הפשט פשוט, אם למשל יש לי חבר ג'ינג'י, זה הבדל גדול ביני לבינו, אבל הבדל זה אינו מפריד ביני לבינו, אבל אם החלטתי שג'ינג'י לא לא צבע אלא טבע, זה גרם לפירוד. אותו הדבר נכון לגבי ספרדי ואשכנזי, בוודאי יש הבדל מציאותי שכן אביו של פלוני נולד בקזבלנקה, ואילו של אלמוני בקראקא, אבל רק השיפוט [שכל הווזווזים כך וכך, וכל המרוקאים כך וכך], מפריד באמת.סלע אמר:משפט נחמד. אבל בלי תוכן. הרי כל השיפוט נעוץ בהבדל.סבא אמר:"לעיתים אלו לא ההבדלים שמפרידים בינינו, אלא השיפוט שלנו זה על זה".
ד"ר ויינברגר
ר' @סבא אני מצרף משפטים נוספים על הכשלון.סבא אמר:"הכישלון הוא רק הזדמנות להתחיל שוב ביתר תבונה"
ד"ר ויינברגר
זה פרשנות יפה. אבל לא לזה כיון בעל המשפט. מה שכתוב זה "לעיתים" לדבריך היה צריך להשמיט את המילה הזו.סבא אמר:הפשט פשוט, אם למשל יש לי חבר ג'ינג'י, זה הבדל גדול ביני לבינו, אבל הבדל זה אינו מפריד ביני לבינו, אבל אם החלטתי שג'ינג'י לא לא צבע אלא טבע, זה גרם לפירוד. אותו הדבר נכון לגבי ספרדי ואשכנזי, בוודאי יש הבדל מציאותי שכן אביו של פלוני נולד בקזבלנקה, ואילו של אלמוני בקראקא, אבל רק השיפוט [שכל הווזווזים כך וכך, וכל המרוקאים כך וכך], מפריד באמת.סלע אמר:משפט נחמד. אבל בלי תוכן. הרי כל השיפוט נעוץ בהבדל.סבא אמר:"לעיתים אלו לא ההבדלים שמפרידים בינינו, אלא השיפוט שלנו זה על זה".
ד"ר ויינברגר
אני מוכרח להודות על האמת שאני זה שהוספתי את המילה לעיתים, כי לא רציתי שזה ישמע קיצוני מידי, והתרתי לעצמי. הנה המשפט במקור-סלע אמר:זה פרשנות יפה. אבל לא לזה כיון בעל המשפט. מה שכתוב זה "לעיתים" לדבריך היה צריך להשמיט את המילה הזו.
הפקדתי שומרים אמר:זה בדיחה או פתגם?
סבא אמר:הפשט פשוט, אם למשל יש לי חבר ג'ינג'י, זה הבדל גדול ביני לבינו, אבל הבדל זה אינו מפריד ביני לבינו, אבל אם החלטתי שג'ינג'י לא לא צבע אלא טבע, זה גרם לפירוד. אותו הדבר נכון לגבי ספרדי ואשכנזי, בוודאי יש הבדל מציאותי שכן אביו של פלוני נולד בקזבלנקה, ואילו של אלמוני בקראקא, אבל רק השיפוט [שכל הווזווזים כך וכך, וכל המרוקאים כך וכך], מפריד באמת.סלע אמר:משפט נחמד. אבל בלי תוכן. הרי כל השיפוט נעוץ בהבדל.סבא אמר:"לעיתים אלו לא ההבדלים שמפרידים בינינו, אלא השיפוט שלנו זה על זה".
ד"ר ויינברגר
על אותו משקל של פתגם. אפשר להוסיף-לומד טוב אמר:אני לא יודע אם מישהו כבר כתב את הפתגם איזה או לא
באותו רגע שנבראת זה היה כי הקב"ה החליט שהעולם לא יכול להתקיים בלעדך (לא זוכר את המקור)
לדעתי כוונת מחבר הפתגם היא לתנאים התחלתיים שאינם תלויים בנו, כגון אפשרויות כלכליות, כשרונות, כוחות הגוף, וכדו', שמי שחושב שהיה יכול להיות יותר טוב, טועה בגדול, כי הקב"ה נתן לך את כל הכלים באופן המתאים ביותר למשימה שאתה אמור לקיים ברגע נתון זה, כמובן איך לקיים את המשימה זה כבר בהחלט תלוי בך.הפקדתי שומרים אמר:האמת אם יורשה לי ר' @סבא לסייג את המשפט האחרון. גם אם זה ברור מאיליו.
לצפות ולדמיין חיים טובים זו אשליה, לעשות בפועל שינוי בחיים, זה לא אשליה.