בברכות לט, ב אמרו ר"ז הוה בצע אכולא שירותא. וכתב רש"י פרוסה גדולה שיהיה די לו לכל הסעודה בשבת.
וכן נפסק בשולחן ערוך רעד, ב: מצוה לבצוע בשבת פרוסה גדולה שתספיק לו לכל הסעודה.
וכמדו' שאין נוהגים כן, וצ"ע טעם הדבר. [ואכן ראה בראשונים שם שישנם שפי' באופ"א דברי הגמ' ראה רשב"א שם שהכוונה שבצע את כל הככרות, וכ"ד הגר"א. ובמאירי שם כתב שיבצע בציעה מהודרת אך לא לצורך כל הסעודה דמחזי כרעבתנותא, וראה ברי"ו שכתב שכוונת הגמ' להיתר ולא שכך צריך לנהוג, ואכמ"ל]. אכן השו"ע פסק לא כן, וכנ"ל, וצ"ע.
וכן נפסק בשולחן ערוך רעד, ב: מצוה לבצוע בשבת פרוסה גדולה שתספיק לו לכל הסעודה.
וכמדו' שאין נוהגים כן, וצ"ע טעם הדבר. [ואכן ראה בראשונים שם שישנם שפי' באופ"א דברי הגמ' ראה רשב"א שם שהכוונה שבצע את כל הככרות, וכ"ד הגר"א. ובמאירי שם כתב שיבצע בציעה מהודרת אך לא לצורך כל הסעודה דמחזי כרעבתנותא, וראה ברי"ו שכתב שכוונת הגמ' להיתר ולא שכך צריך לנהוג, ואכמ"ל]. אכן השו"ע פסק לא כן, וכנ"ל, וצ"ע.