היכן?זך הרעיון אמר:ובודאי שבעידן הקורונה שהותר כל רסן
היכן?זך הרעיון אמר:ובודאי שבעידן הקורונה שהותר כל רסן
דבריך בסעיף ב' מול סעיף ד' תמוהים בלשון המעטה.הצבי אמר:סיכום:
א. אין שום בעיה בעצם הדבר שלא ילמדו ילדים בני שנתיים על פרשת שבוע אלא על חלזונות להבדיל, ומעולם לא היתה מסגרת לגיל זה ללמוד פרשת שבוע אלא רק בבית-מה שניתן גם היום. לפי''ז אין מקום לכותרת האשכול
ב. התערבות בתכנים ע''מ שדווקא לא ילמדו פרשת שבוע היא בעייתית ומקוממת
ג. בגילאים גדולים יותר אין להמנע מללמד פרשת שבוע
ד. ועכשיו צ''ע רב למתבונן מהצד האם מתקיים משהו מכל הנ''ל עקב כך שישנם עדויות סותרות ובפרט שרוב המעוררים על כך [אינני יודע על אלו שכאן באשכול אלא בציבור הרחב] הם בעלי אג'נדה ידועה מראש.
לי עצמי אין ידיעה אישית מפני שבני בן השנה לא מואיל בטובו לשתף אותי במה הוא למד במשפחתון.שאר לעמו אמר:דבריך בסעיף ב' מול סעיף ד' תמוהים בלשון המעטה.הצבי אמר:סיכום:
א. אין שום בעיה בעצם הדבר שלא ילמדו ילדים בני שנתיים על פרשת שבוע אלא על חלזונות להבדיל, ומעולם לא היתה מסגרת לגיל זה ללמוד פרשת שבוע אלא רק בבית-מה שניתן גם היום. לפי''ז אין מקום לכותרת האשכול
ב. התערבות בתכנים ע''מ שדווקא לא ילמדו פרשת שבוע היא בעייתית ומקוממת
ג. בגילאים גדולים יותר אין להמנע מללמד פרשת שבוע
ד. ועכשיו צ''ע רב למתבונן מהצד האם מתקיים משהו מכל הנ''ל עקב כך שישנם עדויות סותרות ובפרט שרוב המעוררים על כך [אינני יודע על אלו שכאן באשכול אלא בציבור הרחב] הם בעלי אג'נדה ידועה מראש.
או שאתה לא מודע פשוט?
אספר אפיזודה קטנה ממעשה שארע שנה שעברה אצל שכני. אברך צעיר ירא שמים, מבית ירא שמים שהם שכנים שלנו, חניך ישיבת אורחות תורה. ההוא שלח את בנו הבכור לגן של רשת כלשהיא. הוא הרים טלפון לגננת למה לא מספרים פרשת שבוע אלא כל מיני סיפורים אחרים על חורף וכו'. הגננת אמרה שזה הדפים מהפיקוח.
כנראה היא ספרה את זה למנהל. ההוא הרים לו טלפון ושאל אותו מה המדובר? והאברך שאלו אותו ג"כ את אותו הדבר. תשובת המנהל התקיפה בתכד"ד היתה: הכל פה נעשה על דעת גולי ישראל. לא נוח לך תוציא את הבן שלך מיד מהגן! ההוא נבהל וגמגם לא ידעתי לא ידעתי, טוב..
זה סיפר לי בכאב הסב הצעיר (שאינו שייך לשום חוג).
הצבי אמר:לי עצמי אין ידיעה אישית מפני שבני בן השנה לא מואיל בטובו לשתף אותי במה הוא למד במשפחתון.שאר לעמו אמר:הצבי אמר:
אבל עי' כאן
אכןלמה זה תשאל לשמי אמר:זה שאינו מדבר אי''ז אומר שלא קולט. ולראיה, שכשיתחיל לדבר יאמר הכל.
כמדומני שהוא מעין גסות רוחשאר לעמו אמר:היות ולך אין ידיעה, אז עדיף שלא תרחיב במילים.
אני לא מתרגש בדרך כלל מסיפורים על שכנים.שאר לעמו אמר:דבריך בסעיף ב' מול סעיף ד' תמוהים בלשון המעטה.הצבי אמר:סיכום:
א. אין שום בעיה בעצם הדבר שלא ילמדו ילדים בני שנתיים על פרשת שבוע אלא על חלזונות להבדיל, ומעולם לא היתה מסגרת לגיל זה ללמוד פרשת שבוע אלא רק בבית-מה שניתן גם היום. לפי''ז אין מקום לכותרת האשכול
ב. התערבות בתכנים ע''מ שדווקא לא ילמדו פרשת שבוע היא בעייתית ומקוממת
ג. בגילאים גדולים יותר אין להמנע מללמד פרשת שבוע
ד. ועכשיו צ''ע רב למתבונן מהצד האם מתקיים משהו מכל הנ''ל עקב כך שישנם עדויות סותרות ובפרט שרוב המעוררים על כך [אינני יודע על אלו שכאן באשכול אלא בציבור הרחב] הם בעלי אג'נדה ידועה מראש.
או שאתה לא מודע פשוט?
אספר אפיזודה קטנה ממעשה שארע שנה שעברה אצל שכני. אברך צעיר ירא שמים, מבית ירא שמים שהם שכנים שלנו, חניך ישיבת אורחות תורה. ההוא שלח את בנו הבכור לגן של רשת כלשהיא. הוא הרים טלפון לגננת למה לא מספרים פרשת שבוע אלא כל מיני סיפורים אחרים על חורף וכו'. הגננת אמרה שזה הדפים מהפיקוח.
כנראה היא ספרה את זה למנהל. ההוא הרים לו טלפון ושאל אותו מה המדובר? והאברך שאלו אותו ג"כ את אותו הדבר. תשובת המנהל התקיפה בתכד"ד היתה: הכל פה נעשה על דעת גולי ישראל. לא נוח לך תוציא את הבן שלך מיד מהגן! ההוא נבהל וגמגם לא ידעתי לא ידעתי, טוב..
זה סיפר לי בכאב הסב הצעיר (שאינו שייך לשום חוג).
לדעתך יש בעיה במצב הזה?לענין אמר:כפי ידיעתי מהמעון של יקיריי שיחיו, גם בשבועות שמספרים פרשת שבוע, החובה היא שבדף קשר זה יהיה הנושא המשני (למטה) ולא העיקרי.
[בערך בחדשיים הראשונים של החורף מלמדים את הילדים על בריאת העולם, תבת נח, והאבות הקדושים. אחר כך מלמדים על החורף, אח"כ פירות הדר, אח"כ נקיון].
מה שעושים רוב ההורים הוא, שאת הבנות משאירים עד הסוף, ואת הבנים מוציאים לחיידרים באמצע השנה השלישית.
במבי אמר:וחוץ מזה באיזה גילאים מדובר ???
לספר לתינוק בן שנה על אברהם אבינו ?
זה בדיוק כמו שמלמדים גמרא בכיתות א'
די לליצנות !
הדיון מזכיר לי מודעה שראיתי פעם בקרית משה- "משפחתון לפעוטות מגיל 3 חודשים עד שנה וחצי ברוח מרן הרב (קוק)"...פראנק אמר:גננת (חרדית) של בתי אמרה לי (לפני שנתיים) המעון מחייב אותי ללמד אותם על יציאת מצרים אבל נראה לי יותר חשוב שהיא תלמד לאכול אם כפית
עכשיו בוא ניתן לאנשים אחרים לנסח זאת באופן שונה.בן ראם אמר:במבי אמר:וחוץ מזה באיזה גילאים מדובר ???
לספר לתינוק בן שנה על אברהם אבינו ?
זה בדיוק כמו שמלמדים גמרא בכיתות א'
די לליצנות !הדיון מזכיר לי מודעה שראיתי פעם בקרית משה- "משפחתון לפעוטות מגיל 3 חודשים עד שנה וחצי ברוח מרן הרב (קוק)"...פראנק אמר:גננת (חרדית) של בתי אמרה לי (לפני שנתיים) המעון מחייב אותי ללמד אותם על יציאת מצרים אבל נראה לי יותר חשוב שהיא תלמד לאכול אם כפית
@קנאי אומר:
בוא נלמוד מהם מה המשמעות בגיל הזה.
הנה ציבור הדת"ל מבין את זה, ואנחנו יושנים?
בגלל המשמעות הנוראית שבזה, המדינה משקיעה את כל משאביה לנושא הזה כדי לחלן אותנו.
משה אמת אמר:3. לדעתך יש בעיה במצב הזה?לענין אמר:כפי ידיעתי מהמעון של יקיריי שיחיו, גם בשבועות שמספרים פרשת שבוע, החובה היא שבדף קשר זה יהיה הנושא המשני (למטה) ולא העיקרי.
[בערך בחדשיים הראשונים של החורף מלמדים את הילדים על בריאת העולם, תבת נח, והאבות הקדושים. אחר כך מלמדים על החורף, אח"כ פירות הדר, אח"כ נקיון].
מה שעושים רוב ההורים הוא, שאת הבנות משאירים עד הסוף, ואת הבנים מוציאים לחיידרים באמצע השנה השלישית.
2. מה פירוש "החובה" חובה של מי?
1. ואגב, אימי שתחי' היתה שולחת אותנו למטפלת עד גיל 3, והיא לא הייתה מספרת לנו לא פרשה, לא חורף, ולא הדר, האם זה בעיה?
והלא החוגים הכי שמרנים שולחים למטפלות ולא למעונות, והרבה מהם שולחים למטפלות עד גיל 3, ה"י, אולי ראוי למחות עליהם.
גם אני מסכים שאילו היה בזה התערבות מלמעלה, זה בעיה בגלל התערבות, וכמו שציינת שאכן מלעמעלה היו מונעים אותנו מלהתפלל.לענין אמר:1. נפלא ונהדר.
2. כך מחייבים את מי שכותבת את הדף קשר.
3. בעיה עצומה ונוראה. באופן נקודתי כמובן זה בזיון וזלזול לתורה, שבאופן קבע הדברי תורה הם נושא משני, ואליעזר מושך בגזר הוא הנושא העיקרי. אך ניזיל הא, החובה או הרשות או האיסור לספר לילדי המעון (שקולטים מצוין, השבח לבורא עולם) את פרשת השבוע כנושא עיקרי, קודם כל היא חילול השם. דבר שני (ואני אומר את זה בלי להיות עצניק חלילה) ברור שזה קצה קרחון, להתחיל מהקטני קטנים (שאז זה באמת מצחיק לעשות על זה מלחמות, ומהטעמים שכתבת) ולהמשיך עם זה למעלה למעלה. אין לי ספק, שאם לא שהאחראים הנ"ל על המעונות, אם לא שהיו יודעים שירימו עליהם את השמים ואת הארץ, היו מכריחים גם כן שלא להתפלל ושלא לברך עם הילדים.
לא אפלפל, הבאתי נתונים (מעטים ורזים, אך מלמדים על הכלל, ועל העתיד), ותחשבו לבד לפני מה אנחנו עומדים.
ה' יעזור לכולם תמיד אמן.
אתה קולט איזה ויכוח אנו מנהלים כאן?לענין אמר:כי כל אנשי הצוות (מנהלת, גננות) הם יראות שמים מאד, וברור לי שבלי הוראה נחרצת מלמעלה לא היו עושים את זה.
(לא שאמרתי שזו הוראה מראש הממשלה, אבל אפשר לראות את הפחד בעיניים שלהם כאשר מגיעה המפקחת [מטעם משרד השכחתי] ומרחרחת בכל פינה. כך שזה אחד ועוד אחד).
למיטב הבנתי, חודשיים ראשונים של החורף זה כבר באמצע יציאת מצרים, אח"כ מה תלמד קרבנות משכן, הבסיס כבר לימדו. אח"כ טו' בשבט וכו'. משום מה זה מרגיש לי מאותו תחום שחידושי ר' שמואל יורד כל שנה בעוד כתה בחיידר. ואני לא נכנס האם באמת יש התערבות, כי אני לא יודע.לענין אמר:[בערך בחדשיים הראשונים של החורף מלמדים את הילדים על בריאת העולם, תבת נח, והאבות הקדושים. אחר כך מלמדים על החורף, אח"כ פירות הדר, אח"כ נקיון].
יש לך מסמך מהתמ"ת? במעון שאשתי עובדת זה ממש לא כפי שאתה מתאר וייתכן שהמפקחת אצלכם לוקחת את הדין לעצמה ע"פ אמות המוסר הנראות לה ולא לפי התמ"ת.עוגן אמר:המעונות המסובסדות על ידי התמ"ת, קבלו הוראה חדשה - אשר אי-מילוייה יגרור הפסקת התקציב.
אסור לספר לילדים על פרשת השבוע!
מספרים לילדים על שבלולים וחלזונות, על גשם ועל מעילים ועל כל מה שזז ומה שלא - אבל פרשת השבוע, יסודי האמונה, בריאת העולם, האבות והאמהות הקדושים, הס מלהזכיר.
והמטפלות, חסות על משכורתן, וממלאות אחר ההוראות.
יש בודדות שמרשות לעצמן לספר על פרשת השבוע, אבל בדף-הקשר אין לזה זכר.
האין זו עקירת התורה מהגיל הרך?!
ואצלי הילדה בת ה3 סיפרה בעיו"כ כי הגננת לימדה על הדג שבלע ציפור [יונה]שאר לעמו אמר:שאלתי בבית. זה היה בגיל 2.5 לספר ספר יונה.
הבעיה היא שבגלל שאכן יש משמיצים וכו' גם הביקורת האמיתית והראויה נחסמת, ויש תמיד חרב ביד המנהלים 'אנחנו עושים הכל על פי גדולי ישראל', כביכול מי שמתנגד למעללי הפיקוח מתנגד לגדולי ישראל.משה אמת אמר:2. גם אני הייתי מתקשר לאברך לצעוק עליו בנוסח זה, אחרי שיש רודפים מתוכינו כנגד המוסדות, ומוכנים פשוט להמציא ולהשמיץ סיפורים שלא היו ולא נבראו.
מזעזע מזעזע ומזעזעשאר לעמו אמר:דוקא מאחד הרבנים החשובים שהוכרו פה, שמעתי שאין לו הרבה מה לעשות אבל המצב מזעזע בעירו הגדולה
משה אמת אמר:האם אתה יכול להוכיח את הדבר הזה?עוגן אמר:המעונות המסובסדות על ידי התמ"ת, קבלו הוראה חדשה - אשר אי-מילוייה יגרור הפסקת התקציב.
אסור לספר לילדים על פרשת השבוע!
מספרים לילדים על שבלולים וחלזונות, על גשם ועל מעילים ועל כל מה שזז ומה שלא - אבל פרשת השבוע, יסודי האמונה, בריאת העולם, האבות והאמהות הקדושים, הס מלהזכיר.
והמטפלות, חסות על משכורתן, וממלאות אחר ההוראות.
יש בודדות שמרשות לעצמן לספר על פרשת השבוע, אבל בדף-הקשר אין לזה זכר.
האין זו עקירת התורה מהגיל הרך?!
לפני שנתיים יצאו פאשקווילים וחוברות כנגד גן של בית ספר חסידי בירושלים, שלא לומדים שם בריאת העולם וכדומה.
אני כמי שמכיר את המנהל, נכנסתי לכיתות הגן בשעות הערב,
וראה זה פלא:
שלטים על בריאת העולם בכל הכיתות.
חקרתי ודרשתי, מול הורי התלמידות, והכל בלוף.
מתברר שאיזה בעל תשובה שנגרר לקיצוניות, הוציא את בנותיו לבי"ס מהזרם הירושלמי, ופתח במסע השמצות שאין לה אח וריע.
לפעמים מרוב שמשמיצים בנושא הזה, זה כבר הופך לעובדה מוגמרת שלפחות יש בה מן האמת, אני לא משוכנע שיש בזה אפי' קורטוב.
את הדברים אני כותב גם לאור העובדה שאשתי עובדת מול מפקחות ממשרד החינוך שנים רבות, ולא נתקלה כלל עם דרישות מהסוג הזה, לא על עקידת יצחק ולא על בריאת העולם, זה סיפורים יפים מהפאשקווילים ולא מהשטח.
גלשנו לנישה בלתי פתירה משתי סיבות.משה אמת אמר:מזעזע מזעזע ומזעזעשאר לעמו אמר:דוקא מאחד הרבנים החשובים שהוכרו פה, שמעתי שאין לו הרבה מה לעשות אבל המצב מזעזע בעירו הגדולה
מי אמר שזה קשור להנחיות משרד התמ"ת
אני חושב לגמרי שיש גננות שאינן ראויות לתפקידן נוכח המודרניזציה שהן לוקות בהן.
האם אחד מהמזדעזעים יכול להביא בדל של ראיה שיש הנחיה של משרד התמ"ת איך ייראה הדף קשר, או לספר שיונה הנביא בלעה ציפור.
אני לא חושב שצריך לסנגר על המערכות השלטוניות חלילה,
אבל לפעמים חושבים שעדיף להתעלם מהבעיה, ולהציף בדותות אחרות.
תדע, ששמעתי מחבר ששולח בת"ת לבנים עטה"ק שהוציאו מדפי הקשר בכיתות הנמוכות את סיפור עקידת יצחק, עד שבאו הורים וזעקו על כך. למה זה קרה, כי משרד החינוך דרש? לא, כי תהליך של מודרניזציה חדר לשם, שכביכול זה לא לילד קטן לעכל את סיפור עקידת יצחק.
שירת העשבים אמר:א. לענ"ד עצם הדבר שהם מתערבים בתכנים זה עצמו מוכיח שהם יודעים היטב שתכנים אלו יובילו לכך שהילדים יגדלו עם יותר יראת שמים ממה שהם רוצים שיהיה.
ב. אישתי עובדת במעון, והיא זאת שממונית על הדף קשר ועל התכנים שאותם ילמדו בכל קבוצות הגיל, ומהיכרות עמוקה עם הנושא אני רוצה להעיד שהנושא קיים וכל שבוע יש מלחמות ע"כ עם המנהלת, שהיא עצמה חוששת מפני הממונים עליה.
וכמובן שזה דבר הזוי שהיא צריכה ללחום ע"כ ולא העסקנים.
עדות ראשונה מהשטח.שירת העשבים אמר:א. לענ"ד עצם הדבר שהם מתערבים בתכנים זה עצמו מוכיח שהם יודעים היטב שתכנים אלו יובילו לכך שהילדים יגדלו עם יותר יראת שמים ממה שהם רוצים שיהיה.
ב. אשתי עובדת במעון, והיא זאת שממונית על הדף קשר ועל התכנים שאותם ילמדו בכל קבוצות הגיל, ומהיכרות עמוקה עם הנושא אני רוצה להעיד שהנושא קיים וכל שבוע יש מלחמות ע"כ עם המנהלת, שהיא עצמה חוששת מפני הממונים עליה.
וכמובן שזה דבר הזוי שהיא צריכה ללחום ע"כ ולא העסקנים.
במבי אמר:וחוץ מזה באיזה גילאים מדובר ???
לספר לתינוק בן שנה על אברהם אבינו ?
זה בדיוק כמו שמלמדים גמרא בכיתות א'
די לליצנות !