סידור יעב"ץ בהקדמה (קצת אחרי 'סולם בית א-ל')פיילוט 0.4 אמר:היכן נמצאים דברי היעבץ שנס קיום ישראל באריכות הגלות הוא אות ומופת וכו'?
דומני שזה בסידור בהל' ת"ב. לא כך?יושב בשבת תחכמוני אמר:סידור יעב"ץ בהקדמה (קצת אחרי 'סולם בית א-ל')
אולי בדפוסים שונים מאלו שיש באוצה"ח.מקדש שביעי כל שביעי אמר:דומני שזה בסידור בהל' ת"ב. לא כך?יושב בשבת תחכמוני אמר:סידור יעב"ץ בהקדמה (קצת אחרי 'סולם בית א-ל')
אולי משמע כך בתמורה כא דקדשים שאין להם פרנסה במקומן מעלין אותם ליקרבאשרי העם אמר:איפה מצאני בדיני קדשים שאין להוציא קרבן עולה לחוצה לארץ?
(ברש"י בראשית כו, ב כתב שלכן יצחק לא יצא לחו"ל לפי שהי' עולה תמימה. אני מחפש המקור לגבי קדשים עצמו).
שו"מ שבאיילת השחר בבראשית שם תמה שאין מקור לזה.
אשרי העם אמר:איפה מצאני בדיני קדשים שאין להוציא קרבן עולה לחוצה לארץ?
(ברש"י בראשית כו, ב כתב שלכן יצחק לא יצא לחו"ל לפי שהי' עולה תמימה. אני מחפש המקור לגבי קדשים עצמו).
שו"מ שבאיילת השחר בבראשית שם תמה שאין מקור לזה.
יעויין בספרי (שהובא כאן), בעמוד קיב הערה נו מה שכתבתי בזה בס"ד.אין חכמה אמר:אולי משמע כך בתמורה כא דקדשים שאין להם פרנסה במקומן מעלין אותם ליקרבאשרי העם אמר:איפה מצאני בדיני קדשים שאין להוציא קרבן עולה לחוצה לארץ?
(ברש"י בראשית כו, ב כתב שלכן יצחק לא יצא לחו"ל לפי שהי' עולה תמימה. אני מחפש המקור לגבי קדשים עצמו).
שו"מ שבאיילת השחר בבראשית שם תמה שאין מקור לזה.
היכן במכילתא?מזרחי (רא"ם) שמות פרשת בא פרק יב פסוק כא(כא) משכו מי שיש לו צאן ימשוך משלו. וקחו מי שאין לו, יקח מן השוק. במכילתא אליבא דתנא קמא, ולא אליבא דרבי אלעזר הקפר
מכילתא דרבי ישמעאל בא - מסכתא דפסחא פרשה יאבבלי אמר:היכן במכילתא?מזרחי (רא"ם) שמות פרשת בא פרק יב פסוק כא(כא) משכו מי שיש לו צאן ימשוך משלו. וקחו מי שאין לו, יקח מן השוק. במכילתא אליבא דתנא קמא, ולא אליבא דרבי אלעזר הקפר
אכן, ראיתי שזה שם רק מה שהתכוונתי לשאול האם יש מקום נוסף ששם במקום רבי יוסי הגלילי יש רבי אלעזר הקפריהודה בן יעקב אמר:מכילתא דרבי ישמעאל בא - מסכתא דפסחא פרשה יאבבלי אמר:היכן במכילתא?מזרחי (רא"ם) שמות פרשת בא פרק יב פסוק כא(כא) משכו מי שיש לו צאן ימשוך משלו. וקחו מי שאין לו, יקח מן השוק. במכילתא אליבא דתנא קמא, ולא אליבא דרבי אלעזר הקפר
משכו וקחו לכם צאן משכו מי שיש לו וקחו מי שאין לו רבי יוסי הגלילי אומר משכו ידיכם מע"ז והדבקו במצוה רבי ישמעאל אומר בא הכתוב ללמדך שלעולם נמנין על הפסח ומושכין את ידיהם ממנו עד שישחט ובלבד שיניח את הפסח כל שהוא ר' יצחק אומר בא הכתוב ללמדך על בהמה דקה שהיא נקנית במשיכה.
כנראה שהיתה לו גירסא שונה בשמות התנאים.
אשמח למקור ולא רק לספקיהודה בן יעקב אמר:כנראה שהיתה לו גירסא שונה בשמות התנאים
המקור הוא במדרש רבה סד,ג: אָמַר רַבִּי הוֹשַׁעְיָה אַתְּ עוֹלָה תְּמִימָה, מָה עוֹלָה אִם יָצָאת חוּץ לַקְּלָעִים הִיא נִפְסֶלֶת, אַף אַתְּ אִם יָצָאת חוּץ לָאָרֶץ נִפְסַלְתָּ.אשרי העם אמר:יעויין בספרי (שהובא כאן), בעמוד קיב הערה נו מה שכתבתי בזה בס"ד.אין חכמה אמר:אולי משמע כך בתמורה כא דקדשים שאין להם פרנסה במקומן מעלין אותם ליקרבאשרי העם אמר:איפה מצאני בדיני קדשים שאין להוציא קרבן עולה לחוצה לארץ?
(ברש"י בראשית כו, ב כתב שלכן יצחק לא יצא לחו"ל לפי שהי' עולה תמימה. אני מחפש המקור לגבי קדשים עצמו).
שו"מ שבאיילת השחר בבראשית שם תמה שאין מקור לזה.
במכילתא דרשב"י פרשה יבבבלי אמר:אשמח למקור ולא רק לספקיהודה בן יעקב אמר:כנראה שהיתה לו גירסא שונה בשמות התנאים
לא מצאתי שם.עדין אמר:ובמכילתא דרבי ישמעאל פרשה ה כתוב בסתם אולם לפני זה מוזכר רבי אליעזר הקפר. [ובילקוט שמעוני רמז קצד קצה, בשם רבי אלעזר, ויש גרסאות שונות במהדורת הרב קוק].
עדין אמר:במכילתא דרשב"י פרשה יב
ומצאנו כתוב ב'ספר החסידים' (*), שיזהר אפילו בסימנים ואותות ובהנעת הראש והידיים, בכל אלה יהיה דרכו אמת בלא רמיה
(נמצא גם ברגיל)מחשב מסלול אמר:היכן מצאנו במדרש תנחומא שאומר כי בעבור הזכות שנזהרו ישראל בזמן בלעם בנטילת ידיים, מנעו בעד בלעם ולא היה בידו הכוח לקלל את ישראל.
ראובן אמר:משפט מפורסם, "מקושיא לא מתים" מה משמעותו ומה מקורו?
אלימלך אמר:אומרים שהגר"ח מואלזין אמר זאת לרב שרצה להתיר עגונה על סמך קושיה בתוס' ואמר לו הגר"ח שבגלל הקושיא הבעל לא מת...
המליצו על זה את הגמ' תענית ה. יעקב אבינו לא מת ואמרו שם וכי לחינם חנטו אותו וכו' א"ל מקרא אני דורש וכו' הרי שמקושיה לא מתים
סוטה פ"ח ה"ט4568734 אמר:מה המקור בירושלמי - ר' לוי בשם ר' שמעון בן לקיש במקום אשר תשחט העולה תשחט החטאת לפני ה' שלא לפרסם את החטאים?
משמרת למשמרתי אמר:סוטה פ"ח ה"ט4568734 אמר:מה המקור בירושלמי - ר' לוי בשם ר' שמעון בן לקיש במקום אשר תשחט העולה תשחט החטאת לפני ה' שלא לפרסם את החטאים?
וכן בבלי סוטה לב: בשינוי לשוןמשמרת למשמרתי אמר:סוטה פ"ח ה"ט4568734 אמר:מה המקור בירושלמי - ר' לוי בשם ר' שמעון בן לקיש במקום אשר תשחט העולה תשחט החטאת לפני ה' שלא לפרסם את החטאים?
דלפון אמר:מיהו הראשון שהשתמש בבטוי לא כל הגוים בית ישראל