המחיר של אוצר החכמה המקוון

דורש ומקיים

משתמש רשום
מי שהחליט לפתוח את אוצר החכמה המקוון בסגר הוא גאון שיווקי,
אין לי ספק שזה גרם לקהלים רחבים מאוד להיחשף למאגר.

דא עקא, שמבחינתם הסגר הסתיים והכניסה כעת היא למנויים בלבד.
באתי לבדוק את המחירים וחשכו עיניי: 250 שקל לחודש
מחיר מופרז לעניות דעתי שמרחיק המון לקוחות (בל נשכח שמן הסתם רוב המתעניינים הם יושבי אהל)
בהשוואה לספריות מקוונות אחרות, להבדיל אא"ה - ספריית 'כותר' למשל, מדובר במחיר גבוה מאוד.
מה גם שהיחס בין מחיר התוכנה למחיר האוצר המקוון אינו פרופורציונאלי, כשעלות התוכנה בתקופות המבצעים הוא כ5 אלף ש"ח
ולפי זה היה מתאים לקבוע מנוי חודשי בסביבות 100 ש"ח לענ"ד
אמנם קיימת שם אפשרות למנוי שנתי ב1900 ש"ח דהיינו כ160 ש"ח לחודש,
אך מי יכול לדעת מה יהיה איתו בראשית השנה על אחרית השנה 

אבקש ממי שיש לו השפעה על מקבלי ההחלטות שם, שהוכיחו יכולות שיווקיות לא מבוטלות בתקופת הסגר, שינצלו את המומנטום ויוזילו את מחירי המנוי החודשי.
 

עטסופר

משתמש ותיק
המחיר השנתי דווקא מאד זול, צריך לזכור שזה כולל את כל העדכונים השנתיים, בקניית אוצר פיזי אין עדכונים חינם, והם בהחלט בונים על כך שהקונה ימשיך לשלם כל שנה על עדכונים, ובכך יממנו את ההוצאות השוטפות. ולכן מנוי על המקוון יותר זול ממחיר של קניית אוצר פיזי פלוס שדרוגים שוטפים.
יכול להיות שאם יורידו את המחירים הרבה יותר יצטרפו והם ירוויחו יותר, ויכול להיות שלא יצטרפו בכמות שיפצה על הנזק, אי אפשר להשוות לספריית כותר ועוד, סה"כ ההוצאות שלהם שונות וציבור היעד שונה לחלוטין.
אין ספק שאוצר החכמה עשו משהו מדהים, כולל עבודת פענוח מדהימה בטקטסים ישנים וקשים, וזה מצריך הרבה מאד פיתוח, וכן חלוקת הספר לפי נושאים פרקים ועוד שמצריך המון כח אדם. ועוד.
עד היום עדיין לא הצליחו להעמיד משהו ברמה שלהם, לא אוצרות התורה ובודאי לא היברובוקס. מדובר בדירת 4 חדרים גדולה שכורה ברמות עם הרבה עובדים במשך כל השנה על קידום ופיתוח התוכנה.
מה שכן יש להם עקרון משונה שהם עוד מתגאים עמו שהם לא לוקחים שום תרומה משום קרן, חלילה לי לבקש מהרב ארז סלע להיות שנורר עבורי, אך כלקוח אוצר החכמה מתחילת הדרך והמעדכן מידי פעם הייתי מאד שמח אם היה לוקח איש מקצוע שהיה משיג קרנות ותורמים שהיו שמחים מאד לקחת חסות על מפעל מדהים כזה, ואז בהחלט היה ניתן להוזיל משמעותית את המחיר.
אילו זה היה כלכלי דיו היו כבר מתחרים, מצד שני כל הזמן מנסים לקדם בעזרת טכנולוגיות שונות פרויקטים שונים, ואני מאמין שאחד מהניסיונות יצליח. וכשיהיה תחרות, בפרט עם מכון שיעמוד עם קרנות כבדים לצידו, המחיר ירד. ולכן לדעתי חבל שהרב ארז סלע לא נכנס לתחום הקרנות, כי ברור שיבא יום שהוא יאלץ להתמודד עם כך, וחבל על כל יום שהוא לא בתחום.
 

דורש ומקיים

משתמש רשום
פותח הנושא
קשה לי לשער את עלויות הפיתוח של אוצר החכמה, אך מבחינה שיווקית קשה לי להבין את המחירון.
בסופו של דבר עלויות הפיתוח זהות ללא קשר לכמות המנויים ע"ד "נר לאחד נר למאה"
אמנם תעבורה גדולה יותר מצריכה שרתים יקרים יותר, גם עלויות התמיכה והתחזוקה עולים לפי כמות המנויים
אבל אני מעריך כי עליות אלו הן שוליות ביחס לעלויות הפיתוח

אם הורדת המחיר ל100 ש"ח לחודש תכפיל את כמות המנויים ב3, דבר שאינו מופרך כלל בעיניי, אוצר החכמה יצאו נשכרים
וגם אנו, הלקוחות, נרוויח - זה נהנה וזה נהנה
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
דורש ומקיים אמר:
קשה לי לשער את עלויות הפיתוח של אוצר החכמה, אך מבחינה שיווקית קשה לי להבין את המחירון.
בסופו של דבר עלויות הפיתוח זהות ללא קשר לכמות המנויים ע"ד "נר לאחד נר למאה"
אמנם תעבורה גדולה יותר מצריכה שרתים יקרים יותר, גם עלויות התמיכה והתחזוקה עולים לפי כמות המנויים
אבל אני מעריך כי עליות אלו הן שוליות ביחס לעלויות הפיתוח

אם הורדת המחיר ל100 ש"ח לחודש תכפיל את כמות המנויים ב3, דבר שאינו מופרך כלל בעיניי, אוצר החכמה יצאו נשכרים
וגם אנו, הלקוחות, נרוויח - זה נהנה וזה נה
גא''מ.
מפעם לפעם אני משלם 20 ש''ח עבור יום אחד.
לא קניתי פיזי בגלל העדכונים.
ובהחלט אם המחיר היה מוזל יותר זה היה משמעותי מאד.
לדעתי הדגש צריך להיות על כניסה לשבוע במחיר סביר, שזה הזמן מתאים למי שעוסק בסוגיא מסויימת.
 

נוריאל עזרא

משתמש ותיק
אם כי איני מנוי אוצר החכמה אבל כמדומה שיש עוד הבדל בין המקוון לכונן לא רק העדכונים אמנם הכונן בתקופת מבצעים עולה בסביבות ה5000 אבל זה לא כולל את ההרחבות של עוז והדר מוסד הרב קוק ועוד ובמקוון זה כולל. כך שזה לא נכון לתמחר את זה כ5000 תוסיף גם את מחירי החבילות.
 

מלכיצדק

משתמש רגיל
יש הסבר מדוע חבילת זכרון אהרן באוצרות התורה עולה 320 ש"ח ובאוצר החכמה עולה 560 על אותו כמות ספרים.
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
אני שמעתי מאחד ממערכת זכרון אהרן, שהיה בדעתם להסתפק במחיר קטן יותר ואוצה"ח דחפו אותם לבקש מחיר יותר גבוה. כנראה אוצרות התורה לא דחפו.
 
גם אני מצטרף להנ"ל
אני הייתי רוצה שיעשו חבילה של שעות כמו שיש בחדרי מחשבים, כי כהיום אני לא רוצה לקנות מנוי לשבוע אם אני לא בטוח שבאמת יהיה לי את הזמן לשבת על זה, אלא אם אדע שאני משלם לפי מה שאני משתמש כנראה שהייתי עושה יותר.
 

עטסופר

משתמש ותיק
לתועלת הרבים
אני מציע שמי שרוצה למחיר זול למנוי למקוון יכולים להתאגד יחד, מספר אנשים שמשתמשים לעיתים רחוקות יחסית לקנות מנוי אחד, ולהתחלק בתשלום, כמובן שבו זמנית יוכל להיכנס רק אחד מהקבוצה, ומתי שהוא יצא אחר יוכל להיכנס. אפשר גם לקבוע שעות שבהם האוצר יהיה משוריין לחבר מסוים בקבוצה.
צריך לבדוק עם אוצר החכמה האם זה מנוי אישי שאסור להעביר את הקוד לאחר, אך נראה לי שזה אפשרי מבחינתם, ונראה לי גם כלכלי כי מי שממש צריך את זה, רוצה מנוי שפתוח כל הזמן, אך מי שרוצה רק לטעום מדי פעם, ונמנע בגלל המחיר הגבוה, יוכל לקבל במחיר מופחת והגיוני אפשרות סבירה ונוחה להנות מכך.
אפשר למשל להתנות לצרף לקבוצה רק  מי שיש לו בר אילן ורוב החיפושים הורדות ציטוטים הוא יעשה שם, ורק כשהוא רוצה משהו יותר רציני הוא יפתח את אוצר החכמה, כך שמנוי אחד יספיק ליותר מנויים.
אם יש כאן מי שרוצה הוא מוזמן לארגן קבוצה כאן.
לי אישית זה לא נוגע יש אוצר החכמה ובר אילן ודיביאס אישי, וגם בבית המדרש שאני לומד בו יש אוצר החכמה ציבורי לכלל באי בית המדרש, ויחסית הוא פנוי.
אך יש לציין כי לטעמי האישי נוחות השימוש כמו גם המהירות בדיסק קשיח הרבה יותר מאשר המקוון.
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
אחד התלמידים אמר:
אני שמעתי מאחד ממערכת זכרון אהרן, שהיה בדעתם להסתפק במחיר קטן יותר ואוצה"ח דחפו אותם לבקש מחיר יותר גבוה. כנראה אוצרות התורה לא דחפו.

תגובת אחד מחו"ר אוצה"ח
מחיר החבילה נקבע באופן בלעדי ע"י זכרון אהרן.
ואם כבר, אז בתחילה המחיר נקבע על סך גבוה יותר, ואחרי שהפצרנו ברב בלייער והסברנו לו שמחיר נמוך מוכר יותר הוא הסכים להוריד את המחיר.
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
עפר ואפר אמר:
אחד התלמידים אמר:
אני שמעתי מאחד ממערכת זכרון אהרן, שהיה בדעתם להסתפק במחיר קטן יותר ואוצה"ח דחפו אותם לבקש מחיר יותר גבוה. כנראה אוצרות התורה לא דחפו.

תגובת אחד מחו"ר אוצה"ח
מחיר החבילה נקבע באופן בלעדי ע"י זכרון אהרן.
ואם כבר, אז בתחילה המחיר נקבע על סך גבוה יותר, ואחרי שהפצרנו ברב בלייער והסברנו לו שמחיר נמוך מוכר יותר הוא הסכים להוריד את המחיר.

מה שכתבתי שמעתי באופן אישי מבכיר בזכרון אהרן. והראיה שהוא דובר אמת, שהמחיר באוצרות התורה נמוך באופן משמעותי מבאוצר החכמה. וזה כבר שנים לפני הפצרת והסברת אוצר החכמה לדבריהם, וכך נמשך עד היום.
 

אחד ואחד

משתמש רגיל
עפר ואפר אמר:
תגובת אחד מחו"ר אוצה"ח
מחיר החבילה נקבע באופן בלעדי ע"י זכרון אהרן.
ואם כבר, אז בתחילה המחיר נקבע על סך גבוה יותר, ואחרי שהפצרנו ברב בלייער והסברנו לו שמחיר נמוך מוכר יותר הוא הסכים להוריד את המחיר.
@עפר ואפר עשית לנו את שמחת פורים!!!
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
@אחד התלמידים , אולי תוודא לפני כן האם כיום יש בכלל קשר בין זכרון אהרן לאוצרות התורה, מלבד זה שאוצרות התורה מוכרים החומר שיש בידיהם. יש בידי דברים בזה, וד"ל.
 

אחד ואחד

משתמש רגיל
עפר ואפר אמר:
@אחד התלמידים , אולי תוודא לפני כן האם כיום יש בכלל קשר בין זכרון אהרן לאוצרות התורה, מלבד זה שאוצרות התורה מוכרים החומר שיש בידיהם. יש בידי דברים בזה, וד"ל.
שמחת פורים במיטבה
@אחד התלמידים כותב ששמע באופן אישי מבכיר בזכרון אהרן, ואתה מביא מאחד מחכמי אוצה"ח.
שבוע שחל בו!!!
 
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
עפר ואפר אמר:
@אחד התלמידים , אולי תוודא לפני כן האם כיום יש בכלל קשר בין זכרון אהרן לאוצרות התורה, מלבד זה שאוצרות התורה מוכרים החומר שיש בידיהם. יש בידי דברים בזה, וד"ל.

מה זה קשור? מחיר חבילת זכרון אהרן באוצרות התורה נעשה ע"פ הסכם איתם, ואם הם היו רוצים מחיר גבוה יותר היו מבקשים את זה.
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
אחד התלמידים אמר:
עפר ואפר אמר:
@אחד התלמידים , אולי תוודא לפני כן האם כיום יש בכלל קשר בין זכרון אהרן לאוצרות התורה, מלבד זה שאוצרות התורה מוכרים החומר שיש בידיהם. יש בידי דברים בזה, וד"ל.

מה זה קשור? מחיר חבילת זכרון אהרן באוצרות התורה נעשה ע"פ הסכם איתם, ואם הם היו רוצים מחיר גבוה יותר היו מבקשים את זה.

אפשר תברר מתי נחתם ההסכם. והאם כיום בכלל יש ביניהם התנהלות, שיהיה אפשר להוכיח מהמחיר שגובים אוצרות התורה, משהו בנוגע לזכרון אהרן, או שבכלל יש ביניהם קשר, ומחיר החבילה נקבע בזמנו.
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
(לשם הבנת הדברים יש לציין שבפורום אוצה"ח יש אשכול נשכני מאוד כנגד ז"א ומלאכתם. נקל לשער (ואף יותר מכך) שה"בכיר" הנ"ל לא רווה נחת מהאשכול הנ"ל. והמ"י)
 

מלכיצדק

משתמש רגיל
עפר ואפר אמר:
(לשם הבנת הדברים יש לציין שבפורום אוצה"ח יש אשכול נשכני מאוד כנגד ז"א ומלאכתם. נקל לשער (ואף יותר מכך) שה"בכיר" הנ"ל לא רווה נחת מהאשכול הנ"ל. והמ"י)
אולי תשתף אותנו בגודל השיניים והנשיכות.
 
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
מלכיצדק אמר:
עפר ואפר אמר:
(לשם הבנת הדברים יש לציין שבפורום אוצה"ח יש אשכול נשכני מאוד כנגד ז"א ומלאכתם. נקל לשער (ואף יותר מכך) שה"בכיר" הנ"ל לא רווה נחת מהאשכול הנ"ל. והמ"י)
אולי תשתף אותנו בגודל השיניים והנשיכות.

@לבי במערב 
 

אחד ואחד

משתמש רגיל
עפר ואפר אמר:
תגובת אחד מחו"ר אוצה"ח
מחיר החבילה נקבע באופן בלעדי ע"י זכרון אהרן.
ואם כבר, אז בתחילה המחיר נקבע על סך גבוה יותר, ואחרי שהפצרנו ברב בלייער והסברנו לו שמחיר נמוך מוכר יותר הוא הסכים להוריד את המחיר.
עפר ואפר אמר:
(לשם הבנת הדברים יש לציין שבפורום אוצה"ח יש אשכול נשכני מאוד כנגד ז"א ומלאכתם. נקל לשער (ואף יותר מכך) שה"בכיר" הנ"ל לא רווה נחת מהאשכול הנ"ל. והמ"י)
כאן אתה גם יודע מה כתוב בפורום אוצר החכמה
      ♦♦ אולי תספר לנו מאיפה אתה מעודכן כ"כ מה קורה באוצה"ח, ושמא ה'אחד מחו"ר אוצה"ח' כלל לא נברא ♦♦
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
אחד ואחד אמר:
עפר ואפר אמר:
תגובת אחד מחו"ר אוצה"ח
מחיר החבילה נקבע באופן בלעדי ע"י זכרון אהרן.
ואם כבר, אז בתחילה המחיר נקבע על סך גבוה יותר, ואחרי שהפצרנו ברב בלייער והסברנו לו שמחיר נמוך מוכר יותר הוא הסכים להוריד את המחיר.
עפר ואפר אמר:
(לשם הבנת הדברים יש לציין שבפורום אוצה"ח יש אשכול נשכני מאוד כנגד ז"א ומלאכתם. נקל לשער (ואף יותר מכך) שה"בכיר" הנ"ל לא רווה נחת מהאשכול הנ"ל. והמ"י)
כאן אתה גם יודע מה כתוב בפורום אוצר החכמה
      ♦♦ אולי תספר לנו מאיפה אתה מעודכן כ"כ מה קורה באוצה"ח, ושמא ה'אחד מחו"ר אוצה"ח' כלל לא נברא ♦♦

אכן, כפי שכתבתי כמה פעמים, פעם הייתי מגולשי פורום אוצה"ח, ויש לי קצת היכרות עם האנשים שם

כבודו נשמע עצבני קמעא, מה קרה
 

אחד ואחד

משתמש רגיל
עפר ואפר אמר:
אל תתמם
למראה הנידון כאן שלחתי את השאלה לחבר מכר שעוסק באוצרות התורה לפרנסתו, הלה עושה מלאכתו נאמנה, והוא השיב לי ברורות, שלאוצרות התורה קיים הסכם עם זכרון אהרן, כמו גם עם עוד מכונים, בנוסף לכך אוצה"ח הצליח לקחת כמה מכונים שכבר היו להם הסכמים עם אוצרות התורה, ואין צורך לנחש איך הם עשו זאת.
ראה ערך כאן

אז בבקשה אל תתמם, כנראה אתה אחד העוסק כהיום באוצה"ח, ומגן על פרנסתו, ויש לך קצת הרבה היכרות עם האנשים העובדים שם, ולנסות להגן על כבודם תוך הפרחת שקרים, הוא מעשה אשר לא יעשה במחוזתינו.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
מדוע 'עדותו' של 'אחד ממערכת זכרון אהרן' (= אדם העוסק לפרנסתו במכון הנ"ל, ויש לו אינטרס לחפות עליהם) עדיפה על דברים מנוגדים בשם עובד באוצה"ח?
 

מלכיצדק

משתמש רגיל
לבי במערב אמר:
מדוע 'עדותו' של 'אחד ממערכת זכרון אהרן' (= אדם העוסק לפרנסתו במכון הנ"ל, ויש לו אינטרס לחפות עליהם) עדיפה על דברים מנוגדים בשם עובד באוצה"ח?
זה לא שייך ללחפות, הפוך השאלה שנשאלה מדוע באוצרות התורה זה יותר זול.
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
מלכיצדק אמר:
זה לא שייך ללחפות, הפוך השאלה שנשאלה מדוע באוצרות התורה זה יותר זול.
אף שכך נראה לכאורה מסדר הדיון דלעיל, אם תתבונן בטענות הצדדים תבין דברי - מן הסתם - לנכון.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
ר' '@אחד ואחד',
לא זכיתי להבין רצון מר, אף שאינני צד בדבר כלל ועיקר:
א. אכן אין לו גישה (דבר הידוע לי בלאה"כ), אך הכרות עם חו"ר האוצר - ובכלל זה הקשורים למערכת גופא - עדיין נותרה, כמובן. האמינות תלוי' היא בעיני המתבונן לבדן.
ב. לדידי - כיון שכל הדיון אינו אלא בשמות עלומים ואנונימיים, אין משמעות להעדפת צד א' על חברו (ועד עתה לא הודיענו מר משיחתו האישית בזה עם חד מבכירי מז"א); אם לדון כפי הרושם הכללי - אוצה"ח נראים אמינים הרבה יותר (וגם אינם חשודים כסוחטי־כספים).
ג. לא התרשמתי כך, אך על טעם וריח אין להתווכח.
 
חלק עליון תַחתִית