ה' ירחם - חילול הקודש והמקדש

אברהם העברי

משתמש ותיק
הודעה שקיבלתי במייל - שיפצתיה מעט והוספתי הסתייגויות
מצו"ב סרטון שמראה לכם מהו מקום קדוש ומה באמת הערבים עושים בהר הבית (שימו לב זה כבר לא הר הבית אלא עזרה ויותר מכך)

דעו - הר הבית קדוש ליהודים בלבד כשהמוסלמים אומרים שזה קדוש להם הם מתפוצצים מצחוק !!!
העיקר ליהודים העולים (רח"ל, אך ברצוני להראות את היחס אלינו מול היחס אליהם) אסור אפי' להתפלל בהר כי "זה פוגע ברגשות המוסלמים שזה מקום קדוש בשבילם"



משום והייתם נקיים - כמובן אגלה דעתי שאסור לעלות והרי"ז איסור חמור שכל גדולי הדור זצ"ל ושליט"א חתמו עליו והמעפילים להר עליהם נאמר "כִּ֣י תָבֹ֔אוּ לֵֽרָא֖וֹת פָּנָ֑י מִֽי־בִקֵּ֥שׁ זֹ֛את מִיֶּדְכֶ֖ם רְמֹ֥ס חֲצֵרָֽי׃"

אין ברצוני להראות אלא החילול ה' הגדול שיש במצב הקיים שבני הגבירה בחוץ ונאסר עליהם אפי' להתפלל במקום הקודש ובני השפחה בפנים "שָׂחֲק֖וּ עַ֥ל מִשְׁבַּתֶּֽהָ"

ברור שהמצב האידיאלי לדעתי שיהיו שומרים בכניסה להר ולא יתנו ליהודים להיכנס וכ"ש לגויים (או שמא לגויים יתנו עד מקום החיל - ובלבד שישמרו על קדושת המקום וצ"ע)
הצג קובץ מצורף ה' ירחם.mp4
 

דרומאי

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
הודעה שקיבלתי במייל - שיפצתיה מעט והוספתי הסתייגויות
מצו"ב סרטון שמראה לכם מהו מקום קדוש ומה באמת הערבים עושים בהר הבית (שימו לב זה כבר לא הר הבית אלא עזרה ויותר מכך)

דעו - הר הבית קדוש ליהודים בלבד כשהמוסלמים אומרים שזה קדוש להם הם מתפוצצים מצחוק !!!
העיקר ליהודים העולים (רח"ל, אך ברצוני להראות את היחס אלינו מול היחס אליהם) אסור אפי' להתפלל בהר כי "זה פוגע ברגשות המוסלמים שזה מקום קדוש בשבילם"



משום והייתם נקיים - כמובן אגלה דעתי שאסור לעלות והרי"ז איסור חמור שכל גדולי הדור זצ"ל ושליט"א חתמו עליו והמעפילים להר עליהם נאמר "כִּ֣י תָבֹ֔אוּ לֵֽרָא֖וֹת פָּנָ֑י מִֽי־בִקֵּ֥שׁ זֹ֛את מִיֶּדְכֶ֖ם רְמֹ֥ס חֲצֵרָֽי׃"

אין ברצוני להראות אלא החילול ה' הגדול שיש במצב הקיים שבני הגבירה בחוץ ונאסר עליהם אפי' להתפלל במקום הקודש ובני השפחה בפנים "שָׂחֲק֖וּ עַ֥ל מִשְׁבַּתֶּֽהָ"

ברור שהמצב האידיאלי לדעתי שיהיו שומרים בכניסה להר ולא יתנו ליהודים להיכנס וכ"ש לגויים (או שמא לגויים יתנו עד מקום החיל - ובלבד שישמרו על קדושת המקום וצ"ע)
ה' ירחם.mp4
החכם נא אותנו מה רואים בוידאו, לאלה שאין ברצונם שתהיה להם אפשרות לפתוח וידאו.
 
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
אברהם העברי אמר:
הודעה שקיבלתי במייל - שיפצתיה מעט והוספתי הסתייגויות
מצו"ב סרטון שמראה לכם מהו מקום קדוש ומה באמת הערבים עושים בהר הבית (שימו לב זה כבר לא הר הבית אלא עזרה ויותר מכך)

דעו - הר הבית קדוש ליהודים בלבד כשהמוסלמים אומרים שזה קדוש להם הם מתפוצצים מצחוק !!!
העיקר ליהודים העולים (רח"ל, אך ברצוני להראות את היחס אלינו מול היחס אליהם) אסור אפי' להתפלל בהר כי "זה פוגע ברגשות המוסלמים שזה מקום קדוש בשבילם"



משום והייתם נקיים - כמובן אגלה דעתי שאסור לעלות והרי"ז איסור חמור שכל גדולי הדור זצ"ל ושליט"א חתמו עליו והמעפילים להר עליהם נאמר "כִּ֣י תָבֹ֔אוּ לֵֽרָא֖וֹת פָּנָ֑י מִֽי־בִקֵּ֥שׁ זֹ֛את מִיֶּדְכֶ֖ם רְמֹ֥ס חֲצֵרָֽי׃"

אין ברצוני להראות אלא החילול ה' הגדול שיש במצב הקיים שבני הגבירה בחוץ ונאסר עליהם אפי' להתפלל במקום הקודש ובני השפחה בפנים "שָׂחֲק֖וּ עַ֥ל מִשְׁבַּתֶּֽהָ"

ברור שהמצב האידיאלי לדעתי שיהיו שומרים בכניסה להר ולא יתנו ליהודים להיכנס וכ"ש לגויים (או שמא לגויים יתנו עד מקום החיל - ובלבד שישמרו על קדושת המקום וצ"ע)
ה' ירחם.mp4
החכם נא אותנו מה רואים בוידאו, לאלה שאין ברצונם שתהיה להם אפשרות לפתוח וידאו.
רואים שם ערבים בועטים בכדור בבית המקדש.

 
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
הודעה שקיבלתי במייל - שיפצתיה מעט והוספתי הסתייגויות
מצו"ב סרטון שמראה לכם מהו מקום קדוש ומה באמת הערבים עושים בהר הבית (שימו לב זה כבר לא הר הבית אלא עזרה ויותר מכך)

דעו - הר הבית קדוש ליהודים בלבד כשהמוסלמים אומרים שזה קדוש להם הם מתפוצצים מצחוק !!!
העיקר ליהודים העולים (רח"ל, אך ברצוני להראות את היחס אלינו מול היחס אליהם) אסור אפי' להתפלל בהר כי "זה פוגע ברגשות המוסלמים שזה מקום קדוש בשבילם"



משום והייתם נקיים - כמובן אגלה דעתי שאסור לעלות והרי"ז איסור חמור שכל גדולי הדור זצ"ל ושליט"א חתמו עליו והמעפילים להר עליהם נאמר "כִּ֣י תָבֹ֔אוּ לֵֽרָא֖וֹת פָּנָ֑י מִֽי־בִקֵּ֥שׁ זֹ֛את מִיֶּדְכֶ֖ם רְמֹ֥ס חֲצֵרָֽי׃"

אין ברצוני להראות אלא החילול ה' הגדול שיש במצב הקיים שבני הגבירה בחוץ ונאסר עליהם אפי' להתפלל במקום הקודש ובני השפחה בפנים "שָׂחֲק֖וּ עַ֥ל מִשְׁבַּתֶּֽהָ"

ברור שהמצב האידיאלי לדעתי שיהיו שומרים בכניסה להר ולא יתנו ליהודים להיכנס וכ"ש לגויים (או שמא לגויים יתנו עד מקום החיל - ובלבד שישמרו על קדושת המקום וצ"ע)
ה' ירחם.mp4
(אתה מערבב פוליטיקה עם רגשות קדושה).
זה שהם אומרים לנו אל תפגעו ברגשותינו וכו' זה פוליטיקה, וזה לא מעניין אותנו ומה גם שאל תביא ראיה מכמה פרחחים ערבים.
רגשות קדושה, מה יש לומר חכמים בוכים ורבי עקיבא משחק.
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
אל תביא ראיה מכמה פרחחים ערבים.
אם ח"ו היית רואה "כמה פרחחים ערבים" משחקים כדור-רגל בתוך היכל בית המקדש ח"ו, היית גם אומר כך?
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
פותח הנושא
כמעיין המתגבר אמר:
רואים שם ערבים בועטים בכדור בבית המקדש.
לא בבית המקדש אלא על מקום המקדש (לכיוון כיפת הזהב ובכמה פעמים אף פוגעים),
בכיתי כמה דקות כשראיתי את זה והרגשתי שאני חייב לפרסם.
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
פותח הנושא
כמה פרחחים ערביים ?
זה לעיני כולם שם ועוד עלה לרשת על ידי הנערים עצמם (בדומה למה שנפוץ עכשיו שמסריטים עצמם מכים יהודים רח"ל להתגאות בזה)
נסה לתאר לעצמך ילד יהודי שיבעט בכדור על ארון קודש לעיני העומדים שם....
אם אין בידינו למחות לפחות מחובתנו לבכות.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
רגשות קדושה, מה יש לומר חכמים בוכים ורבי עקיבא משחק.
רבי עקיבא משחק היינו בגלל קיום הנבואה, אבל לא כמשחק שבזמן הזה שלא חלי ולא מרגיש ל"ע.
שועלים הלכו זה מסמל ביזיון, ואף אנו נאמר שככל שהביזיון יותר גדול כך הגאולה קרובה וכדברי רבי עקיבא.
 
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
פותח הנושא
רבי עקיבא שחק כשראה נבואתו של אוריה וידע שתתקיים גם של זכריה
ואני בוכה כשאני רואה שמתקיימת נבואתו של זכריה ועדיין נבואתו של אוריה חיה ו"בועטת".
אוי מה היה לנו
חזרנו לארצנו ולעירנו ועדיין מקום המקדש שועלים הילכו בו
לבכות לבכות ולבכות
חוֹמַ֣ת בַּת־צִ֠יּ֠וֹן הוֹרִ֨ידִי כַנַּ֤חַל דִּמְעָה֙ יוֹמָ֣ם וָלַ֔יְלָה אַֽל־תִּתְּנִ֤י פוּגַת֙ לָ֔ךְ אַל־תִּדֹּ֖ם בַּת־עֵינֵֽךְ: ק֣וּמִי ׀ רֹ֣נִּי בליל בַלַּ֗יְלָה לְרֹאשׁ֙ אַשְׁמֻר֔וֹת שִׁפְכִ֤י כַמַּ֙יִם֙ לִבֵּ֔ךְ נֹ֖כַח פְּנֵ֣י אֲדֹנָ֑י.
 

דרומאי

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
רבי עקיבא שחק כשראה נבואתו של אוריה וידע שתתקיים גם של זכריה
ואני בוכה כשאני רואה שמתקיימת נבואתו של זכריה ועדיין נבואתו של אוריה חיה ו"בועטת".
אוי מה היה לנו
חזרנו לארצנו ולעירנו ועדיין מקום המקדש שועלים הילכו בו
לבכות לבכות ולבכות
חוֹמַ֣ת בַּת־צִ֠יּ֠וֹן הוֹרִ֨ידִי כַנַּ֤חַל דִּמְעָה֙ יוֹמָ֣ם וָלַ֔יְלָה אַֽל־תִּתְּנִ֤י פוּגַת֙ לָ֔ךְ אַל־תִּדֹּ֖ם בַּת־עֵינֵֽךְ: ק֣וּמִי ׀ רֹ֣נִּי בליל בַלַּ֗יְלָה לְרֹאשׁ֙ אַשְׁמֻר֔וֹת שִׁפְכִ֤י כַמַּ֙יִם֙ לִבֵּ֔ךְ נֹ֖כַח פְּנֵ֣י אֲדֹנָ֑י.
ועוד, אין כאן מקום לשחוק, שאדרבה אצלנו השחוק הוא מצד דלא חלי ולא מרגיש, והוא היפך ר' עקיבא ממש.
 
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
רבי עקיבא שחק כשראה נבואתו של אוריה וידע שתתקיים גם של זכריה
ואני בוכה כשאני רואה שמתקיימת נבואתו של זכריה ועדיין נבואתו של אוריה חיה ו"בועטת".
אוי מה היה לנו
חזרנו לארצנו ולעירנו ועדיין מקום המקדש שועלים הילכו בו
לבכות לבכות ולבכות
חוֹמַ֣ת בַּת־צִ֠יּ֠וֹן הוֹרִ֨ידִי כַנַּ֤חַל דִּמְעָה֙ יוֹמָ֣ם וָלַ֔יְלָה אַֽל־תִּתְּנִ֤י פוּגַת֙ לָ֔ךְ אַל־תִּדֹּ֖ם בַּת־עֵינֵֽךְ: ק֣וּמִי ׀ רֹ֣נִּי בליל בַלַּ֗יְלָה לְרֹאשׁ֙ אַשְׁמֻר֔וֹת שִׁפְכִ֤י כַמַּ֙יִם֙ לִבֵּ֔ךְ נֹ֖כַח פְּנֵ֣י אֲדֹנָ֑י.
לא התקיימה רק תחילת הנבואה...

{ד} כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת עֹד יֵשְׁבוּ זְקֵנִים וּזְקֵנוֹת בִּרְחֹבוֹת יְרוּשָׁלִָם וְאִישׁ מִשְׁעַנְתּוֹ בְּיָדוֹ מֵרֹב יָמִים: {ה} וּרְחֹבוֹת הָעִיר יִמָּלְאוּ יְלָדִים וִילָדוֹת מְשַׂחֲקִים בִּרְחֹבֹתֶיהָ: (ס) {ו} כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת כִּי יִפָּלֵא בְּעֵינֵי שְׁאֵרִית הָעָם הַזֶּה בַּיָּמִים הָהֵם גַּם בְּעֵינַי יִפָּלֵא נְאֻם ה' צְבָאוֹת: (פ) {ז} כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת הִנְנִי מוֹשִׁיעַ אֶת עַמִּי מֵאֶרֶץ מִזְרָח וּמֵאֶרֶץ מְבוֹא הַשָּׁמֶשׁ: {ח} וְהֵבֵאתִי אֹתָם וְשָׁכְנוּ בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלִָם וְהָיוּ לִי לְעָם וַאֲנִי אֶהְיֶה לָהֶם לֵאלֹהִים בֶּאֱמֶת וּבִצְדָקָה: (ס) {ט} כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת תֶּחֱזַקְנָה יְדֵיכֶם הַשֹּׁמְעִים בַּיָּמִים הָאֵלֶּה אֵת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה מִפִּי הַנְּבִיאִים אֲשֶׁר בְּיוֹם יֻסַּד בֵּית ה' צְבָאוֹת הַהֵיכָל לְהִבָּנוֹת: {י} כִּי לִפְנֵי הַיָּמִים הָהֵם שְׂכַר הָאָדָם לֹא נִהְיָה וּשְׂכַר הַבְּהֵמָה אֵינֶנָּה וְלַיּוֹצֵא וְלַבָּא אֵין שָׁלוֹם מִן הַצָּר וַאֲשַׁלַּח אֶת כָּל הָאָדָם אִישׁ בְּרֵעֵהוּ: {יא} וְעַתָּה לֹא כַיָּמִים הָרִאשֹׁנִים אֲנִי לִשְׁאֵרִית הָעָם הַזֶּה נְאֻם ה' צְבָאוֹת: {יב} כִּי זֶרַע הַשָּׁלוֹם הַגֶּפֶן תִּתֵּן פִּרְיָהּ וְהָאָרֶץ תִּתֵּן אֶת יְבוּלָהּ וְהַשָּׁמַיִם יִתְּנוּ טַלָּם וְהִנְחַלְתִּי אֶת שְׁאֵרִית הָעָם הַזֶּה אֶת כָּל אֵלֶּה: {יג} וְהָיָה כַּאֲשֶׁר הֱיִיתֶם קְלָלָה בַּגּוֹיִם בֵּית יְהוּדָה וּבֵית יִשְׂרָאֵל כֵּן אוֹשִׁיעַ אֶתְכֶם וִהְיִיתֶם בְּרָכָה אַל תִּירָאוּ תֶּחֱזַקְנָה יְדֵיכֶם: (ס) {יד} כִּי כֹה אָמַר ה' צְבָאוֹת כַּאֲשֶׁר זָמַמְתִּי לְהָרַע לָכֶם בְּהַקְצִיף אֲבֹתֵיכֶם אֹתִי אָמַר ה' צְבָאוֹת וְלֹא נִחָמְתִּי: {טו} כֵּן שַׁבְתִּי זָמַמְתִּי בַּיָּמִים הָאֵלֶּה לְהֵיטִיב אֶת יְרוּשָׁלִַם וְאֶת בֵּית יְהוּדָה אַל תִּירָאוּ: {טז} אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר תַּעֲשׂוּ דַּבְּרוּ אֱמֶת אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ אֱמֶת וּמִשְׁפַּט שָׁלוֹם שִׁפְטוּ בְּשַׁעֲרֵיכֶם: {יז} וְאִישׁ אֶת רָעַת רֵעֵהוּ אַל תַּחְשְׁבוּ בִּלְבַבְכֶם וּשְׁבֻעַת שֶׁקֶר אַל תֶּאֱהָבוּ כִּי אֶת כָּל אֵלֶּה אֲשֶׁר שָׂנֵאתִי נְאֻם ה': (ס) {יח} וַיְהִי דְּבַר ה' צְבָאוֹת אֵלַי לֵאמֹר: {יט} כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת צוֹם הָרְבִיעִי וְצוֹם הַחֲמִישִׁי וְצוֹם הַשְּׁבִיעִי וְצוֹם הָעֲשִׂירִי יִהְיֶה לְבֵית יְהוּדָה לְשָׂשׂוֹן וּלְשִׂמְחָה וּלְמֹעֲדִים טוֹבִים וְהָאֱמֶת וְהַשָּׁלוֹם אֱהָבוּ: (פ) {כ} כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת עֹד אֲשֶׁר יָבֹאוּ עַמִּים וְיֹשְׁבֵי עָרִים רַבּוֹת: {כא} וְהָלְכוּ יֹשְׁבֵי אַחַת אֶל אַחַת לֵאמֹר נֵלְכָה הָלוֹךְ לְחַלּוֹת אֶת פְּנֵי ה' וּלְבַקֵּשׁ אֶת ה' צְבָאוֹת אֵלְכָה גַּם אָנִי: {כב} וּבָאוּ עַמִּים רַבִּים וְגוֹיִם עֲצוּמִים לְבַקֵּשׁ אֶת ה' צְבָאוֹת בִּירוּשָׁלִָם וּלְחַלּוֹת אֶת פְּנֵי ה': (ס) {כג} כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת בַּיָּמִים הָהֵמָּה אֲשֶׁר יַחֲזִיקוּ עֲשָׂרָה אֲנָשִׁים מִכֹּל לְשֹׁנוֹת הַגּוֹיִם וְהֶחֱזִיקוּ בִּכְנַף אִישׁ יְהוּדִי לֵאמֹר נֵלְכָה עִמָּכֶם כִּי שָׁמַעְנוּ אֱלֹהִים עִמָּכֶם: (ס)
 

מבשן אשיב

משתמש ותיק
מענין לענין
זוהר חדש פרשת ויצא
רַבִּי זֵירָא עָאל קַמֵּי רַבִּי אֶלְעָזָר בֶּן עֲרָךְ, אַשְׁכְּחֵיהּ דְּהֲוָה יָתִיב, וְעֵינוֹי נָבְעִין מַיָּא, וַהֲוָה מַרְחֵישׁ בְּשִׂפְוָותֵיהּ וּבָכֵי, חָזַר לַאֲחוֹרוֹי רַבִּי זֵירָא. אֲמַר לְשַׁמָּשֵׁיהּ, מַאי הַאי דְּיָתֵיב מַר וּבָכֵי, אֲמַר תְּרֵי זִמְנֵי עַיְילִינָא לְקָרְבָא גַבּוֹי, וְלָא יָכֵילְנָא. עַד דַּהֲווֹ יָתְבֵי, חָמוֹן לֵיהּ דְּעָאל לְאִדְּרֵיהּ, עַד דְּנָחַת, הֲוָה קָלֵיהּ אָזֵיל בְּבֵיתָא וּבָכֵי.
כחשְׁמַע דְּהֲוָה אֲמַר, אַבְנָא אַבְנָא, אַבְנָא קַדִּישָׁא (הכוונה על אבן שתיה) עִילָּאָה עַל כָּל עָלְמָא, בִּקְדוּשָּׁתָא דְּמָארָךְ, זְמִינֵי בְּנֵי עֲמָמַיָא לְאִתְזַלְזְלָא בָּךְ, וּלְאוֹתָבָא גּוֹלְמֵי מְסָאֲבִין עֲלָךְ, לְסָאֲבָא אַתְרָךְ קַדִּישָׁא, וְכָל מְסָאֲבִין יִקְרְבוּן בָּךְ, וַוי לְעָלְמָא בְּהַהוּא זִמְנָא.
ובפי' מתוק מדבש הביא בשם מהר''ם חגיז שקנן על שבימיו נתקיימה נבואת ראב''ע עיי''ש
עכ''פ מדבריו לכאו' משמע שיש כאן צער אמיתי על חילול הקודש ולא רק רגשות לאומיים
שוב חשבתי שאי''ז ראיה כיון שחיוב מוטל עלינו להוציא טומאה ממקום המקדש כשם ששרץ הנמצא במקדש וכו'
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
פותח הנושא
איסתרא בליגנא אמר:
מסתמא יותר חילול הקודש הוא כשיהודים עולים לשם, ישמעאלים הרי הם כשועלים הילכו בו אך יהודים מחללים את המקום וחייבים כרת זה ודאי הרבה יותר חמור
וכן כתבתי להדיא
אברהם העברי אמר:
ברור שהמצב האידיאלי לדעתי שיהיו שומרים בכניסה להר ולא יתנו ליהודים להיכנס וכ"ש לגויים (או שמא לגויים יתנו עד מקום החיל - ובלבד שישמרו על קדושת המקום וצ"ע)
אמנם כ"ז חילול הקודש אבל חילול ה' בפשטות בכניסת הגויים ושלטונם יותר חמור.
 

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
מבט אחר:
רבי שלומקה מזוויעהל אמר למי שסיפר בדיוק סיפור כזה ממש - "זה לא כבוד השכינה שאנשים ידעו את הבזיון שלה".

ואמנם לספר למי שיבכה זה משהו אחר ככתוב "על זה היה דווה ליבנו... שועלים הלכו בו".

נ. ב. והיו עיני וליבי שם כ-ל הימים.
ואחז"ל הרוקק בהר הבית בזמן הזה כאילו רוקק בבת עינו וכו', כי השכינה שם ברגעים אלו, ולכן מתפללים לשם כעת (ולא לכותל...)
ושמעתי על ראש ישיבה חשוב בדורנו שעלה עם תלמידים לאיזשהו קבר בהר הזיתים, ולפתע הוא ממש התפרץ בזעקות שבר ומחאה נסערת כששמע איך תלמידו מבקש מחבירו לצלמו על רקע הנוף של הר הבית.
 

איש הישראלי

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
איסתרא בליגנא אמר:
מסתמא יותר חילול הקודש הוא כשיהודים עולים לשם, ישמעאלים הרי הם כשועלים הילכו בו אך יהודים מחללים את המקום וחייבים כרת זה ודאי הרבה יותר חמור
וכן כתבתי להדיא
אברהם העברי אמר:
ברור שהמצב האידיאלי לדעתי שיהיו שומרים בכניסה להר ולא יתנו ליהודים להיכנס וכ"ש לגויים (או שמא לגויים יתנו עד מקום החיל - ובלבד שישמרו על קדושת המקום וצ"ע)
אמנם כ"ז חילול הקודש אבל חילול ה' בפשטות בכניסת הגויים ושלטונם יותר חמור.
ושמא קיבלו את הכח לעשות זאת ע"י אלו העולים באיסור
בחינת קמחא טחינא טחנת?
 
 

HaimL

משתמש ותיק
איסתרא בליגנא אמר:
מסתמא יותר חילול הקודש הוא כשיהודים עולים לשם, ישמעאלים הרי הם כשועלים הילכו בו אך יהודים מחללים את המקום וחייבים כרת זה ודאי הרבה יותר חמור
כן, לא הבנתי בדיוק איך גויים יכולים לחלל את הקודש. לאו כמאן דליתנהו דמי?

יתר על כן, מה עדיף, גויים שמשתחווים לקב"ה במקום הקודש, ובונים עליו כיפות לכבוד שמיים, או כמה פרחחי ישמעאלים, שמגלים כלפי שמיא שאין להם חלק במקום
 

חוזר ומגיד

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
הודעה שקיבלתי במייל - שיפצתיה מעט והוספתי הסתייגויות
מצו"ב סרטון שמראה לכם מהו מקום קדוש ומה באמת הערבים עושים בהר הבית (שימו לב זה כבר לא הר הבית אלא עזרה ויותר מכך)

דעו - הר הבית קדוש ליהודים בלבד כשהמוסלמים אומרים שזה קדוש להם הם מתפוצצים מצחוק !!!
העיקר ליהודים העולים (רח"ל, אך ברצוני להראות את היחס אלינו מול היחס אליהם) אסור אפי' להתפלל בהר כי "זה פוגע ברגשות המוסלמים שזה מקום קדוש בשבילם"



משום והייתם נקיים - כמובן אגלה דעתי שאסור לעלות והרי"ז איסור חמור שכל גדולי הדור זצ"ל ושליט"א חתמו עליו והמעפילים להר עליהם נאמר "כִּ֣י תָבֹ֔אוּ לֵֽרָא֖וֹת פָּנָ֑י מִֽי־בִקֵּ֥שׁ זֹ֛את מִיֶּדְכֶ֖ם רְמֹ֥ס חֲצֵרָֽי׃"

אין ברצוני להראות אלא החילול ה' הגדול שיש במצב הקיים שבני הגבירה בחוץ ונאסר עליהם אפי' להתפלל במקום הקודש ובני השפחה בפנים "שָׂחֲק֖וּ עַ֥ל מִשְׁבַּתֶּֽהָ"

ברור שהמצב האידיאלי לדעתי שיהיו שומרים בכניסה להר ולא יתנו ליהודים להיכנס וכ"ש לגויים (או שמא לגויים יתנו עד מקום החיל - ובלבד שישמרו על קדושת המקום וצ"ע)
ה' ירחם.mp4

לו היה איזה שהוא סרטון ובו איזה שבאב מבזה את אבא שלך גם היית מפיץ???
 

מבשן אשיב

משתמש ותיק
מגילה פ''ג מ''ג
עָלוּ בּוֹ עֲשָׂבִים, לֹא יִתְלוֹשׁ, מִפְּנֵי עָגְמַת נֶפֶשׁ
פי' הרע''ב
שיזכרו ימי בנינו ויתנו לב לבנותו אם יוכלו, או יבקשו עליו רחמים שיחזור
 

איסתרא בליגנא

משתמש ותיק
איש הישראלי אמר:
אברהם העברי אמר:
איסתרא בליגנא אמר:
מסתמא יותר חילול הקודש הוא כשיהודים עולים לשם, ישמעאלים הרי הם כשועלים הילכו בו אך יהודים מחללים את המקום וחייבים כרת זה ודאי הרבה יותר חמור
וכן כתבתי להדיא
אברהם העברי אמר:
ברור שהמצב האידיאלי לדעתי שיהיו שומרים בכניסה להר ולא יתנו ליהודים להיכנס וכ"ש לגויים (או שמא לגויים יתנו עד מקום החיל - ובלבד שישמרו על קדושת המקום וצ"ע)
אמנם כ"ז חילול הקודש אבל חילול ה' בפשטות בכניסת הגויים ושלטונם יותר חמור.
ושמא קיבלו את הכח לעשות זאת ע"י אלו העולים באיסור
בחינת קמחא טחינא טחנת?
אין חילול ה' בשלטון הגויים על  ההר יתכן ואם ישראל היתה שולטת שם זה היה חילול ה' גדול יותר כי עדיין אלא רק גויים אך אם יהודים עושים זאת היה חמור הרבה יותר וזה פשוט, בענין "קמחא טחינא" וכו' עיין בנפש החיים שכתב דאכן את החורבן וסילוק השכינה עשו ישראל בחטאיהם וטיטוס היה בבחינת קמחא טחינא הרי שהכל תלוי בנו הכאב צריך שיהא על דרגתנו שבגללה החורבן עדיין קיים, הרגשות על הערבים המשחקים בכדור יש בהם עירוב רגשות לאומיים "פגיעה במלכות ישראל" שאין לה מקום בהשקפת התורה, ונראה לי שאדרבה זה מוכיח כמה המקום "מקודש" להם בכותל לא היינו רואים כאלו דברים כנראה גם להם עצמם אין כל הערכה למקום הם יודעים את האמת שכל הקשר שלהם למקום הינו המצאה ותו לא מידי
 
 

מבשן אשיב

משתמש ותיק
ובכן אמר:
אני מקנא בך על הלב הער והמרגיש.
בהמשך דברי ראב''ע בז''ח שהבאתי לעיל כתוב
וְעַל דָּא בָּכִינָא, דַּחֲזֵינָא דְּעַל הַאי אַבְנָא, זְמִינִין לְשַׁוָּאָה סוֹאֲבַת עַמְמַיָא, וּפִגְרֵי מֵיתַיָיא. מַאן לָא יִבְכֵּי,.....
 

חיפאי

משתמש רגיל
huo yuc יום טוב אמר:
חוזר ומגיד אמר:
לו היה איזה שהוא סרטון ובו איזה שבאב מבזה את אבא שלך גם היית מפיץ???
הייתי מראה לאחים שלי
כדי שישתתפו בצערו

משום מה אני לא מצליח להאמין למה שאתה כותב פה..
 

שמואל קאופמן

משתמש רגיל
שאלו פעם אחת רב - בדידי הווה עובדא - היכן צריך לעשות קריעה כאשר רואים את בית המקדש חרב. ענה הרב: כאשר הוא מגיע למרכז ירושלים של היום - אפשר כבר לעשות קריעה. דהיינו ב"כיכר ציון" בו מרוכזים חלק ניכר מבתי המרזח והמקומות בהם מתרכזים אנשים ונשים בערבוביה בלבוש והתנהגות פרוצים - אפשר כבר לעשות קריעה על חורבן ירושלים.

כותב "נפש החיים" על טיטוס שהשריץ במקום קודש הקודשים - שמעשיו לא עשו רושם בשמים. מה שעושה רושם הם מעשים נלוזים של יהודים, לא של גויים.

דומני שהמתלוננים כאן על מעשי הערבים בהר הבית - מבדילים בין ערבים ליהודים של ימינו. אם כן - מה להם כי ילינו על הגויים הנמצאים בהר הבית. שידאגו קודם בגין היהודים המתנהגים בפריצות בירושלים. הם מזיקים לנו הרבה יותר מן הערבים. אא"כ מישהו חולק על "נפש החיים".

ובעיקר שילינו על יהודים חובשי כיפות סרוגות המבלים זמנם בריש גלי במקומות זימה אלו. הם מזיקים לעם ישראל עוד יותר מן החילונים שלא מתיימרים להיות מאמינים בדת היהודית.
 
חלק עליון תַחתִית