כשרות מיצים 100% טבעי באירופה ללא השגחה

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
ר' @אחד התלמידים, גם אם לא מקבלים את טענה של אנן סהדי וכדו', הרי שאוסרים משום גזירה ולא משום ספק דאו' הנ"ל ברמ"א. ולכך שיחמירו גם על בליעות זה חידוש שלא מצינו באותם אלא שהחמירו, אבל זה לא סברת כרסי...יש"כ על הניסוח המכבד..
 

סבא

משתמש ותיק
הפקדתי שומרים אמר:
ר' @אחד התלמידים, ...
יש"כ על הניסוח המכבד..
לזה גם אני מצטרף, אין לך מושג כמה שנוסח מכבד מוסיף לאוירה הטובה.
איני מוציא עצמי מן הכלל, גם אני נכשל בזה.
אבל, כבר אמרו בעידנא דיצה"ר לית דמזכר וכו', לכן עדיף לזכור זאת עכשיו, ולהפנים זאת עד שיהפך לטבע שני [מלבד בדברים של הירוס הדת שלדעתי צריכם דווקא תגובה חריפה].
 

צבי500

משתמש ותיק
לא ניתן לשתות מיץ 100% ללא בדיקה.

אתן לך דוגמא ממפעל המייצר מיצים שעל חלק מהקרטונים מופיע תמונות של ענבים ובמציאות הם שמים ארומה כשרה כל השנה אך מסתירים זאת ולך תסביר בחוץ שזה לא ענבים ,
במפעל בטורקיה של מיצים טבעיים, שעל חלק מהמוצרים שלו כתוב טבעי 100 %.. מתברר שגם כימקלים הם מהטבע!
במפעל גדול המייצר מיצים במותגים שונים וגם במיץ תפוחים שכתוב 100% יש ארומה.
במפעל מיצים כלשהו הם מפסטרים יין בליין בלי הכשרה והמכלי אחסון משמשים גם למיץ ולמרות שכתוב 100% פרי יש בפנים גם ארומה ללא כשרות וכו' והקיטור משותף למזון לתינוקות ולאגף רכז ענבים ועוד ,

במפעל אחר בטורקיה ראינו איך ממלאים באותו קו ובאותם מכונות גם קרטונים של מיצים וגם של חלב.
 

צבי500

משתמש ותיק
הרבה אנשים(עם כיפות שחורות וזקנים) לא יודעים את זה ושותים בחו"ל ובטיסות
 

פעלעד

משתמש ותיק
פותח הנושא
צבי500 אמר:
לא ניתן לשתות מיץ 100% ללא בדיקה.

אתן לך דוגמא ממפעל המייצר מיצים שעל חלק מהקרטונים מופיע תמונות של ענבים ובמציאות הם שמים ארומה כשרה כל השנה אך מסתירים זאת ולך תסביר בחוץ שזה לא ענבים ,
במפעל בטורקיה של מיצים טבעיים, שעל חלק מהמוצרים שלו כתוב טבעי 100 %.. מתברר שגם כימקלים הם מהטבע!
במפעל גדול המייצר מיצים במותגים שונים וגם במיץ תפוחים שכתוב 100% יש ארומה.
במפעל מיצים כלשהו הם מפסטרים יין בליין בלי הכשרה והמכלי אחסון משמשים גם למיץ ולמרות שכתוב 100% פרי יש בפנים גם ארומה ללא כשרות וכו' והקיטור משותף למזון לתינוקות ולאגף רכז ענבים ועוד ,

במפעל אחר בטורקיה ראינו איך ממלאים באותו קו ובאותם מכונות גם קרטונים של מיצים וגם של חלב.
תודה
אכן כן, זו הסיבה בגללה פתחתי את האשכול הזה שיצא כמעט מיד ממסלולו וכעת הוחזר...

השאלה שלי רק, בגלל שיכולים להיות בעיות כאלו חמורות בכל שלבי הייצור, כאשר לפעמים הבעיות הם ממש בתחילת הייצור במקומות שמשגיח חיצוני לא יוכל להגיע, על מה מסתמכים הרבנים שמתירים כל מיני משקאות 100% טבעי באירופה, כמו אותם שני ממשקאות שהבאתי בתחילת האשכול ושבאירופה אומרים שר' דוב לנדא התיר, יש מצב כזה שהם ייכנסו לבדוק ברמה שמשגיחים בודקים לפני נתינת הכשר? קצת לא מסתבר.
 

צבי500

משתמש ותיק
יש מפעלים שנבדקו על ידי הרבנים המקומיים. ונבדקים בתדירות מסויימת לבדוק שאין שינויים. הוא אשר כתבתי ללא בדיקה לא ניתן להתשמש. וכמובן צריך לדעת מי הבודק הרב המקומי ו/או גוף כשרות שיש להם את הידע וההבנה המיקצועית מה לבדוק. כי כשרות זה מקצוע.

אספר מקרה שקרה לנו. על מפעל שהצהיר שהוא מייצר שימורי פירות וירקות. בבדיקה במפעל אחד מחברי ביקש לראות את חדר חומרי הניקוי. המנהל ניסה להתחמק ושאל מה זה מעניין את הרבנים חומרי הניקוי?
לא ויתרו לו. ומיד בכניסה לחדר חומרי הניקוי. הצהיר חברי כי כאן לא נייצר. מדוע? כי היה שם סודה קאוסטיק. וזה חומר לניכוי מכונות /קווי מילוי שעובר בהם שומן. ואם אתה הצהרת שאתה מייצר רק שימורי פירות/ירקות מדוע אתה צריך סודה קאוסטיק? לא היתה לו ברירה והוא הודה כאשר זו לא העונה הוא נותן שרותי מילוי של בשר.
ומי שלא מגלה לכתחילה את כל האמת לא עובדים איתו.
וזה מקרה שמראה שרב שכשרות זה לא המקצוע שלו. לא היה עולה על זה.
 

סלע

משתמש ותיק
אחד התלמידים אמר:
יהודי אמר:
לגבי קוקה קולה וזירו זה באמת מעניין, הרי יש בקולה גליצרין שבעבר היה מן החי, ותחת כשרות הרב לנדא הוא אינו מופק מהחי. ולכך הרב לנדא טוען שכל הקולה שלא בהשגחתו בחשש מחמת כן, מעניין לשמוע דעות של מומחים [בהדגשה] אחרים בענין, זכור לי שיש כאלה שאף התירו את הגליצרין, ואם כך יתכן שבארה"ב הOU התירוהו מחמת כן.
גליצרין יכול להיות כשר, אסור מדאורייתא, אסור מדרבנן, חמץ גמור, או קטניות. זה תלוי במקורו ואופן עשייתו. בדבר כזה תמיד יש שינויים משום שהחברות מחפשים חומרי גלם הכי זולים, ושינויים בשווקים עולמיים וטכנלוגיה גורמים לשינויים בעלות החומר ממקורות שונים.
לגבי גליצרין במיוחד, שמעתי ממומחה לכשרות שפעם היה צריך הכשר רציני משום שגליצרין אסור היה נפוץ וזול. היום כתוצאה מייצור ביודיזל [צרפתי מסמך באנגלית שהוא שלח לי בשעתו בקשר לזה. אל תבקש ממני יותר פרטים, לא שמעתי, ומודיע מראש שאיני לוקח אחריות על הבאת הפרטים בזה] נעשה גליצרין כשר הרבה יותר זול מגליצרין, ואין חשש גליצרין אסור במוצרי אוכל מסיבה הפשוטה שלא משתלם להשתמש בגליצרין אסור. [עדיין יש חשש בתרופות, משום שהם צריכים אישור מרשויות מפקחות, ואינם יכולים לשנות חומרי גלם כל יום בלי בדיקות מקיפות, ומלבד זמן הדרוש לזה יתכן שלא משתלם לעשות הבדיקות למרות שצריכים לשלם יותר על חומר גלם ממקור הישן].
לדברי מומחה הנ"ל, הרבה מומחים וותיקים יותר עדיין עושים עסק גדול מהבעיתיות של גליצרין, משום שזה היה באמת בעייתי מאד כשהם התחילו, אבל היום חשש זה כבר עבר זמנו.
אולם מידע זה אינו עדכוני. אני שמעתי אותו לפני עשר שנים, ומאז היה יכול להיות עוד שינויים ונחזר הדבר לקלקולו. צריך לברר המציאות היום.
אם אינו מעודכן הוא רק יכול לבלבל ולהכשיל באיסור דאורייתא. זה לא נושא של בליעות בחלב של ימינו, שזה רק גזירה, כאן זה איסור דאוריתא. וגם להסתמך על זה שהגלצירין הכשר הוא זול, א"כ אי"צ לחלק מהמוצרים משגיח כשרות. ובפרט מה שאני שמעתי מאותו ממוחה לכשרות השנה שהגלצירין משמש למשקאות גם היום. יש גליצרין כשר זול, ויש גלצירין טרף זול. קולה זירו יש בו חומרים מוספים על קולה רגיל, ובלי כשרות נאמר לי מאותו מומחה שאסור לשתות.
 

סלע

משתמש ותיק
צבי500 אמר:
לא ניתן לשתות מיץ 100% ללא בדיקה.

אתן לך דוגמא ממפעל המייצר מיצים שעל חלק מהקרטונים מופיע תמונות של ענבים ובמציאות הם שמים ארומה כשרה כל השנה אך מסתירים זאת ולך תסביר בחוץ שזה לא ענבים ,
במפעל בטורקיה של מיצים טבעיים, שעל חלק מהמוצרים שלו כתוב טבעי 100 %.. מתברר שגם כימקלים הם מהטבע!
במפעל גדול המייצר מיצים במותגים שונים וגם במיץ תפוחים שכתוב 100% יש ארומה.
במפעל מיצים כלשהו הם מפסטרים יין בליין בלי הכשרה והמכלי אחסון משמשים גם למיץ ולמרות שכתוב 100% פרי יש בפנים גם ארומה ללא כשרות וכו' והקיטור משותף למזון לתינוקות ולאגף רכז ענבים ועוד ,

במפעל אחר בטורקיה ראינו איך ממלאים באותו קו ובאותם מכונות גם קרטונים של מיצים וגם של חלב.
בגלל שנמצא בכמה מקומות אפשר להחליט גם על אותם מקומות שרב אישר שהמיץ בכשרות.
 

סלע

משתמש ותיק
אחד התלמידים אמר:
הפקדתי שומרים אמר:
שפתי כהן על יורה דעה - סימן קטו
(יד) אוסרת כלים. ול"ד לבשולי עובדי כוכבים לעיל ס"ס קי"ג די"א דאין אוסרת הכלים (וכן דעת או"ה כלל מ"ג ד"ו) דשאני התם דעיקר איסורן מדבריהן מחמת גזרות חתנות אבל הכא גזרו בו משום חשש איסור דאורייתא שיש בחלב עצמו וכן מחלק האו"ה כלל מ"ה:

ועל כן אתה תלית שכל החשש רק מי שחושש לבליעות..
מי שחושש לבליעות זה הרמ"א לא איזה פסק מחודש..
ועל כן טענתי שאם נדמה את המקרה באותו מפעל למקרה של הרמ"א הרי שזה נוגע גם לכאלה של החמירו בבליעות שכן יש כאן ספק דאו' של חלב טמא, שבזה לכו"ע אוסר..ועל כרחך שבאותם בליעות מיירי באופן שמירתת או שמסתמכים על מצלמות..שאין חוששים לספק דאו', ומ"מ מחמירים משום דחז"ל גזרו..וכד' החת"ס ועוד..וע"ז שאלתי עד כמה שאין כאן ספק דאו' אלא משום גזירת חלב עכו"מ וכהנז' היכן מצאנו שגזרו גם בבליעות, הגם שאין כאן ספק דאו' של ממש אלא גזירה בעלמא לגבי חלב נוזלי..מקווה שהובנתי..
לא מובן מה ראית בהש"ך. הוא כתב רק למה הגם גזרו על הבליעות, שלא כבבישול עכו"ם. אבל מאחר שגזרו מי שרוצה להתיר בליעות עליו הראיה ולא להיפך. אפשר לומר שבמקום שאין חשש חלב טמא זה אינו בכלל הגזירה כלל, כדעת הרבה פוסקים, או כחידושו של האג"מ דמאחר שאנן סהדי שאין בו חלב טמא הוי חלב ישראל מאחר שזה ממש כמו ישראל ראהו, שלא צריך לראות בעניים ממש. אבל אם לא מקבלים כל זה, ונוקטים שזה דבר שבמנין וגזרו גם במקום שאין חשש חלב טמא, א"א להתיר מסברת הכרס.
מה שכתבתי רק שיש מי שחושש לבליעות, היינו בארה"ב שסומכים לגבי בליעות על האג"מ כש"כ. לא הבהרתי זה מספיק, משום שלא עלה על דעתי שיש מי שטוען שאין בליעות חלב עכו"ם אסור גם כשהחלב אסור מעיקר הדין.
הש"ך כתב ספק דאורייתא, אלו שוטענים משום גזירה אלו פוסקים אחרים ובענין שאין ספק דאורייתא. כך יודע כל מי שמונח קצת בנושא. ולכן מה שטענו לך שבבליעות הדין שונה, אם הטעם הוא משום גזירה גם במקום שאין ספק דאורייתא, קשה להגיד שגם בזה נאמרה הגזירה. וכפי הידוע לך שעל גזירות לא מוסיפים ממה שנגזר. אבל ודאי זה לא רמ"א.
 

אריק

משתמש ותיק
אמר לי ת"ח אחד שהוא מיקל בשתיית מיצים 100% טבעי באירופה ללא השגחה, כי איזה בעייה יכולה להיות אם הכל טבעי.
עד שפעם אחת הוא קנה הרבה מיצים בטעמים שונים לכבוד שבת והניח במקרר, ופתאום באמצע הסעודה אשתו נזעקת: "יין נסך".
מבלי משים הוא קנה טעמים שונים ובין היתר גם מיץ בטעם ענבים 100 אחוז טבעי, ולא זכר שזה יין נסך ממש.
הלקח הוא שמי שמתרגל לקנות דברים בלי הכשר כי "מה יכול להיות הבעיה בדבר שהוא טבעי", יכול להגיע להיכשל במאכלות אסורות.
 

יהודי

משתמש ותיק
מה הכוונה שחשב שאין בזה שום פקפוק, הוא בדק את זה באופן רציני או שהחליט כך בסברתו הרחבה?
גם לא הבנתי למה אם קנה מיץ ענבים בטעות הפסיק לקנות מיץ תפוזים.
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
מומחה לכשרות שאני מכיר אמר לי שהוא לא היה שותה מיץ 100% בלי הכשר אמין.
ולא עוד, אלא שלדבריו משקה קל עם מיץ טבעי יותר בעייתי מבחינת כשרות ממשקה עם חומרים מלאכותיים בלבד. [לא שמעתי ממנו הטעם.] לא שמשקה מלאכותי אינו צריך הכשר, אלא שיותר קל להכשיר את זה.
 
חלק עליון תַחתִית