אין ספק שאין צריך לישב.
ומ''מ אביא מה שכתבתי בספרי בכעין זה.
אם חובה לעמוד בשעת הברכות- בתשובות הגאונים שערי תשובה סי' עט, כתוב דכל הברכות צריכות להיות בעמידה, ע''כ, ומוכח שם דהיינו לאפוקי ישיבה ולא לאפוקי הליכה, ונראה דהיינו דוקא ברכת המצוות אבל ברכת הנהנין כיון דאין דרך לאכול בעמידה שפיר דמי, ומאידך שבולי הלקט בשבולת קצח, הביא להלכה דרק ז' מצוות נהגו רבנן בעמידה ספירת העומר והלל וכו', ע''כ, ומדלא כתב דאף בכל הברכות צריך לעמוד מבואר דאין צריך, והטוש''ע בסי' קפג,ט-י, הביאו מהש''ס דברכת המזון צריך לברכה דוקא בישיבה ולא בעמידה, ע''כ, ומבואר דעדיף ישיבה מאשר עמידה, ושמא יש לחלק בין ברכות ארוכות דצריכות ישוב הדעת לברכות קצרות דעדיף לעמוד דרך כבוד, ומ''מ מסתימת הטוש''ע והראשונים לא משמע דצריך לעמוד.
1341 עמודים
הצג קובץ מצורף ספר אור חדש.pdf