שמות בדויים בפורום - מה עומד מאחורי הקלעים?

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
כל משתמשי הפורום מכירים מקרוב את מנהג השמות הבדויים.
רוב משתתפי הפורום בוחרים לעצמם בשם בדוי. או בשם פרטי בלבד. הסיבה לכשעצמה ברורה - לשמור על אנונימיות בסיסית שתאפשר הבעת דעה אישית בכל נושא ללא מורא וללא שיקולים זרים.

מה שמעניין אותי הוא לא למה בחרו בשם בדוי. אלא מה עומד מאחורי השם הבדוי שנבחר.

ואם יש לכך משמעות מעניינת שיכולה להחכים במשהו על העומד מאחרי השם הנבחר. או דברים אחרים.

חושב שיש לך מה לספר על השם בדוי שבחרת?
כאן זה המקום!

ואפתח בעצמי, "מכל מלמדי השכלתי" היה המשפט הראשון שעלה בראשי כשנחשפתי לפורום לתורה.
משתתפים בו זה לצד זה ת"ח עצומים כמו גם עמי ארצות גמורים. צעירים וזקנים. מכל העדות והחוגים. בחורי ישיבות וקובעי עיתים. אברכים ואלו שפרנסתם עמלים. ועוד ועוד. וכל אחד תורם את חלקו לטובת הנושא העולה על הפרק. ואני אישית הרגשתי שמכולם ממש - מכל מלמדי - השכלתי!
 

יעבץ

משתמש ותיק
יוזמה מעניינת, תודה על ההזדמנות.
בחרתי בשם יעבץ (ולא יעב"ץ כפי שיש המצטטים אותי) על שם יעבץ המוזכר בדברי הימים ד'.
על פי חז"ל יעבץ המוזכר שם הוא כינוי לעתניאל בן קנז. נמצא ששם זה הוא כעין 'ניק' המוזכר בתנ"ך, שמות רבים בדבה"י נדרשו לאנשים שונים (עי' מגילה יג.) בחרתי מתוכם בשם זה על שם תפילתו המוזכרת שם, "אם ברך תברכני והרבת את גבולי", וכדרשות חז"ל על זה (תמורה טז) גם אני קיוויתי בפורום זה להתברך בתורה, ושיזדמנו לי רעים כמותי, וב"ה שנתקיים בי עד עתה 'ויבא אלו' את אשר שאל'.
 

ראובן

משתמש ותיק
אם שואלים אותי, יש לי ניקים בכמה מקומות. בהתחלה לא רציתי שיזהו אותי כאותו אדם לכן בחרתי כמה. הראשון היה בויקיפדיה והיות שלא רציתי להזדהות התכוונתי לכתוב "מישהו" אבל מאחר ששם זה היה קיים כבר, כתבתי על דבר שהיה נחשב בבחינת "גילוי נאות" והוספתי "שאין לו מחשב" כיון שגלשתי ממחשב של חנות ואין לי מחשב בבית. כך בעצם יובן שאני לא אמור להיות קבוע שם. אחר כך כשהשתקעתי שם קצת החלטתי לבחור שם יותר אישי אז בחרתי "איציק" כי על פי הידוע לי שם זה קיים גם אצל חילוניים והיות שידעתי שזה אתר חילוני לא רציתי להזדהות בשם חרדי. אחר כך באתי לפורום של נטפרי. ואז בחרתי "ראובן" פשוט כי זה שם ראשון שמוזכר בחז"ל כשמדרים על "סתם אדם" ורציתי שם אנושי ולא סתם "מישהו" כשנודע לי על המכלול בחרתי שם את השם "יהודה" כי מצד אחד רציתי "יהודי" אבל אחר כך אמרי וכי כל השאר כאן "לא יהודים" אז בחרתי שם שמזכיר את זה. בפורום כאן חזרתי ל"ראובן" מאותה סיבה שבחרתי את השם בפורום של נטפרי.
 

י.א.ל

משתמש ותיק
יישר כח על הפורום המעניין
כיון שאנחנו לוקים בהרבה דעות קדומות היה מענין לראות את דעת החכמים ללא הזהות הרגילה שלהם,
אבל יחד עם זה שאני נכנסתי לפורום הסתפקתי בכתיבת אותויות שמי מאחר שלא רציתי לעטות עלי מסכה אחרת נכון שהיה מן הראוי [לפי מה שכתבתי]לכתוב את השם הראשון וכי מאחר שקוראים לי דוד כמה דוד איכא בשוקא ומי יכיר אותיאבל ההרגשה שלי תמיד שכך אני לא כל כך מתחבא
 

כותר

משתמש ותיק
קראתי לעצמי בהתחלה דוד העתונאי, לפני חשפתי את שם משפחתי. התואר "העיתונאי" נבחר מתוך סיפור מיוחד
אני מוכר בחנות ספרים, ובזמנו זה היה המחשב היחיד שלי דרכו נכנסתי לפורומים. כשהגיע הרגע בו המחשב הורה לי שעלי לבחור שם, לקוחה לידי דיברה על ספר בשם "העיתונאי", אז בתואר זה בחרתי לי.
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
פותח הנושא
העלתי אשכול חדש בשם זה בתוך קטגוריית "הפורום שלנו" ומשום מה הוא לא נכנס לרשימת "נושאים אחרונים" המופיעה בפתח האתר.

א. מישהו יודע למה זה לא מופיע? איך מתקנים את זה?
ב. ממליץ בחום לקרוא ולהגיב...
 

סבא

משתמש ותיק
כי בנושאים אחרונים מופיעים רק נושאים תורניים.
בקש מהמנהל, אולי יש דרך שבכל זאת יראו את האשכול.
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
הניק הראשון שלי 'אברהם העיברי', נגזר משמי הפרטי. ומהמשמעות של המילה 'עיברי' שנאמרה באברהם. מהעבר השני. נגד כל העולם, ולא להירתע.
כמו כן, משמעות זו גוזרת, שלא לקבל אף פעם מושכל ראשון. תמיד לנסות לחשוב הפוך, או פעם שניה, או אופציה אחרת. ורק לאחר שיש בידי כמה אפשרויות, להכריע ביניהם.

הניק הנוכחי, הינו כמשמעותו, אף שחסמו את הניק המקורי שלי, ואף שישנם גורמים שכלל לא אוהדים אותי בלשון המעטה, ולא תמיד מגיבים לעניין, אלא מהמקום האישי, הריני מוחל להם, וסולח להם.
ומאחל לכולם שימוש פורה. והרבה הצלחה.

הניק הבא שבו אשתמש, אם יחסמו אותי שוב, ;) יהיה ניק שבו ארצה לחדד את המסר, של נתינת כבוד לגישה הפוכה, או דעה שונה.
הרי כל אחד ישאר עם דעתו עד סוף ימיו. הרי גם לאחר ויכוחים נוקבים בפורום, עוד אף אחד לא נהפך מחסיד לליטאי, או להיפך. או מאשכנזי לספרדי, ולהפך.
כל אחד נשאר נאמן לדרך לימודו, ולהשקפת עולם של הסביבה והמשפחה בה גדל.
ואם אתקוף את השני על דעותיו, הרי שבעצם אני שומט את הענף עליו אני עצמי יושב. שהרי מי ערב לי שרק אצלי הצדק? הרי חברי משוכנע בצדקת דרכו, באותה מידה כפי שאני משוכנע בצדקת דרכי.
אם הוא מרמה את עצמו, בלי שהוא נותן ליבו לכך, יתכן באותה מידה שאני הוא העיור.

לפיכך, לפני שאחסם, או שהודעתי זו תערך, (זה לא שאני פרנואיד, אלא שאני מקבל אזהרות, על זוטי זוטות.) אם יש לכם רעיון לשם שיבטא רעיון זה אשמח לשמוע מכם. אני טרם מצאתי.
אולי 'מחשבה שניה'?
 

ראובן

משתמש ותיק
מוחל וסולח אמר:
הניק הראשון שלי 'אברהם העיברי', נגזר משמי הפרטי. ומהמשמעות של המילה 'עיברי' שנאמרה באברהם. מהעבר השני. נגד כל העולם, ולא להירתע.
כמו כן, משמעות זו גוזרת, שלא לקבל אף פעם מושכל ראשון. תמיד לנסות לחשוב הפוך, או פעם שניה, או אופציה אחרת. ורק לאחר שיש בידי כמה אפשרויות, להכריע ביניהם.

הניק הנוכחי, הינו כמשמעותו, אף שחסמו את הניק המקורי שלי, ואף שישנם גורמים שכלל לא אוהדים אותי בלשון המעטה, ולא תמיד מגיבים לעניין, אלא מהמקום האישי, הריני מוחל להם, וסולח להם.
ומאחל לכולם שימוש פורה. והרבה הצלחה.

הניק הבא שבו אשתמש, אם יחסמו אותי שוב, ;) יהיה ניק שבו ארצה לחדד את המסר, של נתינת כבוד לגישה הפוכה, או דעה שונה.
הרי כל אחד ישאר עם דעתו עד סוף ימיו. הרי גם לאחר ויכוחים נוקבים בפורום, עוד אף אחד לא נהפך מחסיד לליטאי, או להיפך. או מאשכנזי לספרדי, ולהפך.
כל אחד נשאר נאמן לדרך לימודו, ולהשקפת עולם של הסביבה והמשפחה בה גדל.
ואם אתקוף את השני על דעותיו, הרי שבעצם אני שומט את הענף עליו אני עצמי יושב. שהרי מי ערב לי שרק אצלי הצדק? הרי חברי משוכנע בצדקת דרכו, באותה מידה כפי שאני משוכנע בצדקת דרכי.
אם הוא מרמה את עצמו, בלי שהוא נותן ליבו לכך, יתכן באותה מידה שאני הוא העיור.

לפיכך, לפני שאחסם, או שהודעתי זו תערך, (זה לא שאני פרנואיד, אלא שאני מקבל אזהרות, על זוטי זוטות.) אם יש לכם רעיון לשם שיבטא רעיון זה אשמח לשמוע מכם. אני טרם מצאתי.
אולי 'מחשבה שניה'?

אני מפנה אותך לצנזורה ביהדות. לחשוב הפוך זה לא תמיד שבח, וראה גם ברש"י על פרשת ראה בעניין מסית "אשר לא ידעת אתה ואבותיך" דבר זה גנאי הוא לך שאפילו הגויים אינם עוזבים מה שמסרו להם אבותיהם.
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
ראובן אמר:
אני מפנה אותך לצנזורה ביהדות. לחשוב הפוך זה לא תמיד שבח, וראה גם ברש"י על פרשת ראה בעניין מסית "אשר לא ידעת אתה ואבותיך" דבר זה גנאי הוא לך שאפילו הגויים אינם עוזבים מה שמסרו להם אבותיהם.

אני מתנצל שאני מגיב שהרי זה שוב מסיט את הנושא העיקרי שאשכול זה מכיל.
וכן, לא אמשיך בדרכי, למתוח ביקורת על אלו המגיבים ללא דיוק ושימת לב.

אני כתבתי 'לחשוב' הפוך, אך 'ההכרעה' לא צריכה להיות הפוכה. ההכרעה צריכה להיות לאחר הפעלת שיקול דעת וחשיבה.
כאשר אתה מסוגל להבין הגיון שהפוך מהמושכל הראשון שעולה בראש. זה אומר שמעשיך ומחשבותיך מבוקרים. וככל הנראה יותר קרובים לאמת.
ואף אם בסופו של דבר הכרעת כמושכל הראשון. (למרות שהרב וולבה כתב באופן גורף נגד המושכל הראשון)
זוהי ביקורת עצמית פשוטה ביותר, אני לא מחדש שום דבר.
אולי לא הדגשתי, אך חשיבה שניה נעשית גם ע"י שמיעת דעות שונות. ובהתייעצות.

ואני אומר זאת על סמך המקורות שלנו,
למשל לדון לכף זכות, הרי קיום ציווי זה, היא רק ע"י הפעלת הגיון הפוך לחלוטין ממה שהתחושה שלך זועקת. (במקרה זה עליך גם לקבל את ההגיון ההפוך מהגיונך)

וכעת פתחתי את הלינק שהעלת, ואני חושב שלעשות את הקישור בין הדברים שאני כתבתי לבין הדברים שנכתבו שם, הינה על אחריות הקורא בלבד. כל אחד יתן פרשנות כפי נטיית ליבו.
 

ראובן

משתמש ותיק
מוחל וסולח אמר:
ראובן אמר:
אני מפנה אותך לצנזורה ביהדות. לחשוב הפוך זה לא תמיד שבח, וראה גם ברש"י על פרשת ראה בעניין מסית "אשר לא ידעת אתה ואבותיך" דבר זה גנאי הוא לך שאפילו הגויים אינם עוזבים מה שמסרו להם אבותיהם.

אני מתנצל שאני מגיב שהרי זה שוב מסיט את הנושא העיקרי שאשכול זה מכיל.
וכן, לא אמשיך בדרכי, למתוח ביקורת על אלו המגיבים ללא דיוק ושימת לב.

אני כתבתי 'לחשוב' הפוך, אך 'ההכרעה' לא צריכה להיות הפוכה. ההכרעה צריכה להיות לאחר הפעלת שיקול דעת וחשיבה.
כאשר אתה מסוגל להבין הגיון שהפוך מהמושכל הראשון שעולה בראש. זה אומר שמעשיך ומחשבותיך מבוקרים. וככל הנראה יותר קרובים לאמת.
ואף אם בסופו של דבר הכרעת כמושכל הראשון. (למרות שהרב וולבה כתב באופן גורף נגד המושכל הראשון)
זוהי ביקורת עצמית פשוטה ביותר, אני לא מחדש שום דבר.
אולי לא הדגשתי, אך חשיבה שניה נעשית גם ע"י שמיעת דעות שונות. ובהתייעצות.

ואני אומר זאת על סמך המקורות שלנו,
למשל לדון לכף זכות, הרי קיום ציווי זה, היא רק ע"י הפעלת הגיון הפוך לחלוטין ממה שהתחושה שלך זועקת. (במקרה זה עליך גם לקבל את ההגיון ההפוך מהגיונך)

וכעת פתחתי את הלינק שהעלת, ואני חושב שלעשות את הקישור בין הדברים שאני כתבתי לבין הדברים שנכתבו שם, הינה על אחריות הקורא בלבד. כל אחד יתן פרשנות כפי נטיית ליבו.
על מה שכתבת כעת אני מסכים איתך בלב שלם.
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
ראובן אמר:
על מה שכתבת כעת אני מסכים איתך בלב שלם.

אני כתבתי, 'מחשבה הפוכה' כנגד מושכל ראשון.
מושכל ראשון משמעותו, מחשבה או מסקנה העולה בראש ללא חשיבה, אלא מתוך דפוסי חשיבה קבועים. שמעולם לא נבחנו ע"י האדם. ובעצם הוא מנוהל ע"י דפוס החשיבה. ולא הוא מנהל את דפוסי החשיבה שלו.
אגזים אם אומר שזהו תורף תורת המוסר?
 

ראובן

משתמש ותיק
מוחל וסולח אמר:
הניק הראשון שלי 'אברהם העיברי', נגזר משמי הפרטי. ומהמשמעות של המילה 'עיברי' שנאמרה באברהם. מהעבר השני. נגד כל העולם, ולא להירתע.
כמו כן, משמעות זו גוזרת, שלא לקבל אף פעם מושכל ראשון. תמיד לנסות לחשוב הפוך, או פעם שניה, או אופציה אחרת. ורק לאחר שיש בידי כמה אפשרויות, להכריע ביניהם.

הניק הנוכחי, הינו כמשמעותו, אף שחסמו את הניק המקורי שלי, ואף שישנם גורמים שכלל לא אוהדים אותי בלשון המעטה, ולא תמיד מגיבים לעניין, אלא מהמקום האישי, הריני מוחל להם, וסולח להם.
ומאחל לכולם שימוש פורה. והרבה הצלחה.
המשמעות הראשונה ש"קפצה" לי היא שכמו שאברהם אבינו היכיר את בוראו בניגוד לדעת כל הסובבים אותו כך מצופה מכל אחד שלא להתחשב בדעת הסביבה ולברר בעצמו. ובפרט שכתבת שאחרים שונאים אותך וזה אומר כנראה שאתה אומר דעות שמרגיזות את כולם.
אמנם אחרי ההסבר שלך ואחרי שקראתי שוב את הכל אני מבין שאכן הייתה לי טעות.
אגב אני נמנע בכלל מלקרוא דברים שאני מאמין שיהיו לי בהם ויכוחים עם אנשים בעלי דיעות שלא התחנכתי בהם.
 

הבוחן

משתמש ותיק
אני אוהב לחקור ולבדוק דברים, ובעיקר חונכתי לא לקבל כל דבר אלא לבחון ולבדוק היטב האם הוא נכון או לא.
האמת שכבר התחרטתי כמה פעמים על השם שמעלה לפעמים אסיסואציות לא נעימות של מבחן וכו'.
בכל מקרה בחנתי חקרתי ובדקתי אין כמו הפורום הזה! נקי, רציני, לרוב עניני, ובעיקר תורני.
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
ראובן אמר:
@מוחל וסולח זה בשבילך. מומלץ לכולם לקרוא.
ואלו הדברים שכתבת שם
ראובן אמר:
שמעתי סיפור (מרבי אליהו דיסקין) שרבי אלעזר צדוק טורצ'ין היה אצל החזו"א והחזון אי"ש אמר לו "האם ידוע לך מה סיבת התופעה שיש אדם שלמד כמה שנים ופתאום עוזב הכל?" ואחר כך ענה לו החזו"א "כי הוא לא חושב כלל על הקב"ה אפילו רגע אחד ביום" אלא תמיד טרוד לרוץ במרוצת הרגלו. ואמר פיתרון לזה שעל כל דבר קטן צריך לבקש מהקב"ה וכן על כל דבר קטון להודות. בהדגשה על דבר קטן. הרב דיסקין אמר "אם יש ילד שיכול לבקש מאביו רק ללמוד איתו ולא לבקש ממתקים אז הוא יתום בחיי אביו" אסור שאדם ירגיש את זה לא מתאים לבקש ועל זה הוא "מתבייש" להתפלל.
אני אוסיף יסוד ששמעתי פעם.
כאשר אנו מדברים על אהבה, נכון לשאול, מתי יש רגע שבו אני יכול לומר 'אני אוהב'?
הרי כאשר אדם לומד, ומעייניו נתונים ללימוד, האם באותו זמן הוא אוהב את אשתו?
אלא, אהבה מתרחשת כאשר אני חושב על מושא האהבה.
כך גם כל חיבור, שנאה, קנאה, מציאות הדבר מתקיימת כאשר אני חושב אותו/עליו.

החיבור אל הקב"ה, הוא אותו הדבר. אם אני מקיים כל מצוותיו, אך לא חושב על עצם מציאות הקב"ה (כל אחד בציורי נפשו), אני בעצם לא מתחבר לקב"ה, אני מנותק.
 

בני תורה

משתמש ותיק
מצד שני לפעמים קורים דברים משעשעים.
הנה דוגמא [אחד האשכולות]:

אחרי שרוב האחרונים נקטו לא כך. וכמו לדוגמא מה שהעלה למעלה אור זרוע

אור זרוע? מה פתאום האור זרוע לא מדבר על זה כלל, זה נידון של אחרונים.

לא התכוונתי לאור זרוע, התכוונתי ל'ניק' אור זרוע שהביא למעלה את השיטות
סליחה, מתנצל.

לא משעשע?
 

סענדער

משתמש ותיק
חידה! מי יודע מה עומד מאחורי הניק שלי?
[רובכם לא דוברי יידיש, אז החידה לא קלה]
 
שמי "שאינו ירא לשאול" נבחר משום שאני חושב שזו אחת הבעיות הגדולות של עולם הישיבות בפרט וכל הציבור החרדי בכלל, אי לכך אני חושב שפורומים מסוג זה עושים דבר מבורך בכך שאפשר לפתוח כל נושא ללא מורא !!
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית