כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

נושאים שונים

בנציון
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 791
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 320 פעמים
קיבל תודה: 351 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי בנציון » 11 מאי 2018, 00:45

שאר לעמו כתב: הרב הפקדתי כתב כדעתי. שיש אנשים שלא עוברים את רף התואר 'רב' בעיני חוגים חרדיים. ומי שזה נראה לו חוצפה שימחה. שכ"א יביע את דעתו!
.png[/attachment]
אז אני מוחה. אני לא משתייך לעדתו של הרב דב ליאור, ואני ממושמע לגדולי הדור שאמרו לא להר הבית, אבל אני מוחה על ביזוי כבוד התורה רק בגלל שהוא לא הולך בתלם שלך.

ערכים:


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 823 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 11 מאי 2018, 00:48

ר' בנציון על רח"ד רבותינו הגדולים (שאתה ממושמע להם כמש"כ) אמרו דברים חריפים ביותר. לא הסתפקו רק בהשמטת תואר רב מאותו האיש.


שאר לעמו
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2469
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 377 פעמים
קיבל תודה: 781 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי שאר לעמו » 11 מאי 2018, 00:49

בתי הדין בעיר העתיקה.png
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


שאר לעמו
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2469
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 377 פעמים
קיבל תודה: 781 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי שאר לעמו » 11 מאי 2018, 00:52

בנציון כתב:
שאר לעמו כתב: הרב הפקדתי כתב כדעתי. שיש אנשים שלא עוברים את רף התואר 'רב' בעיני חוגים חרדיים. ומי שזה נראה לו חוצפה שימחה. שכ"א יביע את דעתו!
.png[/attachment]
אז אני מוחה. אני לא משתייך לעדתו של הרב דב ליאור, ואני ממושמע לגדולי הדור שאמרו לא להר הבית, אבל אני מוחה על ביזוי כבוד התורה רק בגלל שהוא לא הולך בתלם שלך.
לא כל כעס אישי שלך נהפך לביזוי כבוד התורה. וממש לא כאן המקום והזמן לדון בזה. אבל לפעמים התורה מתבזה כשכבודה נהפך למרמס בחלוקת כינויים !!


בנציון
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 791
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 320 פעמים
קיבל תודה: 351 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי בנציון » 11 מאי 2018, 00:53

זה לא כעס אישי. אני כבר הקדמתי שאין לי כאן שום ענין אישי.


שאר לעמו
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2469
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 377 פעמים
קיבל תודה: 781 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי שאר לעמו » 11 מאי 2018, 00:55

ישבב הסופר כתב:
שאר לעמו כתב:מכאן: https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... 40#p325353
מכתב הגר''ש אוירבך.PNG
מישהו יכול להסביר מה הכוונה במשפט של ר' שמואל: שאין אנו בקיאים בטומאה היוצאה מגופו וכו' וכו'
שאלתי היא מה ר' שמואל התכוין במילים וכו' וכו'.
מישהו העיר שהכוונה לכל מיני טומאות היוצאות מגופו המוזכרות בכמה דוכתי ובין היתר בברכות ספ"ג.
ואני חושב שהוא גם התכוון לז' נקיים וחציצה וטבילה במים חיים.
(ואמנם יודעני שהגרשז"א לא חשש לזיבת איש, ויקשה מש"כ הגרש"א, אלא שצ"ל שהגרשז"א שהורה זה היה ליחיד מומחה - הרב מאיר קוז'ניץ שליט"א, ולענ"ד בהחלט יש מה לחשוש שאנשים רגילים לא ישימו ליבם).

סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1193
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 197 פעמים
קיבל תודה: 342 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 11 מאי 2018, 01:14

באתר הידברות יש הקלטות של הרב מרדכי אליהו זצ"ל נגד העולים להר הבית. אני לא בקי לדעת איך להעתיק אותם. מי שיכול לעשות זאת יבורך.


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 823 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 11 מאי 2018, 01:17

אני מעלה קובץ, שיצא דווקא מהמגזר הדל"י להוכיח את איסור עליה הר הבית, גם לאותם שהתחכמו לפרש ד' הרב קוק שדיבר בזמנו, ובצוק העיתים השתנו הדברים. ולא היא.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1193
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 197 פעמים
קיבל תודה: 342 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 11 מאי 2018, 01:26

יש קונטרס שיצא על ידי הרב אבינר מאוד חריף נגד העליה.
וכן יש של הרב בניזרי רק שיש בו כמה חסרונות בפרטי הדברים


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 823 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 11 מאי 2018, 01:44

ישי בן ישראל כתב:יש להזכיר בפורום זה, מי היה הנחשון למנוע את העליה ע"י השלטים: הגרי"ח זוננפלד זצוק"ל.
להלן סיפור הדברים:
לפי סיפור הדברים שמובא במרגליות הים שהעלת, הגרי"ח לא היה הראשון שהתיחס לצאת נגד העליה להר הבית, אלא דווקא "בר פלוגתתו" הרב קוק. (וכל זה חשוב בשביל להדגיש שההתנגדות לעלית הכרת..לא באה דווקא מהצד החרדי "השמרני" שכולנו זכינו להמנות אליו)
לאור העובדה שפגישת הגרי"ח עם הנציב הבריטי, היתה לכל הקודם בשעת מינויו של ה"ס, שנת 1920 ואילו הרב קוק יצא חוץ נגד ביקורו של הברון רוטשילד כבר בשנת התרע"ד -1914 (מה שכן, כמו שכתבתם שהגרי"ח היה הראשון למנוע את העליה ע"י שלטים)

וכ"כ הרב קוק בזה"ל : "שלבי נמחץ מאוד, מפני חלול השם של היותו במקום המקדש, וביותר על מה ששום איש לא העיר אותו שהוא דבר אסור. פגימה אחת בקדושת מקום בית חיינו, עולה לנו על כל מיליונים של יישובים מעשיים. ואף על פי שלא הפסיד בכל זאת את עברו הגדול בתור מייסד היישוב, ובשוגג או בדרך שהכל הוא בשגגה בא מעשה לידו, וד' הטוב יכפר".
מצורף בזה תשובת הרב קוק הנ"ל.
תשובת הרב קוק.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


ישבב הסופר
מאמרים: 0
הודעות: 27
הצטרף: 07 מאי 2018, 20:12
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 5 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי ישבב הסופר » 11 מאי 2018, 03:17

שאר לעמו כתב:
ישבב הסופר כתב:
שאר לעמו כתב:מכאן: https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... 40#p325353
מכתב הגר''ש אוירבך.PNG
מישהו יכול להסביר מה הכוונה במשפט של ר' שמואל: שאין אנו בקיאים בטומאה היוצאה מגופו וכו' וכו'
שאלתי היא מה ר' שמואל התכוין במילים וכו' וכו'.
מישהו העיר שהכוונה לכל מיני טומאות היוצאות מגופו המוזכרות בכמה דוכתי ובין היתר בברכות ספ"ג.
ואני חושב שהוא גם התכוון לז' נקיים וחציצה וטבילה במים חיים.
(ואמנם יודעני שהגרשז"א לא חשש לזיבת איש, אבל יש שחששו, ולענ"ד בהחלט יש מה לחשוש שאנשים לא ישימו ליבם, והגרשז"א שהורה זה היה ליחיד מומחה - הרב מאיר קוז'ניץ).
הכוונה היא לפולטת ש"ז


בן ישיבה
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 393
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 129 פעמים
קיבל תודה: 149 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

תשובת בעל המנחת יצחק לאסור מדינא

שליחה על ידי בן ישיבה » 11 מאי 2018, 03:18

שו"ת מנחת יצחק חלק ה סימן א

בענין איסור כניסה להר הבית בזמן הזה.

על דבר השמועה מהפריצת גדר הנוראה, שעלה על דעת ח"א, להתיר הכניסה להר הבית, אחרי טבילה ובחליצת נעלים.

והנה לא אאריך פה, בעיקר פלוגתת הרמב"ם והראב"ד, בנוגע לקדושת המקדש בזמן הזה, שכבר כתב המג"א (בסימן תקס"א ס"ק ב'), דדברי הרמב"ם שרירים וקימים, והנכנס עתה למקום המקדש חייב כרת, שכולנו טמאי מתים, עיין שם, ובהגהת מהרש"ם, הנדפס בספר אורחת חיים שם, האריך בזה ואכמ"ל, ולא באתי בזה, אלא להסיר מכשול הנ"ל, אשר באף אם הי' איזה היתר, להיכא דל"ה אלא קדושת הר הבית לבד, על ידי תנאים הנזכרים, מ"מ, מה גדלה המכשילה הנמשכת מזה, ליתן יד לרבים המתפרצים, לעלות ההרה בולא כלום, וגם במקום המקדש וקודש הקדשים, יהרסו לעלות בעוה"ר, וכל זה הי' בגרמת חורבן בית מקדשינו ותפארתנו, וכמו דאיתא בספר חסידים (סי' ר"ט), וז"ל, כי לא נהגו נכרים קלות ראש וביזיון בבית ד', עד שנהגו בו ישראל, שנאמר (ירמי' ז' י"א), המערת פריצים הי' הבית הזה, ואח"כ, וארוה כל עוברי דרך וכו' עכ"ל, ומכל שכן שמעכב הגאולה שלימה, ע"י ביאת משיח צדקינו, בעוה"ר, אבל באמת אף מעיקרא דדינא אין היתר כלל, דאף דלכאורה, בהשקפה ראשונה, יש מקום לדבריו, עפ"י ההלכה המפורשת (במתני' דכלים פ"א), וברמב"ם (פ"ו מה' בית הבחירה הט"ו), הר הבית מקודש ממנה, שאין זבים וזבות נדות ויולדות, (והה"ד בעל קרי, כמבואר שם (פ"ז ה"ח), ועיין מל"מ שם), נכנסין לשם, ומותר להכניס המת עצמו להר הבית, ואין צריך לומר טמא מת, שהוא נכנס לשם עכ"ד, וא"כ אם נאמר, דיכולין לידע גבולי הקדושה שבהר הבית, והי' יכול לצמצם, לכנס רק למקום הקדוש, רק בקדושת הר הבית לבד, אם יטבול לקריו מקודם, אין איסור, וכמובן, שאף לפי זה, היו צריכים לדקדק, שיהי' הטבילה במקוה כשירה לטבילת נשים, ובלא שום חציצה, דלא שייך כאן, כל מה שצדדו להקל בטבילת עזרא, דלתרומה וקדשים דאו' הוא, עיין (ב"ק פ"ב ע"ב), וברמב"ם (פ"א מהל' מקואות), ואול', צריכים ג"כ חפיפה, כמו בנשים, עי' בהגהות חשק שלמה (ב"ק) שם.

(ב) אבל באמת, מפורש האיסור לכנס בכל הר הבית, בספר כפתור ופרח (פ"ו), שהביא מה דאיתא (ביבמות ז' ע"ב), מאי חדשה, שחדשו בה דברים, ואמרו, טבול יום, אל יכנס למחנה לוי', א"כ אין לנו, לקרב מפתח הר הבית ולפנים, כי משם והלאה מחנה לוי' וכו', אם כן היום שאנחנו בחטאנו מבחוץ נוכל להתקרב לענין תפילה והשתחוי' עד אותם הכותלים, וכן עמא דבר, באים עד אותם הכותלים ומתפללים וכו', וכבר ביקש מד' יתברך שלמה בתפילתו, שתקובל תפילת המקום ההוא עכ"ל, הרי דכתב מצד ההלכה, וכי דכן עמא דבר, שלא להתקרב רק עד הכותלים, והיינו דס"ל כרש"י (ביבמות שם /דף ז'/ ובכמ"ק, דחצר החדשה, היינו הר הבית, והרמב"ם ס"ל כמ"ש התוס' שם ובכמ"ק, דחצר חדשה, היינו עזרת נשים, וצ"ל, דאף דגם לשיטת רש"י, מ"מ מהני הערב שמש, מ"מ מחמת שקשה להזהר בזה, בצירוף מה דיש להזהר, בנוגע לטבילה במקוה כשירה וחציצה כנ"ל, על כן נהגו איסור, ועיין בספר פאת השלחן (ה' ארץ ישראל ג' סעי' י"ב, בית ישראל אות כ"ו). ובתשו' הרמ"ע (סי' כ"ה) כתב על בעל כפתור ופרח, בזה"ל, והזהר בו, שאדם גדול הוא וכו', מ"מ כל דבריו גבי ביאת מקדש, הם באמת כפתור ופרח עכ"ל, (והנה מה שלא הביא הכו"פ, מכותל מערבי, הוא מפני שבזמנו בתחילת אלף השישי, עדיין הי' מכוסה בעפר כנודע), וא"כ מי יהין לפרוץ גדרו של עולם, אשר הבעל כפתור ופרח הניח חותמו ע"ז כנ"ל.

(ג) ועוד נראה, דאף לשיטת הרמב"ם, אין היתר בזה"ז, לפי מה דאיתא במג"א (סימן תר"ו ס"ק ח'), דאפילו אם טבל בער"ה, =בערב ראש השנה= יחזור ויטבול, דשמא ראה מים חלוקים או עכורים. עיין משנה (פ"ה דמקואות) עכ"ל, והיא ט"ס, =טעות סופר= וצ"ל (פ"ח דמקואות), והיא שם (משנה ב'), ועי' רמב"ם (האה"ט פ"ה ה"ו). ובאלי' רבה ומהש"ק שם כתבו, דאע"ג דלעיל (בסי' פ"ח) כתב המג"א, דהא דבמים חלוקים טמא משום קרי, זהו דוקא לענין תרומה, אבל עזרא לא גזר על זאת, לענין ד"ת ותפילה, מ"מ ערב יוהכ"פ חמיר טפי עיין שם, והיינו, דחיישינן אף לספק שמא ראה, ולא רק, היכא דאיכא איזה ימים בנתים, אלא אף בהטלת מים פ"א אחר הטבילה, חשש לזה מג"א, לענין חלת חו"ל, כמ"ש (בסי' תנ"ז סק"ח), בכהן גדול שטבל לקריו, דיאכל תיכף אחר הטבילה, ולא יטיל מים בנתים, משום שמא ראה מים עכורים עיין שם, והמהש"ק שם, כתב, אך (ביור"ד סי' שכ"ב סעיף ה') כתב רמ"א, די"א דבעינן גם הערב שמש עי"ש, ורצונו לומר, דלפי"ז, אי אפשר דיאכל תיכף אחר הטבילה, וצ"ע מה כוונתו, דאם לפי"ז אי אפשר תיכף, ואינו מעכב, כנראה מהפמ"ג שם (אות ח'), או דאי אפשר ומעכב.

(ד) ומצאתי בחת"ס (ח"ו סי' ל"ג), שכתב ליישב, מה דהוקשה לו, בדברי התוס' (פסחים מ"ו ע"א ד"ה עד), במה שכתבו, דאי איכא כהן קטן חזיא לי', ולא כתבו, דאפשר לתתן לכהן גדול שכבר הערב שמשו, וזה לא מיתרץ בדבר המלחמות והר"ן שם, וכגון שטבל לקריו מבעוד יום, ותי' עפי"ד המג"א (סי' תר"ו) הנ"ל, ועי' מתני' (ר"פ יוצא דופן), וסברת ראב"צ (נדה י"ג ע"ב), ועי' רמב"ם (פ"ז מתרומות ה"ד ה') ובכ"מ שם, והשתא אין אנו בקיאין בשמירת טהרה, צריך שיהי' טבילה סמוך לאכילה ממש, ואי כבר טבל קודם אפי', לא עלתה לו טבילה, עד שיחזור ויטבול סמוך לאכילה ממש, נמצא בשעת אפי', הוי מחוסר מעשה, ולא אמרינן הואיל, (וצ"ע דלפי מה דאזל כעת, לשיטות דבעינן ג"כ הערב שמש, לא הי' צריך לזה, אלא לומר, דלפי"ז, צריך עוד הפעם הערב שמש, ולא חזיא באותו יום, ועי' מלחמות ור"ן שם, הכותב), ולא דמי, לבימי חכמי ש"ס, שהי' בקיאים בשמירת טהרה, ולא הי' צריך סמוך לאכילה ממש עכת"ד, והרי כוון בזה לדברי המג"א (בסימן תנ"ז) הנ"ל, וחידוש שלא הביאו, וס"ל דהוי לעיכובא בזמן הזה, דצריך סמוך לטבילה ממש, ואם צריך הערב שמש, לא אפשר ומעכב, וכ"ז, אף בחלת חו"ל דמדרבנן, ומכ"ש בכניסה להר הבית, דהוי מדאו', דבודאי צריך סמוך לטבילה ממש, ואם צריך הערב שמש, לא אפשר ומעכב.

(ה) ודאתאן מזה, דלא מיבעיא, אם בעינן הערב שמש, לא אפשר בזמן הזה, לכנס להר הבית, משום איסור בע"ק, =בעל קרי= אלא אף אם נאמר, דטבול יום שרי, מ"מ צריך סמוך לטבילה ממש, בלא הטלת מים בנתים, דזה כמעט דבר בלתי אפשרי להזהר בזה.

(ו) ועוד יש דברים בגו, כאשר ראיתי בספר מעשה למלך (ה' בית הבחירה פ"ז הט"ו), בשם ספר דרך הקודש, ששמע מחרדים ואנשי מעשה, שהיו נמנעין ללכת דרך מסילה, שער קבוע הנקרא בלשון ערב אלבאטאנין, והוא שאם הי' חוט משוך מכותל מערבי, שלא זזה משם שכינה, מקרן דרומית שלה, עד הצפון ת"ק אמה, נכנס בתוכו, מקום המסילה הזאת, לפנים בהר הבית, ואמרו שכן היתה קבלה בידם, אמנם העיר שם, דאם משום הר הבית נהגו איסור, יש תקנה בדבר דאי משום בעל קרי, יטבול לקריו וטהר, אי משום זב, יטבול במים חיים של נהר, ובמעורבי שמש, אף על פי שהוא מחוסר כפורים, טהור לכנס לשם, ובספר חזון נחום, כתב לתרץ, דטעם מה שהיו נמנעים ללכת, כי אנו מחזיקים עצמינו כזבין, וצריכין לספור ז' נקיים ולטבול (במים חיים), ולהערב שמש, ואין הכל בקיאין בכך, ואין לתמוה על כך, שהרי כתבו התוס' (פ"ק דשבת), גבי ששה ספיקות הן, דגזרו על עמי הארץ, שיהיו כזבין לכל דבריהם, וכיון שאנו בזה"ז, אין נזהרין בטומאה וטהרה, ואין אנו בקיאין בה, הרי אנו כע"ה =כעמי הארץ= שלהם, ויש לנו דין זבים, (וכתב שם לחלק בין ע"ה לנכרים בזה), ועוד חששו למ"ד דמחוסר כפורים דזב כזב, וא"כ יש ספק דאו', אף אם יטבול ויעריב שמשו, עכת"ד המעשה למלך, ומש"כ דחששו למ"ד דמחוסר כפורים דזב כזב דמי, כוונתו בזה, לפי מש"כ הר"ש (כלים פ"א מ"ח), וז"ל, ומשמע הכא, אפילו טבול יום דזב וזבה ונדה ויולדת, שרי במחנה לוי', חוץ מעזרת נשים, ואפילו בעזרת נשים נמי, שרי הכא מחוסר כפורים, מדלא חשיב לי' אלא בעזרת ישראל, דחשיב לי' למעלה, וכך משמע בההיא (דיבמות ז' ע"ב), דבבעל קרי איירי דאתקש לזב, וצריך לומר דקסבר האי תנא, טבול יום דזב לאו כזב דמי, ופלוגתא היא בפרק שני דזבחים (י"ז ע"ב), דאיכא מאן דסבר, דאפילו מחוסר כפורים דזב כזב דמי, וכל שכן טבול יום עכ"ל, ולדברי הר"ש האלו נתכוון הר"י קורקוס ז"ל, שהביא בכסף משנה (ה' ביאת מקדש ה"ט) עיין שם, ולפי"ז י"ל עוד ביותר, דהרי לא רק יש חשש זבות באנשים, אלא כמה פעמים ודאי זבות בנשים, ועיין בש"ך (יו"ד סימן קפ"ז סק"ד), ומכל שכן יולדות, דהוו מחוסרי כפורים, וכן כמה דינים של טומאה וטהרה המקושרים בזה, ואין אנו בקיאים בכל אלה כנ"ל, וביותר לפי המבואר במנ"ח (מצוה ק"פ), דבנבעלת, או אם היא פולטת ש"ז, =שכבת זרע= כרואה, ומשתלחת מחוץ לב' מחנות, ובמצוה (קפ"א) נשאר בזה בצ"ע, וגם בראתה בלא הרגשה, י"ל דמשתלחת גם כן חוץ לב' מחנות כב"ק עיין שם, א"כ בנוגע לאשה צעירה שיש לה בעל, כמעט אין במציאות שתהי' טהורה גם להר הבית לבד, שמחצה ימי' היא טמאה נדה, ואח"כ היא נבעלת, ואין רגילה לילך למקוה, זולת לבעלה.

(ז) וכל זה, אפילו היו ידועים לנו הגבולים, של מדרגות הקדושה, אבל באמת בעוה"ר, בזמן הזה, הכל חרב ונחרב, ממילא הכל בספק כרת, אף משום איסור טומאה לחוד ואף שמבואר בתשו' הרדב"ז (ח"ב סי' תרל"ט), במש"כ ליישב, מה דמקראי משמע, דהר הבית והמקדש גבוה מירושלים, והכי איתא בש"ס, ועתה רואים שהיא גבוהה מהר הבית, מכל סביבות הבית, חוץ מצד הדרום, אשר שם עמק יהושפט, ושם לא הי' בנין, וע"ז כתב, דב' דברים גרמו זה, והוא, כי בהיות, כי עכו"ם כבשו את הבית כמה פעמים, ומשנאתם אותו ערו עד היסוד בו, ועוד כדי שלא יהי' גבוה ממקום שלהם, ולפי שהמקום מדרון, הגשמים היו שוטפין מידי שנה בשנה, את העפר שהי' תיחוח, ומוליכין אותו, עד ששפל קרקעות הר הבית, וגם מלכי העכו"ם, היו חופרים, כדי לגלות יסודות הבית, לבנות עליהם חומת הבית, תדע דתנן (ביומא), משניטל הארון, אבן היתה שם מימות הנביאים, ושתי' שמה, גבוה מן הקרקע ג' אצבעות, ועלי' הי' נותן, פי' המחתה של קטורת, ועתה שאלתי את פי העכו"ם, ואמרו לי, שהיא גבוה ב' קומות ויותר, וזו ראי' גמורה שנאכל קרקעות הבית וכו', וכן אמרו העכו"ם דשכונת היהודים היא מכלל ציון עכ"ל, וכן חזר על הדברים הנ"ל (בסי' תרצ"א) שם, והנה מה שכתב הרדב"ז, שמלכי עכו"ם היו חופרים, כדי לגלות יסודות הבית, כדי לבנות עליהם חומת הבית, בודאי כוונתו, לבית המשוקץ שלהם בעוה"ר, וכן נראה כוונת השאילת יעב"ץ (ח"א סימן פ"ז), במה שכ' וגם הבית שוב נבנה, ע"י מלכי האומות השולטים אז עיין שם, אך צ"ע, מש"כ בשאילת יעב"ץ שם, גם נשרף ההיכל ביום חרון אף ד', מ"מ לא נהרסו יסודותיו מכל וכל, וכו', ואיך שיהיה, בודאי הר הבית ומעלותיו, לא נשתנו כל עיקר, ולא שלטה בהם הריסת האויבים כלל וכו' עכ"ל, וזה היפוך ממש"כ הרדב"ז כנ"ל, אך י"ל דכוונתו, רק על הזמן של אחרי החורבן מקרוב, דסובב על מה דאיתא (בסנהדרין י"א ע"ב), בר"ג שישב על מעלה בהר הבית עיין שם, ולא על אריכות הזמן מאז ועד היום הזה, ועיין שם (סי' פ"ט), דחכמי התלמוד, עדיין היה להם מי חטאת, כדאמרינן חברייא מדכן בגלותא, ואגב צ"ע, מש"כ השאילת יעב"ץ שם (סי' פ"ט), ויש קבלה מאבותינו שכותל מזרחי, עודנו עומד היום על מקומו, שאולי ט"ס, וצ"ל מערבי, כנראה ממה שבתוך כדי דיבור במוסגר, כתב, וכך הוא במדרש, עה"פ, הנה זה עומד אחר כתלינו, מעולם לא זזה שכינה מכותל מערבי, גם בזוהר שמות (דה"ב), יש שם כדברים האלה עכ"ל.

(ח) ומה דקמן מדברי הרדב"ז, דנקט לודאי, שהסלע העומד בבית תפילתם בעוה"ר, היא אבן השתי', וא"כ הרי יכולין לחשוב עי"ז כל הגבולין, כפי מה דאיתא (במס' מדות), אבל חוץ ממה דסותר עצמו הרדב"ז, מיני' ובי' (בסי' תרצ"א) שם, במש"כ אח"ז, כי הכותל ההוא בעצמו, הי' כותל העזרה אשר לצד דרום עיין שם, והבן, עוד, הרי חלקו הרבה גדולים להדיא על הרדב"ז בזה, וס"ל דאין לסמוך ע"ז לקולא, אלא כל השטח קאי בספק כרת, אף משום טומאה לבד.

הרי יש כמה טעמים ונמוקים, להקבלה שנתקבל, לאיסור גמור, לכנס להר הבית בזמן הזה, אף פסיעה אחת לבד, עד יבוא משיח צדקינו בבי"א.

(ט) ולפי הנזכר, נשמע ג"כ דאין לסמוך על הטענה, באשר שמבואר במתני' (מדות פ"ב מ"א), וברמב"ם (ה' ביהב"ח פ"ה מ"א), דהר הבית ת"ק אמה על ת"ק אמה, וכהיום צדי המערבית והמזרחית של ההר הבית, /כארבע מאות ושמונים מטר/, וצד צפונית /שלש מאות עשרים ואחד מטר/ והדרומית /מאתיים עשרים ושלשה מטר/, שלפי זה, צדי המזרחית והמערבית, המה הרבה יותר מת"ק אמה, ע"כ רצונם לומר, שחלק קצת לצד דרום, ל"ה בתחום האיסור, ולפי הנ"ל, כ"ז בורכא, דאין אנו יודעים בדיוק מקום המקדש, כדי להחליט מהיכן למדוד, וזה מוכח מדברי הרדב"ז עצמו שם (סימן תרל"ט), שכתב בשאלתו, בזה"ל, ועתה אני רואה שהיא גבוה מהר הבית, מכל סביבות הבית, חוץ מצד הדרום, אשר שם עמק יהושפט, ושם לא הי' בנין עכ"ל, הרי החזיק כל ההר הבית בצד דרום למקום המקודש, וש"מ, דגם הוא לא החזיק את מקום האבן הנ"ל, לאבן שתי' בודאי כנ"ל, וכן מבואר בספר כפתור ופרח (פ"ו ד"ה מכל זה יראה וכו'), במש"כ וכן ניכרים שני שערי חולדה לדרום וכו', ובהגה (מהרב מוהר"י בלומנפלד) כתב, דאחד מהשערים ניכר גם היום בחומת העיר מבחוץ, (אשר היא אחת במקום הזה עם חומת המקדש), והב' ניכר רק מפנים, וכל איש יכיר, כי הוא שריד המקדש עיין שם, א"כ, הרי מוכח דהר הבית נמשך עד שם, וכן מוכח ממה שכתב הכו"פ אח"ז, א"כ היום שאנחנו בחטאינו, מבחוץ נוכל להתקרב לענין תפלה והשתחוי' עד אותם הכתלים, וכן עמא דבר וכו' כנ"ל, ש"מ הא מהכתלים ולפנים, מאן דכר שמי' ח"ו, וכן מוכח מדברי ספר דרך הקודש הנ"ל.

(ואגב, הנה בפאת השלחן (ה' א"י ג'), פקפק אם יכולין לילך לצד מזרח, עד החומה, דאומרים דאנשי' שפניא /ספרד/ קיצרו ועשו החומה במקום חדש, דהמשמעות ממה דאיתא (במדות פ"ב מ"ג ופ"ק דיומא ט"ז ע"א) וברש"י שם, שחומת הר הבית הי' בסוף שיפועו, וכעת משוך קצת למעלה, עיין שם).

(י) וכן מוכח ממה דאיתא בספר המנהיג (דין טבילת בעלי קריין), בשם תשובת הגאונים, וז"ל, בזמן הבית היו טובלין בעלי קריין, שלא להכנס במקדש בטומאה, ועכשיו שכולנו טמאים בטומאת מת חמורה, שאין שום טבילה מועלת לה, בלא הזאת מי חטאת שלישי ושביעי, אין לבעלי קריין ומשמש אלא רחיצה בלבד (בודאי כוונתו לט' קבין), עכ"ל, ואם הי' מותר אחרי טבילה לו יהי' עם הערב שמש לכנס להר הבית, הרי נפ"מ בטבילת קריין כהלכתן, גם בזמן הזה, בשביל לכנס להר הבית, אלא עכ"ח דאסור בכל אופן.

(יא) ואולי יש ליישב בזה, את דברי החינוך (מצוה קע"ח), שכתב בזה"ל, אבל עכשיו בעוונותינו, שאין לנו מקדש ולא טהרות, אין לנו לחשוב טומאת הזב וכו' עכ"ל, והעיר ע"ז במנ"ח שם, דגם היום נפ"מ, לשיטת הרמב"ם, דקדושת מחיצות ירושלים ובהמ"ק לא בטלה, א"כ אסור הזב לכנס למקום הר הבית, ולמקום העזרה חייב כרת, עיין שם, וכן העיר שם (מצוה ק"פ), על מש"כ החנוך שם, ונוהגת טומאת ש"ז בכ"מ ובכ"ז, אבל עכשיו בעוונותינו, שאין לנו מקדש ולא קדשים, ואין אנו צריכין להזהן /להזהר/ בעניני הטומאה וכו' עכ"ל, וכ' ע"ז המנ"ח, כבר כתבתי, דנ"מ גם היום, שאסור לכנוס למקום הר הבית, כי ב"ק משולח משני מחנות עי"ש, והקושיא ישגה מאד, על החינוך לשיטתו, שכתב להדיא (במצוה תקס"ה), בזה"ל, ונוהגת מצוה זו, שלא להכנס טמא, בין זכר בין נקיבה, בהר הבית, אפילו בזמן הזה, וכענין שאמר הכתוב וכו' עכ"ל, והיינו שסובר כהרמב"ם הנ"ל, וכמ"ש להדיא (במצו' קפ"ד רנ"ד ש"ז שס"ב ושס"ג), ואיך כתב לעיל (בקע"ח וק"פ), שאין לנו מקדש וכו' כנ"ל.

(יב) ולהנ"ל יש לדחוק ולומר, מה שאמר שאין לנו מקדש, כוונתו לומר, דאין לנו רשות הכניסה למקדש, אף בלתי זיבה וש"ז, משום דכולנו טמאי מתים, ואין לנו מי חטאת, ועכ"ח, אף דבהר הבית, מותר לטמא מת לכנס, מ"מ למעשה אסור, משום שאין הגבולים ידועים, וגם מחמת חששות אחרות כנ"ל.

(יג) וכן משמע מדברי השאילת יעב"ץ (ח"א סימן קל"ו), שכתב על דברי הרמב"ם, דמצורע נוהג בין בפני הבית, בין בחו"ל, דאין זה אמור, אלא כשיש מי חטאת בא"י, כמו שהי' עדיין בימי חכמי התלמוד, כמ"ש חברייא מדכן בגלילא, וכן מש"כ, דנוהג בחו"ל, היינו, קודם שגזרו טומאה על ארץ העמים דוקא, אבל לאחר שבטלו מי חטאת, וגזרו טומאה על ארץ העמים, מה צורך בטהרה זו, ודין שילוח טמאים, בלא"ה אינו נוהג אצלינו בזה"ז, אפילו בא"י, כמ"ש תוס' ריש ברכות (ה' ע"ב), ואצ"ל בחו"ל, שעכשיו, אינו מועיל לו כלום לטהרתו, שהרי מ"מ נשאר טמא בטומאת ארץ העמים עיין שם, והנה בנוגע לדברי התוס' הנ"ל, הנה מדברי רש"י שם /ברכות דף ה'/ משמע, דאף בזמן הזה, משתלח המצורע מבתי ערי חומה, והרשב"א בחידושיו, קיים דברי רש"י, כמ"ש המל"מ (פ"י מה' שמיטה ויובל ה"ט), ובמנ"ח (מצוה קס"ט אות י"ד ומצוה שס"ב בסופו) כתב, דאף לשיטת התוס', דקדושת בתי חומה בטל, מ"מ קדושת ירושלים לא בטלה, לשיטת הרמב"ם (פ"ו מה' בהב"ח), וכ"כ בצל"ח (ברכות) שם, אמנם אף לפי המשמעות התוס', דגם בירושלים אינו נוהג, אבל עכ"פ בודאי אסור למצורע לכנס להר הבית, לפי שיטת הרמב"ם, דלא בטלה קדושתה, א"כ אם הי' מותר לכנס להר הבית, אחרי הטבילה, אף יהי' עם הערב שמש, הרי יש נפ"מ לטהרה מטומאת מצורע, גם בזה"ז, אלא עכ"ח, דאסור לכנס להר הבית, בכל גווני בזמן הזה כנ"ל.

(יד) והנה לפי מש"כ השאילת יעב"ץ שם, דבסימני טומאה מובהקין, אפשר דלא בעינן כהן, אלא ממילא טמא הוא עיין שם, א"כ הרי נוסף עוד על הטומאות, שאסורים לכנס להר הבית, השייכים גם בזמן הזה, ועיין מנ"ח (מצוה שס"ג) בדברי הש"ס, והרמב"ם, דס"ל, דבהר הבית לוקה פ'.

(טו) וממוצא הדברים הנ"ל, אתה למד, דמה שאית' במאירי (שבועות ט"ז ע"א), דלאחר שמביא פלוגתת הרמב"ם וש"פ, לענין קדושת המקדש בזה"ז, סיים, והמנהג פשוט לכנס לשם לפי מה ששמענו, דחוץ מה, שאף אם נהגו אז כן, מ"מ מאז ועד עתה, כבר נתחזק ההלכה למעשה כהרמב"ם ורוב הפוסקים, דנוהג גם בזה"ז, עוד הרי כלל בידינו, דאינו דומה שמיעה לראי', והרי הגאון המאירי ז"ל, שהי' רחוק מירושלים, וכתב רק על פי השמועה, כמפורש בדבריו כנ"ל, ולעומת זה יש לנו עדות ראי', הבעל כפתור ופרח ז"ל, אשר הי' ג"כ בזמן ההיא, והיה בירושלים עיה"ק, והעיד, דעמא דבר, לבוא רק עד הכתלים להתפלל, ולא מהכתלים ולפנים כנ"ל, וכן מוכח מדברי הרדב"ז, דהיה קרוב לזמנם, והיה דר בירושלים, וכתב (בח"ב סימן תרצ"א), בבירור המקומות בהר הבית, דאסור לילך שם, ועיין ג"כ בתשובתו שם (סי' תרל"ג), שהעיר על שאינם נזהרים בעשר קדושות שיש בירושלים, לדעת הרמב"ם ז"ל, דקדשן לעתיד לבוא, והביא מש"כ בספר כפתור ופרח שם, ורק בנוגע לשכונת ישראל, דקבלת עכו"ם, שקורין לכל שכונת ישראל, ציון, ולא ירושלים, כתב לצרף פלוגתא דרבבתא, של הרמב"ם והראב"ד עיין שם, ש"מ דמנהג הפשוט הי' שם, גם אז, כשיטת הרמב"ם ורוב הפוסקים כנ"ל.

(טז) ומידי דברי בו, זכור אזכרנו, מה שרוצים איזה מתחדשים, לתלות בוקרי /בוקי/ סרוקי בהרמב"ם, דהי' בימיו ביהכ"נ בהר הבית, והוא נכנס להתפלל בו, דהנה אף לו יהא כדבריהם, הרי לא אפשר לומר, רק שהיו נודעים הגבולים, והי' בחלק שאין בו רק קדושת הר הבית, אשר טמא מת מותר לכנס בו, דאל"כ, הרי ל"ה להם מי חטאת לטהר מטומאת מת, אבל כל הענין על בוהו יסודו, והיא בנוי' על המובא בחרדים (מצות התשובה פ"ג), מכתיבת יד הרמב"ם ז"ל, שהי' בצער גדול מאוד בים, וכשניצל קיבל תענית בכל שנה, ואח"כ ביום אחר שמחה ויו"ט, ועיין בזה בתשו' חיים שאל (ח"ב סי' י"א), ובשם הגדולים (מע' מ' אות ק"נ), מש"כ בזה, ובשע"ת (או"ח סי' רי"ח סק"ה) מזה, ושם, כתב הרמב"ם בזה"ל, וביום שלישי בשבת ארבעה ימים לירח מרחשון שנת (ארבעה אלפים ותשע מאות, כצ"ל, עיין שה"ג שם) וששה ועשרים ליצירה, יצאנו מעכו לעלות לירושלים תחת סכנה, ונכנסתי לבית הגדול והקדוש, והתפללתי בו וכו', ושני הימים האלו, שהם ששי ותשיעי במרחשון, נדרתי שיהי' לי כמו יום טוב וכו', א' יעזרנו על הכל, ויקוים לי נדרי לד' אשלם, אמן, וכשם שזכיתי להתפלל בה בחורבנה, כך אראה אני וכל ישראל בנחמתה במהרה אמן, עכ"ל, ומהו ואיזהו הבית הגדול והקדוש, שלתוכו נכנס הרמב"ם להתפלל, ע"ז כתב, א' מהמתחדשים, שיש לשער, שאותו בית תפילה, שהי' בימיו ליהודים בהר הבית, לפי שיטתו, והנה לא הי' אפילו כדאי להשיב על דברים בדותים כאלה, זולת מה שהראו לי, שרב אחד, חיזק זאת במסמרים, שמטבעות לשונו, כשם שזכיתי להתפלל בה בחורבנה, כך אראה אני וכל ישראל בנחמתה, מורים כי הבית הגדול והקדוש ההוא, הוא זה, שאנו מתפללים על בניינו בכל יום עכת"ד, והמה דברים של מה בכך, דאף לפי דבריו, הרי לא התפלל, על הבית הגדול והקדוש שהתפלל בו, שזה הי' רק בית תפילה, אלא על בנין ביהמ"ק בבי"א, ועוד אדרבה טבעות הלשון מורה להיפוך, דהרי על הבית הגדול והקדוש, שייך לשון זכר, כמו שאנו אומרים ועל הבית הגדול והקדוש שנקרא שמך עליו, והוא אמר בה בחורבנה בנחמתה לשון נקיבה, אלא תיבות אלו, מורים, שסובב על ירושלים עיה"ק בכלל, שבזה שייך לשון נקיבה, כמו שאנו אומרים ולירושלים עירך ברחמים תשוב ותשכון בתוכה וכו', ומה חסר לנו, אם כוון בלשון על הבית הגדול והקדוש, על ביהכ"נ שהי' בעיר שם, סמוך למקום המקודש, וכמו שמצינו לשון זה במהרי"ק (שורש ה'), שכתב בזה"ל, ויהי כהיום, אשר קרא מקרה, כי בעוה"ר ידו פרש צר על ב"ה שבירושלים, ונתץ את הבית הגדול והקדוש וכו', נשא לבם אותם לקרבה אל המלאכה מלאכת הקודש, לסייע בבנין בית הכנסת שבירושלים תוב"ב וכו', שאין לך מצוה גדולה מזו, כבנין ב"ה של ירושלים עיה"ק, מקום מוכן לעלות תפילה השמימה וכו' עיין שם, דנראה מגוף התשובה, דסובב על ביהכ"נ שבירושלים, אבל בהר הבית מאן דכר שמי', וזה בלבד מה דהי' בירושלים, מקום מוכן לעלות תפילה השמימה, (ועיין בזה בתשו' חת"ס חיו"ד סי' רל"ג ורל"ד), סגי להיות נקרא הבית הגדול והקדוש, אבל לא שהי' בהר הבית, ואם ניתן לנו לשער, נאמר דזה הבית הגדול והקדוש שהתפלל בו הרמב"ם, עמד עד זמן המהרי"ק, שהי' הרבה פחות מב' מאות שנה ביניהם, ורק אז נחרב ע"י צר הצורר כנ"ל.

(יז) ואין צריך ראי' ברורה יותר, להכחיש דבריהם, מדברי הכפתור ופרח עצמו הנ"ל, דהרי הבעל כפתור ופרח ז"ל, חי בדור הקרוב אחרי הרמב"ם, ועיין בשה"ג (מע' כ' אות נ"ז), שהביא בשם הרדב"ז, שהכפתור ופרח הי' תלמיד הרמב"ם, והשיגו בס' קורא הדורות, שמזכיר הרשב"א, ומזכיר הגירוש משנת ס"ו, וכ"כ בסדר הדורות, דהי' בשנת ה' אלפים ס"ו, ויראה דכוונת הרדב"ז אינו שהוא תלמידו ממש, רק דהולך בעקבות הרמב"ם עכת"ד, והיינו משום דהרמב"ם נח נפשי', בשנת ד' אלפים תתקס"ג, כמבואר בשה"ג (מע' מ' אות ק"נ) שם, אבל על כל פנים, הי' קרוב לזמנו, ואיך יתכן מה שכתב להלכה למעשה, וכן עמא דבר, להתקרב לענין תפלה והשתחוי', רק לאותם הכתלים, לפני השערים, ולא משם ולפנים כנ"ל, אם הי' איזה ממש בדבריהם, שהי' בית תפילה על הר הבית, ושהרמב"ם התפלל שם, אלא על כרחך לא דובים ולא יער, וכל דבריהם תלוים על בלי מה, ובטלים ומבוטלים, לא שרירין ולא קיימין.

(חי) ובהיותי בזה, אזכיר, מה שאמרתי, במה דאיתא (בנחמי' ח' - ט"ו), ואשר ישמיעו ויעבירו קול בכל עריהם ובירושלים לאמר צאו ההר והביאו וגו' לעשות סכת ככתוב, ודייקו המפרשים על תיבת ככתוב, וראיתי בספר משמרת אלעזר (מאמר סכת שלם אות א'), שהביא בשם ספר ברית שלו', שכתב לפרש, עפ"י הגמ' (סנהדרין ד' וסוכה דף ו'), דלמ"ד יש אם למקרא, צריך לעשות הסוכה בת ד' דפנות, ולמ"ד יש אם למסורת, סוכה בת ג' דפנות כשרה, דשתי פעמים כתיב סכת חסר, וז"ש לעשות סכת ככתוב, היינו ולא כמו שנקרא, שעשו סוכה שלש שלש דפנות עכ"ד, וכיוצא בזה, כתב לפרש, בספר תורת משה מהחת"ס ז"ל על התורה (האזינו ד"ה עשו סוכות) עיין שם, ואף דבודאי סוכה של ד' דפנות הוי מן המובחר, ובכלל ז"א ואנוהו, סוכה נאה, וכמבואר בשל"ה וקיצור) מ"מ עשו כן עפ"י טעמם ונימוקם, המבואר בספרים הנ"ל, עפ"י דרוש.

(יט) ואפשר לומר, דהי' מן המובחר לעשות כן, עפ"י הלכה, דאיתא שם בפסוק שאח"ז, ויצאו העם ויביאו, ויעשו להם סכות איש על גגו ובחצרתיהם, ובחצרות בית הא' וגו', והנה הרוקח (בה' סוכה), הקשה אקרא, דבחצרות בית א', והלא אין ישיבה בעזרה, ושם כתיב וישבו בסוכות, ותירץ בעזרת נשים, והביא דבריו בתשו' בית יצחק (חא"ע ח"ב סי' קכ"ה אות ד'), והביא ע"ז, פלוגתת רבנן וראב"י (בספרי פ' שופטים), דלרבנן, הבונה בית בהר הבית, עובר בל"ת, אלא שהראב"ד (פ"ו מה' עכו"ם ה"י), כתב, לענין בימה של עץ, שעושין למלך בשעת הקהל, וכן גזוזטרא, שהקיפו בעזרת נשים, בשמחת בית השואבה, ל"ה איסור, משום דלשעתה היתה עיין שם, וסותר עצמו בזה, למה שכתב (בפ"א מה' בית הבחירה ה"ט), ועיין בכ"מ שם, ובזה צ"ל, דגם הא דהי' מותר לעשות סוכה, לרבנן דראב"י, היא מטעם דבנין לשעתה מותר, עכת"ד.

(כ) ובזה נראה, כיון דההיתר הוי, רק משום דהוי רק לשעתה, היינו בנין עראי, בזה כל מה שיכול לעשות יותר עראי, הוי מצוה מן המובחר, ולהיפוך מבחוץ, דאלו בחוץ הוי מן המובחר, כל מה שעושה דפנות בשלימות, אבל בעזרה, כיון דההיתר לעשות סוכה, הוי, רק משום דהוי, רק בנין עראי, על כן, כל מה דעושה יותר עראי, ויוכל לצאת בה, הוי מן המובחר, ובזה עשו רק ככתוב, היינו ב' דפנות וג' אפילו טפח, למצוה מן המובחר, וק"ל.


יושבי יעבץ
מאמרים: 0
הודעות: 117
הצטרף: 28 ינואר 2018, 09:02
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 58 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי יושבי יעבץ » 11 מאי 2018, 04:40

לשם הבהרה - אינני עולה להר הבית כלל, ואני שומר מכל משמר על גדירם של רבותינו זיע"א ויבלחט"א.

אבקש הסבר - מדוע הרבנים והציבור מתייחסים לזה כ"כ בחומר, ומדוע מי שאינו שומע לאיסור זה - נלקח באופן אישי?
ואבאר דברי, גדרי האיסורים - אני משער שכולם יודעים, מתי זה לאו ומתי זה כרת ומתי מותר...
אלא שהרבנים גדרו שלא לעלות כלל מחששות שונים - שמא יטעו ואין יודעים הגבול המדוייק וכו' וכו'.
אך ברור שיש מקומות שמי שעולה שם אינו בעניין החמור הזה.
ועוד שבכרוז הראשון משנת תשכ"ז משמע שהבעיה היא שהמון העם נוהרים לשם ויכולים לבוא לידי מכשול וע"כ גזרו על כולם.

עכ"פ שאלית מדוע זה בציפור נפשינו והתפקיד שלנו, הרבנים אמרו את שלהם, אנחנו מקפידים ע"ז צדיקים ילכו בם ופושעים...
אבל מדוע להמשיך לעסוק בזה, תעזבו וזהו, השמוע ישמע והחדל יחדל - מדוע להוקיע


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 823 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 11 מאי 2018, 05:25

והנה עוד הבהרה לסיכום: אסור בהחלט להיכנס לשטח בית המקדש גם בזמן הזה. והוא איסור חמור מן התורה. והנכון הוא שאסור להיכנס לכל שטח הר הבית בזמן הזה, כי אין אנו יודעים היכן הם בדיוק גבולות המקדש, וכל דברי הרבנים והמומחים שניסו לקבוע את הגבולות הפנימיים בהר הבית, אינם נשענים על ראיות מוכרחות, ולפיכך נמנו וגמרו גדולי הפוסקים לאסור לגמרי את הכניסה לשטח הר הבית. והמיקלים בזה נוגעים באיסור כרת, ועושים שלא כדין.


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 823 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 11 מאי 2018, 06:18

יושבי יעבץ כתב:לשם הבהרה - אינני עולה להר הבית כלל, ואני שומר מכל משמר על גדירם של רבותינו זיע"א ויבלחט"א.

אבקש הסבר - מדוע הרבנים והציבור מתייחסים לזה כ"כ בחומר, ומדוע מי שאינו שומע לאיסור זה - נלקח באופן אישי?
ואבאר דברי, גדרי האיסורים - אני משער שכולם יודעים, מתי זה לאו ומתי זה כרת ומתי מותר...
אלא שהרבנים גדרו שלא לעלות כלל מחששות שונים - שמא יטעו ואין יודעים הגבול המדוייק וכו' וכו'.
אך ברור שיש מקומות שמי שעולה שם אינו בעניין החמור הזה.
ועוד שבכרוז הראשון משנת תשכ"ז משמע שהבעיה היא שהמון העם נוהרים לשם ויכולים לבוא לידי מכשול וע"כ גזרו על כולם.
עכ"פ שאלית מדוע זה בציפור נפשינו והתפקיד שלנו, הרבנים אמרו את שלהם, אנחנו מקפידים ע"ז צדיקים ילכו בם ופושעים...
אבל מדוע להמשיך לעסוק בזה, תעזבו וזהו, השמוע ישמע והחדל יחדל - מדוע להוקיע
יישר כח הרב יושבי יעבץ על שאלתך המתבקשת. דבריך היוצאים מן הלב, מסתבר בתשובה גם יכנסו ללב.
שאלתך מתורצת בדבריך ממש, ז"א גם אם נניח, שיש מקומות שמוסכם על כולם שמותר (ולא היא) וגדולי הדור מכל המגזרים גדרו (לחלק מהפוסקים אסור מעיקר הדין אבל נשתמש במש"כ לצורך העניין) מחשש לטעויות ההמון וכדומה. כאן מתחילה הבעיה, כשיש דבר שהוא אסור על כולם, ויבוא מאן דהו, ויתיר ה"ה יחשב בעיננו לאדם הזוי וההתיחסות לגביו תהיה בדומה, בשונה מכאן, בנידון 'עליית הכרת'.. יש כמה 'רבנים' למיניהם שהתירו, ויש גם מיעוט מהציבור החרדי "שתותא דשתותא" ממש מעט שבזמן האחרון הצטרפו לצועדי הכרת רח"ל, זה רק מלמד שאם מתיחסים לתופעה כשולית והזויה, היא שולחת גרורות, למקומות נוספים. ועל כן החובה לגנות ולהוקיע בקול גדול. ולכך יותר מאשר ההתיחסות שלנו כנגד רבני הדלי"ם שהתירו חלקם (שכן הגדולים שבהם כמו הגרמ"א הרמ"ש ובדור הקודם הרב קוק ובנו ועוד לא התירו אלא אסרו) היא מכווונת בעיקר לאותם "חרדים שהקצינו" לצד הלא נכון ונאחזים באותם רבנים דלי"ם שעה שספק גדול אם היו סומכים עליהם במתן כשרות לא רק בשר ועוף גם לא לחמצוצים וכדו' ואילו בכל הנוגע לחיוב כרת, צועדים "נאמני הכרת" החרדיים בעיניים "דלו"ת"..
וזאת מלבד שבעצם "הפסק" של "הרבנים" המתירים יש הרבה מן העזות "דקדושה"..זאת אומרת שבעיניהם הפסק של כל גדולי התורה (אין גדול אחד שהתיר) גם במשך הדורות היה מוסכם על הכל, (עיין ערך נידוי משה מנטופיורי ומחאת רבני ירושלים) קטן בעיניהם, על זה יוצא הקצף, לאוו דוקא על עצם העליה, שאותם אלה המחייבים את נפשם בכרת, הנזק הוא לעצמם, אבל עצם ההתחכמות, והזלזול בכל גדולי ישראל שאסרו, על זה חורה הדבר.


פותח הנושא
זוזות
מאמרים: 0
הודעות: 22
הצטרף: 09 מאי 2018, 02:32
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי זוזות » 11 מאי 2018, 06:28

נא לא לפתח פה דיון.



פותח הנושא
זוזות
מאמרים: 0
הודעות: 22
הצטרף: 09 מאי 2018, 02:32
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי זוזות » 11 מאי 2018, 06:30

יושבי יעבץ כתב:
בוקר טוב

אני מבקש מאוד שלא יהיה דיונים באשכול הזה.
אם אתה רוצה, תפתח אשכול אחר עבור הדיונים.

תודה רבה


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 823 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 11 מאי 2018, 14:43

להלן בריה דאשכול דהכא..מיועד גם לדיונים.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=24&t=2264

אשכול נוסף בענין-
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php? ... 333#p10651


פותח הנושא
זוזות
מאמרים: 0
הודעות: 22
הצטרף: 09 מאי 2018, 02:32
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי זוזות » 12 מאי 2018, 23:24

הנה מודעות נוספות
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 823 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 12 מאי 2018, 23:27

יישר כח גדולה הרב זוזות על כל פועלך.
יש הרבה שתועים ומתעים בהקשר דעתו של מרן החזון איש.
לתועלת כולם תעלה דברים המעידים במפורש על דעתו של מרנא.


פותח הנושא
זוזות
מאמרים: 0
הודעות: 22
הצטרף: 09 מאי 2018, 02:32
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי זוזות » 12 מאי 2018, 23:27

מכתבים נוספים
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
זוזות
מאמרים: 0
הודעות: 22
הצטרף: 09 מאי 2018, 02:32
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי זוזות » 12 מאי 2018, 23:30

הפקדתי שומרים כתב:יישר כח גדולה הרב זוזות על כל פועלך.
יש הרבה שתועים ומתעים בהקשר דעתו של מרן החזון איש.
לתועלת כולם תעלה דברים המעידים במפורש על דעתו של מרנא.
כל בר דעת יודע מה דעת החזון איש.
אני לא חושב שצריך להוכיח את זה.

בכל מקרה אולי בהמשך אעלה.


פותח הנושא
זוזות
מאמרים: 0
הודעות: 22
הצטרף: 09 מאי 2018, 02:32
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי זוזות » 12 מאי 2018, 23:31

מכתבים
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
זוזות
מאמרים: 0
הודעות: 22
הצטרף: 09 מאי 2018, 02:32
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי זוזות » 12 מאי 2018, 23:33

מכתבים
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 823 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 12 מאי 2018, 23:36

זוזות כתב:
הפקדתי שומרים כתב:יישר כח גדולה הרב זוזות על כל פועלך.
יש הרבה שתועים ומתעים בהקשר דעתו של מרן החזון איש.
לתועלת כולם תעלה דברים המעידים במפורש על דעתו של מרנא.
כל בר דעת יודע מה דעת החזון איש.
אני לא חושב שצריך להוכיח את זה.

בכל מקרה אולי בהמשך אעלה.
כל בר דעת אמרת?
ולכאלה ש..
דעת תורה מה תהיה עליהם...
בכל אופן ראוי בשביל אחינו התועים.. לעלות..


פותח הנושא
זוזות
מאמרים: 0
הודעות: 22
הצטרף: 09 מאי 2018, 02:32
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי זוזות » 12 מאי 2018, 23:56

כאן יש עוד מכתבים
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
זוזות
מאמרים: 0
הודעות: 22
הצטרף: 09 מאי 2018, 02:32
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי זוזות » 13 מאי 2018, 00:18

אבקש מאוד מאוד שתעלו מודעות נוספות.

תודה רבה!!


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 823 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 13 מאי 2018, 00:21

בכדי שלא ימנעו להעלות עוד חומר
מומלץ הר' זוזות, שכל אחד יעבור בקופיא על החומר שהועלה.
ולהוסיף עוד. אבל די בקופיא.

סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1193
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 197 פעמים
קיבל תודה: 342 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: כרוזים ומודעות על איסור עלייה להר הבית

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 13 מאי 2018, 15:30

זוזות כתב:מכתבים
האחרונים הם פטשקווילים פשוטים. ואינם ראויים לעלות על שלחן מלכים.

באופן כללי אבקש מחברי הפורום להתייחס יותר לגופם של דברים ופחות לגופו של האומר. ודי למבין

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אח שלך, חוזר בתשובה, כלפי ליא | 5 אורחים