טלית קטן בלילה

נושאים שונים

פותח הנושא
ASZ
הודעות: 29
הצטרף: 21 אפריל 2020, 18:17
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 6 פעמים
סטטוס: לא מחובר

טלית קטן בלילה

שליחה על ידי ASZ » 14 יולי 2020, 22:27

אדם שמייחד ט"ק לשינת הלילה, אך בדעתו שישמש גם עבור השעות שממשיך לישון לאחר נץ החמה,
שאז הוא יום וחייב בציצית,
האם חשיב מלבוש לילה?


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 492 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: טלית קטן בלילה

שליחה על ידי HaimL » 14 יולי 2020, 22:58

לדעתי, נחשב עדיין כסות לילה, משני טעמים עיקריים. 

אל"ף, ראיתי עכשיו בחיפוש שיש דעות שהישן פטור מן המצוות, ולכן, השעות שישן לאחר הנץ לא חשיב מצווה, וממילא הבגד הוא רק כסות לילה.

בי"ת, והוא העיקר, מאחר ולכתחילה צריך לקרוא ק"ש ולהתפלל עם הנץ, אז אומדים דעתו שכך הוא רצונו, רק שנאנס בשינה. ואם כן, אז אין רצונו שיהיה עליו הבגד בעת שנת היום, ולא מהני להחשיבו כסות יום אלא לילה


עמיקא וטמירא
הודעות: 167
הצטרף: 20 ינואר 2020, 00:06
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 30 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: טלית קטן בלילה

שליחה על ידי עמיקא וטמירא » 14 יולי 2020, 23:05

HaimL כתב:
14 יולי 2020, 22:58
לדעתי, נחשב עדיין כסות לילה, משני טעמים עיקריים. 

אל"ף, ראיתי עכשיו בחיפוש שיש דעות שהישן פטור מן המצוות, ולכן, השעות שישן לאחר הנץ לא חשיב מצווה, וממילא הבגד הוא רק כסות לילה.

בי"ת, והוא העיקר, מאחר ולכתחילה צריך לקרוא ק"ש ולהתפלל עם הנץ, אז אומדים דעתו שכך הוא רצונו, רק שנאנס בשינה. ואם כן, אז אין רצונו שיהיה עליו הבגד בעת שנת היום, ולא מהני להחשיבו כסות יום אלא לילה
אמנם עדיין הוא מייחד את הבגד שאם הוא נאנס בשינה יהיה זה בגד יום 
אמנם מטעם אחר אפשר דכסות לילה אין הכוונה לזמן לילה אלא כל בגד המיוחד ללילה אף שישן עמו ביום עדיין כסות לילה מיקרי דבגד לילה כל כמה שהוא מיוחד בעיקרו ללילה עדיין שם לילה יש על הבגד 
 


אין חכמה
הודעות: 1220
הצטרף: 21 אפריל 2020, 23:51
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 117 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: טלית קטן בלילה

שליחה על ידי אין חכמה » 14 יולי 2020, 23:13

א' הטעמים לפטור סדינים [או"ח י"ח ב] אף שממשיך לישון בהם ביום הוא משום שעיקר תשמישן בלילה וכסות לילה מיקרי


בר בי רב דחד יומא
הודעות: 289
הצטרף: 19 מאי 2020, 20:01
נתן תודה: 47 פעמים
קיבל תודה: 58 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: טלית קטן בלילה

שליחה על ידי בר בי רב דחד יומא » 14 יולי 2020, 23:22

HaimL כתב:
14 יולי 2020, 22:58
לדעתי, נחשב עדיין כסות לילה, משני טעמים עיקריים. 

אל"ף, ראיתי עכשיו בחיפוש שיש דעות שהישן פטור מן המצוות, ולכן, השעות שישן לאחר הנץ לא חשיב מצווה, וממילא הבגד הוא רק כסות לילה.

בי"ת, והוא העיקר, מאחר ולכתחילה צריך לקרוא ק"ש ולהתפלל עם הנץ, אז אומדים דעתו שכך הוא רצונו, רק שנאנס בשינה. ואם כן, אז אין רצונו שיהיה עליו הבגד בעת שנת היום, ולא מהני להחשיבו כסות יום אלא לילה
אם הבנתי נכון הטעמים סותרים זה את זה


פותח הנושא
ASZ
הודעות: 29
הצטרף: 21 אפריל 2020, 18:17
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 6 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: טלית קטן בלילה

שליחה על ידי ASZ » 14 יולי 2020, 23:28

עמיקא וטמירא כתב:
14 יולי 2020, 23:05
אמנם עדיין הוא מייחד את הבגד שאם הוא נאנס בשינה יהיה זה בגד יום 
אמנם מטעם אחר אפשר דכסות לילה אין הכוונה לזמן לילה אלא כל בגד המיוחד ללילה אף שישן עמו ביום עדיין כסות לילה מיקרי דבגד לילה כל כמה שהוא מיוחד בעיקרו ללילה עדיין שם לילה יש על הבגד
לא נראה כ"כ משום שיודע בבירור שישן עם זה ביום ודעתו על היום ג"כ


עמיקא וטמירא
הודעות: 167
הצטרף: 20 ינואר 2020, 00:06
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 30 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: טלית קטן בלילה

שליחה על ידי עמיקא וטמירא » 14 יולי 2020, 23:31

מהות הבגד אינו של יום אלא של לילה אלא שאם נמשך הלילה הוא עדיין ישן בה אבל אין זה בגד יום
בגד יום היינו שכל מהותו של בגד הוא יום ולמשל מי שישן אחה"צ ולפעמים הוא קם אחר השקיעה וכי בגד זה יהפך לבגד לילה


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 492 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: טלית קטן בלילה

שליחה על ידי HaimL » 14 יולי 2020, 23:36

בר בי רב דחד יומא כתב:
14 יולי 2020, 23:22
HaimL כתב:
14 יולי 2020, 22:58
לדעתי, נחשב עדיין כסות לילה, משני טעמים עיקריים. 

אל"ף, ראיתי עכשיו בחיפוש שיש דעות שהישן פטור מן המצוות, ולכן, השעות שישן לאחר הנץ לא חשיב מצווה, וממילא הבגד הוא רק כסות לילה.

בי"ת, והוא העיקר, מאחר ולכתחילה צריך לקרוא ק"ש ולהתפלל עם הנץ, אז אומדים דעתו שכך הוא רצונו, רק שנאנס בשינה. ואם כן, אז אין רצונו שיהיה עליו הבגד בעת שנת היום, ולא מהני להחשיבו כסות יום אלא לילה
אם הבנתי נכון הטעמים סותרים זה את זה
לא ממש. הטעם הראשון הוא שראיתי שיש דעות שהישן פטור מן המצוות, ואם כן, מה שרוצים לדון את הכסות לילה ככסות יום, מאחר והוא מקיים בה מצוות ציצית בשנתו ביום, לפי הדעות האלו, הוא ממילא פטור, ואינו מקיים בזה מצוות ציצית כלל ועיקר, וממילא, אינו חשוב כסות יום, שהרי לא מקיים בו מצווה, שנחשיבו ככסות יום בשביל זה.

והטעם השני הוא, שגם אם נאמר שהוא כן מקיים מצוות ציצית בשנתו, אנחנו אומדים את דעתו שאין רוצה לישון ביום, שהרי זה אסור לכתחילה, אלא שיודע שייאנס בזה. ממילא, אין כוונתו לכתחילה ללבוש את הבגד הזה ביום, אלא רק בדיעבד שאם לא יקום בנץ ממילא יישאר לבוש בבגד הזה, לאונסו. ולכן אין חשיבות הבגד בכך להיקרא כסות יום, ופטור מציצית, גם אם הישן חייב אכן במצוות 
 


דרומאי
הודעות: 2270
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 513 פעמים
קיבל תודה: 396 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: טלית קטן בלילה

שליחה על ידי דרומאי » 15 יולי 2020, 11:50

HaimL כתב:
14 יולי 2020, 22:58
לדעתי, נחשב עדיין כסות לילה, משני טעמים עיקריים. 

אל"ף, ראיתי עכשיו בחיפוש שיש דעות שהישן פטור מן המצוות, ולכן, השעות שישן לאחר הנץ לא חשיב מצווה, וממילא הבגד הוא רק כסות לילה.
מי אמר לך שגדר כסות יום וכסות לילה תלוי במה שמחוייב במצוות, לפי דבריך בגד קטן פטור מציצת כיון שהקטן פטור מן המצוות.
ובפשוטו גדר כסות יום שרוב תשמישו ביום, וגם אם תשמישו כשהוא ישן.

 


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 492 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: טלית קטן בלילה

שליחה על ידי HaimL » 15 יולי 2020, 12:05

דרומאי כתב:
15 יולי 2020, 11:50
HaimL כתב:
14 יולי 2020, 22:58
לדעתי, נחשב עדיין כסות לילה, משני טעמים עיקריים. 

אל"ף, ראיתי עכשיו בחיפוש שיש דעות שהישן פטור מן המצוות, ולכן, השעות שישן לאחר הנץ לא חשיב מצווה, וממילא הבגד הוא רק כסות לילה.
מי אמר לך שגדר כסות יום וכסות לילה תלוי במה שמחוייב במצוות, לפי דבריך בגד קטן פטור מציצת כיון שהקטן פטור מן המצוות.
ובפשוטו גדר כסות יום שרוב תשמישו ביום, וגם אם תשמישו כשהוא ישן.


ידעתי שכתבתי בצורה לא ברורה. אסביר שוב את דבריי

לא אמרתי שבגד שלובשים כאשר פטורים ממצוות הוא בהכרח כסות לילה. אלא שהבגד הזה, עיקרו הוא ללילה ורק מפני שהוא ישן עוד כמה שעות ביום, שאל השואל אם נדון את הבגד ככסות יום. ומה שכתבתי הוא, שמכיוון שהבגד הזה עומד רק ללילה, ובשנתו ביום הוא לא נחשב כסות יום, שהרי אין כוונתו ללבשו ביום כלל, ורק מפני שממשיך לישון בו ביום, הוא לבוש עליו ממילא

וחשבתי שאולי מפני שמקיים בו מצוות ציצית למשך כך וכך שעות ביום, אז אולי זה גופא יחשיב אותו לכסות יום, שהרי ניחא ליה במה שלובשו כמה שעות ביום, שמקיים בו את המצווה. אבל אם הוא פטור בשנתו, אז לא שייך.
 


דרומאי
הודעות: 2270
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 513 פעמים
קיבל תודה: 396 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: טלית קטן בלילה

שליחה על ידי דרומאי » 15 יולי 2020, 12:09

HaimL כתב:
15 יולי 2020, 12:05
דרומאי כתב:
15 יולי 2020, 11:50
HaimL כתב:
14 יולי 2020, 22:58
לדעתי, נחשב עדיין כסות לילה, משני טעמים עיקריים. 

אל"ף, ראיתי עכשיו בחיפוש שיש דעות שהישן פטור מן המצוות, ולכן, השעות שישן לאחר הנץ לא חשיב מצווה, וממילא הבגד הוא רק כסות לילה.
מי אמר לך שגדר כסות יום וכסות לילה תלוי במה שמחוייב במצוות, לפי דבריך בגד קטן פטור מציצת כיון שהקטן פטור מן המצוות.
ובפשוטו גדר כסות יום שרוב תשמישו ביום, וגם אם תשמישו כשהוא ישן.

ידעתי שכתבתי בצורה לא ברורה. אסביר שוב את דבריי

לא אמרתי שבגד שלובשים כאשר פטורים ממצוות הוא בהכרח כסות לילה. אלא שהבגד הזה, עיקרו הוא ללילה ורק מפני שהוא ישן עוד כמה שעות ביום, שאל השואל אם נדון את הבגד ככסות יום. ומה שכתבתי הוא, שמכיוון שהבגד הזה עומד רק ללילה, ובשנתו ביום הוא לא נחשב כסות יום, שהרי אין כוונתו ללבשו ביום כלל, ורק מפני שממשיך לישון בו ביום, הוא לבוש עליו ממילא

וחשבתי שאולי מפני שמקיים בו מצוות ציצית למשך כך וכך שעות ביום, אז אולי זה גופא יחשיב אותו לכסות יום, שהרי ניחא ליה במה שלובשו כמה שעות ביום, שמקיים בו את המצווה. אבל אם הוא פטור בשנתו, אז לא שייך.


הבנתי מלכתחילה את כוונתך.
ועדיין אני לא מסכים שגדר כסות יום תלוי במה שמקיים המצוה ביום- אלא בעצם מה שלובש הטלית ביום, ואפילו אם כשלובש אינו מחוייב במצוות.


ועוד נראה, דגם לשיטתך, ואפילו אם ישן אינו מחוייב במצוות, פשוט שאסור לו בהיותו ער להפקיע עצמו ממצוה כשהוא ישן, וכגון לילך לישן בלילה עם כסות יום שאין בה ציצית כשהוא יודע שאחרי עלות השחר יהיה לבוש בטלית בלא ציצית,.


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 492 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: טלית קטן בלילה

שליחה על ידי HaimL » 15 יולי 2020, 12:17

דרומאי כתב:
15 יולי 2020, 12:09
HaimL כתב:
15 יולי 2020, 12:05
דרומאי כתב:
15 יולי 2020, 11:50

מי אמר לך שגדר כסות יום וכסות לילה תלוי במה שמחוייב במצוות, לפי דבריך בגד קטן פטור מציצת כיון שהקטן פטור מן המצוות.
ובפשוטו גדר כסות יום שרוב תשמישו ביום, וגם אם תשמישו כשהוא ישן.

ידעתי שכתבתי בצורה לא ברורה. אסביר שוב את דבריי

לא אמרתי שבגד שלובשים כאשר פטורים ממצוות הוא בהכרח כסות לילה. אלא שהבגד הזה, עיקרו הוא ללילה ורק מפני שהוא ישן עוד כמה שעות ביום, שאל השואל אם נדון את הבגד ככסות יום. ומה שכתבתי הוא, שמכיוון שהבגד הזה עומד רק ללילה, ובשנתו ביום הוא לא נחשב כסות יום, שהרי אין כוונתו ללבשו ביום כלל, ורק מפני שממשיך לישון בו ביום, הוא לבוש עליו ממילא

וחשבתי שאולי מפני שמקיים בו מצוות ציצית למשך כך וכך שעות ביום, אז אולי זה גופא יחשיב אותו לכסות יום, שהרי ניחא ליה במה שלובשו כמה שעות ביום, שמקיים בו את המצווה. אבל אם הוא פטור בשנתו, אז לא שייך.

הבנתי מלכתחילה את כוונתך.
ועדיין אני לא מסכים שגדר כסות יום תלוי במה שמקיים המצוה ביום- אלא בעצם מה שלובש הטלית ביום, ואפילו אם כשלובש אינו מחוייב במצוות.


ועוד נראה, דגם לשיטתך, ואפילו אם ישן אינו מחוייב במצוות, פשוט שאסור לו בהיותו ער להפקיע עצמו ממצוה כשהוא ישן, וכגון לילך לישן בלילה עם כסות יום שאין בה ציצית כשהוא יודע שאחרי עלות השחר יהיה לבוש בטלית בלא ציצית,.
כן, אבל לבישתו הרי אינה לבישה בכוונה. הוא פשוט רק נשאר לבוש בה משנתו בלילה.
לכן, הסיבה היחידה לדעתי שהיינו קוראים לזה כסות יום היא בגלל שהוא מקיים בזה מצוות ציצית. ולכן כתבתי ש

אל"ף, ייתכן שיש דעות שהוא לא מקיים בזה את המצווה

בי"ת, גם אם הוא מקיים בזה את המצווה, לא ניחא ליה בהכי, שהרי לכתחילה צריך לקום קודם הנץ. ולכן גם אם מקיים את המצווה, לא אחשביה בהכי להיקרא כסות יום

ומה שפשוט לך, לא פשוט לי, ויש לחקור בדבר (אלא אם כן יש לך ראיות לשיטתך).
 


דרומאי
הודעות: 2270
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 513 פעמים
קיבל תודה: 396 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: טלית קטן בלילה

שליחה על ידי דרומאי » 15 יולי 2020, 12:22

HaimL כתב:
15 יולי 2020, 12:17
דרומאי כתב:
15 יולי 2020, 12:09
HaimL כתב:
15 יולי 2020, 12:05

ידעתי שכתבתי בצורה לא ברורה. אסביר שוב את דבריי

לא אמרתי שבגד שלובשים כאשר פטורים ממצוות הוא בהכרח כסות לילה. אלא שהבגד הזה, עיקרו הוא ללילה ורק מפני שהוא ישן עוד כמה שעות ביום, שאל השואל אם נדון את הבגד ככסות יום. ומה שכתבתי הוא, שמכיוון שהבגד הזה עומד רק ללילה, ובשנתו ביום הוא לא נחשב כסות יום, שהרי אין כוונתו ללבשו ביום כלל, ורק מפני שממשיך לישון בו ביום, הוא לבוש עליו ממילא

וחשבתי שאולי מפני שמקיים בו מצוות ציצית למשך כך וכך שעות ביום, אז אולי זה גופא יחשיב אותו לכסות יום, שהרי ניחא ליה במה שלובשו כמה שעות ביום, שמקיים בו את המצווה. אבל אם הוא פטור בשנתו, אז לא שייך.

הבנתי מלכתחילה את כוונתך.
ועדיין אני לא מסכים שגדר כסות יום תלוי במה שמקיים המצוה ביום- אלא בעצם מה שלובש הטלית ביום, ואפילו אם כשלובש אינו מחוייב במצוות.


ועוד נראה, דגם לשיטתך, ואפילו אם ישן אינו מחוייב במצוות, פשוט שאסור לו בהיותו ער להפקיע עצמו ממצוה כשהוא ישן, וכגון לילך לישן בלילה עם כסות יום שאין בה ציצית כשהוא יודע שאחרי עלות השחר יהיה לבוש בטלית בלא ציצית,.
א. כן, אבל לבישתו הרי אינה לבישה בכוונה. הוא פשוט רק נשאר לבוש בה משנתו בלילה.
ב. לכן, הסיבה היחידה לדעתי שהיינו קוראים לזה כסות יום היא בגלל שהוא מקיים בזה מצוות ציצית. ולכן כתבתי ש

ג. אל"ף, ייתכן שיש דעות שהוא לא מקיים בזה את המצווה

ד. בי"ת, גם אם הוא מקיים בזה את המצווה, לא ניחא ליה בהכי, שהרי לכתחילה צריך לקום קודם הנץ. ולכן גם אם מקיים את המצווה, לא אחשביה בהכי להיקרא כסות יום

ומה שפשוט לך, לא פשוט לי, ויש לחקור בדבר (אלא אם כן יש לך ראיות לשיטתך).

א. לבישתו בכוונה, שהרי יודע שיישאר לבוש גם ביום.
ועוד, מי אמר שלבישה שלא בכוונה לא עושה כסות יום?

ב. קיום מצות ציצית לא רלוונטי לשם כסות יום, אנו דנים על שם כסות יום בלי קשר לחובת ציצת כדי לדון אם לחייב בגד זה בציצת.

ג. "יתכן שיש דעות"- כאמור, ודאי שיש קיום מצוה במה שהוא ישן עם ציצת, ואסור לו לבטל מעצמו המצוה באופן כזה.

ד. מי אמר שאם לא ניחא ליה בהכי לא נקרא עי"ז כסות יום.

סוף דבר, כך דבריך סברות הכרס ללא שום ראיה, והבא לחדש כאלו חידושים עליו להביא ראיה.
 


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 492 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: טלית קטן בלילה

שליחה על ידי HaimL » 15 יולי 2020, 12:46

דרומאי כתב:
15 יולי 2020, 12:22
HaimL כתב:
15 יולי 2020, 12:17
דרומאי כתב:
15 יולי 2020, 12:09


הבנתי מלכתחילה את כוונתך.
ועדיין אני לא מסכים שגדר כסות יום תלוי במה שמקיים המצוה ביום- אלא בעצם מה שלובש הטלית ביום, ואפילו אם כשלובש אינו מחוייב במצוות.


ועוד נראה, דגם לשיטתך, ואפילו אם ישן אינו מחוייב במצוות, פשוט שאסור לו בהיותו ער להפקיע עצמו ממצוה כשהוא ישן, וכגון לילך לישן בלילה עם כסות יום שאין בה ציצית כשהוא יודע שאחרי עלות השחר יהיה לבוש בטלית בלא ציצית,.
א. כן, אבל לבישתו הרי אינה לבישה בכוונה. הוא פשוט רק נשאר לבוש בה משנתו בלילה.
ב. לכן, הסיבה היחידה לדעתי שהיינו קוראים לזה כסות יום היא בגלל שהוא מקיים בזה מצוות ציצית. ולכן כתבתי ש

ג. אל"ף, ייתכן שיש דעות שהוא לא מקיים בזה את המצווה

ד. בי"ת, גם אם הוא מקיים בזה את המצווה, לא ניחא ליה בהכי, שהרי לכתחילה צריך לקום קודם הנץ. ולכן גם אם מקיים את המצווה, לא אחשביה בהכי להיקרא כסות יום

ומה שפשוט לך, לא פשוט לי, ויש לחקור בדבר (אלא אם כן יש לך ראיות לשיטתך).
א. לבישתו בכוונה, שהרי יודע שיישאר לבוש גם ביום.
ועוד, מי אמר שלבישה שלא בכוונה לא עושה כסות יום?

ב. קיום מצות ציצית לא רלוונטי לשם כסות יום, אנו דנים על שם כסות יום בלי קשר לחובת ציצת כדי לדון אם לחייב בגד זה בציצת.

ג. "יתכן שיש דעות"- כאמור, ודאי שיש קיום מצוה במה שהוא ישן עם ציצת, ואסור לו לבטל מעצמו המצוה באופן כזה.

ד. מי אמר שאם לא ניחא ליה בהכי לא נקרא עי"ז כסות יום.

סוף דבר, כך דבריך סברות הכרס ללא שום ראיה, והבא לחדש כאלו חידושים עליו להביא ראיה.
אוי, העלבת אותי. מה אני אעשה עכשיו. אני אמשיך להעלות סברות כרס. בשביל ציטוטים, יש כאן אותך.
 


דרומאי
הודעות: 2270
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 513 פעמים
קיבל תודה: 396 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: טלית קטן בלילה

שליחה על ידי דרומאי » 15 יולי 2020, 12:48

HaimL כתב:
15 יולי 2020, 12:46
דרומאי כתב:
15 יולי 2020, 12:22
HaimL כתב:
15 יולי 2020, 12:17

א. כן, אבל לבישתו הרי אינה לבישה בכוונה. הוא פשוט רק נשאר לבוש בה משנתו בלילה.
ב. לכן, הסיבה היחידה לדעתי שהיינו קוראים לזה כסות יום היא בגלל שהוא מקיים בזה מצוות ציצית. ולכן כתבתי ש

ג. אל"ף, ייתכן שיש דעות שהוא לא מקיים בזה את המצווה

ד. בי"ת, גם אם הוא מקיים בזה את המצווה, לא ניחא ליה בהכי, שהרי לכתחילה צריך לקום קודם הנץ. ולכן גם אם מקיים את המצווה, לא אחשביה בהכי להיקרא כסות יום

ומה שפשוט לך, לא פשוט לי, ויש לחקור בדבר (אלא אם כן יש לך ראיות לשיטתך).
א. לבישתו בכוונה, שהרי יודע שיישאר לבוש גם ביום.
ועוד, מי אמר שלבישה שלא בכוונה לא עושה כסות יום?

ב. קיום מצות ציצית לא רלוונטי לשם כסות יום, אנו דנים על שם כסות יום בלי קשר לחובת ציצת כדי לדון אם לחייב בגד זה בציצת.

ג. "יתכן שיש דעות"- כאמור, ודאי שיש קיום מצוה במה שהוא ישן עם ציצת, ואסור לו לבטל מעצמו המצוה באופן כזה.

ד. מי אמר שאם לא ניחא ליה בהכי לא נקרא עי"ז כסות יום.

סוף דבר, כך דבריך סברות הכרס ללא שום ראיה, והבא לחדש כאלו חידושים עליו להביא ראיה.
אוי, העלבת אותי. מה אני אעשה עכשיו. אני אמשיך להעלות סברות כרס. בשביל ציטוטים, יש כאן אותך.
תעשה חיפוש קצר "סברת הכרס" ועלבונך יפוג.

מש"כ בשביל ציטוטים וכו', לא זכיתי להבין.
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין חכמה, יהודי יהודי | 3 אורחים