גידול פאות

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

למד לשונך לומר

משתמש רגיל
משה מציל אמר:
איזהו חכם הרואה את הנולד
לאחינו החרדים לדבר ה'! הנה בימינו נתפשט מאד מנהג גידול פאות אף שבעבר רוב השומרי תורה ומצוות לא נהגו כן. הספרדים לא נהגו כן כלל המה ורבניהם [ומרן הגר''ע יוסף התנגד לזה כמבואר בשו''ת מעיין אומר חי''ב עמ' רפ''ה וז''ל שם, שאלה: אברך ספרדי שגידל פאות לילדיו וכעת כיון שבמשפחתו צוחקים עליו רוצה להורידם שאל בעצת רבינו תשובה: (רבינו לא התייחס ישירות ואמר) אנחנו לא נהגנו ומדוע גידל בכלל. וכן מרן הגרב''צ אבא שאול, כמו שהעיד הגר''י יוסף בשיעור מוצ''ש פ' בלק התשע''ט וז''ל כשהיו מגיעים לחלאקה אצל חכם ב''צ לספרדים כמובן, הוא היה חותך דווקא ממקום הפאות אנחנו לא גידלנו פאות בשביל מה לעשות לילד בוקסות אחרי האוזן), אצל הליטאים היה זה רק מנהג של ת''ח ורבנים ואף הם לא היו מחנכים ילדיהם מקטנות לכך, רק אצל החסידים מנהג זה היה נפוץ, וכן אצל התימנים אלא שאצלם התחיל המנהג כתוצאה מגזירת המלכות עליהם כדי להשפילם כמו שהעיד בספר בסערת תימן עמ' ח' והנה לפני שישים שנה התחיל מנהג זה להתפשט בעיר בני ברק ורבים שבעצמם לא נהגו בזה החלו מחנכים בכך את ילדיהם ומאז ככל שעברו השנים המנהג הולך ומתפשט בכל הארץ והעולם עד שכיום אם בדור המבוגר עוד יש רבים שאינם נוהגים כן הרי שבדור הצעיר רובם נוהגים כן ונדיר למצוא ילד חרדי או חרדל''י שאינו מחונך ע''י הוריו במנהג זה אף שרבים מההורים ובפרט בציבור הספרדי אינם נוהגים כן, ואף כשההורים מודרנים או בעלי בתים פשוטים מה שאומר שאם לא יהא שינוי יתכן ועוד דור או שתיים כמעט לא יהא מושג של שומ''צ אמיתי שאינו מגדל פאות.
כל אב שמחנך בנו במנהג זה עליו לדעת שבעת שבנו יגיע לגיל י''ב שנדריו נדרים ודעתו בתמימותו להמשיך לנהוג כן לעולם, הרי שמיד ברגע אחד הדבר נהיה עליו חובה גמורה כדין נדר משום מנהג טוב וכמבו' בשו''ע יו''ד סי' רי''ד כדין מי שדעתו לנהוג כן לעולם דמיד בפעם אחת הוי כנדר והרבה פעמים יש בדבר גם משום קבלות לדבר מצוה במחשבה דלשי' כמה פוסקים (חת''ס יו''ד רכ''ב, הגה' היעב''ץ נדרים ח), הינן מחייבים כדין נדר, ולדידהו הא דקיי''ל דהנוהג והיה דעתו לעולם הוי נדר אלמא בלי שנהג לא חייב משום עצם המחשבה צ''ל דאיירי רק כשלא החליט בדעתו כהחלטה גמורה רק במחשבה בעלמא אבל כאן דהוא מנהג תמידי קשה לומר שאין גדר של החלטות וע''ז קשה לעשות התרה כי היו מאות מחשבות  על אותו דבר והכלל שנשאל על הראשונה שניה חלה עליו וצריך שאלה עליה וכן הלאה ואין לדבר סוף. עי' יו''ד רכ''ט ס''ג וט''ז שם ואף הש''ך החמיר לכתחילה כמבואר שם בנה''כ ובש''ך יו''ר רכ''ח סק ק''י
ולכמה שיטות הדבר יחייב גם את זרעו עד סוף כל הדורות מדין אל תיטוש (שאף התרה לא מועילה בזה לרוב השיטות) וכמבואר בפסקי הרא''ש להטור ר''פ מקום שנהגו וברבינו ירוחם נתיב י''ב דגם מנהג של אדם פרטי או משפחה מחייב את כל הדורות הבאים וגם אם נאמר שהיום עדיין ניתן להקל ולומר שאין חיוב לבן שאביו נוהג כן לנהוג כן אף הוא, עפ''י שיטת המשא מלך שהביאו הפר''ח או''ח סי' תצ''ו דדוקא מנהג מקום מחייב, בנדו''ד גרע טפי, דטעמם הוא דהיכא דאין כל בני המקום נוהגים ל''א דדעתם על זרעם, ובנדון דידן כיון שכל הדור הצעיר מונהג בזה והרבים שאינם נוהגים הם בדור המבוגר והוי שינוי כללי של המנהג י''ל דודאי דעתם על זרעם, וכ''ש מי שאביו נוהג בזה וחינך הוא אף אותו לכך מקטנות ודאי דעתו על זרעו. (ואף דהחוו''י קכ''ו ס''ל דאין כח אלא במנהג מקום בראשו' מוכח דלא כדבריו וגם יתכן שאצל האשכנזים כבר חשיב מנהג מקום דתלוי בקהילה והיינו היכן שמתפלל כמבואר בשו''ת הרא''ם סימן י''ג).ועי' שו''ת סמיכה לחיים למהר''ח פלאגי' סי' ה',
ומ''מ מאחר והמנהג הולך ונהפך להיות נחלת הכלל כולו הרי שבעוד כמה שנים ודאי יהא לדבר דין מנהג מקום דאין לו התרה ואף הינו מחייב את כולם וגם מי שאבותיו לא נהגו כן. ולכן לפחות מי שבעצמו אינו נוהג כן טוב יעשה אם לא יחנך בנו בכך ולא יכניסו לתסבוכת הלכתית זו שכידוע ילדים בגיל 12 גם את המודעא  דער''ה אינם מוסרים. וכך גם יציל את עצמו בעוד כמה שנים, כי כאמור כאשר רוב מובהק נוהגים כן הוי מנהג מקום גם בכלל יש בהתפשטות המנהג תקלה חמורה לכלל הציבור החרדי כי ליצור מצב שכל השומרי תומ''צ יהו מחוייבים בכך עפ''י דין זהו מציאות שלא היתה מעולם ואי''ז ראוי כלל כי א''א  לחייב כל שומ''צ לנהוג כן כי שיש שאין המנהג נאה בעיניהם ואיך נוכל לחייב עפ''י דין כל ילדי ונערי השומ''צ להיות נחותים במראם מהחילונים והאומות והדבר גורם גם הרבה השנאת הדת ומי שבכל זאת נכנע לסביבה ומחנך בנו במנהג זה טוב יעשה אם יודיעו עוד לפני גיל 12 שיתכן ובהמשך ירצה להוריד פאותיו ומיד בהגיעו לגיל הנ''ל ימסור הבן מודעא ויאמר מה שאני מגדל פאות זה בלי נדר וע''ד שאוכל להורידם כשארצה וכן יעשה גם כשיגיע לגיל13 וכך יציל אותו ואת זרעו מעוון נדרים ואל תיטוש החמור
בא נגיע ישר לסוף.
איזה ספר אתה מתכנן להוציא והתחלת בשיווק הרעיון שלו ?
פשוט לא מצליח לחשוב על שום רעיון אחר.
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
nls אמר:
סליחה על השאלה אחי היקר, אני באמת שואל מכל הלב... אתה מציג את הנושא כאילו אלו הם צרות כל הדור וסיבת אריכות הגלות הארורה וסופה מי ישורנה... זה באמת מה שמטריד את הפמליא של מעלה? מי שם לב לזה בכלל? אני בקושי יודע להגיד לך לאיזה מהחברים שלי יש פאות ולאיזה אין...
וכי מעכ"ת הוא מאלה שסוברים שאין טעם לדבר על שום דבר אם אינו מ"צרות כל הדור וסיבת אריכות הגלות הארורה וסופה מי ישורנה" ואם אין זה מה "שמטריד את הפמליא של מעלה"? אתמהה.

ועוד וכי מותר למעט בשום חלק מחלקי התורה, ולומר שאין לעורר על זה בגלל שאין זה מה שמטריד את הפמליא של מעלה???
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
למד לשונך לומר אמר:
בא נגיע ישר לסוף.
איזה ספר אתה מתכנן להוציא והתחלת בשיווק הרעיון שלו ?
פשוט לא מצליח לחשוב על שום רעיון אחר.

זה לא נראה כסף, זה יותר נראה ש@משה מציל את הדור!
 
  • תודה
Reactions: nls

איסתרא בליגנא

משתמש ותיק
פיילוט 0.4 אמר:
למד לשונך לומר אמר:
בא נגיע ישר לסוף.
איזה ספר אתה מתכנן להוציא והתחלת בשיווק הרעיון שלו ?
פשוט לא מצליח לחשוב על שום רעיון אחר.

זה לא נראה כסף, זה יותר נראה ש@משה מציל את הדור!
לדבריו שהפאות של בני תימן היו גזירת השלטונות ובעצם נגד רצונם יוצא שאלו שגזזו את הפאות לבני תימן בעלותם לא"י סה"כ החזירום למנהג אבותיהם וא"כ לא מובן מה החרדים צועקים על גזיזת הפאות הלא החזירום בתשובה... אני מצטרף לתמיהה מה כ"כ נורא ומה בוער הדבר לאנשים מעין אלו
 
 

דרומאי

משתמש ותיק
פיילוט 0.4 אמר:
למד לשונך לומר אמר:
בא נגיע ישר לסוף.
איזה ספר אתה מתכנן להוציא והתחלת בשיווק הרעיון שלו ?
פשוט לא מצליח לחשוב על שום רעיון אחר.

זה לא נראה כסף, זה יותר נראה ש@משה מציל את הדור!
שלא יכשלו חלילה בעון "גידול פאות", שהוא אחד מהעברות החמורות...
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
איסתרא בליגנא אמר:
אני מצטרף לתמיהה מה כ"כ נורא ומה בוער הדבר לאנשים מעין אלו
שמעתי ממרן שה"ת הגרח"ק שליט"א בשם הסטייפלר זצוק"ל שהי' מורה למי שאין המנהג במשפחתו לגדל פאות גדולות שלא יעשה כן סתם כך, כיון שאם יתחיל זה יהיה אצלו כמנהג טוב ולא יוכל לגזרם אח"כ.
ולא הפריע לו השאלה "מה כ"כ נורא ומה בוער הדבר לאנשים מעין אלו"??
 

דרומאי

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
איסתרא בליגנא אמר:
אני מצטרף לתמיהה מה כ"כ נורא ומה בוער הדבר לאנשים מעין אלו
שמעתי ממרן שה"ת הגרח"ק שליט"א בשם הסטייפלר זצוק"ל שהי' מורה למי שאין המנהג במשפחתו לגדל פאות שלא יעשה כן סתם כך, כיון שאם יתחיל זה יהיה אצלו כמנהג טוב ולא יוכל לגזרם אח"כ.
ולא הפריע לו השאלה "מה כ"כ נורא ומה בוער הדבר לאנשים מעין אלו"??
הכוונה שלך לפאות ארוכות כדרך החסידים, ולא לגידול פאות בכלל.
@משה מציל מתכוון לעצם גידול הפאות, שהוא לדעתו עון חמור מאין כמותו.
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
@משה מציל מתכוון לעצם גידול הפאות, שהוא לדעתו עון חמור מאין כמותו.
מנ"ל שלזה כיוון הרב @משה מציל נ"י?
[אא"כ פשוט ליה למע"כ שאין מקום לעורר על שום דבר שאינו "עוון הכי חמור שאין כמותו".

דרומאי אמר:
יושב אוהלים אמר:
דרומאי אמר:
הכוונה שלך לפאות ארוכות כדרך החסידים, ולא לגידול פאות בכלל.
מנ"ל שלזה כיוון הסטיפלר?
פשוט מסברא, וכן הייתי אצלו והעיר שהפאות של הילדים לא מספיק בולטות.
 
ולטעמך, תקשה על זה גופא, וכי זה "שהפאות לא מספיק בולטות" הוא "עוון הכי חמור שאין כמותו"??
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
זכור אזכרנו עוד כאשר הייתי בישיבה שאל א' את המשגיח הגר"נ וואכטפויגל זצוק"ל אם לדפוק בסוף סדר ב' על הבימה לומר שעכשיו זמן סדר מוסר, והשיב המשגיח יתכן שיש מקום לעשות כן, אבל מי יהיה מוכן לקבל עליו משרה כזאת, להיות זה שמפסיק את כל הלומדים מלימודם??

ואולי גם בניד"ד י"ל שיתכן שיש מקום לדון בדבר, אבל מי יהיה זה שיהיה מוכן לקבל על עצמו להיות הגורם לחלק גדול מישראל שיפסיקו לגדל פאותיהם?
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
זכור אזכרנו עוד כאשר הייתי בישיבה שאל א' את המשגיח הגר"נ וואכטפויגל זצוק"ל אם לדפוק בסוף סדר ב' על הבימה לומר שעכשיו זמן סדר מוסר, והשיב המשגיח יתכן שיש מקום לעשות כן, אבל מי יהיה מוכן לקבל עליו משרה כזאת, להיות זה שמפסיק את כל הלומדים מלימודם??

ואולי גם בניד"ד י"ל שיתכן שיש מקום לדון בדבר, אבל מי יהיה זה שיהיה מוכן לקבל על עצמו להיות הגורם לחלק גדול מישראל שיפסיקו לגדל פאותיהם?
אותו אחד שלא דפקו אצלם בסוף סדר ב' על הבימה ולכן לא למד מוסר
 
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
כל המקורות שלך הינם - שקר גמור – מרן הגרע"י זצוק"ל מעולם לא התנגד לזה ואף בני משפחתו הולכים כך, ועודדם על כך !!!
נמצא כל כולך - שמועות וכל מיני בדיחות של רבנים דרשנים ובדחנים למינהם ... הכל הבל ... ושקר ... גם חכם בן ציון זצ"ל היה מורה לכל בני ביתו ולכל נכדיו ללכת עם פאות ארוכות דהוי תשמישי קדושה ...
שוב אתה מדבר שטויות עם המון הכללות ללא הרף – הרבה מאוד מהציבור הספרדי בעיקר העירקאים והכורדים היו עם פאות עבות וארוכות כדוגמת הבן איש חי ועוד הרב שמואל ברוכים ועוד ועוד ועוד ... ועוד הרבה מאוד רבנים ...
וגם אם זה נכון שלא נהגו הספרדים ... מה אתה דוחף כל שורה ... ספרדים ספרדים ... תירגע אבל מהר ... בקצב הזה אתה עוד יכול להיות רב ראשי ...
ומה הבעיה בכך ???
אין סוף לשטויות שאתה מדבר !!!
ה' ירחם עליך ...
וכי אדם הדור פנים עם זקן ופאות הוי נחות ??? לענ"ד נראה שאתה הנחות היחידי !!!
אין זה שנאת הדת – אלא קנאת על הדת ... וידוע ששנאת עמי הארצות גדולה לתלמידי חכמים !
 

אחד הלויים

משתמש ותיק
בכל העולם יודעים שהסמל של יהודי זה הכיפה שבפשיטות אינה חיוב
והיהודים סבלו בגללו בכל העולם וגם בארץ מהחילונים
ומעולם לא העלה אחד בדעתו שזה סיבה לוותר ע"ז לכתחילה משום כך
אלא אדרבא אם הם מקדשים את זה הרי זה ערקתא דמסאנא
וכ"ש לנידון דידן שהוא חיבוב מצוה והידור מצוה
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
ציון הלא תשאלי אמר:
כל המקורות שלך הינם - שקר גמור – מרן הגרע"י זצוק"ל מעולם לא התנגד לזה ואף בני משפחתו הולכים כך, ועודדם על כך !!!
נמצא כל כולך - שמועות וכל מיני בדיחות של רבנים דרשנים ובדחנים למינהם ... הכל הבל ... ושקר ... גם חכם בן ציון זצ"ל היה מורה לכל בני ביתו ולכל נכדיו ללכת עם פאות ארוכות דהוי תשמישי קדושה ...
שוב אתה מדבר שטויות עם המון הכללות ללא הרף – הרבה מאוד מהציבור הספרדי בעיקר העירקאים והכורדים היו עם פאות עבות וארוכות כדוגמת הבן איש חי ועוד הרב שמואל ברוכים ועוד ועוד ועוד ... ועוד הרבה מאוד רבנים ...
וגם אם זה נכון שלא נהגו הספרדים ... מה אתה דוחף כל שורה ... ספרדים ספרדים ... תירגע אבל מהר ... בקצב הזה אתה עוד יכול להיות רב ראשי ...
ומה הבעיה בכך ???
אין סוף לשטויות שאתה מדבר !!!
ה' ירחם עליך ...
וכי אדם הדור פנים עם זקן ופאות הוי נחות ??? לענ"ד נראה שאתה הנחות היחידי !!!
אין זה שנאת הדת – אלא קנאת על הדת ... וידוע ששנאת עמי הארצות גדולה לתלמידי חכמים !
בלי לחץ.
תכתוב הכל רק בלי כל השלש-נקודות ושלש-סימני-קריאה ושלש-סימני-שאלה. קצת להוריד את הדרמה ולעדן את הלשון.
 
ציון הלא תשאלי אמר:
בקצב הזה אתה עוד יכול להיות רב ראשי ... ומה הבעיה בכך ???
בהחלט, מי אמר שיש בעיה להיות רב ראשי?
 
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
פיילוט 0.4 אמר:
ציון הלא תשאלי אמר:
כל המקורות שלך הינם - שקר גמור – מרן הגרע"י זצוק"ל מעולם לא התנגד לזה ואף בני משפחתו הולכים כך, ועודדם על כך !!!
נמצא כל כולך - שמועות וכל מיני בדיחות של רבנים דרשנים ובדחנים למינהם ... הכל הבל ... ושקר ... גם חכם בן ציון זצ"ל היה מורה לכל בני ביתו ולכל נכדיו ללכת עם פאות ארוכות דהוי תשמישי קדושה ...
שוב אתה מדבר שטויות עם המון הכללות ללא הרף – הרבה מאוד מהציבור הספרדי בעיקר העירקאים והכורדים היו עם פאות עבות וארוכות כדוגמת הבן איש חי ועוד הרב שמואל ברוכים ועוד ועוד ועוד ... ועוד הרבה מאוד רבנים ...
וגם אם זה נכון שלא נהגו הספרדים ... מה אתה דוחף כל שורה ... ספרדים ספרדים ... תירגע אבל מהר ... בקצב הזה אתה עוד יכול להיות רב ראשי ...
ומה הבעיה בכך ???
אין סוף לשטויות שאתה מדבר !!!
ה' ירחם עליך ...
וכי אדם הדור פנים עם זקן ופאות הוי נחות ??? לענ"ד נראה שאתה הנחות היחידי !!!
אין זה שנאת הדת – אלא קנאת על הדת ... וידוע ששנאת עמי הארצות גדולה לתלמידי חכמים !
בלי לחץ.
תכתוב הכל רק בלי כל השלש-נקודות ושלש-סימני-קריאה ושלש-סימני-שאלה. קצת להוריד את הדרמה ולעדן את הלשון.
 
ציון הלא תשאלי אמר:
בקצב הזה אתה עוד יכול להיות רב ראשי ... ומה הבעיה בכך ???
בהחלט, מי אמר שיש בעיה להיות רב ראשי?

כמו כבר כתבתי בעבר ... יש לי הפרעה עם הפסיקים ועם סימני קריאה ושאלה ... 

גם שאני כותב בפילוט 0.4 יש לי את אותו הפרעה ... מקווה שתתגבר על כך !!

ולגבי הרב הראשי רמזתי ... שאם הוא ימשיך להזכיר כל 5 מילים ספרדים ... אשכנזים ... לבסוף הוא יכול להגיע להיות כמו הרב הראשי של היום שכל שיעור שלו ביזדים חייב להזכיר את הנושא הזה ... וחבל !!!
 
 

nls

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
nls אמר:
סליחה על השאלה אחי היקר, אני באמת שואל מכל הלב... אתה מציג את הנושא כאילו אלו הם צרות כל הדור וסיבת אריכות הגלות הארורה וסופה מי ישורנה... זה באמת מה שמטריד את הפמליא של מעלה? מי שם לב לזה בכלל? אני בקושי יודע להגיד לך לאיזה מהחברים שלי יש פאות ולאיזה אין...
וכי מעכ"ת הוא מאלה שסוברים שאין טעם לדבר על שום דבר אם אינו מ"צרות כל הדור וסיבת אריכות הגלות הארורה וסופה מי ישורנה" ואם אין זה מה "שמטריד את הפמליא של מעלה"? אתמהה.

ועוד וכי מותר למעט בשום חלק מחלקי התורה, ולומר שאין לעורר על זה בגלל שאין זה מה שמטריד את הפמליא של מעלה???

לא לא, חלילה לי מלומר כדבר הזה, צריך לדבר המון גם על דברים שהם לא צרות הדור, אבל הצורה שבה פותח האשכול הצדיק מציג את הדברים... הרגשתי שמחר בבוקר הקב"ה ברוב קצפו מחזיר את העולם לתוהו בגלל המציאות המחרידה כל לב שעוד כמה דורות לא ימצא ילד חרדי ללא פאות(!!!!!!!!) עוד רגע כבר הרהרתי וידוי... צריך לקחת דברים בפרופורציה מתאימה
 
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
nls אמר:
ציון הלא תשאלי אמר:
בקצב הזה אתה עוד יכול להיות רב ראשי ...

אבל למה לקלל?! אי אפשר לדבר בצורה נקייה ויפה בלי ניבול פה?!
אני מקוה שאתה ציני ולא רציני (ח"ו) ??? (אני התכוונתי לרמוז בבדיחותא על נושא כאוב, לא ח"ו לדבר על הרבניים הראשיים שהיו קודש קודשים וגדולי ישראל אמיתיים.)
 
 

כהן

משתמש ותיק
דניאלי אמר:
א. האם יש לך מקור אמיתי על כך שלא נהגו בו בעבר?
ב. מי הוא זה שלא נהג? הת"ח הם המדד היחיד! לא המון העם שנגררים.
ג. מנהג זה הוא קדוש ומוזכר בפוסקים הקדמונים, והוא צורת יהודי (זקן יש גם אצל הגויים, זה הדבר היחיד המבדילנו) וחלילה מלקרא לו בוקסות.

שו"ת הרמב"ם סימן רמד
ומותר לו לגלח הפאות כולן במספרים וכך עושים אנחנו תמיד, ר"ל נגלח פאתי הראש במספרים, לפי שלא נאסר אלא השחתה של תער ולא צווינו לגדל הצדעים, כמו שחושב ההמון, אלא הנזיר הוא אשר צווה לגדל השער, ולכן אם גלח, ביטל מצות עשה ועבר על מצות לא תעשה ואין הדבר בפאות כך, אלא הוא מצות לא תעשה לבד, ולפיכך אינו חייב לגדלן, אלא אסורה עליו ההשחתה לבד. וכתב משה.
 

דרומאי

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
ולטעמך, תקשה על זה גופא, וכי זה "שהפאות לא מספיק בולטות" הוא "עוון הכי חמור שאין כמותו"??
תתבונן שוב במה שכתבתי, ותבין.
 

כי הם חיינו

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
איסתרא בליגנא אמר:
אני מצטרף לתמיהה מה כ"כ נורא ומה בוער הדבר לאנשים מעין אלו
שמעתי ממרן שה"ת הגרח"ק שליט"א בשם הסטייפלר זצוק"ל שהי' מורה למי שאין המנהג במשפחתו לגדל פאות גדולות שלא יעשה כן סתם כך, כיון שאם יתחיל זה יהיה אצלו כמנהג טוב ולא יוכל לגזרם אח"כ.
ולא הפריע לו השאלה "מה כ"כ נורא ומה בוער הדבר לאנשים מעין אלו"??
בעבר התפרסם בשם הסטיפלר משהו בנוסח קצת שונה
כשנכדו רצה לגדל בילדותו פאות גדלות הסטיפלר התנגד לכך שמא בגדלותו הוא יתבייש בזה וירצה לקצר, ולא שחשש משום נדר, אלא שמבחינת חינוכית לא טוב לנער לקצר את הפאות, כיוון שנער שמקצר את הפאות מרגיש שזה ירידה ברוחניות,
 
 

ירמיה

משתמש ותיק
ציון הלא תשאלי אמר:
כל המקורות שלך הינם - שקר גמור – מרן הגרע"י זצוק"ל מעולם לא התנגד לזה ואף בני משפחתו הולכים כך, ועודדם על כך !!!
נמצא כל כולך - שמועות וכל מיני בדיחות של רבנים דרשנים ובדחנים למינהם ... הכל הבל ... ושקר ... גם חכם בן ציון זצ"ל היה מורה לכל בני ביתו ולכל נכדיו ללכת עם פאות ארוכות דהוי תשמישי קדושה ...
שוב אתה מדבר שטויות עם המון הכללות ללא הרף – הרבה מאוד מהציבור הספרדי בעיקר העירקאים והכורדים היו עם פאות עבות וארוכות כדוגמת הבן איש חי ועוד הרב שמואל ברוכים ועוד ועוד ועוד ... ועוד הרבה מאוד רבנים ...
וגם אם זה נכון שלא נהגו הספרדים ... מה אתה דוחף כל שורה ... ספרדים ספרדים ... תירגע אבל מהר ... בקצב הזה אתה עוד יכול להיות רב ראשי ...
ומה הבעיה בכך ???
אין סוף לשטויות שאתה מדבר !!!
ה' ירחם עליך ...
וכי אדם הדור פנים עם זקן ופאות הוי נחות ??? לענ"ד נראה שאתה הנחות היחידי !!!
אין זה שנאת הדת – אלא קנאת על הדת ... וידוע ששנאת עמי הארצות גדולה לתלמידי חכמים !
בקצב הזה אתה עוד יכול להיות 'אז נדברו'............
 
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית