קדושת ציון

נושאים שונים

שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 1835
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 276 פעמים
קיבל תודה: 535 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי שאר לעמו » 07 מאי 2018, 00:19

תודה.
קראתי ברפרוף הספר לפני כמה שנים טובות, הוא אדם נבון עם ראיה בהירה.

ערכים:


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2750
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 07 מאי 2018, 00:21

מצטרף להנ"ל


הבוחן
משתמש ותיק
הודעות: 355
הצטרף: 30 יולי 2017, 23:27
נתן תודה: 71 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי הבוחן » 07 מאי 2018, 00:28

אשמח מאוד עם מאן דהו יעלה סוף סוף את העלון 'קדושת ציון' בעצמו.
לא שמעתי על אגודה זו והדברים נראים מענינים.


סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1799
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 512 פעמים
קיבל תודה: 696 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי סבא » 07 מאי 2018, 00:38

כאן יש קישור לכל הגליונות
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 9F#p264438


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2750
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 07 מאי 2018, 00:40

לא מן הראוי, שיעלו גם לפרומינו הנכבד..פורום אוצר החכמה, חסום אצל רוב משתמשי הפורום...


סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1799
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 512 פעמים
קיבל תודה: 696 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי סבא » 07 מאי 2018, 00:54

יושבי יעבץ כתב:נא לא לשלוף ג'וקרים, אם יש לכם מה לומר לעניין - תגידו, אם אין 'שתיקה בתרי'.
מה דעת 'רבותינו' העכשוית של 'רבותינו' אנחנו יודעים, אלו דברים חשובים!
אבל אסור לשכוח דבר שולי מאוד - שמותר לברר השקפה מהמקרא ומדברי חז"ל.
וכמובן שאנחנו לא יודעים... ולא מבינים... ורק המעשה שהיה (או לא) שהלבלר התורן הביא נלעס בשקיקה על כל פינותיו וצדדיו.

מי שלא מבין כלום ולא יודע ללמוד מקרא ודברי חז"ל ולהבינם על בורים, באמת נבילה טובה ממנו!
מותר להפשיל שרוולים ולצאת לעבוד, לא לזרות חול מלמעלה ולקנח במעשה עסיסי ממרן רשכבה"ג (כ"א והגולה שלו), ועוד לסיים למי שמפקפק בהבנה החדה של המספר שהוציא מהמעשה תילי תילים של הלכות, שאולי אפשר לבאר בעניין אחר - 'זה לא הפשט בחזו"א/בריסקער רב/.../.../

ושוב אני קורא לכולם - אל תשלפו מהמותן - דברו לעניין, הפסיקו להתכתש ולהשמיץ.
אוי לאזניים שכך שומעות.
ראוי לקרוע על דברים נוראים כאלו.
האם בהלכות נידה למשל, גם החלטת לנסות להבין לבד את המקרא ודברי חז"ל בלי לקבל דברי רבותנו הפוסקים?


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2750
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 07 מאי 2018, 00:55

להלן קישורים לגליונות הנ"ל ח"א-
http://www.hyehudi.org/%D7%94%D7%92%D7% ... %97%D7%90/

להלן ח"ב-
http://www.hyehudi.org/%D7%94%D7%92%D7% ... 9F-%D7%97/
גם למשתמשי נטפרי.


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2750
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 07 מאי 2018, 01:00

סבא כתב:
יושבי יעבץ כתב:נא לא לשלוף ג'וקרים, אם יש לכם מה לומר לעניין - תגידו, אם אין 'שתיקה בתרי'.
מה דעת 'רבותינו' העכשוית של 'רבותינו' אנחנו יודעים, אלו דברים חשובים!
אבל אסור לשכוח דבר שולי מאוד - שמותר לברר השקפה מהמקרא ומדברי חז"ל.
וכמובן שאנחנו לא יודעים... ולא מבינים... ורק המעשה שהיה (או לא) שהלבלר התורן הביא נלעס בשקיקה על כל פינותיו וצדדיו.

מי שלא מבין כלום ולא יודע ללמוד מקרא ודברי חז"ל ולהבינם על בורים, באמת נבילה טובה ממנו!
מותר להפשיל שרוולים ולצאת לעבוד, לא לזרות חול מלמעלה ולקנח במעשה עסיסי ממרן רשכבה"ג (כ"א והגולה שלו), ועוד לסיים למי שמפקפק בהבנה החדה של המספר שהוציא מהמעשה תילי תילים של הלכות, שאולי אפשר לבאר בעניין אחר - 'זה לא הפשט בחזו"א/בריסקער רב/.../.../

ושוב אני קורא לכולם - אל תשלפו מהמותן - דברו לעניין, הפסיקו להתכתש ולהשמיץ.
...
בעצם ד' הכותב הנ"ל מלבד שנכתבו בשפה בוטה כנגד רבים מהת"ח בפורום. בכל דבר קטן כגדול אין לנו אלא ד' רבותינו.
ובזה אני מצטרף עמך ר' סבא.


פותח הנושא
יושבי יעבץ
הודעות: 72
הצטרף: 28 ינואר 2018, 09:02
נתן תודה: 7 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי יושבי יעבץ » 07 מאי 2018, 06:37

הפקדתי שומרים כתב:
סבא כתב:
יושבי יעבץ כתב:נא לא לשלוף ג'וקרים, אם יש לכם מה לומר לעניין - תגידו, אם אין 'שתיקה בתרי'.
מה דעת 'רבותינו' העכשוית של 'רבותינו' אנחנו יודעים, אלו דברים חשובים!
אבל אסור לשכוח דבר שולי מאוד - שמותר לברר השקפה מהמקרא ומדברי חז"ל.
וכמובן שאנחנו לא יודעים... ולא מבינים... ורק המעשה שהיה (או לא) שהלבלר התורן הביא נלעס בשקיקה על כל פינותיו וצדדיו.

מי שלא מבין כלום ולא יודע ללמוד מקרא ודברי חז"ל ולהבינם על בורים, באמת נבילה טובה ממנו!
מותר להפשיל שרוולים ולצאת לעבוד, לא לזרות חול מלמעלה ולקנח במעשה עסיסי ממרן רשכבה"ג (כ"א והגולה שלו), ועוד לסיים למי שמפקפק בהבנה החדה של המספר שהוציא מהמעשה תילי תילים של הלכות, שאולי אפשר לבאר בעניין אחר - 'זה לא הפשט בחזו"א/בריסקער רב/.../.../

ושוב אני קורא לכולם - אל תשלפו מהמותן - דברו לעניין, הפסיקו להתכתש ולהשמיץ.
...
בעצם ד' הכותב הנ"ל מלבד שנכתבו בשפה בוטה כנגד רבים מהת"ח בפורום. בכל דבר קטן כגדול אין לנו אלא ד' רבותינו.
ובזה אני מצטרף עמך ר' סבא.
האם גם בהלכות נידה למשל אתה פוסק הלכות ע"פ סיפורים מבלי אפי' לנסות ללמוד את השו"ע והפוסקים?
'דברי חז"ל' וה'מקרא' שנאמרו כאן הם הסוגיא בעניין זה.
כולנו יודעים לצטט 'ויואל משה' ג' שבועות וכו'
האם פעם פתחתם את הנושא מאיזה צד שהוא?
האם פעם עסקתם בסוגיית ג' שבועות?
מה היא אומרת, מה היא מחייבת?

האם יש לנו חומר מסודר בעניין מדברי רבותינו? חוץ מכמה וורטים...
ועל זה כל היום בונים כאילו ישנה השקפה...
ההשקפה המסודרת כמעט היחידית בעניינים אלו הוא הספר ויואל משה והתקופה בסערת אליהו - שמתאימים למקובל היום
האם אסור ללמוד אותם בעיון?

האם כשאתה לומד טריפות אתה לא הולך לראות בשטח את ה'קורקבן' או שאתה מסתפק ב'היליגע קורקבן'
גם פה מלבד הסוגיא מותר לפתוח את העינים וללמוד את המציאות
על הפשלה הנוראה שקרתה שעם ישראל הגיע לארצו לפני שהתחיל קיבוץ גלויות...
ועל מה שגרם הסט"א שיש שלטון לישראל בארץ ישראל...

האם יתכן שזה סט"א, האם סט"א כוחו רב כל כך שהוא יכול לעשות ניסים ונפלאות?

אם לא תלמד דברי המקרא וחז"ל - לא תבין מה העניין של ישיבת ארץ ישראל, ומה הוא גודל רצון ה' שעם ישראל יהיו בארצו.
אם לא תעיין בדברי הנביאים - תאבד את התחושה מה הוא חילול ה' שעם ישראל בגלות ומהו קידוש ה' שעם ישראל בארצו!

אתן אנקדוטה מעניינת
מעשה בבחור אחד ששאל את חבירו - איך הנוצרים ימש"ו מאמינים שרח"ל ה' אלוקי ישראל נטש את עמו - הלא עם ישראל חזר לארצו וכל אמונתם נכזבה?
ענה לו חבירו - הלא גם אתה אינך מאמין בזה...


סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1799
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 512 פעמים
קיבל תודה: 696 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי סבא » 07 מאי 2018, 07:39

יושבי יעבץ כתב: האם גם בהלכות נידה למשל אתה פוסק הלכות ע"פ סיפורים מבלי אפי' לנסות ללמוד את השו"ע והפוסקים?
'דברי חז"ל' וה'מקרא' שנאמרו כאן הם הסוגיא בעניין זה.
כולנו יודעים לצטט 'ויואל משה' ג' שבועות וכו'
האם פעם פתחתם את הנושא מאיזה צד שהוא?
האם פעם עסקתם בסוגיית ג' שבועות?
מה היא אומרת, מה היא מחייבת?

האם יש לנו חומר מסודר בעניין מדברי רבותינו? חוץ מכמה וורטים...
ועל זה כל היום בונים כאילו ישנה השקפה...
ההשקפה המסודרת כמעט היחידית בעניינים אלו הוא הספר ויואל משה והתקופה בסערת אליהו - שמתאימים למקובל היום
האם אסור ללמוד אותם בעיון?

האם כשאתה לומד טריפות אתה לא הולך לראות בשטח את ה'קורקבן' או שאתה מסתפק ב'היליגע קורקבן'
גם פה מלבד הסוגיא מותר לפתוח את העינים וללמוד את המציאות
בהחלט יש עניין ללמוד את הסוגיה, כל אחד לפי סדרי העדיפות שלו, אבל בתנאי שהמסקנות של רבותינו לא עומדות למבחן אצלינו. המשנה המסודרת אצלינו למעשה, היא מכל גדולי התורה רבותינו, ובראשם -ממש בדור שלפנינו- הרב שך, שהייתה לו בהחלט משנה מסודרת בעניין, הוא לא ראה במדינת רשעים [אשר רשעותם גוברת מיום ליום, ואם תרצה להיווכח בכך פשוט תכתוב בגוגל "הדתה", ותראה איזה מלחמת עולם יש כאן כדי להיות חילוני עד הסוף בלי לחלוחית של קדושה] שיבת ציון, ולא שום התחלת קיבוץ גלויות וכו', ואם כן, גם אני אלמד את הסוגיה בכתובות ויצא לי ברור מהסוגיות שהקמת המדינה היא היתר גמור, ושמהגר"א נראה שזה גופא קיבוץ גלויות וכו', זה לא ישנה אצלי כמלא נימא את האמת הברורה שמנחילים לנו רבותינו, כשם שאם יצא לי בהלכות טריפות חידוש נגד הש"ך והט"ז, אולי אדון בזה בקרקע לפניהם, אבל, למעשה, אמשיך לנהוג כמוהם בכל דבר.
ובכן, אילו היית בא ואומר ואומר הגדול שלי הוא ר' יצחק ברנד או ר' דב ליאור, כמובן שדרכינו היו נפרדות, אבל לא הייתי אומר על זה אוי לאזניים שכך שומעות, אבל לבוא ולומר אני מהציבור החרדי שרבותיו ידועים [ולא אכנס לכאן לחילוקי הדעות בזה בזמן האחרון, שאינם משנים את היסודות] אבל אני לבד רוצה לראות את הדברים [בתואנה כי הם לא כתבו ספרים מסודרים], ולהסביר שצריכים לראות את ה"מציאות" [כלומר שרבותינו לא ראו את המציאות כדבעי],
זה כבר הירוס כל הדת, זה לא פחות ממעשה המשכילים באירופה, שתוצאתם הייתה שמד של רוב כלל ישראל.


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2750
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 07 מאי 2018, 07:42

יושבי יעבץ כתב: האם גם בהלכות נידה למשל אתה פוסק הלכות ע"פ סיפורים מבלי אפי' לנסות ללמוד את השו"ע והפוסקים?
'דברי חז"ל' וה'מקרא' שנאמרו כאן הם הסוגיא בעניין זה.
כולנו יודעים לצטט 'ויואל משה' ג' שבועות וכו'
האם פעם פתחתם את הנושא מאיזה צד שהוא?
האם פעם עסקתם בסוגיית ג' שבועות?
מה היא אומרת, מה היא מחייבת?

האם יש לנו חומר מסודר בעניין מדברי רבותינו? חוץ מכמה וורטים...
ועל זה כל היום בונים כאילו ישנה השקפה...
ההשקפה המסודרת כמעט היחידית בעניינים אלו הוא הספר ויואל משה והתקופה בסערת אליהו - שמתאימים למקובל היום
האם אסור ללמוד אותם בעיון?

האם כשאתה לומד טריפות אתה לא הולך לראות בשטח את ה'קורקבן' או שאתה מסתפק ב'היליגע קורקבן'
גם פה מלבד הסוגיא מותר לפתוח את העינים וללמוד את המציאות
על הפשלה הנוראה שקרתה שעם ישראל הגיע לארצו לפני שהתחיל קיבוץ גלויות...
ועל מה שגרם הסט"א שיש שלטון לישראל בארץ ישראל...

האם יתכן שזה סט"א, האם סט"א כוחו רב כל כך שהוא יכול לעשות ניסים ונפלאות?

אם לא תלמד דברי המקרא וחז"ל - לא תבין מה העניין של ישיבת ארץ ישראל, ומה הוא גודל רצון ה' שעם ישראל יהיו בארצו.
אם לא תעיין בדברי הנביאים - תאבד את התחושה מה הוא חילול ה' שעם ישראל בגלות ומהו קידוש ה' שעם ישראל בארצו!

אתן אנקדוטה מעניינת
מעשה בבחור אחד ששאל את חבירו - איך הנוצרים ימש"ו מאמינים שרח"ל ה' אלוקי ישראל נטש את עמו - הלא עם ישראל חזר לארצו וכל אמונתם נכזבה?
ענה לו חבירו - הלא גם אתה אינך מאמין בזה...
יושבי יעבץ אם חשבת שגילתה את אמריקה..רק ליידע את כבודו, זהו קולמבוס שגילה את שגילה..
הדברים מגוכחים. ואני ינסה גם לסבר את אזנך במקצת..
ההשקפה החרדית, בניגוד להשקפה שאתה מעלה..לא נולדה אתמול...הגדולים "החרדים"..בחנו את הדברים קודם שרבותיך "הדלים" ישבו בקונגרס הציוני, וגם לאחר שפרשו משם בבושת פנים..
ההשקפה החרדית, לא מבוססת לא על סיפורים...ולא על שמועות, וגם לא על עלונים כאלה ואחרים..כמו שההשקפה החרדית לא מבוססת על "ויואל משה" וכדו'..
ההשקפה החרדית, מיוסדת על מלחמות דם ויזע, בחבר'ה הציונים שלחמו כנגד כל טיפת יהדות במדינה..
ההשקפה החרדית מיוסדת, על אותו מימרא "דעת ת"ח הפוכה מדעת בעלי בתים" ועל אותו משקל בהקשר לנידו"ד -על אותם ציונים דתיים שפרשו מהרצל, אבל גם פרשו מהדת החרדית..
מש"כ וכי גם בהלכות ..(עדיף לתפוס לשון נקיה...מה ראית לנקוט במה שנקטת..מלבד שעל דבריך כגון דא צריך לשבת ז' נקיים...)
כשם שבהלכות מורי דרכנו אלה המ"ב ובדורנו הוא מרן החזו"א ושאר פוסקים ההולכים בדרכיו. כך גם בענין ההשקפתי. מרן החזו"א אמר בזה דברים ברורים...
כל הענין הוא לא שחור ולבן..הוא תלוי בשיקול דעת, ובעין בוחנת של גדולים...
להוציא אותנו מהריבוע..בזה אתה חפץ..לך ולשכמותך אני מייעץ..לא זו הדרך..
האמת אני יגיד לך..מכל דבריך נודף ריח "לא טוב"..נודף אמרנו..זועק נתקן..


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2750
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 07 מאי 2018, 07:47

יושבי יעבץ כתב: אתן אנקדוטה מעניינת
מעשה בבחור אחד ששאל את חבירו - איך הנוצרים ימש"ו מאמינים שרח"ל ה' אלוקי ישראל נטש את עמו - הלא עם ישראל חזר לארצו וכל אמונתם נכזבה?
ענה לו חבירו - הלא גם אתה אינך מאמין בזה...
כמה ששנאה עיוורת יכולה לגרום לאדם חובש כיפה (מסתמא סרוגה אבל כיפה..) לצאת מגדרו..לעשות משוואה בין הנוצרים לחרדים..שומו שמיים...
הקב"ה יכפר לך על דברי הבלע הללו.


סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1799
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 512 פעמים
קיבל תודה: 696 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי סבא » 07 מאי 2018, 07:50

הפקדתי שומרים כתב:
יושבי יעבץ כתב: אתן אנקדוטה מעניינת
מעשה בבחור אחד ששאל את חבירו - איך הנוצרים ימש"ו מאמינים שרח"ל ה' אלוקי ישראל נטש את עמו - הלא עם ישראל חזר לארצו וכל אמונתם נכזבה?
ענה לו חבירו - הלא גם אתה אינך מאמין בזה...
כמה ששנאה עיוורת יכולה לגרום לאדם חובש כיפה (מסתמא סרוגה אבל כיפה..) לצאת מגדרו..לעשות משוואה בין הנוצרים לחרדים..שומו שמיים...
הקב"ה יכפר לך על דברי הבלע הללו.
על אף שאני שותף עמך בביקורת הכללית, במקרה זה, איני רואה על מה יצא הקצף, הוא מספר סיפור על שני בחורים חרדיים ששאל אחד לחבירו, איך הנוצרים לא הבינו שכל דבריהם הבל, הלא בתיפלותם כתוב שהיהודים לא ישובו לארץ ישראל, והנה הם שבו, ענה לו חבירו, אבל הלא גם לדבריך אין זה קיבוץ גלויות, ומדוע אתה מלין על הנוצרים?
מה רע בסיפור הזה, איפה יש כאן משוואה עם הנוצרים?


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2750
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 07 מאי 2018, 07:55

אתה יודע מאיפה הוא לקח את הבסיס לסיפור שלו?
אם לא, אני יגלה לך!
ר' שלמה וולבה מפרש כך את מה שנאמר בשם הגדולים חיוך של השגחה, בין השאר מפרש המשגיח זצוק"ל את החיוך הנ"ל בניגוד לכנסיה הנוצרית, ש"תורתה" מכחשת את שיבת היהודים לא"י, ובזה משתמש אותו יושבי נקיים...והבן ר' סבא...


פותח הנושא
יושבי יעבץ
הודעות: 72
הצטרף: 28 ינואר 2018, 09:02
נתן תודה: 7 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי יושבי יעבץ » 07 מאי 2018, 08:48

נבואה נזרקה בך...
מקור נחמד


פותח הנושא
יושבי יעבץ
הודעות: 72
הצטרף: 28 ינואר 2018, 09:02
נתן תודה: 7 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי יושבי יעבץ » 07 מאי 2018, 08:54

נחמד וקל להטיח סטיגמות ולהתמק משאלות נוקבות

בקשר לחזו"א - כבר כתב רבינו באיגרותיו 'ההלכה חמורה ולא ניתן לקובעה ע"פ סיפורים'...

ואם כבר מתחילים עם סיפורים - כמות המעשים והסיפורים שיש לצד השני, הם כמו הגמלים נושאי המפתחות מעור שהיו לקורח.

מלבד דעת רוב גדולי ישראל הידועים שכתבו בכתב ידם וענו בפיהם משפטים שאתה וחבירך תתחלחלו לשומעם.


פותח הנושא
יושבי יעבץ
הודעות: 72
הצטרף: 28 ינואר 2018, 09:02
נתן תודה: 7 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי יושבי יעבץ » 07 מאי 2018, 08:57

סבא כתב:
יושבי יעבץ כתב: האם גם בהלכות נידה למשל אתה פוסק הלכות ע"פ סיפורים מבלי אפי' לנסות ללמוד את השו"ע והפוסקים?
'דברי חז"ל' וה'מקרא' שנאמרו כאן הם הסוגיא בעניין זה.
כולנו יודעים לצטט 'ויואל משה' ג' שבועות וכו'
האם פעם פתחתם את הנושא מאיזה צד שהוא?
האם פעם עסקתם בסוגיית ג' שבועות?
מה היא אומרת, מה היא מחייבת?

האם יש לנו חומר מסודר בעניין מדברי רבותינו? חוץ מכמה וורטים...
ועל זה כל היום בונים כאילו ישנה השקפה...
ההשקפה המסודרת כמעט היחידית בעניינים אלו הוא הספר ויואל משה והתקופה בסערת אליהו - שמתאימים למקובל היום
האם אסור ללמוד אותם בעיון?

האם כשאתה לומד טריפות אתה לא הולך לראות בשטח את ה'קורקבן' או שאתה מסתפק ב'היליגע קורקבן'
גם פה מלבד הסוגיא מותר לפתוח את העינים וללמוד את המציאות
בהחלט יש עניין ללמוד את הסוגיה, כל אחד לפי סדרי העדיפות שלו, אבל בתנאי שהמסקנות של רבותינו לא עומדות למבחן אצלינו. המשנה המסודרת אצלינו למעשה, היא מכל גדולי התורה רבותינו, ובראשם -ממש בדור שלפנינו- הרב שך, שהייתה לו בהחלט משנה מסודרת בעניין, הוא לא ראה במדינת רשעים [אשר רשעותם גוברת מיום ליום, ואם תרצה להיווכח בכך פשוט תכתוב בגוגל "הדתה", ותראה איזה מלחמת עולם יש כאן כדי להיות חילוני עד הסוף בלי לחלוחית של קדושה] שיבת ציון, ולא שום התחלת קיבוץ גלויות וכו', ואם כן, גם אני אלמד את הסוגיה בכתובות ויצא לי ברור מהסוגיות שהקמת המדינה היא היתר גמור, ושמהגר"א נראה שזה גופא קיבוץ גלויות וכו', זה לא ישנה אצלי כמלא נימא את האמת הברורה שמנחילים לנו רבותינו, כשם שאם יצא לי בהלכות טריפות חידוש נגד הש"ך והט"ז, אולי אדון בזה בקרקע לפניהם, אבל, למעשה, אמשיך לנהוג כמוהם בכל דבר.
ובכן, אילו היית בא ואומר ואומר הגדול שלי הוא ר' יצחק ברנד או ר' דב ליאור, כמובן שדרכינו היו נפרדות, אבל לא הייתי אומר על זה אוי לאזניים שכך שומעות, אבל לבוא ולומר אני מהציבור החרדי שרבותיו ידועים [ולא אכנס לכאן לחילוקי הדעות בזה בזמן האחרון, שאינם משנים את היסודות] אבל אני לבד רוצה לראות את הדברים [בתואנה כי הם לא כתבו ספרים מסודרים], ולהסביר שצריכים לראות את ה"מציאות" [כלומר שרבותינו לא ראו את המציאות כדבעי],
זה כבר הירוס כל הדת, זה לא פחות ממעשה המשכילים באירופה, שתוצאתם הייתה שמד של רוב כלל ישראל.
אני שומע דיון ענייני
ברוך ה' שיש עם מה לשמוע.
השאלה היא - האם יש מגדולי ישראל שסברו אחרת מהרב שך בעניינים אלו ובכל זאת נחשבים מהציבור החרדי?


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 1835
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 276 פעמים
קיבל תודה: 535 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי שאר לעמו » 07 מאי 2018, 11:02

מר יעב"ץ
הינך טוען שההשקפה לא בנויה על ווארטים - ואני אומר יפתחו עינך! ההשקפה לא בנויה מאוסף ציטטות המרוכזים אל תוך גליונות קדש"צ. המתאימים לרגשות הכותבים בו, ושל אלו הנמנים על יוזמותיה המשונות של האגודה.
את ההשקפה יונקים עם חלב האם, בישיבות - הם המדבריות של הדור. גם בדורנו דור ריבוי ההדפסות, לא כל משנה נוצקת לתוך מילים כתובות. היא חרוטה על הלב.
אלא שיש כאלו שמרדו/סטו, ורגשות לאומניים מציפים אותם. התוצאה היא אגודת קדושת ציון - כן, בהחלט כהמשך לחובבי ציון.
מי שעובד את ה' באמת לא מחפש לתקן את העולם - אלא להתפלל לתיקון העולם. לא ראיתים רצים לעמול על קירוב נפשות לאביהם שבשמים באופן שיטתי, אלא ללהג על כינון מדינת הלכה..
במקום להבין שזה דבר המסור ביד ה', ובלאו הכי אין בכחם לשנות מאום, הם מלהגים בקול לתוך חבית ריקנית.
מי שחושב שיש מקום ליוזמות מעין אלו, שישאל את פי מאורי הדור מה דעתם.
אבל ליזום אגודה, שעל פי משאלותיה היומרניות, רוצה לשנות את צביון העם, וכיבוש הארץ מידי הערבים ועוד כהנה וכהנה, כלך לך אצל רבותינו מה הדרך - אם זו משאלה שדינה כשלון, או שחמור מכך - יש משהו אחר שמסתתר מאחריה.
וכולנו יודעים מה חושבים רבותינו. שמא לדעתם, מאורי הדור לא מספיק רגישים - אזי בלא"ה הוציאו את עצמם מן הכלל.

אינני כרוכלא על כל העלונים שם, אבל אביתי לספר משהו מעניין:
יום ירושלים אצלם הוא יום חשוב (כן, הפלפולים לא נגמרים).. ובכן הם הביאו את מכתבו של הגרש"ד שליט"א שסבר בשנת תשכ"ח שיש להלל ביום זה. אך נכדו שליט"א הביא מכתב מאוחר יותר מסבו בו הוא מביע את מורת רוח מהפרסום לדבריו ההם, בציינו שאכן סבר כך, אך כשראה שהרב שך מתנגד דעתו בטלה ומבוטלת.
מה יענו אלו, אכן, אלא שהרב שך היתה תופעה חד פעמית.. יקוששו הם קש ותבן למצא רבנים אחרים שתומכים בדעתם ויאמרו מחלוקת..
לשכמותם אומר: זכה הדור והעמיד הקב"ה צדיקים מועטים. כן, מי שחלק על הרב שך, הבעיה היא שלו (ולא משנה מה מידת תורניותו) ולא של הרב שך!
החזו"א כותב במכתב שמידות חכמים הם גופי תורה. ואכן אי אפשר להשוות בין החכמים, כי דעות חכמים גדולים ככל שיהיו שלא הגיעו לרמה הרוחנית של גדול מהם, אין בדבריהם ממש. שלא לדבר על כך כי הרב שך האריך ימים אבל הסטייפלער וכל גדולי האומה שקדמו להם, כמו כן האדמורי"ם יראי השם, היו בדעה זו שהוא העביר הלאה לדורות הבאים.
איני חושב שניתן למצא הרבה ת"ח שהתבטאו בכלל בנושאים אלו, אלא שהם מקוששים כאמור, מילה מפה ומילה משם, כדי ליצור השקפה המתאימה לרגשות הלאומיים האופפים אותם.
זה כולל את כיבוש הר הבית, אופייני לטירוף של אנשים שהוציאו עצמם מן הכלל.


מצפה לישועה
הודעות: 56
הצטרף: 19 אפריל 2018, 17:42
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 28 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי מצפה לישועה » 07 מאי 2018, 11:35

אני לא מתכוון להתייחס לאגודה הספציפית הנ"ל, שאיני מכירם, ולא קראתי כמעט את כתביהם, וגם אם יש להם גדולים כאלו ואחרים שהם מצטטים שם, זו ג"כ דרך ידועה 'להתפס' על גדול אחד ולבנות לפי שיטתו תורה שלימה.
שוב, אני לא מתייחס לעצם העלון או האגודה.
מאידך, אני לכשעצמי באמת לא יודע אם דברי הרב שך נחשבים כפוסק אחרון שאין אחריו ולא דבר. הרי ידוע שהיו גדולים שראו בצורה שונה הרבה מעניני היהדות כאן במדינה, ועל ראשם הוא הגאון רצ"פ פרנק, כך שאני מסכים שאפשר להגיד שהרב שך היה המדברנא דאומתיה שהנחיל את ההשקפה הצרופה לעולם הישיבות, אבל זה לא מבטל דעות אחרות והופך אותם לעפרא דארעא.
ובעצם, מאד מעניין, שכמעט ולא דברו כאן על דברים ספציפיים של האגודה הנ"ל, אלא רק על גדולי ישראל וכו' וכו'. מן הראוי לדון גם לגופם של דברים, ולהווכח היכן הם סותרים/מבזים את דברי גדולי ישראל שמפיהם אנו חיים.

ובאמת, חושבני שאכן יש בציבור החרדי סוג של בורות וחוסר הבנה בענין של א"י. לא כמדינה, אלא כא"י. תשאל אחד מה פתאום א"י מחכים, אין סיכוי שהוא ידע להסביר, מלבד כמובן ההסבר הנורא שטחי שהיא ארץ יותר קדושה. ואם תברר אז למה דווקא "אוירא" - הוא יגיד לך לאו דוקא.
תגידו, שמעתם פעם אברך או רב שעומד בין קבלת שבת למעריב לדבר על "ארץ ישראל"? הרי מייד הוא ייתפס כדל"י...
הגרא"י קוק כידוע מאד דיבר והרחיב לבאר את מעלתה של א"י, אבל הציבור החרדי בכללותו לא יודע את דבריו ואולי גם חולק עליהם באיזהו מקומן. באמת יש תחושה [לי בכל אופן], שצריך חידוד והדגשה של הזכות והמעלה שבמגורים בא"י, לצד ההתבוננות בעומק הענין וסגולותיו.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 1835
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 276 פעמים
קיבל תודה: 535 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי שאר לעמו » 07 מאי 2018, 11:50

מצפה לישועה, ברשות מע"כ אתחיל מהסוף להתחלה.

אכן מעלת א"י לא נמצאת בראש המעיינות - שהרי תכלית הדיור בה היא קיום המצוות בארץ, ו'אם בחקתי תלכו - שתהיו עמלים בתורה' ומעלתה זה כעין דברי מוסר. ובה במידה גם שוכחים לפעמים מעלת השבת, ועוסקים רק בהלכותיה. וכמו"כ גם שוכחים לפעמים את מעלתה של הארץ הקדושה, וזה ככל דברי תורה הצריכים חיזוק. אלא שכאן יש ללבן נושאים כאלו רק עם מתבגרים, בשים לב לעובדה שמשנאי ה' והסוטים מהמסורה, הם הם האוחזים בה בדרך כלל. זה די דומה להתעסקות האובססיבית של חב"ד עם המשיח, שטעם לפגם הוא ומניעיו ממקור לא טהור.
מי שרואה את זה כעיקר העיקרים, הוא בעייתי, אפשר לדרוש לפעמים בבית כנסת על הלכות מענינות הקשורות בא"י, אבל אי אפשר שזה ה'עלון' לשבת.. זהו? נגמרו כל ה-148 מצוות בפרשת אמור שצריך להוציא גליון רק על קדושת ציון וירושלים ? זו כבר אובססיה, מחלה, התמכרות, סטיה.

עם ישראל לא יתום, והלאומניות לא התחילה מאתמול, שורשה כבר בגולה. ואכן: הבית הלוי, החפץ חיים, הגרח"ס הלוי, הגרח"ע, ר' אלחנן הי"ד, החזון איש, הגרי"ז, השטישבינער, הגרא"ק, הגר"י אברמסקי, הסטייפלער, והרב שך זכרונם לברכה, הם הם שהעבירו את מסירת התורה בטהרתה מדור דור. (ומאידך, למשמש בשמות של ת"ח גדולים אחרים, זו חוצפה לא רק כלפי הציבור, אלא בראש וראשונה חוצפה כלפי אותם ת"ח, כי מתחילים לדוש בדרגה שאליהם הם לא הגיעו, וזה חטא לדון בזה שלא בכבוד הראוי. מיותר פה להסביר כי מסירת התורה שמנה הרמב"ם לא מונה כל חכמי הדור אלא את 'המוסרים' של התורה - מועטים שהקב"ה שתלן, וכך בכל דור דור).
מי שרוצה לחפש לו באורות נשברים שילך לו לנפשו, אבל שלא יפיץ את הגיגיו ההזויים בבתי המדרש! וזה בדיוק הכעס עליהם. ההיתממות והצביעות לבא ולנכס על מילה המוצאת מהקשרה או מכללות האישיות שאמרה אותה, ולומר הנה..... גם הוא איתנו... זו החוצפה. הרי דרך בית המדרש ונתיב החיים שאנו צועדים - ידוע ומוכר.

וכאשר דנת על איזה רעיוניות הם נפסלים: כיבוש הארץ ועליה כחומה. עליה להר הבית. דעות כוזבות באשר למעשים לקירוב הגאולה - בארות נשברים מפי לאומניים שסילפו את דברי הגר"א - כדוגמת ספר ההזייה המזוייף הריבלנאי/ציוני "קול התור". ועוד כהנה וכהנה שדנתי בזמנו כשראיתי עלונים אלו, עד שנקעה נפשי מלזעוק אחריהם ככרוכיא.


מצפה לישועה
הודעות: 56
הצטרף: 19 אפריל 2018, 17:42
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 28 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי מצפה לישועה » 07 מאי 2018, 12:07

אני מבין את הדברים.
אם כי יש להעיר עליהם, שלא מצאנו על כל ה148 מצוות שבפרשת אמור הלכה להתיר אמריה לגוי בשבת בגללם, אלא רק במצות יישוב א"י. בנוסף, בדורנו שהוכשר דרא ויש עלון שבועי על כל מצוה וספר על כל מנהג, אני לא רואה חסרון שיהיה עלון על הנושא של א"י.
שוב, אם הם מעודדים עליה להר הבית וכן הלאה דברים שנאסרו ע"י כל גדולי ישראל, אז הם פוסלים עצמם בזה. אבל עצם העיסוק במשנתה של א"י אני לא רואה בו חסרון, ולהיפך, המצב הזה שכל דיבור על א"י הופך אותך לדל"י הוא לא תקין בכלל.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 1835
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 276 פעמים
קיבל תודה: 535 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי שאר לעמו » 07 מאי 2018, 12:23

אין עלון שבועי על מנהג ספציפי.. יש עלון שבועי על פרשה.
ספרים על כל מצווה ב"ה אכשר דרא. אבל מחבר אחד מצטרף לכלל עמך ישראל שלומדים את כל התורה.
מה בשורה היא זו שמפיץ העלון כל שבוע על דרישת ציון וירושלים. זהו? נגמר? אני רק מראה שזו אובססיה.

אמירה לגוי יש גם בצרכי רבים.. האם לכן זה חשוב יותר מ-148 מצוות שבפרשת אמור? לא הבנתי שיחת מע"כ.

העיסוק במשנתה של א"י, הוא עניני זרעים. העיסוק במעלתה של א"י הוא עניני מוסר ויראה שמועטם ברכה וריבויים בעיה
גם הסברתי מה הסיכון בעצם, סבורני שזה מובן. זה תקין כמו שלאאע"ה היה ת"ר פרקי מסכת ע"ז, כך אנו לא מדברים בעניני א"י אלא מי שלבו רחב, כדי שלא יכשל בזרם הלאומני


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 921
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 76 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי יוספזון » 07 מאי 2018, 13:08

ישי בן ישראל כתב:
נפתולי כתב:לא רק הגר"מ שטרנבוך יצא חוצץ נגד קדושת ציון, אלא כל הבי"ד שלו, בד"צ העדה החרדית יצא חוצץ בקריאה נרגשת בשנה שעברה לפני הכנס שרצו לעשות בתמיר, שנחל תבוסה לאחר שהאולם היה כמעט ריק לגמרי. וכמובן שבחוץ התקיימה הפגנה סוערת.
גם השנה הם מתכננים איזה כנס ביום ירושלים (האומרים ערו ערו עד היסוד בה), וכנראה שגם השנה תהיה התנגדות נחרצת.
הידד! קדושת ציון נחלה תבוסה לאחר שבעלי הזרוע הידועים הסוברים לדינא כי "מה שלא הולך בכח ילך ביותר כח", הפגינו נגדם הפגנה סוערת, וגם השנה תתקיים כנראה הפגנה סוערת (אם יימצאו המשועממים התורניים ויצטרפו לקבועים).

די!!! הגיע הזמן למחות נגד שיטה חייתית זו והיפך דעת אנושי ודעת תורה!!!
שיטה 'חייתית' זו, מקורו טהור מדברי חז"ל, בגמ' ברכות דף כ' כדומני, ר' אדא בר אהבה, היה מי שקרע בגד בלתי צנוע מגויה, עיי"ש, ובזכות 'זה' זכה למה שלא זכו אחרים שהיו גדוןלים וטובים בתורה יותר ממנו, עיי"ש ויונעם לך.

ועוד נפסק בשו"ע שהרואה שחברו הולך לעבור עבירה, חייב למנעו אפילו בהכאה ובהזיקות... כדומני שזה בחו"מ אין לי כרגע פנאי לבדוק את זה.

שיטת ה'יפה נפש' אינה שיטת התורה, שגרסה דיני מלקות, וד' מיתות בית דין ועוד. יש תורה בישראל לא נשתנה ולא ישתנה


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 1835
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 276 פעמים
קיבל תודה: 535 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי שאר לעמו » 07 מאי 2018, 13:18

למען האמת, יש צורה איך מוחים, וגם לא כל מה שבעיני לא נראה, גם אומר שזו האמת ואין בלתה - וזה גם עם הויכוח הוא קשה (למשל כמה מכוערת ההתנהלות של היהדות התורתית ב-4 השנים האחרונות לאור משפטים כאלו)
לעומת זאת, מול הדעות של קדושת ציון, אני חושב כאקסיומה שהיות ואבן היסוד של מאורי האומה היא בכיוון אחד, וקם מישהו ורוצה לשנות - ידו על התחתונה, זאת לפני שנכנסו לגופם של דברים.


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 921
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 76 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי יוספזון » 07 מאי 2018, 13:19

יצחק כתב:ישנם כמה סוגים של תגובות לרעיונות כמו קדושת ציון. כמובן שישנם כאלו שיש בהם מכל הסוגים.
א. המבוגרים - בעלי הנסיון - חוששים מכל שינוי, הם עייפים מהתמודדויות חדשות והם גם למודי נסיון מהעבר, הם יודעים שגם כאשר הכוונות טובות צריך הרבה ס"ד שיצא דבר טוב וישנם הרבה סיכונים בכל דבר וכו' וכו'. בדרך כלל הם מעדיפים לשתוק, לא מבקרים ולא מעודדים. לפעמים הם טוענים נגד אבל לא כ"כ בחזקה. אם בכ"ז הם מתנגדים בחזקה זה רק בגלל שהם חושבים שמה שנעשה כעת זה בדיוק מה שהיה בעבר עם המזרחי וכו' ( כלומר הם רואים את הענין שחור\לבן).
ב. הפחדנים. הפחד העיקרי היא פשוט מעצם השינוי, השינוי בכמה מובנים וקשה לפרט במסגרת זו. הם ממציאים בדותות ומסיטים את הנושא בדרך כלל לא תשמע מהם טענות על רמה [אחת השיטות היא שימוש ב"ג'וקרים" - לא כ"כ אהבתי את הכינוי אבל אני לא מנסה להתווכח עם אמיתות. שיטה נוספת היא לתפוס איזה נושא שולי כמו עליה להר הבית ולשטוף לציבור את המוח שזו כל המטרה של האגודה ומכאן הדרך קצרה לטעון שהם כופרים ומינים וכו'].
ג. האדישים. כשהם שומעים טענות על כך שהציבור החרדי צריך להביא את רצון התורה לשטח הציבורי הם מפהקים ושואלים "תכלס' מה אתם רוצים", כלומר מה ניתן כעת לעשות? הרי א"א לעשות כלום! אז אפשר להמשיך לישן ובבקשה לא להפריע.
ד. התמימים \ הצדיקים. הם אומרים יש בתורה מצוות ואני רוצה להיות עבד ה', אם יש קבוצה של אנשים שרוצה לקיים את המצוות אני לא מפחד להצטרף, יש סיכונים? הקב"ה יעשה את שלו!
א. המבוגרים - בעלי הנסיון - מכירים את השטח הדק היטב, הם כבר עברו חלפו על פני מבוך החיים, ויודעים לכוון לדרך האמת, ולכן הם כבר חוו קבוצות משונות כאלו ויודעים כי סופו לאבדון. וכמאה"כ זקניך ויאמרו לך... אם לא תדעו לך היפה בנשים צאו לך בעקבי הצאן. וכמו רופא עתיר נסיון, שידע לכוון את החולה מה לא לעשות, לא מתוך אי רצון להתמודד, אלא מתוך נסיון שסופו לאבדון.
ב. עלייה להר הבית זה לא נושא 'שולי' זה חייבי כריתות... וכסיפור הידוע של 'אתה יצרת' של ר' שלום שוואדרון, אם הראשים של האגודה הזאת עולים להר רח"ל זה מוכיח, שצעקת קדושת ציון זה רק כיסוי ומסוה לפעולות נוראות ואיומות ה"י. ולמה לא תבדוק עם לנצרות יש מה למכור לנו רח"ל האם זה בא מ'פחד' אישי או מיראת שמים ? למה לא תבדוק את דעת הצדוקים שטענו שחז"ל סלפו את דברי התורה? למה חששו חז"ל כל כך מלהתווכח עם אפיקורס ישראל? 'מפחד' מעצם השינוי? או מפני דפקיר טפי.
ג. האדישים הם לפחות בכלל ישב ולא עבר עבירה מעלה עליו הכתוב כאילו עשה מצוה.
ד. התמימים והצדיקים... אוי ואבוי!!! ידוע שיעקב היה איש 'תם' ויושב אוהלים, אבל כשהגיע ללבן הארמי, אמר לו בפרצוף, 'אחיו אני ברמאות', כי לפעמים התמימות הוא הרת אסון רח"ל. 'אני לא מפחד להצטרף' מעניין שדברים אלו נאמרו רק בדברים מסוכנים כמו אלו, גם הנצרות מדברת על חסד ורחמים, וגם המשכילים דברו על להיות יהודים נאורים, הוי יהודי באוהליך, והציונים דברו על קדושת הארץ, ובכל זאת הגר"ח מבריסק לא הצטרף, אלא טען, שה'קדושת ציון' מהוה כיסוי לעקירת הדת כידוע.


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 921
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 76 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי יוספזון » 07 מאי 2018, 13:27

ולאחר שעברתי ברפרוף על שאר הדברים שנאמרו כאן, וראיתי התייחסות לספה"ק 'ויואל משה' כספר השקפה קיצונית... הנני בכאן לשבור את המיתוס...
הספר הנ"ל הוא ספר 'הלכה' גרידא, ואין לה שום קשר להשקפה... המחבר הגדול דן כדרכה של תורה מפי ספרים וסופרים על 'דיני' שלש שבועות'. על 'דיני' ישוב אר"י' ועל 'דיני' לשה"ק - שזה בענין שפת העברית...
עדיין לא יצא עד היום הזה אף אחד שהצליח להפריך את דבריו הק', הספר הוא נטו הלכה. ממקורות הראשונים והאחרונים, עם פלפולים ארוכים ומנומקים כדת של תורה.

ואמר לי קרוב דל"י, שהוא חיפש ספר להבין את עומק המצוה של ישוב אר"י הוא למד זאת דוקא בויואל משה מאמר ישוב ארץ ישראל, וטען בפני (הנ"ל משמש כראש ישיבה באחת ההתנחליות) כי אין עוד ספר שמקיף באופן כה ברור את עניני ישוב ארץ ישראל. הוא כמובן עבר רק החלק הראשון, ולא החלק השני בה מבאר למה זה לא שייך לכאן.


פותח הנושא
יושבי יעבץ
הודעות: 72
הצטרף: 28 ינואר 2018, 09:02
נתן תודה: 7 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי יושבי יעבץ » 07 מאי 2018, 14:19

יוספזון כתב:ולאחר שעברתי ברפרוף על שאר הדברים שנאמרו כאן, וראיתי התייחסות לספה"ק 'ויואל משה' כספר השקפה קיצונית... הנני בכאן לשבור את המיתוס...
הספר הנ"ל הוא ספר 'הלכה' גרידא, ואין לה שום קשר להשקפה... המחבר הגדול דן כדרכה של תורה מפי ספרים וסופרים על 'דיני' שלש שבועות'. על 'דיני' ישוב אר"י' ועל 'דיני' לשה"ק - שזה בענין שפת העברית...
עדיין לא יצא עד היום הזה אף אחד שהצליח להפריך את דבריו הק', הספר הוא נטו הלכה. ממקורות הראשונים והאחרונים, עם פלפולים ארוכים ומנומקים כדת של תורה.

ואמר לי קרוב דל"י, שהוא חיפש ספר להבין את עומק המצוה של ישוב אר"י הוא למד זאת דוקא בויואל משה מאמר ישוב ארץ ישראל, וטען בפני (הנ"ל משמש כראש ישיבה באחת ההתנחליות) כי אין עוד ספר שמקיף באופן כה ברור את עניני ישוב ארץ ישראל. הוא כמובן עבר רק החלק הראשון, ולא החלק השני בה מבאר למה זה לא שייך לכאן.
עיין במאמריו של הרב חיים והב במה שהאריך לחלוק עם הרמה"ח.
ידועים לפחות שתי מקרים של אנשים שכתבו ספר נגד 'ויואל משה', אחד מהם גנזו מפני איומים של חסידיו, והשני - תכריך כתביו נגנב מביתו ע"י אינשי דלא מעלי.
עיין היטב בהקדמת הויואל משה - מ"ש שכתב את ספרו גם על הצד שהדברים אינם נכונים...
מי שקבל את דעתו בפרהסיא היה מרן הרב שך, אך ידוע שאפי' בעדה החרדית ישנם חוגים שמצרים על כך שמינוהו לגאב"ד מפני שהוכרחו ע"י כך לקבל את השקפתו שלא תאמה לכל גדולי הבד"ץ קודם לכן.
ובעיקר הדברים - אני רואה שאין פורום זה מתאים לדיונים עמוקים שכאלו, אך בלי ליפטר כלום א"א, וידוע שהרהמ"ח אמר שטעם שהיה השואה הנוראה מפני שעלו לא"י קודם הזמן, וכידוע שהעלייה היתה ע"פ גדולי ישראל שמימיהם אנו שותים (אף החזו"א עלה לארץ רק מפני מצות ישוב א"י - והדברים ידועים ללא ספק) וא"כ מובן עם מי יצא לחלוק, וודאי שאין לנו אלא דעת רבותינו, שמעולם לא קיבלו את ספר זה להלכה.

בר מן דין - עד שצווחים כיצד מזלזלים בגדולי ישראל - הרהמ"ח בעצמו לא אחז במידה זו, עיי"ש ובקונטרס על הגאולה שכתב שכל הגדולים הושפעו מהסט"א, וע"כ אומרים סברות של הבל.
וכל אחד יסיק מסקנות לעצמו - למי מותר להגיד מה...


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 756
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 311 פעמים
קיבל תודה: 319 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי בנציון » 07 מאי 2018, 15:03

מכיון שנכתבו דברים בעניני חשיבות ארץ ישראל, ואם יש לתת לה חשיבות או לא. אני רוצה להביא קצת דברים מגדולי ישראל. במחילה מחברי הפורום אני לא מתייחס לנושא האשכול, ולא לתגובה ספציפית זו או אחרת, אלא ברצוני להביא קצת דברים שאנשים לא יודעים. [אכן כפי שהעירו כבר כמה כאן לכרוך את כל גדולי ישראל בחדא מחתא, כאילו מה שאמר אחד מוכיח על כולם זו טעות ונובע מחוסר ידיעה ומחוסר חשיפה לדברי גדולי ישראל אחרים].
אני לא כותב בשביל להתווכח עם מה שכתבו כאן, מי שזה לא נוח לו לקרוא את הדברים האלו יכול לדלג על ההודעה, זה רק מראה מקום הוא לו למי שמחפש לדעת את האמת מה סברו גדולי ישראל נוספים שאליהם הוא לא נחשף ותן לחכם ויחכם עוד.
ר' יחזקאל לוינשטיין כותב (אור יחזקאל מכתבים מכתב ט):
זאת באמת צריך להיות תשוקת וחפץ כל מי שיש לו חלק ונחלה בתורת משה וישראל, כי הארץ הקדושה היא נקודת ליבנו באמת, כי אין לְחַלֵק הארץ מהתורה, כי הם כלולים יחד בברכת המזון, נודה לך ד' וכו' על ארץ חמדה וכו' ועל יציאת מצרים וכו' ועל ברית הבשר, ועל התורה, וכו'.
ואין לנו תורה באמת רק תורת הארץ, כי מציון תצא תורה, והשגת הארץ היא באמת קודם התורה, כי היא נחלת אבות, והתורה היא תורה צוה לנו משה מורשה וכו', ומה לנו לדבר עוד בשבחה כי היא מכפרת עוון, כל ההולך ד' אמות בארץ ישראל נמחלו לו עונותיו. כמדומני כי ידידי יודע מה, כמה הייתי מחבב הדיבור על דבר ארצינו הקדושה, כמה ענינים דיברתי מאמונה הנובעת מקדושת הארץ, כמה תועלת הי' לי ב"ה מענינים האלו.
ועוד כתב:
וטוב לאדם שיהיה תמיד רצונו ותאותו ע"ד ארצנו הק'.
וכפי שחובתנו להתחבר עם הקב"ה כן מצווים להתקשר עם ארץ ישראל, ובשעה שאינו מתחבר ומתקשר עם ארץ ישראל סופו שהארץ תקיאתו
[ודרך אגב כדאי להביא את דבריו של רבי שלמה אלקבץ בעל הלכה דודי: רבים חשבו כי מעלת ארץ ישראל הלא היא בהיות עם בני ישראל בתוכה, ושתעדר מעלתה בהעדרם. ונמשך זה להם למה שחשבו כי ענינה אינו אלא רק מפני שמירת בני ישראל המצוות בה, לא שתהיה שמירת המצוות בתוכה נמשכת למעלתה. וזה טעות בידם. אבל דע, כי שלימות ארץ ישראל הוא בעצמותה ממש, כי היא היתה הנקודה הראשונה בבריאה... וכעניין אבן השתיה.
וכן ביאר החבר (רבי יהודה הלוי) לכוזר (מאמר שני סעיף כג) משלמות הארץ, עד שנשתוקקו אליה האבות בעת היותה מלאה גלולים, וזו הוראה רבה כי שלמותה בעצמותה... והארץ קדושתה בעצמותה, איננה כשאר הארצות אבל דבר אלוקי יש בה]
האור החיים (דברים ל, כ) כותב:
לשבת על האדמה אשר נשבע ה' לאבותיך וגו', ודבר זה גם כן הוא מהשגת השלימות, כי ישיבת הארץ היא מצוה כוללת כל התורה, צא ולמד ממאמרם ז"ל שכל ההולך בה ארבע אמות יש לו חלק לעולם הבא שכולו חיים.
על החפץ חיים מספר הרב ישר:
לחיות בארץ ישראל היה חלומו ותשוקתו של החפץ חיים מעודו. הוא, שתמיד השתדל לעודד ולנחם את אחיו שבגולה, בלמדו אותם לחיות ולצפות לגאולה, למשיח, לירושלים הבנויה - היה חדור געגועים יוצאים מן הכלל לארץ ישראל. תמיד השתוקק להתישב בה כאדם ששואף להשתחרר ממקום שהאויר בו מחניק, שריאותיו אינן מוצאות בו די אויר לנשימה, כך הרגיש החפץ חיים בחוץ לארץ. מערכותיו הרוחניות לא מצאו כאן די ספוקן. אוירת הקדושה שנוצרה סביבו, רוח התורה והיראה שאוירה של רדין היה אפוף בו, הגדילו ביתר שאת את משאת נפשו הפנימית. קשה לאין ערוך היא העבודה בחוץ לארץ. כאן אך לעתים נדירות מאד מסוגלת הנשמה להגיע לשלמותה. בשאיפתו התדידית ל"שלמות הנפש" הרגיש, משום כך, החפץ חיים משאלה פנימית לארץ שאוירה "חיי נשמות".
בשנת תר"מ עלה רבה של רדין, ר' יהודה'לה לארץ ישראל. משם כתב במכתב לידיד נפשו החפץ חיים: "בחוץ לארץ לא הרגשתי את קדושת השבת וזהרה. את קדושת השבת ואת זיו תפארה התחלתי להרגיש בבואי לארץ הקדושה". תופעה כזו הגבירה ביתר שאת את השתוקקותו לארץ ישראל. בדרך כלל לא היתה זו אצלו שאיפה נאה בלבד, אלא שבכל הזדמנות ובכל מקרה חשב והשתדל באופן ממשי להגשים את חלומותיו.
"מי יודע אם יזכה להיות מאלה שיכניסום לארץ ישראל בשוב ה' את שבות עמו. אך מי שיהיה שם מקודם לכן יש תקוה ששוב לא יגורש משם" טוען היה.
על רבי יוסף חיים זוננפלד מסופר:
רבי יוסף חיים זוננפלד ז"ל היה אוהד נלהב של ארגון פועלי אגודת ישראל, ולעתים קרובות היינו נוהגים לבקש את עצתו בשאלות שונות שעלו על הפרק, ובעיות לא חסרו אז בימים ההם, כי משבר רדף משבר ולא פעם באו מים עד נפש. בביקורנו אצלו היה תמיד נלהב לעודד אותנו במלים חמות ומרגיעות, כי אסור ליפול לתוך יאוש. ובהזדמנויות אלו היה חוזר ומתאר את עלייתו לארץ ישראל... באמצע השיחה הקולחת והשקטה מרצינים פניו הקדושות של הרב ולפתע הוא מזדקף מלוא קומתו ופונה אלי בדברים נמרצים: לכו והגידו לחבריכם כי שכרם הרבה מאד, עבודתם ועמלם למען הארץ הקדושה חשובה היא כמו המוסדות, כי הם מהווים אחד היסודות של היהדות החרדית בארץ ישראל. לכו והגידו לחברים שלכם בשמי שאני מבקש מהם למען השם לא לעזוב את הארץ, ה' יעזור להם, העיקר לא להתייאש ולא לאבד את הביטחון בה'.... כשאני ועוד שני בחורים מפואג"י עמדנו לנסוע לחו"ל לועידה של פואג"י בחו"ל, הלכנו לרבי יוסף חיים להפרד, שהינו אצלו זמן רב והוא דיבר בלהט ובהתלהבות על הצורך בישוב ארץ ישראל ע"י החרדים. כשדיבר דברים אלו הוא נתלהט כולו באש קודש ועיניו נצצו כזיקים עד שנפלה עלינו אימה וחרדה מדבריו החוצבים...
כשאני ועוד שני בחורים מפואג"י עמדנו לנסוע לחו"ל לועידה של פואג"י בחו"ל, הלכנו לרבי יוסף חיים להפרד, שהינו אצלו זמן רב והוא דיבר בלהט ובהתלהבות על הצורך בישוב ארץ ישראל ע"י החרדים. כשדיבר דברים אלו הוא נתלהט כולו באש קודש ועיניו נצצו כזיקים עד שנפלה עלינו אימה וחרדה מדבריו החוצבים. גם באותה הזדמנות הוא סיפר לנו כי לעתים קרובות היו באים ומציעים לו לצאת לחו"ל בשליחויות מצווה חשובות 'אבל אני לא יכולתי בשום פנים להסכים להצעות כאלו, כי שמא פתאום יבא המשיח וברצוני להיות אז כאן בירושלים'. וכשהוא אמר זאת הוא האמין בכך בכל לבו ונפשו.
רבי יחזקאל אברמסקי כותב בהקדמה לספרו 'ארץ ישראל':
הלא ״רבו (רובי) תורתו כמו זר" נחשבו על ארץ אחרת, ואינם מתקיימים אלא על האדמה הזאת שהיא המקלט האחד בכל ארצות התבל לנו ולרוחנו ״שארץ ישראל ראויה לתורה ואין התורה שלמה אלא בא"י״ (הרמב׳׳ן. ועיין בפירושו על התורה בראשית כו, ה. ובדברים יא, יח),״כי ישראל קרואים נחלת השם והארץ היא נחלתו, והתורה תלויה בשניהם - בעם השם על נחלת השם, והעוזב אחת עוזב השנית, (ואמרו בבראשית רבה פ׳ לך לך) אם נכנסים לארץ מקבלים אלוקותי״ (הגריעב"ץ בהקדמתו בסדור תפלה "בית יעקב"). ויפה אמר מי שעמד על אמת זו: מצב היהודים הוא מיוחד במינו. שאלות העם הדת והארץ קשורות אצלם זו בזו, במדה שאין דוגמתה בשום עם בשום דת ובשום ארץ.
ועוד כתב:
כל גדולי עולם נתחמדו לה... אליה הנני נושא את נפשי מעודי, בכיסופים וגעגועים אין חקר עד כלות הנפש...
בהגיע אלינו איזו בשורה טובה מן הארץ, אנו שמחים כמו על גאולתנו ופדות נפשנו. בכליון עינים מחכה כל אחד ואחד על עיתוני בוקר לדעת את שלום הארץ ומה יעשה בה, כל מכתב המגיע עדינו הוא מחיה נפשות... זה עתה נודע שהמצב בארץ הולך וטוב, הלואי שתהיה בשורה זו שמועה נכונה...
ההתענינות בכל הנעשה בא"י היא גדולה מאד. כל רצח אנו חשים, כל אחד ואחד מאתנו, כאילו הוא רצח בעצמותיו. ומתוך השקפה זו תבין שמכאוביכם הם מכאובינו. אבל מי שחש בכאב הציבור הוא גם נמנה על אלו המשתדלים למצוא מזור ותרופה. הסבלנות והבטחון של הישוב בשעה הנוכחית, המה שתי עטרות של היהודי הנצחי, אשר בהם ישראל יתפאר – חזקו ואמצו ה' עמכם. (מלך ביפיו ח"א עמ' 463 – 464).
הדברים האלו הם רק קצת מהקצת ממה שכתבו ואמרו אותם גדולי ישראל ועוד רבים. מי שרוצה באמת לבדוק את הדברים באובייקטיביות כדאי שיחפש קצת מה אמרו גדולי ישראל ולא שיסתפק בקריאת מכתבים ומאמרים וויואל משה. [אני לא מתכוין לזלזל באף אחד, אלא להראות שיש עוד דעות ואי אפשר לבא ולומר שכל מי שאומר אחרת ממה שאני התחנכתי הוא טועה וההשקפה שלו מעוותת ולא כמו גדולי ישראל].


הבוחן
משתמש ותיק
הודעות: 355
הצטרף: 30 יולי 2017, 23:27
נתן תודה: 71 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי הבוחן » 07 מאי 2018, 15:21

כמה הערות:
1. ישנם הרבה עלונים שבועיים/חודשיים על נושא מסוים כמו לשון הרע ענית אמן וכדו' ואם כונת אגודה זו טהורה איני רואה פסול להוציא עלון שבועי על ארץ ישראל.
2. אני מכיר את הרב ברנד ואין כל דמיון בינו לבין הרב דב ליאור הראשון הוא יהודי חרדי לכל דבר מתלבש כחרדי ילדיו נראים חרדים לכל דבר וכו' וכו' [אם כי דעותיו חריגות בנוף (לאו דוקא לגבי הר הבית)] בשונה מהרב ליאור שהוא מיזרחיסט לכל דבר אף שהוא ת"ח.
3. נכנסתם לויכוח אחר הנושא 'אגודת קדושת ציון' האם משהו יכול לצטט מדבריהם דברים נגד המסורה לנו???


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 921
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 76 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קדושת ציון

שליחה על ידי יוספזון » 07 מאי 2018, 15:59

יושבי יעבץ כתב:
יוספזון כתב:ולאחר שעברתי ברפרוף על שאר הדברים שנאמרו כאן, וראיתי התייחסות לספה"ק 'ויואל משה' כספר השקפה קיצונית... הנני בכאן לשבור את המיתוס...
הספר הנ"ל הוא ספר 'הלכה' גרידא, ואין לה שום קשר להשקפה... המחבר הגדול דן כדרכה של תורה מפי ספרים וסופרים על 'דיני' שלש שבועות'. על 'דיני' ישוב אר"י' ועל 'דיני' לשה"ק - שזה בענין שפת העברית...
עדיין לא יצא עד היום הזה אף אחד שהצליח להפריך את דבריו הק', הספר הוא נטו הלכה. ממקורות הראשונים והאחרונים, עם פלפולים ארוכים ומנומקים כדת של תורה.

ואמר לי קרוב דל"י, שהוא חיפש ספר להבין את עומק המצוה של ישוב אר"י הוא למד זאת דוקא בויואל משה מאמר ישוב ארץ ישראל, וטען בפני (הנ"ל משמש כראש ישיבה באחת ההתנחליות) כי אין עוד ספר שמקיף באופן כה ברור את עניני ישוב ארץ ישראל. הוא כמובן עבר רק החלק הראשון, ולא החלק השני בה מבאר למה זה לא שייך לכאן.
עיין במאמריו של הרב חיים והב במה שהאריך לחלוק עם הרמה"ח.
ידועים לפחות שתי מקרים של אנשים שכתבו ספר נגד 'ויואל משה', אחד מהם גנזו מפני איומים של חסידיו, והשני - תכריך כתביו נגנב מביתו ע"י אינשי דלא מעלי.
עיין היטב בהקדמת הויואל משה - מ"ש שכתב את ספרו גם על הצד שהדברים אינם נכונים...
מי שקבל את דעתו בפרהסיא היה מרן הרב שך, אך ידוע שאפי' בעדה החרדית ישנם חוגים שמצרים על כך שמינוהו לגאב"ד מפני שהוכרחו ע"י כך לקבל את השקפתו שלא תאמה לכל גדולי הבד"ץ קודם לכן.
ובעיקר הדברים - אני רואה שאין פורום זה מתאים לדיונים עמוקים שכאלו, אך בלי ליפטר כלום א"א, וידוע שהרהמ"ח אמר שטעם שהיה השואה הנוראה מפני שעלו לא"י קודם הזמן, וכידוע שהעלייה היתה ע"פ גדולי ישראל שמימיהם אנו שותים (אף החזו"א עלה לארץ רק מפני מצות ישוב א"י - והדברים ידועים ללא ספק) וא"כ מובן עם מי יצא לחלוק, וודאי שאין לנו אלא דעת רבותינו, שמעולם לא קיבלו את ספר זה להלכה.

בר מן דין - עד שצווחים כיצד מזלזלים בגדולי ישראל - הרהמ"ח בעצמו לא אחז במידה זו, עיי"ש ובקונטרס על הגאולה שכתב שכל הגדולים הושפעו מהסט"א, וע"כ אומרים סברות של הבל.
וכל אחד יסיק מסקנות לעצמו - למי מותר להגיד מה...
איזה תשובה מופלאה!!! נגנז מפני איומי חסידיו... ואו נגנב. נעבעך, תירוץ יפה ומנופה, ממש לגופו של ענין. מלא מדע וחכמה. מי שהיה רוצה להוציא ספר, היה יכול לעשות זאת בהשקט ובבטחה בלי לגלות ל'חסידיו'... ואם לא יצא, סימן שאין כאלו ספרים להוציא.

ושוב, אני עברתי על כל הספר בעיון רב. ואני חוזר ואומר, זה ספר הלכה גרידא, ולא קשור ל'השקפה'. ובעדה החרדית לא 'הוכרחו' לקבל דעותיו בהלכה. למרות היותו גדול הדור, והזלזול שאתה נוקט כאן, זה לא במקומה. במחילה מכבודך. ולדוגמא, הוא סבר שזמן השקיעה הוא בזמן ר"ת, ולא קיבלו את זה, הוא סבר בשעתו לפני מלחמת ששת הימים, שצריכים לקרוא מגילה בי"ד ולא בט"ו ולא קיבלו דעתו. אף פעם לא 'הוכרחו', ואם קבלו, יש לזה סיבה מוצדקת.
והרב המחבר בעצמו היה מגדולי ישראל עוד לפני השואה, ורוב רובם של גדולי ישראל סברו כמותו. ועוד חזון למועד להאריך בזה. עין בספר אור לישרים שיצא לאור בבריסק דליטא בנושא זו

נעול הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: ayedavid | 1 אורח