הלל של יום ראשון אחרי הדלקת נרות של יום שני???

יל"ע אם אפשר לומר הלל של יום ראשון אחרי הדלקת נרות של יום שני, כגון השנה שיום שני חל בשבת, ומדליקים נרות של יום שני מבעוד יום, מה הדין במי ששכח לומר הלל עד הדלקת נרות, האם יכול להדליק נרות ואח"כ לקרוא הלל, או שחייב לקרוא הלל תחילה, ורק אח"כ להדליק?
 

נדיב לב

משתמש ותיק
לישועתך קויתי השם אמר:
יל"ע אם אפשר לומר הלל של יום ראשון אחרי הדלקת נרות של יום שני, כגון השנה שיום שני חל בשבת, ומדליקים נרות של יום שני מבעוד יום, מה הדין במי ששכח לומר הלל עד הדלקת נרות, האם יכול להדליק נרות ואח"כ לקרוא הלל, או שחייב לקרוא הלל תחילה, ורק אח"כ להדליק?


לכאורה אפשר לתלות, אם נר חנוכה שמדליק בערב שבת קיום המצווה בפועל הוא בערב שבת [וחז"ל הקדימו] או לעולם בשבת. ובהר צבי כתב שההדלקה בע"ש קיום מצוותה בשבת ולא בע"ש. עיין כאן

ב. ייתכן שאין סתירה בין השנים. אמירת הלל זמנה כל היום, ומנגד הדלקת נר חנוכה בע"ש לא שנא ממדליק נ"ח בפלג המנחה מכל סיבה שהיא.
 

לישועתך קויתי השם

משתמש ותיק
פותח הנושא
נדיב לב אמר:
ב. ייתכן שאין סתירה בין השנים. אמירת הלל זמנה כל היום, ומנגד הדלקת נר חנוכה בע"ש לא שנא ממדליק נ"ח בפלג המנחה מכל סיבה שהיא.
יל"ע גם בכל יום אחרי פלג המנחה.
 

בשלמא

משתמש ותיק
לישועתך קויתי השם אמר:
יל"ע אם אפשר לומר הלל של יום ראשון אחרי הדלקת נרות של יום שני, כגון השנה שיום שני חל בשבת, ומדליקים נרות של יום שני מבעוד יום, מה הדין במי ששכח לומר הלל עד הדלקת נרות, האם יכול להדליק נרות ואח"כ לקרוא הלל, או שחייב לקרוא הלל תחילה, ורק אח"כ להדליק?
הרי מדובר בב' מצוות נפרדים.
ואם אתה דן מצד תרתי דסתרי שהשעה"צ מביא  (תוקן) מהפרמ"ג לגבי תפילת מנחה בעש"ק לאחר הדלקת הנרות
ומכיון שמנהג (רוב) העולם לא להקפיד ע"ז הרי התשובה לפניך
 
 

לישועתך קויתי השם

משתמש ותיק
פותח הנושא
בשלמא אמר:
לישועתך קויתי השם אמר:
יל"ע אם אפשר לומר הלל של יום ראשון אחרי הדלקת נרות של יום שני, כגון השנה שיום שני חל בשבת, ומדליקים נרות של יום שני מבעוד יום, מה הדין במי ששכח לומר הלל עד הדלקת נרות, האם יכול להדליק נרות ואח"כ לקרוא הלל, או שחייב לקרוא הלל תחילה, ורק אח"כ להדליק?
הרי מדובר בב' מצוות נפרדים.
ואם אתה דן מצד תרתי דסתרי שהשעה"צ מביא מהמשנ"ב לגבי תפילת מנחה בעש"ק לאחר הדלקת הנרות
ומכיון שמנהג (רוב) העולם לא להקפיד ע"ז הרי התשובה לפניך
איפה השעה"צ?
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
לישועתך קויתי השם אמר:
יל"ע אם אפשר לומר הלל של יום ראשון אחרי הדלקת נרות של יום שני, כגון השנה שיום שני חל בשבת, ומדליקים נרות של יום שני מבעוד יום, מה הדין במי ששכח לומר הלל עד הדלקת נרות, האם יכול להדליק נרות ואח"כ לקרוא הלל, או שחייב לקרוא הלל תחילה, ורק אח"כ להדליק?
אם לא אמר ודאי יאמר אין בזה ספק, כי הם שני חיובים נפרדים, וההדלקה אינה כקבלת שבת ואין בה אלא קיום מצוה בעלמא.
 
 
חלק עליון תַחתִית