מלבד השאלה העיקרית על מקורם של יהודי אתיופי', בה הכריעו כל גדולי ישראל, כי עלינו לקרבם מחד, ולו מספק. ועליהם לעבור גיור מאידך.
עדיין בפרטי הנידונים איך יש לדונם אחר הגירות אם כספק גרים בספק השקול או רק לחומרא וכל כיו"ב יש הרבה נ"מ, ויש מקום לבקש מכל מי שיש לו חומר להעלותו כאן לתועלת הרבים.
אני מצטט הודעה שקיבלתי לאחרונה
עדיין בפרטי הנידונים איך יש לדונם אחר הגירות אם כספק גרים בספק השקול או רק לחומרא וכל כיו"ב יש הרבה נ"מ, ויש מקום לבקש מכל מי שיש לו חומר להעלותו כאן לתועלת הרבים.
אני מצטט הודעה שקיבלתי לאחרונה
בכל המקורות הנוצריים הראשוניים על אתיופיה אשר ראיתי, כולל באגרותיו של הכומר יוחנן מחבש אל האפיפיור אשר ברומא, מזכירים המה כמשיחים לפי תומם שיש יהודים בממלכה נפרדת לידם, ולא נראה מדבריהם כלל שזהו שבט מקומי אשר הפך לנוצרי.
יתירה מכך, בספר ה'מקודש' לכנסיים החבשית, 'אקסום', מסופר בלגלוג על היהודים שהמלכה יהודית הנודעת היא חבשית שהתייהדה, ולא חלק מהעם היהודי המקורי. אלמא שהם תפסו בפשיטות שכל קהילת 'ביתא ישראל' המה יהודים מקוריים ולא מתייהדים, ורק על המלכה יהודית לחוד המה מלגלגים בטענה שהיא מתייהדת (טענה שקהילת 'ביתא ישראל' מכחישה בתוקף לאורך כל הדורות, ורואה בה חרפה גדולה).
במשך כמה מאות שנים נשתכח מהם נוסח התורה, כולל התורה שבכתב, ונשארו רק אמונה ומנהגים. כך מתועד במקורות מפורשים.
עד אשר התחילו הנוצרים להדפיס את ה'תנ"ך' שלהם (מחובר לטמא), אז היו רוכשים מהם וחותכים את החלק של הברית החדשה. גם זה מתועד.
ומכאן לענ"ד ההסבר ההגיוני ביותר לכך שמספר אלמנטים נוצריים נכנסו למנהגיהם, ודו"ק.