מסתפק במועט
משתמש ותיק
עד כמה שאני זוכר הנימוק שיתד העלו היה כמו שכתבתי.איש ווילנא אמר:אולי סתם נמנעים מציור כוכבים משום לא תעשון איתי.
עד כמה שאני זוכר הנימוק שיתד העלו היה כמו שכתבתי.איש ווילנא אמר:אולי סתם נמנעים מציור כוכבים משום לא תעשון איתי.
ציון הלא תשאלי אמר:נדיב לב אמר:י.ק אמר:מסתמא כבודו למד עם הרב עובדיה חברותא עשרות שנים שאתה יודע לומר דברים כאלה בביטחון מלא. בטח למדת גם עם כל שאר גדולי ישראל
אני כתבתי כן בגלל שאני מכיר הרבה את כתביו של הרב עובדיה וקראתי הרבה ספרי קורות חיים ודומיהם, ולא דמיינתי דמיונות כאלה. וזה שסגנון הלימוד והכתיבה, גם במוסר שונה, זה לא מוכיח כלום שלא למד ולא העריך
איך שיהיה הרב עובדיה והרב הוטנר הכירו אחד את השני, אבל להמשיך לדון כ"כ הרבה מה כוונת עורכי העיתון זה סתם ביטול תורה שלא נותן כלום
בדיוק בגלל מה שכתבת, אין לי סיבה או מטרה לפאר בשקר את הגרע"י, שלא חסר בתשבחות אחרות שיש בהם ממש, והרבה.
למסקנה הזו שלא היה לו עסק בהגות מחשבתית מסוגת הפחד יצחק, אין צורך בהיכרות כחברותא אפילו לא כשל תלמיד, די להסתכל בספריו המלאים מזן אל זן ולהגיע למסקנה הפשוטה מכל, מה גם שלא הוזכר בשותי"ו או בספריו. כמובן אין זה סותר שהיה או לא היה ידידו. תצליח ידידי.
עוד הבהרה, אל תחשוב, שאם הגרע"י לא עסק בהגות מחשבתית מהרלי"ת, מפחית בערכו או בכישוריו, ממש לא, זה בא מתוך בחירתו במה לעסוק ובמה למשוך ידו. בפרט שהקדיש רוב ימיו לכתיבת ספריו ההלכתיים. ואולי בזה תנוח דעתך, כשכותבים שלא היה לו עסק וכו' אין המכוון בגלל חוסר כישורים. וכמו שהחזון איש בהכרח לא היה פותח ספרים מסוג זה.
להרב "נדיב לב" היקר ,,, שמע עצה לי אליך שלוחה ,,, מכיון שכל ידיעותיך על גדולי ישראל כנראה הן לא רבות ,,, כי אנחנו בראשד שלנו הקטן שואלים : מה הם כבר יכולים לדעת ??? ,,, וההוכחות שלנו הם מהכתובים בספריהם שזה היה מרכז חייהם ,,, אז הנה הגרע"י ידע רק ב"י ושו"ע כי זה היה ענינו כל חייו !!!
זה מה שנקרא צמצום המוחין !!!
אין לנו כלים להכנס לראשן של גדולי ישראל ולהבין כמה רחב הוא, כמה הם יכולים להכיל כמויות אדירות של מידע וחומר אין סופי בתורה ,,,
נכון אמנם המוטו של הגרע"י היה להחזיר עטרה ליושנה, ולדון ולחדש הלכות בכל יום ויום ,,, ובזה התעסק במרכז חייו, אך האם ידועה לך כמה מוסר הוא למד ואיזה ספרים הוא חזר עליהם מאות פעמים ,,, והכל בשביל שיקנה לעצמו מידת הענווה ???
האם ידוע לך כמה שנים הוא למד קבלה עם גדולי המקובלים בינהם : הרב מרדכי שרעבי (יחד עם האדמו"ר מבלעז שליט"א) ועוד מקובלים ידועים מדורות שעברו ,,, האם לכן נקרא לו המקובל האלוקי לגרע"י ,,, לא !!! אבל זה לא אומר שהוא למד את כל אוצרות חיים, עץ חיים, מבוא שערים, ספרא דצניעותא, ועוד ועוד ועוד ועוד ספרים שנתגלו ונמצאו בלוים ומשומשים ,,, ספרי הגר"א ורמח"ל !!!
האם ידעת שהרב מצגר ממכון ירושלים העיד שהוא פעם נכנס עם הרב הרטמן המוציא לאור את כל ספרי המהר"ל עם הגהותיו, וביקש הסכמה מהרב עובדיה, וכן ביקש לדעת האם הוא שמע הכלות ופסקי דין מהמהר"ל ?? והעיד הרב הרטמן שהרב עובדיה חשב כמה דקות והתחיל לומר עלו עשרות עדשרות מקורות ומ"מ מתוך ספרי מהר"ל ,,, והכל בעיון מבעיט !!!
האם נכנה את הרב עובדיה כתלמיד של ר' משה שפירא ??? ובעל איש מחשובדיק ,,, לא יודע וכנראה שלא !!! אבל זה שהיה לו שהיה לו שליטה בכל מכמני התורה, זה פשוט ווודאי שזה כך !!!
הרב עובדיה היה בקיא בספרי ר' נחמן מברסלב, בספרי חב"ד, היה בקיא בכל התורה כולה פשוטו כמשמעו ,,,
ולמה זה קשה לנו להאמין ולתפוס את זה ??? כי אנחנו ממלאים את כל הראש בנייעס אין סופי, קורונה ,,, בחירות ,,, רבנים ,,, מחלוקות ,,, עץ ,,, ג' ,,, מחבלים ,,, שונאים ,,, איך יהיה מקום מספיק גם להכליע את כל התורה ???
הם גדולי ישראל עסקו רק בזה !!!
ויכלו להכיל את הכל !!!
יש לי עוד רבות סיפורים על ידיעה מכלי ראשון או שאני הייתי בעל המעשה, על גדולי ישראל היודעים ,,,הכל !!!
ואכמ"ל !
אבל בא אחדש לך כמה דברים שכלל לא ידעת עליהם ואנכי הקטן יודע עליהם מכלי ראשון :
סליחה על ההערה שוב ,,, כנראה שמכובדי היקר והנעלה לא הבין מה שכתבתי אין אני חסידו של מרן קדישא ,,, והבנתי את שאמרת שאין זה סותר מגדלותו של רב בישראל ואפילו מרן חהזון איש ,,, אם הוא לא יפתח ספר כזה או אחר ,,,נדיב לב אמר:ציון הלא תשאלי אמר:נדיב לב אמר:
בדיוק בגלל מה שכתבת, אין לי סיבה או מטרה לפאר בשקר את הגרע"י, שלא חסר בתשבחות אחרות שיש בהם ממש, והרבה.
למסקנה הזו שלא היה לו עסק בהגות מחשבתית מסוגת הפחד יצחק, אין צורך בהיכרות כחברותא אפילו לא כשל תלמיד, די להסתכל בספריו המלאים מזן אל זן ולהגיע למסקנה הפשוטה מכל, מה גם שלא הוזכר בשותי"ו או בספריו. כמובן אין זה סותר שהיה או לא היה ידידו. תצליח ידידי.
עוד הבהרה, אל תחשוב, שאם הגרע"י לא עסק בהגות מחשבתית מהרלי"ת, מפחית בערכו או בכישוריו, ממש לא, זה בא מתוך בחירתו במה לעסוק ובמה למשוך ידו. בפרט שהקדיש רוב ימיו לכתיבת ספריו ההלכתיים. ואולי בזה תנוח דעתך, כשכותבים שלא היה לו עסק וכו' אין המכוון בגלל חוסר כישורים. וכמו שהחזון איש בהכרח לא היה פותח ספרים מסוג זה.
להרב "נדיב לב" היקר ,,, שמע עצה לי אליך שלוחה ,,, מכיון שכל ידיעותיך על גדולי ישראל כנראה הן לא רבות ,,, כי אנחנו בראשד שלנו הקטן שואלים : מה הם כבר יכולים לדעת ??? ,,, וההוכחות שלנו הם מהכתובים בספריהם שזה היה מרכז חייהם ,,, אז הנה הגרע"י ידע רק ב"י ושו"ע כי זה היה ענינו כל חייו !!!
זה מה שנקרא צמצום המוחין !!!
אין לנו כלים להכנס לראשן של גדולי ישראל ולהבין כמה רחב הוא, כמה הם יכולים להכיל כמויות אדירות של מידע וחומר אין סופי בתורה ,,,
נכון אמנם המוטו של הגרע"י היה להחזיר עטרה ליושנה, ולדון ולחדש הלכות בכל יום ויום ,,, ובזה התעסק במרכז חייו, אך האם ידועה לך כמה מוסר הוא למד ואיזה ספרים הוא חזר עליהם מאות פעמים ,,, והכל בשביל שיקנה לעצמו מידת הענווה ???
האם ידוע לך כמה שנים הוא למד קבלה עם גדולי המקובלים בינהם : הרב מרדכי שרעבי (יחד עם האדמו"ר מבלעז שליט"א) ועוד מקובלים ידועים מדורות שעברו ,,, האם לכן נקרא לו המקובל האלוקי לגרע"י ,,, לא !!! אבל זה לא אומר שהוא למד את כל אוצרות חיים, עץ חיים, מבוא שערים, ספרא דצניעותא, ועוד ועוד ועוד ועוד ספרים שנתגלו ונמצאו בלוים ומשומשים ,,, ספרי הגר"א ורמח"ל !!!
האם ידעת שהרב מצגר ממכון ירושלים העיד שהוא פעם נכנס עם הרב הרטמן המוציא לאור את כל ספרי המהר"ל עם הגהותיו, וביקש הסכמה מהרב עובדיה, וכן ביקש לדעת האם הוא שמע הכלות ופסקי דין מהמהר"ל ?? והעיד הרב הרטמן שהרב עובדיה חשב כמה דקות והתחיל לומר עלו עשרות עדשרות מקורות ומ"מ מתוך ספרי מהר"ל ,,, והכל בעיון מבעיט !!!
האם נכנה את הרב עובדיה כתלמיד של ר' משה שפירא ??? ובעל איש מחשובדיק ,,, לא יודע וכנראה שלא !!! אבל זה שהיה לו שהיה לו שליטה בכל מכמני התורה, זה פשוט ווודאי שזה כך !!!
הרב עובדיה היה בקיא בספרי ר' נחמן מברסלב, בספרי חב"ד, היה בקיא בכל התורה כולה פשוטו כמשמעו ,,,
ולמה זה קשה לנו להאמין ולתפוס את זה ??? כי אנחנו ממלאים את כל הראש בנייעס אין סופי, קורונה ,,, בחירות ,,, רבנים ,,, מחלוקות ,,, עץ ,,, ג' ,,, מחבלים ,,, שונאים ,,, איך יהיה מקום מספיק גם להכליע את כל התורה ???
הם גדולי ישראל עסקו רק בזה !!!
ויכלו להכיל את הכל !!!
יש לי עוד רבות סיפורים על ידיעה מכלי ראשון או שאני הייתי בעל המעשה, על גדולי ישראל היודעים ,,,הכל !!!
ואכמ"ל !
אבל בא אחדש לך כמה דברים שכלל לא ידעת עליהם ואנכי הקטן יודע עליהם מכלי ראשון :
מכובדי כל מה שכתבת כהודעת תגובה על דברי, לא רלוונטי מלבד מה שהדגשתי. באשכול אחר שיעסוק בגדלותו של הגרע"י זצ"ל זה רעיון טוב להעלות הודעה מסוג זה.
ולמה? כי אין בינינו באמת וויכוח במהות הדברים. וכבר הבהרתי בהודעה לעיל, [ואין לי אלא להעתיק כאן שוב חלק ממנה] שמה שהגרע"י לא עסק בהגות מחשבתית מהרלי"ת, אין זה מפחית בערכו או בכישוריו, ממש לא, זה בא מתוך בחירתו במה לעסוק ובמה למשוך ידו. ואולי בזה תנוח דעתך, כשכותבים שלא היה לו עסק וכו' אין המכוון בגלל חוסר כישורים. וכמו שהחזון איש בהכרח לא היה פותח ספרים מסוג זה. ובוודאי אין בזה ללמד על חוסר שליטה "בכל מכמני התורה" כפי שכתבת. עם כל הכבוד לספרי הפחד יצחק, מי שלא רכש קנינו בהם, לא יתפס בעיני מאן דהו כחסר שליטה בחלקי התורה וודאי לא בעיני המקום.
אני שמח שיש כאן בפורום מכובד זה איש ציניקן שלא עונה לעניין ,,, ולוקח כל נושא לאיפה שבא לו ,,, ויישר כח על הסניטה של הפסיקים זה תחביב ישן ,,, שקשה להתנתק ממנו ,,, מקוה שתסדר עם זה בהמשך !!!נדיב לב אמר:מכובדי @ציון הלא תשאלי מרגיש לי שהנושא רגיש אצלך. ודיון ענייני יהיה קצת קשה לנהל בלי שיראה למאן דהו כפגיעה חלילה בגדול מישראל. על כן אמשוך ידי מהנושא.
ובכל מקרה ארשה לי לסנוט בך על כך שמר מתעקש לא ללמוד וליישם מה שכתבו לו כאן :) בענין הפסיקים.
ציון הלא תשאלי אמר:אני שמח שיש כאן בפורום מכובד זה איש ציניקן שלא עונה לעניין ,,, ולוקח כל נושא לאיפה שבא לו ,,, ויישר כח על הסניטה של הפסיקים זה תחביב ישן ,,, שקשה להתנתק ממנו ,,, מקוה שתסדר עם זה בהמשך !!!נדיב לב אמר:מכובדי @ציון הלא תשאלי מרגיש לי שהנושא רגיש אצלך. ודיון ענייני יהיה קצת קשה לנהל בלי שיראה למאן דהו כפגיעה חלילה בגדול מישראל. על כן אמשוך ידי מהנושא.
ובכל מקרה ארשה לי לסנוט בך על כך שמר מתעקש לא ללמוד וליישם מה שכתבו לו כאן :) בענין הפסיקים.
אוי, כמה שאתה צודק! ובפרט בסיפא המודגש!מתאהב על ידך אמר:לגבי עיתון משפחה, אין ספק שהם יותר טובים מפעם בעקבות הלחץ ובעד התמיכה שקיבלו אח"כ.
אבל!
יש שם שני עורכים ראשיים שאחד הוא אדם נפלא ומזכה הרבים (רמז: הוא היה פעם העורך של יתד)
והשני אדם שמצהיר בגלוי על רצונו להוציא את המוני האברכים מהכוללים ולהשאיר רק עילויים.
הבעיה היא שהשני שולט על הראשון ואף מתעמר בו, ומה גם שהשני הזה מקורב מאוד לגביר מחו"ל שמשקיע כספים בדיוק בזה.
וכעת אל תתפלאו למה הם משדרים כל הזמן גם הערצה נאה להצלחה רוחנית וגם הערצה מטורפת להצלחה חמרית.
מעריך את מידת הדרך ארץ שלך לרבך.... אני לאחר כזה סיפור לא הייתי כותב ראש הישיבה שלי...מוחל וסולח אמר:ראש הישיבה שלי חתם בזמנו על מכתב שפורסם בעיתון יתד נאמן, נגד משפחה, עוד טרם לקח הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל את המושכות ביתד נאמן לידיו.
וכאשר נשאל ע"כ ע"י בחורי הישיבה, ענה, "הכריחו אותי לחתום".
גאָר פשוט: חייו קודמין.E. W אמר:לחתום נגד אנשים ולבזותם בפרהסיה רק בגלל לחץ של עסקנים? גם ליהודי עם הארץ הגון לא הייתי מחשיבו....
אם זה ההסבר שלו אז אולי כן נחשב לעם הארץ הגון.... לא זו דרכה של תורה, מה אם לא תגורו... מקסימום כבודו היה קצת נפגע.. נו, לכן זה התר לבזות בפרהסיה, מלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעוה"ב... לא מציע לו להסתמך על התירוץ של חיי כבודו קודמין....לבי במערב אמר:גאָר פשוט: חייו קודמין.E. W אמר:לחתום נגד אנשים ולבזותם בפרהסיה רק בגלל לחץ של עסקנים? גם ליהודי עם הארץ הגון לא הייתי מחשיבו....
ועכ"פ, שים נא לב שלא כתבתי 'חיי כבודו', ודו"ק.נדיב לב אמר:אוי כמה שאתה תמים..:)
E. W אמר:אם זה ההסבר שלו אז אולי כן נחשב לעם הארץ הגון.... לא זו דרכה של תורה, מה אם לא תגורו... מקסימום כבודו היה קצת נפגע.. נו, לכן זה התר לבזות בפרהסיה, מלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעוה"ב... לא מציע לו להסתמך על התירוץ של חיי כבודו קודמין....לבי במערב אמר:גאָר פשוט: חייו קודמין.E. W אמר:לחתום נגד אנשים ולבזותם בפרהסיה רק בגלל לחץ של עסקנים? גם ליהודי עם הארץ הגון לא הייתי מחשיבו....
הגר"מ צדקה שליט"א נוהג לומר, דצ"ל 'חנוכה שמח לפי הרמב"ם'...נדיב לב אמר:מדוע אומרים חנוכה שמח, הניחא פורים שמח, אבל חנוכה?
לבי במערב אמר:הגר"מ צדקה שליט"א נוהג לומר, דצ"ל 'חנוכה שמח לפי הרמב"ם'...נדיב לב אמר:מדוע אומרים חנוכה שמח, הניחא פורים שמח, אבל חנוכה?
ויש שרמזו, ד'שמח' ר"ת 'שבת מילה חודש', ג' גזרות היוונים שבטלו מעלינו.
מסתפק במועט אמר:עד כמה שאני זוכר הנימוק שיתד העלו היה כמו שכתבתי.איש ווילנא אמר:אולי סתם נמנעים מציור כוכבים משום לא תעשון איתי.
מחילה מכבודכם, אבל אולי תוכלו להסביר לבער כמוני, מה הבעיה בצאת הכוכבים?עקביא בן מהלל אומר אמר:מסתפק במועט אמר:עד כמה שאני זוכר הנימוק שיתד העלו היה כמו שכתבתי.איש ווילנא אמר:אולי סתם נמנעים מציור כוכבים משום לא תעשון איתי.
נשמע הזוי מה שכתבת
יותר נראה מה שהסביר איש וילנא
דברי מר מנוגדים בהחלט לרוח חז"ל.E. W אמר:מעריך את מידת הדרך ארץ שלך לרבך.... אני לאחר כזה סיפור לא הייתי כותב ראש הישיבה שלי...מוחל וסולח אמר:ראש הישיבה שלי חתם בזמנו על מכתב שפורסם בעיתון יתד נאמן, נגד משפחה, עוד טרם לקח הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל את המושכות ביתד נאמן לידיו.
וכאשר נשאל ע"כ ע"י בחורי הישיבה, ענה, "הכריחו אותי לחתום".
לחתום נגד אנשים ולבזותם בפרהסיה רק בגלל לחץ של עסקנים? גם ליהודי עם הארץ הגון לא הייתי מחשיבו....
מוחל וסולח אמר:דברי מר מנוגדים בהחלט לרוח חז"ל.E. W אמר:מעריך את מידת הדרך ארץ שלך לרבך.... אני לאחר כזה סיפור לא הייתי כותב ראש הישיבה שלי...מוחל וסולח אמר:ראש הישיבה שלי חתם בזמנו על מכתב שפורסם בעיתון יתד נאמן, נגד משפחה, עוד טרם לקח הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל את המושכות ביתד נאמן לידיו.
וכאשר נשאל ע"כ ע"י בחורי הישיבה, ענה, "הכריחו אותי לחתום".
לחתום נגד אנשים ולבזותם בפרהסיה רק בגלל לחץ של עסקנים? גם ליהודי עם הארץ הגון לא הייתי מחשיבו....
כביכול אני המבקר של הרב שלי. אני אחליט מתי הוא ראוי להיות הרב שלי, ומתי לא? היש חוצפה גדולה מזו?
היש כסילות גדולה מזו להכניע את עצמי בפני מי, שאני מחליט עד מתי להכניע את עצמי לפניו? זה נקרא רב שלך? או שזה כרטיס האשראי שלך למה שאתה מחליט?
על דרכך נאמר "דרכם כסל למו"
ואני יוצא מגדרי והנהגתי, ואני כותב אישית אליך בלשון חריפה.
הרי אם תרצה ללמד זכות על ראש הישיבה שלי, תמצא בנקל. אלא שבחרת להביא את הפוזיציה שלך.
אני טוען שאתה פטור מלהקשיב לרבנים, כיון שאתה בוחר אותם לפי מה שעולה בדעתך, לפי רצונותיך, ולפי שיקול דעתך.
בעצם, אתה הרב של עצמך. אז למה לך רבנים כלל?
ילמד מר את המשנה באבות פרק א' משנה ו', אולי ישכיל.
אציין לך שאם תראה מה מבאר המהר"ל בדרך חיים במשנה זו, תבין את שגגתך.
E. W אמר:מוחל וסולח אמר:דברי מר מנוגדים בהחלט לרוח חז"ל.E. W אמר:מעריך את מידת הדרך ארץ שלך לרבך.... אני לאחר כזה סיפור לא הייתי כותב ראש הישיבה שלי...
לחתום נגד אנשים ולבזותם בפרהסיה רק בגלל לחץ של עסקנים? גם ליהודי עם הארץ הגון לא הייתי מחשיבו....
כביכול אני המבקר של הרב שלי. אני אחליט מתי הוא ראוי להיות הרב שלי, ומתי לא? היש חוצפה גדולה מזו?
היש כסילות גדולה מזו להכניע את עצמי בפני מי, שאני מחליט עד מתי להכניע את עצמי לפניו? זה נקרא רב שלך? או שזה כרטיס האשראי שלך למה שאתה מחליט?
על דרכך נאמר "דרכם כסל למו"
ואני יוצא מגדרי והנהגתי, ואני כותב אישית אליך בלשון חריפה.
הרי אם תרצה ללמד זכות על ראש הישיבה שלי, תמצא בנקל. אלא שבחרת להביא את הפוזיציה שלך.
אני טוען שאתה פטור מלהקשיב לרבנים, כיון שאתה בוחר אותם לפי מה שעולה בדעתך, לפי רצונותיך, ולפי שיקול דעתך.
בעצם, אתה הרב של עצמך. אז למה לך רבנים כלל?
ילמד מר את המשנה באבות פרק א' משנה ו', אולי ישכיל.
אציין לך שאם תראה מה מבאר המהר"ל בדרך חיים במשנה זו, תבין את שגגתך.
יעיין כבודו במסכת מועד קטן דף יז." אם דומה הרב למלאך ה' צבאות יבקשו תורה מפיו ואם לאו אל יבקשו תורה מפיו". כך שרוח חז"ל בהחלט אומרת לך כללים ממי לבקש תורה....ומי ראוי ללמדך תורה
עכשיו תחליט לבד האם אדם שמתנהג כמו שסיפרת נראה לך כמלאך ה' צבאות.
אתה ממש יכול לחלוק עלי ולא להסכים איתי, אבל אני לא מצליח להבין איך סיפור כזה מסתדר לך עם כל מה שלמדת על ענייני ביטחון בה', לא תגורו מפני איש, וסתם קצת פחד מעונשי שמים....
ועוד יש שעונים לי שאני תמים.. כביכול זה המצב הרגיל אצל ת"ח רח"ל...
הכוונה לשי' ר"ת, כמובן...מ.ה. אמר:מחילה מכבודכם, אבל אולי תוכלו להסביר לבער כמוני, מה הבעיה בצאת הכוכבים?
מוחל וסולח אמר:E. W אמר:מוחל וסולח אמר:דברי מר מנוגדים בהחלט לרוח חז"ל.
כביכול אני המבקר של הרב שלי. אני אחליט מתי הוא ראוי להיות הרב שלי, ומתי לא? היש חוצפה גדולה מזו?
היש כסילות גדולה מזו להכניע את עצמי בפני מי, שאני מחליט עד מתי להכניע את עצמי לפניו? זה נקרא רב שלך? או שזה כרטיס האשראי שלך למה שאתה מחליט?
על דרכך נאמר "דרכם כסל למו"
ואני יוצא מגדרי והנהגתי, ואני כותב אישית אליך בלשון חריפה.
הרי אם תרצה ללמד זכות על ראש הישיבה שלי, תמצא בנקל. אלא שבחרת להביא את הפוזיציה שלך.
אני טוען שאתה פטור מלהקשיב לרבנים, כיון שאתה בוחר אותם לפי מה שעולה בדעתך, לפי רצונותיך, ולפי שיקול דעתך.
בעצם, אתה הרב של עצמך. אז למה לך רבנים כלל?
ילמד מר את המשנה באבות פרק א' משנה ו', אולי ישכיל.
אציין לך שאם תראה מה מבאר המהר"ל בדרך חיים במשנה זו, תבין את שגגתך.
יעיין כבודו במסכת מועד קטן דף יז." אם דומה הרב למלאך ה' צבאות יבקשו תורה מפיו ואם לאו אל יבקשו תורה מפיו". כך שרוח חז"ל בהחלט אומרת לך כללים ממי לבקש תורה....ומי ראוי ללמדך תורה
עכשיו תחליט לבד האם אדם שמתנהג כמו שסיפרת נראה לך כמלאך ה' צבאות.
אתה ממש יכול לחלוק עלי ולא להסכים איתי, אבל אני לא מצליח להבין איך סיפור כזה מסתדר לך עם כל מה שלמדת על ענייני ביטחון בה', לא תגורו מפני איש, וסתם קצת פחד מעונשי שמים....
ועוד יש שעונים לי שאני תמים.. כביכול זה המצב הרגיל אצל ת"ח רח"ל...
לך יש דעת בעלי בתים.
גם לי.
ההבדל בינינו, שאני לא מראה את קוטן דעת בעלי הבתים שלי בציבור.
לעומת זאת, אתה צועק "ראו כמה קטן אני, כמה אני מדבר גבוהה, כביכול יש לי מושג מה אני אומר".
שיהיה לך לבריאות.
ואני חוזר ואומר, שאם תראה את הביאור במשנה האמורה, הרי שהדברים יראו לך אחרת לגמרי.
ועל עצם המשפט שציטטת ממסכת מועד קטן, אולי תתרץ לי את הסתירה בדברי הרמב"ם בהלכות ת"ת פרק ד' הלכה ב',
"וכן הרב שאינו הולך בדרך טובה אף על פי שחכם גדול הוא וכל העם צריכין לו אין מתלמדין ממנו, עד שיחזור למוטב שנאמר כי שפתי כוהן ישמרו דעת, ותורה יבקשו מפיהו כי מלאך ד' צבאות הוא אמרו חכמים אם דומה הרב למלאך ד' צבאות, תורה יבקשו מפיהו ואם לאו אל יבקשו תורה מפיהו"
כלומר? יש מי שסובר שצאת השבת הוא לא בצאת הכוכבים?לבי במערב אמר:הכוונה לשי' ר"ת, כמובן...מ.ה. אמר:מחילה מכבודכם, אבל אולי תוכלו להסביר לבער כמוני, מה הבעיה בצאת הכוכבים?
אין מה להסבירמ.ה. אמר:מחילה מכבודכם, אבל אולי תוכלו להסביר לבער כמוני, מה הבעיה בצאת הכוכבים?עקביא בן מהלל אומר אמר:מסתפק במועט אמר:עד כמה שאני זוכר הנימוק שיתד העלו היה כמו שכתבתי.
נשמע הזוי מה שכתבת
יותר נראה מה שהסביר איש וילנא
יש מי שסובר שהשבת לא יוצאת בצאת הכוכבים? או שמא שהכוכבים המדוברים הם לא בשמים?
כמובן שאני מכיר במחלוקת הגאונים ור"ת, ולאו דווקא מהפורום הנכבד הזה,לבי במערב אמר:כמובן, הכוונה שאף כשנראים ג' כוכבים עדיין לא יצאה הש"ק, ולא - ח"ו - להיפך.
תמהני: מר באמת אינו יודע ממחלו' ר"ת והגאונים?! הענין נדוש כהוגן, אף בכ"מ די באתרא הדין...