שאלה שעלתה בדעתי.
הנה לצערי עבדכם הנאמן נותן לפעמים לטייס האוטומטי שבו להתפלל במקומו [אולי יש עוד מישהו מכם שזוכר את ר' שלום איך שתיאר את "הבוקס במחנה יהודה" שמקבלים באמצע שמו"ע באמירת "חטאנו"... (ויודע אני שיש גם ירושלמי וכו', אבל כיוון ששם מדובר על מלאכי מעלה נמנעתי מלהביאו)].
ובכן, לפעמים אני מתעורר לחיים ושם לב מה אמר הטייס האוטומטי בשניות האחרונות, באחד הימים האחרונים שמתי התעוררתי במילין "ושבענו מטובה", ושמעתי עצמי עוד אומר "ותן ברכה".
מעתה, יש לי אומדנא ברורה ביותר שה"שיגרא דלישנא" [highlight=yellow]שלי[/highlight] היא כבר לומר "ותן ברכה".
מאידך [למי שלא אמר תשעים פעם וכו'], מצד האומדנא של חז"ל, הרי בסתמא עדיין שגור על לשון האדם היום לומר "ותן טל ומטר",
ועתה, דונו דיני אם אני מסתפק היום במעריב מה אמרתי, עלי לחזור או לא?
הנה לצערי עבדכם הנאמן נותן לפעמים לטייס האוטומטי שבו להתפלל במקומו [אולי יש עוד מישהו מכם שזוכר את ר' שלום איך שתיאר את "הבוקס במחנה יהודה" שמקבלים באמצע שמו"ע באמירת "חטאנו"... (ויודע אני שיש גם ירושלמי וכו', אבל כיוון ששם מדובר על מלאכי מעלה נמנעתי מלהביאו)].
ובכן, לפעמים אני מתעורר לחיים ושם לב מה אמר הטייס האוטומטי בשניות האחרונות, באחד הימים האחרונים שמתי התעוררתי במילין "ושבענו מטובה", ושמעתי עצמי עוד אומר "ותן ברכה".
מעתה, יש לי אומדנא ברורה ביותר שה"שיגרא דלישנא" [highlight=yellow]שלי[/highlight] היא כבר לומר "ותן ברכה".
מאידך [למי שלא אמר תשעים פעם וכו'], מצד האומדנא של חז"ל, הרי בסתמא עדיין שגור על לשון האדם היום לומר "ותן טל ומטר",
ועתה, דונו דיני אם אני מסתפק היום במעריב מה אמרתי, עלי לחזור או לא?