דרומאי אמר:
זו אינה טענה בכלל, האם הנאה רוחנית מתפילה נפגמת כאשר שוכחים יעלה ויבא? החושים הרוחניים שלנו לא עד כדי כך מחודדים להרגיש את הדקויות האלה, אבל עיקר ההנאה הרוחנית היא אמיתית.
ולעצם הדבר, כפי הנראה שמים שאובין שכשרין לטבילת בעל קרי מועילים גם לענין קדושת השבת.
אני דברתי על ההנאה שבעצם אמירת הקבלת שבת, ולא תלויה במוזיקה או במנגינות- אתה מכחיש שקיימת כזאת הנאה אך ורק משום שאתה לא מכיר אותה.
אינני מאמין, בחושים שמרגישים קדושת מצוה, ולא מרגישים כשאינה מתקיימת, או כשהופכת לעבירה רח"ל. יש אנשים שמגוון רגשות, כמו רוח קרה על פנים רטובות בע"ש, נחשב אצלם הרגשת מצוה, שיהנו.
יש לנו כן הרגשות רוחניות, והם בעיקר, הנאות רוחניות, שקיימות גם אצל גויים להבדיל, כמוזיקה. כמו כן, אנו נהנים מהתגברות, שזה הנאה רוחנית, וגם היא קיימת אף אצ גוי, כשעמד במטרותיו.
אני יודע, שאני מזמין התקפות, בסגנון, שאנשים מסוגי לא מרגישים הנאה רוחנית אמיתית, אוי למי שלא חש מעולם רוחניות, עד אמירות על הנשמה הפגומה של מי שלא חש וכו' וכו', אם אתה חש באמת, אשריך, למרות שאינני מאמין, אם אתה עף למעלה מדרגתך, כדאי שתיזכר במאמר ר"ע, כשתגיעו למקום אבני שיש, אל תאמרו מים מים, שנאמר דובר שקרים לא יכון לנגד עיני. ולכל המצקצקים אזכיר גם, כי לא לפני חנף יבוא.