ללא ספק האבן הגדולה ביותר, הניצבת בכניסה למנהרה הנמתחת לאורך הכותל.
 מדובר באבן הבנייה הגדולה בעולם. היא שוקלת מעל 570 טון, אורכה: 13.6 מטרים, רוחבה: 4.6 מטר וגובהה: 3.3 מטר. נפחה של אבן זו, הינו 206.448 מ"ק.
 "עד לפני מספר שנים סברו רבים שהאבנים הגדולות בעולם מצויות במבני הפירמידות הגדולות במצרים, עד שהתגלתה האבן הגדולה בכותל", כך אומר יוני כהן, המדריך יום יום תיירים במנהרות הכותל. "תמיד כאשר אנשים עומדים מול האבן הזו הם נדהמים מהגודל והאורך שלה. הולכים לאורכה זמן רב והיא פשוט אינה מסתיימת".
 "למעשה", אומר יוני, "האבן הזו גודלה כגודל אוטובוס ממוצע והיא שוקלת כמו אותו אוטובוס כאשר הוא עמוס באנשים. האמת שהיא אף שוקלת יותר מאוטובוס עמוס".
 האבן מרכיבה את הכותל יחד עם אבנים נוספות, ענקיות בגודלן, שמשקלן הממוצע עומד על בין שמונה לעשרה טון, כשהקטנה מביניהן שוקלת טון וחצי בלבד. היא התגלתה על ידי החופרים אשר חשפו לאחר מלחמת ששת הימים את הנדבכים התחתונים של הכותל המערבי בתוך מנהרות הכותל.
 האבן שייכת לנדבכים אשר הונחו בימי הורדוס לפני יותר מ-2,900 שנה, ומאוד אופיינית לסגנון הבנייה שלו. "טביעת האצבע של הורדוס", אומר יוני, "נמצאת באבן הבנייה בה השתמש בכל מפעלי הבנייה שלו. חזית האבן תמיד מסותתת והיא בעלת מסגרת ושוליים מסותתים בצורה נאה ומרשימה. אבנים כאלה, נמצאות בהרודיון, בקיסריה ובכל מקום בו בנה הורדוס, וגם כאן.
 אך מהרגע שנמצאה אותה אבן גדולה, נולדה התעלומה הגדולה: איך הגיעה אבן הענק למקום וכיצד הוצבה שם? מדובר בתקופה בה לא היו מנופים משוכללים וציור הידראולי כמו היום. אין שום דרך בה היה ניתן להרים אבן כזו. תשובה חלקית נמצאה כאשר החופרים המשיכו במלאכתם וגילו בהמשך מעלה הסלע עליו הוצב הכותל המערבי, מחצבת אבן.
 לפי התיאוריה, האבן נחצבה במעלה הסלע ואז גולגלה במורד על עצים מעוגלים שתפקדו כגלגיליות. "מה שזה אומר הוא שלמעשה האבן לא הורמה מעולם, היא רק גולגלה כלפי מטה. למרות זאת", אומר יוני, "התשובה אינה מלאה, שכן לא ברור איזה חומר יכול לשאת על גביו את המשא הכבד הזה מבלי להימחץ כליל. כך שעד היום מדובר בתעלומה שלא לגמרי פתורה".
 מדוע הונחה בעצם האבן הגדולה במיקום ההוא בדיוק? יוני מסביר: "כל הנדבך בו מונח האבן הגדולה מורכב מאבני ענק, ומכונה 'נדבך רבא' שכן כל חומת הר הבית מורכבת אבן על אבן ללא שימוש במלט או כל חומר אחר, כך כל החומה עומדת בכוח המשקל". ומדוע הנדבך הזה כה גדול?
 "למעשה הכותל המערבי אינו - כפי שטועים רבים לחשוב - כותל של בית המקדש, הוא אינו אלא החומה המערבית של הר הבית, ולמעשה כל החומות קיימות מכל ארבעת הכיוונים. החומה הזו, בחלקה התחתון נועדה לתמוך ברצפת הר הבית בסיוע קשתות שנבנו בחלל שבין החומות.
 "חז"ל גם הם מספרים שהר הבית בנוי כיפין על גבי כיפין דהיינו קשת על גבי קשת כדי למנוע טומאה. לכן ייתכן והנדבך הענק הזה לא רק תומך באבנים שמעליו אלא גם בבסיס של קשת ענק המתרוממת מאחורי החומה ככיפה ומעליה בנויה הרצפה של הר הבית, ולכך משמשים האבן הענקית הזו והנדבך הזה כולו". 
 

אבי חי

משתמש ותיק
גדולה שימושה יותר אמר:
כמו"כ שמעתי פעם שאלה האם במזבח אפשר לשים מעלית במקום כבש
אני מקוה שכבודו מבין ששאלה זו אינה נכנסת לדיון דנן, שכן היא משנה פרט מהותי בצורת הבית וכליו.
 
אבי חי אמר:
גדולה שימושה יותר אמר:
כמו"כ שמעתי פעם שאלה האם במזבח אפשר לשים מעלית במקום כבש
אני מקוה שכבודו מבין ששאלה זו אינה נכנסת לדיון דנן, שכן היא משנה פרט מהותי בצורת הבית וכליו.
בתורה כתוב "לא תעלה במעלות על מזבחי וגו'"
אני לא מכיר את התיאור של ביהמ"ק השלישי לומר מה כתוב שם
אדרבה אולי כבודו יחכים אותי
אבל לגופו של עניין אני מסכים שזה שינוי שנראה יותר מהותי מחימום רצפתי או כיריים גד [לבישול הקרבנות] וכדו' 
 

HaimL

משתמש ותיק
אני לא הייתי ממהר להביא ראיה מהמלך המגלומן, עבד בית חשמונאי האדומי והחנפן. הוא לא היה כ"כ זכאי, כדי שייעשו נסים לאבניו. יותר סביר שהעביד צבא שלם של עבדים, כדי להציב את האבנים האדירות שלו.
 

HaimL

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
HaimL אמר:
אבל אף בר דעת לא יודע בשביל מה נועדה החומה הגדולה של סין.
לא מאימת ג'ינג'יס חאן וצבאו?
כמובן. אני התכוונתי רק לומר שלא כל דבר שעושים בני אדם בעולם יש לו תכלית וייעוד לשמש את עם ישראל ואת לומדי התורה. זה נכון שהגויים מתברכים בשבילנו וע' פרי החג קרבים בשביל להגן עליהם, אבל אם הקימו קו רכבת חוצה רוסיה עד לסין, והקב"ה מסובב הסיבות עשה שיינצלו בו תלמידי חכמים, אין זה מלמד על הכלל
 
 

גאולה

משתמש רשום
HaimL אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
HaimL אמר:
אבל אף בר דעת לא יודע בשביל מה נועדה החומה הגדולה של סין.
לא מאימת ג'ינג'יס חאן וצבאו?
כמובן. אני התכוונתי רק לומר שלא כל דבר שעושים בני אדם בעולם יש לו תכלית וייעוד לשמש את עם ישראל ואת לומדי התורה. זה נכון שהגויים מתברכים בשבילנו וע' פרי החג קרבים בשביל להגן עליהם, אבל אם הקימו קו רכבת חוצה רוסיה עד לסין, והקב"ה מסובב הסיבות עשה שיינצלו בו תלמידי חכמים, אין זה מלמד על הכלל
לא התכוונתי להגיד שכל מוצר טכנולוגי מוכרח שישמש בבית המקדש וגם לא מוכרח שאכן יהיה שימוש טכנולוגי בפועל, התכוונתי לשלול את ההרגש השלילי כלפי הטכנולוגיה כאילו איך מתאים שזה יהיה במקום של קדושה , אז צריך לדעת שבאמת הכל אבל הכל ממש ''למענהו עשה'' , והבעיה היא לא בעצם הדבר אלא בדרך איך אנחנו משתמשים עם זה , חוץ מדברים אסורים שזה ה' בורא נטו בשביל שנדחה אותם.
 
 

גאולה

משתמש רשום
למה זה תשאל לשמי אמר:
אולי אשכול זה יגרום להתאבל על חורבן ביהמ''ק, שאנו כל כך רחוקים עד שחושבים שהיה צורך במזגן או בשידורים חיים. ובר מן דין, במקום שסחבו אבנים במשקל שלאף אחד אין מושג כלל איך הרימו אותם, לא יזדקקו לפתרונות אפסיים של 'מזגן'.
שים לב שמבחינתך הנס שהיה בהרמת האבנים אז, הוא מה', והמזגן הוא נוצר ע''י האדם לכן אתה בא ומגן על המערכת של ה', אז לידיעתך אותו ה' שעשה את הנס אז, הוא זה גם שעושה את הנס של המזגן ואי''ז בכוח אנוש , ורק כשהגיע הזמן שה' רצה שנגלה את החלקים האלו בבריאה אז זה התגלה , והראיה שבמשך אלפי שנים היו לא פחות אנשים חכמים ולא הגיעו לגילוי הטכנולוגיה.
 
 
חלק עליון תַחתִית