התעוררתי היום בקראי פרשת השבוע לשני ענינים.
א. לה' דברים מצוין בפרשה שאלוקים קרא להם שם. לאור, יום. לחושך, לילה. לרקיע, שמים. ליבשה, ארץ. למקווה המים, ימים.
קודם כל מה מיוחד בה' דברים האלו שאלוקים קרא רק להם שם.
הכיוון שחשבתי שבכולם זה היה אחרי איזה הבדלה וחלוקה.
השאלה היא אם כל הנושא זה לחלק מה עניין להחליף שם למה לא להשתמש בשם חושך ואור או יבשה ומקווה מים.
מ"מ זה מייחד את ה' הדברים. וכן צ"ב עצם המושג של קריאת שם.
ב. ויברך אלו-הים את יום השביעי ויקדש אותו כי בו שבת מכל מלאכתו וגו'
למה זה טעם לזה?
יודע אני שיש בענינים אלו המון סודות ודברים עמוקים, השאלה אם על דרך הפשט יש איזה תפיסה בהנ"ל.
ייש"כ
א. לה' דברים מצוין בפרשה שאלוקים קרא להם שם. לאור, יום. לחושך, לילה. לרקיע, שמים. ליבשה, ארץ. למקווה המים, ימים.
קודם כל מה מיוחד בה' דברים האלו שאלוקים קרא רק להם שם.
הכיוון שחשבתי שבכולם זה היה אחרי איזה הבדלה וחלוקה.
השאלה היא אם כל הנושא זה לחלק מה עניין להחליף שם למה לא להשתמש בשם חושך ואור או יבשה ומקווה מים.
מ"מ זה מייחד את ה' הדברים. וכן צ"ב עצם המושג של קריאת שם.
ב. ויברך אלו-הים את יום השביעי ויקדש אותו כי בו שבת מכל מלאכתו וגו'
למה זה טעם לזה?
יודע אני שיש בענינים אלו המון סודות ודברים עמוקים, השאלה אם על דרך הפשט יש איזה תפיסה בהנ"ל.
ייש"כ