ראיתי הרבה ספרים ששואלים את השאלה הזאת, ומתרצים כמה וכמה תשובות ותירוצים, אך איני מבין את השאלה כלל, והרי עצם בריאת העולם היא בריאת הזמן כידוע? [לפי זכרוני יש שמתרצים את זה, אבל איני מבין את אלו שענו תשובות אחרים]
כמו"כ אשמח לציטוטים ומקורות נוספים וחומר על השאלה הזאת, אני מצאתי בינתיים שתי מקורות.
ספר עץ חיים - שער א ענף א
והנה ענין החקירה הזאת אשר שואלים למה בריאת עוה"ז היה בזמן שהיה ולא קודם או אח"כ.
ספר בעל שם טוב על התורה - פרשת בראשית
בראשית ברא אלהים וגו', לתרץ הקושיא שהקשו כל הראשונים ז"ל למה לא ברא הקב"ה את העולם קודם זמן הזה, דהרי פעולה הוא תמיד טובה מהעדר, ולמה נשתנה רצונו ית"ש מלא רוצה לרוצה, בעת שברא, ולא מקודם לזה, הרי הוא ית"ש אינו בעל שינויים, ע"ד דכתיב (מלאכי ג' פסוק ו') אני ה' לא שניתי:
כמו"כ אשמח לציטוטים ומקורות נוספים וחומר על השאלה הזאת, אני מצאתי בינתיים שתי מקורות.
ספר עץ חיים - שער א ענף א
והנה ענין החקירה הזאת אשר שואלים למה בריאת עוה"ז היה בזמן שהיה ולא קודם או אח"כ.
ספר בעל שם טוב על התורה - פרשת בראשית
בראשית ברא אלהים וגו', לתרץ הקושיא שהקשו כל הראשונים ז"ל למה לא ברא הקב"ה את העולם קודם זמן הזה, דהרי פעולה הוא תמיד טובה מהעדר, ולמה נשתנה רצונו ית"ש מלא רוצה לרוצה, בעת שברא, ולא מקודם לזה, הרי הוא ית"ש אינו בעל שינויים, ע"ד דכתיב (מלאכי ג' פסוק ו') אני ה' לא שניתי: