דין מסכה בתשעת הימים

נושאים שונים

פותח הנושא
העמל
הודעות: 21
הצטרף: 15 יולי 2020, 00:00
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
סטטוס: לא מחובר

דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי העמל » 22 יולי 2020, 14:33

האם מותר לכבס מסכה בתשעת הימים?
והאם מותר ללבוש מסכה חדשה בתשעת הימים?


אלעזר קאפח
הודעות: 4
הצטרף: 22 יולי 2020, 09:33
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה מענינת!

שליחה על ידי אלעזר קאפח » 22 יולי 2020, 15:24

א. זה לא בגד.
ב. זה לכאורה בכלל בגדי הזיעה שיש הרבה מילים שניתן להחליף ללא הכנה קודם. כך שחדשה לא אמורה להיות בעיה.


דחד יומא
הודעות: 132
הצטרף: 09 יולי 2020, 23:44
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 18 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה מענינת!

שליחה על ידי דחד יומא » 22 יולי 2020, 15:28

אלעזר קאפח כתב:
22 יולי 2020, 15:24
א. זה לא בגד.
ב. זה לכאורה בכלל בגדי הזיעה שיש הרבה מילים שניתן להחליף ללא הכנה קודם. כך שחדשה לא אמורה להיות בעיה.
אם זה לא בגד מדוע מותר לטלטל בשבת?

 


יושב אוהלים
הודעות: 1901
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 295 פעמים
קיבל תודה: 389 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה מענינת!

שליחה על ידי יושב אוהלים » 22 יולי 2020, 15:36

דחד יומא כתב:
22 יולי 2020, 15:28
אם זה לא בגד מדוע מותר לטלטל בשבת?
לכל ענין יש הגדרת שם 'בגד' ששיך לאותו ענין


בר בי רב דחד יומא
הודעות: 289
הצטרף: 19 מאי 2020, 20:01
נתן תודה: 47 פעמים
קיבל תודה: 58 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה מענינת!

שליחה על ידי בר בי רב דחד יומא » 22 יולי 2020, 15:37

מסתמא מסכה רב פעמית זה בעיה כי זה בגד חשוב
אבל מסכה ח"פ זה בגד לא חשוב שאין בעיה


כי הם חיינו
הודעות: 212
הצטרף: 08 מאי 2020, 09:34
נתן תודה: 65 פעמים
קיבל תודה: 37 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה מענינת!

שליחה על ידי כי הם חיינו » 22 יולי 2020, 15:41

דחד יומא כתב:
22 יולי 2020, 15:28
אלעזר קאפח כתב:
22 יולי 2020, 15:24
א. זה לא בגד.
ב. זה לכאורה בכלל בגדי הזיעה שיש הרבה מילים שניתן להחליף ללא הכנה קודם. כך שחדשה לא אמורה להיות בעיה.
אם זה לא בגד מדוע מותר לטלטל בשבת?


עיין שבת פרק במה בהמה ופרק במה אשה, ותמצא הרבה דברים שמותר לצאת בהם בשבת ואינם בגד
וגם דבר שמותר לצאת בו משום שהוא דרך מלבוש אין משום שהוא בגד
 


אברהם העברי
הודעות: 876
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 191 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי אברהם העברי » 22 יולי 2020, 16:43

שאלה מעניינת!
מותר לקנח בטישו חדש בתשעת הימים ????? או צריך להכין מראש
וברצינות - פשוט שמסכה איננה בגד (זאת אי"צ לפנים שהרי איננה לא לכבוד ולא להגן מקור או חום אלא אצולי טינוף בעלמא) ומותר להשתמש בחדשה (ואף ראוי - ההמלצות הם לזרוק מסכה אחרי שעתיים שימוש או אחרי הירטבותה בזיעה - המוקדם מביניהם)
לכבס לכאו' אסור כיון שיש איסור בעצם הכיבוס כיון שמסיח דעת מהאבילות


אברהם העברי
הודעות: 876
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 191 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי אברהם העברי » 22 יולי 2020, 16:46

אלעזר קאפח כתב:
22 יולי 2020, 15:24
ב. זה לכאורה בכלל בגדי הזיעה שיש הרבה מילים ?????? שניתן להחליף ללא הכנה קודם. כך שחדשה לא אמורה להיות בעיה.
אם כוונתך שמותר ללבוש בגדי זיעה מכובסים זהו טעות גמורה (מ"ב מפורש שלצורך מצווה כגון לובשת לבנים מותר ומכלל לאו אתה שומע הן) וכל מה שיש שהתירו ע"י זריקתן\דריכתן וכדו'


דרומאי
הודעות: 2270
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 513 פעמים
קיבל תודה: 396 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי דרומאי » 22 יולי 2020, 17:53

אברהם העברי כתב:
22 יולי 2020, 16:46
אם כוונתך שמותר ללבוש בגדי זיעה מכובסים זהו טעות גמורה (מ"ב מפורש שלצורך מצווה כגון לובשת לבנים מותר ומכלל לאו אתה שומע הן) וכל מה שיש שהתירו ע"י זריקתן\דריכתן וכדו'
וגם זה לא פשוט כלל.


יושב אוהלים
הודעות: 1901
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 295 פעמים
קיבל תודה: 389 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי יושב אוהלים » 22 יולי 2020, 18:40

אברהם העברי כתב:
22 יולי 2020, 16:46
אלעזר קאפח כתב:
22 יולי 2020, 15:24
ב. זה לכאורה בכלל בגדי הזיעה שניתן להחליף ללא הכנה קודם. כך שחדשה לא אמורה להיות בעיה.
אם כוונתך שמותר ללבוש בגדי זיעה מכובסים זהו טעות גמורה (מ"ב מפורש שלצורך מצווה כגון לובשת לבנים מותר ומכלל לאו אתה שומע הן) וכל מה שיש שהתירו ע"י זריקתן\דריכתן וכדו'
עיין שו"ת רבבות אפרים ח"ג,סי' שמ בשם הגר"מ פיינשטיין זצ"ל שהתיר, וע"ע שו"ת שלמת חיים (סי' ריז ורכ) סיבה נוספת להקל להחליף כשמזיע הרבה.
האם לדעתך גם הפוסקים האלה טעו "טעות גמורה"??

 


דרומאי
הודעות: 2270
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 513 פעמים
קיבל תודה: 396 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי דרומאי » 22 יולי 2020, 18:45

יושב אוהלים כתב:
22 יולי 2020, 18:40
אברהם העברי כתב:
22 יולי 2020, 16:46
אלעזר קאפח כתב:
22 יולי 2020, 15:24
ב. זה לכאורה בכלל בגדי הזיעה שניתן להחליף ללא הכנה קודם. כך שחדשה לא אמורה להיות בעיה.
אם כוונתך שמותר ללבוש בגדי זיעה מכובסים זהו טעות גמורה (מ"ב מפורש שלצורך מצווה כגון לובשת לבנים מותר ומכלל לאו אתה שומע הן) וכל מה שיש שהתירו ע"י זריקתן\דריכתן וכדו'
עיין שו"ת רבבות אפרים ח"ג,סי' שמ בשם הגר"מ פיינשטיין זצ"ל שהתיר, וע"ע שו"ת שלמת חיים (סי' ריז ורכ) סיבה נוספת להקל להחליף כשמזיע הרבה.
האם לדעתך גם הפוסקים האלה טעו "טעות גמורה"??


הוא לא כתב על הפוסקים שחולקים על המ"ב, אך עדיין לכתוב הלכה בסתמא דלא כהמ"ב הוא טעות גמורה.

 


יושב אוהלים
הודעות: 1901
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 295 פעמים
קיבל תודה: 389 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי יושב אוהלים » 22 יולי 2020, 19:02

דרומאי כתב:
22 יולי 2020, 18:45
יושב אוהלים כתב:
22 יולי 2020, 18:40
אברהם העברי כתב:
22 יולי 2020, 16:46

אם כוונתך שמותר ללבוש בגדי זיעה מכובסים זהו טעות גמורה (מ"ב מפורש שלצורך מצווה כגון לובשת לבנים מותר ומכלל לאו אתה שומע הן) וכל מה שיש שהתירו ע"י זריקתן\דריכתן וכדו'
עיין שו"ת רבבות אפרים ח"ג,סי' שמ בשם הגר"מ פיינשטיין זצ"ל שהתיר, וע"ע שו"ת שלמת חיים (סי' ריז ורכ) סיבה נוספת להקל להחליף כשמזיע הרבה.
האם לדעתך גם הפוסקים האלה טעו "טעות גמורה"??
הוא לא כתב על הפוסקים שחולקים על המ"ב, אך עדיין לכתוב הלכה בסתמא דלא כהמ"ב הוא טעות גמורה.

הוא לא כתב את זה בסתמא, הוא כתב שיש הרבה מתירים, [ובכללן מהרש"ל, ופתחי תשובה (שפט ב) וערוך השולחן ועוד].
 


טוביה פרידמן
הודעות: 27
הצטרף: 19 יולי 2020, 20:43
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי טוביה פרידמן » 22 יולי 2020, 21:45

מעניין לעניין באותו העניין מה ואיך מותר ללכת עם מסכה מחוץ לעירוב רק על הפה והאף כדבעי או שאפשר ללכת כפי ש"דרך לבושו'' בכל תפוצות ישראל (החרדים והחילנוים) ללכת עימה על הסנטר, דאולי משום שיש הרבה שהולכים עם זה רק בשביל להינצל מקנס (רובא דעלמא) אולי יותר אף כך??


אברהם העברי
הודעות: 876
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 191 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי אברהם העברי » 22 יולי 2020, 22:50

יושב אוהלים כתב:
22 יולי 2020, 18:40
אברהם העברי כתב:
22 יולי 2020, 16:46
אלעזר קאפח כתב:
22 יולי 2020, 15:24
ב. זה לכאורה בכלל בגדי הזיעה שניתן להחליף ללא הכנה קודם. כך שחדשה לא אמורה להיות בעיה.
אם כוונתך שמותר ללבוש בגדי זיעה מכובסים זהו טעות גמורה (מ"ב מפורש שלצורך מצווה כגון לובשת לבנים מותר ומכלל לאו אתה שומע הן) וכל מה שיש שהתירו ע"י זריקתן\דריכתן וכדו'
עיין שו"ת רבבות אפרים ח"ג,סי' שמ בשם הגר"מ פיינשטיין זצ"ל שהתיר, וע"ע שו"ת שלמת חיים (סי' ריז ורכ) סיבה נוספת להקל להחליף כשמזיע הרבה.
האם לדעתך גם הפוסקים האלה טעו "טעות גמורה"??


מה שכ' שזהו טעות היינו מהמ"ב, ובאמת יתכן שיש להקיל בזה כיון שהוא מח' באחרונים וכוונתי הייתה שא"א לכתוב בפשטות שמותר דבר שמ"ב מפורש לאסור (אמנם טעיתי בזה ואי"ז משנ"ב אלא רמ"א....) וכבר דנני לכף זכות בזה @דרומאי ותשוח"ח לו
 אמנם אחרי שבתי ע"ז ראיתי שיש מקום גדול לומר דאי"ז נכון ואין משם ראיה שאסור להחליף בגדי זיעה דכוונתו למנהגם שלובשת לבנים הייתה לובשת כל בגדיה לבנים ולא רק בבגד הפנימי (כן משמע מסוף דבריו שבת"ב גופיה יכולה ללבוש חלוק נקי היינו שבכל השבוע יכולה אף שאר בגדים)
אמנם יש לי להביא ראיה מהמ"ב (הפעם מ"ב ולא רמ"א...) בסק"ו שבשבת מותר להחליף בגדי זיעה משמע אבל שאר השבוע אסור
אם יש בזה מח' אחרונים אין לי בזה טענה כלל למקילים (דרבנן הלך אחר המיקל ואבלות הלך אחר המיקל) אלא רק שא"א להביא היתר בפשטות במה שהמ"ב מפורש אוסר
נ.ב. גם לעצם הוכחתו הלא אין הנידון דומה כלל דהלא כל ההיתר הוא במכובסים אבל חדשים מאן דכר שמיה (ואפי' בשבת אסור לכו"ע) אך כמובן שכאן אין נידון כלל כדאמרי' לעיל שאי"ז בגד כלל (אמנם אי"ז אלא לחידודא בעלמא דהא אף אם היה זה בגד אי"ז נחשב חדש יותר ממכובס כיון שהוא דבר שאין דרך להשתמש בו יותר מפעם אחת לא שייך לחלק בו ופשוט)
 


אברהם העברי
הודעות: 876
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 191 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי אברהם העברי » 22 יולי 2020, 22:52

דרומאי כתב:
22 יולי 2020, 17:53
אברהם העברי כתב:
22 יולי 2020, 16:46
אם כוונתך שמותר ללבוש בגדי זיעה מכובסים זהו טעות גמורה (מ"ב מפורש שלצורך מצווה כגון לובשת לבנים מותר ומכלל לאו אתה שומע הן) וכל מה שיש שהתירו ע"י זריקתן\דריכתן וכדו'
וגם זה לא פשוט כלל.

עי' בדברי המודגשים ותרווה רוב נחת


דרומאי
הודעות: 2270
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 513 פעמים
קיבל תודה: 396 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי דרומאי » 22 יולי 2020, 22:53

אברהם העברי כתב:
22 יולי 2020, 22:50
מה שכ' שזהו טעות היינו מהמ"ב, ובאמת יתכן שיש להקיל בזה כיון שהוא מח' באחרונים וכוונתי הייתה שא"א לכתוב בפשטות שמותר דבר שמ"ב מפורש לאסור (אמנם טעיתי בזה ואי"ז משנ"ב אלא רמ"א....) וכבר דנני לכף זכות בזה @דרומאי ותשוח"ח לו
 אמנם אחרי שבתי ע"ז ראיתי שיש מקום גדול לומר דאי"ז נכון ואין משם ראיה שאסור להחליף בגדי זיעה דכוונתו למנהגם שלובשת לבנים הייתה לובשת כל בגדיה לבנים ולא רק בבגד הפנימי (כן משמע מסוף דבריו שבת"ב גופיה יכולה ללבוש חלוק נקי היינו שבכל השבוע יכולה אף שאר בגדים)
אמנם יש לי להביא ראיה מהמ"ב (הפעם מ"ב ולא רמ"א...) בסק"ו שבשבת מותר להחליף בגדי זיעה משמע אבל שאר השבוע אסור
אם יש בזה מח' אחרונים אין לי בזה טענה כלל למקילים (דרבנן הלך אחר המיקל ואבלות הלך אחר המיקל) אלא רק שא"א להביא היתר בפשטות במה שהמ"ב מפורש אוסר
נ.ב. גם לעצם הוכחתו הלא אין הנידון דומה כלל דהלא כל ההיתר הוא במכובסים אבל חדשים מאן דכר שמיה (ואפי' בשבת אסור לכו"ע) אך כמובן שכאן אין נידון כלל כדאמרי' לעיל שאי"ז בגד כלל (אמנם אי"ז אלא לחידודא בעלמא דהא אף אם היה זה בגד אי"ז נחשב חדש יותר ממכובס כיון שהוא דבר שאין דרך להשתמש בו יותר מפעם אחת לא שייך לחלק בו ופשוט)



מנא ליה למר הא?


בנציון
הודעות: 978
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 356 פעמים
קיבל תודה: 437 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי בנציון » 22 יולי 2020, 23:06

אברהם העברי כתב:
22 יולי 2020, 22:50
יושב אוהלים כתב:
22 יולי 2020, 18:40
אברהם העברי כתב:
22 יולי 2020, 16:46

אם כוונתך שמותר ללבוש בגדי זיעה מכובסים זהו טעות גמורה (מ"ב מפורש שלצורך מצווה כגון לובשת לבנים מותר ומכלל לאו אתה שומע הן) וכל מה שיש שהתירו ע"י זריקתן\דריכתן וכדו'
עיין שו"ת רבבות אפרים ח"ג,סי' שמ בשם הגר"מ פיינשטיין זצ"ל שהתיר, וע"ע שו"ת שלמת חיים (סי' ריז ורכ) סיבה נוספת להקל להחליף כשמזיע הרבה.
האם לדעתך גם הפוסקים האלה טעו "טעות גמורה"??


אמנם יש לי להביא ראיה מהמ"ב (הפעם מ"ב ולא רמ"א...) בסק"ו שבשבת מותר להחליף בגדי זיעה משמע אבל שאר השבוע אסור


אם זו אכן ראיה, זה ראיה מהרמ"א שאומר שאין מחליפים בשבת חזון אלא הכתונת. אבל באמת לכאורה אין זה ראיה משום שהרמ"א אומר שלא מחליפים שום בגד, ועל זה הוא מוסיף שרק את הכתונת, שאת זה מותר גם בחול [בפרט יתכן שבזמנם לא היה דרך להחליף כ"כ הרבה, גם בגדי זיעה, והיו מחליפים לכבוד שבת].
וראה במג"א על דברי הרמ"א הנ"ל שכתב: והמחמיר שלא להחליפו מנהג שטות הוא, שאינו לבוש, רק מפני הזיעה עכ"ל. ומשמע מדבריו שזהו היתר כללי, ולא רק לכבוד שבת.  


אברהם העברי
הודעות: 876
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 191 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי אברהם העברי » 22 יולי 2020, 23:08

דרומאי כתב:
22 יולי 2020, 22:53
אברהם העברי כתב:
22 יולי 2020, 22:50
(ואפי' בשבת אסור לכו"ע



מנא ליה למר הא?
תקנ"א סק"ט
 


אברהם העברי
הודעות: 876
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 191 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי אברהם העברי » 22 יולי 2020, 23:12

בנציון כתב:
22 יולי 2020, 23:06
אם זו אכן ראיה, זה ראיה מהרמ"א שאומר שאין מחליפים בשבת חזון אלא הכתונת. אבל באמת לכאורה אין זה ראיה משום שהרמ"א אומר שלא מחליפים שום בגד, ועל זה הוא מוסיף שרק את הכתונת, שאת זה מותר גם בחול [בפרט יתכן שבזמנם לא היה דרך להחליף כ"כ הרבה, גם בגדי זיעה, והיו מחליפים לכבוד שבת].
וראה במג"א על דברי הרמ"א הנ"ל שכתב: והמחמיר שלא להחליפו מנהג שטות הוא, שאינו לבוש, רק מפני הזיעה עכ"ל. ומשמע מדבריו שזהו היתר כללי, ולא רק לכבוד שבת.
אצטט את המ"ב ויורו המורים אם אפ' להוכיח ממנו אם לאו
כי אם הכתונת לבד – שאינו לובש אלא מפני הזיעה. ומטעם זה מותר להחליף גם הפוזמקאות, וזה מותר אפילו בשבת שחל בו ט' באב. ובקהילה קדושה ווילנא נוהגין על פי הגר"א ללבוש בגדי שבת, ויש משנים בגד אחד. וכן כתב רבי יעקב עמדין בשם אביו הגאון, שצריך ללבוש בגדי שבת אפילו בשבת שחל בו ט' באב:


שאר לעמו
הודעות: 3552
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 548 פעמים
קיבל תודה: 1071 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי שאר לעמו » 23 יולי 2020, 03:24

כ"ז לא שייך לפה
מסכה (שהוא דבר לא בריא בעליל) חייבת להיות הגיינית, ועל כן חובה לכבסה, או להחליפה בחדשה בתדירות. מה ההבדל.


דחד יומא
הודעות: 132
הצטרף: 09 יולי 2020, 23:44
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 18 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי דחד יומא » 23 יולי 2020, 09:44

הרב יצחק יעקב פוקס מחבר כמה ספרים, [הכשרות, תפילה כהלכתה ועוד],
מוציא לאור לפני חגים ומועדים דפי הלכה,
בדפים שהפיץ לאחרונה לפני בין המצרים פסק שניתן להחליף למסיכה חדשה מפני פיקו"נ.
[וכנראה ס"ל שהכנה של כמה דקות לא מהני, ואם יכין למשך זמן הרי שכבר מאבדת המסיכה מההיגיינה].


אברהם העברי
הודעות: 876
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 191 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי אברהם העברי » 23 יולי 2020, 12:24

שאר לעמו כתב:
23 יולי 2020, 03:24
ועל כן חובה לכבסה, או להחליפה בחדשה בתדירות. מה ההבדל.
ההבדל ברור - לכבס הא מדינא יש איסור בעצם הכביסה ולכאו' הוא אפי' בדבר שאינו בגד דסו"ס הא מסיח דעת מהאבילות משא"כ לבישת מסיכה חדשה שאין בזה איסור כלל כיון שאינו בגד
אמנם אסייג את דברי בתרתי:
א, אם אין לו חדשה - פשיטא שמותר לכבס מפני פיקו"נ
ב, שמא יש לומר דמסכה הוי כמו בגדים שמלפפין בהם התינוקות דכ' הרמ"א שמותר לכבסם כיון שמתלכלכין תדיר (אמנם לכאו' כיון שרוב העולם משתמשים במסכות חד פעמיות אי"ז דומה ויהיה מחויב ללבוש מסיכה חד פעמית או להחליף לחדשה בדוו' וצ"ע)


שאר לעמו
הודעות: 3552
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 548 פעמים
קיבל תודה: 1071 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי שאר לעמו » 23 יולי 2020, 12:26

לא מוטל על אדם להוציא ממון על בגדים חדשים. כך באבילות וכך בחוה"מ.


אברהם העברי
הודעות: 876
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 191 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דין מסכה בתשעת הימים

שליחה על ידי אברהם העברי » 23 יולי 2020, 12:29

שאר לעמו כתב:
23 יולי 2020, 12:26
לא מוטל על אדם להוציא ממון על בגדים חדשים. כך באבילות וכך בחוה"מ.
ע"כ כתבתי שכיון שמנהג רוב העולם ללבוש מסיכה חד פעמית אי"ז נחשב הוצאת ממון יתרה אמנם השארתי דברי בצ"ע

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] | 3 אורחים