נוצרים וצלב.


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 493 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי HaimL » 24 יולי 2020, 14:01

סלקא דעתך כתב:
24 יולי 2020, 13:36
יש כאן מאמר מהרב ד"ר דרור פיקסלר בדעת הרמב"ם וכיצד יש להתייחס לנוצרים בזמן הזה,
http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/natsrut/haim-2.htm
וכן כאן תשובה משו"ת בני בנים ח"ג סי' לה מהר' יהודה הרצל הנקין עם הרבה ידע נוצרי וחלוקה בין הכתות
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... =P0116.LST

לא רציתי לייבא את המאמרים הנ"ל משום שהדיון בזה לעומקו הוא זר לחרדים ואינו מעטם של חרדים וכנראה שאין מומחים חרדים בסוגיא הנ"ל, ואף שתורה היא וללמוד אנו צריכים מ"מ צריך בזה זהירות כפולה ומכופלת, והמתאמצים לראות המאמרים הנ"ל מתבקשים לקרוא בזהירות.
אפשר להבין, מדוע אתה כל כך מבקש מאנשים לקרוא בזהירות? אני מנסה להבין את החשש. מה יכול לקרות, הסבר בבקשה?
 


סלקא דעתך
הודעות: 237
הצטרף: 31 ינואר 2018, 00:41
נתן תודה: 7 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי סלקא דעתך » 24 יולי 2020, 14:36

HaimL כתב:
24 יולי 2020, 14:01
סלקא דעתך כתב:
24 יולי 2020, 13:36
יש כאן מאמר מהרב ד"ר דרור פיקסלר בדעת הרמב"ם וכיצד יש להתייחס לנוצרים בזמן הזה,
http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/natsrut/haim-2.htm
וכן כאן תשובה משו"ת בני בנים ח"ג סי' לה מהר' יהודה הרצל הנקין עם הרבה ידע נוצרי וחלוקה בין הכתות
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... =P0116.LST

לא רציתי לייבא את המאמרים הנ"ל משום שהדיון בזה לעומקו הוא זר לחרדים ואינו מעטם של חרדים וכנראה שאין מומחים חרדים בסוגיא הנ"ל, ואף שתורה היא וללמוד אנו צריכים מ"מ צריך בזה זהירות כפולה ומכופלת, והמתאמצים לראות המאמרים הנ"ל מתבקשים לקרוא בזהירות.
אפשר להבין, מדוע אתה כל כך מבקש מאנשים לקרוא בזהירות? אני מנסה להבין את החשש. מה יכול לקרות, הסבר בבקשה?
לא עיינתי שם היטב והשארתי זאת לחברי הפורום, ויש ממה לחשוש משום שאנשים שאמנם שומרים תורה ומצוות ומ"מ גישתם ליהדות היא קלת דעת וצריכים שיקול דעת האם אינם מוטים לטובת האג'נדות שלהם.
לדוגמא במאמר שפירסם הר' עידו פכטר באחד מעלוניהם (ודברים שפרסם ברבים בעצמו אין בזה לשה"ר) כתב
אם אמנם הנוצרים עובדי עבודה זרה הם, משמעות הדבר שלא ניתן לקיים איתם קשרי מסחר בימי חמישי, ששי וראשון, ושאיננו יכולים להרשות להם להתקיים בארץ ולקיים את הפולחן שלהם. האמנם ניתן להעלות על הדעת יחס שכזה בימינו?
ועוד שם
האמנם אילו רק היה הדבר מתאפשר בידינו, היינו מבערים את כל הכנסיות מן הארץ ונמנעים ממסחר עם הנוצרים? קשה מאד לקבל זאת. הלב ממאן לכך, וגם השכל הישר. האינטואיציה הבריאה אומרת שכיום המצב שונה.
ודוגמאות כאלו גורמים לי לחשוש מהם, אני מקווה שבמאמרים הנ"ל והכותבים הנ"ל אין בעיות כאלו.


פותח הנושא
טוביה פרידמן
הודעות: 27
הצטרף: 19 יולי 2020, 20:43
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי טוביה פרידמן » 24 יולי 2020, 14:37

HaimL כתב:
24 יולי 2020, 13:11
טוביה פרידמן כתב:
24 יולי 2020, 12:53
זה בדיוק ההבדל בינינו לביניהם.
ליהודי יש כלים להכיל את קדושת הנשמה ואת קדושת הגוף. ןאצל הנוצרים לא ממש......
לא התכוונתי לומר היה שקץ וכו' אלא שרצה לתת מקום גם לתאווותיו ודרור לרגשותיו ולא להיות מוכתב למה שהורו לו ..
זאת אמירה מאוד בעייתית. להזכירך, ודבק באשתו שייך גם אצל בני נוח.
 
לא התכוונתי שלא שייך אצל בן נח ודבק וכו' בוודאי כל עולם התיקון וכל שלמות הבריאה הוא רק בהתחברות של איש ואשה יחדיו יהיו תמים ויושלם המשכן אלא שהמציאות היא שזה מה שסיגלו אצלם הנוצרים


דרומאי
הודעות: 2270
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 513 פעמים
קיבל תודה: 396 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי דרומאי » 24 יולי 2020, 14:48

HaimL כתב:
24 יולי 2020, 12:44
אתה קצת מבלבל את העובדות.

למשל, ישוע היא לא כתיבה נוצרית. זהו שם עברי, המוזכר כבר בספר עזרא, וכנראה שהוא היה שמו של הנוצרי. כנראה שרצו לבזות אותו, וקראו לו יש"ו (דהא ליצנותא דע"ז שריא). הייתי אומר שבימינו, שכבר אין עלינו מוראם של הנוצרים, וכפירה באמונתם היא לא כזה ניסיון גדול, שזה קצת ילדותי להתייחס אליו בשם הזה, ואפשר לקרוא לו בשמו האמיתי. אבל ניחא.
איני יודע מה היה שמו האמיתי של ישו. אך גם אם נאמר ששמו היה ישוע וחכמים כינוהו לגנאי ישו, מה טעם יש לנו היום לא לכנותו לגנאי. אטו המצוה לכנות ע"ז לגנאי לא נוהגת בזה"ז?!

ובאופן כללי צורם הביטוי ילדותי על מי שמתייחס אליו בעקבות חז"ל, גם אם לטעמך הסיבה לא קיימת כיום.
 


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 493 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי HaimL » 24 יולי 2020, 15:00

סלקא דעתך כתב:
24 יולי 2020, 14:36
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 14:01
סלקא דעתך כתב:
24 יולי 2020, 13:36
יש כאן מאמר מהרב ד"ר דרור פיקסלר בדעת הרמב"ם וכיצד יש להתייחס לנוצרים בזמן הזה,
http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/natsrut/haim-2.htm
וכן כאן תשובה משו"ת בני בנים ח"ג סי' לה מהר' יהודה הרצל הנקין עם הרבה ידע נוצרי וחלוקה בין הכתות
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... =P0116.LST

לא רציתי לייבא את המאמרים הנ"ל משום שהדיון בזה לעומקו הוא זר לחרדים ואינו מעטם של חרדים וכנראה שאין מומחים חרדים בסוגיא הנ"ל, ואף שתורה היא וללמוד אנו צריכים מ"מ צריך בזה זהירות כפולה ומכופלת, והמתאמצים לראות המאמרים הנ"ל מתבקשים לקרוא בזהירות.
אפשר להבין, מדוע אתה כל כך מבקש מאנשים לקרוא בזהירות? אני מנסה להבין את החשש. מה יכול לקרות, הסבר בבקשה?
לא עיינתי שם היטב והשארתי זאת לחברי הפורום, ויש ממה לחשוש משום שאנשים שאמנם שומרים תורה ומצוות ומ"מ גישתם ליהדות היא קלת דעת וצריכים שיקול דעת האם אינם מוטים לטובת האג'נדות שלהם.
לדוגמא במאמר שפירסם הר' עידו פכטר באחד מעלוניהם (ודברים שפרסם ברבים בעצמו אין בזה לשה"ר) כתב
אם אמנם הנוצרים עובדי עבודה זרה הם, משמעות הדבר שלא ניתן לקיים איתם קשרי מסחר בימי חמישי, ששי וראשון, ושאיננו יכולים להרשות להם להתקיים בארץ ולקיים את הפולחן שלהם. האמנם ניתן להעלות על הדעת יחס שכזה בימינו?
ועוד שם
האמנם אילו רק היה הדבר מתאפשר בידינו, היינו מבערים את כל הכנסיות מן הארץ ונמנעים ממסחר עם הנוצרים? קשה מאד לקבל זאת. הלב ממאן לכך, וגם השכל הישר. האינטואיציה הבריאה אומרת שכיום המצב שונה.
ודוגמאות כאלו גורמים לי לחשוש מהם, אני מקווה שבמאמרים הנ"ל והכותבים הנ"ל אין בעיות כאלו.
אני מבין אבל היכן פה החשש? אכול את תוכם וזרוק את קליפתם. 
 


ד.מ.
הודעות: 216
הצטרף: 03 מרץ 2020, 20:58
נתן תודה: 26 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי ד.מ. » 24 יולי 2020, 15:15

HaimL כתב:
24 יולי 2020, 13:10
טוביה פרידמן כתב:
24 יולי 2020, 12:53
מה שבטוח שצדיק הוא לא היה....
לא אמרתי שהיה רשכבה"ג, אבל צריכים לפחות להכיר בזה שבעקבותיו, ובעקבות אחרים כמוהו, כנראה פחתה העבודה זרה אצל הנוצרים (אם נניח שהיא אכן הייתה).

בעקבותיו ובעקבות דכוותיה הוכנה הקרקע אל הכפירה העולמית בדת בכלל, והוא פתח את הפתח למנודה שר"י


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 493 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי HaimL » 24 יולי 2020, 15:20

דרומאי כתב:
24 יולי 2020, 14:48
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 12:44
אתה קצת מבלבל את העובדות.

למשל, ישוע היא לא כתיבה נוצרית. זהו שם עברי, המוזכר כבר בספר עזרא, וכנראה שהוא היה שמו של הנוצרי. כנראה שרצו לבזות אותו, וקראו לו יש"ו (דהא ליצנותא דע"ז שריא). הייתי אומר שבימינו, שכבר אין עלינו מוראם של הנוצרים, וכפירה באמונתם היא לא כזה ניסיון גדול, שזה קצת ילדותי להתייחס אליו בשם הזה, ואפשר לקרוא לו בשמו האמיתי. אבל ניחא.
איני יודע מה היה שמו האמיתי של ישו. אך גם אם נאמר ששמו היה ישוע וחכמים כינוהו לגנאי ישו, מה טעם יש לנו היום לא לכנותו לגנאי. אטו המצוה לכנות ע"ז לגנאי לא נוהגת בזה"ז?!
כי מפשטות לשון חז"ל, אין מצווה בזה

---
אמר רב נחמן כל ליצנותא אסירא בבר מליצנותא דעבודת כוכבים דשריא
---

משמע דשריא, ולא דמצווה. ובהמשך הגמרא שם

---
אמר רב הונא בר מנוח משמיה דרב אחא בריה דרב איקא שרי ליה לבר ישראל למימר ליה לעובד כוכבים שקליה לעבודת כוכבים ואנחיה בשין תיו שלו
---

שרי ליה לישראל (לומר לעע"ז, דחוף את הע"ז שלך ל...)

ואומנם, מצאנו בחז"ל 

---
וישלח יהושע אנשים מיריחו העי אשר עם בית און מקדם לבית אל (יהושע ז, ב). מקודם היו קורין אותו בית אל ועכשיו קורין אותו בית און. רבי שמואל ורבי אבהו בשם רבי אלעזר צא תאמר לו צואה תאמר לו צאהו נבלהו את שקורין פני קירי קורין אותו פני כלב. עין כל עין קוץ. אריא קורין גליא. תני בשם רבי אליעזר לא רצה לקרותו עמלה קורא אותו עמדה. רבי אבא בר כהנא אמר תמן קורין לפועלא טבא עמלה ולהרהון של מימי רגלים עמרה. רבנן אמרין שקץ תשקצנו שקצהו נבלהו:
---

אבל שם, בפשטות, הוא כי אם נאלצים לומר שם מקום של עבודה זרה (אגב, טוענים שהדברי חיים מצאנז לא היה קורא שום עיר בשמה, כי הן ע"ש עבודה זרה, חוץ מהעיר דוקלא, שהיא כתובה בתורה), אז צריכים לנבל ולנאץ את שם המקום ההוא. ומי מכריחנו לומר את שמו אפשר לכנותו ברמיזה. 

אבל מעבר לכל זה, לדעתי, לבתר דבטלוה ליצרא דע"ז, אין הרבה חשש. וכמו ברחב דאמינא רחב רחב ולא אכפת לי, ה"נ אנא אמינא יושק'ע יושק'ע ולא אכפת לי



 


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 493 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי HaimL » 24 יולי 2020, 15:26

ד.מ. כתב:
24 יולי 2020, 15:15
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 13:10
טוביה פרידמן כתב:
24 יולי 2020, 12:53
מה שבטוח שצדיק הוא לא היה....
לא אמרתי שהיה רשכבה"ג, אבל צריכים לפחות להכיר בזה שבעקבותיו, ובעקבות אחרים כמוהו, כנראה פחתה העבודה זרה אצל הנוצרים (אם נניח שהיא אכן הייתה).
בעקבותיו ובעקבות דכוותיה הוכנה הקרקע אל הכפירה העולמית בדת בכלל, והוא פתח את הפתח למנודה שר"י
איך הגעת לזה? הכפירה היחידה שהוא פתח, הייתה רק בכנסייה הקתולית. וניחא לך בכנסייה הקתולית, שחורה לך על מעשיו?

ומי הוא המנודה שר"י? ב...ך ש...ה? 
 


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 493 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי HaimL » 24 יולי 2020, 15:28

טוביה פרידמן כתב:
24 יולי 2020, 14:37
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 13:11
טוביה פרידמן כתב:
24 יולי 2020, 12:53
זה בדיוק ההבדל בינינו לביניהם.
ליהודי יש כלים להכיל את קדושת הנשמה ואת קדושת הגוף. ןאצל הנוצרים לא ממש......
לא התכוונתי לומר היה שקץ וכו' אלא שרצה לתת מקום גם לתאווותיו ודרור לרגשותיו ולא להיות מוכתב למה שהורו לו ..
זאת אמירה מאוד בעייתית. להזכירך, ודבק באשתו שייך גם אצל בני נוח.

לא התכוונתי שלא שייך אצל בן נח ודבק וכו' בוודאי כל עולם התיקון וכל שלמות הבריאה הוא רק בהתחברות של איש ואשה יחדיו יהיו תמים ויושלם המשכן אלא שהמציאות היא שזה מה שסיגלו אצלם הנוצרים
מה גורם לך לחשוב כך? ספר לי משהו שאני לא יודע (?)
 


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 493 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי HaimL » 24 יולי 2020, 15:33

דרומאי כתב:
24 יולי 2020, 14:48
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 12:44
אתה קצת מבלבל את העובדות.

למשל, ישוע היא לא כתיבה נוצרית. זהו שם עברי, המוזכר כבר בספר עזרא, וכנראה שהוא היה שמו של הנוצרי. כנראה שרצו לבזות אותו, וקראו לו יש"ו (דהא ליצנותא דע"ז שריא). הייתי אומר שבימינו, שכבר אין עלינו מוראם של הנוצרים, וכפירה באמונתם היא לא כזה ניסיון גדול, שזה קצת ילדותי להתייחס אליו בשם הזה, ואפשר לקרוא לו בשמו האמיתי. אבל ניחא.
איני יודע מה היה שמו האמיתי של ישו. אך גם אם נאמר ששמו היה ישוע וחכמים כינוהו לגנאי ישו, מה טעם יש לנו היום לא לכנותו לגנאי. אטו המצוה לכנות ע"ז לגנאי לא נוהגת בזה"ז?!

ובאופן כללי צורם הביטוי ילדותי על מי שמתייחס אליו בעקבות חז"ל, גם אם לטעמך הסיבה לא קיימת כיום.

אני יכול למחוק את המילה "ילדותי" מהפרוטוקול. אבל, שמע. אם אתה לא יודע את שמו האמיתי של דמות של אדם שהייתה לו השפעה *כל כך* נרחבת על העם שלך רק בגלל שמכנים אותו בשם של ליצנות וגנאי, זה עצמו קצת תמוה.

אגב, למ"ד שאיסלאם הוא ג"כ ע"ז, מי שרי למימר את שמו של נביאם? מדוע לא מכנים אותו, נגיד, "מוחמר"?
 


אין חכמה
הודעות: 1244
הצטרף: 21 אפריל 2020, 23:51
נתן תודה: 83 פעמים
קיבל תודה: 117 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי אין חכמה » 24 יולי 2020, 15:35

HaimL כתב:
24 יולי 2020, 15:33
דרומאי כתב:
24 יולי 2020, 14:48
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 12:44
אתה קצת מבלבל את העובדות.

למשל, ישוע היא לא כתיבה נוצרית. זהו שם עברי, המוזכר כבר בספר עזרא, וכנראה שהוא היה שמו של הנוצרי. כנראה שרצו לבזות אותו, וקראו לו יש"ו (דהא ליצנותא דע"ז שריא). הייתי אומר שבימינו, שכבר אין עלינו מוראם של הנוצרים, וכפירה באמונתם היא לא כזה ניסיון גדול, שזה קצת ילדותי להתייחס אליו בשם הזה, ואפשר לקרוא לו בשמו האמיתי. אבל ניחא.
איני יודע מה היה שמו האמיתי של ישו. אך גם אם נאמר ששמו היה ישוע וחכמים כינוהו לגנאי ישו, מה טעם יש לנו היום לא לכנותו לגנאי. אטו המצוה לכנות ע"ז לגנאי לא נוהגת בזה"ז?!

ובאופן כללי צורם הביטוי ילדותי על מי שמתייחס אליו בעקבות חז"ל, גם אם לטעמך הסיבה לא קיימת כיום.
אני יכול למחוק את המילה "ילדותי" מהפרוטוקול. אבל, שמע. אם אתה לא יודע את שמו האמיתי של דמות של אדם שהייתה לו השפעה *כל כך* נרחבת על העם שלך רק בגלל שמכנים אותו בשם של ליצנות וגנאי, זה עצמו קצת תמוה.

אגב, למ"ד שאיסלאם הוא ג"כ ע"ז, מי שרי למימר את שמו של נביאם? מדוע לא מכנים אותו, נגיד, "מוחמר"?

איש לא טען שהם עובדים את נביאם משא"כ באותו האיש


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 493 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי HaimL » 24 יולי 2020, 15:36

אין חכמה כתב:
24 יולי 2020, 15:35
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 15:33
דרומאי כתב:
24 יולי 2020, 14:48

איני יודע מה היה שמו האמיתי של ישו. אך גם אם נאמר ששמו היה ישוע וחכמים כינוהו לגנאי ישו, מה טעם יש לנו היום לא לכנותו לגנאי. אטו המצוה לכנות ע"ז לגנאי לא נוהגת בזה"ז?!

ובאופן כללי צורם הביטוי ילדותי על מי שמתייחס אליו בעקבות חז"ל, גם אם לטעמך הסיבה לא קיימת כיום.
אני יכול למחוק את המילה "ילדותי" מהפרוטוקול. אבל, שמע. אם אתה לא יודע את שמו האמיתי של דמות של אדם שהייתה לו השפעה *כל כך* נרחבת על העם שלך רק בגלל שמכנים אותו בשם של ליצנות וגנאי, זה עצמו קצת תמוה.

אגב, למ"ד שאיסלאם הוא ג"כ ע"ז, מי שרי למימר את שמו של נביאם? מדוע לא מכנים אותו, נגיד, "מוחמר"?
איש לא טען שהם עובדים את נביאם משא"כ באותו האיש
הייתי אומר, כדרכי, שזה חלף במחשבתי, אבל החלטתי שלא לומר את זה יותר. ואת אותו האיש גם אין עובדים, אתפלא אם קיימות כתות נוצריות כאלו, אם אי פעם היו.
 


אין חכמה
הודעות: 1244
הצטרף: 21 אפריל 2020, 23:51
נתן תודה: 83 פעמים
קיבל תודה: 117 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי אין חכמה » 24 יולי 2020, 15:38

HaimL כתב:
24 יולי 2020, 15:36
אין חכמה כתב:
24 יולי 2020, 15:35
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 15:33

אני יכול למחוק את המילה "ילדותי" מהפרוטוקול. אבל, שמע. אם אתה לא יודע את שמו האמיתי של דמות של אדם שהייתה לו השפעה *כל כך* נרחבת על העם שלך רק בגלל שמכנים אותו בשם של ליצנות וגנאי, זה עצמו קצת תמוה.

אגב, למ"ד שאיסלאם הוא ג"כ ע"ז, מי שרי למימר את שמו של נביאם? מדוע לא מכנים אותו, נגיד, "מוחמר"?
איש לא טען שהם עובדים את נביאם משא"כ באותו האיש
הייתי אומר, כדרכי, שזה חלף במחשבתי, אבל החלטתי שלא לומר את זה יותר. ואת אותו האיש גם אין עובדים.

הוא חלק מן השילוש
אצלם אין התייחסות כזו אל נביאם כזה אף אי נדון את מינותם כע"ז


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 493 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי HaimL » 24 יולי 2020, 15:43

אין חכמה כתב:
24 יולי 2020, 15:38
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 15:36
אין חכמה כתב:
24 יולי 2020, 15:35

איש לא טען שהם עובדים את נביאם משא"כ באותו האיש
הייתי אומר, כדרכי, שזה חלף במחשבתי, אבל החלטתי שלא לומר את זה יותר. ואת אותו האיש גם אין עובדים.
הוא חלק מן השילוש
אצלם אין התייחסות כזו אל נביאם כזה אף אי נדון את מינותם כע"ז
ד"א מהו איש האלהים א"ר אבין מחציו ולמטה איש מחציו ולמעלה האלהים:
 


אין חכמה
הודעות: 1244
הצטרף: 21 אפריל 2020, 23:51
נתן תודה: 83 פעמים
קיבל תודה: 117 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי אין חכמה » 24 יולי 2020, 15:46

HaimL כתב:
24 יולי 2020, 15:43
אין חכמה כתב:
24 יולי 2020, 15:38
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 15:36

הייתי אומר, כדרכי, שזה חלף במחשבתי, אבל החלטתי שלא לומר את זה יותר. ואת אותו האיש גם אין עובדים.
הוא חלק מן השילוש
אצלם אין התייחסות כזו אל נביאם כזה אף אי נדון את מינותם כע"ז
ד"א מהו איש האלהים א"ר אבין מחציו ולמטה איש מחציו ולמעלה האלהים:
לא הבנתי
אתה מנסה לשכנע אותי שע"פ  היהדות השילוש יתכן?
חשבתי שהנסיונות הללו כבר פסקו 


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 493 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי HaimL » 24 יולי 2020, 15:50

אין חכמה כתב:
24 יולי 2020, 15:46
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 15:43
אין חכמה כתב:
24 יולי 2020, 15:38

הוא חלק מן השילוש
אצלם אין התייחסות כזו אל נביאם כזה אף אי נדון את מינותם כע"ז
ד"א מהו איש האלהים א"ר אבין מחציו ולמטה איש מחציו ולמעלה האלהים:
לא הבנתי
אתה מנסה לשכנע אותי שע"פ  היהדות השילוש יתכן?
חשבתי שהנסיונות הללו כבר פסקו 
הניסיונות הללו? מי ניסה? פעם ראשונה שאני שומע על זה.

לא. רציתי לומר שגם אצלנו יש התבטאויות שעלולות להתפרש כע"ז עד שאתה מעמיק בדבר. ה"נ אצלם, יש תפיסות שעשויות להתפרש כע"ז, עד שאתה מעמיק בדבר. 
 


אין חכמה
הודעות: 1244
הצטרף: 21 אפריל 2020, 23:51
נתן תודה: 83 פעמים
קיבל תודה: 117 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי אין חכמה » 24 יולי 2020, 15:53

HaimL כתב:
24 יולי 2020, 15:50
אין חכמה כתב:
24 יולי 2020, 15:46
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 15:43

ד"א מהו איש האלהים א"ר אבין מחציו ולמטה איש מחציו ולמעלה האלהים:
לא הבנתי
אתה מנסה לשכנע אותי שע"פ  היהדות השילוש יתכן?
חשבתי שהנסיונות הללו כבר פסקו 
הניסיונות הללו? מי ניסה? פעם ראשונה שאני שומע על זה.

לא. רציתי לומר שגם אצלנו יש התבטאויות שעלולות להתפרש כע"ז עד שאתה מעמיק בדבר. ה"נ אצלם, יש תפיסות שעשויות להתפרש כע"ז, עד שאתה מעמיק בדבר. 
לאורך כל הדורות היו ויכוחים לנסות לשכנע את היהודים שהשילוש נכון ואינו סותר את הנכתב במקורותינו

עכ"פ אתה טוען שהנצרות אינה ע"ז
או שאתה טוען שגם היהדות יש בה ע"ז?
בין כך ובין כך הדברים אינם טובים

ועכ"פ אין שום השוואה בין היחס של הנצרות לאותו איש ליחס האיסלאם לנביאם

 


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 493 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי HaimL » 24 יולי 2020, 16:03

אין חכמה כתב:
24 יולי 2020, 15:53
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 15:50
אין חכמה כתב:
24 יולי 2020, 15:46

לא הבנתי
אתה מנסה לשכנע אותי שע"פ  היהדות השילוש יתכן?
חשבתי שהנסיונות הללו כבר פסקו 
הניסיונות הללו? מי ניסה? פעם ראשונה שאני שומע על זה.

לא. רציתי לומר שגם אצלנו יש התבטאויות שעלולות להתפרש כע"ז עד שאתה מעמיק בדבר. ה"נ אצלם, יש תפיסות שעשויות להתפרש כע"ז, עד שאתה מעמיק בדבר. 
לאורך כל הדורות היו ויכוחים לנסות לשכנע את היהודים שהשילוש נכון ואינו סותר את נכתב במקורותינו

עכ"פ אתה טוען שהנצרות אינה ע"ז
או שאתה טוען שגם היהדות יש בה ע"ז?
בין כך ובין כך הדברים אינם טובים

ועכ"פ אין שום השוואה בין היחס של הנצרות לאותו איש ליחס הנצרות לנביאם


לא. אלה נסיונות אובססיביים של קנאים נוצריים לרבע את המעגל. אבל, לא כל הנוצרים תופסים את השילוש באופן שאנחנו רגילים לחשוב עליו. 

אני טוען שהתפיסה שהנצרות, עכ"פ המאוחרת, היא ע"ז היא תפיסה שמן הראוי לדון בה (להלכה ולא למעשה זה מה שיפה כאן, אנחנו סוף סוף פטורים מיראתם, תרתי משמע, עכשיו כבר אפשר לדון בנושא בצורה עניינית).

ביהדות ישנם דברים שאפשר (בטעות) לפרש כע"ז, ויש אולי גם דברים שממש הגיעו מע"ז. בין כך ובין כך, אתה לא אמור להתרגש. אני באמת לא מבין את כל הפחד הזה מדבר שאין לו קיום במציאות. 
 


סלקא דעתך
הודעות: 237
הצטרף: 31 ינואר 2018, 00:41
נתן תודה: 7 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי סלקא דעתך » 24 יולי 2020, 16:09

HaimL כתב:
24 יולי 2020, 15:33

אגב, למ"ד שאיסלאם הוא ג"כ ע"ז, מי שרי למימר את שמו של נביאם? מדוע לא מכנים אותו, נגיד, "מוחמר"?


הרמב"ם בכמה מקומות קורא לו "המשוגע"


אין חכמה
הודעות: 1244
הצטרף: 21 אפריל 2020, 23:51
נתן תודה: 83 פעמים
קיבל תודה: 117 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי אין חכמה » 24 יולי 2020, 16:11

HaimL כתב:
24 יולי 2020, 16:03
אין חכמה כתב:
24 יולי 2020, 15:53
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 15:50

הניסיונות הללו? מי ניסה? פעם ראשונה שאני שומע על זה.

לא. רציתי לומר שגם אצלנו יש התבטאויות שעלולות להתפרש כע"ז עד שאתה מעמיק בדבר. ה"נ אצלם, יש תפיסות שעשויות להתפרש כע"ז, עד שאתה מעמיק בדבר. 
לאורך כל הדורות היו ויכוחים לנסות לשכנע את היהודים שהשילוש נכון ואינו סותר את נכתב במקורותינו

עכ"פ אתה טוען שהנצרות אינה ע"ז
או שאתה טוען שגם היהדות יש בה ע"ז?
בין כך ובין כך הדברים אינם טובים

ועכ"פ אין שום השוואה בין היחס של הנצרות לאותו איש ליחס הנצרות לנביאם
לא. אלה נסיונות אובססיביים של קנאים נוצריים לרבע את המעגל. אבל, לא כל הנוצרים תופסים את השילוש באופן שאנחנו רגילים לחשוב עליו. 

אני טוען שהתפיסה שהנצרות, עכ"פ המאוחרת, היא ע"ז היא תפיסה שמן הראוי לדון בה (להלכה ולא למעשה זה מה שיפה כאן, אנחנו סוף סוף פטורים מיראתם, תרתי משמע, עכשיו כבר אפשר לדון בנושא בצורה עניינית).

ביהדות ישנם דברים שאפשר (בטעות) לפרש כע"ז, ויש אולי גם דברים שממש הגיעו מע"ז. בין כך ובין כך, אתה לא אמור להתרגש. אני באמת לא מבין את כל הפחד הזה מדבר שאין לו קיום במציאות. 
בנצרות בתקופות שהיתה לה משמעות הדברם היו אחרת ממה שאתה מתאר וקרוב לודאי שהיה זה ע"ז ממש
וגם התפיסה העדינה שהתגבשה כשהבינו את השטות התיאולוגית בנויה על אותם יסודות ע"ז וראוי לבזות את היסוד
מה שלא ניתן לומר באותו הצורה על נביא המוסלמים

אין ראוי לדון כלל במינות והרחק מעליה דרכך כתיב

ביהדות אין שום דבר שמגיע מע"ז ומה שהגיע מע"ז אינו יהדות
כל המושג יהודי הוא כופר בע"ז

 


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 493 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי HaimL » 24 יולי 2020, 16:13

סלקא דעתך כתב:
24 יולי 2020, 16:09
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 15:33

אגב, למ"ד שאיסלאם הוא ג"כ ע"ז, מי שרי למימר את שמו של נביאם? מדוע לא מכנים אותו, נגיד, "מוחמר"?

הרמב"ם בכמה מקומות קורא לו "המשוגע"
ולא בכדי. אבל לא נמנעו ישראל קדושים מלנקוב בשמו.
 


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 493 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי HaimL » 24 יולי 2020, 16:37

אין חכמה כתב:
24 יולי 2020, 16:11
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 16:03
אין חכמה כתב:
24 יולי 2020, 15:53

לאורך כל הדורות היו ויכוחים לנסות לשכנע את היהודים שהשילוש נכון ואינו סותר את נכתב במקורותינו

עכ"פ אתה טוען שהנצרות אינה ע"ז
או שאתה טוען שגם היהדות יש בה ע"ז?
בין כך ובין כך הדברים אינם טובים

ועכ"פ אין שום השוואה בין היחס של הנצרות לאותו איש ליחס הנצרות לנביאם
לא. אלה נסיונות אובססיביים של קנאים נוצריים לרבע את המעגל. אבל, לא כל הנוצרים תופסים את השילוש באופן שאנחנו רגילים לחשוב עליו. 

אני טוען שהתפיסה שהנצרות, עכ"פ המאוחרת, היא ע"ז היא תפיסה שמן הראוי לדון בה (להלכה ולא למעשה זה מה שיפה כאן, אנחנו סוף סוף פטורים מיראתם, תרתי משמע, עכשיו כבר אפשר לדון בנושא בצורה עניינית).

ביהדות ישנם דברים שאפשר (בטעות) לפרש כע"ז, ויש אולי גם דברים שממש הגיעו מע"ז. בין כך ובין כך, אתה לא אמור להתרגש. אני באמת לא מבין את כל הפחד הזה מדבר שאין לו קיום במציאות. 
בנצרות בתקופות שהיתה לה משמעות הדברם היו אחרת ממה שאתה מתאר וקרוב לודאי שהיה זה ע"ז ממש
וגם התפיסה העדינה שהתגבשה כשהבינו את השטות התיאולוגית בנויה על אותם יסודות ע"ז וראוי לבזות את היסוד
מה שלא ניתן לומר באותו הצורה על נביא המוסלמים

אין ראוי לדון כלל במינות והרחק מעליה דרכך כתיב

ביהדות אין שום דבר שמגיע מע"ז ומה שהגיע מע"ז אינו יהדות
כל המושג יהודי הוא כופר בע"ז


אני חושב שאתה לא מדייק, כי, המחלוקות התיאולוגיות בנצרות החלו עוד בימי הביניים המוקדמים, שאז הייתה בשיא כוחה. 

ואדרבה, לשיטת מ"ד שהאיסלאם הוא ע"ז, אז היה ראוי לבזותו יותר. כי, אחרי מי יימשך הפתי? אחרי מי ששונה ממנו לחלוטין? או אחרי מי ששונה ממנו רק במקצת?

זה לא מעניין לדון במינות אולי כי הרבה יותר מעניין לדון בפ"נ קנסא או ממונא, אבל לא צריך לפחד מזה, לדעתי.

בנוגע למה הגיע או לא הגיע מע"ז, אני שומר לעצמי את הזכות להגיב בנפרד, נראה לי שיש לי דבר או שניים לומר בנושא. 

דרשת חז"ל בנוגע ליהודי ידועה, והיא נועדה להעביר מסר (כי הלא זה אינו הפשט), ועדיין, אנחנו כופרים בע"ז, וזה לא אומר שאין דברים שנכנסו ויצאו וחזרו, שהגיעו מהשפעות זרות.


 


אין חכמה
הודעות: 1244
הצטרף: 21 אפריל 2020, 23:51
נתן תודה: 83 פעמים
קיבל תודה: 117 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי אין חכמה » 24 יולי 2020, 17:06

HaimL כתב:
24 יולי 2020, 16:37
אין חכמה כתב:
24 יולי 2020, 16:11
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 16:03

לא. אלה נסיונות אובססיביים של קנאים נוצריים לרבע את המעגל. אבל, לא כל הנוצרים תופסים את השילוש באופן שאנחנו רגילים לחשוב עליו. 

אני טוען שהתפיסה שהנצרות, עכ"פ המאוחרת, היא ע"ז היא תפיסה שמן הראוי לדון בה (להלכה ולא למעשה זה מה שיפה כאן, אנחנו סוף סוף פטורים מיראתם, תרתי משמע, עכשיו כבר אפשר לדון בנושא בצורה עניינית).

ביהדות ישנם דברים שאפשר (בטעות) לפרש כע"ז, ויש אולי גם דברים שממש הגיעו מע"ז. בין כך ובין כך, אתה לא אמור להתרגש. אני באמת לא מבין את כל הפחד הזה מדבר שאין לו קיום במציאות. 
בנצרות בתקופות שהיתה לה משמעות הדברם היו אחרת ממה שאתה מתאר וקרוב לודאי שהיה זה ע"ז ממש
וגם התפיסה העדינה שהתגבשה כשהבינו את השטות התיאולוגית בנויה על אותם יסודות ע"ז וראוי לבזות את היסוד
מה שלא ניתן לומר באותו הצורה על נביא המוסלמים

אין ראוי לדון כלל במינות והרחק מעליה דרכך כתיב

ביהדות אין שום דבר שמגיע מע"ז ומה שהגיע מע"ז אינו יהדות
כל המושג יהודי הוא כופר בע"ז
אני חושב שאתה לא מדייק, כי, המחלוקות התיאולוגיות בנצרות החלו עוד בימי הביניים המוקדמים, שאז הייתה בשיא כוחה. 

ואדרבה, לשיטת מ"ד שהאיסלאם הוא ע"ז, אז היה ראוי לבזותו יותר. כי, אחרי מי יימשך הפתי? אחרי מי ששונה ממנו לחלוטין? או אחרי מי ששונה ממנו רק במקצת?

זה לא מעניין לדון במינות אולי כי הרבה יותר מעניין לדון בפ"נ קנסא או ממונא, אבל לא צריך לפחד מזה, לדעתי.

בנוגע למה הגיע או לא הגיע מע"ז, אני שומר לעצמי את הזכות להגיב בנפרד, נראה לי שיש לי דבר או שניים לומר בנושא. 

דרשת חז"ל בנוגע ליהודי ידועה, והיא נועדה להעביר מסר (כי הלא זה אינו הפשט), ועדיין, אנחנו כופרים בע"ז, וזה לא אומר שאין דברים שנכנסו ויצאו וחזרו, שהגיעו מהשפעות זרות.


לכל דבר נכון יש גרעין מוקדם השאלה מה הדעה השלטת
ובדורות המאוחרים הם הבינו את השטות התיאולוגית יותר

בזיון מצאנו כלפי ע"ז ונביא האיסלאם עצמו אינו סמל ע"ז וממילא אין סיבה לבזותו באותה צורה שנהגו ביחס לאותו האיש

הסיבה שיש להרחיק ממינות אינה בגלל שזה לא מעניין אלא אדרבא מפני שהיא מושכת ומטעה את האדם אחריה כמבואר בגמ' בע"ז וברמב"ם

היהדות מצד מהותה סותרת לע"ז ואין זה רק מאמר חז"ל שנועד להפחיד ההמון
וממילא כל דבר שמגיע מע"ז ומבוסס עליו אינו יהדות
וודאי שחלילה דברי חז"ל בעניין איש האלהים אינם מגיעים מע"ז או מבוססים עליה 

האם הושפעו היהודים [לא היהדות] מע"ז או לא בהחלט יתכן שכן
היו תקופות שאף עבדו ע"ז
אבל חז"ל לא הושפעו מע"ז וחלילה אינם בנויים עליה


 
 


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 493 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי HaimL » 24 יולי 2020, 17:24

פתחת כאן נושאים שאצטרך קצת לקרוא וללקט מידע עליהם, אבל כנראה שאעשה זאת, היום או בפעם אחרת.

המינות אולי משכה פעם אנשים אחריה, כמו שכתוב בגמרא הידועה

א"ל אי הות התם הות נקיטנא בשיפולי גלימא ורהטת אבתראי

אבל הראה לי אדם אחד שעובד עבודה זרה של ממש, עבודה זרה פגאנית. וגם בנוגע לנצרות. הראה לי אדם אחד שהתנצר, בשנים האחרונות, לא היהודים מהבדיחות, שהתנצרו כדי שיוכלו למכור סחורה בפטרבורג, אלא נצרות אידאולוגית.

אין כבר עבודה זרה בימינו. ואם יש, אז היא זניחה, ולא מרכזית כמו פעם. אם זה מהטעם הרציונלי שכתבת (פשוט הבינו שזה שטויות), או מהטעם שתפסו את היצרא דע"ז, זה כבר לא ממש משנה. אולי הא והא גרים.


אין חכמה
הודעות: 1244
הצטרף: 21 אפריל 2020, 23:51
נתן תודה: 83 פעמים
קיבל תודה: 117 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי אין חכמה » 25 יולי 2020, 21:50

HaimL כתב:
24 יולי 2020, 17:24
פתחת כאן נושאים שאצטרך קצת לקרוא וללקט מידע עליהם, אבל כנראה שאעשה זאת, היום או בפעם אחרת.

המינות אולי משכה פעם אנשים אחריה, כמו שכתוב בגמרא הידועה

א"ל אי הות התם הות נקיטנא בשיפולי גלימא ורהטת אבתראי

אבל הראה לי אדם אחד שעובד עבודה זרה של ממש, עבודה זרה פגאנית. וגם בנוגע לנצרות. הראה לי אדם אחד שהתנצר, בשנים האחרונות, לא היהודים מהבדיחות, שהתנצרו כדי שיוכלו למכור סחורה בפטרבורג, אלא נצרות אידאולוגית.

אין כבר עבודה זרה בימינו. ואם יש, אז היא זניחה, ולא מרכזית כמו פעם. אם זה מהטעם הרציונלי שכתבת (פשוט הבינו שזה שטויות), או מהטעם שתפסו את היצרא דע"ז, זה כבר לא ממש משנה. אולי הא והא גרים.
זאת התורה לא תהא מוחלפת
נפסק להלכה ברמב"ם ע"ז ב  שאסור לפנות אחר מחשבת מינות ואין לדבר שינוי
אגב אין קשר למה שהזכרת שבטל יצרא דע"ז
ואין בימינו את המציאות שנאמרה אצל מנשה נקיטנא בשיפולי גלימא
הגמ' שאומרת שמינות מושכת היא אחר ביטול יצרא דע"ז 


אין חכמה
הודעות: 1244
הצטרף: 21 אפריל 2020, 23:51
נתן תודה: 83 פעמים
קיבל תודה: 117 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי אין חכמה » 25 יולי 2020, 22:22

HaimL כתב:
24 יולי 2020, 15:20

כי מפשטות לשון חז"ל, אין מצווה בזה
נפסק בשו"ע קמו טו 
"צריך לשרש אחר האלילים ולכנות לה שם גנאי"
ועוד קמז א
"אסור להזכירה בשמה בין לצורך בין שלא לצורך


דרומאי
הודעות: 2270
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 513 פעמים
קיבל תודה: 396 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי דרומאי » 25 יולי 2020, 23:07

HaimL כתב:
24 יולי 2020, 15:33
דרומאי כתב:
24 יולי 2020, 14:48
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 12:44
אתה קצת מבלבל את העובדות.

למשל, ישוע היא לא כתיבה נוצרית. זהו שם עברי, המוזכר כבר בספר עזרא, וכנראה שהוא היה שמו של הנוצרי. כנראה שרצו לבזות אותו, וקראו לו יש"ו (דהא ליצנותא דע"ז שריא). הייתי אומר שבימינו, שכבר אין עלינו מוראם של הנוצרים, וכפירה באמונתם היא לא כזה ניסיון גדול, שזה קצת ילדותי להתייחס אליו בשם הזה, ואפשר לקרוא לו בשמו האמיתי. אבל ניחא.
איני יודע מה היה שמו האמיתי של ישו. אך גם אם נאמר ששמו היה ישוע וחכמים כינוהו לגנאי ישו, מה טעם יש לנו היום לא לכנותו לגנאי. אטו המצוה לכנות ע"ז לגנאי לא נוהגת בזה"ז?!

ובאופן כללי צורם הביטוי ילדותי על מי שמתייחס אליו בעקבות חז"ל, גם אם לטעמך הסיבה לא קיימת כיום.
א. אני יכול למחוק את המילה "ילדותי" מהפרוטוקול. אבל, שמע.
ב. אם אתה לא יודע את שמו האמיתי של דמות של אדם שהייתה לו השפעה *כל כך* נרחבת על העם שלך רק בגלל שמכנים אותו בשם של ליצנות וגנאי, זה עצמו קצת תמוה.

ג. אגב, למ"ד שאיסלאם הוא ג"כ ע"ז, מי שרי למימר את שמו של נביאם? מדוע לא מכנים אותו, נגיד, "מוחמר"?

א. אז תמחוק, ובהקדם, כי זה צורם לכל אוזן מאמינה.

ב. אין שום ענין לדעת את שמו האמיתי. מבחינתי אם חז"ל הקדושים כינוהו או קראוהו ישו, אני לא צריך לשנות את זה.

ג. יתכן שלמ"ד שהמוסלמים עע"ז יש לכנות את המשוגע בשם גנאי, ויתכן שלא. אך אחרי הכל, לא מצינו לחז"ל שיכנוהו לגנאי, משום שלא היה בזמנם. ולכן זהו נושא בפני עצמו. לגבי ישו שכינוהו לגנאי, מי אנו שנבטל את מה שהם עשו?!

ובענין המצוה לכנות ע"ז לגנאי, כבר קדמני @אין חכמה ופטרני מלענות.
 


סלקא דעתך
הודעות: 237
הצטרף: 31 ינואר 2018, 00:41
נתן תודה: 7 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי סלקא דעתך » 26 יולי 2020, 00:55

אולי צודקים אלו שאמרו שאין צריך לכנות לו שם גנאי, שהרמב"ם שהיה בארצות מולסמיות מכנהו ישוע אולי ש"מ כשאין סכנה ממנו אי"צ לכנות שם גנאי.


דרומאי
הודעות: 2270
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 513 פעמים
קיבל תודה: 396 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי דרומאי » 26 יולי 2020, 01:24

סלקא דעתך כתב:
26 יולי 2020, 00:55
אולי צודקים אלו שאמרו שאין צריך לכנות לו שם גנאי, שהרמב"ם שהיה בארצות מולסמיות מכנהו ישוע אולי ש"מ כשאין סכנה ממנו אי"צ לכנות שם גנאי.
היכן כינהו הרמב"ם ישוע?
 


HaimL
הודעות: 3453
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 493 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נוצרים וצלב.

שליחה על ידי HaimL » 26 יולי 2020, 07:19

אין חכמה כתב:
25 יולי 2020, 22:22
HaimL כתב:
24 יולי 2020, 15:20

כי מפשטות לשון חז"ל, אין מצווה בזה
נפסק בשו"ע קמו טו 
"צריך לשרש אחר האלילים ולכנות לה שם גנאי"
ועוד קמז א
"אסור להזכירה בשמה בין לצורך בין שלא לצורך
בימינו, היחידים שמושרשים בעבודת אלילים הם אנחנו, שעד כדי כך פוחדים ממנה, עד שצל הרים נראה כהרים. הייתי אומר שצריך לצאת מזה. רוב העולם כבר התנער מעבודת אלילים, הגיע הזמן שגם אנחנו כך. אבל שיהיה.
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא

חזור אל “הלכה ומנהג”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: huo yuc יום טוב, לבי במערב | 2 אורחים