לא הבנתיעוגן אמר:לא הבנתי.
הרבה מלים יש בעלות משמעויות כפולות, ואולי אף יותר משתי משמעויות למלה.
"סף", יכול להיות סף הבית, ויכול להיות כלי קבול כמו "מן הדם אשר בסף". ויל"ע שומרי הסף דאחשורוש איזה סף שמרו.
חודו של מחט אמר:השורש \ המילה ע.ר.ב.
היא אולי המילה עם מס' המשמעויות הרב ביותר
ערב -לילה
ערב - לפני
ערב - נשף
ערב - עירבוב
ערב - ערב על הלוואה
ערב - ערב לחיך
ערב - אזור הערבה \ ערב הסעודית
ערב - הערבה שגודלת ליד הנחל
אכן כך סבר הגר"מ שפירא זצ"ל ועוד.חודו של מחט אמר:ויש מבעלי הדקדוק שמנסים למצוא את הקשר ביניהם, או לחלק לשני משפחות 1. ערב 2. ע'רב וכדו'
יצחק ב אמר:כמו לדוגמא המלה אמן?
כל המפרשים פירשו כאן סף - כלי, אונקלוס רש"י וכו'.יצחק ב אמר:לא הבנתיעוגן אמר:לא הבנתי.
הרבה מלים יש בעלות משמעויות כפולות, ואולי אף יותר משתי משמעויות למלה.
"סף", יכול להיות סף הבית, ויכול להיות כלי קבול כמו "מן הדם אשר בסף". ויל"ע שומרי הסף דאחשורוש איזה סף שמרו.
פה כתוב שסף הוא לשון בית קיבול???
טעות. שתיהן מוטעמות מלרע.נצבים וילך אמר:הראשון במלרע והשני במלעיל.
מילה...יש מילה בלה"ק שיש לה ב' משמעויות שונות?
ראה שם ערך 'זכר'.משיב דבר אמר:להזכיר (בפה) ולזכור (זכרון) ואזכרות (שם השם) האם המכון לאותו השורש?
ראה ערך 'ידה' (וערך 'הוד').עת הזמיר אמר:יש רש"י בסוף סוכה לגבי מודים שהיו מודים למזבח עי"ש שחילק לשני משמעויות, אולם בענין הודאה יש פח"י בחנוכה שמסביר המשותף לשני המשמעויות.
ראה שם ערך 'מול' וערך 'מלל'.הכהן אמר:מילה...
מה כוונתך אמן, אם כוונתך אמונה ואומנות, שפיר, אבל אם כוונתך שאמן הוא ר''ת, זה אינו אלא דרש.יצחק ב אמר:כמו לדוגמא המלה אמן?
ראה ב'שרשים' לרד"ק ערך 'הן'.נצבים וילך אמר:הן האדם היה כאחד ממנו ויאמר לבן הן לו יהי כדברך אלו הן הממונין שהיו במקדש
בראשון היו"ד היא של לשון עתיד, ואינה חלק מהשורשמשה נפתלי אמר:וְכִי יָרֹק הַזָּב בַּטָּהוֹר.
יָרֹק כְּכַרְתִּי
https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=216&t=15906&p=230306&hilit=%D7%91%D7%93%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%AA#p230306אבר כיונה אמר:נא (בבקשה ועכשיו)
למעשה הוא כן סבור שם שיש מילה א' עם ב' משמעויות.לבי במערב אמר:כדאי לדעת, שבנושאי שרשי־התיבות והמסתעף - א' הספרים היסודיים והמקיפים הוא מרבינו הרד"ק ז"ל, הלא שמו יקבנו: 'שרשים לרד"ק'.
ע"ס האשכול:
אודות 'ערב' ועניניו - ראה שם בערכו.
ראה שם ערך 'זכר'.משיב דבר אמר:להזכיר (בפה) ולזכור (זכרון) ואזכרות (שם השם) האם המכון לאותו השורש?
ראה ערך 'ידה' (וערך 'הוד').עת הזמיר אמר:יש רש"י בסוף סוכה לגבי מודים שהיו מודים למזבח עי"ש שחילק לשני משמעויות, אולם בענין הודאה יש פח"י בחנוכה שמסביר המשותף לשני המשמעויות.
ראה שם ערך 'מול' וערך 'מלל'.הכהן אמר:מילה...
בהמשך אוסיף עוד, בל"נ.