המסקנה שאחרי האסונות

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

יוספזון
הודעות: 2349
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 721 פעמים
קיבל תודה: 1785 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי יוספזון » 23 מאי 2021, 22:20

דיווחים באיטליה: הרוגים בקריסת רכבל בהרי האלפים. לפחות 6 ישראלים בין ההרוגים.
------
אני משאיר לכם להמשיך מכאן...


השפל באמת
הודעות: 1142
הצטרף: 21 פברואר 2021, 15:06
מיקום: עיה"ק ירושלים תובב"א
נתן תודה: 747 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי השפל באמת » 23 מאי 2021, 22:24

יוספזון כתב:
23 מאי 2021, 22:20
דיווחים באיטליה: הרוגים בקריסת רכבל בהרי האלפים. לפחות 6 ישראלים בין ההרוגים.
------
אני משאיר לכם להמשיך מכאן...
חרדים?
עכשיו יאמרו שאני גזעני...  פשוט מענין אותי לדעת.
 


יוספזון
הודעות: 2349
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 721 פעמים
קיבל תודה: 1785 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי יוספזון » 23 מאי 2021, 22:27

השפל באמת כתב:
23 מאי 2021, 22:24
יוספזון כתב:
23 מאי 2021, 22:20
דיווחים באיטליה: הרוגים בקריסת רכבל בהרי האלפים. לפחות 6 ישראלים בין ההרוגים.
------
אני משאיר לכם להמשיך מכאן...
חרדים?
עכשיו יאמרו שאני גזעני...  פשוט מענין אותי לדעת.

אם זה חרדים כבר היינו שומעים לכאורה.
 


rk1234
הודעות: 296
הצטרף: 18 נובמבר 2020, 11:33
נתן תודה: 84 פעמים
קיבל תודה: 100 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי rk1234 » 23 מאי 2021, 22:36

האברך הרב רובינשטין שנפטר בקרלין מראיה חיצונית שראיתי אותו בביהכנ"ס לומד שעות ע"ג שעות לא שאני הייתי אלא שנכנסתי בשעה מסוימת ואחרי כמה שעות נכנסתי שוב והוא ממשיך ללמוד באותו מקום בלי הפסקה , שהוא יוצא לשתות קפה והכל נשאר נקי כמו לפני שהוא בא והכל בעדינות ובחיוך מבויש לכל אחד שפוגשו, ולא ידענו את שמו ידעו רק שיש בפינה איש קדוש עד שראיתי את התמונה כמה זוך וצניעות וענוה היה בו אמר לי שכני שפורים האחרון בירושלים שהיה פורים משולש הוא למד מעל 30 שעות לפי חשבונו אז וב3 בצהרים ביום ראשון שאמר לו שילך הביתה לשמוח בשמחת פורים אמר לו כבר כל הבוקר שמחתי ולא ידע שאותו אחד ראה שלמד כל הבוקר חבל על דאבדין


שואל כעניין
הודעות: 378
הצטרף: 10 מאי 2021, 10:28
נתן תודה: 26 פעמים
קיבל תודה: 196 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי שואל כעניין » 23 מאי 2021, 22:48

השפל באמת כתב:
23 מאי 2021, 14:15
משבט הכהונא כתב:
23 מאי 2021, 14:04
א. קודם כל ראה ערך גור ואלכסנדר קודם המלחמה נראה שהם הכניסו את ויזניץ כהיום בכיס הקטן גם בעל התניא כתב ספרו בגלל שלא היה לו כבר זמן לקבל את כולם ביחידות כמוש"כ בפתיחה
זה לא כ"כ דומה כי אז לא היו מגיעים כ"כ לרבי כמו היום ואלו שהגיעו הגיעו בקבוצות קטנות יותר.
לא מדויק כי ידוע מה שמספרים על ליל הסדר באלכסנדר שהחסידים קשרו עצמם עם אבנטים לקירות ולגג  (מרוב דוחק )כדי לזכות להסב עם רבם


השפל באמת
הודעות: 1142
הצטרף: 21 פברואר 2021, 15:06
מיקום: עיה"ק ירושלים תובב"א
נתן תודה: 747 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי השפל באמת » 23 מאי 2021, 22:53

שואל כעניין כתב:
23 מאי 2021, 22:48
השפל באמת כתב:
23 מאי 2021, 14:15
משבט הכהונא כתב:
23 מאי 2021, 14:04
א. קודם כל ראה ערך גור ואלכסנדר קודם המלחמה נראה שהם הכניסו את ויזניץ כהיום בכיס הקטן גם בעל התניא כתב ספרו בגלל שלא היה לו כבר זמן לקבל את כולם ביחידות כמוש"כ בפתיחה
זה לא כ"כ דומה כי אז לא היו מגיעים כ"כ לרבי כמו היום ואלו שהגיעו הגיעו בקבוצות קטנות יותר.
לא מדויק כי ידוע מה שמספרים על ליל הסדר באלכסנדר שהחסידים קשרו עצמם עם אבנטים לקירות ולגג  (מרוב דוחק )כדי לזכות להסב עם רבם
לגופם של דברים הסיפורים הם על גור ולא לגג והקירות אלא ל6 עמודי ברזל שהיו שם באמצע ולא מרוב דוחק אלא כדי לראות ומ"מ לא שמענו על אסונות ואין סומכים על הנס.
הנידון נכתש היטב ואין בכך לשנות כ"כ.
 


נבשר
הודעות: 3584
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 1553 פעמים
קיבל תודה: 1475 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי נבשר » 23 מאי 2021, 22:54

שמעיה כתב:
23 מאי 2021, 21:34
למעשה ישבתי לעיין, וזוהי מסקנתי (כל האמור, אינו אלא לדעתי, אשמח להערות וקושיות, ולא אהסס לחזור בי שוב באם תוכח טעותי):
לאחר העיון בלשון החינוך עצמו, הגעתי למסקנה כי מדובר בחיוב לדאוג לשלמות גופם של הסביבה, בכך שיעשה מעקה ויכסה בורות וכדומה.
מלבד זאת, ברור שחז"ל מתרים באדם בשם התורה שלא להסתכן. אך ברור, שהתירו להסתכן לצרכים שונים. כפי שכתבתי, לצורך פרנסה וודאי שמותר, ורחוק בעיני שההיתר מסתמך על "כי אליו הוא נושא את נפשו", כי לא זה הנידון שם. אלא שהתורה מתארת את הפועל המסכן את עצמו למען משכורתו, ובשל כך אנו יכולים לדעת שהתורה לא מתנגדת למעשה זה. אך ההיתר עצמו מסתמך על ההיגיון והשכל הישר, המבין שכל התקדמות בעולם אינה אלא על ידי סיכונים.
והנה, חז"ל אסרו לשתות מים המגולים, וכל כיוצא בזה. כי וודאי שהמסכן את עצמו שלא לצורך, נכנס בגדר ספק דאורייתא באיסור לחבול בעצמו ובגופו. אך כאשר הוא עושה זאת לצורך, זה בגדר דרך העולם ואין כל מניעה בזה.
כמו כן, מסתבר לי, שהאיסור לעמוד מתחת גדר רעוע וכדומה, איסור הוא. כל עוד הוא שלא לצורך. אך ברגע שהאדם נצרך לעמוד שם, מחמת כל סיבה שהיא, מותר לו להסתכן.
אוכיח את עמדתי מכך שלא מצאנו מעולם מי שיאסור לצאת על גבי ספינה למדינת הים לראות חבירו ולשאר צרכים, למרות שהוא מסכן את עצמו. לא מצאנו שיהא אסור לו ליסע למדינת הים ודרך מדבריות שורצות חיות רעות ולסטים, על מנת לישא אישה. למרות שלא מצאנו פסוק מפורש בזה. (ודחוק בעיני לומר שסמכו על הפסוק ומוצא אני מר ממוות את האישה...)
ולדעתי, אפילו לצורך הנאה בעלמא, כמו אלו הצונחים חופשית ממטוסים ברומו של עולם, ומרחפים באוויר עד לפתיחת החופה הבולמת את נפילתם טרם פגיעתם בקרקע בסוד "זרוק חוטרא אאוירא אעיקרא קאי", שמטרתם בכך לצרוב את חוויית הפחד המשתק בנפשם, או על מנת להתגאות בפני חבריהם, אינם עוברים על איסור כל שהו. זאת, למרות שהם מסכנים את עצמם.
ולכן, אני חוזר בי מחזרתי, וסבור כי מותר לעולי מירון להסתכן ככל אוות נפשם, כל עוד לא מדובר במיתה וודאית. כל עוד יש סיכויים שהאסון לא יתרחש, כפי שלא התרחש עשרות בשנים, וכנראה, גם אם המצב יישאר כמו בשנה זו, לא יתרחש עוד עשרות שנים, מותר לעלות לשם ולהסתכן על מנת להשיג את מטרת העליה. אם קדושה ורוחנית, אם מגושמת וארצית.
כל זאת, אינו סותר כלל את העובדה שהאחראים על המקום (אם ישנם כאלו), עוברים בלא תעשה דלא תשים דמים בביתך ובעשה דמצוות מעקה.


קודם כל יפה על הרצינות, 
צ"ב ממים מגולין שלא מצאתי מי שחילק, ובפשוטו איירי בצריך ומה איירי בשותה שלא לצמאו?
בברכות כב' ע"ב אמרינן שאותו גוי אמר לחסיד שכתיב השמר לך והיה יכול להורגו, הרי שיש איסור להסתכן, יש לעיין במחשבה של גוי. עיין במהרש"א שם.
ב"י יו"ד קטז' "עוד יש דברים שאסורין משום סכנת נפשות והן אסור לעבור תחת קיר נטוי או על גשר רעוע כדאיתא בפ"ק דר"ה (טז:) שאחד מהדברים שמזכירים עונותיו הוא העובר תחת קיר נטוי וכן אסור ליכנס לחורבה כדאיתא בפ"ק דברכות (דף ג'.) וכן אסור להתייחד עם הכותים ולהתלוות עמהם בדרך ולהסתפר מהם ולהתרפאות מהם ולמכור להם כלי זיין וכתבו רבינו מסימן קנ"א עד סימן קנ"ז".
רמ"א שם ו"כן יזהר מכל דברים המביאים לידי סכנה כי סכנתא חמירא מאיסורא ויש לחוש יותר לספק סכנה מלספק איסור (ב"י בשם הש"'ס) ולכן אסרו לילך בכל מקום סכנה כמו תחת קיר נטוי או יחידי בלילה (שם) וכן אסרו לשתות מים מן הנהרות בלילה או להניח פיו על קלוח המים לשתות כי דברים אלו יש בהן חשש סכנה (רמב"ם)".
עוד עיין כאן http://www.torahbase.org/%D7%A9%D7%9E%D ... %A9%D7%A4/.

 


שמעיה
הודעות: 3693
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן, מסיבות טכניות גרידא, נא לפנות אליי בשעת הצורך במייל: shem34715@gmail.com
נתן תודה: 1657 פעמים
קיבל תודה: 2095 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי שמעיה » 24 מאי 2021, 07:22

נבשר כתב:
23 מאי 2021, 22:54
שמעיה כתב:
23 מאי 2021, 21:34
למעשה ישבתי לעיין, וזוהי מסקנתי (כל האמור, אינו אלא לדעתי, אשמח להערות וקושיות, ולא אהסס לחזור בי שוב באם תוכח טעותי):
לאחר העיון בלשון החינוך עצמו, הגעתי למסקנה כי מדובר בחיוב לדאוג לשלמות גופם של הסביבה, בכך שיעשה מעקה ויכסה בורות וכדומה.
מלבד זאת, ברור שחז"ל מתרים באדם בשם התורה שלא להסתכן. אך ברור, שהתירו להסתכן לצרכים שונים. כפי שכתבתי, לצורך פרנסה וודאי שמותר, ורחוק בעיני שההיתר מסתמך על "כי אליו הוא נושא את נפשו", כי לא זה הנידון שם. אלא שהתורה מתארת את הפועל המסכן את עצמו למען משכורתו, ובשל כך אנו יכולים לדעת שהתורה לא מתנגדת למעשה זה. אך ההיתר עצמו מסתמך על ההיגיון והשכל הישר, המבין שכל התקדמות בעולם אינה אלא על ידי סיכונים.
והנה, חז"ל אסרו לשתות מים המגולים, וכל כיוצא בזה. כי וודאי שהמסכן את עצמו שלא לצורך, נכנס בגדר ספק דאורייתא באיסור לחבול בעצמו ובגופו. אך כאשר הוא עושה זאת לצורך, זה בגדר דרך העולם ואין כל מניעה בזה.
כמו כן, מסתבר לי, שהאיסור לעמוד מתחת גדר רעוע וכדומה, איסור הוא. כל עוד הוא שלא לצורך. אך ברגע שהאדם נצרך לעמוד שם, מחמת כל סיבה שהיא, מותר לו להסתכן.
אוכיח את עמדתי מכך שלא מצאנו מעולם מי שיאסור לצאת על גבי ספינה למדינת הים לראות חבירו ולשאר צרכים, למרות שהוא מסכן את עצמו. לא מצאנו שיהא אסור לו ליסע למדינת הים ודרך מדבריות שורצות חיות רעות ולסטים, על מנת לישא אישה. למרות שלא מצאנו פסוק מפורש בזה. (ודחוק בעיני לומר שסמכו על הפסוק ומוצא אני מר ממוות את האישה...)
ולדעתי, אפילו לצורך הנאה בעלמא, כמו אלו הצונחים חופשית ממטוסים ברומו של עולם, ומרחפים באוויר עד לפתיחת החופה הבולמת את נפילתם טרם פגיעתם בקרקע בסוד "זרוק חוטרא אאוירא אעיקרא קאי", שמטרתם בכך לצרוב את חוויית הפחד המשתק בנפשם, או על מנת להתגאות בפני חבריהם, אינם עוברים על איסור כל שהו. זאת, למרות שהם מסכנים את עצמם.
ולכן, אני חוזר בי מחזרתי, וסבור כי מותר לעולי מירון להסתכן ככל אוות נפשם, כל עוד לא מדובר במיתה וודאית. כל עוד יש סיכויים שהאסון לא יתרחש, כפי שלא התרחש עשרות בשנים, וכנראה, גם אם המצב יישאר כמו בשנה זו, לא יתרחש עוד עשרות שנים, מותר לעלות לשם ולהסתכן על מנת להשיג את מטרת העליה. אם קדושה ורוחנית, אם מגושמת וארצית.
כל זאת, אינו סותר כלל את העובדה שהאחראים על המקום (אם ישנם כאלו), עוברים בלא תעשה דלא תשים דמים בביתך ובעשה דמצוות מעקה.


קודם כל יפה על הרצינות, 
צ"ב ממים מגולין שלא מצאתי מי שחילק, ובפשוטו איירי בצריך ומה איירי בשותה שלא לצמאו?
בברכות כב' ע"ב אמרינן שאותו גוי אמר לחסיד שכתיב השמר לך והיה יכול להורגו, הרי שיש איסור להסתכן, יש לעיין במחשבה של גוי. עיין במהרש"א שם.
ב"י יו"ד קטז' "עוד יש דברים שאסורין משום סכנת נפשות והן אסור לעבור תחת קיר נטוי או על גשר רעוע כדאיתא בפ"ק דר"ה (טז:) שאחד מהדברים שמזכירים עונותיו הוא העובר תחת קיר נטוי וכן אסור ליכנס לחורבה כדאיתא בפ"ק דברכות (דף ג'.) וכן אסור להתייחד עם הכותים ולהתלוות עמהם בדרך ולהסתפר מהם ולהתרפאות מהם ולמכור להם כלי זיין וכתבו רבינו מסימן קנ"א עד סימן קנ"ז".
רמ"א שם ו"כן יזהר מכל דברים המביאים לידי סכנה כי סכנתא חמירא מאיסורא ויש לחוש יותר לספק סכנה מלספק איסור (ב"י בשם הש"'ס) ולכן אסרו לילך בכל מקום סכנה כמו תחת קיר נטוי או יחידי בלילה (שם) וכן אסרו לשתות מים מן הנהרות בלילה או להניח פיו על קלוח המים לשתות כי דברים אלו יש בהן חשש סכנה (רמב"ם)".
עוד עיין כאן http://www.torahbase.org/%D7%A9%D7%9E%D ... %A9%D7%A4/.



נראה שבמים מגולים זו הוראה כללית הגורסת שמים מגולים הם בחשש סכנה, וממילא כל אחד מסדר לעצמו מים בטיחותיים. ולכן היינו מצב שבו יש דרך לא מסוכנת שוודאי צריך לבחור בה.
באותו גוי בפשטות לא היה סיכון, אלא כהתאבדות ממש.
האיסור להיכנס לחורבה אמרו חז"ל, לבל יחשוב שמחמת הוראתם הם שלא להתפלל בדרך וכדו' יש להיכנס לחורבה ולהסתכן. אך וודאי לי שאם יש שם אוצר או שנמלטה לשם פרתו שמותר להיכנס.
הרמ"א מדבר לדעתי במי שמסתכן שלא לצורך וביש לו דרכא אחרינא.
 


איטשע מאיר לורנץ
הודעות: 1575
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 691 פעמים
קיבל תודה: 910 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 24 מאי 2021, 12:31

עפר תלמידי חכמים כתב:
23 מאי 2021, 13:40
למה כל אירוע בציבור החרדי צריך להיות בהשתתפות מיליון איש? 
הרי הראשון שעשה פרענצ'ס היה האמרי חיים בגלל שאהב את חסידיו ורצה לראותם אך כמה היו אז היום כולם [האדמו"ר והחסידים] הם נכדים וכן בכל קהילה ולכן החסידות גדלה פי עשר
והתוצאות הן: א. אם בזמן האמרי חיים היה לרבי זמן לכל אחד מחסידיו וכל אחד קבל מהרבי מה שאדמו"ר צריך לתת לחסידיו הן בהוראות הכלל והן בהוראות הפרט והן בעבודת ה' ובשבת קודש ובקדושה והן בגשמיות [פרנסה השתפות בשמחות וכדומה].  אך כהיום שהחסידות גדלה פי כמה והרבי נותן רק הוראות כלליות אך מה שאיש פרטי צריך אינו מקבל כגון מפגש אם האדמו"ר היא רק לקראת השנה הבעל"ט או בעת שמחה [לכמה דקות כי עומד מאחורה בעל שמחה אחר בתור וכדו'] או בעת צרה ל"ע. והקשיים בו מתמודד החסיד אין זמן להתייעץ אם הרבי  ומצד האדמו"ר שהוא אחר יום עמוס שואלים התשובה היא מבחינת שכינה מדברת מתוך גרונו והסומך על תשובה זו בגלל שמאמין באמונת צדיקים תמימה ואין רשות להרהר אחריו
ב.האסונות ל"ע שקורים בתקופה האחרונה 
מה שנראה לי כמו שכל אחד מבין שציון הרשב"י במירון צריך  בנייה מחדש והמצב העכשווי בלתי נסבל [ואפשר בגדר הנכנס למקום סכנה והעומד מאחורי גדר רעוע והעולה בסולם רעוע] כך כל פעם שרבי עולה בסערה השמימה ומניח ירושתו לבניו צריך גם לדעת שבניו לאאין יורשים רק את חסידיו אלא גם יורשים בני חסידיו [מדין מה מכר ראשון לשני כל זכות שתבוא לידו ב"ק י"ב] ולפצל החצר/הקהילה/החסידות כפי רוב בניו [כדוגמת האדמו"ר מויזניץ מונסי שהשאיר אחרי שמונה אדמורי"ם] וכל אחד מהחסידים יבחר לו לאיזה אדמו"ר בדעתו להיות אך בכמות מוגבלת שכל אדמו"ר יידע כמה הוא יכול לקבל ולא להגזים שאז יקרוס וכדוגמתו בעולם הישיבות שלכל ישיבה יש הרשמה מראש וכמות מוגבלת למספר המתקבלים בישיבה
אשמח מאד לדעת מחברי הפורום מה נראה לדעתכם! 

חוסר ידע מוחלט במהותו של האדמו"ר ע"פ הספרים הקדושים 
 


איטשע מאיר לורנץ
הודעות: 1575
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 691 פעמים
קיבל תודה: 910 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 24 מאי 2021, 12:35

השפל באמת כתב:
23 מאי 2021, 22:24
יוספזון כתב:
23 מאי 2021, 22:20
דיווחים באיטליה: הרוגים בקריסת רכבל בהרי האלפים. לפחות 6 ישראלים בין ההרוגים.
------
אני משאיר לכם להמשיך מכאן...
חרדים?
עכשיו יאמרו שאני גזעני...  פשוט מענין אותי לדעת.

לא חרדים
 


השפל באמת
הודעות: 1142
הצטרף: 21 פברואר 2021, 15:06
מיקום: עיה"ק ירושלים תובב"א
נתן תודה: 747 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי השפל באמת » 24 מאי 2021, 12:38

איטשע מאיר לורנץ כתב:
24 מאי 2021, 12:31
עפר תלמידי חכמים כתב:
23 מאי 2021, 13:40
למה כל אירוע בציבור החרדי צריך להיות בהשתתפות מיליון איש? 
הרי הראשון שעשה פרענצ'ס היה האמרי חיים בגלל שאהב את חסידיו ורצה לראותם אך כמה היו אז היום כולם [האדמו"ר והחסידים] הם נכדים וכן בכל קהילה ולכן החסידות גדלה פי עשר
והתוצאות הן: א. אם בזמן האמרי חיים היה לרבי זמן לכל אחד מחסידיו וכל אחד קבל מהרבי מה שאדמו"ר צריך לתת לחסידיו הן בהוראות הכלל והן בהוראות הפרט והן בעבודת ה' ובשבת קודש ובקדושה והן בגשמיות [פרנסה השתפות בשמחות וכדומה].  אך כהיום שהחסידות גדלה פי כמה והרבי נותן רק הוראות כלליות אך מה שאיש פרטי צריך אינו מקבל כגון מפגש אם האדמו"ר היא רק לקראת השנה הבעל"ט או בעת שמחה [לכמה דקות כי עומד מאחורה בעל שמחה אחר בתור וכדו'] או בעת צרה ל"ע. והקשיים בו מתמודד החסיד אין זמן להתייעץ אם הרבי  ומצד האדמו"ר שהוא אחר יום עמוס שואלים התשובה היא מבחינת שכינה מדברת מתוך גרונו והסומך על תשובה זו בגלל שמאמין באמונת צדיקים תמימה ואין רשות להרהר אחריו
ב.האסונות ל"ע שקורים בתקופה האחרונה 
מה שנראה לי כמו שכל אחד מבין שציון הרשב"י במירון צריך  בנייה מחדש והמצב העכשווי בלתי נסבל [ואפשר בגדר הנכנס למקום סכנה והעומד מאחורי גדר רעוע והעולה בסולם רעוע] כך כל פעם שרבי עולה בסערה השמימה ומניח ירושתו לבניו צריך גם לדעת שבניו לאאין יורשים רק את חסידיו אלא גם יורשים בני חסידיו [מדין מה מכר ראשון לשני כל זכות שתבוא לידו ב"ק י"ב] ולפצל החצר/הקהילה/החסידות כפי רוב בניו [כדוגמת האדמו"ר מויזניץ מונסי שהשאיר אחרי שמונה אדמורי"ם] וכל אחד מהחסידים יבחר לו לאיזה אדמו"ר בדעתו להיות אך בכמות מוגבלת שכל אדמו"ר יידע כמה הוא יכול לקבל ולא להגזים שאז יקרוס וכדוגמתו בעולם הישיבות שלכל ישיבה יש הרשמה מראש וכמות מוגבלת למספר המתקבלים בישיבה
אשמח מאד לדעת מחברי הפורום מה נראה לדעתכם! 

חוסר ידע מוחלט במהותו של האדמו"ר ע"פ הספרים הקדושים 


כבר הזכרתי לעיל שוודאי שאי"ז מתפקידו של האדמו"ר וכדבריך שהוא חוסר ידע במהותו של האדמו"ר במקהלות החסידים, אך בכ"ז כפי שכתבתי לעיל הרי ישנם אדמורי"ם הממליצים לבניהם שלא ללכת עם אחד מהבנים אלא לפתוח דרך חדשה בעבודת ה' ולפי"ז אם ירצה האדמו"ר יוכל להשתמש בשיקול הנ"ל כתוספת לכל השיקולים ולהמליץ לחלק מבניו לפתוח חצרות לבד.


איטשע מאיר לורנץ
הודעות: 1575
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 691 פעמים
קיבל תודה: 910 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 24 מאי 2021, 12:40

שמעיה כתב:
23 מאי 2021, 14:38
עפר תלמידי חכמים כתב:
23 מאי 2021, 13:40

מה שנראה לי כמו שכל אחד מבין שציון הרשב"י במירון צריך  בנייה מחדש והמצב העכשווי בלתי נסבל [ואפשר בגדר הנכנס למקום סכנה והעומד מאחורי גדר רעוע והעולה בסולם רעוע]

מי אמר שאסור להיכנס למקום סכנה?
וכי אסור לעלות בסולם רעוע?!
כמובן שאני לא ממליץ להסתכן, אך מי שרוצה להגיע למקום שבו אין דרך אחרת מלבד ים, גדר רעוע, סולם רעוע, וכדומה בזה, וודאי שמותר לו להיכנס למקום סכנה ללא שום פקפוקים. לפי הגמ' הוא יאבד מזכויותיו, ופנקסו פתוח, אך תו, לא מידי.



תודתי נתונה לך על שהסבת את נושא הויכוח לכיוון הזה
לפחות יצא משהו מהאשכול המיותר הזה
הרי כל מהותו וכותרתו של אשכול זה נועד רק לדוש על הנידושות, לטחון על המדובר
וכדי שלא להחשב אוויל בעיני הבריות, פותחים אשכול חדש, עם כותרת שונה, ומתחילים את הנושא עם כל הפרישקייט בטון של מחדש על דברים שלא נאמרו מעולם 
אך בכך שהעברת את הויכוח לפסים של כן מותר להיכנס למקום סכנה או לא
לפחות הבאת חידוש לבית המדרש והצלת אותנו ואת ניקנו מבטלה המביאה לידי שעמום
חיילך לאורייתא


איטשע מאיר לורנץ
הודעות: 1575
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 691 פעמים
קיבל תודה: 910 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 24 מאי 2021, 12:44

השפל באמת כתב:
24 מאי 2021, 12:38
איטשע מאיר לורנץ כתב:
24 מאי 2021, 12:31
עפר תלמידי חכמים כתב:
23 מאי 2021, 13:40
למה כל אירוע בציבור החרדי צריך להיות בהשתתפות מיליון איש? 
הרי הראשון שעשה פרענצ'ס היה האמרי חיים בגלל שאהב את חסידיו ורצה לראותם אך כמה היו אז היום כולם [האדמו"ר והחסידים] הם נכדים וכן בכל קהילה ולכן החסידות גדלה פי עשר
והתוצאות הן: א. אם בזמן האמרי חיים היה לרבי זמן לכל אחד מחסידיו וכל אחד קבל מהרבי מה שאדמו"ר צריך לתת לחסידיו הן בהוראות הכלל והן בהוראות הפרט והן בעבודת ה' ובשבת קודש ובקדושה והן בגשמיות [פרנסה השתפות בשמחות וכדומה].  אך כהיום שהחסידות גדלה פי כמה והרבי נותן רק הוראות כלליות אך מה שאיש פרטי צריך אינו מקבל כגון מפגש אם האדמו"ר היא רק לקראת השנה הבעל"ט או בעת שמחה [לכמה דקות כי עומד מאחורה בעל שמחה אחר בתור וכדו'] או בעת צרה ל"ע. והקשיים בו מתמודד החסיד אין זמן להתייעץ אם הרבי  ומצד האדמו"ר שהוא אחר יום עמוס שואלים התשובה היא מבחינת שכינה מדברת מתוך גרונו והסומך על תשובה זו בגלל שמאמין באמונת צדיקים תמימה ואין רשות להרהר אחריו
ב.האסונות ל"ע שקורים בתקופה האחרונה 
מה שנראה לי כמו שכל אחד מבין שציון הרשב"י במירון צריך  בנייה מחדש והמצב העכשווי בלתי נסבל [ואפשר בגדר הנכנס למקום סכנה והעומד מאחורי גדר רעוע והעולה בסולם רעוע] כך כל פעם שרבי עולה בסערה השמימה ומניח ירושתו לבניו צריך גם לדעת שבניו לאאין יורשים רק את חסידיו אלא גם יורשים בני חסידיו [מדין מה מכר ראשון לשני כל זכות שתבוא לידו ב"ק י"ב] ולפצל החצר/הקהילה/החסידות כפי רוב בניו [כדוגמת האדמו"ר מויזניץ מונסי שהשאיר אחרי שמונה אדמורי"ם] וכל אחד מהחסידים יבחר לו לאיזה אדמו"ר בדעתו להיות אך בכמות מוגבלת שכל אדמו"ר יידע כמה הוא יכול לקבל ולא להגזים שאז יקרוס וכדוגמתו בעולם הישיבות שלכל ישיבה יש הרשמה מראש וכמות מוגבלת למספר המתקבלים בישיבה
אשמח מאד לדעת מחברי הפורום מה נראה לדעתכם! 

חוסר ידע מוחלט במהותו של האדמו"ר ע"פ הספרים הקדושים 

כבר הזכרתי לעיל שוודאי שאי"ז מתפקידו של האדמו"ר וכדבריך שהוא חוסר ידע במהותו של האדמו"ר במקהלות החסידים, אך בכ"ז כפי שכתבתי לעיל הרי ישנם אדמורי"ם הממליצים לבניהם שלא ללכת עם אחד מהבנים אלא לפתוח דרך חדשה בעבודת ה' ולפי"ז אם ירצה האדמו"ר יוכל להשתמש בשיקול הנ"ל כתוספת לכל השיקולים ולהמליץ לחלק מבניו לפתוח חצרות לבד.
אני לדוגמה הייתי מציע למחברי ספרים השונים, אם למדתם היטב הלכות שבת כדוגמה, ואתם רוצים לחבר על כך ספר. הרפו כרגע מהשבת שמלאים הספרים עליו, ובמקום זה תוציאו ספר על נחלות השבטים, או על קידוש החודש, לדוגמה שלא נידון הדבר הרבה. כי הרי גם גדולי ישראל אחרים עסקו בנושא הזה, וכך ירווח יותר
 


השפל באמת
הודעות: 1142
הצטרף: 21 פברואר 2021, 15:06
מיקום: עיה"ק ירושלים תובב"א
נתן תודה: 747 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי השפל באמת » 24 מאי 2021, 12:46

איטשע מאיר לורנץ כתב:
24 מאי 2021, 12:44
השפל באמת כתב:
24 מאי 2021, 12:38
איטשע מאיר לורנץ כתב:
24 מאי 2021, 12:31


חוסר ידע מוחלט במהותו של האדמו"ר ע"פ הספרים הקדושים 

כבר הזכרתי לעיל שוודאי שאי"ז מתפקידו של האדמו"ר וכדבריך שהוא חוסר ידע במהותו של האדמו"ר במקהלות החסידים, אך בכ"ז כפי שכתבתי לעיל הרי ישנם אדמורי"ם הממליצים לבניהם שלא ללכת עם אחד מהבנים אלא לפתוח דרך חדשה בעבודת ה' ולפי"ז אם ירצה האדמו"ר יוכל להשתמש בשיקול הנ"ל כתוספת לכל השיקולים ולהמליץ לחלק מבניו לפתוח חצרות לבד.
אני לדוגמה הייתי מציע למחברי ספרים השונים, אם למדתם היטב הלכות שבת כדוגמה, ואתם רוצים לחבר על כך ספר. הרפו כרגע מהשבת שמלאים הספרים עליו, ובמקום זה תוציאו ספר על נחלות השבטים, או על קידוש החודש, לדוגמה שלא נידון הדבר הרבה. כי הרי גם גדולי ישראל אחרים עסקו בנושא הזה, וכך ירווח יותר

טוב, מספיק. אני אישית אוחז כמוך, רק ניסיתי למצוא היכי תימצי שייתכן שעצתו תבשיל לידי מעשה.
 


שניאור
הודעות: 2524
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 4138 פעמים
קיבל תודה: 2080 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי שניאור » 24 מאי 2021, 12:50

עפר תלמידי חכמים כתב:
23 מאי 2021, 13:40
למה כל אירוע בציבור החרדי צריך להיות בהשתתפות מיליון איש? 
הרי הראשון שעשה פרענצ'ס היה האמרי חיים בגלל שאהב את חסידיו ורצה לראותם אך כמה היו אז היום כולם [האדמו"ר והחסידים] הם נכדים וכן בכל קהילה ולכן החסידות גדלה פי עשר
והתוצאות הן: א. אם בזמן האמרי חיים היה לרבי זמן לכל אחד מחסידיו וכל אחד קבל מהרבי מה שאדמו"ר צריך לתת לחסידיו הן בהוראות הכלל והן בהוראות הפרט והן בעבודת ה' ובשבת קודש ובקדושה והן בגשמיות [פרנסה השתפות בשמחות וכדומה].  אך כהיום שהחסידות גדלה פי כמה והרבי נותן רק הוראות כלליות אך מה שאיש פרטי צריך אינו מקבל כגון מפגש אם האדמו"ר היא רק לקראת השנה הבעל"ט או בעת שמחה [לכמה דקות כי עומד מאחורה בעל שמחה אחר בתור וכדו'] או בעת צרה ל"ע. והקשיים בו מתמודד החסיד אין זמן להתייעץ אם הרבי  ומצד האדמו"ר שהוא אחר יום עמוס שואלים התשובה היא מבחינת שכינה מדברת מתוך גרונו והסומך על תשובה זו בגלל שמאמין באמונת צדיקים תמימה ואין רשות להרהר אחריו
ב.האסונות ל"ע שקורים בתקופה האחרונה 
מה שנראה לי כמו שכל אחד מבין שציון הרשב"י במירון צריך  בנייה מחדש והמצב העכשווי בלתי נסבל [ואפשר בגדר הנכנס למקום סכנה והעומד מאחורי גדר רעוע והעולה בסולם רעוע] כך כל פעם שרבי עולה בסערה השמימה ומניח ירושתו לבניו צריך גם לדעת שבניו לאאין יורשים רק את חסידיו אלא גם יורשים בני חסידיו [מדין מה מכר ראשון לשני כל זכות שתבוא לידו ב"ק י"ב] ולפצל החצר/הקהילה/החסידות כפי רוב בניו [כדוגמת האדמו"ר מויזניץ מונסי שהשאיר אחרי שמונה אדמורי"ם] וכל אחד מהחסידים יבחר לו לאיזה אדמו"ר בדעתו להיות אך בכמות מוגבלת שכל אדמו"ר יידע כמה הוא יכול לקבל ולא להגזים שאז יקרוס וכדוגמתו בעולם הישיבות שלכל ישיבה יש הרשמה מראש וכמות מוגבלת למספר המתקבלים בישיבה
אשמח מאד לדעת מחברי הפורום מה נראה לדעתכם! 



נראה שאינך חסיד ואינך מתמצא בכלל בזה.
הפארענצ'עס לא נולדו אצל האמרי חיים [ידוע שאחד מהצדיקים שהתנגדו לבית רוז'ין צעק על זה שנהוג אצלם פארענצ'עס]
לכל חסיד שיש לו רבי [בריא] יש זמן להתייעץ עם הרבי, תשאל אנשים חסידיים ותשמע.
השתתפות בשמחות לא צריכה להיות דוקא הגעה לחתונה שגם זה יש הרבה אדמורי"ם שעושים, אבל גם כניסה אליו ושתיית לחיים וכו' היא מספקת.
מי מדבר על הדרכה שבחורים וחתנים מקבלים מהאדמורי"ם שלהם בבר מצוה או לקראת החתונה, וביודעי ומכירי קאמינא.
האסונות שקורים בתקופה האחרונה הם קריאת השכמה מן השמים, ואני לא ידוע קריאה למה, עם זאת מה שאני יודע זה שהמצב במירון למשל השתפר לאין ערוך בשנים האחרונות, ככה שאם כבר זה היה צריך לקרות לפני שש שבע שנים לא עכשיו.
רוב החסידויות הגדולות באמת מתפצלות [לפי מה שידוע לי יש כרגע רק שתי חסידויות גדולות שלא התפצלו, וכנראה שבעתיד אחת מהן כן תתפצל, וד"ל.]


מבשן אשיב
הודעות: 1184
הצטרף: 05 אפריל 2021, 21:02
נתן תודה: 1538 פעמים
קיבל תודה: 897 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי מבשן אשיב » 24 מאי 2021, 14:24

עפר תלמידי חכמים כתב:
23 מאי 2021, 13:40
אך מה שאיש פרטי צריך אינו מקבל כגון מפגש אם האדמו"ר היא רק לקראת השנה הבעל"ט או בעת שמחה [לכמה דקות כי עומד מאחורה בעל שמחה אחר בתור וכדו'] או בעת צרה ל"ע. והקשיים בו מתמודד החסיד אין זמן להתייעץ אם הרבי
נזכרתי מעובדא [אינני זוכר את הפרטים המדויקים] שחסיד א' מופלג אמר להרה''ק מרוז'ין
ראה מה ביני לבין בן עיירתי אשר נוסע לרבי אחר שאין התנגדות אליו וגם אין לו כ''כ הרבה חסידים הוא כשנוסע אל רבו נוו''ב מסכימה עימו ומכינה לו מכל טוב לבל יחסר לו בשהותו אצל רבו ובהגיעו לשם יש לו אכסניה נאה וגם לרבו יש מספיק זמן להתייחס אליו בפרטות א''כ עוה''ז יש לו, וגם כשיגיע לעוה''ב ישאלוהו 'מיהו רבך'? יענה ר' פלוני יאמרו בשמים 'נו כזה רבי וככה אתה נראה ישר לג''ע א''כ יש לו גם עוה''ב
לעומת זאת אני אין נוו''ב מסכימה כלל עם הראיון שאני מקושר להרה''ק ונצרך אני ליסע בפחי נפש וגם כאן מפני הקהל הרב אין לי כמעט אכסניא ואין לרבי כלל זמן אלי וכשיבוא זמני ישאלו אותי מיהו רבך ואענה הרה''ק מרוזין יאמרו לי כזה רבי גדול היה לך וכך אתה נראה? ישר לגיהנם א''כ אין לי לא עוה''ז ולא עוה''ב
אך עכ''ז מאושר אני להיות מקושר אל הרבי (בערך כך אינני זוכר במדויק)
 


משבט הכהונא
הודעות: 982
הצטרף: 06 ספטמבר 2019, 00:26
נתן תודה: 339 פעמים
קיבל תודה: 449 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי משבט הכהונא » 24 מאי 2021, 14:26

המסקנה הגדולה שיש לנשמות אלו עילוי מיוחד שנפטרו באופן שהרבא מכלל ישראל חזרו בתשובה
 


השפל באמת
הודעות: 1142
הצטרף: 21 פברואר 2021, 15:06
מיקום: עיה"ק ירושלים תובב"א
נתן תודה: 747 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי השפל באמת » 24 מאי 2021, 14:30

משבט הכהונא כתב:
24 מאי 2021, 14:26
המסקנה הגדולה שיש לנשמות אלו עילוי מיוחד שנפטרו באופן שהרבה מכלל ישראל חזרו בתשובה


ומה המוסר השכל אלינו?
שאם יזדמן מעשה כזה לידינו ח"ו נמות מתוך שמחה?


לבי במערב
הודעות: 16528
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 20573 פעמים
קיבל תודה: 13711 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי לבי במערב » 24 מאי 2021, 14:36

נבהל להשיב כתב:
24 מאי 2021, 14:24
נזכרתי מעובדא [אינני זוכר את הפרטים המדויקים] . .  
ראה ב'תורת מנחם' ח"א ע' 179 ואילך.


מבשן אשיב
הודעות: 1184
הצטרף: 05 אפריל 2021, 21:02
נתן תודה: 1538 פעמים
קיבל תודה: 897 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי מבשן אשיב » 24 מאי 2021, 14:43

לבי במערב כתב:
24 מאי 2021, 14:36
ראה ב'תורת מנחם' ח"א ע' 179 ואילך.
יש''כ עצום,
אני שמעתי זאת עם סיפור מהרה''ק מרוז'ין
 


משבט הכהונא
הודעות: 982
הצטרף: 06 ספטמבר 2019, 00:26
נתן תודה: 339 פעמים
קיבל תודה: 449 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי משבט הכהונא » 24 מאי 2021, 14:57

השפל באמת כתב:
24 מאי 2021, 14:30
משבט הכהונא כתב:
24 מאי 2021, 14:26
המסקנה הגדולה שיש לנשמות אלו עילוי מיוחד שנפטרו באופן שהרבה מכלל ישראל חזרו בתשובה

ומה המוסר השכל אלינו?
שאם יזדמן מעשה כזה לידינו ח"ו נמות מתוך שמחה?
המסר שלנו מה שכולנו נקבל קבלות בעבודת השם 
ואנשי המקצוע עושים מעשים שזה לא יקרה שוב
ר' גרשון.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


משבט הכהונא
הודעות: 982
הצטרף: 06 ספטמבר 2019, 00:26
נתן תודה: 339 פעמים
קיבל תודה: 449 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי משבט הכהונא » 24 מאי 2021, 18:33

עוד יש לציין מהיום כשאיזה רב נפטר לא הולכים ללוויות
וכי מותר להיכנס לספק פיקוח נפש ומה אם כותל רעוע וכי לא שחכתם את הלויית הגר"ש וואזנער זצוק"ל
לא הולכים לאצטדיון לסיום הש"ס וכי אף אחד לא זוכר מה שקרה באצטדיון טדי
לא הולכים על כלי שייט או כלי אויר וכו' וכו'
אבל העיקר והחי ייתן אל ליבו הוא על דברים גשמיים או רוחניים


אליעזר ג
הודעות: 2725
הצטרף: 30 מרץ 2020, 00:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 606 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי אליעזר ג » 24 מאי 2021, 18:44

נבשר כתב:
23 מאי 2021, 15:10
שמעיה כתב:
23 מאי 2021, 14:46
מן התורה, מן הנביאים, ומן הכתובים, מדברי חז"ל, מן הראשונים והאחרונים. בכולם יש מקורות לאנשים שהכניסו עצמם למקום סכנה, ונסעו על ימים ונהרות, נתלו בכבש ובסולם, על מנת להביא מחיה להם ולמשפחתם, או לצרכים אחרים.
הסוגיה היחידה העולה בדעתי כרגע, היא בבבא קמא דף ס שם מבואר שאין להסתכן על מנת להביא דבר הלכה. אך לכל צורך גשמי אחר, אין כל מניעה.
וכיצד תכלכל את הרמב"ם שכתב שיש איסור במצב סכנה, וכן הלבוש. וצ"ב מתענית כ' ע"ב.
הרב @אליעזר ג למד את הענין ביסודיות האם יוכל לבאר את הענין.

החילוק הוא שכאשר מדובר בצורך אמתי לאדם שגם מול תפישת הסכנה במלוא בהירותה היה בוחר שלא לוותר עליו כגון פרנסה מול סכנה ברמה מסוימת, כמובן כאשר ישנה דרך להישמר מהסכנה שאינה דורשת וויתור שכזה במסגרת המעשה הזה חייב לנקוט בה , אבל אם אין מותר .

ואילו כאשר מדובר בפועל בכך שהאדם מדחיק את הסכנה, בכל מיני אופנים ולכן פועל כפי שפועל ואילולא היה מדחיק לא היה פועל, זה האיסור והוא איסור או חיוב מהתורה תלוי בצורת הפעולה המדוברת.

מעבר לכך ללא הדחקה אין מצב שאדם יעשה זאת היכן ששכיח מיתה [כלומר מצוי, לא צריך רוב ] וממילא אסור בברור, והוא הדין אם כתוצאה מפעולת היחיד שכיח מיתה או קירוב למיתה למישהו אחר, זה נקרא בלשון הגמרא שופך דמים כמו מעצים עיניו. ואין לכך כל היתר.

גם במצב שלא שכיח מיתה , אבל מתוך הרבים יש סיכוי ממשי אפילו אחד לאלף שימות מישהו , או יקורב מותו על ידי פלוני , כאשר הוויתור שצריך לעשות פלוני בכדי להימנע מהסיכון הוא ויתור כזה שהיה עושה סתם אדם ביחס לסכנה כזו לעצמו עליו לוותר ואסור . רק אם סתם אדם לא היה מוותר כתוצאה מראיה ברורה של סיכון ברמה של הסיכון המצרפי לציבור כולו לעצמו , מותר .

ממילא בעיקר המקרים המדוברים לאחרונה קורונה , ומירון , אי זהירות בהם היא בגדר שכיח מיתה לאחד מההמון וודאי אסור למארגנים לאפשר מציאות כזו בגדר אל תשים דמים וגם לכל אחד מהרבים להצטופף כאמור , ביחס להמון יש לדון מצד קרוב לאונס מכוח מנהג הרבים סביבו לאורך שנים , אך לרבא ולהלכה במכות י דומני, נפסק שהימנעות מללמוד נושא אם הלכתי ואם מציאותי אינה בגדר אונס שפותר.

כאמור גם אם לא היה שכיח מיתה אלא הסיכון היה אחד לאלף ויותר ליהודי אחד גם היה אסור.

זה שהקב"ה נהג בחסד ועשה ניסים בכל שנה במירון, לא משנה את המציאות ההלכתית כי אין סומכים על הנס .

עיינו בדיון בסוגיה בהפניה:

viewtopic.php?f=24&t=14220&hilit=%D7%97 ... 7%A4%D7%A9


יושב אוהלים
הודעות: 13224
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 1354 פעמים
קיבל תודה: 4142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי יושב אוהלים » 24 מאי 2021, 18:45

משבט הכהונא כתב:
24 מאי 2021, 18:33
עוד יש לציין מהיום כשאיזה רב נפטר לא הולכים ללוויות
וכי מותר להיכנס לספק פיקוח נפש ומה אם כותל רעוע וכי לא שחכתם את הלויית הגר"ש וואזנער זצוק"ל


במחיכ"ת כותל רעוע הוא הזיקא מצוי, הלויה אין הזיקא מצוי, הלויה א' מתוך הרבה הרבה הלויות גדולות שלא קרה בהם כלום אומר שאין הזיקא מצוי.
וכשין הזיקא מצוי זה לא נקרא ספק סכנה.
 


אליעזר ג
הודעות: 2725
הצטרף: 30 מרץ 2020, 00:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 606 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי אליעזר ג » 24 מאי 2021, 21:09

יושב אוהלים כתב:
24 מאי 2021, 18:45
משבט הכהונא כתב:
24 מאי 2021, 18:33
עוד יש לציין מהיום כשאיזה רב נפטר לא הולכים ללוויות
וכי מותר להיכנס לספק פיקוח נפש ומה אם כותל רעוע וכי לא שחכתם את הלויית הגר"ש וואזנער זצוק"ל


במחיכ"ת כותל רעוע הוא הזיקא מצוי, הלויה אין הזיקא מצוי, הלויה א' מתוך הרבה הרבה הלויות גדולות שלא קרה בהם כלום אומר שאין הזיקא מצוי.
וכשין הזיקא מצוי זה לא נקרא ספק סכנה.
 

איני נכנס לוויכוח על הלוויות , מה שברור שצריך בהלוויות המוניות לדאוג שיהיה מרווח מספיק ואפשר ללכת להלוויות בשופי , לגבי כותל רעוע הגמרא דנה גם בכותל שאין עליו כלל סימן שרעוע ונמצא ליד מים , שאסור ללכת תחתיו . כתלים כאלו יכולים להחזיק מעמד עשרות בשנים וחישבתי שאם נניח שיפול במהלך עשר השנים הקרובות הסיכוי שיפול במעבר מסוים הוא אחד לעשר מיליון והאם זה נקרא שכיח היזק?

אלא שחז"ל אסרו כי במהלך הדורות והאנשים והכתלים השונים ברור שיהיו מתים ומוטל על כלל ישראל דרך ביה"ד לא תעמוד על דם רעך . ומאידך אין בעשיית קפנדריה קצרה בגדר וויתור בלתי אפשרי .ולכן הייתה ההבא אמינא לסמוך על זכות הצדיק ולעבור באופן חד פעמי , כי בשכיח הזק אין כלל צד שכזה.

מכוח מה שעברתי מקופיא על הדיון ראיתי שיש הטוענים שאין איסור להסתכן וזאת טעות חמורה , חז"ל לומדים מכוח שמור נפשך מאוד את חובת שמירת הנפש וכן הגמרא לומדת מפסוק זה את האיסור לקלל את עצמו שהוא גם בחלקו סיכון עצמו.

יתרה מכך איני מדבר על הפרנשס, אבל במציאות של הצטופפות כאשר יש סכנת מוות כל אחד ואחד מן המצטופפים תורם משהו לדוחק, ומקרב את מותו של מי שימות אם ימות במשהו וזה עצמו אסור מצד חיי שעה ונקרא בחז"ל שופך דמים . ואפשר שכניסה לצפיפות שכזו היא בכלל אל תשים דמים גם כן, מעבר לשמור נפשך שגם נלמד על הזולת כדברי הרמבם וכעולה מהגמרא. שלא לדבר על המארגנים שזה וודאי אל תשים דמים לפי רוב הפוסקים.


יושב אוהלים
הודעות: 13224
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 1354 פעמים
קיבל תודה: 4142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי יושב אוהלים » 24 מאי 2021, 21:35

אליעזר ג כתב:
24 מאי 2021, 21:09
איני נכנס לוויכוח על הלוויות , מה שברור שצריך בהלוויות המוניות לדאוג שיהיה מרווח מספיק ואפשר ללכת להלוויות בשופי , לגבי כותל רעוע הגמרא דנה גם בכותל שאין עליו כלל סימן שרעוע ונמצא ליד מים , שאסור ללכת תחתיו . כתלים כאלו יכולים להחזיק מעמד עשרות בשנים וחישבתי שאם נניח שיפול במהלך עשר השנים הקרובות הסיכוי שיפול במעבר מסוים הוא אחד לעשר מיליון והאם זה נקרא שכיח היזק?
לא עיינתי בסוגיא, אבל דבר א' ברור במאה אחוזים שלא כל דבר שקרא מחמתו אסון פעם בהמון שנים, והוא דבר המצוי מאוד ובכל שאר הפעמים לא קרה כלום, נקרא "מקום סכנה", שהרי א"כ היה אסור לעשות כמעט הכל, כי לא היה דבר בעולם שמעולם לא קרה מזה משהו לא טוב.


אליעזר ג
הודעות: 2725
הצטרף: 30 מרץ 2020, 00:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 606 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי אליעזר ג » 24 מאי 2021, 22:04

יושב אוהלים כתב:
24 מאי 2021, 21:35
אליעזר ג כתב:
24 מאי 2021, 21:09
איני נכנס לוויכוח על הלוויות , מה שברור שצריך בהלוויות המוניות לדאוג שיהיה מרווח מספיק ואפשר ללכת להלוויות בשופי , לגבי כותל רעוע הגמרא דנה גם בכותל שאין עליו כלל סימן שרעוע ונמצא ליד מים , שאסור ללכת תחתיו . כתלים כאלו יכולים להחזיק מעמד עשרות בשנים וחישבתי שאם נניח שיפול במהלך עשר השנים הקרובות הסיכוי שיפול במעבר מסוים הוא אחד לעשר מיליון והאם זה נקרא שכיח היזק?
לא עיינתי בסוגיא, אבל דבר א' ברור במאה אחוזים שלא כל דבר שקרא מחמתו אסון פעם בהמון שנים, והוא דבר המצוי מאוד ובכל שאר הפעמים לא קרה כלום, נקרא "מקום סכנה", שהרי א"כ היה אסור לעשות כמעט הכל, כי לא היה דבר בעולם שמעולם לא קרה מזה משהו לא טוב.

זה וודאי נכון , אבל לגבי צפיפות יש ניסיון רב בכל האנושות וישנה הגדרה מתי הדבר מגיע לכדי סיכון ממשי ללא קשר למירון או להלוויות . היוצא מכך שוודאי המצב במירון במשך שנים עבר בהרבה את רף הסיכון הממשי וזה שהאסון קרה רק פעם אחת זה בגדר נס.


משבט הכהונא
הודעות: 982
הצטרף: 06 ספטמבר 2019, 00:26
נתן תודה: 339 פעמים
קיבל תודה: 449 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי משבט הכהונא » 24 מאי 2021, 23:48

יושב אוהלים כתב:
24 מאי 2021, 18:45
משבט הכהונא כתב:
24 מאי 2021, 18:33
עוד יש לציין מהיום כשאיזה רב נפטר לא הולכים ללוויות
וכי מותר להיכנס לספק פיקוח נפש ומה אם כותל רעוע וכי לא שחכתם את הלויית הגר"ש וואזנער זצוק"ל


במחיכ"ת כותל רעוע הוא הזיקא מצוי, הלויה אין הזיקא מצוי, הלויה א' מתוך הרבה הרבה הלויות גדולות שלא קרה בהם כלום אומר שאין הזיקא מצוי.
וכשין הזיקא מצוי זה לא נקרא ספק סכנה.

הוא אשר דיברתי טרבונות וציבור גדול לא שכיחי היזיקא
 


איטשע מאיר לורנץ
הודעות: 1575
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 691 פעמים
קיבל תודה: 910 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 25 מאי 2021, 12:51

יושב אוהלים כתב:
24 מאי 2021, 18:45
משבט הכהונא כתב:
24 מאי 2021, 18:33
עוד יש לציין מהיום כשאיזה רב נפטר לא הולכים ללוויות
וכי מותר להיכנס לספק פיקוח נפש ומה אם כותל רעוע וכי לא שחכתם את הלויית הגר"ש וואזנער זצוק"ל


במחיכ"ת כותל רעוע הוא הזיקא מצוי, הלויה אין הזיקא מצוי, הלויה א' מתוך הרבה הרבה הלויות גדולות שלא קרה בהם כלום אומר שאין הזיקא מצוי.
וכשין הזיקא מצוי זה לא נקרא ספק סכנה.


מכיר כמה וכמה לוויות מגדולי ישראל 
שם ארעו ניסים גדולים
ולפעמים חצאי ניסים
מכיר איש שרותק למיטתו לחצי שנה בהלווית הגרח"פ שיינבערגער
מה גם בהלוויה זה מקום שהוא קשה לשלוט עלה דחיפות כי מדבר בדחיפה מתניידת


יושב אוהלים
הודעות: 13224
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 1354 פעמים
קיבל תודה: 4142 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המסקנה שאחרי האסונות

שליחה על ידי יושב אוהלים » 25 מאי 2021, 12:54

איטשע מאיר לורנץ כתב:
25 מאי 2021, 12:51
ולפעמים חצאי ניסים
מה דינו של מי שחוזר למקום כזה? הוא מברך ברוך...שעשה לי "חצי נס" במקום הזה??

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “אקטואליה”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: הוי כל צמא | 1 אורח