הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

שאר לעמו
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2473
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 377 פעמים
קיבל תודה: 792 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 22 אפריל 2018, 00:59

תיובתא כתב:
שאר לעמו כתב: האכסניה במצרים בשעת הדחק, לא מדובר על זמן השעבוד, אלא על זמן שירדו יעקב ובניו למצרים! וזה פשוט.
לא כל כך. בדעת זקנים לדוגמא אכן מופיע שהסיבה לכך שאסור לתעב היא בגלל שלפני אבל השיעבוד הייתה תקופת רווחה. אומנם ראה בספרי
לא תתעב מצרי . מפני מה כי גר היית בארצו . א"ר אלעזר בן עזריה, המצרים לא קבלו את ישראל, אלא לצורך עצמם, וקבע להם שכר. והרי דברים ק"ו, ומה אם מי שלא נתכוין לזכות וזכה, מעלה עליו הכתוב כאלו זכה; המתכון לזכות, עאכ"ו.
דהיינו שאם יש הרווחה ממישהו למרות שהוא אינו מתכוון לכך יש לנהוג כאן בו בהכרת הטוב.
ועדיין זה פשוט בתכלית.
לא צריכנא להרחיק לכת עד הספרי. בברכות סג: אמרו: פתח רבי יוסי בכבוד אכסניא ודרש וכו' לא תתעב מצרי כי גר היית בארצו, והלא דברים קל וחומר ומה מצריים שלא קרבו את ישראל אלא לצורך עצמן שנאמר ואם ידעת ויש בם אנשי חיל ושמתם שרי מקנה על אשר לי וכו', פשוט לגמ' שלא על זמן השעבוד מיירי, אלא על זמן שהם "אחי יוסף".
(מי שקיבל אוכל במחנות הנצאים צריך להודות להם?)


שאר לעמו
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2473
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 377 פעמים
קיבל תודה: 792 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 22 אפריל 2018, 01:08

סבא כתב:
אלימלך כתב:א. ידועה שיחת הגר"א פילץ שליט"א "כולנו סאטמר" בה הוא אומר שאין חילוק בין השקפתנו להשקפת סאטמר והחילוק הוא רק בענינים מעשיים של לקיחת תקציבים וצורת המחאה.
ב. בניגוד למה שכתבו כאן אינני חושב ששותפתם הפסיבית או אף אקטיבית של הציונים בשואה ["שרופי הכבשנים מאשימים"] וכן מעשיהם בקום המדינה הן הרוחניים והן הגשמיים בקוממם עלינו את הערבים, לא נוגעים לענין השאלה כאן האם ישנה הכרת הטוב למדינה, והטעם לכך כי כלל לא שייך הכרת הטוב למדינה וכפי שיבואר.
ג. לא שייך הכרת הטוב למדינה צבא או מכבי אש מכיון שאין כזה מישהו שקוראים לו 'מדינה', מדינה זה גוף וירטואלי שמוכר ע"י אנשים, וכפי שברור שלא שייך הכרת הטוב לרעיון וירטואלי דוגמת סוציאליזם גם אם יש לי הנאה הימנו, כך גם לא שייך הכרת הטוב לגוף שאין לו מציאות.
ד. כמו כן לדעתי לא שייך הכרת הטוב לאזרחי המדינה כלומר ראובן שמשלם 1000 ש"ח מיסים לא צריך להכיר הכרת הטוב לשמעון שמשלם מאה מיליון מיסים, מהטעם הפשוט שמדינה היא סוג של שותפות אשר כלליה שעשיר משלם יותר מיסים, ואם ראובן יתעשר ושמעון יעני אזי ראובן ישלם יותר, בנוסף הרווח שמגיע לכל אזרח הוא קטן מאוד ולכן לא שייך הכרת הטוב.
ה. לפיכך כל שנשאר לנו לדון הוא בהרגש שצריך להיות לנו למושג ' מדינת ישראל', ומכיון שמושג זה מתפרש לפי חוקי מדינה זו כמתנגד לתורה, צריך ההרגש שלנו להיות בהתאם.
רעיון ומבט מזוית שונה לגמרי, ואני מוכרח להודות שזה נראה במבט ראשון משכנע מאוד!
ואגב, בעניין מה שכתבו שדעת הגרי"ג שונה, היום שמעתי שהיו לו שתי סנדקאות השנה ביום העצמאות, והקפיד לומר תחנון, אולי להוציא מדעת האומרים שדעתו בעניין שונה...
דוקא לדעתי זה ההסבר הנ"ל מטעה! כי הנידון באשכול הוא על הוקרת טובה לאנשים המנהלים את המדינה, וממילא מהווה גורם לקירוב הדעת אליהם ואל החברה הישראלית בכללותה, ולהרגיש חלק ממנה - מצד התועליות שבאות ממנה. ובדיוק את זה אנו שוללים בתכלית.
ומה שאמרו הרב דסלר ור' חצק'ל ועוד, זה על הפלא שבאו לכאן יהודים בהסכמת ולחץ האומות מיד אחרי המלחמה, ובניגוד לדעת הבריטים באחרית שלטונם פה - ולא על הציונים.
בענין הגרי"ג, החשוב חשבת שבאמת הוא חלק מהמדינה, שלכן חידוש בעניך היה מה שהקפיד לומר תחנון ביום אידם אף שהוא בעל ברית ?
אגב, הרב סבא, אתה הוא שהבאת לעיל דעת תורה של הגה"צ הרי"א וינטרוב זצוק"ל (שעליו התבטא רבינו הרב שך בתשנ"א, שאין מה להוסיף על דבריו), שאינן הרוגי לוד - והסיבה שהוא נימק, לענ"ד היא הוכחה שאין עליה תשובה! שהרי אם תבקש מחייל 20 ש"ח בשביל בחור ישיבה הוא יזרוק אותך מעל פניו - כ"ש לא את חייו.. וכל מה שהם נלחמים הוא לא בשבילנו - אלא לצורך עצמן; שזה הבית שלו, הלאום שלו, החברה שלו, ובלא"ה החוק מחייב, ושטיפת מוח וכו' (אולי יש חריגים בודדים שאינם כאלו, וברור שהם ספורים). משא"כ הרוגי לוד מסרו עצמם להציל ישראל אף שהם לא היו צריכים לעשות זאת, ורק בשביל אחרים עשו כן, ולכן עליהם נאמר שאין בריה יכולה לעמוד במחיצתן!
(ואגב, גם ר' גרשון אמר זאת לפני 6 שנים, ולא היה ואמר זאת בפומבי בתקופה זו שדבר כזה מתפרש כיום כהיתר ללחץ של הצבא על גיוס בחורי ישיבות)


סבא
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 508 פעמים
קיבל תודה: 694 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי סבא » 22 אפריל 2018, 09:16

שאר לעמו כתב: בענין הגרי"ג, החשוב חשבת שבאמת הוא חלק מהמדינה, שלכן חידוש בעניך היה מה שהקפיד לומר תחנון ביום אידם אף שהוא בעל ברית ?
בסאטמאר למשל לא אומרים
806022221_7551.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


שאר לעמו
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2473
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 377 פעמים
קיבל תודה: 792 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 22 אפריל 2018, 13:57

אינני יודע מה עשו בסאטמר בירושלים,
סבי זצ"ל שהיה מוהל מפורסם בבני ברק פעם א' אמר שלא יאמרו תחנון בשטיבל של סמטר בישמח משה, ולא הסכימו.. שנים אחרות הוא לבד היה יוצא ולא אמר להם.


אריך
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 111 פעמים
קיבל תודה: 332 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי אריך » 22 אפריל 2018, 14:31

הרשימה דלהלן אינה עוסקת בהכרת הטוב למדינה, אלא לה'. הואיל וריגשה אותי, אמרתי אשתף הציבור.
קיבלתיה מחכ"א, ונכתבה ע"י אברך חסידי.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


אור זרוע
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 701
הצטרף: 09 יולי 2017, 16:43
נתן תודה: 220 פעמים
קיבל תודה: 286 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי אור זרוע » 22 אפריל 2018, 15:21

כותב השיר דוגל באתחלתא דגאולה, לא כן?


שאר לעמו
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2473
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 377 פעמים
קיבל תודה: 792 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 22 אפריל 2018, 18:32

אתחלתא או סוף, זה לא רק ענין של סיסמא..
הכל רק משמח פה בשיר,
בודאי שאנו שמחים שזכינו לתורה בא"י - ולא כל דור זכה לזה, והיא ה'פקידה',
אבל עקירת התורה והמלחמה על הדת, כל היכן שמסתובבים - לא מעיבה על רוחו העליזה..
עד שמוצא לנכון להטיף מוסר - עד מתי נתחבט בשאלה אם אתחלתא או סוף הינה?
לשמחתו של הלזה, כבר נתקיימה בנו נבואתו של בן בוזי עוד ישבו זקנים וזקנות.. טוב לו.. הוא כבר בא אל המנוחה ואל הנחלה..
אבל אנחנו, אנחנו מצפים ליותר !


פותח הנושא
מצפה לישועה
מאמרים: 0
הודעות: 56
הצטרף: 19 אפריל 2018, 17:42
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 29 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי מצפה לישועה » 22 אפריל 2018, 20:14

רציתי לומר יישר כח לכל אלו שהגיבו על שאלתי שבראש האשכול. עברתי על התגובות, והחכמתי הרבה מהדעות והגישות השונות
כל אחד בשמו הטוב יבורך


שאר לעמו
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2473
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 377 פעמים
קיבל תודה: 792 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 23 אפריל 2018, 01:28

בנציון כתב:בעקבתא דמשיחא טוב ורע משמשים בערבוביא, לכן סברו אותם גדולי ישראל שעל הטוב יש להודות ועל הרע לזעוק ולהתפלל (וכמובן להלחם ככל שיש בידינו).
חלילה וחס. או שגם אתה מתכוון לדברי אלו שאסביר כעת:
אנחנו מודים לה' על שיש לנו הזכות לשבת פה ולהפריח ולהגביר חילים לתורה ולתעודה, כנבואת מרן בעל הח"ח ובהר ציון פליטה והיה קודש.
אבל אין כאן טוב ורע משמשים בעירבוביה - ולא קרב זה אל זה: הטוב הוא הציבור החרד לדבר ה' שעובד את קונו ומקדש שמו בעולם, והרע זו היישות הציונית שאין בה ובכוונתה אף דבר טוב אחד, וכל מעשיה רעים בתכלית! ועליה אנו מפללים שהיא תכלה ובא לציון גואל.
ואילו על שיכולים אנו לעבוד את הבורא כאן, ולא בזכותם, אלא בזכות שהקב"ה מניח לנו פה - על זה אנו מודים ומשבחים. ומייחלים לתקן עולם במלכות ש די.


בנציון
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 791
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 320 פעמים
קיבל תודה: 352 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי בנציון » 23 אפריל 2018, 11:05

שאר לעמו כתב:
בנציון כתב:בעקבתא דמשיחא טוב ורע משמשים בערבוביא, לכן סברו אותם גדולי ישראל שעל הטוב יש להודות ועל הרע לזעוק ולהתפלל (וכמובן להלחם ככל שיש בידינו).
חלילה וחס. או שגם אתה מתכוון לדברי אלו שאסביר כעת:
אנחנו מודים לה' על שיש לנו הזכות לשבת פה ולהפריח ולהגביר חילים לתורה ולתעודה, כנבואת מרן בעל הח"ח ובהר ציון פליטה והיה קודש.
אבל אין כאן טוב ורע משמשים בעירבוביה - ולא קרב זה אל זה: הטוב הוא הציבור החרד לדבר ה' שעובד את קונו ומקדש שמו בעולם, והרע זו היישות הציונית שאין בה ובכוונתה אף דבר טוב אחד, וכל מעשיה רעים בתכלית! ועליה אנו מפללים שהיא תכלה ובא לציון גואל.
ואילו על שיכולים אנו לעבוד את הבורא כאן, ולא בזכותם, אלא בזכות שהקב"ה מניח לנו פה - על זה אנו מודים ומשבחים. ומייחלים לתקן עולם במלכות ש די.
לא דברתי על הציונים ולא על הכוונות שלהם, וגם לא כתבתי שאנחנו בזכותם פה. תקרא טוב את מה שאותם גדולי ישראל כתבו ותפרש אותם כרצונך.


י.א.ל
מאמרים: 0
הודעות: 128
הצטרף: 29 אוגוסט 2017, 14:49
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 41 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי י.א.ל » 24 אפריל 2018, 09:56

לכבוד המצפה לישועה יחד עם כלל עם ישראל,
ייש'כ על השאלה המעניינת ואולי היה מקום לדון כדבריך אבל רציתי להציע לפני החברים דרך אחרת,
דהנה רק יהודה לא דיבר רק על הרומאים כמו שכתוב בע'ז שלעתיד יבוא האומות ויבקשו את חלקם,אולי זה נוגע רק לאומות שאין להם שייכות לקבלת התורה אחרי שדחו אותה בטענות שונות , אבל בר ישראל שהיתה נשמתו בהר סיני הרי הוא נעלה יותר ולכן שכרו הרבה מאד, אבל יחד עם זאת הוא יכול גם לקלקל כמו שמבואר בנפש החיים בכמה מקומות שגוי אין לו יכולת לקלקל בעליונים מה שאין כן בר ישראל שאם פוגם אז זה מקלקל את העליונים עי שם,
לכן מאחר וכל פריצת 'המדינה' אינה אלא ע'י מי שנקרא בשם ישראל עליו לא דיבר ר יהודה ואותם ממילא לא ידונו כמי שעזרו לכלל ישראל לקיים התורה הרי הם בעצמם גם צריכים ומחוייבים לתורה ומממילא עונשם נקווה שיהיה חמור יותר.


בנציון
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 791
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 320 פעמים
קיבל תודה: 352 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי בנציון » 24 אפריל 2018, 10:00

י.א.ל כתב:לכבוד המצפה לישועה יחד עם כלל עם ישראל,
ייש'כ על השאלה המעניינת ואולי היה מקום לדון כדבריך אבל רציתי להציע לפני החברים דרך אחרת,
דהנה רק יהודה לא דיבר רק על הרומאים כמו שכתוב בע'ז שלעתיד יבוא האומות ויבקשו את חלקם,אולי זה נוגע רק לאומות שאין להם שייכות לקבלת התורה אחרי שדחו אותה בטענות שונות , אבל בר ישראל שהיתה נשמתו בהר סיני הרי הוא נעלה יותר ולכן שכרו הרבה מאד, אבל יחד עם זאת הוא יכול גם לקלקל כמו שמבואר בנפש החיים בכמה מקומות שגוי אין לו יכולת לקלקל בעליונים מה שאין כן בר ישראל שאם פוגם אז זה מקלקל את העליונים עי שם,
לכן מאחר וכל פריצת 'המדינה' אינה אלא ע'י מי שנקרא בשם ישראל עליו לא דיבר ר יהודה ואותם ממילא לא ידונו כמי שעזרו לכלל ישראל לקיים התורה הרי הם בעצמם גם צריכים ומחוייבים לתורה ומממילא עונשם נקווה שיהיה חמור יותר.
אתה מאד מקוה שליהודים יהיה עונש יותר חמור. זה השאיפות שלך. אבל להקב"ה יש שאיפות קצת אחרות. עי' סנהדרין מו, א "אמר רבי מאיר בשעה שאדם מצטער שכינה מה לשון אומרת קלני מראשי קלני מזרועי אם כן המקום מצטער על דמן של רשעים שנשפך קל וחומר על דמן של צדיקים". ומדובר שם על אדם שחילל שבת במזיד והתרו בו ואמר אף על פי כן.


י.א.ל
מאמרים: 0
הודעות: 128
הצטרף: 29 אוגוסט 2017, 14:49
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 41 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי י.א.ל » 24 אפריל 2018, 14:11

לא מקווים אבל מחטיאי הרבים ועוקרי הדת שאני.שכל מלחמתם נגד מי שאמר והיה העולם.


בנציון
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 791
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 320 פעמים
קיבל תודה: 352 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי בנציון » 24 אפריל 2018, 14:30

אתה מחדש שמחטיאי הרבים הם יותר גרועים מהגרועים שבאומות (הרומאים שהחריבו את בית המקדש וטבחו בעם ישראל וכו', שגם הם כל מלחמתם נגד מי שאמר והיה העולם) וצריך לחכות שיהיה להם עונש יותר גדול מהם, השאלה היא אם יש לך מקור לזה.


יוספזון
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 993
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 87 פעמים
קיבל תודה: 232 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי יוספזון » 24 אפריל 2018, 16:29

בנציון כתב:אתה מחדש שמחטיאי הרבים הם יותר גרועים מהגרועים שבאומות (הרומאים שהחריבו את בית המקדש וטבחו בעם ישראל וכו', שגם הם כל מלחמתם נגד מי שאמר והיה העולם) וצריך לחכות שיהיה להם עונש יותר גדול מהם, השאלה היא אם יש לך מקור לזה.
על מי אתה מתפלל שלשה פעמים ביום 'למינים ולמלשינים אל תהי תקוה'? ... 'והזדים מהרה תעקר ותשבר' וכו'?
ואם תרצה, תעיין בגמ' ע"ז מה דינו של אפיקורס ומין, שדינו מורידין ולא מעלין, ואצל הגויים הדין שונה. למרות כי רבה ההסתר על הגלוי מחמת מחיקות הצענזור, אבל מה שנשאר לנו לפליטה, אפשר לראות בחוש שכך היה דעת חז"ל.
ואף אל לנו לשכוח מאמר רבותינו 'גדול המחטיאו יותר מן ההרגו', ואין מקרא יוצא מידי פשוטו.

דרך אגב, למיטב זכרוני, לא מצאנו מצוה לשמוח באבוד הגויים, אבל באבוד רשעים רינה, כנפסק בסנהדרין על הרוגי בי"ד.


בנציון
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 791
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 320 פעמים
קיבל תודה: 352 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי בנציון » 24 אפריל 2018, 16:30

לא דברתי על כל מה שדברת. אני שאלתי האם יש לשמוח ולקוות שליהודים רשעים יהיה עונש יותר גדול מאשר לגויים רשעים שהחריבו את בית המקדש והגלו אותנו לבין האומות. האם אתה סבור שצריך להצטער כשהרומאים מתו?


פותח הנושא
מצפה לישועה
מאמרים: 0
הודעות: 56
הצטרף: 19 אפריל 2018, 17:42
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 29 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי מצפה לישועה » 24 אפריל 2018, 20:00

@יוספזון והכיצד תסביר את דברי הגמרא בסנהדרין מו. שהביא @בנציון?


יוספזון
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 993
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 87 פעמים
קיבל תודה: 232 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי יוספזון » 24 אפריל 2018, 21:11

מצפה לישועה כתב:@יוספזון והכיצד תסביר את דברי הגמרא בסנהדרין מו. שהביא @בנציון?
יש לי על כך תשובה פשוטה, אבל כרגע מה שברור שיחיד ורבים הלכה כרבים, הוא שאל שאלה אחת ואני כמה, אז קודם תתרץ את שלי, ואח"כ אני יתרץ את שלו.
ואם תרצה תשובה מיידית, בלא להכנס לפלפולים, אז הנה, גם כשטבעו המצרים בים, אמר הקב"ה למלאכי השרת, מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה? כי בכל מקרה יציר כפיו של הקב"ה המה.
ושלא לטעות, אינני משוה ח"ו יהודי לגוי. כי יהודי מחובר בקשר אמיץ וחזק, ותמיד הניצוץ היהודי יכול להדלק מחדש. אבל על עצם המציאות כמו שהוא כהיום. התשובה ברורה.


בנציון
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 791
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 320 פעמים
קיבל תודה: 352 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי בנציון » 24 אפריל 2018, 21:29

יוספזון כתב:
מצפה לישועה כתב:@יוספזון והכיצד תסביר את דברי הגמרא בסנהדרין מו. שהביא @בנציון?
יש לי על כך תשובה פשוטה, אבל כרגע מה שברור שיחיד ורבים הלכה כרבים, הוא שאל שאלה אחת ואני כמה, אז קודם תתרץ את שלי, ואח"כ אני יתרץ את שלו.
ואם תרצה תשובה מיידית, בלא להכנס לפלפולים, אז הנה, גם כשטבעו המצרים בים, אמר הקב"ה למלאכי השרת, מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה? כי בכל מקרה יציר כפיו של הקב"ה המה.
ושלא לטעות, אינני משוה ח"ו יהודי לגוי. כי יהודי מחובר בקשר אמיץ וחזק, ותמיד הניצוץ היהודי יכול להדלק מחדש. אבל על עצם המציאות כמו שהוא כהיום. התשובה ברורה.
אני רואה שלא הובנתי. לכן אסביר יותר. הנושא היה האם יש לצפות שיהיה ליהודי רשע עונש יותר גרוע מאשר לגוי רשע. לא אמרתי שצריך להתפלל שהם ימשיכו לחיות. בוודאי צריך להתפלל שמחטיאי הרבים ימותו וגם אומרים עליהם דין מורידין ולא מעלין, אבל ראשית כל, כל זה לא קשור לשאלה הנ"ל אם יש לקוות שיהיה ליהודי עונש יותר חמור מלגוי, משום שאנחנו צריכים להשתדל כמה שיותר לדאוג שהם לא יהיו בעולם הזה ולא יחטיאו אנשים, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לקוות שבעולם הבא יהיה להם עונשים יותר חמורים מלגוי רשע. ושנית, גם על רומאי רשע צריך להתפלל שימות וגם צריך להרוג אותו.


תיובתא
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 576
הצטרף: 10 יולי 2017, 20:56
נתן תודה: 275 פעמים
קיבל תודה: 158 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי תיובתא » 24 אפריל 2018, 23:54

י.א.ל כתב:לא מקווים אבל מחטיאי הרבים ועוקרי הדת שאני.שכל מלחמתם נגד מי שאמר והיה העולם.
וכי לא למדנו לקוות שיתמו חטאים ולא חוטאים?


אלימלך
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1000
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 115 פעמים
קיבל תודה: 411 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי אלימלך » 25 אפריל 2018, 13:59

שאר לעמו כתב: דוקא לדעתי זה ההסבר הנ"ל מטעה! כי הנידון באשכול הוא על הוקרת טובה לאנשים המנהלים את המדינה, וממילא מהווה גורם לקירוב הדעת אליהם ואל החברה הישראלית בכללותה, ולהרגיש חלק ממנה - מצד התועליות שבאות ממנה. ובדיוק את זה אנו שוללים בתכלית.
לא ביארת מה הסיבה שלדעתך אין הכרת הטוב האם זה בגלל שהם לא עשו טובה או שאיננו חפצים בטובתם או אף אם הם עשו טובה יש להימנע מלהכיר טובה כדי שלא לידבק בהם


אלימלך
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1000
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 115 פעמים
קיבל תודה: 411 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי אלימלך » 25 אפריל 2018, 14:25

שאר לעמו כתב: אגב, הרב סבא, אתה הוא שהבאת לעיל דעת תורה של הגה"צ הרי"א וינטרוב זצוק"ל (שעליו התבטא רבינו הרב שך בתשנ"א, שאין מה להוסיף על דבריו), שאינן הרוגי לוד - והסיבה שהוא נימק, לענ"ד היא הוכחה שאין עליה תשובה! שהרי אם תבקש מחייל 20 ש"ח בשביל בחור ישיבה הוא יזרוק אותך מעל פניו - כ"ש לא את חייו.. וכל מה שהם נלחמים הוא לא בשבילנו - אלא לצורך עצמן; שזה הבית שלו, הלאום שלו, החברה שלו, ובלא"ה החוק מחייב, ושטיפת מוח וכו' (אולי יש חריגים בודדים שאינם כאלו, וברור שהם ספורים). משא"כ הרוגי לוד מסרו עצמם להציל ישראל אף שהם לא היו צריכים לעשות זאת, ורק בשביל אחרים עשו כן, ולכן עליהם נאמר שאין בריה יכולה לעמוד במחיצתן!
עדיין יתכן שיש להם כונה להגן על 'עם ישראל' [במיוחד הדת"ל] ולא תמיד ישנה ראיה ממעשים שלא נותנים 20 ש"ח כי לזה לא התחנכו וכו', אבל אכן ברור שעיקר כונתם החברה, הקריירה, ומחונכים לזה וכו' ואין דמיון להרוגי לוד.
ועוד שהרוגי לוד מסרו את עצמם למיתה, ואילו החיילים לכל היותר מכניסים את עצמם לסכנה.
ועוד שהרוגי לוד הצילו את כל ישראל ולא היה מעולם חייל שהגיע לכזה דבר.
ולכן מסתמא הוא דיבר על מקרים חריגים מאוד וכדרכו שיש להתנהג עם החילונים בדרכי נועם ואין ללמוד מזה כלל.


שאר לעמו
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2473
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 377 פעמים
קיבל תודה: 792 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 25 אפריל 2018, 14:38

אלימלך כתב:
שאר לעמו כתב: דוקא לדעתי זה ההסבר הנ"ל מטעה! כי הנידון באשכול הוא על הוקרת טובה לאנשים המנהלים את המדינה, וממילא מהווה גורם לקירוב הדעת אליהם ואל החברה הישראלית בכללותה, ולהרגיש חלק ממנה - מצד התועליות שבאות ממנה. ובדיוק את זה אנו שוללים בתכלית.
לא ביארת מה הסיבה שלדעתך אין הכרת הטוב האם זה בגלל שהם לא עשו טובה או שאיננו חפצים בטובתם או אף אם הם עשו טובה יש להימנע מלהכיר טובה כדי שלא לידבק בהם
אף אם עשו טובה - ועשו!, אין לנו הכרת טובה כלפם, כמו שאמר רבי שמעון לצורך עצמם עשו (בבית שלנו, של מקיימי התורה) - שהרי אותנו הם רוצים להכחיד כמובן.

אגב, 20 ש"ח שאמר הגרי"א וינטורב לא הכוונה תרומה.. אלא אתה לא שווה בעיניו בדרך כלל. ואף שמוכר לנו מחיי היום יום שיהודי אע"פ שחטא יש בו רגש ע"פ רוב, ובארץ עוזרים לזולת יותר מאשר בעולם. ועדיין כשלטון - פשוט שלא.


אלימלך
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1000
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 115 פעמים
קיבל תודה: 411 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי אלימלך » 01 מאי 2018, 15:47

מה שהם רוצים לקלקל אותנו רח"ל לא נוגע לענין הטובה שעליה אנו דנים, אלא"כ כונתך שמפני שגם מרעים לנו אין להכיר טובה.
הגמ' שכל מה שעשו לצורך עצמם מדברת על הרומאים, מנין שאצל ישראל זה אותו הדבר? אמנם גדולה שנאה של עמי ארצות וכו' אבל תא חזי מה בין פושעי ישראל וכו'
ולכאו' הדבר תלוי, שאם הם רשעים צריך לדון אותם לכף חובה ואם הם בגדר 'עמיתך' [כגון שומרי תורה ומצוות או תינוקות שנשבו] יש לדון לכף זכות.


שאר לעמו
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2473
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 377 פעמים
קיבל תודה: 792 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 01 מאי 2018, 19:21

כלפי השלטון שהוא שלטן מינות גמור (ולענין זה אין חל ענין תינוקות שנישבו) אין לנו שום הכרת הטוב. אין הבדל בינם לבין גוים כלום לענין לדונם לכף זכות.
הפעולות של טובות שנעשו, הינם בכדי להקים ולקיים את הממסד והמדינה שתכליתה חורבן היהדות מאז ועד היום - כהגדרתו הנוקבת של מרןהגרח"ס הלוי, שלא נס ליחה עד רגע זה ועד בכלל. וממילא אין הכרת הטוב כלפיו.


שאר לעמו
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2473
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 377 פעמים
קיבל תודה: 792 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 02 מאי 2018, 09:48

שאר לעמו כתב:
הפקדתי שומרים כתב: זה מה שיוצא שבמקום להודות שבשואה וכו' וכו' קרו לעם ישראל דברים איומים גם בלא הציונים. מחפשים בקטנות..אם עשרים וחמשה אלף או שלושים וחמשה וכו' וכו'..
תסתכל על הששה מליון יהודים שנטבחו בשואה...על עשרות ומאות אלפי יהודים בברית המועצות...ואילו כאן על מה אתה (@ש"ל) דן? אם זה 25 אלף או 35 אלף..כנראה שמצבנו טוב..בהשוואה למה שקרה בשואה.
הנידון הוא לא כמה צרות היו בעם ישראל, אלא האם ההתנהגות של היישות הציונית כאן בארץ הביאה לגל של הריגות גדולות בארץ שהיו יכולים להיחסך אילו לא היו מתנהגים בהתגרות כלפי הערבים (ושמסיבה זו אין חלקנו עם חלקם). מה זה קשור לצרות שהיו באירופה?
ואם באירופה היו צרות, זה סיבה שירגיזו פה את הערבים כדי שגם פה יהיו צרות שיתוספו על הצרות שבגולה? ואם לדידך לא נורא אם נהרגו פה 25,000 בני אדם, כי זה קטנה בהשוואה לצרות אחרות, ושווה בשביל המדינה, אז כמובן אנחנו לא באותו קו.. (אלא שלא נראה לי שזו כוונתך, אלא מה כן..)
הלום ראיתי בקובץ התורני המשובח "תבונות ב", בעמ' תקס"ד שהגרח"ש ליבוביץ זצ"ל סיפר, וכ"כ שם בהאי לישנא:
כט. במלחמת העולם הראשונה כשהאנגלים לחמו כנגד הגרמנים, ז'בוטינסקי ארגן אז גדודי יהודים שלחמו בצבאות אנגליה. וכידוע זה גרם אח"כ הרבה לשנאה על היהודים. היטלר ימ"ש ג"כ לקח זאת בחשבון. אבל בשעתו אמר הגר"ח לר' ברוך בער, שאלו היהודים שלחמו הם רודפים על הכלל ישראל. והוסיף ואמר לר' ברוך בער ואם אתה תאמר כן בשמי אתה רודף עלי! כל כך פחד מהציונים.
כלומר הגדולים שחיו בצילה של תקופה זו ראו חלק מהשנאה של היטלר גם את העובדה שהציונים נלחמו נגדם בארץ במלחמת העולם הראשונה, והבריטים ניצחו אותם אז, כידוע.


אלימלך
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1000
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 115 פעמים
קיבל תודה: 411 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי אלימלך » 03 מאי 2018, 13:56

שאר לעמו כתב:כלפי השלטון שהוא שלטן מינות גמור (ולענין זה אין חל ענין תינוקות שנישבו) אין לנו שום הכרת הטוב. אין הבדל בינם לבין גוים כלום לענין לדונם לכף זכות.
למה כונתך? הרי תינוק שנשבה לא נענש גם על ז' מצוות בני נח שהשכל מחייבם כדמוכח בגמ' בשבת שמביא קרבן על ע"ז.


שאר לעמו
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2473
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 377 פעמים
קיבל תודה: 792 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 03 מאי 2018, 14:06

אז גם הצאר ניקולאי, וסטאלין והיטלר ימש"ו, הינם תינוקות שנשבו ולא יענשו..

מי שמודע שהוא נלחם באחר יקבל את עונשו.
ואלו מודעים היטב למלחמתם נגד שומרי המצוות ונגד התורה


פותח הנושא
מצפה לישועה
מאמרים: 0
הודעות: 56
הצטרף: 19 אפריל 2018, 17:42
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 29 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי מצפה לישועה » 03 מאי 2018, 14:55

באמת זה נקודה מאד מעניינת. למה גוי נענש על ז' מצוות, הכי גוי אינו נחשב תינוק שנשבה?
האם באמת גוי חייב בז' מצוות רק לאחר שאינו תינוק שנשבה?
ואם תמצי לומר שגוי חייב אפילו בכה"ג ויהודי לא, צריך להבין את מסברא.


בנציון
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 791
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 320 פעמים
קיבל תודה: 352 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי בנציון » 03 מאי 2018, 15:05

אולי מאותה סיבה שהקב"ה מצרף מחשבה למעשה אצל גוי, משום שגוי הוא בטבעו רע, [הוא מושרש בכוחות הס"א], וזה רצונו הפנימי, ולכן גם לא שייך לפטור אותו משום שהוא תינוק שנשבה משום שיש להניח שאף אם היה יודע לא היה מקיים את המצוות, מה שאין כן יהודי שהנקודה הפנימית שלו תמיד שואפת לטוב.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “אקטואליה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: בר נש, מודים דרבנן, משכנות יעקב | 7 אורחים