כן.קנקן אמר:אפשר להגיע רק לחלק השני? (על התכלת)
אתה כותב טענה נכונה מאוד.הפקדתי שומרים אמר:ארכיאולוגיה זה לא משחק ילדים.
הפרדוקס בגוף חרדי שמתימר להבין בארכיאולגיה יתגלה כשאר ממצא כזה או אחר יסתור משהו מתורת משה, וכי מאן דהו מהם יעיז להורות על פי הממצאים. ודאי שלא. מכאן שהמשחק מכור מראש. החרדים שמתעניינים בזה, יגחכו, ואילו החילונים, לא יעיפו מבט. הדבר היחידי הטוב בזה אולי הפרנסה כתוצאה מהתעסקות בכעין זה, והפיכתו למכון אריכואלוגי יהודי וכו'...
נ.ב מי שלא נוח לו, שלא יבטל את דברי, בהאשמות של בטלנות וכדו'. יטען טענות הגיוניות אולי נקבל, כרגע לא השתכנענו אלא להיפך...
באמת מעניין.הפקדתי שומרים אמר:המחקרים, בענין כזית ואמה, פורסמו בעבר, ודעת רוב גדולי ישראל לשלול התיחסות אליהם בנוגע להלכה. אז מה חדש כאן?
הרמב"ן לא התיחס לממצאים ארכאולוגיים הנתונים לספקולציות והטיות. מה שהרמב"ן התיחס לדברים שהיו גלויים לכל ועל פי מסורת הזקנים שם.יעבץ אמר:לא למותר לציין לפחות פעמיים שהרמב"ן מסתייע בידע ריאלי כדי לפרש המקרא, בעניין כברת דרך לבוא אפרתה, ובזיהוי מטבע מחצית השקל.
אפשר לדעתי לפתוח אשכול שלם בנושא זה, השימוש בידע שכזה אצל רבותינו הראשונים והאחרונים.
עדיין לא הצלחתי להבין מה הבעיה, ו.. לבן תורה אמיתי... אפילו כדברי ההבל שלך שמדובר בפרנסה.הפקדתי שומרים אמר:ארכיאולוגיה זה לא משחק ילדים.
הפרדוקס בגוף חרדי שמתימר להבין בארכיאולגיה יתגלה כשאר ממצא כזה או אחר יסתור משהו מתורת משה, וכי מאן דהו מהם יעיז להורות על פי הממצאים. ודאי שלא. מכאן שהמשחק מכור מראש. החרדים שמתעניינים בזה, יגחכו, ואילו החילונים, לא יעיפו מבט. הדבר היחידי הטוב בזה אולי הפרנסה כתוצאה מהתעסקות בכעין זה, והפיכתו למכון אריכואלוגי יהודי וכו'...
נ.ב מי שלא נוח לו, שלא יבטל את דברי, בהאשמות של בטלנות וכדו'. יטען טענות הגיוניות אולי נקבל, כרגע לא השתכנענו אלא להיפך...
רב אחד אמר לי אישית כי הרב וואזנר בשיחתו עימו על עניין השיעורים צירף את העובדה כי הממצאים הארכאולוגיים מוכיחים כהגר"ח נאה.הפקדתי שומרים אמר:המחקרים, בענין כזית ואמה, פורסמו בעבר, ודעת רוב גדולי ישראל לשלול התיחסות אליהם בנוגע להלכה. אז מה חדש כאן?
יעבץ עם כל הכבוד למה להתחכם? למה להטות את מה שכתבו לך? למה להגחיך?יעבץ אמר:כמובן שאם המטבע הזה היה מוצג בכנס הבעל"ט, מיד היו טוענים על ספקולציות והטיות...
הכל שאלה של מי המציג ומהי עמדתך כלפיו.
בכל אופן גם היום יש ממצאים שהם בגדר דברים הגלויים לכל, ויש עדות על החזון איש שנכנס למערת בית שמאי ומדד את גודל הכוכים.
אל תיקח את הדברים אישית. נסינו סך הכל להבין איזה בשורה יש בכינוסים מעין אלה, והתוצאה מה שכתבנו..מעודכן לדורינו ודוק..יוסף בן יוסף אמר:עדיין לא הצלחתי להבין מה הבעיה, ו.. לבן תורה אמיתי... אפילו כדברי ההבל שלך שמדובר בפרנסה.הפקדתי שומרים אמר:ארכיאולוגיה זה לא משחק ילדים.
הפרדוקס בגוף חרדי שמתימר להבין בארכיאולגיה יתגלה כשאר ממצא כזה או אחר יסתור משהו מתורת משה, וכי מאן דהו מהם יעיז להורות על פי הממצאים. ודאי שלא. מכאן שהמשחק מכור מראש. החרדים שמתעניינים בזה, יגחכו, ואילו החילונים, לא יעיפו מבט. הדבר היחידי הטוב בזה אולי הפרנסה כתוצאה מהתעסקות בכעין זה, והפיכתו למכון אריכואלוגי יהודי וכו'...
נ.ב מי שלא נוח לו, שלא יבטל את דברי, בהאשמות של בטלנות וכדו'. יטען טענות הגיוניות אולי נקבל, כרגע לא השתכנענו אלא להיפך...
רב אחד...יוסף בן יוסף אמר:רב אחד אמר לי אישית כי הרב וואזנר בשיחתו עימו על עניין השיעורים צירף את העובדה כי הממצאים הארכאולוגיים מוכיחים כהגר"ח נאה.הפקדתי שומרים אמר:המחקרים, בענין כזית ואמה, פורסמו בעבר, ודעת רוב גדולי ישראל לשלול התיחסות אליהם בנוגע להלכה. אז מה חדש כאן?
אם נניח יתגלו ממצאים ברפואה הסותרים את התורה, בודאי שלא נתייחס לזה, אז בא ונפסיק ללכת לרופאים חוץ מפרנסה...הפקדתי שומרים אמר:אל תיקח את הדברים אישית. נסינו סך הכל להבין איזה בשורה יש בכינוסים מעין אלה, והתוצאה מה שכתבנו..מעודכן לדורינו ודוק..יוסף בן יוסף אמר:עדיין לא הצלחתי להבין מה הבעיה, ו.. לבן תורה אמיתי... אפילו כדברי ההבל שלך שמדובר בפרנסה.הפקדתי שומרים אמר:ארכיאולוגיה זה לא משחק ילדים.
הפרדוקס בגוף חרדי שמתימר להבין בארכיאולגיה יתגלה כשאר ממצא כזה או אחר יסתור משהו מתורת משה, וכי מאן דהו מהם יעיז להורות על פי הממצאים. ודאי שלא. מכאן שהמשחק מכור מראש. החרדים שמתעניינים בזה, יגחכו, ואילו החילונים, לא יעיפו מבט. הדבר היחידי הטוב בזה אולי הפרנסה כתוצאה מהתעסקות בכעין זה, והפיכתו למכון אריכואלוגי יהודי וכו'...
נ.ב מי שלא נוח לו, שלא יבטל את דברי, בהאשמות של בטלנות וכדו'. יטען טענות הגיוניות אולי נקבל, כרגע לא השתכנענו אלא להיפך...
להגיד את שמו? - מה זה יתן לך שם של רב עלום מבית שמש.הפקדתי שומרים אמר:רב אחד...יוסף בן יוסף אמר:רב אחד אמר לי אישית כי הרב וואזנר בשיחתו עימו על עניין השיעורים צירף את העובדה כי הממצאים הארכאולוגיים מוכיחים כהגר"ח נאה.הפקדתי שומרים אמר:המחקרים, בענין כזית ואמה, פורסמו בעבר, ודעת רוב גדולי ישראל לשלול התיחסות אליהם בנוגע להלכה. אז מה חדש כאן?
בדרך כלל שמועות שכאלה אין להם בסיס...
א. בספריו לא הזכיר.
ב. לא כתב להסתמך, אלא בצירוף, כמו שאפשר לצרף גם שיטה דחויה.
בבקשה נא לדייק. ר' יוסף בן יוסף....
למה להטות את מה שכתבתי?!הפקדתי שומרים אמר:יעבץ עם כל הכבוד למה להתחכם? למה להטות את מה שכתבו לך? למה להגחיך?יעבץ אמר:כמובן שאם המטבע הזה היה מוצג בכנס הבעל"ט, מיד היו טוענים על ספקולציות והטיות...
הכל שאלה של מי המציג ומהי עמדתך כלפיו.
בכל אופן גם היום יש ממצאים שהם בגדר דברים הגלויים לכל, ויש עדות על החזון איש שנכנס למערת בית שמאי ומדד את גודל הכוכים.
"כמובן שאם המטבע"...למה?
כתבת שהרמב"ן הסתמך על ממצאים ארכאולוגים. ועל זה ציטטנו בפניך את ד' הרמב"ן שהדברים היו בידי זקני הארץ.
יוסף בן יוסף אמר:רב אחד אמר לי אישית כי הרב וואזנר בשיחתו עימו על עניין השיעורים צירף את העובדה כי הממצאים הארכאולוגיים מוכיחים כהגר"ח נאה.
יוסף בן יוסף אמר:להגיד את שמו? - מה זה יתן לך שם של רב עלום מבית שמש.
בסדר, אז אתה מודה כי ניתן לצרף זאת??? - אם כן כבר ישנה תועלת מכינוס שכזה.
למה באמת להטות, ידע ריאלי למסורת?יעבץ אמר:למה להטות את מה שכתבתי?!
לא כתבתי שהסתמך על ארכאולוגיה, אלא על 'ידע ריאלי'. הכוונה לידע שלא מגיע מתוך המשניות והגמ' אלא על עובדות שהוא מקבל אותם מההתבוננות במציאות.
ואין הבדל בין ממצא מהאדמה לבין ממצא בידי הזקנים,, גם על הזקנים אפשר להקשות מפה ועד עכו, האם המסורת נכונה, האם המטבע מזויף, מהיכן המסורת בדיוק וכו' וכו'