הרב עובדיה הניח זר פרחים על קבר ר"י הוטנר?!

נדיב לב

משתמש ותיק
ציון הלא תשאלי אמר:
נדיב לב אמר:
י.ק אמר:
מסתמא כבודו למד עם הרב עובדיה חברותא עשרות שנים שאתה יודע לומר דברים כאלה בביטחון מלא. בטח למדת גם עם כל שאר גדולי ישראל
אני כתבתי כן בגלל שאני מכיר הרבה את כתביו של הרב עובדיה וקראתי הרבה ספרי קורות חיים ודומיהם, ולא דמיינתי דמיונות כאלה. וזה שסגנון הלימוד והכתיבה, גם במוסר שונה, זה לא מוכיח כלום שלא למד ולא העריך
איך שיהיה הרב עובדיה והרב הוטנר הכירו אחד את השני, אבל להמשיך לדון כ"כ הרבה מה כוונת עורכי העיתון זה סתם ביטול תורה שלא נותן כלום
 
בדיוק בגלל מה שכתבת, אין לי סיבה או מטרה לפאר בשקר את הגרע"י, שלא חסר בתשבחות אחרות שיש בהם ממש, והרבה.
למסקנה הזו שלא היה לו עסק בהגות מחשבתית מסוגת הפחד יצחק, אין צורך בהיכרות כחברותא אפילו לא כשל תלמיד, די להסתכל בספריו המלאים מזן אל זן ולהגיע למסקנה הפשוטה מכל, מה גם שלא הוזכר בשותי"ו או בספריו. כמובן אין זה סותר שהיה או לא היה ידידו. תצליח ידידי.

עוד הבהרה, אל תחשוב, שאם הגרע"י לא עסק בהגות מחשבתית מהרלי"ת, מפחית בערכו או בכישוריו, ממש לא, זה בא מתוך בחירתו במה לעסוק ובמה למשוך ידו. בפרט שהקדיש רוב ימיו לכתיבת ספריו ההלכתיים. ואולי בזה תנוח דעתך, כשכותבים שלא היה לו עסק וכו' אין המכוון בגלל חוסר כישורים. וכמו שהחזון איש בהכרח לא היה פותח ספרים מסוג זה.

להרב "נדיב לב" היקר ,,, שמע עצה לי אליך שלוחה ,,, מכיון שכל ידיעותיך על גדולי ישראל כנראה הן לא רבות ,,, כי אנחנו בראשד שלנו הקטן שואלים :  מה הם כבר יכולים לדעת ???  ,,, וההוכחות שלנו הם מהכתובים בספריהם שזה היה מרכז חייהם ,,, אז הנה הגרע"י ידע רק ב"י ושו"ע כי זה היה ענינו כל חייו !!!
זה מה שנקרא צמצום המוחין !!!
אין לנו כלים להכנס לראשן של גדולי ישראל ולהבין כמה רחב הוא, כמה הם יכולים להכיל כמויות אדירות של מידע וחומר אין סופי בתורה ,,, 

נכון אמנם המוטו של הגרע"י היה להחזיר עטרה ליושנה, ולדון ולחדש הלכות בכל יום ויום ,,, ובזה התעסק במרכז חייו, אך האם ידועה לך כמה מוסר הוא למד ואיזה ספרים הוא חזר עליהם מאות פעמים ,,, והכל בשביל שיקנה לעצמו מידת הענווה ???
האם ידוע לך כמה שנים הוא למד קבלה עם גדולי המקובלים בינהם : הרב מרדכי שרעבי (יחד עם האדמו"ר מבלעז שליט"א) ועוד מקובלים ידועים מדורות שעברו ,,, האם לכן נקרא לו המקובל האלוקי לגרע"י ,,, לא !!! אבל זה לא אומר שהוא למד את כל אוצרות חיים, עץ חיים, מבוא שערים, ספרא דצניעותא, ועוד ועוד ועוד ועוד ספרים שנתגלו ונמצאו בלוים ומשומשים ,,, ספרי הגר"א ורמח"ל !!!
האם ידעת שהרב מצגר ממכון ירושלים העיד שהוא פעם נכנס עם הרב הרטמן המוציא לאור את כל ספרי המהר"ל עם הגהותיו, וביקש הסכמה מהרב עובדיה, וכן ביקש לדעת האם הוא שמע הכלות ופסקי דין מהמהר"ל ?? והעיד הרב הרטמן שהרב עובדיה חשב כמה דקות והתחיל לומר עלו עשרות עדשרות מקורות ומ"מ מתוך ספרי מהר"ל ,,, והכל בעיון מבעיט !!!

האם נכנה את הרב עובדיה כתלמיד של ר' משה שפירא ??? ובעל איש מחשובדיק ,,, לא יודע וכנראה שלא !!! אבל זה שהיה לו שהיה לו שליטה בכל מכמני התורה, זה פשוט ווודאי שזה כך !!!
הרב עובדיה היה בקיא בספרי ר' נחמן מברסלב, בספרי חב"ד, היה בקיא בכל התורה כולה פשוטו כמשמעו ,,,
ולמה זה קשה לנו להאמין ולתפוס את זה ??? כי אנחנו ממלאים את כל הראש בנייעס אין סופי, קורונה ,,, בחירות ,,, רבנים ,,, מחלוקות ,,, עץ ,,, ג' ,,, מחבלים ,,, שונאים ,,, איך יהיה מקום מספיק גם להכליע את כל התורה ???

הם גדולי ישראל עסקו רק בזה !!!
ויכלו להכיל את הכל !!!

יש לי עוד רבות סיפורים על ידיעה מכלי ראשון או שאני הייתי בעל המעשה, על גדולי ישראל היודעים ,,,הכל !!!

ואכמ"ל !

אבל בא אחדש לך כמה דברים שכלל לא ידעת עליהם ואנכי הקטן יודע עליהם מכלי ראשון : 

מכובדי כל מה שכתבת כהודעת תגובה על דברי, לא רלוונטי מלבד מה שהדגשתי. באשכול אחר שיעסוק בגדלותו של הגרע"י זצ"ל זה רעיון טוב להעלות הודעה מסוג זה.

ולמה? כי אין בינינו באמת וויכוח במהות הדברים. וכבר הבהרתי בהודעה לעיל, [ואין לי אלא להעתיק כאן שוב חלק ממנה] שמה שהגרע"י לא עסק בהגות מחשבתית מהרלי"ת, אין זה מפחית בערכו או בכישוריו, ממש לא, זה בא מתוך בחירתו במה לעסוק ובמה למשוך ידו. ואולי בזה תנוח דעתך, כשכותבים שלא היה לו עסק וכו' אין המכוון בגלל חוסר כישורים. וכמו שהחזון איש בהכרח לא היה פותח ספרים מסוג זה. ובוודאי אין בזה ללמד על חוסר שליטה "בכל מכמני התורה" כפי שכתבת. עם כל הכבוד לספרי הפחד יצחק, מי שלא רכש קנינו בהם, לא יתפס בעיני מאן דהו כחסר שליטה בחלקי התורה וודאי לא בעיני המקום.
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
לגבי עיתון משפחה, אין ספק שהם יותר טובים מפעם בעקבות הלחץ ובעד התמיכה שקיבלו אח"כ.

אבל!
יש שם שני עורכים ראשיים שאחד הוא אדם נפלא ומזכה הרבים (רמז: הוא היה פעם העורך של יתד)
והשני אדם שמצהיר בגלוי על רצונו להוציא את המוני האברכים מהכוללים ולהשאיר רק עילויים.
הבעיה היא שהשני שולט על הראשון ואף מתעמר בו, ומה גם שהשני הזה מקורב מאוד לגביר מחו"ל שמשקיע כספים בדיוק בזה. 

וכעת אל תתפלאו למה הם משדרים כל הזמן גם הערצה נאה להצלחה רוחנית וגם הערצה מטורפת להצלחה חמרית. 
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
ציון הלא תשאלי אמר:
נדיב לב אמר:
 
בדיוק בגלל מה שכתבת, אין לי סיבה או מטרה לפאר בשקר את הגרע"י, שלא חסר בתשבחות אחרות שיש בהם ממש, והרבה.
למסקנה הזו שלא היה לו עסק בהגות מחשבתית מסוגת הפחד יצחק, אין צורך בהיכרות כחברותא אפילו לא כשל תלמיד, די להסתכל בספריו המלאים מזן אל זן ולהגיע למסקנה הפשוטה מכל, מה גם שלא הוזכר בשותי"ו או בספריו. כמובן אין זה סותר שהיה או לא היה ידידו. תצליח ידידי.

עוד הבהרה, אל תחשוב, שאם הגרע"י לא עסק בהגות מחשבתית מהרלי"ת, מפחית בערכו או בכישוריו, ממש לא, זה בא מתוך בחירתו במה לעסוק ובמה למשוך ידו. בפרט שהקדיש רוב ימיו לכתיבת ספריו ההלכתיים. ואולי בזה תנוח דעתך, כשכותבים שלא היה לו עסק וכו' אין המכוון בגלל חוסר כישורים. וכמו שהחזון איש בהכרח לא היה פותח ספרים מסוג זה.

להרב "נדיב לב" היקר ,,, שמע עצה לי אליך שלוחה ,,, מכיון שכל ידיעותיך על גדולי ישראל כנראה הן לא רבות ,,, כי אנחנו בראשד שלנו הקטן שואלים :  מה הם כבר יכולים לדעת ???  ,,, וההוכחות שלנו הם מהכתובים בספריהם שזה היה מרכז חייהם ,,, אז הנה הגרע"י ידע רק ב"י ושו"ע כי זה היה ענינו כל חייו !!!
זה מה שנקרא צמצום המוחין !!!
אין לנו כלים להכנס לראשן של גדולי ישראל ולהבין כמה רחב הוא, כמה הם יכולים להכיל כמויות אדירות של מידע וחומר אין סופי בתורה ,,, 

נכון אמנם המוטו של הגרע"י היה להחזיר עטרה ליושנה, ולדון ולחדש הלכות בכל יום ויום ,,, ובזה התעסק במרכז חייו, אך האם ידועה לך כמה מוסר הוא למד ואיזה ספרים הוא חזר עליהם מאות פעמים ,,, והכל בשביל שיקנה לעצמו מידת הענווה ???
האם ידוע לך כמה שנים הוא למד קבלה עם גדולי המקובלים בינהם : הרב מרדכי שרעבי (יחד עם האדמו"ר מבלעז שליט"א) ועוד מקובלים ידועים מדורות שעברו ,,, האם לכן נקרא לו המקובל האלוקי לגרע"י ,,, לא !!! אבל זה לא אומר שהוא למד את כל אוצרות חיים, עץ חיים, מבוא שערים, ספרא דצניעותא, ועוד ועוד ועוד ועוד ספרים שנתגלו ונמצאו בלוים ומשומשים ,,, ספרי הגר"א ורמח"ל !!!
האם ידעת שהרב מצגר ממכון ירושלים העיד שהוא פעם נכנס עם הרב הרטמן המוציא לאור את כל ספרי המהר"ל עם הגהותיו, וביקש הסכמה מהרב עובדיה, וכן ביקש לדעת האם הוא שמע הכלות ופסקי דין מהמהר"ל ?? והעיד הרב הרטמן שהרב עובדיה חשב כמה דקות והתחיל לומר עלו עשרות עדשרות מקורות ומ"מ מתוך ספרי מהר"ל ,,, והכל בעיון מבעיט !!!

האם נכנה את הרב עובדיה כתלמיד של ר' משה שפירא ??? ובעל איש מחשובדיק ,,, לא יודע וכנראה שלא !!! אבל זה שהיה לו שהיה לו שליטה בכל מכמני התורה, זה פשוט ווודאי שזה כך !!!
הרב עובדיה היה בקיא בספרי ר' נחמן מברסלב, בספרי חב"ד, היה בקיא בכל התורה כולה פשוטו כמשמעו ,,,
ולמה זה קשה לנו להאמין ולתפוס את זה ??? כי אנחנו ממלאים את כל הראש בנייעס אין סופי, קורונה ,,, בחירות ,,, רבנים ,,, מחלוקות ,,, עץ ,,, ג' ,,, מחבלים ,,, שונאים ,,, איך יהיה מקום מספיק גם להכליע את כל התורה ???

הם גדולי ישראל עסקו רק בזה !!!
ויכלו להכיל את הכל !!!

יש לי עוד רבות סיפורים על ידיעה מכלי ראשון או שאני הייתי בעל המעשה, על גדולי ישראל היודעים ,,,הכל !!!

ואכמ"ל !

אבל בא אחדש לך כמה דברים שכלל לא ידעת עליהם ואנכי הקטן יודע עליהם מכלי ראשון : 

מכובדי כל מה שכתבת כהודעת תגובה על דברי, לא רלוונטי מלבד מה שהדגשתי. באשכול אחר שיעסוק בגדלותו של הגרע"י זצ"ל זה רעיון טוב להעלות הודעה מסוג זה.

ולמה? כי אין בינינו באמת וויכוח במהות הדברים. וכבר הבהרתי בהודעה לעיל, [ואין לי אלא להעתיק כאן שוב חלק ממנה] שמה שהגרע"י לא עסק בהגות מחשבתית מהרלי"ת, אין זה מפחית בערכו או בכישוריו, ממש לא, זה בא מתוך בחירתו במה לעסוק ובמה למשוך ידו. ואולי בזה תנוח דעתך, כשכותבים שלא היה לו עסק וכו' אין המכוון בגלל חוסר כישורים. וכמו שהחזון איש בהכרח לא היה פותח ספרים מסוג זה. ובוודאי אין בזה ללמד על חוסר שליטה "בכל מכמני התורה" כפי שכתבת. עם כל הכבוד לספרי הפחד יצחק, מי שלא רכש קנינו בהם, לא יתפס בעיני מאן דהו כחסר שליטה בחלקי התורה וודאי לא בעיני המקום.
סליחה על ההערה שוב ,,, כנראה שמכובדי היקר והנעלה לא הבין מה שכתבתי אין אני חסידו של מרן קדישא ,,, והבנתי את שאמרת שאין זה סותר מגדלותו של רב בישראל ואפילו מרן חהזון איש ,,, אם הוא לא יפתח ספר כזה או אחר ,,, 

אך אני כתבתי כנגד לא נגדך אלא כנגד ההשקפה שאם אנחנו לא יכולים או לא מספיקים או לא ראינו שישנם גדולים שלא פתחו ואין זה סותר את גדלותם ,,, אך באתי לומר שכמו שלנו יש הובי (תחביב) שכל אחד מאיתנו אוהב ,,, יש כאלה שאוהבים מוסיקה יש כאלה שאוהבים ציור, יש כאלו שאוהבים נייעס, יש כאלו שאוהבים לדבר על איך ומה ,,, ויש כאלה שאוהבים גם בתחביבם רק ואך תורה ותורה ותורה ,,, 
תורה בכל המכמנים ,,, תורה מכל הסוגים ,,,, וזה לא סותר לעסוק בהלכה ובמשנת חייו ,,, אלא בכל מכל ,,, ולכן היה לו זמן גם לתורה ,,, ולמדרש ,,, ולקבלה ,,, ולמחשבה ,,, ולהכל ,,,

אתה רק צריך להגדיל ראש ,,, 
לא להתרגל מושגים מצוצמים ,,, ובצמצום המוחין ,,, הם הגדולים זה לא כמו אנחנו ,,,

ואסיים בדברי חז"ל : "אילו הראשונים מלאכים אנו בשר ודם ,,, ואילו הם בני אדם אנו כחמורים" 

זה נותן הסתכלות אחרת ,,, וגם מפרגנת על הגדולי ישראל שלנו !!!
 
 

נדיב לב

משתמש ותיק
מכובדי @ציון הלא תשאלי מרגיש לי שהנושא רגיש אצלך. ודיון ענייני יהיה קצת קשה לנהל בלי שיראה למאן דהו כפגיעה חלילה בגדול מישראל. על כן אמשוך ידי מהנושא.

ובכל מקרה ארשה לי לסנוט בך על כך שמר מתעקש לא ללמוד וליישם מה שכתבו לו כאן :) בענין הפסיקים.
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
מכובדי @ציון הלא תשאלי מרגיש לי שהנושא רגיש אצלך. ודיון ענייני יהיה קצת קשה לנהל בלי שיראה למאן דהו כפגיעה חלילה בגדול מישראל. על כן אמשוך ידי מהנושא.

ובכל מקרה ארשה לי לסנוט בך על כך שמר מתעקש לא ללמוד וליישם מה שכתבו לו כאן :) בענין הפסיקים.
אני שמח שיש כאן בפורום מכובד זה איש ציניקן שלא עונה לעניין ,,, ולוקח כל נושא לאיפה שבא לו ,,, ויישר כח על הסניטה של הפסיקים זה תחביב ישן ,,, שקשה להתנתק ממנו ,,, מקוה שתסדר עם זה בהמשך !!!
 
 

נדיב לב

משתמש ותיק
ציון הלא תשאלי אמר:
נדיב לב אמר:
מכובדי @ציון הלא תשאלי מרגיש לי שהנושא רגיש אצלך. ודיון ענייני יהיה קצת קשה לנהל בלי שיראה למאן דהו כפגיעה חלילה בגדול מישראל. על כן אמשוך ידי מהנושא.

ובכל מקרה ארשה לי לסנוט בך על כך שמר מתעקש לא ללמוד וליישם מה שכתבו לו כאן :) בענין הפסיקים.
אני שמח שיש כאן בפורום מכובד זה איש ציניקן שלא עונה לעניין ,,, ולוקח כל נושא לאיפה שבא לו ,,, ויישר כח על הסניטה של הפסיקים זה תחביב ישן ,,, שקשה להתנתק ממנו ,,, מקוה שתסדר עם זה בהמשך !!!
 

אוי מכובדי, אתה רק מאמת לי כמה מצדך הנושא הזה רגיש.
אני לא רואה בתגובתי האמורה ציניות או חלילה זלזול בך, אלא סילוק ידים וניסיון שהכזיב לצערי - להלבין שינים. חנוכה שמח.

דרך אגב שאל אותי ידידי @אברהם משה מדוע אומרים חנוכה שמח, הניחא פורים שמח, אבל חנוכה?
 

E. W

משתמש ותיק
מתאהב על ידך אמר:
לגבי עיתון משפחה, אין ספק שהם יותר טובים מפעם בעקבות הלחץ ובעד התמיכה שקיבלו אח"כ.

אבל!
יש שם שני עורכים ראשיים שאחד הוא אדם נפלא ומזכה הרבים (רמז: הוא היה פעם העורך של יתד)
והשני אדם שמצהיר בגלוי על רצונו להוציא את המוני האברכים מהכוללים ולהשאיר רק עילויים.
הבעיה היא שהשני שולט על הראשון ואף מתעמר בו, ומה גם שהשני הזה מקורב מאוד לגביר מחו"ל שמשקיע כספים בדיוק בזה. 

וכעת אל תתפלאו למה הם משדרים כל הזמן גם הערצה נאה להצלחה רוחנית וגם הערצה מטורפת להצלחה חמרית. 
אוי, כמה שאתה צודק! ובפרט בסיפא המודגש! 
 
 

E. W

משתמש ותיק
מוחל וסולח אמר:
ראש הישיבה שלי חתם בזמנו על מכתב שפורסם בעיתון יתד נאמן, נגד משפחה, עוד טרם לקח הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל את המושכות ביתד נאמן לידיו.

וכאשר נשאל ע"כ ע"י בחורי הישיבה, ענה, "הכריחו אותי לחתום".
מעריך את מידת הדרך ארץ שלך לרבך.... אני לאחר כזה סיפור לא הייתי כותב ראש הישיבה שלי​​​​​​... 
לחתום נגד אנשים ולבזותם בפרהסיה רק בגלל לחץ של עסקנים? גם ליהודי עם הארץ הגון לא הייתי מחשיבו.... 
 
 

E. W

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
E. W אמר:
לחתום נגד אנשים ולבזותם בפרהסיה רק בגלל לחץ של עסקנים? גם ליהודי עם הארץ הגון לא הייתי מחשיבו.... 
גאָר פשוט: חייו קודמין.
אם זה ההסבר שלו אז אולי כן נחשב לעם הארץ הגון.... לא זו דרכה של תורה, מה אם לא תגורו... מקסימום כבודו היה קצת נפגע.. נו, לכן זה התר לבזות בפרהסיה, מלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעוה"ב... לא מציע לו להסתמך על התירוץ של חיי כבודו קודמין.... 
 
 

נדיב לב

משתמש ותיק
E. W אמר:
לבי במערב אמר:
E. W אמר:
לחתום נגד אנשים ולבזותם בפרהסיה רק בגלל לחץ של עסקנים? גם ליהודי עם הארץ הגון לא הייתי מחשיבו.... 
גאָר פשוט: חייו קודמין.
אם זה ההסבר שלו אז אולי כן נחשב לעם הארץ הגון.... לא זו דרכה של תורה, מה אם לא תגורו... מקסימום כבודו היה קצת נפגע.. נו, לכן זה התר לבזות בפרהסיה, מלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעוה"ב... לא מציע לו להסתמך על התירוץ של חיי כבודו קודמין.... 
 

א. לא מוכרח שיש כאן הלבנת פנים למישהו מסויים. ועזוב שרבנים אחרים כן חתמו מרצון.

ב. ובעיקר אפנה אותך אחר כבוד, לאשכולות שיתנו לך קצת פרספקטיבה על הלחץ שמתנהל משני הצדדים בכל נושא שמוטל בספק ושאינו - בנושא עבודה זרה בפאות או בנושא של גולובנציץ אל תתפלא גם מדוע אחד מהם נעול, ובצדק.. וזה למרבה הצער רק דוגמית קטנה, ממה שיש כאן ושאינו.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
מדוע אומרים חנוכה שמח, הניחא פורים שמח, אבל חנוכה?
הגר"מ צדקה שליט"א נוהג לומר, דצ"ל 'חנוכה שמח לפי הרמב"ם'...
ויש שרמזו, ד'שמח' ר"ת 'שבת מילה חודש', ג' גזרות היוונים שבטלו מעלינו.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
נדיב לב אמר:
מדוע אומרים חנוכה שמח, הניחא פורים שמח, אבל חנוכה?
הגר"מ צדקה שליט"א נוהג לומר, דצ"ל 'חנוכה שמח לפי הרמב"ם'...
ויש שרמזו, ד'שמח' ר"ת 'שבת מילה חודש', ג' גזרות היוונים שבטלו מעלינו.


נכון כך כתב הרמב"ם הלכות חנוכה פרק ג הלכה ג כתב: ומפני זה התקינו חכמים שבאותו הדור שיהיו שמונת הימים האלו שתחלתן מליל חמשה ועשרים בכסלו ימי שמחה והלל ומדליקין בהן הנרות בערב על פתחי הבתים בכל לילה ולילה משמונת הלילות להראות ולגלות הנס וימים אלו הן הנקראין חנוכה והן אסורין בהספד ותענית כימי הפורים והדלקת הנרות בהן מצוה מדברי סופרים כקריאת המגילה:

וכך גם מדוקדק ממה שכתב לגבי ר"ה - ששאר ימים שאומרים הלל ימי שמחה הם.
רמב"ם הלכות חנוכה פרק ג הלכה ו כתב: ולא הלל של חנוכה בלבד הוא שמדברי סופרים אלא קריאת ההלל לעולם מדברי סופרים בכל הימים שגומרין בהן את ההלל ושמונה עשר יום בשנה מצוה לגמור בהן את ההלל ואלו הן שמונת ימי החג ושמונת ימי חנוכה וראשון של פסח ויום עצרת אבל ראש השנה ויום הכפורים אין בהן הלל לפי שהן ימי תשובה ויראה ופחד לא ימי שמחה יתירה ולא תקנו הלל בפורים שקריאת המגילה היא ההלל. [השגת הראב"ד - אלא קריאת ההלל לעולם מדברי סופרים בכל הימים שגומרין א"א ויש בהם עשה מדברי קבלה השיר יהיה לכם כליל התקדש חג (ישעי' ל כט)] :
 

דברי יושר

משתמש ותיק
עקביא בן מהלל אומר אמר:
מסתפק במועט אמר:
איש ווילנא אמר:
אולי סתם נמנעים מציור כוכבים משום לא תעשון איתי.
עד כמה שאני זוכר הנימוק שיתד העלו היה כמו שכתבתי.

נשמע הזוי מה שכתבת
יותר נראה מה שהסביר איש וילנא
מחילה מכבודכם, אבל אולי תוכלו להסביר לבער כמוני, מה הבעיה בצאת הכוכבים?
יש מי שסובר שהשבת לא יוצאת בצאת הכוכבים? או שמא שהכוכבים המדוברים הם לא בשמים?
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
E. W אמר:
מוחל וסולח אמר:
ראש הישיבה שלי חתם בזמנו על מכתב שפורסם בעיתון יתד נאמן, נגד משפחה, עוד טרם לקח הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל את המושכות ביתד נאמן לידיו.

וכאשר נשאל ע"כ ע"י בחורי הישיבה, ענה, "הכריחו אותי לחתום".
מעריך את מידת הדרך ארץ שלך לרבך.... אני לאחר כזה סיפור לא הייתי כותב ראש הישיבה שלי​​​​​​... 
לחתום נגד אנשים ולבזותם בפרהסיה רק בגלל לחץ של עסקנים? גם ליהודי עם הארץ הגון לא הייתי מחשיבו.... 
דברי מר מנוגדים בהחלט לרוח חז"ל.
כביכול אני המבקר של הרב שלי. אני אחליט מתי הוא ראוי להיות הרב שלי, ומתי לא? היש חוצפה גדולה מזו?
היש כסילות גדולה מזו להכניע את עצמי בפני מי, שאני מחליט עד מתי להכניע את עצמי לפניו? זה נקרא רב שלך? או שזה כרטיס האשראי שלך למה שאתה מחליט?
על דרכך נאמר "דרכם כסל למו"
ואני יוצא מגדרי והנהגתי, ואני כותב אישית אליך בלשון חריפה.

הרי אם תרצה ללמד זכות על ראש הישיבה שלי, תמצא בנקל. אלא שבחרת להביא את הפוזיציה שלך.
אני טוען שאתה פטור מלהקשיב לרבנים, כיון שאתה בוחר אותם לפי מה שעולה בדעתך, לפי רצונותיך, ולפי שיקול דעתך.
בעצם, אתה הרב של עצמך. אז למה לך רבנים כלל?

ילמד מר את המשנה באבות פרק א' משנה ו', אולי ישכיל.
אציין לך שאם תראה מה מבאר המהר"ל בדרך חיים במשנה זו, תבין את שגגתך.
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
פותח הנושא
האשכול סטה ממסלולו...
תכלס' האם הרב עובדיה הניח זר?! יש למישהו איזו ידיעה להחכים אותנו בעניין הרב שסיפר על כך?
 

E. W

משתמש ותיק
מוחל וסולח אמר:
E. W אמר:
מוחל וסולח אמר:
ראש הישיבה שלי חתם בזמנו על מכתב שפורסם בעיתון יתד נאמן, נגד משפחה, עוד טרם לקח הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל את המושכות ביתד נאמן לידיו.

וכאשר נשאל ע"כ ע"י בחורי הישיבה, ענה, "הכריחו אותי לחתום".
מעריך את מידת הדרך ארץ שלך לרבך.... אני לאחר כזה סיפור לא הייתי כותב ראש הישיבה שלי​​​​​​... 
לחתום נגד אנשים ולבזותם בפרהסיה רק בגלל לחץ של עסקנים? גם ליהודי עם הארץ הגון לא הייתי מחשיבו.... 
דברי מר מנוגדים בהחלט לרוח חז"ל.
כביכול אני המבקר של הרב שלי. אני אחליט מתי הוא ראוי להיות הרב שלי, ומתי לא? היש חוצפה גדולה מזו?
היש כסילות גדולה מזו להכניע את עצמי בפני מי, שאני מחליט עד מתי להכניע את עצמי לפניו? זה נקרא רב שלך? או שזה כרטיס האשראי שלך למה שאתה מחליט?
על דרכך נאמר "דרכם כסל למו"
ואני יוצא מגדרי והנהגתי, ואני כותב אישית אליך בלשון חריפה.

הרי אם תרצה ללמד זכות על ראש הישיבה שלי, תמצא בנקל. אלא שבחרת להביא את הפוזיציה שלך.
אני טוען שאתה פטור מלהקשיב לרבנים, כיון שאתה בוחר אותם לפי מה שעולה בדעתך, לפי רצונותיך, ולפי שיקול דעתך.
בעצם, אתה הרב של עצמך. אז למה לך רבנים כלל?

ילמד מר את המשנה באבות פרק א' משנה ו', אולי ישכיל.
אציין לך שאם תראה מה מבאר המהר"ל בדרך חיים במשנה זו, תבין את שגגתך.



יעיין כבודו במסכת מועד קטן דף יז." אם דומה הרב למלאך ה' צבאות יבקשו תורה מפיו ואם לאו אל יבקשו תורה מפיו".   כך שרוח חז"ל בהחלט אומרת לך כללים ממי לבקש תורה....ומי ראוי ללמדך תורה
עכשיו תחליט לבד האם אדם שמתנהג כמו שסיפרת נראה לך כמלאך ה' צבאות. 

אתה ממש יכול לחלוק עלי ולא להסכים איתי, אבל אני לא מצליח להבין איך סיפור כזה מסתדר לך עם כל מה שלמדת על ענייני ביטחון בה', לא תגורו מפני איש, וסתם קצת פחד מעונשי שמים.... 
ועוד יש שעונים לי שאני תמים.. כביכול זה המצב הרגיל אצל ת"ח רח"ל... 

 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
E. W אמר:
מוחל וסולח אמר:
E. W אמר:
מעריך את מידת הדרך ארץ שלך לרבך.... אני לאחר כזה סיפור לא הייתי כותב ראש הישיבה שלי​​​​​​... 
לחתום נגד אנשים ולבזותם בפרהסיה רק בגלל לחץ של עסקנים? גם ליהודי עם הארץ הגון לא הייתי מחשיבו.... 
דברי מר מנוגדים בהחלט לרוח חז"ל.
כביכול אני המבקר של הרב שלי. אני אחליט מתי הוא ראוי להיות הרב שלי, ומתי לא? היש חוצפה גדולה מזו?
היש כסילות גדולה מזו להכניע את עצמי בפני מי, שאני מחליט עד מתי להכניע את עצמי לפניו? זה נקרא רב שלך? או שזה כרטיס האשראי שלך למה שאתה מחליט?
על דרכך נאמר "דרכם כסל למו"
ואני יוצא מגדרי והנהגתי, ואני כותב אישית אליך בלשון חריפה.

הרי אם תרצה ללמד זכות על ראש הישיבה שלי, תמצא בנקל. אלא שבחרת להביא את הפוזיציה שלך.
אני טוען שאתה פטור מלהקשיב לרבנים, כיון שאתה בוחר אותם לפי מה שעולה בדעתך, לפי רצונותיך, ולפי שיקול דעתך.
בעצם, אתה הרב של עצמך. אז למה לך רבנים כלל?

ילמד מר את המשנה באבות פרק א' משנה ו', אולי ישכיל.
אציין לך שאם תראה מה מבאר המהר"ל בדרך חיים במשנה זו, תבין את שגגתך.



יעיין כבודו במסכת מועד קטן דף יז." אם דומה הרב למלאך ה' צבאות יבקשו תורה מפיו ואם לאו אל יבקשו תורה מפיו".   כך שרוח חז"ל בהחלט אומרת לך כללים ממי לבקש תורה....ומי ראוי ללמדך תורה
עכשיו תחליט לבד האם אדם שמתנהג כמו שסיפרת נראה לך כמלאך ה' צבאות. 

אתה ממש יכול לחלוק עלי ולא להסכים איתי, אבל אני לא מצליח להבין איך סיפור כזה מסתדר לך עם כל מה שלמדת על ענייני ביטחון בה', לא תגורו מפני איש, וסתם קצת פחד מעונשי שמים.... 
ועוד יש שעונים לי שאני תמים.. כביכול זה המצב הרגיל אצל ת"ח רח"ל... 




לך יש דעת בעלי בתים.
גם לי.

ההבדל בינינו, שאני לא מראה את קוטן דעת בעלי הבתים שלי בציבור.
לעומת זאת, אתה צועק "ראו כמה קטן אני, כמה אני מדבר גבוהה, כביכול יש לי מושג מה אני אומר".

שיהיה לך לבריאות.

ואני חוזר ואומר, שאם תראה את הביאור במשנה האמורה, הרי שהדברים יראו לך אחרת לגמרי.

ועל עצם המשפט שציטטת ממסכת מועד קטן, אולי תתרץ לי את הסתירה בדברי הרמב"ם בהלכות ת"ת פרק ד' הלכה ב',

"וכן הרב שאינו הולך בדרך טובה אף על פי שחכם גדול הוא וכל העם צריכין לו אין מתלמדין ממנו, עד שיחזור למוטב שנאמר כי שפתי כוהן ישמרו דעת, ותורה יבקשו מפיהו כי מלאך ד' צבאות הוא אמרו חכמים אם דומה הרב למלאך ד' צבאות, תורה יבקשו מפיהו ואם לאו אל יבקשו תורה מפיהו"

 
 

שכטר

משתמש חדש
בענין מכתבו של מרנא הגר"ש זיע"א, בו נכתב בעד "משפחה". הדבר מגוחך, כמו שנאמר שמכתבו של מרנא ז"ל בעד יתד נאמן בשנת תשנ"ד. מראה על יתד של שנת תשע"ד. אגב, הסיבה למכתב לפי מה שעולה בזכרוני, כיון שהיה אז שבועון שנלחם במרנא הרב שך זיע"א, ואילו משפחה שמר אז על כבודם של גדולי ישראל. וכידוע שמרן ז"ל היה ראש הלוחמים בעיתון משפחה..
 

רחים רבנן

משתמש ותיק
מוחל וסולח אמר:
E. W אמר:
מוחל וסולח אמר:
דברי מר מנוגדים בהחלט לרוח חז"ל.
כביכול אני המבקר של הרב שלי. אני אחליט מתי הוא ראוי להיות הרב שלי, ומתי לא? היש חוצפה גדולה מזו?
היש כסילות גדולה מזו להכניע את עצמי בפני מי, שאני מחליט עד מתי להכניע את עצמי לפניו? זה נקרא רב שלך? או שזה כרטיס האשראי שלך למה שאתה מחליט?
על דרכך נאמר "דרכם כסל למו"
ואני יוצא מגדרי והנהגתי, ואני כותב אישית אליך בלשון חריפה.

הרי אם תרצה ללמד זכות על ראש הישיבה שלי, תמצא בנקל. אלא שבחרת להביא את הפוזיציה שלך.
אני טוען שאתה פטור מלהקשיב לרבנים, כיון שאתה בוחר אותם לפי מה שעולה בדעתך, לפי רצונותיך, ולפי שיקול דעתך.
בעצם, אתה הרב של עצמך. אז למה לך רבנים כלל?

ילמד מר את המשנה באבות פרק א' משנה ו', אולי ישכיל.
אציין לך שאם תראה מה מבאר המהר"ל בדרך חיים במשנה זו, תבין את שגגתך.



יעיין כבודו במסכת מועד קטן דף יז." אם דומה הרב למלאך ה' צבאות יבקשו תורה מפיו ואם לאו אל יבקשו תורה מפיו".   כך שרוח חז"ל בהחלט אומרת לך כללים ממי לבקש תורה....ומי ראוי ללמדך תורה
עכשיו תחליט לבד האם אדם שמתנהג כמו שסיפרת נראה לך כמלאך ה' צבאות. 

אתה ממש יכול לחלוק עלי ולא להסכים איתי, אבל אני לא מצליח להבין איך סיפור כזה מסתדר לך עם כל מה שלמדת על ענייני ביטחון בה', לא תגורו מפני איש, וסתם קצת פחד מעונשי שמים.... 
ועוד יש שעונים לי שאני תמים.. כביכול זה המצב הרגיל אצל ת"ח רח"ל... 




לך יש דעת בעלי בתים.
גם לי.

ההבדל בינינו, שאני לא מראה את קוטן דעת בעלי הבתים שלי בציבור.
לעומת זאת, אתה צועק "ראו כמה קטן אני, כמה אני מדבר גבוהה, כביכול יש לי מושג מה אני אומר".

שיהיה לך לבריאות.

ואני חוזר ואומר, שאם תראה את הביאור במשנה האמורה, הרי שהדברים יראו לך אחרת לגמרי.

ועל עצם המשפט שציטטת ממסכת מועד קטן, אולי תתרץ לי את הסתירה בדברי הרמב"ם בהלכות ת"ת פרק ד' הלכה ב',

"וכן הרב שאינו הולך בדרך טובה אף על פי שחכם גדול הוא וכל העם צריכין לו אין מתלמדין ממנו, עד שיחזור למוטב שנאמר כי שפתי כוהן ישמרו דעת, ותורה יבקשו מפיהו כי מלאך ד' צבאות הוא אמרו חכמים אם דומה הרב למלאך ד' צבאות, תורה יבקשו מפיהו ואם לאו אל יבקשו תורה מפיהו"





נראה לי שצריך להבין האם משדרים הצדדים על אותו גל,
לי פשוט שאדם שתחת לחץ כזה או אחר הלך ופעל נזק/החרמה/נידוי/הרחקה/הוקעה של אדם אחר או פרנסה של אדם אחר, והוא באופן שלא כדין. דהיינו שע"פ דין תורה לפי דעתו אין כל חטא לאותו אדם/עסק/עיתון וכו', ובכל זאת חתם או השתתף באגד רשעים זה שבאו להזיקו שלא ע"פ דין כביכול "בשם התורה" ובשם "שמירת קדושת המחנה" וכדומה, כאשר המטרה היא ניצחון או שמירת ה"הצלחה" של "עיתון קולגה" כפי שהגדירו כאן, או עסק מתחרה/אדם אחר שלא בא לו טוב בעין הצלחתו של אותו אדם ולכן אירגן שיחתמו נגדו וכדומה.
במקרה כזה פשוט וברור לכל מי שנקרא אדם, כי אותו חותם, חבר הוא לאיש משחית והוא עבריין פשוט ללא כל ספק, אלא א"כ הוא היה בסכנת חיים כפי שרמז הרב @לבי במערב , שזה מקרה רחוק, ולרוב בתלונה במשטרה לאחר תיעוד האיומים הנושא נחתם.
אבל אם עשה כן בשביל לשמר את מקומו כרב שכונה/משיב בש"א ישי"ק וכו', הרי שוב הוא עבריין ועתיד ליתן את הדין על כל דמעה ודמעה ועל נזק כל פרוטה ופרוטה שגרם בחתימתו לאותו מסכן, שלא כדין תורה. וזה פשוט וברור, למרות שמצוי הרבה בעווה"ר שאין מפחדים מזה.

ומעודי לא ראיתי מי שהוא ת"ח אמיתי כפי שחז"ל מגדירים, שנכשל בחמורה שבחמורות כמו הנ"ל. ובוודאי שאסור ולא כדאי ללמוד תורה מפיהו כי הוא בהחלט "הולך בדרך לא טובה" כפי שהבאת מהרמב"ם, אם נוהג הוא דרך קבע בדבר נורא זה להשתמש בכתרה של תורה כדי להרוס חייהם ופרנסתם של אחרים שלא כדין. אוי לו ולנפשו ותורתו.
ופשוט שמי שהוא ת"ח אמיתי וכל יהודי ירא שמים, או שמתחמק הוא בדרך לא דרך שלא להצטרף עם כל אותם וועדות ואגודות וארגונים ואיגודים המשחיתים ומכלים מנפש ועד בשר. או שמרימים קול צעקה על אונס זה בריש גלי שלא יתבעו על דבר אשר לא צעקה.

ואם חשב הוא כי כך הוא על פי דין, רק שלא רצה לחתום מחמת שלא רצה להיות חלק מזה כי כבר יש מי שחותם והכריחוהו וכדומה, הרי שאין בזה חטא ופשוט. ומסתמא כמקרה הזה היה עם רבך.


 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
כמובן, הכוונה שאף כשנראים ג' כוכבים עדיין לא יצאה הש"ק, ולא - ח"ו - להיפך.
תמהני: מר באמת אינו יודע ממחלו' ר"ת והגאונים?! הענין נדוש כהוגן, אף בכ"מ די באתרא הדין...
 
מ.ה. אמר:
עקביא בן מהלל אומר אמר:
מסתפק במועט אמר:
עד כמה שאני זוכר הנימוק שיתד העלו היה כמו שכתבתי.

נשמע הזוי מה שכתבת
יותר נראה מה שהסביר איש וילנא
מחילה מכבודכם, אבל אולי תוכלו להסביר לבער כמוני, מה הבעיה בצאת הכוכבים?
יש מי שסובר שהשבת לא יוצאת בצאת הכוכבים? או שמא שהכוכבים המדוברים הם לא בשמים?
אין מה להסביר
מישהו זרק משפט בלי אחריות, וכולם מסתובבים סביבו

 
 

דברי יושר

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
כמובן, הכוונה שאף כשנראים ג' כוכבים עדיין לא יצאה הש"ק, ולא - ח"ו - להיפך.
תמהני: מר באמת אינו יודע ממחלו' ר"ת והגאונים?! הענין נדוש כהוגן, אף בכ"מ די באתרא הדין...
כמובן שאני מכיר במחלוקת הגאונים ור"ת, ולאו דווקא מהפורום הנכבד הזה,
אבל עד כמה שאני יודע לכו"ע שבת מסתיימת בצאה"כ, השאלה היא רק כמה זמן אחרי השקיעה הם נראים,
א"כ מה הבעיה לצייר את ההבדלה עם הכוכבים ברקע?
וע"ז תמיהתי, האם יש מישהו שהבין שלדעת ר"ת באמת השבת היא לא אמורה להיות מתי שנראים כוכבים?
 
חלק עליון תַחתִית