מה שצריך לדעת הלא כולם יודעים וכמו שכתבת אז למה להכנס לבעיות של חצופים וכו'חכם באשי אמר:תמהני על החלטת מנהלי הפורום שלא לדבר כלל מענייני דעותיו והשקפותיו הפנים-חרדיות. דברים שבלא"ה ידועים ומפורסמים לכל. וזו דעתו דעת תורה. וגדולי ישראל רשאים לחלוק בניהם. מדוע להשמיט פן כל כך חשוב ומרכזי באישיותו שהוא "על משמר היהדות בארץ הקודש"?
כמובן שצריך סינון שלא יגיבו חצופים על דבריו, אבל להביא דעותיו שלו, מדוע לא?
אי אפשר לדון בזה בלי להעלות את מפלס העצבים אצל רבים מכותבי הפורום, מעל לקו האדום..., ובמקרה זה, כשם שקיבלת שכר על הדרישה וכו', [בכל מקרה אם תקבל רשות לכך, אנא עשה זאת באשכול נפרד שכותרתו מעידה על תוכנו, ואז אדע פשוט לא להיכנס ולא לפתוח אותו],חכם באשי אמר:תמהני על החלטת מנהלי הפורום שלא לדבר כלל מענייני דעותיו והשקפותיו הפנים-חרדיות. דברים שבלא"ה ידועים ומפורסמים לכל. וזו דעתו דעת תורה. וגדולי ישראל רשאים לחלוק בניהם. מדוע להשמיט פן כל כך חשוב ומרכזי באישיותו שהוא "על משמר היהדות בארץ הקודש"?
כמובן שצריך סינון שלא יגיבו חצופים על דבריו, אבל להביא דעותיו שלו, מדוע לא?
תוכל להעלות שוב את הקישור לשיעור ?יהודי אמר:מעניין מה הענין בדיוק מה הגימטריא של 'ניתוח לב פתוח'.חמד ילד אמר:הספד מעניין של 10 דקות עם גימטריות והסברים על פי קבלה על הקשר בין הרב אויערבך לרב שטיינמן זצ"ל ופטירתם באותה שנה זה בערב חנוכה וזה בערב פורים מאת הרב יקותיאל פיש (סוד החשמל).
להורדה לחצו כאן.
אפשר להוריד מכאןעמי אלי אמר:תוכל להעלות שוב את הקישור לשיעור ?יהודי אמר:מעניין מה הענין בדיוק מה הגימטריא של 'ניתוח לב פתוח'.חמד ילד אמר:הספד מעניין של 10 דקות עם גימטריות והסברים על פי קבלה על הקשר בין הרב אויערבך לרב שטיינמן זצ"ל ופטירתם באותה שנה זה בערב חנוכה וזה בערב פורים מאת הרב יקותיאל פיש (סוד החשמל).
להורדה לחצו כאן.
עכשיו ראיתי רשימה מאחד התלמידים וחשוב להביא את זאת-הבוחן אמר:אני רואה שגם בקובץ על ר' שמואל כתב שטויות, כמו לדוגמא שכתב על יעקב אבינו שאם היה טכנוקרט הלכתי לאה לא היתה שנואה... עפרא לפומיה זה בדיוק המזרחי שהופכים את כל אבותינו לאנשים קטנים כמונו ומשוכנעים שכל שיגם ושיחם היה כמו שלהם, השי"ת יעזור להם ולכל אחינו הטועים.
סבא אמר:לא תיקון, אלא ציון הדברים אשר לא כדת [לדעת אותו תלמיד חשוב].
אם תבדוק תראה שיש בדברי הרב מאיר שני חלקים, חלק עובדות [שבתוכם גם טמונה פרשנות], וחלק קוים לדמותו, ודבריך שייכים לביקורת על העובדות, אבל חצי מהביקורת היא על הקוים לדמותו והפרשנות.אריך אמר:סבא אמר:לא תיקון, אלא ציון הדברים אשר לא כדת [לדעת אותו תלמיד חשוב].
רוב מה שהרב יחיאל מאיר כותב הוא מה שבעצמו ראה, ולכן דברי התלמיד החשוב הם ויכוח על המציאות. אפשר לא להסכים עמו על הפרשנויות, אבל מדובר בעובדות. היכרותי את הרב מאיר, הוא לא חשוד כלל בשקר ובאינטרסים.
גם אם נניח שאכן ר' שמואל לחץ ידו של מפקד צה"ל בחמימות, אין כאן שום בעיה ושום קושיא, ואף תלמיד לא אמור ללמוד מזה כמה יקר וחשוב הוא אותו מפקד, בשעה שבאלפי שעות אחרות הוא רואה בדיוק מה דעת הגר"ש על שירות בצה"ל... מה שזה חורה לאותו תלמיד, זה כבר ענין פרטי שלו...סבא אמר:אם תבדוק תראה שיש בדברי הרב מאיר שני חלקים, חלק עובדות [שבתוכם גם טמונה פרשנות], וחלק קוים לדמותו, ודבריך שייכים לביקורת על העובדות, אבל חצי מהביקורת היא על הקוים לדמותו והפרשנות.אריך אמר:סבא אמר:לא תיקון, אלא ציון הדברים אשר לא כדת [לדעת אותו תלמיד חשוב].
רוב מה שהרב יחיאל מאיר כותב הוא מה שבעצמו ראה, ולכן דברי התלמיד החשוב הם ויכוח על המציאות. אפשר לא להסכים עמו על הפרשנויות, אבל מדובר בעובדות. היכרותי את הרב מאיר, הוא לא חשוד כלל בשקר ובאינטרסים.
גם בעובדות ,יש הרבה עובדות שאפשר לראות לפי רצון הרואה, לדוגמא אם ניגש מפקד צהל"י ומבקש ברכה, ור' שמואל מברך אותו בלחיצת יד, ייתכן מאוש ששני אנשים יראו אותו מעשה, זה יאמר ראית באיזו חמימות בירכו, וחבירו יאמר, ראית את ההסתייגות, הוא אפילו לא הצליח להסתיר את זה...
ממספר 1 עד 9 זה עובדות, רובם ציטוטים, ורק הנקודות האחרונות הן השקפה פרטית של הכותב.סבא אמר:אם תבדוק תראה שיש בדברי הרב מאיר שני חלקים, חלק עובדות [שבתוכם גם טמונה פרשנות], וחלק קוים לדמותו, ודבריך שייכים לביקורת על העובדות, אבל [highlight=yellow]חצי[/highlight]מהביקורת היא על הקוים לדמותו והפרשנות.
הנהגת ר' שמואל זצ"ל בנושא האכילה מובאת גם בקונטרס 'מילין זעירין תנינא' שהועלה באשכול זה. אכן, פשוט וברור שיש הסבר להנהגתו בזה.סבא אמר:עכשיו ראיתי רשימה מאחד התלמידים וחשוב להביא את זאת-
יש בדבריו [highlight=yellow]הרבה דברים אשר לא כדת[/highlight]. ואני מצרף מה שקיבלתי מא' מן התלמידים הנאמנים בהשמטת משפטים חריפים-
10) שבענייני הנאות העולם "לא מנע מזה עצמו מזה בדווקא כלל" כי "הבין שאם הקב"ה נטע באדם את תאוות האכילה זה לא על מנת לדכא אותה" (היפך מה שאמרו ז"ל: "עד שיתפלל אדם שייכנסו ד"ת לתוך מעיו יתפלל שלא ייכנסו מעדנים לתוך מעיו", ומה שאמרו "קדש עצמך במותר לך", והיפך המבואר באין סוף קטעים בשערי תשובה ובמס"י וכל שאר ספרי המוסר, המרבים לעורר על חובת הפרישה מתענוגים ושבירת התאוות. וגם אני יודע ש"יין ישמח לבב אנוש" ו"אין שמחה אלא בבשר", אבל למחוק לגמרי את המושג של שבירת התאווה הגשמית?? את "תאווה נהיה תערב לנפש"?? יש גבול!]).
כבר כתבתי שהרבה עובדות תלויות בהסתכלות- למשל מס' 4 "שרצה שיהדות התורה תפרוש מהממשלה על רקע ההתנתקות לא רק בגלל סכנה ביטחונית, אלא "בגלל ייקרת ארץ ישראל בעיניו", שוב זה תלוי בהסתכלות, הרי ר' יחיאל לא אומר שמעתי ממנו שזה טעמו, אלא שהבין מתוך דבריו שגם זה כואב לו.אברך אמר:ממספר 1 עד 9 זה עובדות, רובם ציטוטים, ורק הנקודות האחרונות הן השקפה פרטית של הכותב.סבא אמר:אם תבדוק תראה שיש בדברי הרב מאיר שני חלקים, חלק עובדות [שבתוכם גם טמונה פרשנות], וחלק קוים לדמותו, ודבריך שייכים לביקורת על העובדות, אבל [highlight=yellow]חצי[/highlight]מהביקורת היא על הקוים לדמותו והפרשנות.
סבא אמר:כבר כתבתי שהרבה עובדות תלויות בהסתכלות- למשל מס' 4 "שרצה שיהדות התורה תפרוש מהממשלה על רקע ההתנתקות לא רק בגלל סכנה ביטחונית, אלא "בגלל ייקרת ארץ ישראל בעיניו", שוב זה תלוי בהסתכלות, הרי ר' יחיאל לא אומר שמעתי ממנו שזה טעמו, אלא שהבין מתוך דבריו שגם זה כואב לו.אברך אמר:ממספר 1 עד 9 זה עובדות, רובם ציטוטים, ורק הנקודות האחרונות הן השקפה פרטית של הכותב.סבא אמר:אם תבדוק תראה שיש בדברי הרב מאיר שני חלקים, חלק עובדות [שבתוכם גם טמונה פרשנות], וחלק קוים לדמותו, ודבריך שייכים לביקורת על העובדות, אבל [highlight=yellow]חצי[/highlight]מהביקורת היא על הקוים לדמותו והפרשנות.
תראה ר' ארי"ק, אני ממש לא הכרתי את הגר"ש, וכמו כל אלו שלא הכירוהו, הרושם שלנו היה [מתוך מה שהגרא"מ שך בחר בו לכתוב את המכתב הידוע ביתד], שהוא הכי קרוב אליו ונכנע אליו לגמרי [שהרי זה היה תוכן ועיקר המכתב], בסה"כ חיפשתי לאזן שלא ישמעו כאן צד אחד, וישמעו עוד צד של תלמיד, ובוודאי אינני יכול להכריע על סמך שמאן דהו עלום שם באינטרנט כותב לי שברור שכך וכך היה רבי שמואל [ואצלי שאיני תלמידו וגם לא תלמיד תלמידו וכו', עצם זה שהיה תלמיד חכם בדרגה כזו שעל זה אין מחלוקת, מספיק כדי לכבדו בכל הכבוד האפשרי, ובין כך לא משנה לעניין זה כל הפרשנויות], יש כאן בוודאי כאלו שהכירו וידעו, ולהם אולי זה נפק"מ, מבחינתי העניין סגור.אריך אמר:כדאי להפסיק לשכתב את ר' שמואל מחדש לפי צורך מסויים...
מי שמכיר יודע שיחיאל מאיר יודע מה שהוא מדבר. והיו גוונים באישיותו ובהנהגתו שממש לא היו מתאימים לדרכו של הרב שך ושמרנות.
ברור ליודעי דבר, שהר' שמואל לא היה חד גווני, והוא בטח לא היה כמו שבעלי אינטרסטים מנסים להציג. למזלנו רוב האנשים היודעים פרטים ואיכפת להם, הם גם מהסוג האנשים היודעים להבליג ומעדיפים לשתוק ולא להבעיר מדורה. אבל יש גבול לסבלנות. למה מתעקשים להקניט אותם ולהעמיד אותם לפני ניסיון? היה לר' שמואל מספיק מעלות להתמקד בהם, ולא צריך לדחוף בכח לכיוונים לא רצוים.סבא אמר:תראה ר' ארי"ק, אני ממש לא הכרתי את הגר"ש, וכמו כל אלו שלא הכירוהו, הרושם שלנו היה [מתוך מה שהגרא"מ שך בחר בו לכתוב את המכתב הידוע ביתד], שהוא הכי קרוב אליו ונכנע אליו לגמרי [שהרי זה היה תוכן ועיקר המכתב], בסה"כ חיפשתי לאזן שלא ישמעו כאן צד אחד, וישמעו עוד צד של תלמיד, ובוודאי אינני יכול להכריע על סמך שמאן דהו עלום שם באינטרנט כותב לי שברור שכך וכך היה רבי שמואל [ואצלי שאיני תלמידו וגם לא תלמיד תלמידו וכו', עצם זה שהיה תלמיד חכם בדרגה כזו שעל זה אין מחלוקת, מספיק כדי לכבדו בכל הכבוד האפשרי, ובין כך לא משנה לעניין זה כל הפרשנויות], יש כאן בוודאי כאלו שהכירו וידעו, ולהם אולי זה נפק"מ, מבחינתי העניין סגור.אריך אמר:כדאי להפסיק לשכתב את ר' שמואל מחדש לפי צורך מסויים...
מי שמכיר יודע שיחיאל מאיר יודע מה שהוא מדבר. והיו גוונים באישיותו ובהנהגתו שממש לא היו מתאימים לדרכו של הרב שך ושמרנות.
הסיפור מזכיר משהו..את סיפור יונה הנביא עם הקקיון.עוד א' אמר:התפרסם סיפור על מרן זצ"ל שהיה בנופש באיזה מקום וישב ללמוד בדשא ולאחר זמן נרדם תחת השמש הקופחת והגיע טווס ופרש נוצתיו לסוכך עליו
מענין אותי אם מיהו מאמין לזה
גם אם היו מספרים כך על הבית הלוי מסופקני אם היינו מאמינים ועוד שאם באמת היה מסופר כך אז זה היה סיפור מפורסם מאוד וכל ילד היה גדל על זה
נ.ב. יש על מרן הרבה סיפורים יותר הירואיים עלההתמדה והידע וכדו' שלהם אני כן מאמין
צדיק נסתר אמר:המקור הרשמי לסיפורעוד א' אמר:התפרסם סיפור על מרן זצ"ל שהיה בנופש באיזה מקום וישב ללמוד בדשא ולאחר זמן נרדם תחת השמש הקופחת והגיע טווס ופרש נוצתיו לסוכך עליו
ראיון עם תלמידו ומקורבו הרב ישראל ויזל
הסיפור נשמע לי ממש מוגזם וכמו שכתבתי שא"כ זה אמור להיות סיפור מפורסם מאוד אצל כל המגידים וכדו'צדיק נסתר אמר:המקור הרשמי לסיפורעוד א' אמר:התפרסם סיפור על מרן זצ"ל שהיה בנופש באיזה מקום וישב ללמוד בדשא ולאחר זמן נרדם תחת השמש הקופחת והגיע טווס ופרש נוצתיו לסוכך עליו
ראיון עם תלמידו ומקורבו הרב ישראל ויזל