האם הנאצים הם עמלק?

שפת הים

משתמש ותיק
מקובל בשם הגר"א ומעוד מרבותינו שגרמניה זוהי עמלק,
מי שיוכל להביא מקור הדברים יעזור לי מאוד,
כמו"כ מה היתה עיקר שיטתם של הנאצים ימ"ש וזכרם, 
האם רק העדפת הגוף והיופי על פני הרוח והמצפון או יותר מזה? 
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
הרב ד"ר פנחס כהן מראשי אגודת ישראל הסיק כך עוד לפני השואה,
אני כותב את זה מזיכרוני, יש לזה גם סיפור.
אשמח אם אחד החברים ימציא את המקור לזה.
 

אוהב אמת

משתמש ותיק
נבואה מדהימה ומדויקת מהתלמוד על גרמניה הנאצית
במסכת מגילה מובא מדרש קדמון על גרמניה של אדום, שיש בהם 300 נסיכויות מפורדות, וביום שיתאחדו בינהם הם מחריבים את כל העולם כולו. זה בדיוק מה שקרה עם עליית היטלר הנאצי לשלטון בגרמניה. (פרוייקט "נבואות שהתגשמו", מאמר 6).
נבואה מדהימה ומדויקת מהתלמוד על גרמניה הנאצית
ו' תמוז תשע"ב

במסכת מגילה (דף ו'), מובא מדרש קדמון:

"ואמר רבי יצחק: מאי דכתיב (תהילים קט): "אל תתן ה' מאויי רשע, זממו אל תפק ירומו סלה"? אמר יעקב לפני הקב"ה: 'ריבונו של עולם אל תתן לעשו הרשע תאוות לבו.

"זממו אל תפק" - זו גרממיא של אדום, שאלמלי הם יוצאים [הם] מחריבים כל העולם כולו".



הרב יעקב עמדין (היעב"ץ), שחי לפני כ־250 שנה, כתב: ״גרממיא״, רצונו לומר 'גרמניא' היא אשכנז שלנו. וכן הגאון מוילנא כתב שצריך לגרוס: ״גרמניא״.



ממשיכה הגמרא ואומרת:

"ואמר רבי חמא בר חנינא: תלת מאה [שלוש מאות] קטירי תגא [נסיכויות] איכא [יש] בגרממיא של אדום".

לידיעתכם! הביטוי "אדום" משמעותו חלק מהאימפריה הרומית המכונה "אדום" ע"פ חז"ל - ומעניין כי הקיסרות הגרמנית כינתה את עצמה "קיסרות רומי הקדושה"... וראתה עצמה כממשיכתה של רומי. גם היטלר ימ"ש ראה עצמו כממשיך האימפריליזם הרומי.



הגמרא מתארת שאותה גרמניה של אדום יהיו בה שלוש מאות נסיכויות, ואכן זה התקיים במאות ה־17 ו־ה-18:

״... להתפוררות הפוליטית של גרמניא, היו תוצאות מרחיקות לכת: שלוש מאות הנסיכויות והערים החופשיות שמרו בקנאות על עצמאותן הכלכלית, והכבידו על המסחר ע"י הטלת מכסים כבדים... במאות ה 17-18..." (אנציקלופדיה העברית ערך "גרמניה" עמוד 432).



וממשיכה הגמרא:

״ובכל יומא נפקי הני לאפי הני ומקטיל חד מינייהו ומיטרדי לאוקמי מלכא".

בתרגום לעברית: ובכל יום יוצאים אלה נגד אלה, ונהרג אחד מהם, ונטרדים מלהעמיד מלך.



העולה מדברי הגמרא, כי יהיו איפוא שלוש מאות נסיכויות וערים חופשיות שלא יתאחדו ואף יהיו מסוכסכות אלה עם אלה, ויהיו עסוקות להעמיד עליהן מלך אחד ומתוך כך יבואו לידי מריבות, וכל זמן שכך יהיה הרי הן "זמומות" וקשורות בענייניהן, ולא יוכלו להתפנות להרס העולם. על היום שבו יתאחדו מלכויות גרמניה (כפי שאירע בימיו של ביסמרק המכונה "איש הברזל") ביקש יעקב אבינו ־ "זממו אל תפק"... אל תוציא את הזמם מפיו, ואל תרפה את הסכסוכים הפנמיים שביניהם, כדי שלא יהיה הגרוע מכל... שלא יחריבו את העולם ח"ו!



גדולי ישראל היו סמוכים ובטוחים על ההבטחות הנבואיות



בכתבי הרב מזא"ה (רבה של מוסקבה) מצוטטים דברי דרשתו של המגיד מקלם אותם נשא לפני כ-130 שנה בעקבות הדפסת השולחן-ערוך האפיקורסי של גייגר ראש תנועת ההשכלה בגרמניה:



"...בגרמניה עוד יעשו שולחן-ערוך מפורט לשנאת ישראל, שבו יהיה כתוב 'הטוב שביהודים הרוג'..."(למעשה זה היה בסוף חוקי נירנברג).



בספר "משך חכמה" פרשת בחוקותי כותב המחבר:



"כשיהודים יחשבו שברלין היא ירושלים... יבוא עליהם אסון, ודווקא מבני גרמניה שהם כה רוצים להיטמע בהם..."!



וכך מובא בספר החפץ חיים על התורה:



"בשנת תרצ"ג, כשצורר היהודים באשכנז ימ"ש עלה לגדולה ולקח את רסן השלטון, נשאל החפץ־ חיים על ידי אחד מראשי הישיבה שלו בראדין מה יהיה גורלם של אחינו במדינות אשכנז ופולין, אחרי שהרשע הצורר הכריז בפומבי על מטרתו להכחיד את שם ישראל חלילה.



והחפץ חיים ענהו כי זה לא יעלה בידו. מעולם לא הצליח מישהו לכלות ולמגר את כל עמנו בכל ארצות פזורינו. כתוב מפורש "אם יבוא עשו אל המחנה האחת והכהו והיה המחנה הנשאר לפליטה".



הבין השואל כי הסכנה קרובה, והוסיף לשאול לתומו: "אם ח"ו יעלה בידי הצורר להשמיד את יהדות אירופה, רוב מנין ובנין של עם ישראל, מי הוא זה איפוא המחנה אשר ישאר לפליטה?". ועל זה ענהו החפץ חיים זצ"ל: "גם זה כתוב במפורש בדברי הנביאים (עובדיה א,יז): "ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש".



הרב השואל יצא מאת החפץ חיים כשידיו רועדות על חורבן יהדות אירופה, ולבו נכון ובטוח כי ארצנו הקדושה תנצל וחרב לא יעבור בה".



ואכן כך קרה, בעמוד הגרמנים בשערי ארץ ישראל כשהם עומדים לכבוש את תעלת סואץ, כיבוש שהיה מכריע את המלחמה לטובתם - שם במדבר המצרי ליד אל-עלמין נחלו את מפלתם. מפלה זו הייתה בלתי צפויה מראש, וגם האנגלים כינו אותה בשם "נס אל עלמין". כך נושעה ארץ הקודש אשר עיני ה' היו בה להצילה משיני אריות.
 

מלכיצדק

משתמש רגיל
אוהב אמת אמר:
נבואה מדהימה ומדויקת מהתלמוד על גרמניה הנאצית
במסכת מגילה מובא מדרש קדמון על גרמניה של אדום, שיש בהם 300 נסיכויות מפורדות, וביום שיתאחדו בינהם הם מחריבים את כל העולם כולו. זה בדיוק מה שקרה עם עליית היטלר הנאצי לשלטון בגרמניה. (פרוייקט "נבואות שהתגשמו", מאמר 6).
נבואה מדהימה ומדויקת מהתלמוד על גרמניה הנאצית
ו' תמוז תשע"ב

במסכת מגילה (דף ו'), מובא מדרש קדמון:

"ואמר רבי יצחק: מאי דכתיב (תהילים קט): "אל תתן ה' מאויי רשע, זממו אל תפק ירומו סלה"? אמר יעקב לפני הקב"ה: 'ריבונו של עולם אל תתן לעשו הרשע תאוות לבו.

"זממו אל תפק" - זו גרממיא של אדום, שאלמלי הם יוצאים [הם] מחריבים כל העולם כולו".



הרב יעקב עמדין (היעב"ץ), שחי לפני כ־250 שנה, כתב: ״גרממיא״, רצונו לומר 'גרמניא' היא אשכנז שלנו. וכן הגאון מוילנא כתב שצריך לגרוס: ״גרמניא״.



ממשיכה הגמרא ואומרת:

"ואמר רבי חמא בר חנינא: תלת מאה [שלוש מאות] קטירי תגא [נסיכויות] איכא [יש] בגרממיא של אדום".

לידיעתכם! הביטוי "אדום" משמעותו חלק מהאימפריה הרומית המכונה "אדום" ע"פ חז"ל - ומעניין כי הקיסרות הגרמנית כינתה את עצמה "קיסרות רומי הקדושה"... וראתה עצמה כממשיכתה של רומי. גם היטלר ימ"ש ראה עצמו כממשיך האימפריליזם הרומי.



הגמרא מתארת שאותה גרמניה של אדום יהיו בה שלוש מאות נסיכויות, ואכן זה התקיים במאות ה־17 ו־ה-18:

״... להתפוררות הפוליטית של גרמניא, היו תוצאות מרחיקות לכת: שלוש מאות הנסיכויות והערים החופשיות שמרו בקנאות על עצמאותן הכלכלית, והכבידו על המסחר ע"י הטלת מכסים כבדים... במאות ה 17-18..." (אנציקלופדיה העברית ערך "גרמניה" עמוד 432).



וממשיכה הגמרא:

״ובכל יומא נפקי הני לאפי הני ומקטיל חד מינייהו ומיטרדי לאוקמי מלכא".

בתרגום לעברית: ובכל יום יוצאים אלה נגד אלה, ונהרג אחד מהם, ונטרדים מלהעמיד מלך.



העולה מדברי הגמרא, כי יהיו איפוא שלוש מאות נסיכויות וערים חופשיות שלא יתאחדו ואף יהיו מסוכסכות אלה עם אלה, ויהיו עסוקות להעמיד עליהן מלך אחד ומתוך כך יבואו לידי מריבות, וכל זמן שכך יהיה הרי הן "זמומות" וקשורות בענייניהן, ולא יוכלו להתפנות להרס העולם. על היום שבו יתאחדו מלכויות גרמניה (כפי שאירע בימיו של ביסמרק המכונה "איש הברזל") ביקש יעקב אבינו ־ "זממו אל תפק"... אל תוציא את הזמם מפיו, ואל תרפה את הסכסוכים הפנמיים שביניהם, כדי שלא יהיה הגרוע מכל... שלא יחריבו את העולם ח"ו!



גדולי ישראל היו סמוכים ובטוחים על ההבטחות הנבואיות



בכתבי הרב מזא"ה (רבה של מוסקבה) מצוטטים דברי דרשתו של המגיד מקלם אותם נשא לפני כ-130 שנה בעקבות הדפסת השולחן-ערוך האפיקורסי של גייגר ראש תנועת ההשכלה בגרמניה:



"...בגרמניה עוד יעשו שולחן-ערוך מפורט לשנאת ישראל, שבו יהיה כתוב 'הטוב שביהודים הרוג'..."(למעשה זה היה בסוף חוקי נירנברג).



בספר "משך חכמה" פרשת בחוקותי כותב המחבר:



"כשיהודים יחשבו שברלין היא ירושלים... יבוא עליהם אסון, ודווקא מבני גרמניה שהם כה רוצים להיטמע בהם..."!



וכך מובא בספר החפץ חיים על התורה:



"בשנת תרצ"ג, כשצורר היהודים באשכנז ימ"ש עלה לגדולה ולקח את רסן השלטון, נשאל החפץ־ חיים על ידי אחד מראשי הישיבה שלו בראדין מה יהיה גורלם של אחינו במדינות אשכנז ופולין, אחרי שהרשע הצורר הכריז בפומבי על מטרתו להכחיד את שם ישראל חלילה.



והחפץ חיים ענהו כי זה לא יעלה בידו. מעולם לא הצליח מישהו לכלות ולמגר את כל עמנו בכל ארצות פזורינו. כתוב מפורש "אם יבוא עשו אל המחנה האחת והכהו והיה המחנה הנשאר לפליטה".



הבין השואל כי הסכנה קרובה, והוסיף לשאול לתומו: "אם ח"ו יעלה בידי הצורר להשמיד את יהדות אירופה, רוב מנין ובנין של עם ישראל, מי הוא זה איפוא המחנה אשר ישאר לפליטה?". ועל זה ענהו החפץ חיים זצ"ל: "גם זה כתוב במפורש בדברי הנביאים (עובדיה א,יז): "ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש".



הרב השואל יצא מאת החפץ חיים כשידיו רועדות על חורבן יהדות אירופה, ולבו נכון ובטוח כי ארצנו הקדושה תנצל וחרב לא יעבור בה".



ואכן כך קרה, בעמוד הגרמנים בשערי ארץ ישראל כשהם עומדים לכבוש את תעלת סואץ, כיבוש שהיה מכריע את המלחמה לטובתם - שם במדבר המצרי ליד אל-עלמין נחלו את מפלתם. מפלה זו הייתה בלתי צפויה מראש, וגם האנגלים כינו אותה בשם "נס אל עלמין". כך נושעה ארץ הקודש אשר עיני ה' היו בה להצילה משיני אריות.
הנושא לא היה רמז על גרמניה בגמרא
הנושא הי האם גרמניה היא עמלק ואין שם אזכור לעמלק
 
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
האם זה נכון ששרשי ההתיישבות בגרמניה נעוצים בפרס?
כלומר, שהאיראנים (שהם ג"כ מגזע ארי!) והגרמנים = משפחה אחת...
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק

תולעת ולא איש

משתמש רגיל
אחד התלמידים אמר:
מלכיצדק אמר:
בספר מנהגים דק"ק וורמייזא, בהקדמה מהרב המבורגר יש בהרחבה על זה https://tablet.otzar.org/book/book.php?book=147404&width=-17&scroll=0&udid=16142502693563552&pagenum=70
ועוד יותר בירושתינו.
ר' בנימין שלמה המבורגר, גרמניה ארצו של עמלק.pdf

המאמר המצוין של ר' בנימין שלמה הוא אכן מאמר מצוין הפותי את הנושא לאורכו ולרוחבו.

אמנם, בנוגע לצורה שהוא סותר את המעשיות המקובלות אני חולק עליו. משום שהוא, הרבה פעמים, מפריך מעשיה בהצגת מעשיה אחרת, הסותרת אותה בפרשנות בלבד.
לדוגמא (המאמר כרגע לא מול עיני ואני כותב מן הזכרון):
1. הוא מביא את הסיפור באחים הקדושים ר' אלימלך מליז'ענסק ור' זושא מאניפולי שהגיעו עד לאושוויך ושם נסוגו אחור.
ר' אהרן מרכוס מביא את הסיפור, ומנמק משום ששם התחילה ההשכלה.
במקור מאוחר יותר מנומק ששם היתה תמצית הרוע של גזירת השואה.
והנה לנו 'שמועות שונות במעשיה אחת'. אולם, ברור לכל מתבונן שאמין כאן שום סתירה. (יתכן ו)הסיפור נכון. והפרשנות שהוסיפו לה שונה. וזה טבעי מאוד שר' אהרן מרכוס שהשם גרמניה מהדהד במוחו ת ההשכלה הארורה, יקשר את זה מיד להשכלה. ואילו בן דורינו ששומע 'אושוויץ', ושומע שהאחים הקדושים הגיעו עד לשם ושם נסוגו לאחור, המחשבה הראשונה מקשרת זאת לשואה... (והרי האחים ה' לא סיפרו לאף אחד את הסיבה...)
והוא מביא שם וד סיפור עם נימוק אחר, של איום השטן על התרבות החסידים. (ג"כ הרי מסתבר שהשטן לא הרים טלפון לעורך הסיפור...)
אבל המסקנה המתבקשת, שהסיפור נכון (על בסיס האימון שנותנים בסיפורים) וניתנו לו פרשנויות שונות.
2. בהמשך הוא מעמת את הסיפור הידוע על הגרי"י זוננפלד שלא השתתך בקבלת פנים לקיסר גרמניה, עם כמה מקורות שבכל סיפור יש פר שונה אחר, פעם זה מסופר על מהרי"ל דיסקין וכו',
וגם כאן כנ"ל, שטבעי שבכל סיפור, גם סיפור אמיתי, יצוצו שינויי פרטים (עיין באשכול על סיפורים שלא היו ולא נבראו...) כך ששינויי פרטים רק מערערים את הדיוקים בסיפור, אבל הרעיון שבסיפור, שהוא ללא יצר לקבל את פניו בגלל שהוא מזרע עמלק, לא נסתר מחמתו.
3. מדי פעם הוא נצמד לדיוקי לשונות, שאנני יודע אם מחברם התכוון לזה. (כדוגמה, הוא מדייק ממה שמחבר אחד כתב "מסופר", שהוא עצמו לא יודע על אמינות הסיפור. יכול להיות בהחלט, אבל לא מוכרח).
4. את השמועה שהאבנ"ז אמר על גרמניה שהיא מקררת, הוא מכחיש עם העובדה שהיו הרבה גדולי תורה בגרמניה, והוא חוזר במנהרת הזמן עד לרא"ש...
ולדידו הוא כמו "בא המת לפנינו", לאמור: המציאות חזקה מהכל. אבל אינני רואה בזה כל פירכא, הרי גם, להבדיל, הרמ"ד היה גם גדול בתורה, אבל קרררר....
ומאוד מאוד הרבה משכילים שמרו תורה ומצוות בקרירות. כך שאמנם היתה שם תורה, אבל, למרות שהיו שם הרבה ענקי עולם, עדיים אפשר להבין שהיתה שם איזהו קליה של קרירות. והרי ר"א מליזענק ואחיו לא באו ללמד חקירות הלכתיות לא להפיח רוח של חמימות לכל דבר שבקדושה.
5.  הוא טוען שלא מצינו רשעות יוצאת דופן בנאצים ימ"ש יותר משאר הגויים, האוקראיינים וכו' וכלם שיתפו פעולה איתם. אז כך:
עצם העובדה שכולם שיתפו פעולה איתם זה רק מחזק את היותם עמלקים, כי זהו טבעו של אדום - עמלק ששולח דלטורא, כמבואר בספה"ק.
אם האכזריות שלהם היתה שווה, אינני יודע, אני לא בטוח בכך. יבואו ניצולי השואה שבינינו ויעידו... אבל אין ספפק שישנו נקודה שהיתה רק בנאצים: האכזריות כשעשוע. בעוד ששאר האומות התאכזרו ליהודים בשנאה, הרי הנאצים שחקו והתעללו (מלשון אשר התעללתי לפניו) ביהודי. יהודי בעלי זקן היוו משחק לנאצים, ואכהמ"ל. שזהו אחד מסימניו הבולטים של עמלק, המוגדר כ"לץ", (לץ תכה ופתי יערים, עיין במדרש), וזרק הערלות וכו' וכו'
6. ביאור הגמ' במגילה - ישנם שמפרשים אחרת ממה שהוא מביא שם, וכמקובל.
7. יש שם שני קושיות, בלי לשים לב שקושיא אחת סותרת את רעותה: א. הרי גרמניה - גומר- הם מבני יפת ולא מבני שם? ב. והרי סנחריב בלבל את כל האומות...
הגע בעצמך, אם סנחריב בלבל את האומות, א"כ הרי יתכן שבני עמלק נתיישבו בגרמניה למרות שבמקורה היא מבני יפת, ופשוט.. ובזכרוני שיש מי שתירץ כאן.
לסיכום:
המאמר מצוין למי שרוצה לפתוח את הנושא והוא מעלה קושיות ושאלות שצריך לדון בהם. אבל כמדומה שאין מהלך הדברים שם מוכרח.
 
חלק עליון תַחתִית