פעם הבאה תכתוב שטרודל לפני שמו ואז הוא יקבל התראה על כך ששמו הוזכר למשל כך @הפקדתי שומריםהפקדתי שומרים אמר:ר' איש ימיני פשוט תלחץ על הקישור והקובץ ירד, אם הבעיה מורכבת אשלח לך דרך הפרטי.
גם אני הסתכלתי ברפרוף ובהחלט דבריו נראים דברי טעם, ומי שלא מכיר הלחוצים וכו' ילך נא לבית כנסת של אברכים צעירים סמוך לביתו.חכם באשי אמר:קראתי ברפרוף את הקונטרס נשוא האשכול, ואו שכנראה קרית ספר שאני, או שאני לא יודע מה הוא רוצה.
רבש"ע, היכן הוא ראה אנשים עצובים בלחץ גבוה כ"כ בשבועות, לומדים כמובן, אבל וודאי ששמחים. ההיפך, יש ריבוי שמחה, וכנגד זה מנסים "לתקן" ולהרבות תורה.
דוגמאות קיצונית כידוע, יש לשני הצדדים.
[אגב, מי הוא המחבר, אם אפשר להודיעני באישי ולא ברה"ר].
יש הבדל עם זה נצבע בכחול ללא?אלימיר אמר:פעם הבאה תכתוב שטרודל לפני שמו ואז הוא יקבל התראה על כך ששמו הוזכר למשל כך @הפקדתי שומריםהפקדתי שומרים אמר:ר' איש ימיני פשוט תלחץ על הקישור והקובץ ירד, אם הבעיה מורכבת אשלח לך דרך הפרטי.
אני חושב לבדוק זאת בצורה פשוטה.משתדל לעשות רצון ה' אמר:יש הבדל עם זה נצבע בכחול ללא?אלימיר אמר:פעם הבאה תכתוב שטרודל לפני שמו ואז הוא יקבל התראה על כך ששמו הוזכר למשל כך @הפקדתי שומריםהפקדתי שומרים אמר:ר' איש ימיני פשוט תלחץ על הקישור והקובץ ירד, אם הבעיה מורכבת אשלח לך דרך הפרטי.
@אלימיר
@הפקדתי שומרים
זה שולח התראה גם אם זה לא נצבע?
למשל כך
@אברך
@חייל של הרבי
אם קבלתם נא להודיע!
ההבדל אם זה נצבע או לא תלוי אם אחרי השטרודל והאות הראשונה המתנת שהמערכת תביא לך את השמות או לא.
קיבלתי התראה רק על מה שנצבע בכחולמשתדל לעשות רצון ה' אמר:אני חושב לבדוק זאת בצורה פשוטה.משתדל לעשות רצון ה' אמר:יש הבדל עם זה נצבע בכחול ללא?אלימיר אמר:פעם הבאה תכתוב שטרודל לפני שמו ואז הוא יקבל התראה על כך ששמו הוזכר למשל כך @הפקדתי שומרים
@אלימיר
@הפקדתי שומרים
זה שולח התראה גם אם זה לא נצבע?
למשל כך
@אברך
@חייל של הרבי
אם קבלתם נא להודיע!
ההבדל אם זה נצבע או לא תלוי אם אחרי השטרודל והאות הראשונה המתנת שהמערכת תביא לך את השמות או לא.
ידידי @חייל של הרבי קבלת 2 התראות על איזכור שמך או רק אחת?
כנ"ל ידידי @אברך
סליחה על ההטרדה.
גם אניחייל של הרבי אמר:קיבלתי התראה רק על מה שנצבע בכחולמשתדל לעשות רצון ה' אמר:אני חושב לבדוק זאת בצורה פשוטה.משתדל לעשות רצון ה' אמר:יש הבדל עם זה נצבע בכחול ללא?
@אלימיר
@הפקדתי שומרים
זה שולח התראה גם אם זה לא נצבע?
למשל כך
@אברך
@חייל של הרבי
אם קבלתם נא להודיע!
ההבדל אם זה נצבע או לא תלוי אם אחרי השטרודל והאות הראשונה המתנת שהמערכת תביא לך את השמות או לא.
ידידי @חייל של הרבי קבלת 2 התראות על איזכור שמך או רק אחת?
כנ"ל ידידי @אברך
סליחה על ההטרדה.
אינני יודע באיזו סביבה מסתובב כבודו.קראתי ברפרוף את הקונטרס נשוא האשכול, ואו שכנראה קרית ספר שאני, או שאני לא יודע מה הוא רוצה.
רבש"ע, היכן הוא ראה אנשים עצובים בלחץ גבוה כ"כ בשבועות, לומדים כמובן, אבל וודאי ששמחים. ההיפך, יש ריבוי שמחה, וכנגד זה מנסים "לתקן" ולהרבות תורה.
דוגמאות קיצונית כידוע, יש לשני הצדדים.
[אגב, מי הוא המחבר, אם אפשר להודיעני באישי ולא ברה"ר].
אינני ידוע עד כמה כב' מעודכן.משום מה כשאתה בא לבחון את הרגשות בעולם הליטאי, אתה מוצא שרק 'היראה' מצאה לה ביטוי חזק.
יודעים ויודעים. לא חסר זמני שמחה וחדווה בכל עולם הישיבות והקהילות הקדושות. אדרבה - מתוך תורה השמחה אמיתית ופנימית יותר.אני רוצה להעיר איזה דבר שעלה בדעתי על 'כוונני הרגש' של הציבור הליטאי וישיבותיו.
כידוע יש הרבה רגשות: שמחה, עצב, יראה, קרבה, כעס, שלווה.
משום מה כשאתה בא לבחון את הרגשות בעולם הליטאי, אתה מוצא שרק 'היראה' מצאה לה ביטוי חזק.
שהרי חגי ומועדי השנה מיועדים לביטוי רגשות שונים.
ובאלול וראשי השנה קיים אף קיים רגש היראה והאימה. (ולפחות ב'שאיפה')
ובחגים ובראשי חדשים ואף בשבתות, אתה מוצא את החסידים מקיימים בהידור את רגש השמחה.
ואילו הליטאים, ממש כמו הבדיחה על 'וכלים מכלים שונים', - פשוט לא יודעים ששמחים. לא יודעים איך שמחים.
כבודו מוזמן לבית הכנסת הליטאי הראשון הנקרה בדרכו.יודעים ויודעים. לא חסר זמני שמחה וחדווה בכל עולם הישיבות והקהילות הקדושות. אדרבה - מתוך תורה השמחה אמיתית ופנימית יותר.
תסלח לי: הנה זה שטויות.שמחה אמיתית ופנימית יותר.
אין דרכי להתפלמס עם גידופים, לכן אשאיר לך אתגר קטן-תסלח לי: הנה זה שטויות.
היית יכול להביא 'ראיות' יותר טובות.אין דרכי להתפלמס עם גידופים, לכן אשאיר לך אתגר קטן-
רב ספרא - הוה קרי קריאת שמע ואמר ליה ההוא גברא הב לי עסקך בכך וכך מעות וסבר דמשום מיעוט דמים הוה שתיק והעלה לו דמים מרובים ולאחר תפלתו לא רצה לקבל אלא במיעוט מעות הראשונות משום דגמר בלבו להקנותו בכך (רשב"ם ב"ב פח וכ"ה ברש"י מכות כד).
קריאת שמע, שיא קבלת עול מלכות שמים! יראה ואהבה! רב ספרא!!! איך לא הבחין הקונה שהוא קורא קריאת שמע?! עיין ותבין. אולי. בהצלחה!!
לא עברתי כרגע על כל הקונטרס כולו, אבל על מה שכן ראיתי, הוא צודק בכל מילה.הטענות של בעל הקונטרס ידועות. בהחלט יש מה לשפר, בהרבה ענינים בעבודת ה'.
עם זאת, הקרירות שהוא מפגין ביחס לחיזוקים בלימוד, כמו בקשר לנהוג בשנים האחרונות לנצל את הלילה של פורים ללימוד, צורמת, ואפילו צורמת מאד.
גם בלי טענות מנומקות, אני סולד מדעות כאלו. אפשר לנסות לשפר את השמחה - עם דגש עליה, בלי לזלזל בשאר.
אבל כדי שלא תטעה, אומר לך את הביאור הפשוט.אין דרכי להתפלמס עם גידופים, לכן אשאיר לך אתגר קטן-
רב ספרא - הוה קרי קריאת שמע ואמר ליה ההוא גברא הב לי עסקך בכך וכך מעות וסבר דמשום מיעוט דמים הוה שתיק והעלה לו דמים מרובים ולאחר תפלתו לא רצה לקבל אלא במיעוט מעות הראשונות משום דגמר בלבו להקנותו בכך (רשב"ם ב"ב פח וכ"ה ברש"י מכות כד).
קריאת שמע, שיא קבלת עול מלכות שמים! יראה ואהבה! רב ספרא!!! איך לא הבחין הקונה שהוא קורא קריאת שמע?! עיין ותבין. אולי. בהצלחה!!
בכל הכבוד לטענותיו על חוסר הפרופורצי' וכו'. ההקצנה מקוממתהטענות של בעל הקונטרס ידועות. בהחלט יש מה לשפר, בהרבה ענינים בעבודת ה'.
עם זאת, הקרירות שהוא מפגין ביחס לחיזוקים בלימוד, כמו בקשר לנהוג בשנים האחרונות לנצל את הלילה של פורים ללימוד, צורמת, ואפילו צורמת מאד.
גם בלי טענות מנומקות, אני סולד מדעות כאלו. אפשר לנסות לשפר את השמחה - עם דגש עליה, בלי לזלזל בשאר.
אוי ואבוי לנו אם העיקר של שבועות זה אכילה ושתיה.לא עברתי כרגע על כל הקונטרס כולו, אבל על מה שכן ראיתי, הוא צודק בכל מילה.
הגזימו עם דברים מסוימים בלי פורפורציה ושכחו את העיקר של הימים.