האם בתקנת עזרא היה איסור על דברי תורה בלבד או גם על נ"ך?

שייף עייל

משתמש ותיק
לפי מה שכתוב בראשונים, שלבי התקנה ב'תקנת עזרא' היו כך:
א. איסור על ד"ת בלבד. 
ב. הרחבת האיסור גם לתפילה ע"י בי"ד מאוחר יותר. 

אני מחפש הוכחה אם בתקנת עזרא המוקדמת היה איסור על דברי תורה בלבד כפשוטו (ולכן גם ק"ש נאסר), או שגם נ"ך נכללו בזה? 
 
 

שייף עייל

משתמש ותיק
פותח הנושא
ייש"כ.
יש אפשרות לדעת אם גם זה נתקן על ידי עזרא או שזה כחלק מההרחבה לתפילה ע"י בי"ד מאוחר יותר?
 

שייף עייל

משתמש ותיק
פותח הנושא
לבי במערב אמר:
פשטות ל' הרמב"ם (הל' תפלה פ"ד ה"ד) שנכלל בתקנה דד"ת (ראה בנו"כ שם), וכמובן.
לא זכיתי להבין איך פשטות ל' הרמב"ם כן. 
"וכבר ביארנו שעזרא תיקן שלא יקרא בעל קרי בלבד דברי תורה עד שיטבול. ובית דין שעמדו אחרי כן התקינו אף לתפילה שלא יתפלל בעל קרי בלבד עד שיטבול". 
המילים 'דברי תורה' הן רב משמעיות. 
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
לכן ציינתי לנו"כ... שהבינו בפשטות כי המשך דבריו קאי על תפלה לבדה (וגם נתנו טעמים בזה).
'פשטות הלשון' הכוונה על מה שלא כלל זה בהמשך דבריו, ולא פרט שם אלא תפלה (שזהו גם טעמם הפשוט של המפרשים כנ"ל).
 
חלק עליון תַחתִית