מדברים כל כך הרבה על החשבון במשפטו של הגרש"ז, ומה עם התוכן-
א. האם יש איזה מג"ש בעולם שנוהג כן?
ב. האם יש אפשרות בעולם שלנו מלא הפרוטקציות, שבגינו ומעוד סיבות, יש בשיעור פערי הבנה בגדלים בלתי נתפסים, לישם זאת בפועל?
ג. האם ידוע לנו שכשם שמזיק לבחור לא להבין את השיעור, כך גם מזיק מאוד לבחור, שהשיעור הרבה פחות מרמתו?
ד. האם לקחנו בחשבון, שהנזק לישיבה מבחורים ששומעים שיעור ומרגישים שהוא הרבה פחות מרמתם, כפול אלף אלפים מהנזק לישיבה מבחור שלא הבין את השיעור, הלא מבחורים כאלו שהרגישו שהשיעור אינו מספקם יצאו כל המרידות הגדולות בישיבות, הזלזול ברמי"ם ובשיעוריהם, וכו', ולבסוף גם הבחור החלש יותר בכשרונותיו לא יקשיב לשיעור, כי הרי תיווצר אוירה שהשיעור "לא שוה" ומתאים לחלשים בלבד, ומי שמקשיב לו מעיד על עצמו שהוא חלש, ומי יעשה כן?
ה. ולבסוף, אחר כל זאת, האם אתם מאמינים שהגרש"ז אמר זאת, אני בכל אופן איני מאמין, אא"כ אמר זאת לאדם מסויים במקרה מסויים, ובהכירו את הבנתו של השומע וכו', ולכן אין זה מתאים כלל לאשכול זה שנושאו הוא "פתגמים מחכימים", ואילו זה אינו פתגם, אלא הוראה פרטית, ואת מי שמקבל זאת כפתגם זה לא מחכים אלא...