בנושאי היברובוקס

אחד התלמידים

משתמש ותיק
יהודי אמר:
מי כתב לשם השמצות, הוא אומר כך בשם זכרון אהרון.
כנראה כוונת חכם באשי אינו שאני כתבתי לשם השמצות, אלא שבאוצה"ח יכתבו לשם השמצות.
למעשה לא ברור לי אם כוונת הבכיר בזכרון אהרן היתה אחרת. אם הבנתי נכון, הוא טען שיש אנשים האוהבים להשמיץ, ומעלים בקורת באופן מוגזם ומוטה לרעה. אבל הוא חושב שזה שהם מרשים זה בנוגע לזכרון אהרן ולא לגבי מכונים שיש להם חבילות באוצה"ח, הוי מחמת החשבון הנ"ל.
 

שלום עולם

משתמש ותיק
פותח הנושא
אחד התלמידים אמר:
מעט דבש אמר:
אחד התלמידים אמר:
גם באוצר החכמה יש ספרים שהוכנסו בלי רשות, כגון ספרי זכרון אהרן.
מכיון שידוע לי שאוצר החכמה מקפידים מאד על זכויות יוצרים, החלטתי לברר את הענין.

פניתי במייל לאחד המנהלים של 'אוצר החכמה' והשיבני לאמור:
מדובר בשקר ישן.

היה הסכם עם זכרון אהרן, הם קיבלו תמורה לספרים שהם נתנו.

אח"כ הם חזרו בהם וביקשו חבילה כמו המכונים הגדולים.

יתכן שהיום היו מאפשרים זאת, אז כמות הספרים לא הספיקה כדי ליצור חבילה.

ובכן הרב סלע לא הסכים. אך כמובן הספרים שנכנסו בעקבות ההסכם, נכנסו.

מכאן ואילך יש נתק.

אם אוצר החכמה היה לוקח את ספרי זכרון אהרן בלי רשות, הרי שיש לו עוד כמה עשרות ספרים חשובים שלהם שחסרים באוצר...
אין לי דרך לדעת מי אומר האמת. אבל מה שכתבתי שמעתי מאחד שלדבריו שמע זה מבכיר במכון זכרון אהרן. לדבריו היה משא ומתן עם אוצר החכמה, ואפילו נעשה חוזה שנחתם ע"י אוצר החכמה, ואוצה"ח התחילו להכניס ספרי זכרון אהרן. אבל זכרון אהרן מעולם לא חתמו על ההסכם ובסוף היה פיצוץ ונתבטל לגמרי. למרות זאת אוצה"ח לא הורידו הספרים ואפילו הכניסו קצת עוד אחר שההסכם נתבטל באופן סופי.
לדבריו, הבעלים של זכרון אהרן רצה לתבוע אוצה"ח לדין תורה, אבל הוא בארה"ב, ועסוק מדאי בענינים שלו לטפל בזה, ואין אחד מהבכירים בזכרון אהרן שזה בנפשו, וממילא אין אף אחד המוכן לבזבז זמן בדיני תורה. אבל למעשה טוען שזה בלי רשות ולמרות רוחם.
אם האמת כדברי אוצה"ח, אני מציע מצד והייתם נקיים, שהם יפרסמו ההסכם החתום מצד זכרון אהרן. או עכ"פ יראה אותו לאדם מוכר ומהימן שהוא יעיד עליהם.
אגם בפורום אוצה"ח, יש אשכול גדולה של השמצות מכון זכרון אהרן. לדברי בכיר הנ"ל זה ה"תשלום" של אוצה"ח לזכרון אהרן. לדבריו בכל ספר אפשר למצוא טעויות, ואין מכון המוציא ספרים בכמות גדולה שאין הרבה טעויות בספריהם. ולדבריו למעשה אין יותר טעויות אצל זכרון אהרן מאצל כל מכון אחר.
לדבריו אוצה"ח שומר על השותפים שלהם, כגון מכון ירושלים ואינו נותן לפרסם יותר מדאי בקורת עליהם, משא"כ זכרון אהרן שאדרבה ואדרבה. גם בזה אין לי דרך לדעת מי אומר האמת, אבל מצאתי סמך לדבריו, בתגובה של מנהל פורום אוצה"ח. תוך דבריו הוא כתב: "השגיאות בשירת דבורה הם רבות... כ"ז ועוד נכתב כביקורת לפני שנים ע"י ת"ח אחד, ולבקשת הרב בוקסבוים המנוח לא התפרסם". הוא אכן כתב "אולי נעלהו כאן", אבל למרות שיש שם בקשות עדיין לא העלהו.

אף אחד לא אוהב שדנים בו בפומבי... ולכן ללא רשותם המפורשת לכאורה ראוי למחוק א"ז,
אבל לאחר דברים אלו השאלה היא האם חתימה של צד אחד אפשר להתחרט או לא, גם יתכן שהם כבר קבלו בתמורה משהו או אולי אוצר בתמורה א"כ אם קבלו זה גם קנין,,, נשאיר לחכמים להכיר בפנינו הדינים על דיוקם,,,
אבל אנא בלי שמות ופרטים ללא רשותם,,

בענין פרסום טעויות הרי אסור להשאיר ספר לא מוגה!?
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
האמת היא שהאיכות המופלאה מאוד מאוד של זכרון אהרן אינה צריכה לשום אשכול בשום פורום... והרי היא פתוחה לכל הלומד בספרים...
מה שיש בזכרון אהרן הוא שינוי מפונט ישן ושבור לפונט חדש. זה גם משהו בלי שום ספק.

ועל היברובוקס, האם אמת נכון שכאשר מעירים להם הם לא מורידים את הספרים?
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
יהודי אמר:
מעניין למעשה לאחר שיש ויכוח בין אוצה"ח לזכרון אהרון, האם מותר להשתמש בספרים מהוצאתם הנמצאים באוצר, הרי הם טוענים שאינם מרשים, והאוצר טוענים שקנו זאת מהם. לכאורה הוא ספק גזל, ומי שמורה היתר כיון שאין בעלות על יצירה, הרי יכול להשתמש בכל האוצר באופן שפרצוהו ר"ל.
כרגע איני רואה ספק, ר' ארז סלע הוא יהודי ת"ח ויר"ש, הוא עצמו אומר שקיבל זכות,
וכנגד זה יש שמועות, ז"א הבעלי דין אינם מפרסמים שום תלונה בעניין זה.
 

חמד ילד

משתמש רגיל
עפר ואפר אמר:
על היברובוקס, האם אמת נכון שכאשר מעירים להם הם לא מורידים את הספרים?
אכן כן שלחתי לו את לשון השו"ע הנ"ל [glow=red]מי שחיברן ומי שהעתיקן ואין צריך לומר המדפיסן הם בכלל מחטיאי הרבים
[/glow]
כבר לפני כמה חודשים ולא הסיר את הספר.
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
חמד ילד אמר:
עפר ואפר אמר:
על היברובוקס, האם אמת נכון שכאשר מעירים להם הם לא מורידים את הספרים?
אכן כן שלחתי לו את לשון השו"ע הנ"ל [glow=red]מי שחיברן ומי שהעתיקן ואין צריך לומר המדפיסן הם בכלל מחטיאי הרבים
[/glow]
כבר לפני כמה חודשים ולא הסיר את הספר.
התכוונתי על זכויות יוצרים.
 

יהודי

משתמש ותיק
עפר ואפר אמר:
יהודי אמר:
מעניין למעשה לאחר שיש ויכוח בין אוצה"ח לזכרון אהרון, האם מותר להשתמש בספרים מהוצאתם הנמצאים באוצר, הרי הם טוענים שאינם מרשים, והאוצר טוענים שקנו זאת מהם. לכאורה הוא ספק גזל, ומי שמורה היתר כיון שאין בעלות על יצירה, הרי יכול להשתמש בכל האוצר באופן שפרצוהו ר"ל.
כרגע איני רואה ספק, ר' ארז סלע הוא יהודי ת"ח ויר"ש, הוא עצמו אומר שקיבל זכות,
וכנגד זה יש שמועות, ז"א הבעלי דין אינם מפרסמים שום תלונה בעניין זה.
מותר להשתמש בדבר שלא ברור היתרו בלי לברר הענין עם ראשי זכרון אהרון? כמדומה שאם היה למישהו בבית חפץ שהיה עליו ספק אם שרי בשימוש והיה יכול לברר היה מברר ולא היה עושה לומדעס של ודאי צדיק מול ספק שמועה.
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
יהודי אמר:
עפר ואפר אמר:
יהודי אמר:
מעניין למעשה לאחר שיש ויכוח בין אוצה"ח לזכרון אהרון, האם מותר להשתמש בספרים מהוצאתם הנמצאים באוצר, הרי הם טוענים שאינם מרשים, והאוצר טוענים שקנו זאת מהם. לכאורה הוא ספק גזל, ומי שמורה היתר כיון שאין בעלות על יצירה, הרי יכול להשתמש בכל האוצר באופן שפרצוהו ר"ל.
כרגע איני רואה ספק, ר' ארז סלע הוא יהודי ת"ח ויר"ש, הוא עצמו אומר שקיבל זכות,
וכנגד זה יש שמועות, ז"א הבעלי דין אינם מפרסמים שום תלונה בעניין זה.
מותר להשתמש בדבר שלא ברור היתרו בלי לברר הענין עם ראשי זכרון אהרון? כמדומה שאם היה למישהו בבית חפץ שהיה עליו ספק אם שרי בשימוש והיה יכול לברר היה מברר ולא היה עושה לומדעס של ודאי צדיק מול ספק שמועה.
אם אני כניק באינטרנט עכשיו אספר לך סיפורים שהמנהל גמ"ח שנתן לך את ההלוואה גנב את הכסף מפלוני, אתה פטור לחלוטין מלברר.
 

יהודי

משתמש ותיק
צודק לחלוטין, השאלה אם כותב ותיק [פה בפורום ולא סתם ברשת] שמוחזק כיהודי רציני לא יוצר ספק.
 

אלימיר

משתמש ותיק
יהודי אמר:
מעניין למעשה לאחר שיש ויכוח בין אוצה"ח לזכרון אהרון, האם מותר להשתמש בספרים מהוצאתם הנמצאים באוצר, הרי הם טוענים שאינם מרשים, והאוצר טוענים שקנו זאת מהם. לכאורה הוא ספק גזל, ומי שמורה היתר כיון שאין בעלות על יצירה, הרי יכול להשתמש בכל האוצר באופן שפרצוהו ר"ל.
בעניין ספק גזל לכאורה זה מח' האם מותר לתוס' ב"מ ו. ד"ה ממון אסור מספק לקחת אבל לרא"ש בהלכות ובתוספותיו שם מותר
 

יצחק

משתמש ותיק
יש לי דיסק גיבוי חיצוני עם חומר של היברובוקס, החומר עולה לי בצורה של דף "גוגל כרום" וכדי למצא ספר צריך לסמן אות אחת מאותיות א-ב וכך נפתח הקטלוג של הספרים באות המסומנת. הבעיה שלי היא שבאות ט' הקטלוג מראה לי את כל הספרים אבל הספרים לא נפתחים כמו שצריך.
הבעיה מוכרת? מה הפתרון?
בבקשה לשים לב, אני לא מסתדר היטב עם "דוממים חכמים" אז לפני שמסבירים לי צריך לדמיין שנמצא לפניכם המטומטם הכי גדול שיכול להיות ואז לנסות להסביר לו.
 

מנהל ראשי

חבר צוות
מנהל האתר
@יצחק, הסתדרת? אם לא תעלה/תשלח צילום מסך לפני החיפוש ואחרי החיפוש ואנסה לעזור
 

יצחק

משתמש ותיק
מנהל ראשי אמר:
@יצחק, הסתדרת? אם לא תעלה/תשלח צילום מסך לפני החיפוש ואחרי החיפוש ואנסה לעזור
איך עושים צילום מסך? (נראה לי שאם יש לי תמונה אני יודע להעלות אותה
 

יצחק

משתמש ותיק
חמד ילד אמר:
מנהל ראשי אמר:
במקלדת יש לחצן print screen
בחלק מקלדות מופיע prtsc sysrq בצד ימין למעלה
גם אצלי יש את הלחצן הזה אבל אני לוחץ עליו ולא רואה כלום, אולי זה עושה צילום מסך אבל אין לי מושג איפה מאוחסנת התמונה.
 

יצחק

משתמש ותיק
[pre][/pre]
מנהל ראשי אמר:
@יצחק, הסתדרת? אם לא תעלה/תשלח צילום מסך לפני החיפוש ואחרי החיפוש ואנסה לעזור
העליתי צילומי מסך כולם בתוך קובץ אחד, אני אסביר מה קורה כאן
במסך הראשון אני מסמן את המלבן הימני העליון, זה שכתוב בו "ספרית היברובוקס", וכך אני נכנס למסך השני,
במסך השני אני מסמן את המלבן התחתון זה שכתוב בו "מאגר כולל של כל הספרים" וכך אני נכנס למסך השלישי
במסך השלישי אני מקבל רשימה של אותיות א-ב ואני צריך לבחור שם של ספר המתחיל באות ט וכך אני נכנס למסך הרביעי
כאן הבעיה, במסך הרביעי יש לי את כל הספרים ששמם מתחיל באות ט', אני צריך לסמן ספר והוא אמור להפתח, אלא שלא משנה איזה ספר אני בוחר תמיד אני מקבל את הספר הראשון ברשימה שנקרא ט"ו מעלות יחיאל, במקרה הנוכחי סימנתי את הספר השני בסדרה "טבוח טבח והכן" ונפתח לי הספר ט"ו מעלות מיכאל
 

קבצים מצורפים

  • תמונה.docx
    638.8 KB · צפיות: 14

אחד התלמידים

משתמש ותיק
אחד התלמידים אמר:
אגם בפורום אוצה"ח, יש אשכול גדולה של השמצות מכון זכרון אהרן. לדברי בכיר הנ"ל זה ה"תשלום" של אוצה"ח לזכרון אהרן. לדבריו בכל ספר אפשר למצוא טעויות, ואין מכון המוציא ספרים בכמות גדולה שאין הרבה טעויות בספריהם. ולדבריו למעשה אין יותר טעויות אצל זכרון אהרן מאצל כל מכון אחר.
לדבריו אוצה"ח שומר על השותפים שלהם, כגון מכון ירושלים ואינו נותן לפרסם יותר מדאי בקורת עליהם, משא"כ זכרון אהרן שאדרבה ואדרבה. גם בזה אין לי דרך לדעת מי אומר האמת, אבל מצאתי סמך לדבריו, בתגובה של מנהל פורום אוצה"ח. תוך דבריו הוא כתב: "השגיאות בשירת דבורה הם רבות... כ"ז ועוד נכתב כביקורת לפני שנים ע"י ת"ח אחד, ולבקשת הרב בוקסבוים המנוח לא התפרסם". הוא אכן כתב "אולי נעלהו כאן", אבל למרות שיש שם בקשות עדיין לא העלהו.
הובא לדיעתי שלאחרונה אוצה"ח חסמו גישה לאשכול הנ"ל נגד זכרון אהרן. אפשר לשער שהם ראו שהטענות עליהם מצד זכרון אהרן התפרסמו כאן, ואו שהכירו שהם הפריזו בזה, או שעדיין מקוים לקבל חבילת זכרון אהרן ואינם רוצים לשרוף הגשרים.
וכאן המקום להודות לפורום הזה, שיש אפשרות להציל עושק מיד עושקו, ואין כל הדיונים תורניים ביד חברה מסחרי ובעלי אינטרסטים.
אגב, באופן אישי אין לי שום דבר נגד עצם העלאת ביקורת. רק שיהיה לתועלת, שלא בכוונה להשמיץ, וכפי הכללים בחפץ חיים. אבל כשנעשה באופן לא הגיוני, בפרט כשמעלים ביקורת בלי שיעור ובאופן חריף ומזלזל ביותר על שותפים של המתחרים, ואילו על שותפים שלכם דואגים שלא יהיה יותר מדאי, זה עושה תמונה מעוות, ובגדר, "חצי אמת הוי שקר שלם", וכן לא יעשה.
 

אלימיר

משתמש ותיק
@שלום עולם "הדיסק של היברובוקס" אינני מכיר, אבל יש ברשותי את המאגר הנפוץ של האברכים [וערכתי בו מעט שינויים], תוכל לפנות באישי
 

יהודי

משתמש ותיק
אם תרצו יש לי מספר טלפון של יהודי המוכר זאת [זוהי הגירסא השניה שיצאה על ידם], אשמח להביאו בפרטי.
 

שלום עולם

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודי אמר:
אם תרצו יש לי מספר טלפון של יהודי המוכר זאת [זוהי הגירסא השניה שיצאה על ידם], אשמח להביאו בפרטי.
תודה, אך אני צריך מישהו שיש לו את הדיסק אני צריך קובץ משם (לא מהאתר, דוקא)
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
עוד שאלה על ה"ב:
אם מעלים ספרים בדף ההעלאה שבאתר זה אכן נכנס לאתר? אולי אוטומטית? או עכ"פ זריז?
כי פעם שלחתי להם ספר והם לא הכניסו אותו, לכן רצוני לשאול האם באתר זה עובד טוב יותר.
 
חלק עליון תַחתִית