תשמע את ההספד של ידידו ונאמן ביתו הגאון רבי יוסף פטרוף שליט"א בישיבת פונוביז'משה הלוי-שחור אמר:קצת סטינו מהנושא, עיקר הבקשה של @Yeshiv היא שהוא רוצה להתחזק משמיעת ההספדים ולא מחפש להתחזק בעניין עמידה על משמר התורה וכו' מחפש הספדים מהסוג הנ"ל של כאלו שלא דיברו רק או בעיקר על מלחמות ה' אלא על התורה והעבודה
איפה לחפש? אולי יש לך לשלוח לי אפשר בפרטימוטי מוזס אמר:תשמע את ההספד של ידידו ונאמן ביתו הגאון רבי יוסף פטרוף שליט"א בישיבת פונוביז'משה הלוי-שחור אמר:קצת סטינו מהנושא, עיקר הבקשה של @Yeshiv היא שהוא רוצה להתחזק משמיעת ההספדים ולא מחפש להתחזק בעניין עמידה על משמר התורה וכו' מחפש הספדים מהסוג הנ"ל של כאלו שלא דיברו רק או בעיקר על מלחמות ה' אלא על התורה והעבודה
איך שהאריך בענין של הגדלות בתורה בלבד מה שאתה מחפש
ויש עוד הרבה מהתלמידים שדיברו על הגדלות בשלשה עמודים של תורה ועבודה וגמ"ח
רק צריך לחפש זאת היטיב
דברים נפלאים ומיוחדים.שאר לעמו אמר:דברים מאלפים לזכרו זצוק"ל
מתלמיד קרוב, ממנו קבלתי הקובץ.
הרבה מתלמידיו וממקורביו הדגישו מאוד חזק ובולט את הענין של השתתפתו בשמחות הזולת באופן יוצא מהרגיל.הפקדתי שומרים אמר:סיפר לי קרוב משפחה שנה אחרי החתונה הוא שמע שיעור מר' שמואל, אחר שהסתיים השיעור ואנשים ליוו את ר' שמואל הוא ניגש עליו וביקש ברכה לזב"ק, כדרכם של אברכים צעירים.., ר' שמואל תפס את שתי ידיו בחום ובירכו מול כולם. רגע אחרי נזכר קרוב משפחתי שר' שמואל עצמו אין לו ילדים, ועם זאת בירכו בחום ובאהבה.
לתועלת הקוראים יש להאיר שיש על המאמר הרבה ביקורת, אף שיש שם גם תיאורים מרגשים.נהר שלום אמר:הנהגות וזכרונות מתוך ירחון האוצר גיליון יד
האם עד "קוים לדמותו" שלכאו' הכל עדויות אותנטיות, גם יש ביקורת?שאר לעמו אמר:לתועלת הקוראים יש להאיר שיש על המאמר הרבה ביקורת, אף שיש שם גם תיאורים מרגשים.נהר שלום אמר:הנהגות וזכרונות מתוך ירחון האוצר גיליון יד
זאת משום שהכותב רשם מראייה אישית וזויתית מאוד, כשדעותיו של הכותב הינן דעות שהרחיקום כל גדולי הדור, ובתוכם הגר"ש עצמו!
אמנם מרן הגר"ש היה נושא בליבו תלמידים מגוונים שונים, ק"ו בני תלמידים משכבר,
אך אם אמרו אין אדם עומד על דעת רבו וכו' ואין למדים הלכה מפי מעשה, ק"ו הדברים אמורים על מי שראייתו זויתית בנושאים כבדי משקל.
לכן, אכן תוכו אכול - בשביל ללקט יראת שמים, אך קליפתו זרוק.
בסה"כ הוא מציין עובדה ידועה מאוד שהוא [ביחד עם הגאון ר' משה שמואל שפירא] הסכימו על הספר אחרית כראשית, ודבר זה מתאים עם מה שאמר לאביו שדברי הבסערת אליהו מחודשים והם נגד הפשטות, אינני רואה כאן שום סטיה מדעת הגדולים, [בפרט שכולנו יודעים על נשיאותו של הגר"ש בועד לגאולת וכו'].שאר לעמו אמר:ביחס לקול התור (אות כה) וענין העליה להר הבית הנגזר מזה, שזו זוית אישית של הכותב.
.
בדברים כל כך מעורפלים, ובאדם בעל דעות והנהגות כל כך רבגוניות, אי אפשר לשפוט על פי התרשמות חיצונית, חייבים לשאול את תלמידיו הנאמנים [ובוודאי לא את כל החרדלי"ם שהיה מקרב], ובתנאי שכמובן הם לא מצנזרים אותו, ואם הם מצנזרים אותו, פשוט אי אפשר לדעת!.יצחק אמר:יותר מזה, גם המכתב נגד עליה להר הבית דומני שרוח המכתב היה כמין מחאה על אוירה של אנרכיזם שנכנס בציבור, על כך שיש רצון לעשות דברים חדשים שלא תואמים עם הרוח הישנה ומזה נובע הרצון להתעסק עם הר הבית ולכן זה קצת מסוכן, אבל אם היה כאן רצון רציני הוא לא היה מתנגד כ"כ (- אלא רק מנקודת מבט הלכתית, שמעתי ממקור אחר שהוא ז"ל לא אהב לשמוע שאומרים "אסור מדינא" לעלות להר הבית). הרי ברור שהוא היה ממאמיני "קמעא קמעא" וכו' ושצריך לפעול בענינים הללו וכו', אבל לא מתוך תחושה של בעיטה בדורות הקודמים אלא אדרבה כל מה שיש לנו זה בזכותם. (ההשערה שלי היא שגם היחס שלו לתכלת נגזר מהעמדה הזו)
אבל כמובן שאסור לטשטש ולמרוח, אין ספק שהוא היה מאד מאמין בהתחלת התהליך של הגאולה,רחוק מאד מסאטמר ודומיהם (הגם ששיתף עמהם פעולה במאבקיו הידועים) וכנראה שבענינים הללו שהיה רחוק אפילו מהשקפת הרב שך. אין ספק שמקום גידוליו היה בירושלים וכו'.
אי אפשר להכחיש שה"קוים לדמותו" הם דברים אשר לא כדת, זה ברור, כל הנידון עד כאן היה אם גם לפני הקוים לדמותו יש בעיה,אב בבינה אמר:עדיין לא ענית מה הפגם הגדול בהמאמר הזה. הכותב כתב שהגר"ש אמר שדברי הריז,א וינטרוב מחודשים, וציין לעובדה שהגר"ש כתב הסכמה לאחרית כראשית.
מה זה קשור לעלייה להר הבית או לספר קול התור?
בינתיים קראתי את המאמר כולו, ולא מצאתי שום אוול כלל, ואף שאולי יש דברים שיש לפרשם להיפוך, כל הספד על כל אחד הוא איש לפי מהללו, וכל אחד רואה את העולם בזוית ראיה שלהם. ומתקשה אני למה כל ה"ת"ח אנונמיים" של הנוטר שפכו על כותב המאמר כל אפם וחמתם, עד שגרמו לסגירת האשכול.
מסתמא יש להם שנאה מכבר עם הכותב הנכבד.
ובכלל קשה למה אחד שהוא רואה הגר"ש כקצת מחדש הוא אשם לזה שהוא רואה מה שהוא אוחז ברבו, ואילו אחרים שרואים אותו כדמות דיוקנו של הרב שך אינם אשמים?
אני מוכרח לכתוב שקראתי את הקובץ המצורף ואני פשוט מזועזע!!!סבא אמר:עכשיו ראיתי שהכותב בזה "לשיטתו", ומזה מובן מי המגינים עליו וכו'.
כנראה אתה לא מכיר את בית המדרש הגר"א שעל שורותיו הוא נמנה, אבל אלו הם ההשקפות שם. מאידך יש שם אנשים חשובים מאוד כמו הג"ר נתן רוטמן ר"מ דישיבת וולפסון, [וכמובן חלק מבני הגרי"ש זילברמן] ואכן הגר"ש אוירבך היה מקרב אותם ביותר.הבוחן אמר:אני מוכרח לכתוב שקראתי את הקובץ המצורף ואני פשוט מזועזע!!!סבא אמר:עכשיו ראיתי שהכותב בזה "לשיטתו", ומזה מובן מי המגינים עליו וכו'.
אין ראוי חומר זה לעלות בפורום נכבד זה הכותב דיעותיו משובשות, הוא [highlight=yellow]מזרחיסט[/highlight] ממש אין לי הגדרה אחרת.
מכיוון שישנו (ל' שינה) עמו בחורים מתחלפים, קשה להאמין שהיה כזה דבר ולא יודעים.הבוחן אמר:שאלה:
שמעתי שמועה שר' שמואל הלך בצנעה עם תכלת בבגדו...
האם מישהו יכול לאשר או להכחיש? אנא דברים מבוססים בלבד לא סברות כרס...