הר הבית והמחוזות

נושאים שונים

פותח הנושא
יושבי יעבץ
הודעות: 311
הצטרף: 28 ינואר 2018, 09:02
נתן תודה: 57 פעמים
קיבל תודה: 146 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי יושבי יעבץ » 11 מאי 2018, 09:10

הרב זוזות דוחק את רגלינו מאשכולו.
פתחתי כאן אשכול חדש בעניינים אלו.
החברים מתבקשים לשמור על כבוד התורה וכבוד חבריהם...

ערכים:


פותח הנושא
יושבי יעבץ
הודעות: 311
הצטרף: 28 ינואר 2018, 09:02
נתן תודה: 57 פעמים
קיבל תודה: 146 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי יושבי יעבץ » 11 מאי 2018, 09:16

הפקדתי שומרים כתב:
יושבי יעבץ כתב:לשם הבהרה - אינני עולה להר הבית כלל, ואני שומר מכל משמר על גדירם של רבותינו זיע"א ויבלחט"א.

אבקש הסבר - מדוע הרבנים והציבור מתייחסים לזה כ"כ בחומר, ומדוע מי שאינו שומע לאיסור זה - נלקח באופן אישי?
ואבאר דברי, גדרי האיסורים - אני משער שכולם יודעים, מתי זה לאו ומתי זה כרת ומתי מותר...
אלא שהרבנים גדרו שלא לעלות כלל מחששות שונים - שמא יטעו ואין יודעים הגבול המדוייק וכו' וכו'.
אך ברור שיש מקומות שמי שעולה שם אינו בעניין החמור הזה.
ועוד שבכרוז הראשון משנת תשכ"ז משמע שהבעיה היא שהמון העם נוהרים לשם ויכולים לבוא לידי מכשול וע"כ גזרו על כולם.
עכ"פ שאלית מדוע זה בציפור נפשינו והתפקיד שלנו, הרבנים אמרו את שלהם, אנחנו מקפידים ע"ז צדיקים ילכו בם ופושעים...
אבל מדוע להמשיך לעסוק בזה, תעזבו וזהו, השמוע ישמע והחדל יחדל - מדוע להוקיע
יישר כח הרב יושבי יעבץ על שאלתך המתבקשת. דבריך היוצאים מן הלב, מסתבר בתשובה גם יכנסו ללב.
שאלתך מתורצת בדבריך ממש, ז"א גם אם נניח, שיש מקומות שמוסכם על כולם שמותר (ולא היא) וגדולי הדור מכל המגזרים גדרו (לחלק מהפוסקים אסור מעיקר הדין אבל נשתמש במש"כ לצורך העניין) מחשש לטעויות ההמון וכדומה. כאן מתחילה הבעיה, כשיש דבר שהוא אסור על כולם, ויבוא מאן דהו, ויתיר ה"ה יחשב בעיננו לאדם הזוי וההתיחסות לגביו תהיה בדומה, בשונה מכאן, בנידון 'עליית הכרת'.. יש כמה 'רבנים' למיניהם שהתירו, ויש גם מיעוט מהציבור החרדי "שתותא דשתותא" ממש מעט שבזמן האחרון הצטרפו לצועדי הכרת רח"ל, זה רק מלמד שאם מתיחסים לתופעה כשולית והזויה, היא שולחת גרורות, למקומות נוספים. ועל כן החובה לגנות ולהוקיע בקול גדול. ולכך יותר מאשר ההתיחסות שלנו כנגד רבני הדלי"ם שהתירו חלקם (שכן הגדולים שבהם כמו הגרמ"א הרמ"ש ובדור הקודם הרב קוק ובנו ועוד לא התירו אלא אסרו) היא מכווונת בעיקר לאותם "חרדים שהקצינו" לצד הלא נכון ונאחזים באותם רבנים דלי"ם שעה שספק גדול אם היו סומכים עליהם במתן כשרות לא רק בשר ועוף גם לא לחמצוצים וכדו' ואילו בכל הנוגע לחיוב כרת, צועדים "נאמני הכרת" החרדיים בעיניים "דלו"ת"..
וזאת מלבד שבעצם "הפסק" של "הרבנים" המתירים יש הרבה מן העזות "דקדושה"..זאת אומרת שבעיניהם הפסק של כל גדולי התורה (אין גדול אחד שהתיר) גם במשך הדורות היה מוסכם על הכל, (עיין ערך נידוי משה מנטופיורי ומחאת רבני ירושלים) קטן בעיניהם, על זה יוצא הקצף, לאוו דוקא על עצם העליה, שאותם אלה המחייבים את נפשם בכרת, הנזק הוא לעצמם, אבל עצם ההתחכמות, והזלזול בכל גדולי ישראל שאסרו, על זה חורה הדבר.
כן, אבל שמים על זה דגש כאילו פה מתחילה ונגמרת היהדות.
וחוץ מזה בדרך שוכחים ומזלזלים בקדוש והיקר לנו.
ביתד - מאמר מערכת נכתב כמה פעמים 'מתחם הכרת'.
הגמ' אומרת - מפני מה בניהם של עמי הארץ מתים - מפני שקורים לארון הקדש 'ארנא'.
זה כמו לקרוא לשבת קודש יום הסקילה, וכו' וכו'.


יצחק
הודעות: 1398
הצטרף: 07 דצמבר 2017, 23:49
נתן תודה: 470 פעמים
קיבל תודה: 439 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי יצחק » 11 מאי 2018, 09:20

באחד המאמרים באשכול של הרב זוזות הובא (ע"י הרב הפקדתי שומרים) מאמר מחוגים דליי"ם לאסור הכניסה להר הבית, מאמר מנומק (לא כרוז גרידא) ומאד קל לקריאה.

ברצוני להעיר כאן על נקודה אחת שהובאה שם.
הם כותבים שמאחר והשלטון לא מרשה להתפלל בהר הבית א"כ הכניסה לשם היא כעין "טיול" וזה אסור מדינא כי אסור להכנס להר הבית בחנם.
אני מסופק בסברא זו, כי אולי י"ל שמי שנכנס בשביל שרוצה להיות שם אפילו שאינו עושה שום דבר רק להיות שם זה לא נחשב טיול. והרי במועדים יש דין ראית פנים בעזרה אפילו שאינו עושה כלום רק יש הלכה שצריך לבא עם קרבן אבל עצם הענין הוא פשוט להיות שם (ואפשר כמה פעמים עם קרבן אחד וכו') א"כ הוא הדין בהר הבית יש חפצא כזה - להיות שם.
גם לגבי בית הכנסת זכור לי שכתוב "אשרי יושבי ביתך" שגם מי שלא מתפלל ולא לומד יש מעלה בעצם הישיבה בבית הכנסת, כמובן בתנאי ששומרים על קדושת המקום ולא משוחחים בעניני חול וכו'.
מה דעתכם? האם זה נכון ביחס להר הבית, או שאדרבה דווקא בגלל שהר הבית איננו עזרת ישראל ואין לו חשיבות עצמית כ"כ רק הוא בגדר חצר לבית הקדש משו"ה לא שייכא סברא זו.


יצחק
הודעות: 1398
הצטרף: 07 דצמבר 2017, 23:49
נתן תודה: 470 פעמים
קיבל תודה: 439 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי יצחק » 11 מאי 2018, 09:24

יושבי יעבץ כתב:
הפקדתי שומרים כתב:
יושבי יעבץ כתב:לשם הבהרה - אינני עולה להר הבית כלל, ואני שומר מכל משמר על גדירם של רבותינו זיע"א ויבלחט"א.

אבקש הסבר - מדוע הרבנים והציבור מתייחסים לזה כ"כ בחומר, ומדוע מי שאינו שומע לאיסור זה - נלקח באופן אישי?
ואבאר דברי, גדרי האיסורים - אני משער שכולם יודעים, מתי זה לאו ומתי זה כרת ומתי מותר...
אלא שהרבנים גדרו שלא לעלות כלל מחששות שונים - שמא יטעו ואין יודעים הגבול המדוייק וכו' וכו'.
אך ברור שיש מקומות שמי שעולה שם אינו בעניין החמור הזה.
ועוד שבכרוז הראשון משנת תשכ"ז משמע שהבעיה היא שהמון העם נוהרים לשם ויכולים לבוא לידי מכשול וע"כ גזרו על כולם.
עכ"פ שאלית מדוע זה בציפור נפשינו והתפקיד שלנו, הרבנים אמרו את שלהם, אנחנו מקפידים ע"ז צדיקים ילכו בם ופושעים...
אבל מדוע להמשיך לעסוק בזה, תעזבו וזהו, השמוע ישמע והחדל יחדל - מדוע להוקיע
יישר כח הרב יושבי יעבץ על שאלתך המתבקשת. דבריך היוצאים מן הלב, מסתבר בתשובה גם יכנסו ללב.
שאלתך מתורצת בדבריך ממש, ז"א גם אם נניח, שיש מקומות שמוסכם על כולם שמותר (ולא היא) וגדולי הדור מכל המגזרים גדרו (לחלק מהפוסקים אסור מעיקר הדין אבל נשתמש במש"כ לצורך העניין) מחשש לטעויות ההמון וכדומה. כאן מתחילה הבעיה, כשיש דבר שהוא אסור על כולם, ויבוא מאן דהו, ויתיר ה"ה יחשב בעיננו לאדם הזוי וההתיחסות לגביו תהיה בדומה, בשונה מכאן, בנידון 'עליית הכרת'.. יש כמה 'רבנים' למיניהם שהתירו, ויש גם מיעוט מהציבור החרדי "שתותא דשתותא" ממש מעט שבזמן האחרון הצטרפו לצועדי הכרת רח"ל, זה רק מלמד שאם מתיחסים לתופעה כשולית והזויה, היא שולחת גרורות, למקומות נוספים. ועל כן החובה לגנות ולהוקיע בקול גדול. ולכך יותר מאשר ההתיחסות שלנו כנגד רבני הדלי"ם שהתירו חלקם (שכן הגדולים שבהם כמו הגרמ"א הרמ"ש ובדור הקודם הרב קוק ובנו ועוד לא התירו אלא אסרו) היא מכווונת בעיקר לאותם "חרדים שהקצינו" לצד הלא נכון ונאחזים באותם רבנים דלי"ם שעה שספק גדול אם היו סומכים עליהם במתן כשרות לא רק בשר ועוף גם לא לחמצוצים וכדו' ואילו בכל הנוגע לחיוב כרת, צועדים "נאמני הכרת" החרדיים בעיניים "דלו"ת"..
וזאת מלבד שבעצם "הפסק" של "הרבנים" המתירים יש הרבה מן העזות "דקדושה"..זאת אומרת שבעיניהם הפסק של כל גדולי התורה (אין גדול אחד שהתיר) גם במשך הדורות היה מוסכם על הכל, (עיין ערך נידוי משה מנטופיורי ומחאת רבני ירושלים) קטן בעיניהם, על זה יוצא הקצף, לאוו דוקא על עצם העליה, שאותם אלה המחייבים את נפשם בכרת, הנזק הוא לעצמם, אבל עצם ההתחכמות, והזלזול בכל גדולי ישראל שאסרו, על זה חורה הדבר.
כן, אבל שמים על זה דגש כאילו פה מתחילה ונגמרת היהדות.
וחוץ מזה בדרך שוכחים ומזלזלים בקדוש והיקר לנו.
ביתד - מאמר מערכת נכתב כמה פעמים 'מתחם הכרת'.
הגמ' אומרת - מפני מה בניהם של עמי הארץ מתים - מפני שקורים לארון הקדש 'ארנא'.
זה כמו לקרוא לשבת קודש יום הסקילה, וכו' וכו'.
גם לי זה מפריע, למה מציק לשומרי תורה ומצוות רק עצם האיסור כרת לעלות להר הבית ולא מטריד אף אחד מה שהערבים כן עולים לשם,
יבואו ויגידו: בטח מטריד הרי כל התפילות שלנו הם על זה... אבל האמת היא שזה זיוף, התפילות הם לא משהו מעשי שמטריד מישהו, זו שאיפה בלב, בדיוק כפי שהתפללו להקב"ה במשך אלפיים שנה, כאן המצב שונה, החורבן נמצא לידינו ויש גם מה לפעול (כמובן לא ברגע אחד אלא במשך הזמן), אפילו לא בודקים ולא חושבים אם יש מה לעשות, המסר הוא שהר הבית שייך לערבים ח"ו.


סבא
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 525 פעמים
קיבל תודה: 738 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי סבא » 11 מאי 2018, 09:29

@יושבי יעבץ כבוד התורה [שבשמו פתחת את האשכול] הוא לומר לך מפורשות-
אין לנו קומץ החרדים ההולכים בדרך החזו"א והגרי"ז [אני כתבתי כאן שמות של רבותנו הליטאים, אבל כמובן שה"ה לחסידים ההולכים בדרך קדוש ה' מבלז והגאב"ד דטשעבין וכדו'] שום מקום באינטרנט, בכל פורום משתלטים מיד בעלי האג'נדה שבאים להראות לנו כמה אור יש אצלם, ושהאמת אצלם, כמה גדול וענק היה הראי"ה ושבאמת כל גדולי ישראל התבטלו בפניו ממש, עם מעשים בעניין לבלי סוף, וכל מה שהלעיטונו בישיבות הוא פשוט "שקר הנחילו לכם אבותיכם", באים להסביר לנו שמדינת ישראל היא למעשה אתחלתא דגאולתא, ורק קומץ רבותינו חושבים אחרת, אבל הנה האביר יעקב טאטא את תל אביב ביום העצמאות וכו', ובעיקר באים לומר לנו שמה שמושרש לנו מרבותנו שהעליה להר הבית היא פשע בל יכופר [אני עוד זוכר ששמעתי בישיבה קטנה מהגרמ"י לפקוביץ בשיחה כללית לישיבה (והוא היה אז יחסית צעיר ולא אמר את דעתו האישית) שיש להצטער מאוד על כיבוש הכותל בששת הימים כי זה גרם לעליה להר הבית], זה פשוט טעות, ומי שרק מתבונן רואה, ש...
אני לא חדש באינטרנט, וכך היה לנו בפורומים של לדעת, שבאו ניקים והשקיעו כל אונם ומרצם, למכור את תורת ר' יצחק ברנד, והרב שטרן, ועוד ועוד, ברחנו משם, ועברנו לאוצר החכמה [אני אישית לא, אבל רבים מחו"ר הפורום] וגם שם חזרה אותה תופעה [ועל פורום רוטר לא צריך לדבר, וד"ל].
נשארה לנו פינה אחת שאנחנו יכולים להרגיש קצת בבית ולא לשמוע את כל הדעות שאצלינו הם דעות פסולות ואסורות לכל דבר. אנא מכם הניחו לנו כאן, יש לכם כל כך הרבה תחליפים, תנו לנו פינה משלנו.
גם בתוך הציבור החרדי יש מספיק דעות ומגוונים ויש לנו אפשרות להרחיב אפיקים, אין אנו זקוקים לכם, שוב, בבקשה עזבו אותנו לנפשותנו.


ישי בן ישראל
הודעות: 160
הצטרף: 25 מרץ 2018, 18:18
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 61 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי ישי בן ישראל » 11 מאי 2018, 10:09

סבא כתב:@יושבי יעבץ כבוד התורה [שבשמו פתחת את האשכול] הוא לומר לך מפורשות-
אין לנו קומץ החרדים ההולכים בדרך החזו"א והגרי"ז [אני כתבתי כאן שמות של רבותנו הליטאים, אבל כמובן שה"ה לחסידים ההולכים בדרך קדוש ה' מבלז והגאב"ד דטשעבין וכדו'] שום מקום באינטרנט, בכל פורום משתלטים מיד בעלי האג'נדה שבאים להראות לנו כמה אור יש אצלם, ושהאמת אצלם, כמה גדול וענק היה הראי"ה ושבאמת כל גדולי ישראל התבטלו בפניו ממש, עם מעשים בעניין לבלי סוף, וכל מה שהלעיטונו בישיבות הוא פשוט "שקר הנחילו לכם אבותיכם", באים להסביר לנו שמדינת ישראל היא למעשה אתחלתא דגאולתא, ורק קומץ רבותינו חושבים אחרת, אבל הנה האביר יעקב טאטא את תל אביב ביום העצמאות וכו', ובעיקר באים לומר לנו שמה שמושרש לנו מרבותנו שהעליה להר הבית היא פשע בל יכופר [אני עוד זוכר ששמעתי בישיבה קטנה מהגרמ"י לפקוביץ בשיחה כללית לישיבה (והוא היה אז יחסית צעיר ולא אמר את דעתו האישית) שיש להצטער מאוד על כיבוש הכותל בששת הימים כי זה גרם לעליה להר הבית], זה פשוט טעות, ומי שרק מתבונן רואה, ש...
אני לא חדש באינטרנט, וכך היה לנו בפורומים של לדעת, שבאו ניקים והשקיעו כל אונם ומרצם, למכור את תורת ר' יצחק ברנד, והרב שטרן, ועוד ועוד, ברחנו משם, ועברנו לאוצר החכמה [אני אישית לא, אבל רבים מחו"ר הפורום] וגם שם חזרה אותה תופעה [ועל פורום רוטר לא צריך לדבר, וד"ל].
נשארה לנו פינה אחת שאנחנו יכולים להרגיש קצת בבית ולא לשמוע את כל הדעות שאצלינו הם דעות פסולות ואסורות לכל דבר. אנא מכם הניחו לנו כאן, יש לכם כל כך הרבה תחליפים, תנו לנו פינה משלנו.
גם בתוך הציבור החרדי יש מספיק דעות ומגוונים ויש לנו אפשרות להרחיב אפיקים, אין אנו זקוקים לכם, שוב, בבקשה עזבו אותנו לנפשותנו.
הרב סבא. בהודעתך אתה מציג את הגישה החינוכית הנקוטה בתוכינו, לא לאפשר אף את משמע הדעות השונות והאחרות, מחשש שמא משישמעו - יסחפו אחריהם ממחנינו.
אכן, גישה זו נכונה ולגיטימית כאשר מדובר על מסגרת חינוכית של מגוון רמות של בני אדם, כאשר ישנם כאלו שכל חרדיותם היא המסגרת השומרת עליהם ואי ידיעת השונה והאחר.
אולם, בפורום מסוג זה, אשר סביר להניח כי רובם ככולם של המשתתפים כאן - אין חרדיותם תלויה ועומדת בטכניות של המסגרת בו הם נמצאים. הם כבר ראו/שמעו/השכילו/הפנימו מספיק דברים שאינם תואמים את רוח 'ההשקפה הטהורה', ועדיין - יש להם את הכלים לשמור על המסגרת הנצרכת - במקרה כזה אני סבור שאין לנקוט בדרך של השתקה וצנזורה - כמובן, כל עוד זה נמצא בגבולות ההלכה והאמונה.
אנו - אני כולל את כולם על סמך השערה פנימית - רוצים להחכים ולדעת, בלי גבול ומידה.


ישבב הסופר
הודעות: 27
הצטרף: 07 מאי 2018, 20:12
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 6 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי ישבב הסופר » 11 מאי 2018, 10:29

נושא הלכתי:
איתא בעירובין קה,א דהכל נכנסין אף בטומאה לתקן את בית המקדש או בשביל להוציא טומאה. וכן פסק הרמב"ם בית הבחירה ז,כג ועיי"ש בגמ' וברמב"ם סדרי הקדימה מי עדיף שיכנס, ועכ"פ כשאין אלא טמאים מצוה על הטמאים להכנס.
וכמובן שאם היה היום רשות לבנות את בית המקדש (אגב, אולי אפשר להציע לטראמפ לבנות את בית המקדש ובתמורה נקרא את אחד השערים על שמו - שער טראמפ... "תנו רבנן ששה שערים היו במקדש שער שושן שער טראמפ שער וושינגטון...."), כל מי שיכול לבנות ולעזור נכנס בטומאה.
והנה יש לעיין מה הדין לגבי בניית החיל או בניית ותיקון שטח הר הבית, האם גם לזה הותרה הטומאה. (והיינו כשם שהותר טומאת מת להכנס לעזרה בשביל לתקן, כך יהא מותר טומאת זיבה ובעל קרי להכנס בשביל לתקן את הר הבית).
וכן יש לעיין אם זה הותר בשביל לגרש אובים ולהשליט את ישראל על המקום, ועי"ז יוכלו בהמשך לבנות את בית המקדש.
וכן יש לעיין אם זה דוחה איסורי דרבנן ותקנות וחרמי קהל.
[הנושא הוא הלכתי, וח"ו שלא לסמוך על סברות ודיונים אלו למעשה, ונא ונא לא לערבב שיקולי השקפה].


הפקדתי שומרים
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 824 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 11 מאי 2018, 10:40

יצחק כתב: גם לי זה מפריע, למה מציק לשומרי תורה ומצוות רק עצם האיסור כרת לעלות להר הבית ולא מטריד אף אחד מה שהערבים כן עולים לשם,
יבואו ויגידו: בטח מטריד הרי כל התפילות שלנו הם על זה... אבל האמת היא שזה זיוף, התפילות הם לא משהו מעשי שמטריד מישהו, זו שאיפה בלב, בדיוק כפי שהתפללו להקב"ה במשך אלפיים שנה, כאן המצב שונה, החורבן נמצא לידינו ויש גם מה לפעול (כמובן לא ברגע אחד אלא במשך הזמן), אפילו לא בודקים ולא חושבים אם יש מה לעשות, המסר הוא שהר הבית שייך לערבים ח"ו.
ר' יצחק, אם עסקינן בחידות...דבריך אלו לי לחידה..
"ערבים בהר הבית".. חוץ מרגשות לאומניים, מה יש כאן, אם משום דברי ר"ע סוף מכות "שועלים הלכו בו"..צריך להוסיף גם איסורים ילכו בם..
וכי למשיח צדקנו אנו לא מתפללים כל יום כמה פעמים, ועל בית המקדש וכו' התפילה נועדה להטריד מאן דהו.
"החורבן נמצא לידנו" ואז מה? אם אסור לעלות להר הבית די שיש בזה ספק של ספק של כרת בכדי לכבול את ידנו לעשות או לפעול בענין, כך שהטענה על אי העשיה אמורה להיות "מופנית כלפי שמיא" והתשובה, שנקבל משם, תתפללו. כל השאר אלו רגשות לאומניים, ולא משהו אחר. ראה רוב המתירים ותווכח.


שאר לעמו
הודעות: 3943
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 630 פעמים
קיבל תודה: 1245 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי שאר לעמו » 11 מאי 2018, 10:42

אודות התקנה שתקנו רבני שני הדורות האחרונים לא לעלות להר הבית - לחלוטין. וההסבר הפשוט שעומד מאחריה.

יש כח ביד חכמי הדור לתקן תקנות, והעובר עליהם הוא בגדר פורץ גדר ישכנו נחש. כמו למשל שתיקנו רבני האשכנזים בכל ירושלים כולל השכונות החדשות שלא מנגנים בנישואין בכלי שיר, למעט כלי זמר אחד. ואין מעיז לעבור על התקנה. ומי שיעבור הוא אכן הפקיע עצמו מן כלל היראים לדבר ה'.
וה"נ לגבי העליה להר הבית. היות ונעלה מכל ספק שזה יגרור מכשולות אצל הציבור הרחב, ולא יהיה ניתן בשום אופן למנוע מכשולות רבים עקב כך, לכן גדרו גדר חמור כמו 'טאבו' שלא יעלו כלל, לבל יכשלו ישראל בחילול המקדש ויעברו על כריתות, וחילול מורא המקדש. ואפשר להאריך הרבה מאוד כמה מכשולות רבים יכולים לבא עקב כך, אבל עיקר הדברים הוא פשוט בתכלית לכל בעל שכל.

וזו היא הסיבה שכך מוקיעים את זה; משום שזה לא גדר המופיע בהלכה או תקנת חז"ל, אלא תקנת רבני הדורות האחרונים. ואם גדר זה יפרץ, לא יהיה ניתן למנוע את הפירצה הלאה והלאה. לכן בכל עוז מתאמצים לסלק ממחוזותינו את אלו העוברים על תקנה זו, משום שזה יגרום למצב של כריתות וחילול הקודש ועל זה אנחנו מפחדים! על בזיון המקדש שאע"פ שחרב - בקדושתו קיים!

ואותם אנשים חסרי אחריות מכמה חוגים שקוראים לעצמם רבנים (רע בנים) ומתירים או מעודדים את העליה להר הבית, מראים בעצמם שכבוד ה' ומורא המקדש לא עומד לנגד עיניהם! ופורצי גדר אלו עתידים ליתן את הדין.
וכל רואה יוכל לראות בתמונות של העולים להר הבית שנוהגים קלות ראש, מצטלמים יחד, עולים במנעלי עור ובתיקי צד ועוד פרטים שנגד ההלכה, שבהם עוברים על "מורא מקדש" וזה כבר אלו האמורים לנהוג "לפי ההלכה".


בן ישיבה
הודעות: 489
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 203 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי בן ישיבה » 11 מאי 2018, 12:02

יושבי יעבץ כתב:
הפקדתי שומרים כתב:
יושבי יעבץ כתב:לשם הבהרה - אינני עולה להר הבית כלל, ואני שומר מכל משמר על גדירם של רבותינו זיע"א ויבלחט"א.

אבקש הסבר - מדוע הרבנים והציבור מתייחסים לזה כ"כ בחומר, ומדוע מי שאינו שומע לאיסור זה - נלקח באופן אישי?
ואבאר דברי, גדרי האיסורים - אני משער שכולם יודעים, מתי זה לאו ומתי זה כרת ומתי מותר...
אלא שהרבנים גדרו שלא לעלות כלל מחששות שונים - שמא יטעו ואין יודעים הגבול המדוייק וכו' וכו'.
אך ברור שיש מקומות שמי שעולה שם אינו בעניין החמור הזה.
ועוד שבכרוז הראשון משנת תשכ"ז משמע שהבעיה היא שהמון העם נוהרים לשם ויכולים לבוא לידי מכשול וע"כ גזרו על כולם.
עכ"פ שאלית מדוע זה בציפור נפשינו והתפקיד שלנו, הרבנים אמרו את שלהם, אנחנו מקפידים ע"ז צדיקים ילכו בם ופושעים...
אבל מדוע להמשיך לעסוק בזה, תעזבו וזהו, השמוע ישמע והחדל יחדל - מדוע להוקיע
יישר כח הרב יושבי יעבץ על שאלתך המתבקשת. דבריך היוצאים מן הלב, מסתבר בתשובה גם יכנסו ללב.
שאלתך מתורצת בדבריך ממש, ז"א גם אם נניח, שיש מקומות שמוסכם על כולם שמותר (ולא היא) וגדולי הדור מכל המגזרים גדרו (לחלק מהפוסקים אסור מעיקר הדין אבל נשתמש במש"כ לצורך העניין) מחשש לטעויות ההמון וכדומה. כאן מתחילה הבעיה, כשיש דבר שהוא אסור על כולם, ויבוא מאן דהו, ויתיר ה"ה יחשב בעיננו לאדם הזוי וההתיחסות לגביו תהיה בדומה, בשונה מכאן, בנידון 'עליית הכרת'.. יש כמה 'רבנים' למיניהם שהתירו, ויש גם מיעוט מהציבור החרדי "שתותא דשתותא" ממש מעט שבזמן האחרון הצטרפו לצועדי הכרת רח"ל, זה רק מלמד שאם מתיחסים לתופעה כשולית והזויה, היא שולחת גרורות, למקומות נוספים. ועל כן החובה לגנות ולהוקיע בקול גדול. ולכך יותר מאשר ההתיחסות שלנו כנגד רבני הדלי"ם שהתירו חלקם (שכן הגדולים שבהם כמו הגרמ"א הרמ"ש ובדור הקודם הרב קוק ובנו ועוד לא התירו אלא אסרו) היא מכווונת בעיקר לאותם "חרדים שהקצינו" לצד הלא נכון ונאחזים באותם רבנים דלי"ם שעה שספק גדול אם היו סומכים עליהם במתן כשרות לא רק בשר ועוף גם לא לחמצוצים וכדו' ואילו בכל הנוגע לחיוב כרת, צועדים "נאמני הכרת" החרדיים בעיניים "דלו"ת"..
וזאת מלבד שבעצם "הפסק" של "הרבנים" המתירים יש הרבה מן העזות "דקדושה"..זאת אומרת שבעיניהם הפסק של כל גדולי התורה (אין גדול אחד שהתיר) גם במשך הדורות היה מוסכם על הכל, (עיין ערך נידוי משה מנטופיורי ומחאת רבני ירושלים) קטן בעיניהם, על זה יוצא הקצף, לאוו דוקא על עצם העליה, שאותם אלה המחייבים את נפשם בכרת, הנזק הוא לעצמם, אבל עצם ההתחכמות, והזלזול בכל גדולי ישראל שאסרו, על זה חורה הדבר.
כן, אבל שמים על זה דגש כאילו פה מתחילה ונגמרת היהדות.
וחוץ מזה בדרך שוכחים ומזלזלים בקדוש והיקר לנו.
ביתד - מאמר מערכת נכתב כמה פעמים 'מתחם הכרת'.
הגמ' אומרת - מפני מה בניהם של עמי הארץ מתים - מפני שקורים לארון הקדש 'ארנא'.
זה כמו לקרוא לשבת קודש יום הסקילה, וכו' וכו'.
א. מה שנקטת בפשיטות כי האיסור שאסרו גדולי ישראל הוא רק מגזירה אינו נכון, אמת כי כך הוא הלשון במכתבם של כמה גדולי ישראל אך מאידך יש הרב פוסקים שנקטו כך לאיסור מדינא שאסור לעלות על כל שטח ההר ורק לדוגמא הבאתי באשכול הסמוך את תשו' בעל המנחת יצחק,
ב. אפילו אם לשיטתך גדולי ישראל אסרו כך רק משום גזירה הרי בשעה שכל גדולי ישראל אסרו בתכלית האיסור הרי העובר על כך הוא נכלל בפורץ גדר ישכנו נחש ופורץ גדרם של הראשונים, וף בגדר הפורש מן הציבור שאינו זוכה ורואה בנחמתן,
ובדרך דרוש ניתן להוסיף לענינינו כי העולים להר הבית בדורינו הרי זה מרגשות לאומיות והם כבר מרגישים כי הם נמצאים כבר בשלב הגאולה, הרי שאינם יותר בגדר המתאבל על ירושלים שאינו רואה בנחמתה ובזה נאמר דהפורש מן הציבור אינו זוכה ורואה בנחמתן


בן ישיבה
הודעות: 489
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 203 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי בן ישיבה » 11 מאי 2018, 12:05

סבא כתב:@יושבי יעבץ כבוד התורה [שבשמו פתחת את האשכול] הוא לומר לך מפורשות-
אין לנו קומץ החרדים ההולכים בדרך החזו"א והגרי"ז [אני כתבתי כאן שמות של רבותנו הליטאים, אבל כמובן שה"ה לחסידים ההולכים בדרך קדוש ה' מבלז והגאב"ד דטשעבין וכדו'] שום מקום באינטרנט, בכל פורום משתלטים מיד בעלי האג'נדה שבאים להראות לנו כמה אור יש אצלם, ושהאמת אצלם, כמה גדול וענק היה הראי"ה ושבאמת כל גדולי ישראל התבטלו בפניו ממש, עם מעשים בעניין לבלי סוף, וכל מה שהלעיטונו בישיבות הוא פשוט "שקר הנחילו לכם אבותיכם", באים להסביר לנו שמדינת ישראל היא למעשה אתחלתא דגאולתא, ורק קומץ רבותינו חושבים אחרת, אבל הנה האביר יעקב טאטא את תל אביב ביום העצמאות וכו', ובעיקר באים לומר לנו שמה שמושרש לנו מרבותנו שהעליה להר הבית היא פשע בל יכופר [אני עוד זוכר ששמעתי בישיבה קטנה מהגרמ"י לפקוביץ בשיחה כללית לישיבה (והוא היה אז יחסית צעיר ולא אמר את דעתו האישית) שיש להצטער מאוד על כיבוש הכותל בששת הימים כי זה גרם לעליה להר הבית], זה פשוט טעות, ומי שרק מתבונן רואה, ש...
אני לא חדש באינטרנט, וכך היה לנו בפורומים של לדעת, שבאו ניקים והשקיעו כל אונם ומרצם, למכור את תורת ר' יצחק ברנד, והרב שטרן, ועוד ועוד, ברחנו משם, ועברנו לאוצר החכמה [אני אישית לא, אבל רבים מחו"ר הפורום] וגם שם חזרה אותה תופעה [ועל פורום רוטר לא צריך לדבר, וד"ל].
נשארה לנו פינה אחת שאנחנו יכולים להרגיש קצת בבית ולא לשמוע את כל הדעות שאצלינו הם דעות פסולות ואסורות לכל דבר. אנא מכם הניחו לנו כאן, יש לכם כל כך הרבה תחליפים, תנו לנו פינה משלנו.
גם בתוך הציבור החרדי יש מספיק דעות ומגוונים ויש לנו אפשרות להרחיב אפיקים, אין אנו זקוקים לכם, שוב, בבקשה עזבו אותנו לנפשותנו.
הדברים פשוטים וברורים אין אנו כאן לשמוע דעות אשר הוקעו ע"י כל גדולי ישראל, אין אנו לומדים לא במרכז הרב ואין אנו לומדים את דעותיהם, לא בכל דבר אנו מעונינים לפתוח את האפיקים, בדברים התלויים בהשקפה אשר רבותינו קבעו כי הם דוברים הגובלים במינות אין אנו מעונינים לשמוע את הנימוקים ואת ההסברים של הצד השני, אנו סומכים בבטחה על רבותינו ואין הם צריכים להסכמתינו, ולא על כגון דא נאמר תורה היא וללמוד אני צריך


פותח הנושא
יושבי יעבץ
הודעות: 311
הצטרף: 28 ינואר 2018, 09:02
נתן תודה: 57 פעמים
קיבל תודה: 146 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי יושבי יעבץ » 11 מאי 2018, 12:15

הפקדתי שומרים כתב:
יצחק כתב: גם לי זה מפריע, למה מציק לשומרי תורה ומצוות רק עצם האיסור כרת לעלות להר הבית ולא מטריד אף אחד מה שהערבים כן עולים לשם,
יבואו ויגידו: בטח מטריד הרי כל התפילות שלנו הם על זה... אבל האמת היא שזה זיוף, התפילות הם לא משהו מעשי שמטריד מישהו, זו שאיפה בלב, בדיוק כפי שהתפללו להקב"ה במשך אלפיים שנה, כאן המצב שונה, החורבן נמצא לידינו ויש גם מה לפעול (כמובן לא ברגע אחד אלא במשך הזמן), אפילו לא בודקים ולא חושבים אם יש מה לעשות, המסר הוא שהר הבית שייך לערבים ח"ו.
ר' יצחק, אם עסקינן בחידות...דבריך אלו לי לחידה..
"ערבים בהר הבית".. חוץ מרגשות לאומניים, מה יש כן, אם משום דברי ר"ע סוף מכות "שועלים הלכו בו"..צריך להוסיף גם איסורים ילכו בם..
וכי למשיח צדקנו אנו לא מתפללים כל יום כמה פעמים, ועל בית המקדש וכו' התפילה נועדה להטריד מאן דהו.
"החורבן נמצא לידנו" ואז מה? אם אסור לעלות להר הבית די שיש בזה ספק של ספק של כרת בכדי לכבול את ידנו לעשות או לפעול בענין, כך שהטענה על אי העשיה אמורה להיות "מופנית כלפי שמיא" והתשובה, שנקבל משם, תתפללו. כל השאר אלו רגשות לאומניים, ולא משהו אחר. ראה רוב המתירים ותווכח.
יש להעיר שיש איסור גמור שיכנסו נכרים למקום המקודש...


הפקדתי שומרים
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 824 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 11 מאי 2018, 12:16

פסוק לי את פסוקך..


יצחק
הודעות: 1398
הצטרף: 07 דצמבר 2017, 23:49
נתן תודה: 470 פעמים
קיבל תודה: 439 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי יצחק » 11 מאי 2018, 12:24

הפקדתי שומרים כתב:פסוק לי את פסוקך..
במדבר יח, ז. ואתה ובניך אתך תשמרו את כהנתכם לכל דבר המזבח ולמבית לפרכת ועבדתם עבדת מתנה אתן את כהנתכם והזר הקרב יומת.
כאן כתוב שאפילו שעכו"ם לא מצווים על איסור כניסה למקדש בכ"ז מוטל עלינו (דין שמירה בכהנים ולווים) האיסור למנוע זר מלהכנס למקדש.
חשבת שבאמת מותר להם להכנס?!


הפקדתי שומרים
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 824 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 11 מאי 2018, 12:29

לא.
אבל הרב יושבי יעבץ הציג את זה כאיסור גמור המופנה לכל מי שבידו למנוע את עליית הערבים.
בפסוק שאתה מביא אם מבואר משהו, הוא רק שד"ז מוטל על הכהנים בעודם משרתים והמקום בטהרתו (לאו דוקא ביהמ"ק לפ"מ שציינת, אבל אותו רעיון) בזה"ז אתה חושב שיש חיוב ומוטל על כל איש בישראל למנוע מהם. ואם לאו עובר על איסור גמור?


בן ישיבה
הודעות: 489
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 203 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי בן ישיבה » 11 מאי 2018, 12:44

יצחק כתב:
הפקדתי שומרים כתב:פסוק לי את פסוקך..
במדבר יח, ז. ואתה ובניך אתך תשמרו את כהנתכם לכל דבר המזבח ולמבית לפרכת ועבדתם עבדת מתנה אתן את כהנתכם והזר הקרב יומת.
כאן כתוב שאפילו שעכו"ם לא מצווים על איסור כניסה למקדש בכ"ז מוטל עלינו (דין שמירה בכהנים ולווים) האיסור למנוע זר מלהכנס למקדש.
חשבת שבאמת מותר להם להכנס?!
וז"ל החינוך מצוה שפ"ח ונוהגת בכהנים ולוים בזכרים "בזמן הבית" כי הם נתיחדו בצוואת שמירת המקדש "ולא הישראלים"
וכן מבו' ברמב"ם שם


הפקדתי שומרים
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 824 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 11 מאי 2018, 12:46

ברוך שכוונתי לחינוך.
יש"כ ר' בן ישיבה.


שאר לעמו
הודעות: 3943
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 630 פעמים
קיבל תודה: 1245 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי שאר לעמו » 11 מאי 2018, 13:00

להרגשתי להשחיל לתוך הנידון על ישראל שעולים להר הבית את הבעיה שנכרים עולים להר, זה בשביל לצנן ולומר, את זה הרי אתם לא עושים, אז מה לכם כי נזעקתם.
ובהחלט הדברים לא קשורים זל"ז, דכשאין יד ישראל תקיפה מאי לנו למעבד על עליית נכרים.


בן ישיבה
הודעות: 489
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 203 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי בן ישיבה » 11 מאי 2018, 13:07

ובשונה משראל שאנו מצווים בערבות ומדין ערבות שכל ישראל ערבים זה לזה ואם אינו מוחה נתפס בעבירות חבירו, וכפרתו של ר' אלעזר בן עזריה, וכד',
וע"כ מחובת גדולי ישראל לצאת למחות על פירצה הנעשית,
הרי שעל הערבים אין לנו שום ערבות והדבר היחיד שעלינו מוטל הוא תפילה קמי שמיא שיגאלינו בקרוב


יצחק
הודעות: 1398
הצטרף: 07 דצמבר 2017, 23:49
נתן תודה: 470 פעמים
קיבל תודה: 439 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי יצחק » 11 מאי 2018, 13:20

אכן @הפקדתי שומרים ביקש פסוק וזה הפסוק הראשון שעלה בדעתי, והנה אתם מראים שאין דין שמירה במקדש בזמן שאינו בתפארתו, ואכן הטעם פשוט משום שהשמירה היא לכבוד וזה לא שייך בזמן שהם בחורבנם.
ואולם דבר פשוט הוא שהענין שלא יכנסו זרים נשאר,
אח"כ בדקתי ומצאתי בר"מ הלכות ביאת מקדש פ"ג ה"ה שמשלחים גוים מדין שילוח טמאים נמצא שאותו דין עצמו[/b] שקיים על ישראל הטמאים חל על העכו"ם כולם.


סבא
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 525 פעמים
קיבל תודה: 738 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי סבא » 11 מאי 2018, 13:34

אגב, האם שמעתם פעם על רבי מעשל גלבשטיין שניסה לחדש את שמירת המקדש?
ראו כאן
http://chabadpedia.co.il/index.php/%D7% ... 7%99%D7%9F


שאר לעמו
הודעות: 3943
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 630 פעמים
קיבל תודה: 1245 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי שאר לעמו » 11 מאי 2018, 14:04

זה בספרו הגדול משכנות לאביר יעקב. וגם בסידור שלו (אולי תפילה למשה) שניהם נמצאים באוצר החכמה.
והאבני נזר יש לו כמה תשובות נגדו.


אלימלך
הודעות: 1007
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 125 פעמים
קיבל תודה: 417 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי אלימלך » 11 מאי 2018, 14:17

יצחק כתב: ואולם דבר פשוט הוא שהענין שלא יכנסו זרים נשאר,
אח"כ בדקתי ומצאתי בר"מ הלכות ביאת מקדש פ"ג ה"ה שמשלחים גוים מדין שילוח טמאים נמצא שאותו דין עצמו[/b] שקיים על ישראל הטמאים חל על העכו"ם כולם.

אבל רבי @יצחק אנו גם חייבים לעקור ע"ז מא"י, אלא מאי אין ידינו תקיפה


הפקדתי שומרים
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 824 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 11 מאי 2018, 14:34

גם אם נדדו רגלינו בל נשכח את מרא קמא דאשכול בעניין, הלא הוא ר' @זוזות
להלן הקישור לאב האשכול.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=24&t=2252

כמו"כ נודה להרב @שאר לעמו שהוסיף המון חומר לטובת הענין.
נ.ב אלו לא דברי פרידה מהאשכול דר' זוזות.. רצוי וכדאי להוסיף עוד מודעות כמש"כ ר"ז בזה"ל-ואבקש בכל לשון של בקשה, שתעלו מודעות נוספות, וזה יעזור מאוד.
רק נוסיף ונסייג מש"כ שם ר"ז בלשונו -אני מבקש בכל לשון של בקשה שלא יהיה כאן דיון בנושא. אלא אך ורק להעלות מודעות. אל תגידו לא הוזהרתם....


אשכול נוסף בענין-
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php? ... 333#p10651


בן ישיבה
הודעות: 489
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 203 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי בן ישיבה » 11 מאי 2018, 14:42

סבא כתב:אגב, האם שמעתם פעם על רבי מעשל גלבשטיין שניסה לחדש את שמירת המקדש?
ראו כאן
http://chabadpedia.co.il/index.php/%D7% ... 7%99%D7%9F
ר' מעשיל גלבשטיין מטרתו היה להשגיח שלא יכנסו ישראל


בן ישיבה
הודעות: 489
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 203 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי בן ישיבה » 11 מאי 2018, 14:44

יצחק כתב: ואולם דבר פשוט הוא שהענין שלא יכנסו זרים נשאר,
אח"כ בדקתי ומצאתי בר"מ הלכות ביאת מקדש פ"ג ה"ה שמשלחים גוים מדין שילוח טמאים נמצא שאותו דין עצמו[/b] שקיים על ישראל הטמאים חל על העכו"ם כולם.


ולכן העליתי עוד כי על הנכרים אין אנו מצווים מדין ערבות וכהיום שאין ידינו תקיפה אין לנו מה לעשות בנידון רק להתפלל, משא"כ לגבי ישראל אשר על אף שאין ידינו תקיפה אך מחוייבים אנו למחות מדין ערבות


יצחק
הודעות: 1398
הצטרף: 07 דצמבר 2017, 23:49
נתן תודה: 470 פעמים
קיבל תודה: 439 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי יצחק » 11 מאי 2018, 15:01

אלימלך כתב:
יצחק כתב: ואולם דבר פשוט הוא שהענין שלא יכנסו זרים נשאר,
אח"כ בדקתי ומצאתי בר"מ הלכות ביאת מקדש פ"ג ה"ה שמשלחים גוים מדין שילוח טמאים נמצא שאותו דין עצמו[/b] שקיים על ישראל הטמאים חל על העכו"ם כולם.

אבל רבי @יצחק אנו גם חייבים לעקור ע"ז מא"י, אלא מאי אין ידינו תקיפה


אני מאמין באמונה שלמה שאין יד ישראל תקיפה כלל וכלל..

הענין הוא שאין לנו שום שנאה אליהם ובכלל לא רואים אותם כאויבים, אומרים אין יד ישראל תקיפה אבל אני בטוח שזה לא תמיד זה נכון, נניח שאני נציג של יהדות התורה או ש"ס בתל אביב ויש שם קבוצה שרוצה לבנות כנסיה או להרחיב כנסיה האם אני זורם איתם (ואפילו עושה איתם הסכמים, אתה תעזור לי כאן ואני אעזור לך כאן) או שמנסים לעכב ולמשוך וכו' ברור שתמיד אפשר להפריע תמיד יש סעיפים בחוק שאף אחד לא אוכף אותם ואפשר לשכוח ול"אבד" מסמכים חשובים ולבקש אותם פעם נוספת וכו' וכו', (אנחנו יודעים איך זה נראה כשמישהו רוצה להפריע עיין ערך אחיסמך) אבל כאשר מתעסקים עם עבודה זרה אפשר קצת לעכב. קשה למצא דוגמאות אבל ברור שכל זה בכלל לא בשיח הציבורי זה פשוט לא קיים.


יצחק
הודעות: 1398
הצטרף: 07 דצמבר 2017, 23:49
נתן תודה: 470 פעמים
קיבל תודה: 439 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי יצחק » 11 מאי 2018, 15:06

דרך אגב לפום רהיטא נראה לי שאם יש אפשרות לקיים אחת משתי מצוות או לבנות בית כנסת או להרוס כנסיה, עדיף להרוס כנסיה מאשר לבנות בית כנסת.


אלימלך
הודעות: 1007
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 125 פעמים
קיבל תודה: 417 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי אלימלך » 11 מאי 2018, 15:13

בן ישיבה כתב:הדברים פשוטים וברורים אין אנו כאן לשמוע דעות אשר הוקעו ע"י כל גדולי ישראל, אין אנו לומדים לא במרכז הרב ואין אנו לומדים את דעותיהם, לא בכל דבר אנו מעונינים לפתוח את האפיקים, בדברים התלויים בהשקפה אשר רבותינו קבעו כי הם דוברים הגובלים במינות אין אנו מעונינים לשמוע את הנימוקים ואת ההסברים של הצד השני, אנו סומכים בבטחה על רבותינו ואין הם צריכים להסכמתינו, ולא על כגון דא נאמר תורה היא וללמוד אני צריך
אפ' בדברים שאינם נוגעים למינות, לעיתים העיסוק בנושא שהוא טאבו עלול לקרר, וכמו שאמרו רבותינו על עמלק שאע"פ שנענש כבר התקררה היורה.


שאר לעמו
הודעות: 3943
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 630 פעמים
קיבל תודה: 1245 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הר הבית והמחוזות

שליחה על ידי שאר לעמו » 13 מאי 2018, 08:38

יצחק כתב:
אלימלך כתב:
יצחק כתב: ואולם דבר פשוט הוא שהענין שלא יכנסו זרים נשאר,
אח"כ בדקתי ומצאתי בר"מ הלכות ביאת מקדש פ"ג ה"ה שמשלחים גוים מדין שילוח טמאים נמצא שאותו דין עצמו[/b] שקיים על ישראל הטמאים חל על העכו"ם כולם.

אבל רבי @יצחק אנו גם חייבים לעקור ע"ז מא"י, אלא מאי אין ידינו תקיפה


אני מאמין באמונה שלמה שאין יד ישראל תקיפה כלל וכלל..

הענין הוא שאין לנו שום שנאה אליהם ובכלל לא רואים אותם כאויבים, אומרים אין יד ישראל תקיפה אבל אני בטוח שזה לא תמיד זה נכון, נניח שאני נציג של יהדות התורה או ש"ס בתל אביב ויש שם קבוצה שרוצה לבנות כנסיה או להרחיב כנסיה האם אני זורם איתם (ואפילו עושה איתם הסכמים, אתה תעזור לי כאן ואני אעזור לך כאן) או שמנסים לעכב ולמשוך וכו' ברור שתמיד אפשר להפריע תמיד יש סעיפים בחוק שאף אחד לא אוכף אותם ואפשר לשכוח ול"אבד" מסמכים חשובים ולבקש אותם פעם נוספת וכו' וכו', (אנחנו יודעים איך זה נראה כשמישהו רוצה להפריע עיין ערך אחיסמך) אבל כאשר מתעסקים עם עבודה זרה אפשר קצת לעכב. קשה למצא דוגמאות אבל ברור שכל זה בכלל לא בשיח הציבורי זה פשוט לא קיים.

למה סובר הינך שיש מאן דהוא שאין לו שנאה נגדם. אבל מה עבידא לן למיעבד. ואף כלפי אומות אחרות, אין יד ישראל תקיפה בכל הנידונים שהעלית. הערת שאולי יש מקום לתקוע מקלות בגלגלים, יתכן שהחרדים לדבר ה' לא יכולים בענין זה. ממילא האשמתך בנידון זה על כל ציבור היראים לוקה בחוסר מידתיות בולטת.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: לייבל, תורת פיך | 6 אורחים