מסופר שכשנה אחר הבר מצוה שלו הוא נסע ללמוד בישיבה. בפאר הדור כתוב שהוא נסע לבריסק ואילו במעשה איש של הרב יברוב כתוב שנסע לוולוז'ין וכך גם באורחות רבינו.
ובראון חישב ששנה לאחר הבר מצוה שלו היתה תרנ"ג ואילו וולוז'ין נסגרה בשנת תרנ"ב ונפתחה שוב בתרנ"ה ולכן הוא מציע שלא היה זה שנה לאחר הבר מצוה וכיוון שהוא רצה "לקלקל" את החזו"א נטה לכך שהוא נסע לוולוז'ין שבפתיחתה מחדש לא חזרה לגדולתה ושם הוא נחשף וכו'
אבל מה לעשות שהאמת היא שהוא היה בבריסק ולא בוולוז'ין משום שמצאתי בספר "בריסק דליטא" עדות מהרב אונטרמן שראה אותו בבריסק בצעירותו.
וזה תוספת למאמרו של איתם הנקין הי"ד לכך שאין זה נכון שכל לימודו היה לבד ועצמאי ולא קיבל מגדולי התורה בדור, וכפי שראינו למד בבריסק וגם למד גם בוילנא בקיבוץ של הגרח"ע גרוזינסקי.
ובראון חישב ששנה לאחר הבר מצוה שלו היתה תרנ"ג ואילו וולוז'ין נסגרה בשנת תרנ"ב ונפתחה שוב בתרנ"ה ולכן הוא מציע שלא היה זה שנה לאחר הבר מצוה וכיוון שהוא רצה "לקלקל" את החזו"א נטה לכך שהוא נסע לוולוז'ין שבפתיחתה מחדש לא חזרה לגדולתה ושם הוא נחשף וכו'
אבל מה לעשות שהאמת היא שהוא היה בבריסק ולא בוולוז'ין משום שמצאתי בספר "בריסק דליטא" עדות מהרב אונטרמן שראה אותו בבריסק בצעירותו.
וזה תוספת למאמרו של איתם הנקין הי"ד לכך שאין זה נכון שכל לימודו היה לבד ועצמאי ולא קיבל מגדולי התורה בדור, וכפי שראינו למד בבריסק וגם למד גם בוילנא בקיבוץ של הגרח"ע גרוזינסקי.