"לזאת יקרא אשה כי מאיש לוקחה זאת".
קשה טובא, דגם לבהמות והחיות קוראים לנקיבה ע"ש הזכר אף שלא נלקחה ממנו, כגון פרה ואילה וכבשה ועוד רבים. [וי"ל שהכל נגזר מהאדם שהוא נזר הבריאה. ואין להק' מהא דהאדם קרא להם שמות קודם בריאת האשה, דסו"ס היה מונח כן בכח].
ועי"ל ע"ד האמת טפי, דהנה שם מורה על מהות ותכלית וזהו ענין קריאת השמות של אדה"ר לחיות והבהמות, והנה נר' שההבדל בין זכר לנקיבה אצל הבהמות אינו משמעותי, אלא מעיקרן דומים הם, משא"כ איש ואשה שונים הם בתכליתם ומהותם ועל כן נצרכת סיבה חדשה למה דומים בשמותם, וע"ז באה התשובה כי מאיש לוקחה זאת, והיינו שאף שהם שונים, אין השוני מכח מה שהם שנים חלוקים, אלא השוני הוא מכח מה שהם שני חלקים של דבר אחד, והדא הוא דכתיב על כן יעזב איש את אביו ואת אימו ודבק באשתו והיו לבשר אחד.
וורט טוב לשבע ברכות...
קשה טובא, דגם לבהמות והחיות קוראים לנקיבה ע"ש הזכר אף שלא נלקחה ממנו, כגון פרה ואילה וכבשה ועוד רבים. [וי"ל שהכל נגזר מהאדם שהוא נזר הבריאה. ואין להק' מהא דהאדם קרא להם שמות קודם בריאת האשה, דסו"ס היה מונח כן בכח].
ועי"ל ע"ד האמת טפי, דהנה שם מורה על מהות ותכלית וזהו ענין קריאת השמות של אדה"ר לחיות והבהמות, והנה נר' שההבדל בין זכר לנקיבה אצל הבהמות אינו משמעותי, אלא מעיקרן דומים הם, משא"כ איש ואשה שונים הם בתכליתם ומהותם ועל כן נצרכת סיבה חדשה למה דומים בשמותם, וע"ז באה התשובה כי מאיש לוקחה זאת, והיינו שאף שהם שונים, אין השוני מכח מה שהם שנים חלוקים, אלא השוני הוא מכח מה שהם שני חלקים של דבר אחד, והדא הוא דכתיב על כן יעזב איש את אביו ואת אימו ודבק באשתו והיו לבשר אחד.
וורט טוב לשבע ברכות...