ישיבה בברכת 'בורא נפשות'

אשרי העם

משתמש ותיק
לגבי ברכת מעין שלוש, מצינו בשו"ע (סי' קפג ס"י) שי"א שצריך לברכה מיושב, ובמ"ב שם סקל"ה הסכים דבחמשת מיני דגן לכו"ע צריך לשבת.
מה לגבי ברכת 'בורא נפשות רבות', בפשטות לא מצינו שום מקור שיש ענין לשבת.
האם נכון הדבר?
אשמח לכל מקור בנושא.
 

אשרי העם

משתמש ותיק
פותח הנושא
השפל באמת אמר:
ברכת בורא נפשות - ישיבת אור דוד.pdfראה בקובץ המצורף.
אין שם שום ציון ומקור בפוסקים למה שהוא כותב שראוי לשבת בכל ברכת הנהנין.
 
 

פרי הארץ

משתמש ותיק
אשרי העם אמר:
השפל באמת אמר:
ברכת בורא נפשות - ישיבת אור דוד.pdfראה בקובץ המצורף.
אין שם שום ציון ומקור בפוסקים למה שהוא כותב שראוי לשבת בכל ברכת הנהנין.

צודק לא עינתי יתר על המידה, ראיתי שמדבר על זה אז שלחתי.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
אין ספק שאין צריך לישב.
ומ''מ אביא מה שכתבתי בספרי בכעין זה.

אם חובה לעמוד בשעת הברכות- בתשובות הגאונים שערי תשובה סי' עט, כתוב דכל הברכות צריכות להיות בעמידה, ע''כ, ומוכח שם דהיינו לאפוקי ישיבה ולא לאפוקי הליכה, ונראה דהיינו דוקא ברכת המצוות אבל ברכת הנהנין כיון דאין דרך לאכול בעמידה שפיר דמי, ומאידך שבולי הלקט בשבולת קצח, הביא להלכה דרק ז' מצוות נהגו רבנן בעמידה ספירת העומר והלל וכו', ע''כ, ומדלא כתב דאף בכל הברכות צריך לעמוד מבואר דאין צריך, והטוש''ע בסי' קפג,ט-י, הביאו מהש''ס דברכת המזון צריך לברכה דוקא בישיבה ולא בעמידה, ע''כ, ומבואר דעדיף ישיבה מאשר עמידה, ושמא יש לחלק בין ברכות ארוכות דצריכות ישוב הדעת לברכות קצרות דעדיף לעמוד דרך כבוד, ומ''מ מסתימת הטוש''ע והראשונים לא משמע דצריך לעמוד.

1341 עמודים
הצג קובץ מצורף ספר אור חדש.pdf
 
חלק עליון תַחתִית