כידוע שהרמב"ם מונה את המצוה לספר ביציאת מצרים בליל ט"ו ואינו מונה את המצוה לזכור יציאת מצרים בכל יום, ונראה שהוא סובר שהמצוה לזכור בכל יום היא נספח להמצוה של זכור את היום הזה אשר יצאתם ממצרים שעיקרו בליל ט"ו ונספח אליו חיוב לזכור זכירה בעלמא בכל יום,
והנה לפי מה דקיי"ל כראב"ע ובן זומה דדרשינן ימי חייך הימים כל ימי חייך הלילות נמצא שאין מקור להביא את ימות המשיח
ולכאורה כמו שלא תהיה מצוה לזכור במשך ימי השנה כך לא תהיה המצוה לספר ביציאת מצרים בליל ט"ו וכנ"ל שהכל מצוה אחת.
האם זה נכון?
והנה לפי מה דקיי"ל כראב"ע ובן זומה דדרשינן ימי חייך הימים כל ימי חייך הלילות נמצא שאין מקור להביא את ימות המשיח
ולכאורה כמו שלא תהיה מצוה לזכור במשך ימי השנה כך לא תהיה המצוה לספר ביציאת מצרים בליל ט"ו וכנ"ל שהכל מצוה אחת.
האם זה נכון?