חמוץ בגדים אמר:
ברית מלח אמר:
וכי אין אנחנו מברכים את החודש כל שבת מברכים?
אמנם לא בברכה אבל יש נוסח מיוחד שבא בגלל ההתחשות! אז נמצא שחכמים אכן עשו ענין (כלשונך) מההתחדשות.
אז אם לא היה כל חודש היה מקום לשאול מדוע לא כל עונה אבל כעת שמברכים כל חודש הרי בכלל מאתיים מנה.
האמת היא שהשאלה מיסודה הייתה בהקבלה בין חודשי השנה לבין עונות השנה, שאנו אכן מציינים את חידוש החודש ולא את חידוש העונה.
דרך אגב לכאורה השאלה צריכה להיות על 6 העונות המוזכרות בפרשת נח, וא"כ איני יודע עד כמה שהתי' של ר' רפאל מהלבוש יענה על השאלה במלואה
ראשית יישר כח על השאלה המאתגרת.
שנית אם שאלת הינוקא באה בהשוואה לחודשי השנה שמזכירים את החודש, אזי שאין לו ענין וחצי ענין לברכת שהחיינו וקידוש לבנה שסידרו חז"ל, עם הזכרת החודש שנתקנה במאות שנים האחרונות.והשאלה א"כ על מסדרי הפיוטים.
מה שהערת על ד' הלבוש, תוסיף לזה עוד הערה, שהתיחסות לעונות ע"י תעניות, אינו דומה להתיחסות ברכה. ואל"כ הרי כשם שכל ר"ח נוהגים לומר יום קודם סדר יו"כ קטן ויש שצמים בו, ועם זאת מזכירים את החודש, כך גם לגבי העונות, מדוע מסתפקים בתענית ולא בהזכרה והדק"ל.
ומש"כ בר"מ בכלל מאתים מנה, אם אכן כך, ברכת החודש מיותרת אחר שכלולה היא וי"א חדשיה..ביום הדין הלא הוא ר"ה הכולל ימות השנה וחדשיה..ובכלל שלוש מאות.., י"ב מנה...עם זאת ייש"כ לבר"מ.