עוקרים את התורה מהמעונות

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

שאר לעמו

משתמש ותיק
הצבי אמר:
סיכום:
א. אין שום בעיה בעצם הדבר שלא ילמדו ילדים בני שנתיים על פרשת שבוע אלא על חלזונות להבדיל, ומעולם לא היתה מסגרת לגיל זה ללמוד פרשת שבוע אלא רק בבית-מה שניתן גם היום. לפי''ז אין מקום לכותרת האשכול
ב. התערבות בתכנים ע''מ שדווקא לא ילמדו פרשת שבוע היא בעייתית ומקוממת
ג. בגילאים גדולים יותר אין להמנע מללמד פרשת שבוע
ד. ועכשיו צ''ע רב למתבונן מהצד האם מתקיים משהו מכל הנ''ל עקב כך שישנם עדויות סותרות ובפרט שרוב המעוררים על כך [אינני יודע על אלו שכאן באשכול אלא בציבור הרחב] הם בעלי אג'נדה ידועה מראש.
דבריך בסעיף ב' מול סעיף ד' תמוהים בלשון המעטה.
או שאתה לא מודע פשוט?
אספר אפיזודה קטנה ממעשה שארע שנה שעברה אצל שכני. אברך צעיר ירא שמים, מבית ירא שמים שהם שכנים שלנו, חניך ישיבת אורחות תורה. ההוא שלח את בנו הבכור לגן של רשת כלשהיא (לא אזכיר שמה). הוא הרים טלפון לגננת למה לא מספרים פרשת שבוע אלא כל מיני סיפורים אחרים על חורף וכו'. הגננת אמרה שזה הדפים מהפיקוח.
כנראה היא ספרה את זה למנהל. ההוא הרים לו טלפון ושאל אותו מה המדובר? והאברך שאלו אותו ג"כ את אותו הדבר. תשובת המנהל התקיפה בתכד"ד היתה: הכל פה נעשה על דעת גדולי ישראל. לא נוח לך תוציא את הבן שלך מיד מהגן! ההוא נבהל וגמגם לא ידעתי לא ידעתי, טוב..
זה סיפר לי בכאב הסב הצעיר (שאינו שייך לשום חוג).
 

הצבי

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
הצבי אמר:
סיכום:
א. אין שום בעיה בעצם הדבר שלא ילמדו ילדים בני שנתיים על פרשת שבוע אלא על חלזונות להבדיל, ומעולם לא היתה מסגרת לגיל זה ללמוד פרשת שבוע אלא רק בבית-מה שניתן גם היום. לפי''ז אין מקום לכותרת האשכול
ב. התערבות בתכנים ע''מ שדווקא לא ילמדו פרשת שבוע היא בעייתית ומקוממת
ג. בגילאים גדולים יותר אין להמנע מללמד פרשת שבוע
ד. ועכשיו צ''ע רב למתבונן מהצד האם מתקיים משהו מכל הנ''ל עקב כך שישנם עדויות סותרות ובפרט שרוב המעוררים על כך [אינני יודע על אלו שכאן באשכול אלא בציבור הרחב] הם בעלי אג'נדה ידועה מראש.
דבריך בסעיף ב' מול סעיף ד' תמוהים בלשון המעטה.
או שאתה לא מודע פשוט?
אספר אפיזודה קטנה ממעשה שארע שנה שעברה אצל שכני. אברך צעיר ירא שמים, מבית ירא שמים שהם שכנים שלנו, חניך ישיבת אורחות תורה. ההוא שלח את בנו הבכור לגן של רשת כלשהיא. הוא הרים טלפון לגננת למה לא מספרים פרשת שבוע אלא כל מיני סיפורים אחרים על חורף וכו'. הגננת אמרה שזה הדפים מהפיקוח.
כנראה היא ספרה את זה למנהל. ההוא הרים לו טלפון ושאל אותו מה המדובר? והאברך שאלו אותו ג"כ את אותו הדבר. תשובת המנהל התקיפה בתכד"ד היתה: הכל פה נעשה על דעת גולי ישראל. לא נוח לך תוציא את הבן שלך מיד מהגן! ההוא נבהל וגמגם לא ידעתי לא ידעתי, טוב..
זה סיפר לי בכאב הסב הצעיר (שאינו שייך לשום חוג).
לי עצמי אין ידיעה אישית מפני שבני בן השנה לא מואיל בטובו לשתף אותי במה הוא למד במשפחתון.
אבל עי' כאן
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=199&t=14873#p213067
וכאן
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=199&t=14873#p213178
וכאן
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=199&t=14873#p213188
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
היות ולך אין ידיעה, אז עדיף שלא תרחיב במילים.
האם חשבת שהמצב שווה ערך בכל הרשתות?

אגב מי מדבר על מעונות בני שנה?
 

לענין

משתמש ותיק
כפי ידיעתי מהמעון של יקיריי שיחיו, גם בשבועות שמספרים פרשת שבוע, החובה היא שבדף קשר זה יהיה הנושא המשני (למטה) ולא העיקרי.
[בערך בחדשיים הראשונים של החורף מלמדים את הילדים על בריאת העולם, תבת נח, והאבות הקדושים. אחר כך מלמדים על החורף, אח"כ פירות הדר, אח"כ נקיון].

מה שעושים רוב ההורים הוא, שאת הבנות משאירים עד הסוף, ואת הבנים מוציאים לחיידרים באמצע השנה השלישית.
 
הצבי אמר:
שאר לעמו אמר:
לי עצמי אין ידיעה אישית מפני שבני בן השנה לא מואיל בטובו לשתף אותי במה הוא למד במשפחתון.
אבל עי' כאן


זה שאינו מדבר אי''ז אומר שלא קולט. ולראיה, שכשיתחיל לדבר יאמר הכל.

ואגב, לדידי חזי לי במכר ששאל את בתו בת השנה ומחצה מי ברא את העולם, והשיבה: השם. תאמרו, אינה מבינה כלום. אבל כשאמר 'סוכרייה' ידעה היטב היכן נמצאת.
 
 

משה אמת

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
הצבי אמר:
סיכום:
א. אין שום בעיה בעצם הדבר שלא ילמדו ילדים בני שנתיים על פרשת שבוע אלא על חלזונות להבדיל, ומעולם לא היתה מסגרת לגיל זה ללמוד פרשת שבוע אלא רק בבית-מה שניתן גם היום. לפי''ז אין מקום לכותרת האשכול
ב. התערבות בתכנים ע''מ שדווקא לא ילמדו פרשת שבוע היא בעייתית ומקוממת
ג. בגילאים גדולים יותר אין להמנע מללמד פרשת שבוע
ד. ועכשיו צ''ע רב למתבונן מהצד האם מתקיים משהו מכל הנ''ל עקב כך שישנם עדויות סותרות ובפרט שרוב המעוררים על כך [אינני יודע על אלו שכאן באשכול אלא בציבור הרחב] הם בעלי אג'נדה ידועה מראש.
דבריך בסעיף ב' מול סעיף ד' תמוהים בלשון המעטה.
או שאתה לא מודע פשוט?
אספר אפיזודה קטנה ממעשה שארע שנה שעברה אצל שכני. אברך צעיר ירא שמים, מבית ירא שמים שהם שכנים שלנו, חניך ישיבת אורחות תורה. ההוא שלח את בנו הבכור לגן של רשת כלשהיא. הוא הרים טלפון לגננת למה לא מספרים פרשת שבוע אלא כל מיני סיפורים אחרים על חורף וכו'. הגננת אמרה שזה הדפים מהפיקוח.
כנראה היא ספרה את זה למנהל. ההוא הרים לו טלפון ושאל אותו מה המדובר? והאברך שאלו אותו ג"כ את אותו הדבר. תשובת המנהל התקיפה בתכד"ד היתה: הכל פה נעשה על דעת גולי ישראל. לא נוח לך תוציא את הבן שלך מיד מהגן! ההוא נבהל וגמגם לא ידעתי לא ידעתי, טוב..
זה סיפר לי בכאב הסב הצעיר (שאינו שייך לשום חוג).
אני לא מתרגש בדרך כלל מסיפורים על שכנים.

אני רק להעיר:
1. אין כזה מושג שצריך ללמד דפים מהפיקוח, זה פשוט קשקוש מוחלט. לפעמים מקבלים חומרים מסויימים על נושאים ספציפיים, ללא הגבלה שלא ללמד חומרים אחרים, וגם ללא פיקוח אם החומרים שנשלחו נלמדו.

2. גם אני הייתי מתקשר לאברך לצעוק עליו בנוסח זה, אחרי שיש רודפים מתוכינו כנגד המוסדות, ומוכנים פשוט להמציא ולהשמיץ סיפורים שלא היו ולא נבראו.

והדברים שאני כותב הם מהיכירות קרובה של התחום, כולל המפקחות ממשרד החינוך, ואף מפקחות ארציות, שבאות לגנים, רואים את התוכן התורני על הקירות הכולל פרשת השבוע ובריאת העולם, והם מעולם לא מתנגדות לכך. (אם כי יש להם הערות באופן כללי על אופן עיצוב קירי התוכן וכדו').
 

משה אמת

משתמש ותיק
לענין אמר:
כפי ידיעתי מהמעון של יקיריי שיחיו, גם בשבועות שמספרים פרשת שבוע, החובה היא שבדף קשר זה יהיה הנושא המשני (למטה) ולא העיקרי.
[בערך בחדשיים הראשונים של החורף מלמדים את הילדים על בריאת העולם, תבת נח, והאבות הקדושים. אחר כך מלמדים על החורף, אח"כ פירות הדר, אח"כ נקיון].

מה שעושים רוב ההורים הוא, שאת הבנות משאירים עד הסוף, ואת הבנים מוציאים לחיידרים באמצע השנה השלישית.
לדעתך יש בעיה במצב הזה?

מה פירוש "החובה" חובה של מי?

ואגב, אימי שתחי' היתה שולחת אותנו למטפלת עד גיל 3, והיא לא הייתה מספרת לנו לא פרשה, לא חורף, ולא הדר, האם זה בעיה?
והלא החוגים הכי שמרנים שולחים למטפלות ולא למעונות, והרבה מהם שולחים למטפלות עד גיל 3, ה"י, אולי ראוי למחות עליהם.
 

בן ראם

משתמש ותיק
במבי אמר:
וחוץ מזה באיזה גילאים מדובר ???

לספר לתינוק בן שנה על אברהם אבינו ?

זה בדיוק כמו שמלמדים גמרא בכיתות א'

די לליצנות !
פראנק אמר:
גננת (חרדית) של בתי אמרה לי (לפני שנתיים) המעון מחייב אותי ללמד אותם על יציאת מצרים אבל נראה לי יותר חשוב שהיא תלמד לאכול אם כפית
הדיון מזכיר לי מודעה שראיתי פעם בקרית משה- "משפחתון לפעוטות מגיל 3 חודשים עד שנה וחצי ברוח מרן הרב (קוק)"...
 

משה אמת

משתמש ותיק
בן ראם אמר:
במבי אמר:
וחוץ מזה באיזה גילאים מדובר ???

לספר לתינוק בן שנה על אברהם אבינו ?

זה בדיוק כמו שמלמדים גמרא בכיתות א'

די לליצנות !
פראנק אמר:
גננת (חרדית) של בתי אמרה לי (לפני שנתיים) המעון מחייב אותי ללמד אותם על יציאת מצרים אבל נראה לי יותר חשוב שהיא תלמד לאכול אם כפית
הדיון מזכיר לי מודעה שראיתי פעם בקרית משה- "משפחתון לפעוטות מגיל 3 חודשים עד שנה וחצי ברוח מרן הרב (קוק)"...
עכשיו בוא ניתן לאנשים אחרים לנסח זאת באופן שונה.
@קנאי  אומר:
בוא נלמוד מהם מה המשמעות בגיל הזה.
הנה ציבור הדת"ל מבין את זה, ואנחנו יושנים?
בגלל המשמעות הנוראית שבזה, המדינה משקיעה את כל משאביה לנושא הזה כדי לחלן אותנו.
 

לענין

משתמש ותיק
משה אמת אמר:
לענין אמר:
כפי ידיעתי מהמעון של יקיריי שיחיו, גם בשבועות שמספרים פרשת שבוע, החובה היא שבדף קשר זה יהיה הנושא המשני (למטה) ולא העיקרי.
[בערך בחדשיים הראשונים של החורף מלמדים את הילדים על בריאת העולם, תבת נח, והאבות הקדושים. אחר כך מלמדים על החורף, אח"כ פירות הדר, אח"כ נקיון].

מה שעושים רוב ההורים הוא, שאת הבנות משאירים עד הסוף, ואת הבנים מוציאים לחיידרים באמצע השנה השלישית.
3. לדעתך יש בעיה במצב הזה?

2. מה פירוש "החובה" חובה של מי?

1. ואגב, אימי שתחי' היתה שולחת אותנו למטפלת עד גיל 3, והיא לא הייתה מספרת לנו לא פרשה, לא חורף, ולא הדר, האם זה בעיה?
והלא החוגים הכי שמרנים שולחים למטפלות ולא למעונות, והרבה מהם שולחים למטפלות עד גיל 3, ה"י, אולי ראוי למחות עליהם.



1. נפלא ונהדר.
2. כך מחייבים את מי שכותבת את הדף קשר.
3. בעיה עצומה ונוראה. באופן נקודתי כמובן זה בזיון וזלזול לתורה, שבאופן קבע הדברי תורה הם נושא משני, ואליעזר מושך בגזר הוא הנושא העיקרי. אך ניזיל הא, החובה או הרשות או האיסור לספר לילדי המעון (שקולטים מצוין, השבח לבורא עולם) את פרשת השבוע כנושא עיקרי, קודם כל היא חילול השם. דבר שני (ואני אומר את זה בלי להיות עצניק חלילה) ברור שזה קצה קרחון, להתחיל מהקטני קטנים (שאז זה באמת מצחיק לעשות על זה מלחמות, ומהטעמים שכתבת) ולהמשיך עם זה למעלה למעלה. אין לי ספק, שאם לא שהאחראים הנ"ל על המעונות, אם לא שהיו יודעים שירימו עליהם את השמים ואת הארץ, היו מכריחים גם כן שלא להתפלל ושלא לברך עם הילדים.
לא אפלפל, הבאתי נתונים (מעטים ורזים, אך מלמדים על הכלל, ועל העתיד), ותחשבו לבד לפני מה אנחנו עומדים.
ה' יעזור לכולם תמיד אמן.
 
 

משה אמת

משתמש ותיק
לענין אמר:
1. נפלא ונהדר.
2. כך מחייבים את מי שכותבת את הדף קשר.
3. בעיה עצומה ונוראה. באופן נקודתי כמובן זה בזיון וזלזול לתורה, שבאופן קבע הדברי תורה הם נושא משני, ואליעזר מושך בגזר הוא הנושא העיקרי. אך ניזיל הא, החובה או הרשות או האיסור לספר לילדי המעון (שקולטים מצוין, השבח לבורא עולם) את פרשת השבוע כנושא עיקרי, קודם כל היא חילול השם. דבר שני (ואני אומר את זה בלי להיות עצניק חלילה) ברור שזה קצה קרחון, להתחיל מהקטני קטנים (שאז זה באמת מצחיק לעשות על זה מלחמות, ומהטעמים שכתבת) ולהמשיך עם זה למעלה למעלה. אין לי ספק, שאם לא שהאחראים הנ"ל על המעונות, אם לא שהיו יודעים שירימו עליהם את השמים ואת הארץ, היו מכריחים גם כן שלא להתפלל ושלא לברך עם הילדים.
לא אפלפל, הבאתי נתונים (מעטים ורזים, אך מלמדים על הכלל, ועל העתיד), ותחשבו לבד לפני מה אנחנו עומדים.
ה' יעזור לכולם תמיד אמן.
גם אני מסכים שאילו היה בזה התערבות מלמעלה, זה בעיה בגלל התערבות, וכמו שציינת שאכן מלעמעלה היו מונעים אותנו מלהתפלל.
אולם, כפי היכרותי עם הגנים אין בזה שום התערבות והכל קשקוש. יש החלטות של מוסדות באופן אישי ושל גננות, כ"א לפי המודרניזציה שהוא שרוי בה.
ולכן שאלתי מי מחייב, מנין לך נתונים אלו שזה ממשרד התמ"ת???
אין טעם להתנצל אני לא עצניק וכדומה, זה לא מועיל לדיון, וזה לא העניין.
 

לענין

משתמש ותיק
כי כל אנשי הצוות (מנהלת, גננות) הם יראות שמים מאד, וברור לי שבלי הוראה נחרצת מלמעלה לא היו עושים את זה.
(לא שאמרתי שזו הוראה מראש הממשלה, אבל אפשר לראות את הפחד בעיניים שלהם כאשר מגיעה המפקחת [מטעם משרד השכחתי] ומרחרחת בכל פינה. כך שזה אחד ועוד אחד).
 

משה אמת

משתמש ותיק
לענין אמר:
כי כל אנשי הצוות (מנהלת, גננות) הם יראות שמים מאד, וברור לי שבלי הוראה נחרצת מלמעלה לא היו עושים את זה.
(לא שאמרתי שזו הוראה מראש הממשלה, אבל אפשר לראות את הפחד בעיניים שלהם כאשר מגיעה המפקחת [מטעם משרד השכחתי] ומרחרחת בכל פינה. כך שזה אחד ועוד אחד).
אתה קולט איזה ויכוח אנו מנהלים כאן?
אתה אין לך שום ידיעה שיש הוראה כזו למנהלים וגננות, אתה בס"ה רואה דפי קשר שהפרשה אינו הנושא העיקרי, ולכן אתה קובע שזה מחשש מהמפקחות.
אני בצד השני אומר לך שאני מכיר את זה היטב, אשתי עובדת מולם שנים רבות, אין כזו הנחיה של משרד החינוך ולא של המפקחות ולא של מפקחות ארציות (וכ"ש לא משרד התמ"ת), וככה מנהלים ויכוח? כי אתה מזהה פחד בעיניים?
נו נו
 

נבשר

משתמש ותיק
לענין אמר:
[בערך בחדשיים הראשונים של החורף מלמדים את הילדים על בריאת העולם, תבת נח, והאבות הקדושים. אחר כך מלמדים על החורף, אח"כ פירות הדר, אח"כ נקיון].
למיטב הבנתי, חודשיים ראשונים של החורף זה כבר באמצע יציאת מצרים, אח"כ מה תלמד קרבנות משכן, הבסיס כבר לימדו. אח"כ טו' בשבט וכו'. משום מה זה מרגיש לי מאותו תחום שחידושי ר' שמואל יורד כל שנה בעוד כתה בחיידר. ואני לא נכנס האם באמת יש התערבות, כי אני לא יודע.
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
לגבי המעונות אינני יודע.
אבל עקרונית אני מעודכן מהר"ר שלמה ברילנט העומד בראש איגודי הישיבות והת"תים (ושהרב קסלר סומך ידיו על פעילותו כמו גם ראשי הישיבות) שהוא הגדיר זאת כך:
"תנועת ההשכלה עברה מן העולם מבחינתנו, מלבד מקום אחד, והוא משרד החינוך"...
כלומר: רק שם עדיין יושבים פקידים שבאמת אכפת להם שאנחנו וילדינו נהיה מסכילים יותר ולא נעשה 'בושות' מול הגויים במדדים השונים והמשונים.
וכל הזמן צריך להתמודד איתם.

(וכבר הוכח שהדרך היחידה שהועילה עד הלום היא - לעמוד מולם במאוחד הרבה מוסדות יחד כולם בעמדה ברורה ויציבה. כי את היחידים הבודדים קל לכופף וד"ל).
 

נוריאל עזרא

משתמש ותיק
עוגן אמר:
המעונות המסובסדות על ידי התמ"ת, קבלו הוראה חדשה - אשר אי-מילוייה יגרור הפסקת התקציב.
אסור לספר לילדים על פרשת השבוע!
מספרים לילדים על שבלולים וחלזונות, על גשם ועל מעילים ועל כל מה שזז ומה שלא - אבל פרשת השבוע, יסודי האמונה, בריאת העולם, האבות והאמהות הקדושים, הס מלהזכיר.
והמטפלות, חסות על משכורתן, וממלאות אחר ההוראות.
יש בודדות שמרשות לעצמן לספר על פרשת השבוע, אבל בדף-הקשר אין לזה זכר.
האין זו עקירת התורה מהגיל הרך?!
יש לך מסמך מהתמ"ת? במעון שאשתי עובדת זה ממש לא כפי שאתה מתאר וייתכן שהמפקחת אצלכם לוקחת את הדין לעצמה ע"פ אמות המוסר הנראות לה ולא לפי התמ"ת.
 

דרומאי

משתמש ותיק
משה אמת אמר:
2. גם אני הייתי מתקשר לאברך לצעוק עליו בנוסח זה, אחרי שיש רודפים מתוכינו כנגד המוסדות, ומוכנים פשוט להמציא ולהשמיץ סיפורים שלא היו ולא נבראו.
הבעיה היא שבגלל שאכן יש משמיצים וכו' גם הביקורת האמיתית והראויה נחסמת, ויש תמיד חרב ביד המנהלים 'אנחנו עושים הכל על פי גדולי ישראל', כביכול מי שמתנגד למעללי הפיקוח מתנגד לגדולי ישראל.
 
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
דוקא מאחד הרבנים החשובים שהוכרו פה, שמעתי שאין לו הרבה מה לעשות אבל המצב מזעזע בעירו הגדולה
 

משה אמת

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
דוקא מאחד הרבנים החשובים שהוכרו פה, שמעתי שאין לו הרבה מה לעשות אבל המצב מזעזע בעירו הגדולה
מזעזע מזעזע ומזעזע

מי אמר שזה קשור להנחיות משרד התמ"ת
אני חושב לגמרי שיש גננות שאינן ראויות לתפקידן נוכח המודרניזציה שהן לוקות בהן.
האם אחד מהמזדעזעים יכול להביא בדל של ראיה שיש הנחיה של משרד התמ"ת איך ייראה הדף קשר, או לספר שיונה הנביא בלעה ציפור.
אני לא חושב שצריך לסנגר על המערכות השלטוניות חלילה,
אבל לפעמים חושבים שעדיף להתעלם מהבעיה, ולהציף בדותות אחרות.

תדע, ששמעתי מחבר ששולח בת"ת לבנים עטה"ק שהוציאו מדפי הקשר בכיתות הנמוכות את סיפור עקידת יצחק, עד שבאו הורים וזעקו על כך. למה זה קרה, כי משרד החינוך דרש? לא, כי תהליך של מודרניזציה חדר לשם, שכביכול זה לא לילד קטן לעכל את סיפור עקידת יצחק.
 

נחפשה דרכינו

משתמש ותיק
משה אמת אמר:
עוגן אמר:
המעונות המסובסדות על ידי התמ"ת, קבלו הוראה חדשה - אשר אי-מילוייה יגרור הפסקת התקציב.
אסור לספר לילדים על פרשת השבוע!
מספרים לילדים על שבלולים וחלזונות, על גשם ועל מעילים ועל כל מה שזז ומה שלא - אבל פרשת השבוע, יסודי האמונה, בריאת העולם, האבות והאמהות הקדושים, הס מלהזכיר.
והמטפלות, חסות על משכורתן, וממלאות אחר ההוראות.
יש בודדות שמרשות לעצמן לספר על פרשת השבוע, אבל בדף-הקשר אין לזה זכר.
האין זו עקירת התורה מהגיל הרך?!
האם אתה יכול להוכיח את הדבר הזה?

לפני שנתיים יצאו פאשקווילים וחוברות כנגד גן של בית ספר חסידי בירושלים, שלא לומדים שם בריאת העולם וכדומה.

אני כמי שמכיר את המנהל, נכנסתי לכיתות הגן בשעות הערב,

וראה זה פלא:

שלטים על בריאת העולם בכל הכיתות.

חקרתי ודרשתי, מול הורי התלמידות, והכל בלוף.

מתברר שאיזה בעל תשובה שנגרר לקיצוניות, הוציא את בנותיו לבי"ס מהזרם הירושלמי, ופתח במסע השמצות שאין לה אח וריע.

לפעמים מרוב שמשמיצים בנושא הזה, זה כבר הופך לעובדה מוגמרת שלפחות יש בה מן האמת, אני לא משוכנע שיש בזה אפי' קורטוב.

את הדברים אני כותב גם לאור העובדה שאשתי עובדת מול מפקחות ממשרד החינוך שנים רבות, ולא נתקלה כלל עם דרישות מהסוג הזה, לא על עקידת יצחק ולא על בריאת העולם, זה סיפורים יפים מהפאשקווילים ולא מהשטח.




 

קשה מאוד להאמין לטיעונים אלו, מאחר שסיפורים בעייתיים מעדויות אישיות נשמעות מפי רבים וטובים שאינם "אנשי פשקוילים" כלל אלא רציניים ויראי שמים, ביניהם תלמידי חכמים וגדולי ישראל כמו מרן הג"ר יהודה עדס שליט"א [שלא חשוד בדמיונות] שזעק על כך עד כדי מסירות נפש שנחלה ר"ל מרוב עגמת נפש וגזר על עצמו להפסיק להתעסק בנושא
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
משה אמת אמר:
שאר לעמו אמר:
דוקא מאחד הרבנים החשובים שהוכרו פה, שמעתי שאין לו הרבה מה לעשות אבל המצב מזעזע בעירו הגדולה
מזעזע מזעזע ומזעזע

מי אמר שזה קשור להנחיות משרד התמ"ת
אני חושב לגמרי שיש גננות שאינן ראויות לתפקידן נוכח המודרניזציה שהן לוקות בהן.
האם אחד מהמזדעזעים יכול להביא בדל של ראיה שיש הנחיה של משרד התמ"ת איך ייראה הדף קשר, או לספר שיונה הנביא בלעה ציפור.
אני לא חושב שצריך לסנגר על המערכות השלטוניות חלילה,
אבל לפעמים חושבים שעדיף להתעלם מהבעיה, ולהציף בדותות אחרות.

תדע, ששמעתי מחבר ששולח בת"ת לבנים עטה"ק שהוציאו מדפי הקשר בכיתות הנמוכות את סיפור עקידת יצחק, עד שבאו הורים וזעקו על כך. למה זה קרה, כי משרד החינוך דרש? לא, כי תהליך של מודרניזציה חדר לשם, שכביכול זה לא לילד קטן לעכל את סיפור עקידת יצחק.
גלשנו לנישה בלתי פתירה משתי סיבות.
א. כי יש מי שרוצה להתעלם, כי חוג שאינו נמנה עליו בעיקר הוא זה שמוחה אודות זה, כגון כאן! https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=199&t=14873&p=213602#p213255.
(ואולי גם כי נח להתעלם, שהרי מה בכח האיש הפרטי לעשות).
ב. כי זה דיבורי סרק, כי אי אפשר להביא כאן עובדות מוכחות מחמת הצנעה.

אבל כשאמרת מי אמר שזה קשור. ובכן אלו הנחיות ישירות של משרד החינוך וכולם כפופים לו. אמנם הותיקות מתעלמות, אבל החדשות חוששות (וזה תלוי גם במפקחות). ואת זה שמעתי מאותו רב עיר כאמור. שהגם שניסה לא בדיוק יכול, לדבריו.
 

שירת העשבים

משתמש ותיק
א. לענ"ד עצם הדבר שהם מתערבים בתכנים זה עצמו מוכיח שהם יודעים היטב שתכנים אלו יובילו לכך שהילדים יגדלו עם יותר יראת שמים ממה שהם רוצים שיהיה.
ב. אישתי עובדת במעון, והיא זאת שממונית על הדף קשר ועל התכנים שאותם ילמדו בכל קבוצות הגיל, ומהיכרות עמוקה עם הנושא אני רוצה להעיד שהנושא קיים וכל שבוע יש מלחמות ע"כ עם המנהלת, שהיא עצמה חוששת מפני הממונים עליה.
וכמובן שזה דבר הזוי שהיא צריכה ללחום ע"כ ולא העסקנים.
 

מסתפק במועט

משתמש ותיק
שירת העשבים אמר:
א. לענ"ד עצם הדבר שהם מתערבים בתכנים זה עצמו מוכיח שהם יודעים היטב שתכנים אלו יובילו לכך שהילדים יגדלו עם יותר יראת שמים ממה שהם רוצים שיהיה.
ב. אישתי עובדת במעון, והיא זאת שממונית על הדף קשר ועל התכנים שאותם ילמדו בכל קבוצות הגיל, ומהיכרות עמוקה עם הנושא אני רוצה להעיד שהנושא קיים וכל שבוע יש מלחמות ע"כ עם המנהלת, שהיא עצמה חוששת מפני הממונים עליה.
וכמובן שזה דבר הזוי שהיא צריכה ללחום ע"כ ולא העסקנים.

מה עם ההורים ? בסופו של דבר הם הכי נוגעים בעניין.
 

משה אמת

משתמש ותיק
שירת העשבים אמר:
א. לענ"ד עצם הדבר שהם מתערבים בתכנים זה עצמו מוכיח שהם יודעים היטב שתכנים אלו יובילו לכך שהילדים יגדלו עם יותר יראת שמים ממה שהם רוצים שיהיה.
ב. אשתי עובדת במעון, והיא זאת שממונית על הדף קשר ועל התכנים שאותם ילמדו בכל קבוצות הגיל, ומהיכרות עמוקה עם הנושא אני רוצה להעיד שהנושא קיים וכל שבוע יש מלחמות ע"כ עם המנהלת, שהיא עצמה חוששת מפני הממונים עליה.
וכמובן שזה דבר הזוי שהיא צריכה ללחום ע"כ ולא העסקנים.
עדות ראשונה מהשטח.
רק כדי לוודאות,
1. האם אשתך שומעת מהמנהלת שהיא חוששת מהממונים עליה?
2. האם משרד התמ"ת בודק באופן קבוע או עראי את הדפי קשר, ונותן ע"ז הערות?

כמובן לא מהשערות אלא רק דברים מידיעה ברורה
תודה
 

נחפשה דרכינו

משתמש ותיק
במבי אמר:
וחוץ מזה באיזה גילאים מדובר ???

לספר לתינוק בן שנה על אברהם אבינו ?

זה בדיוק כמו שמלמדים גמרא בכיתות א'

די לליצנות !

דברי הבל. במעונות נמצאים לעיתים עד גיל חלאקה, שהוא גיל שבהחלט מבינים בקלות את סיפורי פרשת השבוע, וזה מה שמכניס יראת שמים לכל החיים.
בנוסף, ללמד על הכלל יצא, אם אוסרים על המעונות לספר פרשת השבוע, אין שום סיבה שבגנים ובחרדים בתי ספר לא ינקפו אצבע..
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית