מי היה מסיים ש"ס בפחות משבועיים בקביעות?

טוב וחסד

משתמש רגיל
על גאון הגאונים, שר התורה, אחד ויחיד בדורו המפורסם לשם ולתהילה בכל העולם כולו, הלו הוא אדוננו רבינו הגדול והק' הרוגוצ'ובר זצוק"ל מסופר:
כי בהיותו צעיר לימים סמוך על שולחן חותנו, שאלו את הגאון מהו סדר הלימוד שלו, והשיב על כך: "אני לומד כשמונה עשרה שעות ביממה, ושמונה עשרה דפי גמרא בשעה...".

האם ידוע על עוד גדולים שהלכו בדרך זו?
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
ישנה דרך נוספת וכמו הידוע על החזו"א שהיה לומד בשמונה עשרה שעות: פעמים שמונה עשר דפי גמרא ופעמים שמונה עשר שורות. הסיפור המקורי אאל"ט הוא ביום אחד ארבעים דף ובארבעים יום דף אחד וכו'.
נ.ב קלוש עד אפסי הסיפור הנ"ל. 324 דפים ביממה בצורה עקבית ולחבר ספר עיוני ועמוק כמו צפנת פענח? מה מקור הסיפור או המספר.
 

טוב וחסד

משתמש רגיל
פותח הנושא
הפקדתי שומרים אמר:
ישנה דרך נוספת וכמו הידוע על החזו"א שהיה לומד בשמונה עשרה שעות: פעמים שמונה עשר דפי גמרא ופעמים שמונה עשר שורות. הסיפור המקורי אאל"ט הוא ביום אחד ארבעים דף ובארבעים יום דף אחד וכו'.
נ.ב קלוש עד אפסי הסיפור הנ"ל. 324 דפים ביממה בצורה עקבית ולחבר ספר עיוני ועמוק כמו צפנת פענח? מה מקור הסיפור או המספר.
מתוך ספר תולדות חייו של הרוגצ'ובר ע"י ר' יאיר בורוכוב
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
עדיין מוזר. מיהו או מהו המקור של המחבר הנ"ל.
לקח לו ללמוד כל עמוד במשך דקה וחמישים שניות 1:50 זה נראה לך רציני? זה פשוט זלזול ברוגוצובע'ר.
אם יש אמת בסיפור, אזי הוא התרחש בתקופה קצרה שבה הרוגוצובער עשה חזרה או משהו כזה, לא באופן קבוע, ודאי לא כשיטה.
 

טוב וחסד

משתמש רגיל
פותח הנושא
מצרף בזאת עדות אישית מהר"ר חיים זאב חאראש, מגיד-מישרים דק"ק ריגאממכריו:
גודל התמדתו אין לשער. ופעם אחת, זה יותר מעשרים ושבע שנה, בהיותי בדווינסק, אמרתי לו: כמדומה לי שלמדתם ש"ס מאה פעמים ואחת. והשיב לי בזה הלשון: מספר זה מילתא זוטרתא, אלא המספר הקטן אצלי הוא שלש מאות פעמים, וכמה מסכתות למדתי חמש מאות, שש, שבע, שמונה ותשע מאות פעמים. כי העניינים הקשים למד הרבה פעמים יותר. כן אמר לי הגאון הנ"ל זצ"ל בעצמו.
('שמחת חיים' חלק שני, ריגא תרצ"ט, עמ' 126-116).
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
הוא שאמרתי. לפי הגירסא הראשונה המפוקפקת, בחשבון פשוט יוצא 324 דף ביום כפול חלק משנות חייו של הרוגוצובער סך הכל שבע מליון דפים. ואילו לגירסה שסיים את הש"ס 300 פעם, סך הכל שבע מאות אלף, עשירית כמות הדפים מהגירסא הראשונה. בכדי ליישב את שני הגירסאות חייבים להניח שהגירסא הראשונה היא תקופה מסוימת של הרוגוצבער בצעירותו.
 

טוב וחסד

משתמש רגיל
פותח הנושא
הפקדתי שומרים אמר:
הוא שאמרתי. לפי הגירסא הראשונה המפוקפקת, בחשבון פשוט יוצא 324 דף ביום כפול חלק משנות חייו של הרוגוצובער סך הכל שבע מליון דפים. ואילו לגירסה שסיים את הש"ס 300 פעם, סך הכל שבע מאות אלף, עשירית כמות הדפים מהגירסא הראשונה. בכדי ליישב את שני הגירסאות חייבים להניח שהגירסא הראשונה היא תקופה מסוימת של הרוגוצבער בצעירותו.
יש לדייק "המספר הקטן אצלי הוא שלש מאות פעמים" - ויש שסיים "תשע מאות פעמים".
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
'המרגלא בפומיה' של רבינו האור שמח על הרוגוצובער מתוך ספר "רבינו מאיר שמחה הכהן".
נ.ב שים לב גם למש"כ בראש העמוד, כעין ביקורת במרומז על שיטת הרוגוצובער? מפליא.
עדות ר' מאיר שמחה על הרוגוצובער.png
 

בנציון

משתמש ותיק
הפקדתי שומרים אמר:
נ.ב קלוש עד אפסי הסיפור הנ"ל. 324 דפים ביממה בצורה עקבית ולחבר ספר עיוני ועמוק כמו צפנת פענח? מה מקור הסיפור או המספר.
מסתבר שכוונתו היתה שקורה כזה דבר, ולא שאכן הוא כל הזמן לומד בצורה כזו
 

מחשבות

משתמש ותיק
האם היה לאור שמח ביקורת על הרגוצ'ובר - ללא ספק כן
האם יש סיבה להאמין לסיפורו של ר מ. כשר - כמובן לא.
 
A

Anonymous

Guest
הפקדתי שומרים אמר:
עדיין מוזר. מיהו או מהו המקור של המחבר הנ"ל.
לקח לו ללמוד כל עמוד במשך דקה וחמישים שניות 1:50 זה נראה לך רציני? זה פשוט זלזול ברוגוצובע'ר.
אם יש אמת בסיפור, אזי הוא התרחש בתקופה קצרה שבה הרוגוצובער עשה חזרה או משהו כזה, לא באופן קבוע, ודאי לא כשיטה.
טעות
1.66666
 
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
מחשבות אמר:
האם היה לאור שמח ביקורת על הרגוצ'ובר - ללא ספק כן
האם יש סיבה להאמין לסיפורו של ר מ. כשר - כמובן לא.
ללא ספק כן. מסברא אתה אומר את זה הוא על פי סיפורים ואלו. 
כמובן שלא. כנראה כי הוחזק שקרן. במה 
 
 

מאן דהו

משתמש ותיק
זקן ויושב בישיבה אמר:
הפקדתי שומרים אמר:
עדיין מוזר. מיהו או מהו המקור של המחבר הנ"ל.
לקח לו ללמוד כל עמוד במשך דקה וחמישים שניות 1:50 זה נראה לך רציני? זה פשוט זלזול ברוגוצובע'ר.
אם יש אמת בסיפור, אזי הוא התרחש בתקופה קצרה שבה הרוגוצובער עשה חזרה או משהו כזה, לא באופן קבוע, ודאי לא כשיטה.
טעות
1.66666
 

טעות
1.66667

כמה זה בהמרה לשניות?
 

מחשבות

משתמש ותיק
על ביקורת האו"ש על הרוגוצ'ובר ודברי רמ"מ כשר בעניין.
כתבתי שללא ספק היה ביקורת של האו"ש על הרגוצ'ובי
אך סיפורי רמ"מ כשר בעניין לא בהכרח אמינות.
ביקורת האו"ש ידועה בחלקה,וידוע לי עוד, אך ספק אם יש עניין
לעלות שוב בימינו ויכוחי שיטות בין גדו"י בעבר.
לגבי רמ"כ כדאי שתברר בעצמך מה הוחזק
הנושא ידוע לכל מי שמכיר קצת את האיש.
 

מאן דהו

משתמש ותיק
מחשבות אמר:
על ביקורת האו"ש על הרוגוצ'ובר ודברי רמ"מ כשר בעניין.
כתבתי שללא ספק היה ביקורת של האו"ש על הרגוצ'ובי
אך סיפורי רמ"מ כשר בעניין לא בהכרח אמינות.
ביקורת האו"ש ידועה בחלקה,וידוע לי עוד, אך ספק אם יש עניין
לעלות שוב בימינו ויכוחי שיטות בין גדו"י בעבר.
לגבי רמ"כ כדאי שתברר בעצמך מה הוחזק
הנושא ידוע לכל מי שמכיר קצת את האיש.

אפשר מקור?
 

מחשבות

משתמש ותיק
אתן לך מקור אחד, ספר שימושה של תורה בשם האבי עזרי
כמו שאמרתי אני יודע עוד בעניין, אך מדובר בוויכוח בין גדולי עולם
בנושאים ובשיטות שונות שאין בהם רלוונטיות להיום.
 

מאן דהו

משתמש ותיק
מחשבות אמר:
אתן לך מקור אחד, ספר שימושה של תורה בשם האבי עזרי
כמו שאמרתי אני יודע עוד בעניין, אך מדובר בוויכוח בין גדולי עולם
בנושאים ובשיטות שונות שאין בהם רלוונטיות להיום.

התואיל לציין מקום מדויק
 

מחשבות

משתמש ותיק
לא מוצא את המקום
יתכן וטעיתי והמקור הוא אחר
אך זה ודאי אצלי מה שכתבתי
אם כי האו"ש העריך אותו מאוד
על גדולתו העצומה וידענותו המופלגת.
 

טוב וחסד

משתמש רגיל
פותח הנושא
מחשבות אמר:
אתן לך מקור אחד, ספר שימושה של תורה בשם האבי עזרי
כמו שאמרתי אני יודע עוד בעניין, אך מדובר בוויכוח בין גדולי עולם
בנושאים ובשיטות שונות שאין בהם רלוונטיות להיום.
למה למנוע טוב מאנשים הצמאים למשנתו ואורחות חייו של הגאון הרוגוטשובר? מקור אחד - מה עם עוד רבע מקור?
 
 

יהודה1

משתמש ותיק
מה שידוע לי בעניין, הוא שהרוגאצ'ובר היה יחיד בהרבה דברים משום שלא כל מוחא סביל ללמוד כמותו, והיה לו כח כמו של אדם בדורות קודמים לו. לגבי לחלוק עליהם.
מי שיחליט שכמו שהוא חלק על הרמ"א (למשל) כך יכול כל אחד, אינו הולך בדרכו אלא טועה.
 
הפקדתי שומרים אמר:
'המרגלא בפומיה' של רבינו האור שמח על הרוגוצובער מתוך ספר "רבינו מאיר שמחה הכהן".
נ.ב שים לב גם למש"כ בראש העמוד, כעין ביקורת במרומז על שיטת הרוגוצובער? מפליא.
עדות ר' מאיר שמחה על הרוגוצובער.png

דברים דומים אמרו בעל אבן האזל והרב קארול, רבו של כפר חסידים, על הראי"ה קוק, שבכל עניין שדיברו עימו היה נדמה שלמד את העניין באותו זמן.
 
מאן דהו אמר:
זקן ויושב בישיבה אמר:
הפקדתי שומרים אמר:
עדיין מוזר. מיהו או מהו המקור של המחבר הנ"ל.
לקח לו ללמוד כל עמוד במשך דקה וחמישים שניות 1:50 זה נראה לך רציני? זה פשוט זלזול ברוגוצובע'ר.
אם יש אמת בסיפור, אזי הוא התרחש בתקופה קצרה שבה הרוגוצובער עשה חזרה או משהו כזה, לא באופן קבוע, ודאי לא כשיטה.
טעות
1.66666

טעות
1.66667

כמה זה בהמרה לשניות?
דקה וארבעים שניות. דקה וחמישים שניות=2.8333333334
 
 
חלק עליון תַחתִית