א. לא. שכר ועונש יהיה גם יהיה. אבל, אם בעונש כלול גם אלמנט של חילול השם, וכי יש מי שמעכב בעד הקב"ה להעניש באופן אחר? אם היה אומר להם, שבגלל שנתרשלו במצווה, הם יקבלו פחות שכר בעולם הבא, אז זה עונש כבד, שלא כרוך בחילול שמו, ובכך שהגויים יאמרו שהוא הפר את הבטחתו לאברהם אבינו.אין חכמה אמר:א. לדבריך אין כלל שכר ועונש כי לעולם יהיה חילול ה' והכל סוכרHaimL אמר:א. אז מדוע ביחזקאל, הקב"ה (כביכול בלית ברירה) לא משאיר את בניו החוטאים בין הגויים? הלא אפשר לטעון שהם נואלו וחטאו, ולכן ירדו מטה מטה, ואין חילול השםאין חכמה אמר:א. זו אינה הפרת הברית
הוא מצדו נתן את האופציה לבניו לקחת את הארץ
הם בסכלותם לא לקחו
אין בזה חילול שמו חלילה
ב. במצב שנוצר היינו שהיו נטע זר שם כנראה עדיף היה לנסות לקרבם
[למנעם או אפי' למען אשר לא ילמדו אתעם ישראל לעשות כתועבותם]
ואפי' זה לא צלח כפי שהעידה התורה והיו לסיכים וכו'
ומי יידע בגויים, שבני ישראל חטאו בכך וכך, ולכן לא זכו להוריש את כל יושבי הארץ? אם הנביא עצמו כותב "כי רכב ברזל להם", כ"ש שהגויים יאמרו שהקב"ה אינו יכול (כביכול) להילחם ברכב הברזל של יושבי העמק.
ב. למיטב ידיעתי, אין גירות לחצאין, או על תנאי (אם אני טועה, אשמח למקורות). הכוונה לגירי צדק, כמובן. ז"א, אם גוי בא להיכנס לברית, הוא צריך לקבל על עצמו את כל הברית, ואין תנאי, למשל, שאם הוא יחלל שבת, אז יתברר למפרע שלא נכנס לברית (שוב, אם טעיתי, תגיד לי היכן כתוב אחרת). אם אני צודק בשתי ההנחות האלו, הרי שבשעה שנתגיירו הגבעונים, הם היו ישראלים לכל דבריהם, ונתקיימה ההבטחה.
זה לא עובד ככה
למחות את עמו ישראל [וכל כה"ג כמו לטמעם בטומאת עמי הארצות כמו ביחזקאל] לא יעשה למען שמו הגדול [ואפי' ע"ז הוצרך משה להתחנן במעשה העגל]
אבל בתוך המסגרת שעדין עם ה' קים ודאי שהחטאים גורמים לחסרון בקבלת ההשפעות ולא כל חסרון מהווהחילול ה' ומבטל את השכר ועונש
ב. עיין בתוספות בגיטין שם שבתחילה לא היו גרים גמורים
ואגב בהחלט ישנן רמות שונות של גירות
מלבד שיש גר תושב שאינו יהודי כלל כמבואר בכל דוכתי
[ופליגי תנאי אי הוא רק מקבל שלא לעבוד ע"ז או יותר מזה אבל לכו"ע אינו יהודי ואינו לק מן הברית]
יש גרי אריות שפליגי תנאי בכל כה"ג אי חשיבי גירות
ב. הדגשתי שאני מדבר רק על גרי צדק, גר תושב מאן דכר שמיה. גרי אריות, זה לא רמה בגירות. יש מחלוקת על כותים אם הן גרי אמת שהרשיעו או גרי אריות, ופירש רש"י ז"ל
גירי אריות הן - והרי הם כעובדי כוכבים גמורים:
מה שאני ראיתי בתוספות הוא שבתחילה לא באו כלל להתגייר, ולכן לא נגעו בהם מחמת השבועה או חילול השם, ורק אחר כך באו להתגייר. לא ראיתי שמחלקים שם בתוספות בין גרים גמורים לבין גרים שאינם גמורים