אמרינן בנזיר כג: אמר רב יהודה אמר רב לעולם יעסוק אדם בתורה ובמצוות אפ' שלא לשמן שמתוך שלא לשמן בא לשמן.
והקשו התוס' שם דהא אמרינן בברכות העוסק במצוה שלא לשמה נוח לו שלא נברא, ותירצו וי"ל דהתם מיירי שעוסק בתורה שלא לשמה לקפח אחרים והכא קאמר שעוסק בתורה שלא לשמה להתגדר ולקנות שם עכ"ל.
ואני תמה דהרי בגמי' ילפינן דלעולם יעסוק אשם בתורה ובמצוות שלא לשמה מבלק שבשכר מב' קרבנות שהקריב יצאה ממנו רות, וכי בלק הקריב להתגדר ולקנות שם ולא לקפח אחרים??
והקשו התוס' שם דהא אמרינן בברכות העוסק במצוה שלא לשמה נוח לו שלא נברא, ותירצו וי"ל דהתם מיירי שעוסק בתורה שלא לשמה לקפח אחרים והכא קאמר שעוסק בתורה שלא לשמה להתגדר ולקנות שם עכ"ל.
ואני תמה דהרי בגמי' ילפינן דלעולם יעסוק אשם בתורה ובמצוות שלא לשמה מבלק שבשכר מב' קרבנות שהקריב יצאה ממנו רות, וכי בלק הקריב להתגדר ולקנות שם ולא לקפח אחרים??