פאה נוכרית

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

ללא כחל ושרק

משתמש רגיל
פותח הנושא
אריך אמר:
לפי הידוע לי הפוסק היחיד שמתיר פאה נכרית הוא השועה"ר, ואדרבה יקומו בעלי הידע ויחכימו אותנו
נ.ב. בביתי נהוג ללכת בפאה - וכל מטרת הדיון הוא ללבן את הסוגיא
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
ללא כחל ושרק אמר:
לפי הידוע לי הפוסק היחיד שמתיר פאה נכרית הוא השועה"ר, ואדרבה יקומו בעלי הידע ויחכימו אותנו
לא כדאי לך לכתוב על דברים שאינך יודע מהם כלום. אפשר לפתוח שו"ע או"ח סי' ע"ה סע' ב' ולהגיע משם לכל המקורות לבד . לא צריכים לבקש מחברים בפורום.
מניסיון במקומות אחרים, זה נושא מאד טעון ויש הרבה בעלי אג'נדה, בעיקר לאוסר פ"נ, וכמעט א"א לקיים במסגרת הזו דיון רציני וענייני.
 

מנין

משתמש ותיק
דעת המתירים פאה נכרית [פאה טבעית לגמרי, לא סינטטית שזה המצאה חדשה. כלשון רש"י: שיער של חבירתה]
רמ"א
מגן אברהם
שלטי הגבורים
פרי מגדים
הגר"א
המשנה ברורה
אליה רבה
פרישה
לבוש
שו"ע הגר"ז
מחצית השקל
לבוש
ברוך טעם
מנחת שבת
אפיקי מגינים
ערוך השולחן
לחם חמודות להתוס' יו"ט
מהרם שיק
מרכבת המשנה
הגאון מליסא
פני יהושע
ר' אליעזר משה הורוויץ
ר"ע הילדסהיימר
רשר הירש
דובב מישרים
ר"ש אייגר
חזו"א
הגרי"ש אלישיב (שמועה...)

חכמי ספרד
החיד"א (חיים שאל ח"ד לה')
שבת של מי (שבת סד:)
כף החיים (או"ח כ' )
פתח הדביר (א"ח עה' א'
בן איש חי (שנה ב' ויקהל)
יד אהרן (א"ח עה')
שדה הארץ ה' (נדרים סי' י')
באר משה (נזיר כח.)
אור לציון (ח"א יא')
ר"ע הדאיה (ישכיל עבדי ח"ז ט"ז:) וז"ל: עינינו הרואות שכן נהגו נשי רבנים גאונים ואדמורים ואין פוצה פה ומצפצף
כנסת הגדולה
שיירי כנסת הגדולה
 

יאיר

משתמש ותיק
לגבי הגר"א, יש מקום אחד שמשמע (יכול להשתמע) שאוסר (ומביאו הגר"ע יוסף זצ"ל)

ויש מקום אחר שמשמע (יכול להשתמע) שמתיר.
 

ללא כחל ושרק

משתמש רגיל
פותח הנושא
אריך אמר:
רק להיות הולך רכיל מגלה סוד, שבסימן הנ"ל המ"ב מתיר.
הדבר ידוע שכשהמ"ב מסיים עם דעה מסוימת זוהי הדעה שאותה הוא נקט כעיקר, ושם הדעה שהוא מביא בסוף זה שהמגן גיבורים החמיר בזה
 

ללא כחל ושרק

משתמש רגיל
פותח הנושא
מנין אמר:
דעת המתירים פאה נכרית [פאה טבעית לגמרי, לא סינטטית שזה המצאה חדשה. כלשון רש"י: שיער של חבירתה]
רמ"א
מגן אברהם
שלטי הגבורים
פרי מגדים
הגר"א
המשנה ברורה
אליה רבה
פרישה
לבוש
שו"ע הגר"ז
מחצית השקל
לבוש
ברוך טעם
מנחת שבת
אפיקי מגינים
ערוך השולחן
לחם חמודות להתוס' יו"ט
מהרם שיק
מרכבת המשנה
הגאון מליסא
פני יהושע
ר' אליעזר משה הורוויץ
ר"ע הילדסהיימר
רשר הירש
דובב מישרים
ר"ש אייגר
חזו"א
הגרי"ש אלישיב (שמועה...)

חכמי ספרד
החיד"א (חיים שאל ח"ד לה')
שבת של מי (שבת סד:)
כף החיים (או"ח כ' )
פתח הדביר (א"ח עה' א'
בן איש חי (שנה ב' ויקהל)
יד אהרן (א"ח עה')
שדה הארץ ה' (נדרים סי' י')
באר משה (נזיר כח.)
אור לציון (ח"א יא')
ר"ע הדאיה (ישכיל עבדי ח"ז ט"ז:) וז"ל: עינינו הרואות שכן נהגו נשי רבנים גאונים ואדמורים ואין פוצה פה ומצפצף
כנסת הגדולה
שיירי כנסת הגדולה

חלק מהדעות שהבאת הם לגבי הלכות קריאת שמע שזה גם לגבי אשה בביתה ולא לגבי הלכות צניעות!!! אך עכ"פ החכמת אותי מאוד כיון שבלבלו אותי בנושא ובאמת ראיתי שדעת המתירים הם לא פחות חשובה מהאוסרים...
 

מנין

משתמש ותיק
ללא כחל ושרק אמר:
חלק מהדעות שהבאת הם לגבי הלכות קריאת שמע שזה גם לגבי אשה בביתה ולא לגבי הלכות צניעות!!!

מי למשל?
 

איש מפי איש

משתמש ותיק
תגיד לא לא מספיק הפלאיירים שאתם? או לא אתם מלכלכים את הרחובות בהם יום יום, מה התאווה הזו שכולם ילכו עם מטפחת?? לא מבין, אתה רוצה לך עם מטפחת לחיים ולשלו' משהו מפריע לך, הרי לא הצגת כאן עד לרגע זה שום דיון ענייני הלכתי, אלא נסית להציף כאן את הנושא. תסביר ברור במה העניין, למה זה כל כך מציק לך.
להת'
 

ארזי ביתר

משתמש רגיל
מנין אמר:
דעת המתירים פאה נכרית [פאה טבעית לגמרי, לא סינטטית שזה המצאה חדשה. כלשון רש"י: שיער של חבירתה]
הגרי"ש אלישיב (שמועה...)
אגב הבאת שמו הטהור, אציגה נא בזאת אנקדוטה מעניינת. בשעתו, פורסם ברחובות הריכוזים החרדיים, מספר טלפון שבאחת משלוחותיו, ניתן לשמוע את הגרי"ש אלישיב אוסר את הפאה הנכרית. לא התעצלתי, והתקשרתי.

תוכן השיחה, היה פחות או יותר כך:

השואל: האם הרבי מסכים שפאה נכרית היא אסורה?
הגריש"א: איך אפשר להגיד שהיא אסורה, אם רעייתו של רבי יצחק אלחנן, חבשה פאה לראשה?
השואל: האם הרבי מסכים שפאה נכרית היא דיעבד?
הגריש"א: איך אפשר להגיד שהיא דיעבד, אם רעייתו של רבי יצחק אלחנן, חבשה פאה לראשה?
השואל: אבל היום יש פאות מאוד ארוכות ופרוצות!
הגריש"א: פאה ארוכה ופרוצה, אסורה מדיני צניעות, לא מדיני פאה נכרית.

ומכך המסקנא ברורה: הגריש"א אסר את הפאות!!!


אוי לאותה בושה!
 

יהודי

משתמש ותיק
ראיתי בספר מת"ח גדול זצ"ל שכתב שההיתר של פ"נ זה "העמדת הדת" [כיון שכך לא יהיה קשה לכסות], מסתבר שגם אם מותר, הוא לגמרי הגזים.
אמנם יתכן שלבעלי תשובה שקשה להם מאוד לכסות במטפחת, יהיה בזה שטיקל העמדת הדת.
 

ארזי ביתר

משתמש רגיל
דווקא בקרב בעלי התשובה, מדומני, שאחוזי חובשות המטפחות, גבוהים יותר.

בכל אופן, כידוע אדמו"ר מליובאוויטש זיע"א, טען בתוקף, שכיוון שכפי הנראה לעיניים, פאה נכרית מכסה את שערות הראש הרבה יותר ממטפחת, הרי שהיא ראויה יותר לקיום מצוות כיסוי הראש.


לתשומת לבכם, כל הפולמוס של פאה נכרית ביסודו, מחולק בעצם לשתיים, אך המעוררים לאיסור, מערבים ביניהם:
א. חיוב כיסוי הראש לאשה נשואה.
ב. צניעות האשה.

בדרך כלל, פאה נכרית מכסה את השיער בצורה טובה יותר. כאשר באים לדון בפאות פרוצות, הרי הנדון קשור לחלק השני, של צניעות האשה, ואין כל קשר בינו לבין חיוב כיסוי הראש.

עדיין לא מצאתי שום מקור לכך, שחיוב כיסוי הראש, הוא שלא יראו שיער כלשהו. חיוב כיסוי הראש, הוא כדי שלא יראו את שיער האשה! ודבר זה, כפי שגרס אדמו"ר מליובאוויטש, מתקיים באופן הרבה יותר טוב, באמצעות פאה נכרית דייקא.
 

יאיר

משתמש ותיק
נכון אבל אם מדובר בפיאה לא כ"כ צנועה אז מה הועילה אם עדיין עוברת עבירה?

ועוד, שיתכן מאוד שיש פה מצוה הבאה בעבירה וא"כ גם מצוה אין פה.
 

יהודי

משתמש ותיק
התכוונתי שאצל בעלי תשובה יש אחוזים של קושי בכיסוי הראש, ואצלם פאה יכולה להיות במקום כלום [רק הבעיה שיש לא קצת "רבנים" שמכניסים להם לראש שפאה אסור בשופו"א, וכך בסוף נשארים בלי כלום, אך אכ"מ].
 

ארזי ביתר

משתמש רגיל
יאיר אמר:
נכון אבל אם מדובר בפיאה לא כ"כ צנועה אז מה הועילה אם עדיין עוברת עבירה?

ועוד, שיתכן מאוד שיש פה מצוה הבאה בעבירה וא"כ גם מצוה אין פה.
פאה לא צנועה אכן אסורה. אך פאה צנועה מותרת ועדיפה! וזה בדיוק הנקודה שמתפספת בעקבות ה'רעש' שמעוררים מתנגדי הפאה.

כל מה שאתה כותב, נכון לגבי שאר הבגדים שאמנם אין בהם מצוות, אבל עבירות רח"ל, יש גם יש.


פאה נכרית, אינה שונה משום בגד, וכולם צריכים להיות בצניעות הראויה. לעומת זאת, מעלה יתירה יש בפאה על פני מטפחת, שכיסוי הראש על ידה, בטוח יותר.
 

יאיר

משתמש ותיק
עדיין. אשה עם מטפחת שמקפידה היטב שלא יראה שערה החוצה, ודאי עדיף מפיאה.
 

ללא כחל ושרק

משתמש רגיל
פותח הנושא
ללא כחל ושרק אמר:
איזה היתר יש לאלו שאינם הולכים בפסקיו של השועה"ר הרב להשתמש בפאה נכרית?
יסלחו לי כל המגיבים באופן אמוציונאלי, אך כוונתי היתה לברר את הנושא הלכתית ואכן "מנין" הביא רשימה ארוכה של פוסקים לכאן ולכאן.
אם יש מי שיש לו לחדש בדבר הלכה מוזמן לעשות זאת בצירוף המקורות ויהי' מקום לדיון, אך לכל המגיבים ומוסיפים הגיגים בלי תוכן של 'הלכה ומנהג' אנא - אין זה המקום!!!
 

כבוד שמים

משתמש ותיק
שאלת בירור הנושא מבחינה הלכתית, איננה רק ספירת קולות או ישוב קושיות. לכלל ישראל יש סנהדרין ולשכת הגזית, הן מבחינה הלכתית הן מבחינה מציאותית, דבר שרבותינו המ"ב והחזו"א התירו הוא היתר, והנידון בשאלה אם הם טעו איננו נידון.
דעתו של הגר"ע זצ"ל בפאה נכרית היתה חלק משיטה כוללת ביחס להתפשטות פסקי המשנ"ב והחזו"א. ובנידו"ד שאין הוראת מרן להחמיר, לא נתקבלו דבריו גם אצל מורים ספרדים.
 

מנין

משתמש ותיק
ללא כחל ושרק אמר:
ואכן "מנין" הביא רשימה ארוכה של פוסקים לכאן ולכאן.

למען הדיוק: הבאתי רשימה ארוכה של פוסקים רק "לכאן" ולא "לכאן".
 

ארזי ביתר

משתמש רגיל
יאיר אמר:
עדיין. אשה עם מטפחת שמקפידה היטב שלא יראה שערה החוצה, ודאי עדיף מפיאה.
למה??? מנין לך?

אני יודע, שבעקבות התעמולה הגדולה שעושים נגד הפאות, זה חודר להרבה אנשים. אני רוצה שתסביר לי בשפה פשוטה וברורה, מה המקור שלך, או מה הסברא שלך, שמטפחת [גם היא מכסה לחלוטין את כל השיער] עדיפה מפאה. לדעתי, במקרה כזה, הרי שאין עדיפות לא לכאן ולא לכאן.
 

יאיר

משתמש ותיק
גם פיאה (גם צנועה) תמיד יהיה פחות צנוע ממטפחת (צנועה).
 

שוחר טוב

משתמש חדש
ארזי ביתר אמר:
מנין אמר:
דעת המתירים פאה נכרית [פאה טבעית לגמרי, לא סינטטית שזה המצאה חדשה. כלשון רש"י: שיער של חבירתה]
הגרי"ש אלישיב (שמועה...)
אגב הבאת שמו הטהור, אציגה נא בזאת אנקדוטה מעניינת. בשעתו, פורסם ברחובות הריכוזים החרדיים, מספר טלפון שבאחת משלוחותיו, ניתן לשמוע את הגרי"ש אלישיב אוסר את הפאה הנכרית. לא התעצלתי, והתקשרתי.

תוכן השיחה, היה פחות או יותר כך:

השואל: האם הרבי מסכים שפאה נכרית היא אסורה?
הגריש"א: איך אפשר להגיד שהיא אסורה, אם רעייתו של רבי יצחק אלחנן, חבשה פאה לראשה?
השואל: האם הרבי מסכים שפאה נכרית היא דיעבד?
הגריש"א: איך אפשר להגיד שהיא דיעבד, אם רעייתו של רבי יצחק אלחנן, חבשה פאה לראשה?
השואל: אבל היום יש פאות מאוד ארוכות ופרוצות!
הגריש"א: פאה ארוכה ופרוצה, אסורה מדיני צניעות, לא מדיני פאה נכרית.

ומכך המסקנא ברורה: הגריש"א אסר את הפאות!!!


אוי לאותה בושה!

חבל שכבודו אומר כך,
חיפשתי בגוגל את הוידאו הנ"ל והיגעתי לכאן http://xn--9dbhb7b.net/?p=7481?p=7481
תראה עד הסוף, זה שונה מהותית ממה שכתבת.
ותראה גם כאן שתלמידיו מעידים כך בספרם http://xn--9dbhb7b.net/?p=448?p=448
ולגבי מי שהזכיר את רשימת המתירים, אני בעבר ישבתי על זה ויצא לי שיש כאן הטעיה מכוונת של מאן דהו שהפיץ שמות בלי ללמוד את שיטתם, מה שאני כן זוכר שהפרי מגדים כותב מפורש שההיתר שלו זה רק מכיון שהפיאה אינה גורמת לשון הרהור, וזה לא שייך בפאות של היום כידוע... ובנוסף הפרי מגדים עצמו חזר בו אח"כ וכתב זאת במפורש לאסור ברה"ר.

וכן בדעת הרב בן ציון אבא שאול זה הטעיה מכוונת, אני בררתי אצל הרב עמר שחיבר את האור לציון כרך ב וג והוא נחרץ שהרב אסר מכל וכל אפילו פאה עם כובע, ויש לו עדויות על כך,
בקיצור הוא הסביר זאת כך, הראשונות שלובשות פאה מכל ציבור (כגון ליטאי או ספרדי ) עד שנהיה רוב באותו ציבור עוברת על דת יהודית, ואם נוצר מצב שרוב אותו ציבור לובש פאה אז זה עובר לגדר של "פרוצה " וזה תלוי באורך ובצורת הפאה מה רמת "הפריצות" שלה.
ומה שמופיע בכרך א, מדובר על גרושה שעכשיו היא פנויה שלה עושים צירוף של השיטות שפוטרות אותה מכיסוי ראש ומתירים לה פאה.
וראה גם כאן http://xn--9dbhb7b.net/?p=11718?p=11718

אבל עזבו את זה , אותי מאד מסקרן דווקא הנושא של הע"ז בפאות שנשתרבבו מחדש לציבור, כולם חושבים שהפאות באות מהאויר , אבל מחקירה שלי כולם באות או משער של מתים שאסורים בהנאה או משער של ע"ז ( חוץ מהמיעוט של חלאקה...) אפילו אלה שבאים מאיטליה הם רק מטופלים ומחומצנים שם,
ואני מנסה לקבל תשובה רשמית מהכשרות של הרב גרוס בנושא ועדיין לא השגתי, מגישושים הבנתי שהוא אוחז להתיר בצירופים מסוימים שלא לבדוק אחר מקור השיער בטענה שהם לא עובדים ע"ז באמת אלא מהשפה ולחוץ, והרב וואזנר והרב אלישיב סברו שזה ע"ז ודאית מדאוריתא.
אולי המכתבים האלו קשורים לרב גרוס ? http://xn--9dbhb7b.net/?p=1549?p=1549

יש שם איזה וידאו בנושא על גלית איטליה אבל זה לנשים ודורש סיסמא, משהו ראה וידאו זה פעם ? אם זה לא בעייתי אשמח לדעת אך אני מגיע לזה.
ראו כאן http://xn--9dbhb7b.net/?p=11915
לילה טוב

בבקשה לא להגרר לויכוחים או מריבות, תורה וללמוד אנו צריכים.
 

שוחר טוב

משתמש חדש
שכחתי להבהיר כשציינתי את הרב שטרנבוך התכונתי לציטוט הזה שנמצא בסף הדף שם.

תשובות והנהגות ח"ה סי' רסא
הגר"מ שטרנבוך שליט"א
בענין ההכשר על הפאות משער טבעי
קיבלתי דבריו, שכותב שכיום אפשר להשיג פאות עם הכשר שאינם מהודו. הנה צריך לברר שההכשר מעולה. וראיתי מאמר
על טיב ההכשר שנתנו רבנים גדולים על הפאות, ומוכיח שם בבירור שאין בהכשר זה ממש, היות וסמכו על מה שהציגו בפניהם
מסמכים של הזמנת הסחורה וכדו',
המפורט בהם מהיכן מגיעה הסחורה, על אף שאפשר בנקל לזייף או להעלים מהם חלק
מהמסמכים. ואני מוסיף, שהלוא דעתו של הרב המכשיר שאפילו בשערות הודו ממש אינו אסור מעיקר הדין, וכדעת הפוסק
שהתיר, ולפיכך, לדעתו שאין זה אלא כעין איסור קל דמנהג, די לו לסמוך על איזה בירור
.
אבל לדידן דס"ל כדעת רוב גדולי הדור שזה אסור באיסור חמור דע"ז, צריך בירור מעולה שאין בזה חשש איסור דע"ז, ושומר נפשו ירחק שלא להניח ללבוש
במקום חשש דע"ז.

[אמנם, גם במידה ויברר שההכשר מעולה… הלובשת פאה פרוצה אינה מועילה לכיסוי השער, כיון שלא נעשה לכיסוי אלא
להיפך, והוי כשערותיה מגולות שעוברת באיסור פרועת ראש, וכשבעלה מברך לנגדה ברכתו לבטלה, ואם היא אשת בן תורה
האיסור חמור כמה וכמה, כיון שלומדים ממנה להתיר, וזהו חילול השם…]
וישנם שסומכים על פאות שבאות ממדינות שלדעתם רוב השער שמגיע לשם אינו מהודו, ואמרינן כל דפריש מרובא פריש.
ואני תמה, האם גם בחשש איסור טריפות נסמוך לומר שהבשר הגיע מרוב החנויות על אף שמצוי מיעוט טריפה, והלא ישראל
עם קדוש ומתרחקים מכל חשש איסור, וכ"ש בע"ז, וידוע ונתברר שבסין קוריאה ואירופה מצויים הרבה שערות מהודו. (ואם
הסוכן שמייבא השער ממקום קביעותו לאותה מדינה הוא יהודי שותו"מ הוי דין השער כקבוע לכאו"א, ולא יועיל כאן רוב).
ואין לסמוך על שום היתרים מדומים, וכל מי שמבער מביתו חשש ע"ז, מוכיח בזה את נאמנותו לאבינו שבשמים, ושכרו רב
מאד, ולא ישמעו לקול המתירים מסברות בעלמא, בלי הוכחות ברורות, ורק יקדשו ש"ש להיזהר מכל חשש ח"ו.
ובזמן האחרון הותר לגמרי האיסור על שער המיובא מהודו, ולא דורשים אפילו הכשר, ואין פוצה פה למחות, רק אחר
שהתחילו להקל שלא כדין בהוראת המתירין, נפרץ הגדר בזה, ושערות אלו שמקודם שרפו אותם ברבים, כשהיה רק חשש
איסור, היום כבר נתפשט ללובשם, ולא נוכל עוד ללחום ולה' הישועה!​
 

שוחר טוב

משתמש חדש
רבותי להיכן נעלמתם?
אף אחד לא בדק את הנושא בצורה יסודית ?
מה אני לבד בעולם שהחליט לבדוק זאת :eek: ?
 

יודע ספר

משתמש ותיק
אם אתה לא מבין למה אף אחד לא עונה לך?
יבא המשפט האחרון הזה שכתבת 'אני לבד בעולם וכו'' ויסביר לך הייטב למה זה כך,
 

שוחר טוב

משתמש חדש
יודע ספר אמר:
אם אתה לא מבין למה אף אחד לא עונה לך?
יבא המשפט האחרון הזה שכתבת 'אני לבד בעולם וכו'' ויסביר לך הייטב למה זה כך,

בכל אופן מחכה לת"ח כאן שיתקדמו איתי בחקר האמת.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית