הצילו!!!! איבד כל טעם בלימוד וקיום מצוות

תוהה ומתבונן

משתמש רגיל
אקשן דקדושה אמר:
אברך צעיר, לענין וכשרוני. איבד לחלוטין טעם בלימוד ובתפילה ובכל עבודת השם.
כרגע מצבו הוא שהוא לומד, אך אין לו כל סיפוק מזה.
מדלג על תפילות, מתנסה בנסיונות ועומד בהם בדר"כ אך אין לו שום סיפוק וחיות מזה, ושום מניע להמשיך בזה.

כמובן שיקפצו כאן תומכי שיטות למיניהם ויציעו את מרכולתם לכן הנני להבהיר:
א. הוא לומד גם בעיון למדני הדק היטב וכו' וגם בבקיאות בהספק דפים רבים וכו'.
ב. יש לו יד ורגל גם בתורת המוסר וגם בחסידות ומחשבה וכו'

אין לי הרבה הבנה בתחום אבל בכל זאת נראה לי שהוא סובל מניתוק רגשי שנובע מעומס רגשי כבד.

 לדעתי הכתובת היא פסיכולוג, אבל מכיון שכבר קדמו בהצעה זו כמה חכמים והפנו אותו לפסיכולוג לא-יוצלח, ואחריו למומחה בשיטת 'בין-לילה', ואחריו לחכם חרשים ויועץ לחשים, וכו' וכו' אשר ע"כ יצא מיודענו מיואש וחסר אימון בין מבעלי תעודות ממוסגרות ובין מבעלי בטחון עצמי וכושר שיווק מוכח.
הוא מוכן לתת צ'אנס אחרון לפני שקיעה בתהומות היאוש והדיכאון.
הבו עצה הלום.

בדרך כלל הבעיה עיוותי חשיבה יש ספר מעולה חילוני [נקי לגמרי ובלי דעות אפיקורסיות רק בגלל שבשאלון ישנם 3 שאלות רגישות אני לא מציין את שמו ] כל פסיכולוג או מטפל בסי.בי.טי. יוכל להמליץ עליו
 

הערשלה

משתמש ותיק
מתיקות אינסופית אמר:
ונכתב בספר אמר:
אין לי כרגע תפוח. ועל תפוז קצת קשה יותר
ברור שזה נשמע קצת מצחיק,
אז אסביר קצת, התרגלנו שהרגשות מאליהם באים, אבל זה לא מוחלט, עלינו להפעיל ולהשתמש ברגש כדי שלא יתנוון.
כמו כל כח שאם לא עושים בו שימוש מתנוון כך גם כח ההרגש חייב הפעלה.


הרי חיי היהודי חייבים להיות חוויתיים,
חייבים להיכנס לאווירה היהודית האמתית,
התורה - "בקולות וברקים עליהם הופעת",
האמונה - "והשבות אל לבבך"..
התפילה - "עבודה שבלב"
אוי לנו אם התורה תחשב אצלינו חוזה העסקה יבש נטו,
צריך להבין שזו לא בעיה של האברך המדובר אלא של כל מי שמניח תפילין כמצוות אנשים מלומדה.

הייתי מאזן קצת את חריפות דבריך,

התורה והמצוות לא באו לתת ליהודי אווירה יהודית וחוויות רוחניות בחיים!
הם באו לתת ביטוי לקשר שלנו עם הבורא במקום בו בעיקר איננו חווים חוויות מרוממות ובעיקר במקומות בו הבורא כביכול נסתר מאיתנו.

לא כל מי שלא חש חוויות רוחניות נכנס לקטגוריה של 'מלומדה'.
 

מה אדבר

משתמש ותיק
שמא אותו יהודי שצריך הצלה נגוע במחשבות והרהורים אסורים [בין ע''י הטכנולוגיה ובין במציאות האמיתית]?!
 

שירת העשבים

משתמש ותיק
מה אדבר אמר:
שמא אותו יהודי שצריך הצלה נגוע במחשבות והרהורים אסורים [בין ע''י הטכנולוגיה ובין במציאות האמיתית]?!
שמא זה נכון, מה תקנתו?
{ הרי לכאו' אם זה בעיתו הוא מודע לכך, אלא שאינו מצליח למצוא תקנה לכך...}
 
 
הערשלה אמר:
מתיקות אינסופית אמר:
ונכתב בספר אמר:
אין לי כרגע תפוח. ועל תפוז קצת קשה יותר
ברור שזה נשמע קצת מצחיק,
אז אסביר קצת, התרגלנו שהרגשות מאליהם באים, אבל זה לא מוחלט, עלינו להפעיל ולהשתמש ברגש כדי שלא יתנוון.
כמו כל כח שאם לא עושים בו שימוש מתנוון כך גם כח ההרגש חייב הפעלה.


הרי חיי היהודי חייבים להיות חוויתיים,
חייבים להיכנס לאווירה היהודית האמתית,
התורה - "בקולות וברקים עליהם הופעת",
האמונה - "והשבות אל לבבך"..
התפילה - "עבודה שבלב"
אוי לנו אם התורה תחשב אצלינו חוזה העסקה יבש נטו,
צריך להבין שזו לא בעיה של האברך המדובר אלא של כל מי שמניח תפילין כמצוות אנשים מלומדה.

הייתי מאזן קצת את חריפות דבריך,

התורה והמצוות לא באו לתת ליהודי אווירה יהודית וחוויות רוחניות בחיים!
הם באו לתת ביטוי לקשר שלנו עם הבורא במקום בו בעיקר איננו חווים חוויות מרוממות ובעיקר במקומות בו הבורא כביכול נסתר מאיתנו.

לא כל מי שלא חש חוויות רוחניות נכנס לקטגוריה של 'מלומדה'.
לא התכוונתי למירתת כולא גופא אלא להתחברות ונתינת טעם,
לדוגמא אנחנו באווירה שמחה כשמגיעים לחתונה ובאווירה אחרת כשמגיעים להלוויה,
זאת אומרת שיש איזה תוכן והווי רגשי וחוויתי מסויים בכל עניין כעניינו, מה שמוטל עלינו
זה לייעל את הפן הרגשי ע"י הפעלתו אפשר לעצור דקה להסתכל על התפילין ולחשוב קצת וכו' עשה כחכמתך.
 

חיי עולם

משתמש ותיק
אקשן דקדושה אמר:
אברך צעיר, לענין וכשרוני. איבד לחלוטין טעם בלימוד ובתפילה ובכל עבודת השם.
כרגע מצבו הוא שהוא לומד, אך אין לו כל סיפוק מזה.
מדלג על תפילות, מתנסה בנסיונות ועומד בהם בדר"כ אך אין לו שום סיפוק וחיות מזה, ושום מניע להמשיך בזה.

כמובן שיקפצו כאן תומכי שיטות למיניהם ויציעו את מרכולתם לכן הנני להבהיר:
א. הוא לומד גם בעיון למדני הדק היטב וכו' וגם בבקיאות בהספק דפים רבים וכו'.
ב. יש לו יד ורגל גם בתורת המוסר וגם בחסידות ומחשבה וכו'

אין לי הרבה הבנה בתחום אבל בכל זאת נראה לי שהוא סובל מניתוק רגשי שנובע מעומס רגשי כבד.

 לדעתי הכתובת היא פסיכולוג, אבל מכיון שכבר קדמו בהצעה זו כמה חכמים והפנו אותו לפסיכולוג לא-יוצלח, ואחריו למומחה בשיטת 'בין-לילה', ואחריו לחכם חרשים ויועץ לחשים, וכו' וכו' אשר ע"כ יצא מיודענו מיואש וחסר אימון בין מבעלי תעודות ממוסגרות ובין מבעלי בטחון עצמי וכושר שיווק מוכח.
הוא מוכן לתת צ'אנס אחרון לפני שקיעה בתהומות היאוש והדיכאון.
הבו עצה הלום.
בלת"ק
אם תרצו אוכל להפנות אתכם לכתובת מתאימה.
 
 

מ אלישע

משתמש ותיק
אקשן דקדושה אמר:
בן המתחטא אמר:
אמר המדובר:
חלק מהדברים שהם לא אני הם דברים המושרשים עמוק בתוך ראשי, (ולשם הדוג' זה שאלול זה דבר מפחיד - ולשם הדוג' בלבד), ואיך משחררים דברים אלו?
להבין שזו טעות.

כך כותב רבי ישראל סלנטר זצ"ל
"אין לרבות במרירות בימים הקדושים, ועת לשמור ולעבוד את ה' בחדוה והיא המעוז"

 
 
אני מציע ל'מדובר' מנסיון.
תיסע למקום שקט כפר או מושב לשבוע . ותחסל מראש את כל המטלות שיתכן שיצוצו במהלך השבוע. ואל תתעסק שם בשום עיסוקים שבעולם. לא כלכליים ולא חברתיים. לא שיחות טלפון עם חברים ולא החזרת גמחי"ם את הכל תגמור בשבוע קודם.

ושם תקח סוגיא לא משנה איזה, העיקר להתמקד בעיון ולא בבקיאות. ואסביר בהמשך למה. זה יכול להיות סוגיה בנוסח ישיבתי בנשים נזיקין או סוגיא הלכתית במועד או נושא חדש לך בקדשים, זה לא משנה, העיקר שיהיה משהו שתופס את הראש ומעסיק את החשיבה.

ותתישב ללמוד בהתמדה גדולה למרות שבהתחלה לא יהיה לך שום הנאה וטעם, אבל אחרי קצת זמן תבוא הנאה עצומה ותחושת שחרור מכל העומסים והמחשבות המרירות שיש.
ותשנן לעצמך שאתה חייב את זה ומוכן להתאבד על זה כי זה מה שיציל לך את החיים ויהפוך אותם מחושך שמתעבה והולך לאור מופלא רום מעלה.
תנצל חזק כל רגע בשבוע הזה.

והעיקר בכל הלימוד יהיה ללכת לפי דברי המשך חכמה שלא יהיה הלימוד לא לשם קניית השלמות ולא לשם להיות ת"ח או אחד שיודע את הסוגיא, ולא לשם שום מטרה שנוצרת אחרי הלימוד. אלא בשביל הלימוד בעצמו. בבחינת קוצר (שהוא ברינה) ולא בבחינת זורע (שהוא בדמעה).
ותדע שאתה עכשיו כבר בתכלית. וזה שאתה לומד, זה עצמו, בלי שום תוצאות נוספות, זה המצב הכי טוב בעולם.
ולכן אין ללמוד אז בבקיאות ובהספק שאז אוטומטית אתה מחשבן את ההספקים וכמה אתה יודע מזה, ומתי תהיה ת"ח ותדע את כל התורה. שזה שוב בחינת זורע שהוא בדמעה.
אלא דוקא בעיון וחשיבה ועמל התורה שהוא בעצמו התכלית ורינת הקוצרים.

ואם כרגע אין בכוחך לעיין לבד ולהכנס בדקות הסברא אפשר לכל הפחות ללמוד גמרא עם ראשונים ואחרונים או מהסוגיא עד ההלכה עם שו"ע ונו"כ ולהתבונן בכל טענה וקושיא, תירוץ או יסוד, אם זה מתקבל על הדעת ואם זה מוכרח וכו'.

ובתחילה זה יכול להיות קשה כמות להתאמץ בלי כל תכלית כביכול, אבל תשנן לעצמך שזה עצמו התכלית הכי נפלאה שיכול אי מי מכל יצוריו של הבורא לחשוק לעצמו. ועם הזמן תבוא ההנאה. וחיבור דעת האדם לנשמת טעמי התורה יש בה סגולה מוכחת של הנאת אין קץ.

ואל תשכח בסיום השבוע הקסום הזה -שיתן לך מרץ אדיר להתמדה מופלאה מתוך נחת ושמחה- לבשר לכולנו על הסוף הכ"כ טוב ולתת לעוד אנשים רצון ללכת בעקבותיך.
 

אור זרוע

משתמש ותיק
כתר דטהירו עילאה אמר:
אני מציע ל'מדובר' מנסיון.
תיסע למקום שקט כפר או מושב לשבוע . ותחסל מראש את כל המטלות שיתכן שיצוצו במהלך השבוע. ואל תתעסק שם בשום עיסוקים שבעולם. לא כלכליים ולא חברתיים. לא שיחות טלפון עם חברים ולא החזרת גמחי"ם את הכל תגמור בשבוע קודם. (...)

מה שנקרא להרים פרויקט...
זה מה שאתה מצפה מאדם כבוי וחסר אונים?
 
אור זרוע אמר:
מה שנקרא להרים פרויקט...
זה מה שאתה מצפה מאדם כבוי וחסר אונים?
אם זה נקרא להרים פרויקט, זה תלוי כמה עיסוקים יש לו על הראש בדרך כלל.
לפי המתואר עד עכשיו על ידי רבו וע"י עצמו, הוא לא כבוי וחסר אונים, אלא במצב רוח לא מהמשופרים וחסר חשק וענין, ברוחניות בעיקר.
ויבוא 'המדובר' ויכריע בינינו.
 

אור זרוע

משתמש ותיק
כתר דטהירו עילאה אמר:
אור זרוע אמר:
מה שנקרא להרים פרויקט...
זה מה שאתה מצפה מאדם כבוי וחסר אונים?
אם זה נקרא להרים פרויקט, זה תלוי כמה עיסוקים יש לו על הראש בדרך כלל.
לפי המתואר עד עכשיו על ידי רבו וע"י עצמו, הוא לא כבוי וחסר אונים, אלא במצב רוח לא מהמשופרים וחסר חשק וענין, ברוחניות בעיקר.
ויבוא 'המדובר' ויכריע בינינו.

דילוג על תפילות (ראה הודעה ראשונה באשכול) מלמד על מצב עגום יותר.
'המדובר' לא עקבי אפילו לא בהמשך פעילות באשכול הנוכחי...
זה לא אומר כלום? 
 

ובכן

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
זהו לשון רבינו תם בספר הישר (כן. אני יודע שיש מפקפקים על ייחוסו) א''כ י''ל 'שמכונה בצרפתית'
או 'שמכונה ביונית'... (לפ"ד המייחסים אותו לר"ז היוני. ועי' כאן).
הקישור לפורם ההוא חסום לי.
אבל הערה אחת לי.
איני יודע אם כאשר מייחסים אותו לרבי זרחיה היוני, הכוונה שהיה רבי זרחיה מארץ יון. דיותר נראה לי שבא מעיר 'יוני' שבמרכז צרפת [עיר הנזכרת למשל בתוספות יומא ו. ד"ה אמר, וכנראה הכוונה לעיר זו]
ולפי זה, עדיין צריך לומר 'שמכונה בצרפתית'...
 

לבי במערב

משתמש ותיק
שם נת' שלאף זיהוי אין ביסוס ממשי, ועדיף לכתוב כי לא ידוע לנו מיהו מחברו.
 

מ אלישע

משתמש ותיק
אקשן דקדושה אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
אין מה לעשות. שום פסיכולוג לא יעזור לבעיה שמקורה מסיבות רוחניות.
תצטרך להקשיב לבעלי ה"שיטות" ה"מציעים את מלכורתם"

בהמשך אולי אמצא משהו ספציפי, ביינתים הנה הספר הקדוש משיבת נפש, כשמו כן הוא, משיב את הנפש, את החיות וכו'.
מה אעשה וזכיתי להכיר כמה מחסידי ברסלב שדווקא נזדקקו בסוף לפסיכולוג (ומהם אפי' לפסיכיאטר).
אני לא יודע מהיכן הקביעה 'בעיה שמקורה בסיבות רוחניות'. יש לך רוח הקודש?
אני מכיר אותו היטב ואני יודע שזה מסיבות רגשיות. וודאי לא מסיבות רוחניות.
ולסיום, גילוי נאות. הוא עסק גם בספרי ברסלב ודי בקי בהם ולקח גם מהם חיזוק, וכל זה לא מועיל מאומה במצב העכשווי.
ואם דחוף לך מאד (ואני דווקא מאד מבין את הדחף הזה) לשכנע מישהו בנחיצותם הקריטית של ספרי ברסלב, אז זו לא ההזדמנות. תודה.
מכל קהילה יש מי שנצרך לפסיכולוג ופסיכאטר.
 בעל רוה"ק ידוע שזה לא מסיבות רוחניות. 

(את הדחף לזה אתה מבין כמו את הבעיה שלו)
 
אקשן דקדושה אמר:
אברך צעיר, לענין וכשרוני. איבד לחלוטין טעם בלימוד ובתפילה ובכל עבודת השם.
כרגע מצבו הוא שהוא לומד, אך אין לו כל סיפוק מזה.
מדלג על תפילות, מתנסה בנסיונות ועומד בהם בדר"כ אך אין לו שום סיפוק וחיות מזה, ושום מניע להמשיך בזה.

כמובן שיקפצו כאן תומכי שיטות למיניהם ויציעו את מרכולתם לכן הנני להבהיר:
א. הוא לומד גם בעיון למדני הדק היטב וכו' וגם בבקיאות בהספק דפים רבים וכו'.
ב. יש לו יד ורגל גם בתורת המוסר וגם בחסידות ומחשבה וכו'

אין לי הרבה הבנה בתחום אבל בכל זאת נראה לי שהוא סובל מניתוק רגשי שנובע מעומס רגשי כבד.

 לדעתי הכתובת היא פסיכולוג, אבל מכיון שכבר קדמו בהצעה זו כמה חכמים והפנו אותו לפסיכולוג לא-יוצלח, ואחריו למומחה בשיטת 'בין-לילה', ואחריו לחכם חרשים ויועץ לחשים, וכו' וכו' אשר ע"כ יצא מיודענו מיואש וחסר אימון בין מבעלי תעודות ממוסגרות ובין מבעלי בטחון עצמי וכושר שיווק מוכח.
הוא מוכן לתת צ'אנס אחרון לפני שקיעה בתהומות היאוש והדיכאון.
הבו עצה הלום.
לאברך הנפלא המדובר
אני חש צורך לאחל לך "גוט שאבעס" !
תדע לך שלא שכחנו אותך, איך אפשר בכלל לשכוח.
שבוע ומחצה חלפו, יותר מעשרה ימים מלאים בעונג החיים, עמוסים בחוויות מסעירות,
לכולם יש עיסוקים רבים מדברים מענגים ועד בעיות מעגמות נפש,
מעיסוק נכבד ונשגב במסכת פסחים ועד עיסוק עם מקרים פסיכיים .
מדקדוק בפרק יש נוחלים ועד לעולם המעשה והתמודדות עם מסכת יש נוכלים.
מהתעמקות בפרק לא יחפור ועד התמודדות מול העוברים להכעיס על "לא יחפור"..
אבל עמוק בלב שמור מקום הומה, הדאגה לאברך המדובר מפורום לתורה,
איננו מכירים אותך אך אין מקום שזה לא צף, בכל חשבון הנפש בערב, בכל פתיחת ספר מוסר,
איי, מה עם המדובר שלנו???
שמענו צרת נפשו בהתחננו אלינו התפללנו בכל ליבנו לישועתו, בחרנו לתת זמן מחיינו לניסיונות עזרה.

אתה חשוב לנו!! לא הזנחנו! לא עמדנו מהצד, התחלנו לעסוק בך מיד כשרבך קרא הצילו!!!
ובכל פעם שפתחנו את הפורום חיפשנו לראות מה אתו? יש בשורה טובה? יש כיוון?

בינתיים, הדבר המעודד הוא לראות את ההתגייסות של החברים להציע עזרה למרות שאינם יודעים בדיוק איך.
7 עמודים תוך שבוע וחצי בלבד!!
החבר'ה פה לא באו לומר כי כל התשובות מצויות בידיהם,
הם גם לא מצהירים שחייהם מושלמים וחלקים, ובאים הם להנחיל את האסטרטגיות שהובילו אותם לכך.

מה שכן, אפשר לזהות בוודאות שמאד מאד אכפת לכולם ממך, כואב על הפספוס, על הבזבוז של אוצר כה יקר, וכואב על הכאב שלך..

העיסוק הרב הוא גם משום שהתקווה בוערת בכל העוצמה, גם אם איש לא מצליח לבטא אותה,

נדמה לי שדבר אחד כולם היו רוצים לצעוק לך באוזניים בכל הכח וללא הפסקה,
לו רק ידעו איך לבצע את הצעד שישכנע אותך באמת האבסולוטית הזו,

בכך שעמוק עמוק בתוך האדם שוכנים אותם כוחות רדומים ,
כוחות שהיו מדהימים אותו, שמעולם לא חלם לזכות בהם,
כוחות אשר ישנו את חייו מקצה אל קצה אם יתעוררו ויוכנסו לפעולה!!

לו רק ידעו מה הפעולות הנדרשות כדי להחדיר בך את האמת הזו, היו פועלים לשם כך במלוא תשומת הלב.

אמנם איננו מכירים, אין לנו אפילו את שמך לתפילה אבל כן בהחלט דואגים, ובהחלט מתפללים עליך, "המדובר מפורום לתורה".
גוט שאבעס!
 
מתיקות אינסופית אמר:
אקשן דקדושה אמר:
אברך צעיר, לענין וכשרוני. איבד לחלוטין טעם בלימוד ובתפילה ובכל עבודת השם.
כרגע מצבו הוא שהוא לומד, אך אין לו כל סיפוק מזה.
מדלג על תפילות, מתנסה בנסיונות ועומד בהם בדר"כ אך אין לו שום סיפוק וחיות מזה, ושום מניע להמשיך בזה.

כמובן שיקפצו כאן תומכי שיטות למיניהם ויציעו את מרכולתם לכן הנני להבהיר:
א. הוא לומד גם בעיון למדני הדק היטב וכו' וגם בבקיאות בהספק דפים רבים וכו'.
ב. יש לו יד ורגל גם בתורת המוסר וגם בחסידות ומחשבה וכו'

אין לי הרבה הבנה בתחום אבל בכל זאת נראה לי שהוא סובל מניתוק רגשי שנובע מעומס רגשי כבד.

 לדעתי הכתובת היא פסיכולוג, אבל מכיון שכבר קדמו בהצעה זו כמה חכמים והפנו אותו לפסיכולוג לא-יוצלח, ואחריו למומחה בשיטת 'בין-לילה', ואחריו לחכם חרשים ויועץ לחשים, וכו' וכו' אשר ע"כ יצא מיודענו מיואש וחסר אימון בין מבעלי תעודות ממוסגרות ובין מבעלי בטחון עצמי וכושר שיווק מוכח.
הוא מוכן לתת צ'אנס אחרון לפני שקיעה בתהומות היאוש והדיכאון.
הבו עצה הלום.
לאברך הנפלא המדובר
אני חש צורך לאחל לך "גוט שאבעס" !
תדע לך שלא שכחנו אותך, איך אפשר בכלל לשכוח.
שבוע ומחצה חלפו, יותר מעשרה ימים מלאים בעונג החיים, עמוסים בחוויות מסעירות,
לכולם יש עיסוקים רבים מדברים מענגים ועד בעיות מעגמות נפש,
מעיסוק נכבד ונשגב במסכת פסחים ועד עיסוק עם מקרים פסיכיים .
מדקדוק בפרק יש נוחלים ועד לעולם המעשה והתמודדות עם מסכת יש נוכלים.
מהתעמקות בפרק לא יחפור ועד התמודדות מול העוברים להכעיס אל "לא יחפור"..
אבל עמוק בלב מקום שמור, הדאגה לאברך המדובר מפורום לתורה,
איננו מכירים אותך אך אין מקום שזה לא צף, בכל חשבון הנפש בערב, בכל פתיחת ספר מוסר,
איי מה עם המדובר? שמענו צרת נפשו בהתחננו אלינו התפללנו בכל ליבנו לישועתו בחרנו לתת זמן מחיינו לניסיונות עזרה.

אתה חשוב לנו!! לא הזנחנו! לא עמדנו מהצד, התחלנו לעסוק בך מיד כשרבך קרא הצילו!!!
ובכל פעם שפתחנו את הפורום חיפשנו לראות מה אתו ? יש בשורה טובה? יש כיוון?

בינתיים, הדבר המעודד הוא לראות את ההתגייסות של החברים להציע עזרה למרות שאינם יודעים בדיוק איך.
7 עמודים תוך שבוע וחצי.
החברה פה לא באו לומר כי כל התשובות מצויות בידיהם
או שחייהם מושלמים וחלקים והם באים לחלק את האסטרטגיות שהובילו אותם לכך.

מה שכן אפשר לזהות בוודאות שמאד מאד אכפת לכולם ממך, כואב על הפספוס, על הבזבוז של אוצר כה יקר, וכואב על הכאב שלך..

זה גם משום שהתקווה בוערת בכל העוצמה גם אם איש לא מצליח לבטא אותה,

נדמה לי שדבר אחד כולם היו רוצים לצעוק לך באוזניים בכל הכח וללא הפסקה,
לו רק ידעו איך לבצע את הצעד שישכנע אותך באמת האבסולוטית, שעמוק עמוק בתוך האדם שוכנים אותם כוחות רדומים ,
כחות שהיו מדהימים אותו, שמעולם לא חלם לזכות בהם, כוחות אשר ישנו את חייו מקצה אל קצה אם יתעוררו ויוכנסו לפעולה!!
לו רק ידעו מה הפעולות הנדרשות כדי להחדיר בך את האמת הזו, היו פועלים לשם כך במלוא תשומת הלב.

אמנם איננו מכירים, אין לנו אפילו את שמך לתפילה אבל כן בהחלט דואגים, ובהחלט מתפללים עליך, "המדובר מפורום לתורה".
גוט שאבעס!
אכן
@מתיקות אינסופית
 
אברך אמר:
אחריות על כל מילה אמר:
לא עברתי על כל האשכול ואולי הציעו זאת, הייתי ממליץ מאד לקרוא את הספר "להעיר את הענק שבפנים".
אתה לוקח @אחריות על כל מילה מהספר? ...
(לא מכיר את הספר...)
"ואמרת בלבבך כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה וזכרת כי ה' אלוקיך הוא הנותן לך כח לעשות חיל". אמת הוא שיש באישים סגולות מיוחדות... ולפי זה יהיה אמת מה שיוכל העשיר לומר "כוחי ועוצם ידי"... זכור תזכור שהכח ההוא מי נתנו אליך ומאין בא" (דרשות הר"ן)

הספר אמנם חובר ע"י גוי שאין לו כל ידע במטרת בריאת העולם והאדם, וכל מאווייו ותשוקותיו אפילו הרוחניות מנותקות מהמהות האמתית של הנבראים, ולכן מומלץ לשלב עם לימוד מעמיק של ספר מוסר כדי לתרגם את הטכניקות שלו לשאיפות שלנו המלאות בתוכן האמתי, ואולי יש לשאול אדם גדול אם כדאי בכלל לקרוא בספר שכזה. 

ה"סגולה המיוחדת" של האיש הכותב שמוכשר לנתח את כל צרכי נפש האדם, המניעים לעצב ולשמחה, ועוד עשרות תובנות נפלאות שבעצם לא חדשות אבל הדוגמאות והשפה הקולחת שלו פותחות פתח להמון סוגיות מורכבות בנפש האדם, ניתן לומר שמי שקרא ספר זה יוכל להפחית במידה רבה את בעיות היום יום שלו אם זה חיכוכיו וסכסוכיו עם שכנים וחברים או בני משפחה, אם זה בטלה ודכדוך וכל מיני מרעין בישין. 


 
 

תלמיד מחכים

משתמש ותיק
אקשן דקדושה אמר:
אברך צעיר, לענין וכשרוני. איבד לחלוטין טעם בלימוד ובתפילה ובכל עבודת השם.
כרגע מצבו הוא שהוא לומד, אך אין לו כל סיפוק מזה.
מדלג על תפילות, מתנסה בנסיונות ועומד בהם בדר"כ אך אין לו שום סיפוק וחיות מזה, ושום מניע להמשיך בזה.

כמובן שיקפצו כאן תומכי שיטות למיניהם ויציעו את מרכולתם לכן הנני להבהיר:
א. הוא לומד גם בעיון למדני הדק היטב וכו' וגם בבקיאות בהספק דפים רבים וכו'.
ב. יש לו יד ורגל גם בתורת המוסר וגם בחסידות ומחשבה וכו'

אין לי הרבה הבנה בתחום אבל בכל זאת נראה לי שהוא סובל מניתוק רגשי שנובע מעומס רגשי כבד.

 לדעתי הכתובת היא פסיכולוג, אבל מכיון שכבר קדמו בהצעה זו כמה חכמים והפנו אותו לפסיכולוג לא-יוצלח, ואחריו למומחה בשיטת 'בין-לילה', ואחריו לחכם חרשים ויועץ לחשים, וכו' וכו' אשר ע"כ יצא מיודענו מיואש וחסר אימון בין מבעלי תעודות ממוסגרות ובין מבעלי בטחון עצמי וכושר שיווק מוכח.
הוא מוכן לתת צ'אנס אחרון לפני שקיעה בתהומות היאוש והדיכאון.
הבו עצה הלום.
התשובה הטובה ביותר לשאלה זו מבוססת על ידע רחב מאוד [שאספתי] בפסיכולוגיה פסיכיאטריה נוירולוגיה ואנדוקרינולוגיה, זוהי התשובה המוסמכת ביותר והטובה ביותר אחרי ליווי מקרוב של עשרות בחורים שסובלים מתופעות דומות וכן משעות רבות של שיחה עם המומחים לעניינים אלו כמו גם קריאה של הרבה ספרות רפואית בעברית ובאנגלית והרבה מחקר אקדמי [אם יהיה ביקוש רציני אוכל לפרט בייתר פירוט]

חשוב לדעת שכל מי שמביע דעה בתחום [ולוקח אחריות על אנשים תלמידים וכיו"ב] בלי שיש לו את הידע המתאים בכל התחומים הרי הוא פושע שוטה רשע וגס רוח [וזה עדין משום שהוא הרבה יותר גרוע] גם מי שלמד פסיכולוגיה שבע שנים ולא למד פסיכאטריה לא יודע עדיין כלום [כן!! ממש כלום] ואפילו פסיכאטר שלמד עשר שנים [!] לא יודע כלום על מערכת ההורמונים ששיכת לתחום האנדוקרינולוגיה או על החלק שקשור עם מערכת העצבים בבטן שקשורה לגסטרולוגיה, ולכן כל תשובה שייתן אחד מהמומחים הנ"ל היא חלקית בלבד ויש לקחת אותה בעירבון מוגבל, אף אחד מהם לא יכול לעזור לגמרי ולמרות שלכל אחד מהם יש ראיה נכונה, זהו רק חלק מהתמונה ולא כל התמונה בכלל



השואל כותב "לדעתי הכתובת היא פסיכולוג" זוהי תשובה חלקית מאוד משום שכאשר הוא לא נהנה משום דבר זה אומר שמערכות ההנאה בגופו [שהם נוירוטרנסמיטרים של סירוטונין] נפגמו מאוד מבחינה פיזית, פסיכולוג לא יכול לעשות הרבה בשביל זה [קצת להקל כולי האי ואולי,לפעמים נצרך כתמיכה לשעות קשות אך לא לפיתרון מוחלט]

אני ממליץ מאוד לקרוא את ספרו של ד"ר אריק ברוורמן בשם איזון המוח בהוצאת פוקוס כדי להבין במה מדובר 

כמו כן אני בטוח שהבעיה היא לא רק חוסר טעם ברוחניות אלא תשישות מסויימת  גופנית ונפשית  [מסתבר שקשה לו לקרוא הרבה שעות ויש לו גם או כאבי ראש או עצבים או מתח] שהיא בדרך כלל בעיה שקשורה גם למערכת ההורמונים המורכבת [הורמון האדרנלין שנמצא היותרת הכליה] 

במיוחד צריך לבדוק את בלוטת התריס שזוהי בדיקת דם פשוט השאפשר לבקש מכל רופא משפחה, אם כי יש בעיה בבדיקה הזאת משום שהיא לא כוללת את כל ההורמנים של בלוטת התריס יש לבקש מהרופא שיבדוק גם בדיקה לT3 וגם לT4 ובמיוחד במיוחד לבקש בדיקות לנוגדנים לבלוטת התריס 


אשמח לתת הרחבה לכלל הנושא אם יהיה ביקוש

בקצרה אוכל לומר שהבעיה נובעת מעומס יתר על המערכת הגופנית והנפשית שגורם שחיקה לכל המערכת, גם להורמונים גם לעצבים גם למערכת העיכול וגם ליכולות הקוגנטיביות-נוירולוגיות, 

[גם אם נדמה למאן דהוא שהאברך הנ"ל לא התאמץ יותר מדאי זה טעות משום שמאמץ יתר הוא הרבה פחות ממה שאנשים חושבים ] 
 

תלמיד מחכים

משתמש ותיק
אגב אני חייב לציין שבדרך כלל אנשים שמאבדים טעם בלימוד לגמרי מאבדים גם טעם בהנאות עולם הזה משום שהיכולת להתרכז וללמוד תלויה במערכת ההנאה של הגוף [בתרופות לקשב וריכוז כגון ריטאלין וכיו"ב מכניסים סירוטונין כדי להגביר את יכולת ההנאה !!! בלי יכולת להינות מגלידה אי אפשר להתרכז בלימוד כלל,

ומצאתי כן גם במדרש איכה רבה שעם ישראל גלה לבבל כדי לאכול תמרים ולעסוק בתורה "לפי שמיני מתיקה מרגילים הלשון לתורה" והוא מפורש כמו שנתבאר שעל ידי הנאה מדברי מתיקה מתחזק הסירוטונין וממילא מתחזק יכולת הריכוז
 

תלמיד מחכים

משתמש ותיק
הנושא הוא מאוד מאוד חשוב ולכן אני מעוניין לצרף כאן דברים שכתבתי במקום זניח ויהיה לתועלת הרבים
 
אקשן דקדושה כתב: 
29 דצמבר 2020, 01:29
אברך צעיר, לענין וכשרוני. איבד לחלוטין טעם בלימוד ובתפילה ובכל עבודת השם.
כרגע מצבו הוא שהוא לומד, אך אין לו כל סיפוק מזה.
מדלג על תפילות, מתנסה בנסיונות ועומד בהם בדר"כ אך אין לו שום סיפוק וחיות מזה, ושום מניע להמשיך בזה.

כמובן שיקפצו כאן תומכי שיטות למיניהם ויציעו את מרכולתם לכן הנני להבהיר:
א. הוא לומד גם בעיון למדני הדק היטב וכו' וגם בבקיאות בהספק דפים רבים וכו'.
ב. יש לו יד ורגל גם בתורת המוסר וגם בחסידות ומחשבה וכו'

אין לי הרבה הבנה בתחום אבל בכל זאת נראה לי שהוא סובל מניתוק רגשי שנובע מעומס רגשי כבד.

 לדעתי הכתובת היא פסיכולוג, אבל מכיון שכבר קדמו בהצעה זו כמה חכמים והפנו אותו לפסיכולוג לא-יוצלח, ואחריו למומחה בשיטת 'בין-לילה', ואחריו לחכם חרשים ויועץ לחשים, וכו' וכו' אשר ע"כ יצא מיודענו מיואש וחסר אימון בין מבעלי תעודות ממוסגרות ובין מבעלי בטחון עצמי וכושר שיווק מוכח.
הוא מוכן לתת צ'אנס אחרון לפני שקיעה בתהומות היאוש והדיכאון.
הבו עצה הלום.
התשובה הטובה ביותר לשאלה זו מבוססת על ידע רחב מאוד [שאספתי] בפסיכולוגיה פסיכיאטריה נוירולוגיה ואנדוקרינולוגיה, זוהי התשובה המוסמכת ביותר והטובה ביותר אחרי ליווי מקרוב של עשרות בחורים שסובלים מתופעות דומות וכן משעות רבות של שיחה עם המומחים לעניינים אלו כמו גם קריאה של הרבה ספרות רפואית בעברית ובאנגלית והרבה מחקר אקדמי [אם יהיה ביקוש רציני אוכל לפרט בייתר פירוט]

חשוב לדעת שכל מי שמביע דעה בתחום [ולוקח אחריות על אנשים תלמידים וכיו"ב] בלי שיש לו את הידע המתאים בכל התחומים הרי הוא פושע שוטה רשע וגס רוח [וזה עדין משום שהוא הרבה יותר גרוע] גם מי שלמד פסיכולוגיה שבע שנים ולא למד פסיכאטריה לא יודע עדיין כלום [כן!! ממש כלום] ואפילו פסיכאטר שלמד עשר שנים [!] לא יודע כלום על מערכת ההורמונים ששיכת לתחום האנדוקרינולוגיה או על החלק שקשור עם מערכת העצבים בבטן שקשורה לגסטרולוגיה, ולכן כל תשובה שייתן אחד מהמומחים הנ"ל היא חלקית בלבד ויש לקחת אותה בעירבון מוגבל, אף אחד מהם לא יכול לעזור לגמרי ולמרות שלכל אחד מהם יש ראיה נכונה, זהו רק חלק מהתמונה ולא כל התמונה בכלל



השואל כותב "לדעתי הכתובת היא פסיכולוג" זוהי תשובה חלקית מאוד משום שכאשר הוא לא נהנה משום דבר זה אומר שמערכות ההנאה בגופו [שהם נוירוטרנסמיטרים של סירוטונין] נפגמו מאוד מבחינה פיזית, פסיכולוג לא יכול לעשות הרבה בשביל זה [קצת להקל כולי האי ואולי,לפעמים נצרך כתמיכה לשעות קשות אך לא לפיתרון מוחלט]

אני ממליץ מאוד לקרוא את ספרו של ד"ר אריק ברוורמן בשם איזון המוח בהוצאת פוקוס כדי להבין במה מדובר 

כמו כן אני בטוח שהבעיה היא לא רק חוסר טעם ברוחניות אלא תשישות מסויימת  גופנית ונפשית  [מסתבר שקשה לו לקרוא הרבה שעות ויש לו גם או כאבי ראש או עצבים או מתח] שהיא בדרך כלל בעיה שקשורה גם למערכת ההורמונים המורכבת [הורמון האדרנלין שנמצא היותרת הכליה] 

במיוחד צריך לבדוק את בלוטת התריס שזוהי בדיקת דם פשוט השאפשר לבקש מכל רופא משפחה, אם כי יש בעיה בבדיקה הזאת משום שהיא לא כוללת את כל ההורמנים של בלוטת התריס יש לבקש מהרופא שיבדוק גם בדיקה לT3 וגם לT4 ובמיוחד במיוחד לבקש בדיקות לנוגדנים לבלוטת התריס 
מניסיון הרבה פעמים אנשים סובלים מכל מיני דיכאונות ובעיות של תשישות לחץ וכדומה והבעיה היא בכלל בבלוטת התריס שצריך לבדוק בצורה מעמיקה, וברך כלל רופא משפחה נותן רק הבדיקות הפשוטות 


אשמח לתת הרחבה לכלל הנושא אם יהיה ביקוש

בקצרה אוכל לומר שהבעיה נובעת מעומס יתר על המערכת הגופנית והנפשית שגורם שחיקה לכל המערכת, גם להורמונים גם לעצבים גם למערכת העיכול וגם ליכולות הקוגנטיביות-נוירולוגיות, 

[גם אם נדמה למאן דהוא שהאברך הנ"ל לא התאמץ יותר מדאי זה טעות משום שמאמץ יתר הוא הרבה פחות ממה שאנשים חושבים ] 
 
 

תלמיד מחכים

משתמש ותיק
אגב אני חייב לציין שבדרך כלל אנשים שמאבדים טעם בלימוד לגמרי מאבדים גם טעם בהנאות עולם הזה משום שהיכולת להתרכז וללמוד תלויה במערכת ההנאה של הגוף [בתרופות לקשב וריכוז כגון ריטאלין וכיו"ב מכניסים סירוטונין כדי להגביר את יכולת ההנאה !!! בלי יכולת להינות מגלידה אי אפשר להתרכז בלימוד כלל,

ומצאתי כן גם במדרש איכה רבה שעם ישראל גלה לבבל כדי לאכול תמרים ולעסוק בתורה "לפי שמיני מתיקה מרגילים הלשון לתורה" והוא מפורש כמו שנתבאר שעל ידי הנאה מדברי מתיקה מתחזק הסירוטונין וממילא מתחזק יכולת הריכוז

ויש על זה מאמר ארוך מאוד בפחד יצחק[ שבועות ]שהנאה מתלמוד תורה הוא מעכב בהבנה שאי אפשר להבין בכלל בלי הנאה עיין שם ותרווה הרבה נחת
 
אנשים נתבקשו להעלות עצות ולא לאבחן כפי שמר עושה כאן. לא הייתי ממהר להכתיר בכינויים הנוקבים שהדגיש מר את כלל המגיבים בניק הנ''ל, שפה שאינה מכבדת איש - מקצוע לטעמי.
 

תלמיד מחכים

משתמש ותיק
חשוב מאוד מאוד לדעת שכל בחור או אברך שילמד מתוך עומס או מתוך לחץ למשך תקופה ארוכה [שנה פלוס] נכנס לסיכון רציני מאוד מאוד לחולשות רציניות בעיות גוף ונפש מורכבות מאוד מאוד ויש בזה הרבה מה להאריך, אי"ה בימים הקרובים אצרף לכאן קונטרס מדברי גדולי ישראל על הבעיה החמורה של מאמץ בלימוד, ויש לדעת שהבעיה הרבה יותר ממה שחושבים ומאות בחורי ישיבה מהעידית שבעידית סובלים סבל בל יותאר מבעיה זו, והעיד על עצמו הרב הוניגסברג [שהרב גרשון אדילשטין שולח אליו בחורים עם בעיות אלו ] שהוא יודע על למעלה מאלף [!!!!!!] בחורים שסובלים מבעיות אלו
 

תלמיד מחכים

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
אנשים נתבקשו להעלות עצות ולא לאבחן כפי שמר עושה כאן. לא הייתי ממהר להכתיר בכינויים הנוקבים שהדגיש מר את כלל המגיבים בניק הנ''ל, שפה שאינה מכבדת איש - מקצוע לטעמי.

חס וחלילה לא נתכוונתי לאף אחד שכתב בפורום, אני התכוונתי לאנשים שפגשתי בעולם המעשה שלקחו על עצמם אחריות של פשע בל יתואר, הנושא הזה רציני מאוד ואי אפשר להקל בו ראש כלל וכלל,

אכתוב דוגמא מיני רבים שיצא לי לפגוש
פגשתי פעם באחד שמתיימר להיות איש מקצוע בתחום ויש לו אירגון בארץ ובחו"ל לטפל בבחורים למרות שהוא מעולם לא למד אפילו פסיכולוגיה והוא לוקח שש מאות שקל לפגישה והוא דיבר שטויות במיץ עגבנית שמתאימים רק לשוטה רשע וגס רוח שאינו מכיר כמה גוף האדם ונפשו מורכבים מאוד וכל הרופאים שבעולם חוקרים את הנושא הזה בלמעלה מעששרת אלפים מחקרים, ויש על הנושא הזה עיתון שיוצא רק עם מחקרים חדשים על הנושא, והשוטה הזה ידע להגיד בדיוק שזה ריאקציה וכיו"ב בזה קישקושי קישקושים ,

שאלתי אותו על בחור שסבל מחולשה גדולה בכל פעם שהיה לומד ואמר לי "אני בתוך שעתיים עושה אותו בריא משום שזה רק ריאקציה" 

שאלתי אותו דאם כן מדוע כשקורה עיתון גם כן נחלש ? האם יש לו ריאקציה  מעיתונים?

וענה לי שטות והבל שכשקורא העיתון נזכר במילות הגמרא,

שאלתי אותו מדוע כאשר רואה סרטים במחשב גם כן נחלש ???

והאמת היא שזה בעיה רצינית שלא קשורה לראיקציות ויש על זה בספרות הרפואית אריכות לאין קץ ואנשים שוטים רשעים וגסי רוח מתיימרים לייעץ בלי לימוד מעמיק של הנושא, זוהי חוצפה כלפי מעלה רדידות ושיטחיות והרבה הרבה אהבת בצע...
 

אברך

משתמש ותיק
רבי @תלמיד מחכים שליט"א.
נראה שמר בקי גדול בענין הטיפול בסובלים מלחץ וכו'. ויתכן מאד שדבריו יהיו לתועלת לרבים. אבל כדאי מאד לעדן הנוסח התקיף והבוטה נגד אחרים. גם אם הדברים נכונים וראויים להיאמר. זה פשוט מסיט את הפוקוס מהתוכן של דבריך, לדיון האם ועד כמה אחרים יודעים לטפל בזה.
הייתי מציע אולי לפצל את הנושא ל-2, באחד תכתוב את דעתך ומסקנותיך, ואולי אף תזכה לעזור לאחרים. ובאשכול אחר, תביע את ביקורתך על שיטות אחרות.
בכל הכבוד הראוי
 

תלמיד מחכים

משתמש ותיק
אברך אמר:
רבי @תלמיד מחכים שליט"א.
נראה שמר בקי גדול בענין הטיפול בסובלים מלחץ וכו'. ויתכן מאד שדבריו יהיו לתועלת לרבים. אבל כדאי מאד לעדן הנוסח התקיף והבוטה נגד אחרים. גם אם הדברים נכונים וראויים להיאמר. זה פשוט מסיט את הפוקוס מהתוכן של דבריך, לדיון האם ועד כמה אחרים יודעים לטפל בזה.
הייתי מציע אולי לפצל את הנושא ל-2, באחד תכתוב את דעתך ומסקנותיך, ואולי אף תזכה לעזור לאחרים. ובאשכול אחר, תביע את ביקורתך על שיטות אחרות.
בכל הכבוד הראוי

חס וחלילה לעדן את הנוסח, גם ככה הנוסח עדין מידי, אם כבודו היה יודע כמה בחורי ישיבה מהעידית שבעידית הגיעו  עד שערי בתי החולים לחולי נפש בגלל רשלנות שכזו היה כבודו מצטרף אלי וצועק בכל הכח !!!!

אני חושב שאני עדין מידי

לפעמים כדי שאנשים יבינו שמדובר בנושא רציני מאוד מאוד צריך לזעזע אותם קצת, אני מקווה שאני יצליח 
 

חיפאי

משתמש רגיל
תלמיד מחכים אמר:
חשוב לדעת שכל מי שמביע דעה בתחום [ולוקח אחריות על אנשים תלמידים וכיו"ב] בלי שיש לו את הידע המתאים בכל התחומים
אתה מכיר איזה בעל מקצוע שיודע לאבחן בנושא
שהוא בקי בהנ"ל
 

אברך

משתמש ותיק
תלמיד מחכים אמר:
אברך אמר:
רבי @תלמיד מחכים שליט"א.
נראה שמר בקי גדול בענין הטיפול בסובלים מלחץ וכו'. ויתכן מאד שדבריו יהיו לתועלת לרבים. אבל כדאי מאד לעדן הנוסח התקיף והבוטה נגד אחרים. גם אם הדברים נכונים וראויים להיאמר. זה פשוט מסיט את הפוקוס מהתוכן של דבריך, לדיון האם ועד כמה אחרים יודעים לטפל בזה.
הייתי מציע אולי לפצל את הנושא ל-2, באחד תכתוב את דעתך ומסקנותיך, ואולי אף תזכה לעזור לאחרים. ובאשכול אחר, תביע את ביקורתך על שיטות אחרות.
בכל הכבוד הראוי

חס וחלילה לעדן את הנוסח, גם ככה הנוסח עדין מידי, אם כבודו היה יודע כמה בחורי ישיבה הגיעו עד שערי בתי החולים לחולי נפש בגלל רשלנות שכזו היה כבודו מצטרף אלי וצועק בכל הכח !!!!

אני חושב שאני עדין מידי

לפעמים כדי שאנשים יבינו שמדובר בנושא רציני מאוד מאוד צריך לזעזע אותם קצת, אני מקווה שאני יצליח 


נראה שמר שליט"א לא ראה היטב את דבריי. בעיקר כתבתי שהערבוב בין הבעת דעתך האישית בענין הדרך הנכונה לטיפול בענינים אלו, יחד עם הביקורת נגד גישות אחרות, מעיב על התועלת שיכולה לצאת מדבריך.
 
חלק עליון תַחתִית