אשכול ספורי חסידים

תולדות גדולי ישראל ודברי ימי עמינו

chaim
הודעות: 117
הצטרף: 30 יוני 2020, 23:03
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 19 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי chaim » 30 יולי 2020, 16:10

א. ל. חנן כתב:
30 יולי 2020, 15:48
chaim כתב:
30 יולי 2020, 15:26
רק שהם מסתכלים על רבם כאילו שהוא קומה אחד מעליהם שאין יכולים להבין כל דבר,
אי' מהרה"ק מקוברין זי"ע שזה כללא דאמונת חכמים להאמין שהרב הוא יותר גדול ממנו ולו במעלה אחת.



תכתוב את ההמשך... שאם מאמין שרבו גבוה מעל גבוה וכו' אזי אדרבה נופל מזה

ערכים:


chaim
הודעות: 117
הצטרף: 30 יוני 2020, 23:03
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 19 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי chaim » 30 יולי 2020, 16:16

חסידי קדמאי כתב:
30 יולי 2020, 16:10
לצערי רוב  החסידים כן חושבים כך, מה גם שהפשטות שאתה נוקט שהאדמו"ר הוא קומה אחת מעליהם אינו נכון בלמעלה מ-80% מהמקרים
היום האדמורו"ת התהפך להיות מנהיג השלשלת, שבדרך כלל הוא אדם עם כוונות נעלות ומתכוין לשם שמים, ואם אינו בר הכי ומתכוין לעיקר שיהיה תמונות שלו בכל מיני מקומות וכדומה, אזי באמת רחמנות גדולה על כל העסק.
ופעם האדמורות לא היה משהו שנולד עם זה, רק שהוא היה בדרגא מרומם כזאת שהרבה אנשים נהרו אליו, ובדרך כלל היה גם גאון בלימוד, ואמכ"ל.
וגם היום הציבור המבין יודע להבדיל.


א. ל. חנן
הודעות: 329
הצטרף: 02 אפריל 2020, 01:16
מיקום: ירושלים עיה"ק
נתן תודה: 73 פעמים
קיבל תודה: 97 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי א. ל. חנן » 30 יולי 2020, 16:25

chaim כתב:
30 יולי 2020, 16:10
א. ל. חנן כתב:
30 יולי 2020, 15:48
chaim כתב:
30 יולי 2020, 15:26
רק שהם מסתכלים על רבם כאילו שהוא קומה אחד מעליהם שאין יכולים להבין כל דבר,
אי' מהרה"ק מקוברין זי"ע שזה כללא דאמונת חכמים להאמין שהרב הוא יותר גדול ממנו ולו במעלה אחת.
תכתוב את ההמשך... שאם מאמין שרבו גבוה מעל גבוה וכו' אזי אדרבה נופל מזה
לצורך הדיוק פתחתי את הספר תורת אבות.
המאמר שכתבתי הוא מהר"ן מלכוביץ' זי"ע, ואני מצטט את הכתוב בהקדמת הספר שם מביא שתי פירושים למאחז"ל אם הרב דומה למלאך ה' צבא'ות. או שהוא מופשט מקנאה תאוה כבוד. "או ע"ד מאמר הר"ן מלכוביץ' ז"ל שאמר לאחד מאנשיו: לאמונת חכמים מספיק שאדם יאמין רק שרבו גבוה ממנו באמת, והוא בגדר מלאך שאינו יכול להשיגו, וא"כ הריהו כבר בגדר אם ראשונים כמלאכים אנו כבנ"א".
יש לציין שלדעתי כדאי ללמוד את כל ההקדמה הזו לספר תורת אבות - שכתב הנתיבות שלום - ובפרט החלק על התקשרות, לפני כל הדיונים הרבים בנושא.
 


דרומאי
הודעות: 2262
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 505 פעמים
קיבל תודה: 392 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי דרומאי » 30 יולי 2020, 16:29

חסידי קדמאי כתב:
30 יולי 2020, 00:50
דרומאי כתב:
29 יולי 2020, 17:19
0583253468 כתב:
29 יולי 2020, 16:14

אני לא זוכר איפה כתובה הגמ' הזאת ועכשיו אינני יכול לחפש מפני אבילות היום אבל יש גמ' שרבי יהודה הנשיא אמר לבניו שלא יהיו כאנשי מקום פלוני המתנהגים כך וכך, ולכאו' הרי זה לשה"ר, אלא שיש תועלת בדבר כשאדם שומע אל תעשה כך שלא יהיה לך כפלוני שעשה כך והוזק, וע"כ כיוונתי לדרברי הגרח"ק עיי"ש, ותמצא שכן היא סברתו
קשה לי להניח שמספר הסיפור עם השם של הרב מתכוון לתועלת, והרי זה אחד התנאים להתיר לה"ר.
קשה לך להניח כך כי יש לך סטיגמה על סיפורים חסידיים

איזו סטיגמה יש לי, ומנין לך.
ומה הקשר להלכות לה"ר?
 


chaim
הודעות: 117
הצטרף: 30 יוני 2020, 23:03
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 19 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי chaim » 30 יולי 2020, 16:37

אעתיק מה שכתב ת"ח אחד למשפיע גדול, שדיבר על גודל הענין שחסידים דבקים ברבם, ושכל הספה"ק מלאים בנושא הזה, ומי שלא מאמין בזה הוא כופר במה שכתבו הספה"ק, ולכן דחה מה שאומרים בשם גדול אחד מענקי החסידות "שבימינו כמעט שנשכחה תורת הבעש"ט", והסכים בעיקרון למה שאמר, ורק בתנאי אחד, שזה יהיה דומה למה שהיה בדורות שעברו,


שהרי כל הסיבה למה רצו אחרי צדיקים בדורות שעברו היה כי ראו עליהם שהם כמו מלאך אלוקים, שהרי כל צדיק התחיל בלי מוסדות וכדומה אלא שנתדבקו סביביו יראי אלוקים, וכמו שבעולם התורה נהיה הממשיך מי שרוב אנשים דבקים בו, כך היה בזמן שנכתבו כל הספרי חסידות, ואמנם הגם שבצדיקים זמנינו - שהעובדים מתאספים סביבם בלי מוסדות וכדומה – ולא עבר מאבא לבן – הרי גם הם אין לדמותם להרה"ק מבעלזא וכדומה, אולם כיון שתמיד המנהיג הוא לפי ערך הדור ממילא יש את הריצה אחר הצדיקים הללו כיון שדרך העולם לרוץ אחרי מי שרואים שגדול ממנו בחכמה וביראת אלקים, משא"כ בימינו ברוב חצירות החסידות - שהמלוכה עוברת מאבא לבן ומקבל את כל המוסדות בידים, ולולי שנהיה רבי לא היו מתייחסים אליו חשיבות מיוחדת רק כמו עובד ה' אחר – ממילא קשה לומר שכל הספרי חסידות מדברים גם על זה שהרי זה משהו אחר לגמרי ממה שהיה מקובל בדורות שעברו.

אלא מה ניתן לומר שעדיין יש את השיירים של חסידות של פעם, ומעין מה שהיה פעם, שהרי גם הם מפיצים במדה מסויימת תורת בעש"ט, אולם א"כ לא יפלא מה שיש אנשים שמזלזלים בענין הזה – שאע"פ שמשמים המליכו אותם מ"מ עיקר הריצה של חסידים אחרי רבם הוא כי חושבים את רבם לפועל ישועות ושיש לו כוחות מעל כוחות הטבע כמו ראיית נשמות וגילוי אליהו – כל אחד לפי דמיונותיו, וממילא מי שלא חושב ככה - הרי מזלזל בכל הענין, כי אם החסידים לא היו רצים אחרי רבם רק שהיו מסתכלים עליו כמו ממשיך השלשלת ושהוא בן אדם רציני וכדומה, אז באמת גם הוא היה מקבל אותו באותו סגנון, אבל ברגע שנהיה מצב שהבחורים וכדומה מסתכלים עליו כאילו הוא קדוש עליון שיש לו גילוי אליהו וכדומה, אז מי שמבין קצת ויודע שקיבל את המלוכה רק כי סבא שלו היה אדמו"ר מפורסם - אוטומטי הרי הוא סולד מזה, ואינו נחשב שכופר ח"ו במה שכתבו תלמידי בעש"ט.

ולהיפוך אם כשיהודי לומד נועם אלימלך בקטע שמדבר על צדיקים חושב שהכוונה לרבי שלו – הרי הוא חושב שמה שאצל רבי שלו זה היה גם אצל ה'נועם אלימלך', והרי יסוד החסידות הוא לדעת שתלמידי בעש"ט היו מלאכים ושרפים ממש וכל תזוזה היה עם ייחודים – וממילא צריך לדעת שכיון שרבי שלו הוא לא כדמות ה'נועם אלימלך', וממילא הנועם אלימלך לא דיבר על רבי שלו, ורק מעין דמעין במה שכתוב בנועם אלימלך.


וכמובן שאפשר להאריך בעניינים אלו כיון שאין בהם ראיות מן הכתובים – והם כהררים התלוים בשערה – שיש סמך מועט לדברים אלו והם בעיקר תלויים לרגש הלב – וכ"ת יודע היטב שבהרבה מן חצירות החסידים עיקר האדמורות בנוי ע"ז שהרבי הוא פועל ישועות ורואה מלאכים וכו' – כי אם אין את זה אז עיקר חסר מן הספר, וא"כ על כגון דא שפיר יאמרו המתנגדים שאי משום הא לא איריא ושפיר אפשר לחזור לדרך הפשוט שהיה נהוג מקדמת דנא שבנוי על אמונה ותורה וספרי מוסר – שזה לא תלוי באומדנות ובהשערות של דמיונות למיניהם אלא דברים מצוקים בנויים על אדני יסוד [הגם שיכול להיות שלרבי יש גילוי אליהו וכדומה, אבל אין ענין לחשוב ככה בלי ראיות ברורות].

ושוב יישר כוח על מה שהעיר והאיר על נושא החשוב הזה – ואעפ"כ משנה לא זזה ממקומה, כי ממה נפשך מי שמרגיש שחי עם הצדיק הרי חי עם הצדיק, ומי שצריך לעבוד על עצמו להאמין בצדיק – הרי אין שום הצדקה להכריחו שיעשה כן ובפרט להפעיל עליו שירגיש רע שאינו מאמין בצדיק,

ומה שהציע שלא צריך להאמין רק לראות המעשים שעושה הרי אין זו מעלה גדולה שיש הרבה לומדים ועובדים שכל היום עסוקים בעבודת הקודש [הגם שאיני יודע מה קורה בחסידות שעליו דיבר שיכול להיות ששם זה אחרת].

עכ"ל המכתב.


א. ל. חנן
הודעות: 329
הצטרף: 02 אפריל 2020, 01:16
מיקום: ירושלים עיה"ק
נתן תודה: 73 פעמים
קיבל תודה: 97 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי א. ל. חנן » 30 יולי 2020, 16:41

א. ל. חנן כתב:
30 יולי 2020, 16:25
יש לציין שלדעתי כדאי ללמוד את כל ההקדמה הזו לספר תורת אבות - שכתב הנתיבות שלום - ובפרט החלק על התקשרות, לפני כל הדיונים הרבים בנושא.


chaim
הודעות: 117
הצטרף: 30 יוני 2020, 23:03
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 19 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי chaim » 30 יולי 2020, 16:46

א. ל. חנן כתב:
30 יולי 2020, 16:25
chaim כתב:
30 יולי 2020, 16:10
א. ל. חנן כתב:
30 יולי 2020, 15:48

אי' מהרה"ק מקוברין זי"ע שזה כללא דאמונת חכמים להאמין שהרב הוא יותר גדול ממנו ולו במעלה אחת.
תכתוב את ההמשך... שאם מאמין שרבו גבוה מעל גבוה וכו' אזי אדרבה נופל מזה
לצורך הדיוק פתחתי את הספר תורת אבות.
המאמר שכתבתי הוא מהר"ן מלכוביץ' זי"ע, ואני מצטט את הכתוב בהקדמת הספר שם מביא שתי פירושים למאחז"ל אם הרב דומה למלאך ה' צבא'ות. או שהוא מופשט מקנאה תאוה כבוד. "או ע"ד מאמר הר"ן מלכוביץ' ז"ל שאמר לאחד מאנשיו: לאמונת חכמים מספיק שאדם יאמין רק שרבו גבוה ממנו באמת, והוא בגדר מלאך שאינו יכול להשיגו, וא"כ הריהו כבר בגדר אם ראשונים כמלאכים אנו כבנ"א".
יש לציין שלדעתי כדאי ללמוד את כל ההקדמה הזו לספר תורת אבות - שכתב הנתיבות שלום - ובפרט החלק על התקשרות, לפני כל הדיונים הרבים בנושא.

אתה צודק, אין לי את הספר הנפלא הזה כרגע, מה שהתכוונתי זה שלא צריך אמונה ברבו יותר מזה, ולא כמו אלה שטוענים שצריך להאמין ברבו שיש לו רוה"ק וכו'
 


חסידי קדמאי
הודעות: 190
הצטרף: 24 מרץ 2019, 13:14
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי חסידי קדמאי » 30 יולי 2020, 16:50

דרומאי כתב:
30 יולי 2020, 16:29
חסידי קדמאי כתב:
30 יולי 2020, 00:50
דרומאי כתב:
29 יולי 2020, 17:19

קשה לי להניח שמספר הסיפור עם השם של הרב מתכוון לתועלת, והרי זה אחד התנאים להתיר לה"ר.
קשה לך להניח כך כי יש לך סטיגמה על סיפורים חסידיים
איזו סטיגמה יש לי, ומנין לך.
ומה הקשר להלכות לה"ר?

אחרת אין לי הסבר למה אתה מניח שסיפור שנכתב ע"י חסידי קדמאי בדורות קודמים לא התכוונו כותביו לתועלת
אני מתנצל על הפגיעה
 


דרומאי
הודעות: 2262
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 505 פעמים
קיבל תודה: 392 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי דרומאי » 30 יולי 2020, 16:55

חסידי קדמאי כתב:
30 יולי 2020, 16:50
דרומאי כתב:
30 יולי 2020, 16:29
חסידי קדמאי כתב:
30 יולי 2020, 00:50

קשה לך להניח כך כי יש לך סטיגמה על סיפורים חסידיים
איזו סטיגמה יש לי, ומנין לך.
ומה הקשר להלכות לה"ר?
אחרת אין לי הסבר למה אתה מניח שסיפור שנכתב ע"י חסידי קדמאי בדורות קודמים לא התכוונו כותביו לתועלת
אני מתנצל על הפגיעה

אני כתבתי משהו על חסידי קדמאי?!
והאם לסיפור יש חשיבות דוקא כשמספרים את שם הרב מיאנוב?!
והאם מי שהעלה כאן את הסיפור עם שם הרב מיאנוב התכוון לתועלת?!
 


HaimL
הודעות: 3407
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 482 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי HaimL » 30 יולי 2020, 17:28

א. ל. חנן כתב:
30 יולי 2020, 15:48
chaim כתב:
30 יולי 2020, 15:26
רק שהם מסתכלים על רבם כאילו שהוא קומה אחד מעליהם שאין יכולים להבין כל דבר,
אי' מהרה"ק מקוברין זי"ע שזה כללא דאמונת חכמים להאמין שהרב הוא יותר גדול ממנו ולו במעלה אחת.
אומרים, *כמדומני* בשם הגרש"ז בעל התניא, שחסידים המשתבחים ברבם הוא מצד הגאווה. כך נדמה לי ראיתי
 


חסידי קדמאי
הודעות: 190
הצטרף: 24 מרץ 2019, 13:14
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי חסידי קדמאי » 30 יולי 2020, 17:42

דרומאי כתב:
30 יולי 2020, 16:55
חסידי קדמאי כתב:
30 יולי 2020, 16:50
דרומאי כתב:
30 יולי 2020, 16:29

איזו סטיגמה יש לי, ומנין לך.
ומה הקשר להלכות לה"ר?
אחרת אין לי הסבר למה אתה מניח שסיפור שנכתב ע"י חסידי קדמאי בדורות קודמים לא התכוונו כותביו לתועלת
אני מתנצל על הפגיעה
אני כתבתי משהו על חסידי קדמאי?!
והאם לסיפור יש חשיבות דוקא כשמספרים את שם הרב מיאנוב?!
והאם מי שהעלה כאן את הסיפור עם שם הרב מיאנוב התכוון לתועלת?!

מתנצל על הפגיעה בכבודו
 


ב. זעירא
הודעות: 465
הצטרף: 21 ינואר 2019, 22:36
נתן תודה: 541 פעמים
קיבל תודה: 195 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי ב. זעירא » 30 יולי 2020, 23:37

חסידי קדמאי כתב:
29 יולי 2020, 15:37
תרשו לי לנחש שאינכם חסידים במלוא מובן המילה, דהיינו גם באם אתם לובשים שטריימל ומתנועעים על הפארענצ'עס "כנוע עצי יער מפני רוח", בהבנת עומק ענייני חסידות לא נראה שהתמחיתם, 
לא הבנתי מה כואב לך,
חסידי קדמאי כתב:
30 יולי 2020, 16:10
( לא כ"א המתעטר בתואר האדמו"רות הוא צדיק אמת, ובדורנו לרוב הוא ההיפך וד"ל),
מה גם שהפשטות שאתה נוקט שהאדמו"ר הוא קומה אחת מעליהם אינו נכון בלמעלה מ-80% מהמקרים
עכשיו הבנתי.
אז אדמו"רך אינו צדיק בן צדיק אלא צדיק מהסוג השני,
ולכן מותר לך לפעור פיך על הצדיקים ממשיכי השושלת?
ואם כן במה אתה שונה מהמתנגדים שאתה מוחה על דבריהם השכם והערב?
הם שואלים על מה שהם לא מבינים, ואתה שואל על מה שאתה לא מבין, מה ההבדל?


דרומאי
הודעות: 2262
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 505 פעמים
קיבל תודה: 392 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי דרומאי » 30 יולי 2020, 23:41

ב. זעירא כתב:
30 יולי 2020, 23:37
חסידי קדמאי כתב:
29 יולי 2020, 15:37
תרשו לי לנחש שאינכם חסידים במלוא מובן המילה, דהיינו גם באם אתם לובשים שטריימל ומתנועעים על הפארענצ'עס "כנוע עצי יער מפני רוח", בהבנת עומק ענייני חסידות לא נראה שהתמחיתם, 
לא הבנתי מה כואב לך,
חסידי קדמאי כתב:
30 יולי 2020, 16:10
( לא כ"א המתעטר בתואר האדמו"רות הוא צדיק אמת, ובדורנו לרוב הוא ההיפך וד"ל),
מה גם שהפשטות שאתה נוקט שהאדמו"ר הוא קומה אחת מעליהם אינו נכון בלמעלה מ-80% מהמקרים
עכשיו הבנתי.
אז אדמו"רך אינו צדיק בן צדיק אלא צדיק מהסוג השני,
ולכן מותר לך לפעור פיך על הצדיקים ממשיכי השושלת?
ואם כן במה אתה שונה מהמתנגדים שאתה מוחה על דבריהם השכם והערב?
הם שואלים על מה שהם לא מבינים, ואתה שואל על מה שאתה לא מבין, מה ההבדל?
אמר פעם יהודי חכם, שכל ההבדל בין חסיד לליטאי הוא רבי אחד. שהרי החסיד לא אוחז מאף אחד מהאדמו"רים חוץ מהאדמו"ר שלו, והליטאי לא אוחז מאף אדמו"ר בכלל...
 


ב. זעירא
הודעות: 465
הצטרף: 21 ינואר 2019, 22:36
נתן תודה: 541 פעמים
קיבל תודה: 195 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי ב. זעירא » 30 יולי 2020, 23:50

אבל הליטאים של היום אוחזים גם אוחזים...


דרומאי
הודעות: 2262
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 505 פעמים
קיבל תודה: 392 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי דרומאי » 30 יולי 2020, 23:54

ב. זעירא כתב:
30 יולי 2020, 23:50
אבל הליטאים של היום אוחזים גם אוחזים...
לא נראה לי... הליטאים של היום יכולים לאחוז מאדמו"ר בתור אדם חכם, נחמד, פיקח, וכיו"ב. אבל בשום אופן הם לא אוחזים ממנו ברמה של לבטל את דעתם לדעתו.
[שמעתי מר' חיים יצחק קפלן שהגיב על מה שהיה כתוב באחד העיתונים שאנו הולכים אחרי גדולי ישראל בעיניים עצומות. ואמר רחי"ק, מה פתאום ללכת אחריהם בעינים עצומות? האם אנחנו עדר? אנחנו הולכים אחרי הגדולים בעיניים פקוחות...!]
 


חסידי קדמאי
הודעות: 190
הצטרף: 24 מרץ 2019, 13:14
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי חסידי קדמאי » 31 יולי 2020, 09:20

ב. זעירא כתב:
30 יולי 2020, 23:37
חסידי קדמאי כתב:
29 יולי 2020, 15:37
תרשו לי לנחש שאינכם חסידים במלוא מובן המילה, דהיינו גם באם אתם לובשים שטריימל ומתנועעים על הפארענצ'עס "כנוע עצי יער מפני רוח", בהבנת עומק ענייני חסידות לא נראה שהתמחיתם, 
לא הבנתי מה כואב לך,
חסידי קדמאי כתב:
30 יולי 2020, 16:10
( לא כ"א המתעטר בתואר האדמו"רות הוא צדיק אמת, ובדורנו לרוב הוא ההיפך וד"ל),
מה גם שהפשטות שאתה נוקט שהאדמו"ר הוא קומה אחת מעליהם אינו נכון בלמעלה מ-80% מהמקרים
עכשיו הבנתי.
אז אדמו"רך אינו צדיק בן צדיק אלא צדיק מהסוג השני,
ולכן מותר לך לפעור פיך על הצדיקים ממשיכי השושלת?
ואם כן במה אתה שונה מהמתנגדים שאתה מוחה על דבריהם השכם והערב?
הם שואלים על מה שהם לא מבינים, ואתה שואל על מה שאתה לא מבין, מה ההבדל?
חלילה וחלילה, אינני פוער את פי נגד אף א', ומה שאני חושב על כ"א נשאר אצלי בבטן.
באופן כללי מה שהעליתי כאן את העניין הוא בשביל ללמוד את הסוגיא (ואני עכ"פ יכול לעשות זאת אפי' ללא שמות)
בדרך אגב, ההבדל ביני לבין המתנגדים הוא שהם לא מבינים ואני מבין וע"כ עזבתיי את אדמו"רו של מו"ר אבי שי' והלכתי למי שהבנתי שטוב הוא
ובכלל אני חושב שהמציאות המוכיחה היא שרוב החסידים מבינים בחסידות כמו המתנגדים בדיוק רק הם גדלו ע"ז והם לא גדלו ע"ז, וע"כ צדקה טענתם של המתנגדים בדורנו שאין כל תוכן אמיתי בחסידים אז למה עושים הם כך ולמה עושים הם כך
בכל מקרה אני מצטער ע"כ שהפורום זז מקדמותו ואשתדל להעלות כאן בהמשך הרבה סיפורי חסידים מכל גזעי החסידו ומכל סוגי מוסר - השכל שידועים לי
 


חסידי קדמאי
הודעות: 190
הצטרף: 24 מרץ 2019, 13:14
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי חסידי קדמאי » 31 יולי 2020, 09:41

באופן כללי ככל שהאמונה ברבו חורגת מהגבולות שנתבארו בספרי עמ"י ובעיקר בספרי החסידות, ונכתבו באופן מסודר בספה"ק תורת אבות "כללי אמונת חכמים", אזי זהו קרוב מאוד לע"ז ועינינו הרואות...


חסידי קדמאי
הודעות: 190
הצטרף: 24 מרץ 2019, 13:14
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי חסידי קדמאי » 31 יולי 2020, 10:18

דרומאי כתב:
30 יולי 2020, 23:41
ב. זעירא כתב:
30 יולי 2020, 23:37
חסידי קדמאי כתב:
29 יולי 2020, 15:37
תרשו לי לנחש שאינכם חסידים במלוא מובן המילה, דהיינו גם באם אתם לובשים שטריימל ומתנועעים על הפארענצ'עס "כנוע עצי יער מפני רוח", בהבנת עומק ענייני חסידות לא נראה שהתמחיתם, 
לא הבנתי מה כואב לך,
חסידי קדמאי כתב:
30 יולי 2020, 16:10
( לא כ"א המתעטר בתואר האדמו"רות הוא צדיק אמת, ובדורנו לרוב הוא ההיפך וד"ל),
מה גם שהפשטות שאתה נוקט שהאדמו"ר הוא קומה אחת מעליהם אינו נכון בלמעלה מ-80% מהמקרים
עכשיו הבנתי.
אז אדמו"רך אינו צדיק בן צדיק אלא צדיק מהסוג השני,
ולכן מותר לך לפעור פיך על הצדיקים ממשיכי השושלת?
ואם כן במה אתה שונה מהמתנגדים שאתה מוחה על דבריהם השכם והערב?
הם שואלים על מה שהם לא מבינים, ואתה שואל על מה שאתה לא מבין, מה ההבדל?
אמר פעם יהודי חכם, שכל ההבדל בין חסיד לליטאי הוא רבי אחד. שהרי החסיד לא אוחז מאף אחד מהאדמו"רים חוץ מהאדמו"ר שלו, והליטאי לא אוחז מאף אדמו"ר בכלל...

מה אתם אומרים לפתוח אשכול נפרד ללימוד כללי אמונת חכמים והתקשרות לצדיקים או לעשות את זה ע"ג אשכול זה?
כשאכתוב בעז"ה את משנתי הסדורה בעניין תראו שאינני נגד אף א' ואני יסיבר היטב מה הקשר בין תלמיד לרבו במשנת היהדות ומה הוסיפו עליו בחסידות

 


חסידי קדמאי
הודעות: 190
הצטרף: 24 מרץ 2019, 13:14
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי חסידי קדמאי » 31 יולי 2020, 10:20

דרומאי כתב:
30 יולי 2020, 23:54
ב. זעירא כתב:
30 יולי 2020, 23:50
אבל הליטאים של היום אוחזים גם אוחזים...
לא נראה לי... הליטאים של היום יכולים לאחוז מאדמו"ר בתור אדם חכם, נחמד, פיקח, וכיו"ב. אבל בשום אופן הם לא אוחזים ממנו ברמה של לבטל את דעתם לדעתו.
[שמעתי מר' חיים יצחק קפלן שהגיב על מה שהיה כתוב באחד העיתונים שאנו הולכים אחרי גדולי ישראל בעיניים עצומות. ואמר רחי"ק, מה פתאום ללכת אחריהם בעינים עצומות? האם אנחנו עדר? אנחנו הולכים אחרי הגדולים בעיניים פקוחות...!]

יל"ע כאן מה זה נקרא עיניים פקוחות וגם לעיי' מה זה נקרא לבטל את דעתו
אני פותח אשכול בשם "אמונת חכמים ביהדות ובחסידות", עיינו שם ותמצאו נחת
אני יפתח בהמשך כשאני אהיה מוכן לש"ק או במוצ"ש ואני ידווח כאן על פתיחת האשכול ואכניס בעז"ה קישור
 


חייל של הרבי
הודעות: 46
הצטרף: 15 יולי 2020, 08:17
נתן תודה: 33 פעמים
קיבל תודה: 12 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי חייל של הרבי » 31 יולי 2020, 10:59

פעם אחת קרא כ"ק אדמו"ר הצ"צ מליובאוויטש לשבעה חסידים ת"ח גדולים, והראה להם חידוש על הש"ס של אחד הראשונים (כמדומני הריטב"א).
אמר להם הרבי: "קראתי בכוונה לשבעה ת"ח מפני שיש שבעה מקומות בש"ס שלכאורה סותרים חידוש זה. אנא התחילו להקשות."

ובאמת כל חסיד מצא בדיוק סתירה אחת, כל אחד ממקום אחר בש"ס!

עבר הצ"צ על כל קושיא אחת אחרי השניה וביאר בחריפות גדולה מדוע אין זה סתירה למה שאומר הריטב"א.

וסיים הצ"צ: "אתם ודאי מתפעלים מגדלותו של הריטב"א, איך שעלו במחשבתו כל הקושיות הנ"ל וידע לפורכן. אך דעו לכם שאצלו בכלל לא עלו הקושיות הללו, מפני שבאופן שהוא הבין את הש"ס, אין אפילו מקום להקשות מה שהקשיתם והיה שוחק מקושיא כזו. מפני שכאלה היו הראשונים, רואים את התורה כדבר ברור."

(מקור - אוצר פתגמי חב"ד)


חייל של הרבי
הודעות: 46
הצטרף: 15 יולי 2020, 08:17
נתן תודה: 33 פעמים
קיבל תודה: 12 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי חייל של הרבי » 31 יולי 2020, 11:05

בהמשך לכך יש להעיר (זה אמנם יותר ווארט ולא סיפור, אבל עוזר להוציא מוסר השכל מהסיפור הנ"ל) שהרבי (של ימינו) אומר שהסיבה שבתחילת ספר התניא מיד יש קושיא בלשון 'וצריך להבין' (ולא 'וקשה' או 'תימה') היא מפני שאדמו"ר הזקן מלמדינו שכשלומדים תורה ויש קושי בהבנה, אז זו בעיה שלי (הלומד) ולא בעיה בתורה, ולכן ראוי לשאול בלשון 'צריך להבין' ולא בלשון 'קשה'.

(ולכאורה מה שגדולי עולם מקשים בלשון 'וקשה' זה שייך לדרגתם, אבל אדמו"ר הזקן גם רוצה לחנך את הלמדן הרגיל המצוי שיקשה בדרך ארץ ובהכנעה)


חסידי קדמאי
הודעות: 190
הצטרף: 24 מרץ 2019, 13:14
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי חסידי קדמאי » 31 יולי 2020, 12:49

כשהיה הרה"ק מראפשיץ ילד בן 4 אירס אותו אביו כמנהג הימים ההם, כשהגיעו למקום השמחה שאל אותו אביו מיהו המחותן, הביט הרה"ק מראפשיץ סביבו כה וכה עד שהצביע על המחותן ואמר "זה הוא".
שאלו אביו מהיכן ידעת, ענה לו "איך שפיר אז איך האב אים פיינט" (אני מרגיש שאני שנא אותו, וע"כ ידעתי שהוא השווער המיועד)


א. ל. חנן
הודעות: 329
הצטרף: 02 אפריל 2020, 01:16
מיקום: ירושלים עיה"ק
נתן תודה: 73 פעמים
קיבל תודה: 97 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי א. ל. חנן » 31 יולי 2020, 13:43

לכאורה מתאים שכל סיפור יובא עם מקור!!!
יותר מנדמה לי שהרבה סיפורים עברו שיפוצים כאלו או אחרים, ובפרט עם הטענות שיד זדים היתה בדבר.
כו"כ מסיפורים שמסופרים על הרה"ק מראפשיץ כבר נתגלה לי מקורם, והוא לא היה טהור.


חסידי קדמאי
הודעות: 190
הצטרף: 24 מרץ 2019, 13:14
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי חסידי קדמאי » 31 יולי 2020, 14:04

א. ל. חנן כתב:
31 יולי 2020, 13:43
לכאורה מתאים שכל סיפור יובא עם מקור!!!
יותר מנדמה לי שהרבה סיפורים עברו שיפוצים כאלו או אחרים, ובפרט עם הטענות שיד זדים היתה בדבר.
כו"כ מסיפורים שמסופרים על הרה"ק מראפשיץ כבר נתגלה לי מקורם, והוא לא היה טהור.
סיפור זה שכתבתי סופר ע"י הרה"ק רבי יהודה מסטוטשין זי"ע ששמע מאביו הרה"ק רבי יצחק מסטוטשין זי"ע ששמע מאביו הרה"ק רבי משה מראזוודאוו זי"ע ששמע מאביו הרה"ק רבי אליעזר מדזיקוב זי"ע בנו של הרה"ק מראפשיץ זי"ע.
נכתב ע"י תלמידו הגדול כ"ק אדמו"ר מסטוטשין שליט"א
 


איכא מאן דאמר
הודעות: 481
הצטרף: 21 מאי 2020, 12:13
נתן תודה: 187 פעמים
קיבל תודה: 158 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי איכא מאן דאמר » 01 אוגוסט 2020, 22:46

חייל של הרבי כתב:
31 יולי 2020, 11:05
שהרבי (של ימינו)
איזה רבי?


דרומאי
הודעות: 2262
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 505 פעמים
קיבל תודה: 392 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי דרומאי » 01 אוגוסט 2020, 22:48

איכא מאן דאמר כתב:
01 אוגוסט 2020, 22:46
חייל של הרבי כתב:
31 יולי 2020, 11:05
שהרבי (של ימינו)
איזה רבי?
שיחיה לעולם ועד :)


איכא מאן דאמר
הודעות: 481
הצטרף: 21 מאי 2020, 12:13
נתן תודה: 187 פעמים
קיבל תודה: 158 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי איכא מאן דאמר » 01 אוגוסט 2020, 22:49

חסידי קדמאי כתב:
31 יולי 2020, 14:04
נכתב ע"י תלמידו הגדול כ"ק אדמו"ר מסטוטשין שליט"א
חשבתי אכן שאתה חסיד סטוטשין
וא"כ צדק הרב ב. זעירא
ב. זעירא כתב:
30 יולי 2020, 23:37
עכשיו הבנתי.
אז אדמו"רך אינו צדיק בן צדיק אלא צדיק מהסוג השני


חסידי קדמאי
הודעות: 190
הצטרף: 24 מרץ 2019, 13:14
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי חסידי קדמאי » 01 אוגוסט 2020, 23:48

איכא מאן דאמר כתב:
01 אוגוסט 2020, 22:49
חסידי קדמאי כתב:
31 יולי 2020, 14:04
נכתב ע"י תלמידו הגדול כ"ק אדמו"ר מסטוטשין שליט"א
חשבתי אכן שאתה חסיד סטוטשין
וא"כ צדק הרב ב. זעירא
ב. זעירא כתב:
30 יולי 2020, 23:37
עכשיו הבנתי.
אז אדמו"רך אינו צדיק בן צדיק אלא צדיק מהסוג השני
מכיוון שהנושא נהפך להיות קצת אישי, אספר סיפור חסידי אחד, שגם באם יבוא מישהו ויאמר אין שומעים לדברי חסידי סטוטשין, יהיה סיפור זה תשובה לו.
פ"א הלכו הרמ"מ מוויטעבסק ובעה"ת לברוד, הגיע הרמ"מ אל פרנס החודש ואמר לו שהינו דרשן והוא רוצה לדרוש לפני למדני ברוד, הזהירו פרנס החודש שלמדני ברוד הינם למדנים בעלי קומה שקשה מאוד לדרוש לפניהם בלי ליפול בשבט ביקורתם, אמר לו הרמ"מ: אעפ"כ.
כשעלה לבימה שאל את הלמדנים אם הם רוצים לשאול שאלה והוא יענה את התירוץ, או שהוא ישאל והם יענו, לאחר דו"ד בין הלמדנים הוחלט שהוא ישאל.
שאל אותם דהנה אי' באבות (ו,א) אמר ר"מ כל הלומד תורה לשמה זוכה לדברים הרבה וכו' ומגלין לו רזי תורה, וא"כ ק' דהא למדני ברוד לומדים תורה לשמה וא"כ היכן הם ה'רזי תורה' שלהם, מיד קמו עליו לגרשו שכן הבינו שמה'כת' הוא.
אך למדן א' אמר לרמ"מ אה"נ שמן הכת הינך, אך הקושיא - קו' טובה הינה ומה התי', אמר לו לך למעזריטש ושם יהיה לך תי'.
למדן זה ה"ה הרה"ק ר' חייקל מאמדור זי"ע.
ע"כ אני יכול לומר, אה"נ מו"ר אומר דברים חריפים, אך הנידון הוא לא מי שאמר את הדברים, הנידון הוא האם הקושיא טובה או לא, וא"כ קבל את האמת ממי שאמרה גם הוא לא מאמין ברבך...
 


חייל של הרבי
הודעות: 46
הצטרף: 15 יולי 2020, 08:17
נתן תודה: 33 פעמים
קיבל תודה: 12 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי חייל של הרבי » 02 אוגוסט 2020, 01:57

איכא מאן דאמר כתב:
01 אוגוסט 2020, 22:46
חייל של הרבי כתב:
31 יולי 2020, 11:05
שהרבי (של ימינו)
איזה רבי?

אם כוונתך 'רבי של איזו חסידות' - חב"ד.
אם כוונתך 'איזה מבין אדמו"רי חב"ד' - הרבי של ימינו שכולם מכירים, שעקב מנהג חסידי איני מציין את שמו הק'.

סמל אישי של משתמש

אברך
הודעות: 733
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 765 פעמים
קיבל תודה: 386 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול ספורי חסידים

שליחה על ידי אברך » 02 אוגוסט 2020, 02:37

חסידי קדמאי כתב:
31 יולי 2020, 12:49
כשהיה הרה"ק מראפשיץ ילד בן 4 אירס אותו אביו כמנהג הימים ההם, כשהגיעו למקום השמחה שאל אותו אביו מיהו המחותן, הביט הרה"ק מראפשיץ סביבו כה וכה עד שהצביע על המחותן ואמר "זה הוא".
שאלו אביו מהיכן ידעת, ענה לו "איך שפיר אז איך האב אים פיינט" (אני מרגיש שאני שנא אותו, וע"כ ידעתי שהוא השווער המיועד)
מביך....
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה
  • ברכות לב ע"ב - חסידים הראשונים
    על ידי רב פפא » 04 פברואר 2020, 20:10 » ב ברכות
    49 תגובות
    453 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי קדמא ואזלא
    09 פברואר 2020, 08:56
  • חסידים ומתנגים והשווה ביניהם
    על ידי אחד התלמידים » 08 פברואר 2020, 19:49 » ב אקטואליה
    3 תגובות
    219 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי איש קטן
    09 פברואר 2020, 03:22
  • ספר חסידים
    על ידי במבי » 17 מאי 2020, 15:57 » ב בית המדרש
    9 תגובות
    197 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי במבי
    26 מאי 2020, 11:23
  • הסימנים בתחילת אשכול
    על ידי zxc » 10 נובמבר 2019, 19:53 » ב הפורום שלנו
    1 תגובות
    119 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי י'שי
    12 דצמבר 2019, 09:05
  • אשכול - דברים שלא שערתם - לא להלכה
    על ידי עקביא בן מהלל אומר » 20 נובמבר 2019, 21:00 » ב הלכה ומנהג
    19 תגובות
    452 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי פראנק
    היום, 00:08

חזור אל “דעת דורות”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: משה שמחה | 3 אורחים