למה זה תשאל לשמי
משתמש ותיק
בעקבות אשכול ה'כביכול', עלה בדעתי כי לעתים מוצאים לשונות ששגורים אצל מחברים מסויימים ואצל אחרים לא, ומקופיא לא ראיתי שפתחו אשכול על כך.
אציין כמה דוגמאות:
רב יוסף דאמר 'אי הכי' ודרכו לומר זאת בניחותא כמבואר בתוס' דקידושין.
דרך הרא"ש והטור להזכיר הדעה דס''ל כוותיה בסוף.
צורת הציון של הגר''א, שהועתקה להחזו''א ולתלמידיו. למשל: ב''ק כ''ו ב', כדאמרינן י''ז ב.
באבי - עזרי מציין כך: כמבואר בסוגיא דכ''ג ע''ב. וכמדומה שגם צורת ציון זו פחות מצוייה.
ראיתי פעם על מחבר מגדולי האחרונים (אולי שער המלך) שמציין 'בפ''ב' וכוונתו 'בפרק בתרא', ולכן היו מקרים שהשיגו עליו שלא נמצא כן בפרק שני, ואיתא בפרק בתרא.
אציין גם שהבא''ח נוהג לכתב פעמים רבות 'לא - יש' במקום 'אין'.
'מחותני' שכתב הש''ך בהיותו בן כ''ד שנה... ומוכח שהכוונה לחותן אחיו או כעי''ז. העירוני שכן מצוי גם בחת''ס.
אציין כמה דוגמאות:
רב יוסף דאמר 'אי הכי' ודרכו לומר זאת בניחותא כמבואר בתוס' דקידושין.
דרך הרא"ש והטור להזכיר הדעה דס''ל כוותיה בסוף.
צורת הציון של הגר''א, שהועתקה להחזו''א ולתלמידיו. למשל: ב''ק כ''ו ב', כדאמרינן י''ז ב.
באבי - עזרי מציין כך: כמבואר בסוגיא דכ''ג ע''ב. וכמדומה שגם צורת ציון זו פחות מצוייה.
ראיתי פעם על מחבר מגדולי האחרונים (אולי שער המלך) שמציין 'בפ''ב' וכוונתו 'בפרק בתרא', ולכן היו מקרים שהשיגו עליו שלא נמצא כן בפרק שני, ואיתא בפרק בתרא.
אציין גם שהבא''ח נוהג לכתב פעמים רבות 'לא - יש' במקום 'אין'.
'מחותני' שכתב הש''ך בהיותו בן כ''ד שנה... ומוכח שהכוונה לחותן אחיו או כעי''ז. העירוני שכן מצוי גם בחת''ס.